abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121628768
quote:
14s.gif Op woensdag 16 januari 2013 11:37 schreef Scorpie het volgende:

In het geval van iemand die nog steeds zit te twijfelen over de hypotheekvorm die hij heeft, dan kan het inderdaad een stuk 'beter' zijn om iemand tegenover je te hebben zitten die je iig uit kan leggen wat de voors- en tegens zijn.
Juist twijfelaars zijn een gewilde en makkelijke prooi voor adviseurs: overtuig ze van hun terechte twijfels, trek ze over de streep om een nieuwe hypotheek af te sluiten en presenteer ze de rekening.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_121628818
quote:
7s.gif Op woensdag 16 januari 2013 11:39 schreef Scorpie het volgende:
Daarnaast heb ik al mogen vernemen dat instellingen die execution only hypotheken gaan verstrekken verwachten dat ze binnen nu en 15 jaar 90% terug gaan krijgen als hoofdpijndossier
En hoeveel hoofdpijndossiers zijn er hier al niet voorbij gekomen, dank zij de "onafhankelijke hypotheekadviseurs" ?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_121628922
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 11:39 schreef blomke het volgende:
twijfels, trek ze over de streep om een nieuwe hypotheek af te sluiten en presenteer ze de rekening.
Je bedoelt die 100% transparante rekening die je kan vergelijken met andere adviseurs? Ja, dat klopt ja.
pi_121628933
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 11:41 schreef blomke het volgende:

[..]

En hoeveel hoofdpijndossiers zijn er hier al niet voorbij gekomen, dank zij de "onafhankelijke hypotheekadviseurs" ?
Minder dan 90% iig.
  woensdag 16 januari 2013 @ 11:46:44 #155
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121629013
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 11:41 schreef blomke het volgende:

[..]

Mensen moeten eens leren zelf verantwoording te nemen voor hun acties ipv huilie huilie te doen over de adviseur of de bank. Je bent er zelf bij.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_121629022
quote:
de mensen die een execution only hypotheek nemen a) niet weten wat ze doen

Bij een adviseur ben je dan ook weer een makkelijke prooi, getuige dit topic: ¤2000 voor een administratieve wijziging

quote:

b) ze niet up to date blijven met hun hypotheek
Mijn hypotheekadviseur houdt me echt nergens van op de hoogte. Ik werd alleen 2x/week gebeld door andere adviseurs "dat ik goedkoper uit zou zijn met hun hypotheek"

quote:
c) achteraf gezien de verkeerde keuze hebben gemaakt, niet geleid door enige vorm van klankbord en/of kennis van zaken.
Denk je dat een adviseur weet hoe iemnads situatie over 15 jaar o.i.d. is? Dat na lange tijd blijkt dat een keuze onjuist is geweest, weet je niet vooraf.
pi_121629079
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mensen moeten eens leren zelf verantwoording te nemen voor hun acties ipv huilie huilie te doen over de adviseur of de bank. Je bent er zelf bij.
Dan kan je de hypotheek dus ook zonder adviseur regelen.
pi_121629194
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 11:47 schreef blomke het volgende:

[..]

Bij een adviseur ben je dan ook weer een makkelijke prooi, getuige dit topic: ¤2000 voor een administratieve wijziging

Dus jij vind 2k op een hypotheek van 200k+ veel geld voor een adviseur?

quote:
Mijn hypotheekadviseur houdt me echt nergens van op de hoogte. Ik werd alleen 2x/week gebeld door andere adviseurs "dat ik goedkoper uit zou zijn met hun hypotheek"
Dan heb je blijkbaar geen goede genomen, ondanks al je research en al je kennis....

quote:
Denk je dat een adviseur weet hoe iemnads situatie over 15 jaar o.i.d. is? Dat na lange tijd blijkt dat een keuze onjuist is geweest, weet je niet vooraf.
Je bent er te lang uitgeweest blomke. Tegenwoordig zijn ze verplicht dat te vragen en krijg je een mooi rapportje daarvan. Wie is hier nu degene die achterloopt qua kennis....
pi_121629205
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 11:48 schreef blomke het volgende:

[..]

Dan kan je de hypotheek dus ook zonder adviseur regelen.
Ja hoor dat kan. Neem je dan ook 100% volledige verantwoordelijkheid daarvoor?
pi_121631913
quote:
7s.gif Op woensdag 16 januari 2013 11:52 schreef Scorpie het volgende:

Dus jij vind 2k op een hypotheek van 200k+ veel geld voor een adviseur?

Ja, te meer daar het slechts om een administratieve wijziging gaat.

quote:

Dan heb je blijkbaar geen goede genomen, ondanks al je research en al je kennis....
Een adviseur die vaak (vaker) belt, heeft een goed (beter)advies gegeven? Merkwaardige verband tussen kwaliteit en handelen.
quote:

Je bent er te lang uitgeweest blomke. Tegenwoordig zijn ze verplicht dat te vragen en krijg je een mooi rapportje daarvan. Wie is hier nu degene die achterloopt qua kennis....
Mooi rapportje? Een vragenlijst wordt afgevinkt, en helaas er valt verder niks extra's te slijten zoals een ORV, een verzekering bij werkeloosheid/arbeidsongeschiktheid, koopsompolis voor extra pensioen etc., etc. etc. Mooi rapportje = meer een handvat voor de adviseur om extra te verkopen en te verdienen dan om de belangen van de klant te behartigen.

Boven heeft zo'n vragenlijst geen enkele voorspellende waarde voor iemands situatie over 15 jaar qua status (scheiding/overlijden) of fiscale gevolgen (HRA nog intact, verplichte aflossing).

Kortom, een farce.
pi_121632060
quote:

[..]

Ja hoor dat kan. Neem je dan ook 100% volledige verantwoordelijkheid daarvoor?
Tuurlijk. Wie anders? Stel je hebt een beleggingsverzekering. Brengt geen reet op (zie de voorbeelden hier op het forum). Kan je dan naar je adviseur lopen met de mededeling: "adviseur, koop voor mij wat extra aandelen olie/flippen/etc om het tekort op te vangen"?

Recent nog op TV: tegenwoordig word je benaderd om een servicecontract af te sluiten voor je financiële producten. Da's dubbel vangen:

1. Je hebt al fee betaald of indirect de provisie
2. Mag je nog eens betalen voor het contract (wat levert het op)?

Kortom, de heren financiële adviseurs proberen weer alles om je vast te pinnen en je geld af te troggelen.
pi_121632064
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:04 schreef blomke het volgende:

[..]

Absoluut niet. :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_121632812
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:37 schreef cosmosis het volgende:
Vorig jaar heb ik een hypotheek afgesloten met 50% banksparen en 50% aflossingsvrij met de flexibiliteit om "kostenloos" het bankspaar gedeelte op te hogen wanneer het mij financieel uitkomt.
Omdat de wijziging nu ineens voor 01-04-2013 doorgevoerd moet worden, ben ik de mogelijkheden aan het bekijken om mijn hypotheek om te zetten naar 100% banksparen.

Nu heeft mijn tussenpersoon (De Hypotheker) aangegeven dat het mogelijk is, voor het voordelige ! bedrag van 1995 euro omdat ik klant ben. Dit vind ik nogal een hoog bedrag voor het aanpassen van je hypotheek, gezien dit ongeveer hetzelfde bedrag is als ik initieel al heb betaald voor de complete begeleiding voor het afsluiten van een hypotheek (+- 1% van de hypotheek)
Het kan dus ook gratis.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 16-01-2013 13:58:46 ]
pi_121634767
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:04 schreef blomke het volgende:

[..]

En weer zit je fout, zoals al eerder in dit topic.

quote:
Een adviseur die vaak (vaker) belt, heeft een goed (beter)advies gegeven? Merkwaardige verband tussen kwaliteit en handelen.
Een adviseur die jou op de hoogte brengt van wetswijzigingen en de invloed daarvan op jouw hypotheek noem ik een adviseur die zijn beroep serieus neemt ja. Of dat nou per e-mail, telefoon of mondeling gaat.

quote:
Mooi rapportje? Een vragenlijst wordt afgevinkt, en helaas er valt verder niks extra's te slijten zoals een ORV, een verzekering bij werkeloosheid/arbeidsongeschiktheid, koopsompolis voor extra pensioen etc., etc. etc. Mooi rapportje = meer een handvat voor de adviseur om extra te verkopen en te verdienen dan om de belangen van de klant te behartigen.

Boven heeft zo'n vragenlijst geen enkele voorspellende waarde voor iemands situatie over 15 jaar qua status (scheiding/overlijden) of fiscale gevolgen (HRA nog intact, verplichte aflossing).

Kortom, een farce.
Je hebt dus geen idee wat het inhoudt. Noted :)
pi_121634793
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:24 schreef blomke het volgende:

[..]

Het kan dus ook gratis.
Dat ligt eraan wat je definitie van gratis is.
pi_121635138
quote:
7s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:12 schreef Scorpie het volgende:

Een adviseur die jou op de hoogte brengt van wetswijzigingen en de invloed daarvan op jouw hypotheek noem ik een adviseur die zijn beroep serieus neemt ja. Of dat nou per e-mail, telefoon of mondeling gaat.
Iedereen kan in de media de wijzigingen t.a.v. hypotheken tot zich nemen; beetje sneu als een hypotheekadviseur gaat lopen verkondigen wat je overal al kunt lezen. Ik snap wel dat een hypotheekadviseur dat doet als voorbereiding op een nieuw (ander) product: de wijziing - of liever gehele vernieuwing - van je bestaande hypotheek. Met de nodige kosten uiteraard.

quote:
Je hebt dus geen idee wat het inhoudt. Noted :)
Heb 'm vorig jaar nog ingevuld en een afschrift liggen (origineel heeft de adviseur meegenomen). Ik weet dus heel goed waar het om gaat .
pi_121635310
Dubbeltje...eerste rang....
pi_121635337
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:22 schreef blomke het volgende:

[..]

Iedereen kan in de media de wijzigingen t.a.v. hypotheken tot zich nemen; beetje sneu als een hypotheekadviseur gaat lopen verkondigen wat je overal al kunt lezen. Ik snap wel dat een hypotheekadviseur dat doet als voorbereiding op een nieuw (ander) product: de wijziing - of liever gehele vernieuwing - van je bestaande hypotheek. Met de nodige kosten uiteraard.

Dus wat je eigenlijk zegt is dat een adviseur, ook al doet hij zijn werk, alsnog overbodig is? Zelfs voor mensen die financieel niet onderlegd zijn en van toeten noch blazen weten wat voor impact zoiets heeft op hun hypotheek?

quote:
Heb 'm vorig jaar nog ingevuld en een afschrift liggen (origineel heeft de adviseur meegenomen). Ik weet dus heel goed waar het om gaat .
Per 1 januari zijn de wettelijke verplichtingen voor hypotheekadviseurs flink opgeschroefd, dus ik snap niet helemaal wat iets van vorig jaar nog relevantie heeft hiervoor.
pi_121635370
quote:
10s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:26 schreef Five_Horizons het volgende:
Dubbeltje...eerste rang....
Ik ben benieuwd in welke branche blomke actief is en of het daar heel normaal is om op je eigen koers te varen als klant zijnde. Moet hij dan ook geen problemen mee hebben zou je zeggen ;)
pi_121635574
Engineering.
pi_121636004
quote:

[..]

Waarom zou dit eigenlijk via een moeilijk persoonlijk contact moeten gaan?
Is "financieel-advies op maat" nu juist niet iets wat via een website geregeld kan worden?

En in een ander perspectief: het bestaansrecht van de financiële sector in het algemeen is nu juist dat "producten" ondoorzichtig zijn.
Gegeven dat de financiële sector in Nederland in verhouding met de reële economie te groot is, naarmate er meer transparantie volgt, zal de sector in het algemeen ook gaan krimpen.
Deze krimp in zowel omvang als salariëring is weer beter voor de Nederlandse economie.
pi_121636471
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:46 schreef batb het volgende:

Is "financieel-advies op maat" nu juist niet iets wat via een website geregeld kan worden?

Uiteraard niet.
pi_121636954
Haha ik zag dat er al een aardige discussie aan de gang was, en blijkbaar gooi ik olie op het vuur...

Anyway is de ING de enige die aan de hand van de WOZ-waarde bepaalt? Op zich zou dit zeer gunstig voor mij zijn aangezien de WOZ waarde ondertussen door mijn gemeente elk jaar zodanig verhoogd is dat ik daarmee op 100%EW zit ipv 125; zelf in deze tijden...

Verder hoef ik niet per sé van hypotheek te veranderen aangezien tenzij echt blijkt dat het gunstiger is om van 38% spaar en 62% aflossingvrij naar een andere hypotheek te gaan, maar vooralsnog wil ik gewoon het aflossingsvrije handmatig aflossen ieder jaar.

Ik heb in principe al een hypotheekadviseur die op basis van provisie werkt; ik weet niet of omdat dit zo in het verleden was nu nog zo is, maar kan ik niet gewoon offertes aan gaan vragen bij verschillende banken of is dat af te raden in mijn geval? (ik kom wel weer terug als er weer 20 posts hierover zijn geweest :P)
pi_121637001
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:46 schreef batb het volgende:

[..]

Waarom zou dit eigenlijk via een moeilijk persoonlijk contact moeten gaan?
Natuurlijk niet, het is niet alsof je een broodje ham koopt bij de bakker he.

quote:
En in een ander perspectief: het bestaansrecht van de financiële sector in het algemeen is nu juist dat "producten" ondoorzichtig zijn.
Al zou dat kloppen (waar ik op zekere hoogte in mee kan gaan) denk je dan niet dat je juist iemand nodig hebt die wat transparantie c.q. uitleg kan geven in plaats van zelf door het oerwoud heen te gaan en te verdwalen?

quote:
Gegeven dat de financiële sector in Nederland in verhouding met de reële economie te groot is,
Bron?

quote:
naarmate er meer transparantie volgt, zal de sector in het algemeen ook gaan krimpen.
Want?

quote:
Deze krimp in zowel omvang als salariëring is weer beter voor de Nederlandse economie.
Dus volgens jou is iedereen overpriced in de financiele sector? Een uurtarief van 100 euro voor iemand zijn diensten is voor jou te gortig in het financiele wereldje?
pi_121637014
quote:
14s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:58 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Uiteraard niet.
De vragen die mij gesteld zijn door dergelijke adviseurs lijken mij makkelijk in een computermodel te gieten, met mooie grafiekjes etc.
Ik ben nog geen adviseur tegengekomen die me dat presenteerde.

Met alle respect voor jou, maar mijn persoonlijke ervaringen met "hypotheek adviseurs" en "onafhankelijke pensioenadviseurs" zijn toch echt wel dermate teleurstellend dat mijn vertrouwen daarin weg is. Vandaar de toon van mijn reakties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')