Het schijnt veel mensen toch allemaal niet uit te maken.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:41 schreef Fer het volgende:
Aan de andere kant, hoeveel is een goedkoop advies waard als over 10 jaar de belastingdienst je voor 10000¤ aanslaat omdat je een fout hebt gemaakt.
Wie bedoel je met 'men'?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:46 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het schijnt veel mensen toch allemaal niet uit te maken.
Men neemt hier beslissingen op basis van halve informatie, wat hear-say en wat onderbuikgevoel. Moeten ze allemaal zelf weten.... Alleen omdat men te krenterig is.
Nog realistischer: een aanvankelijk interessant hypotheekproduct wordt door nieuwe fiscale regelgeving een stuk minder interessant. Of door je privésituatie die wijzigt. Of de collapse op de huizenmarkt...quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:41 schreef Fer het volgende:
Aan de andere kant, hoeveel is een goedkoop advies waard als over 10 jaar de belastingdienst je voor 10000¤ aanslaat omdat je een fout hebt gemaakt.
Ik weet niet hoe vaak jij onlangs bij een hypotheek"adviseur" bent geweest, maar voor de 3 partijen waar ik mee heb gepraat was iedere euro weggegooid geldquote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:46 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het schijnt veel mensen toch allemaal niet uit te maken.
Men neemt hier beslissingen op basis van halve informatie, wat hear-say en wat onderbuikgevoel. Moeten ze allemaal zelf weten.... Alleen omdat men te krenterig is.
Da's nou het hele eiereneten: men (i.e. de hypotheekadviseur) doet voorkomen alsof ie een heel bijzondere onontbeelijke adviesfunctie vervult.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:13 schreef 44pje het volgende:
Leuk voor de standaarddingetjes, maar die kun je eenvoudig op internet vinden.
Dat zou die in principe ook moeten doen, probleem is dat het gros ongeschikt is voor de functie.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:17 schreef blomke het volgende:
Da's nou het hele eiereneten: men (i.e. de hypotheekadviseur) doet voorkomen alsof ie een heel bijzondere onontbeelijke adviesfunctie vervult.
Dit ga ik ook proberen. Het nadeel is dat de hypotheekverstrekker alleen werkt met tussenpersonen, dus hopelijk kan ik ook direct bij de verstrekker terecht. Een kennis was een paar maanden geleden nog maximaal 200 euro kwijt voor de wijziging, dus 2000 euro lijkt echt een manier van de hypotheker om nog snel even geld te verdienen op de regeling.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:55 schreef Fer het volgende:
Neem rechtstreeks contact op met de geldschieter van je hypotheek, dan kan het waarschijnlijk voor niets. Ipv via jazeker de hypotheker.
Tis een kleinigheid, het eindbedrag ophogen van de spaarovereenkomst.
Zoveel betalen voor een dergelijk adviesquote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:56 schreef Sport_Life het volgende:
Mensen die 2000 euro betalen om hun aflossingsvrije hypotheek over te zetten naar banksparen kunnen m.i. beter dat geld gebruiken om gewoon af te lossen. De regels zijn op zich best eenvoudig, maar als je het niet begrijpt kun je er beter niet aan beginnen, ook niet met een "advies". Want als over 15 jaar de rente naar 10% gaat dan sta je daar met een bankspaarsaldo van een ton en een "advies" van 15 jaar geleden bij een toko die al lang en breed failliet is....
Maargoed ik denk eerlijk gezegd dat we over 10 3,5 jaar geen bankspaarproducten meer hebben..
Ja al zie ik de komende jaren geen stijgingen aankomen aangezien ik verwacht dat de huidige crisis voorlopig niet voorbij is.quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:01 schreef Lienekien het volgende:
Dan ben je blij dat je rente vast staat.
Om precies te zijn 1995, van iemand hierboven. Oh die kreeg nog klantenkorting ook. (dat je uberhaupt zo'n gesprek in overweging neemtquote:Op woensdag 9 januari 2013 00:01 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Zoveel betalen voor een dergelijk advies![]()
![]()
![]()
Wat ben ik blij dat ik financieel goed onderlegd ben
in 1980 was er ook (huizen)crisis hequote:Op woensdag 9 januari 2013 00:03 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ja al zie ik de komende jaren geen stijgingen aankomen aangezien ik verwacht dat de huidige crisis voorlopig niet voorbij is.
Ik snap trouwens jouw vorige reactie niet. Sowieso al die sneren niet naar mensen die wel of juist niet advies inwinnen, die wel of juist niet een bankspaarhypotheek hebben, die wel of juist niet hun rente vast hebben staan. Hoopt iedereen dat een ander vroeg of laat flink op zijn bek gaat, want geen beter vermaak dan leedvermaak?quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:03 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ja al zie ik de komende jaren geen stijgingen aankomen aangezien ik verwacht dat de huidige crisis voorlopig niet voorbij is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |