Het schijnt veel mensen toch allemaal niet uit te maken.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:41 schreef Fer het volgende:
Aan de andere kant, hoeveel is een goedkoop advies waard als over 10 jaar de belastingdienst je voor 10000¤ aanslaat omdat je een fout hebt gemaakt.
Wie bedoel je met 'men'?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:46 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het schijnt veel mensen toch allemaal niet uit te maken.
Men neemt hier beslissingen op basis van halve informatie, wat hear-say en wat onderbuikgevoel. Moeten ze allemaal zelf weten.... Alleen omdat men te krenterig is.
Nog realistischer: een aanvankelijk interessant hypotheekproduct wordt door nieuwe fiscale regelgeving een stuk minder interessant. Of door je privésituatie die wijzigt. Of de collapse op de huizenmarkt...quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:41 schreef Fer het volgende:
Aan de andere kant, hoeveel is een goedkoop advies waard als over 10 jaar de belastingdienst je voor 10000¤ aanslaat omdat je een fout hebt gemaakt.
Ik weet niet hoe vaak jij onlangs bij een hypotheek"adviseur" bent geweest, maar voor de 3 partijen waar ik mee heb gepraat was iedere euro weggegooid geldquote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:46 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het schijnt veel mensen toch allemaal niet uit te maken.
Men neemt hier beslissingen op basis van halve informatie, wat hear-say en wat onderbuikgevoel. Moeten ze allemaal zelf weten.... Alleen omdat men te krenterig is.
Da's nou het hele eiereneten: men (i.e. de hypotheekadviseur) doet voorkomen alsof ie een heel bijzondere onontbeelijke adviesfunctie vervult.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:13 schreef 44pje het volgende:
Leuk voor de standaarddingetjes, maar die kun je eenvoudig op internet vinden.
Dat zou die in principe ook moeten doen, probleem is dat het gros ongeschikt is voor de functie.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:17 schreef blomke het volgende:
Da's nou het hele eiereneten: men (i.e. de hypotheekadviseur) doet voorkomen alsof ie een heel bijzondere onontbeelijke adviesfunctie vervult.
Dit ga ik ook proberen. Het nadeel is dat de hypotheekverstrekker alleen werkt met tussenpersonen, dus hopelijk kan ik ook direct bij de verstrekker terecht. Een kennis was een paar maanden geleden nog maximaal 200 euro kwijt voor de wijziging, dus 2000 euro lijkt echt een manier van de hypotheker om nog snel even geld te verdienen op de regeling.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:55 schreef Fer het volgende:
Neem rechtstreeks contact op met de geldschieter van je hypotheek, dan kan het waarschijnlijk voor niets. Ipv via jazeker de hypotheker.
Tis een kleinigheid, het eindbedrag ophogen van de spaarovereenkomst.
Zoveel betalen voor een dergelijk adviesquote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:56 schreef Sport_Life het volgende:
Mensen die 2000 euro betalen om hun aflossingsvrije hypotheek over te zetten naar banksparen kunnen m.i. beter dat geld gebruiken om gewoon af te lossen. De regels zijn op zich best eenvoudig, maar als je het niet begrijpt kun je er beter niet aan beginnen, ook niet met een "advies". Want als over 15 jaar de rente naar 10% gaat dan sta je daar met een bankspaarsaldo van een ton en een "advies" van 15 jaar geleden bij een toko die al lang en breed failliet is....
Maargoed ik denk eerlijk gezegd dat we over 10 3,5 jaar geen bankspaarproducten meer hebben..
Ja al zie ik de komende jaren geen stijgingen aankomen aangezien ik verwacht dat de huidige crisis voorlopig niet voorbij is.quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:01 schreef Lienekien het volgende:
Dan ben je blij dat je rente vast staat.
Om precies te zijn 1995, van iemand hierboven. Oh die kreeg nog klantenkorting ook. (dat je uberhaupt zo'n gesprek in overweging neemtquote:Op woensdag 9 januari 2013 00:01 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Zoveel betalen voor een dergelijk advies![]()
![]()
![]()
Wat ben ik blij dat ik financieel goed onderlegd ben
in 1980 was er ook (huizen)crisis hequote:Op woensdag 9 januari 2013 00:03 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ja al zie ik de komende jaren geen stijgingen aankomen aangezien ik verwacht dat de huidige crisis voorlopig niet voorbij is.
Ik snap trouwens jouw vorige reactie niet. Sowieso al die sneren niet naar mensen die wel of juist niet advies inwinnen, die wel of juist niet een bankspaarhypotheek hebben, die wel of juist niet hun rente vast hebben staan. Hoopt iedereen dat een ander vroeg of laat flink op zijn bek gaat, want geen beter vermaak dan leedvermaak?quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:03 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ja al zie ik de komende jaren geen stijgingen aankomen aangezien ik verwacht dat de huidige crisis voorlopig niet voorbij is.
Had het gelezen dat zijn gewoon schofterige bedragen ik zou lachend bij zo iemand de deur uit lopenquote:Op woensdag 9 januari 2013 00:05 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Om precies te zijn 1995, van iemand hierboven. Oh die kreeg nog klantenkorting ook. (dat je uberhaupt zo'n gesprek in overweging neemt)
Ik verbaas me dat iemand een bedrag van 2k voor een dergelijk advies in overweging zou nemen. Ik raad dat af. Niks mis mee lijkt me.quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik snap trouwens jouw vorige reactie niet. Sowieso al die sneren niet naar mensen die wel of juist niet advies inwinnen, die wel of juist niet een bankspaarhypotheek hebben, die wel of juist niet hun rente vast hebben staan. Hoopt iedereen dat een ander vroeg of laat flink op zijn bek gaat, want geen beter vermaak dan leedvermaak?
Nee, je zegt dat je zo blij bent dat je zelf goed financieel onderlegd bent. "quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:09 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ik verbaas me dat iemand een bedrag van 2k voor een dergelijk advies in overweging zou nemen. Ik raad dat af. Niks mis mee lijkt me.
Ja daar ben ik blij mee dat ik ze A niet nodig heb en B dit soort belachelijke bedragen kan afraden.quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, je zegt dat je zo blij bent dat je zelf goed financieel onderlegd bent. "![]()
![]()
"
De vraag is of dat bruikbaar advies is.quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:15 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ja daar ben ik blij mee dat ik ze A niet nodig heb en B dit soort belachelijke bedragen kan afraden.
Advies voor wat degene wil zou misschien 2-300 mogen kosten maar geen stuiver meer.
Ik denk voor hetgeen er moet gebeuren dat zekere bruikbaar advies is. 2k staat in mijn ogen i.i.g. in geen verhouding. Dat is 20 uur á 100 euro vind ik een behoorlijk uurtarief (ik weet het verhaal over kosten enzo). Maar hij gaat daar echt geen 20 uur mee bezig zijn.. Mijn mening richting betreffende persoonquote:Op woensdag 9 januari 2013 00:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De vraag is of dat bruikbaar advies is.
Stel nou je regelt het rechtstreeks met de bank en die hangen er een prijskaartje aan. Ga je dan onderhandelen, waar je ook al geen kaas van hebt gegeten want je bent nul financieel onderlegd, en het risico lopen dat het niet rond is voor 1 april?quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:22 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ik denk voor hetgeen er moet gebeuren dat zekere bruikbaar advies is. 2k staat in mijn ogen i.i.g. in geen verhouding. Dat is 20 uur á 100 euro vind ik een behoorlijk uurtarief (ik weet het verhaal over kosten enzo). Maar hij gaat daar echt geen 20 uur mee bezig zijn.. Mijn mening richting betreffende persoon
Ja ik snap wat je bedoeld. lastig om je daarin te verplaatsen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Stel nou je regelt het rechtstreeks met de bank en die hangen er een prijskaartje aan. Ga je dan onderhandelen, waar je ook al geen kaas van hebt gegeten want je bent nul financieel onderlegd, en het risico lopen dat het niet rond is voor 1 april?
Als de rente 10% is over je bankspaarsaldo van een ton dan krijg je lekker veel centjes. In het ergste geval loopt het zo hard op dat je eerder bij je doelkapitaal bent. Zo lang dat maar langer dan 20 jaar is, is er weinig aan de hand, dan los je eerder (een groot deel van) je hypotheek af. Over dat deel heb je dan geen HRA meer.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:56 schreef Sport_Life het volgende:
Mensen die 2000 euro betalen om hun aflossingsvrije hypotheek over te zetten naar banksparen kunnen m.i. beter dat geld gebruiken om gewoon af te lossen. De fiscale regels zijn op zich best eenvoudig, maar als je het niet begrijpt kun je er beter niet aan beginnen, ook niet met een "advies" van "De Hypotheker". Want als over 15 jaar de rente naar 10% gaat dan sta je daar met een bankspaarsaldo van een ton en een "advies" van 15 jaar geleden bij een toko die al lang en breed failliet is....
Maargoed ik denk eerlijk gezegd dat we over 10 3,5 jaar geen bankspaarproducten meer hebben en al die lui die nu 2000 euro betalen bij de Hypotheker kunnen over 3,5 jaar weer in de rij aansluiten om datzelfde bedrag neer te tellen om de boel weer om te zetten naar annuitair.
Nah zo makkelijk gaat dat niet. Zit je niet met de fiscale regels dan is het wel de bank die beperkingen opgeeft.quote:Op woensdag 9 januari 2013 07:28 schreef 44pje het volgende:
[..]
Als de rente 10% is over je bankspaarsaldo van een ton dan krijg je lekker veel centjes. In het ergste geval loopt het zo hard op dat je eerder bij je doelkapitaal bent. Zo lang dat maar langer dan 20 jaar is, is er weinig aan de hand, dan los je eerder (een groot deel van) je hypotheek af. Over dat deel heb je dan geen HRA meer.
Haha, dan hoor je me over 20 jaar nog wel.quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:48 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Nah zo makkelijk gaat dat niet. Zit je niet met de fiscale regels dan is het wel de bank die beperkingen opgeeft.
Over 20 jaar bestaat Fok! allang niet meerquote:Op donderdag 10 januari 2013 19:01 schreef 44pje het volgende:
[..]
Haha, dan hoor je me over 20 jaar nog wel.
In politieke kringen heet dat: "de kosten vallen éénmalig lager uit "...quote:Op donderdag 10 januari 2013 20:29 schreef pinine het volgende:
ga ik dankzij de lagere hypotheekrente nu een stuk minder betalen wat dus ook betekent iets minder aftrek, er zullen ongetwijfeld veel meer mensen zijn in die situatie wat de schatkist dus een extra besparing oplevert
Zojuist een antwoord gekregen dat ze nog niet weten of extra stortingen op een SEW met gegarandeerd eindkapitaal, en dus verlaging van de maandlasten, in de toekomst mogelijk blijven. De juridische dienst van BLG Hypotheken is hier nog mee bezig.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:45 schreef TweakersOnly het volgende:
[..]
Welke hypotheekverstrekker heb jij?
Ik heb vanmorgen namelijk per mail ongeveer dezelfde vragen gesteld aan mijn hypotheekverstrekker, BLG Hypotheken. Helaas nog geen antwoord ontvangen.
Wat was je rente en hoeveel is het nu, en voor hoelang ga je het nu vastleggen?quote:Op donderdag 10 januari 2013 20:29 schreef pinine het volgende:
Mijn 5-jarige rentevaste periode liep af en tot mijn genoegen ga ik dankzij de lagere hypotheekrente nu een stuk minder betalen wat dus ook betekent iets minder aftrek, er zullen ongetwijfeld veel meer mensen zijn in die situatie wat de schatkist dus een extra besparing oplevert maar ondertussen heb ik nog niemand uit de politiek hierover gehoord.
0. Waarschijnlijk zal je adviseur al geld vragen voor het doorrekenen en met een advies komen waarbij jij via hem een nieuwe hypotheek afsluit en hem 1% bemiddelingskosten betaalt.quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:16 schreef zatoichi het volgende:
0. Mocht het nou zo zijn dat mijn huidige bank niet echt lager wil, dan stap ik over. Waar moet ik dan rekening mee houden? Ik heb wel gezien dat er redelijk wat kosten aan verbonden zijn en mijn hypotheekadviseur kan me vast wel voorrekenen wanneer het voordeliger is om over te stappen.
1. Daarnaast zag ik dat je huis opnieuw wordt getaxeerd, en kunnen daar nog gevolgen aan zitten?
Dat raad ik je persoonlijk af. Execution only hypotheken zijn alleen voor de mensen die daadwerkelijk, tot op diep niveau, verstand hebben van de keuzes die ze hebben gemaakt en zonder advies een hypotheek willen afsluiten, VOLLEDIG op eigen risico. Als je wil dat je later nergens recht meer op hebt, niemand meer kunt aanspreken en/of nergens meer terecht zult kunnen met een slechte hypotheek dan moet je dat doen, ik zou dat risico echter niet lopen, goedkoop kan zomaar duurkoop zijn in dat geval.quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:20 schreef blomke het volgende:
[..]
0. Waarschijnlijk zal je adviseur al geld vragen voor het doorrekenen en met een advies komen waarbij jij via hem een nieuwe hypotheek afsluit en hem 1% bemiddelingskosten betaalt.
Zoek eens op execution only hypotheken; dat scheelt je een boel kosten.
In het geval van iemand die nog steeds zit te twijfelen over de hypotheekvorm die hij heeft, dan kan het inderdaad een stuk 'beter' zijn om iemand tegenover je te hebben zitten die je iig uit kan leggen wat de voors- en tegens zijn. En ja, die goede adviseurs zijn er wel degelijk, voordat we weer in een oeverloze discussie verzanden. Ik weet dat jij namelijk alles denkt beter te weten dan welke adviseur dan ook en dat jij het dus onzin vind daarvoor te betalen, dus laten we die kant maar niet meer opgaan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |