Thanks, mocht dat niet gebeurt zijn, dan ben je me een kratje bier schuldig.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 20:03 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Je bent compleet af van het 'overige' ja
God meid, kan ik eindelijk weer slapen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 21:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben hier een weekje geleden om hulp komen vragen omdat m'n e-mail niet meer in Mail binnenkwam na een upgrade naar Mountain Lion. Aan m'n instellingen was niks meer gewijzigd, maar het werkte niet meer. Verzenden lukte wel, maar ontvangen niet.
Inmiddels is het opgelost. M'n hostingbedrijf stelde een andere inkomende mailserver voor, en nu werkt alles weer naar behoren.
Opgelost
Nou hè! Het is watquote:Op vrijdag 4 januari 2013 21:53 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
God meid, kan ik eindelijk weer slapen.
quote:
quote:
quote:
quote:
Nope. LR RAW bewerken, PS afmaken met filters o.a.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 02:12 schreef Junkie het volgende:
[..]Wel vaag allemaal.
Fotografen hier?
Gebruiken jullie nog iets anders dan Adobe Photoshop / Lightroom voor het bewerken van RAW?
Ik fotografeer wel, maar meer dan iphoto gebruik ik niet, ook vooral om te organiseren. Voorheen gebruikte ik aperture, maar ben nu naar iphoto gegaan omdat ik in aperture ook niet meer deed dan organiserenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 02:12 schreef Junkie het volgende:
[..]Wel vaag allemaal.
Fotografen hier?
Gebruiken jullie nog iets anders dan Adobe Photoshop / Lightroom voor het bewerken van RAW?
That model doesn't exist yet?quote:
Hequote:
Hardlopers unitequote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:05 schreef Saninl het volgende:
[..]
He
Ik zie nu pas, ofja, pas bewust dat jullie ook van LIF hardlopen zijn. haha! (als in; regelmatige posters)
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:05 schreef Saninl het volgende:
[..]
He
Ik zie nu pas, ofja, pas bewust dat jullie ook van LIF hardlopen zijn. haha! (als in; regelmatige posters)
Top man, daar was je snel meequote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:14 schreef J.Appleseed het volgende:
Yay! Vanmiddag een HDD enclosure gekocht om mijn oude 500 GB Apple HDD in te stoppen. Nu kan ik eindelijk Time Machine instellen.
[ afbeelding ]
Ja ik weet 't. Maar ik wilde ook wel eentje die er niet verkeerd/goedkoop uitzag.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:17 schreef blow... het volgende:
[..]
Top man, daar was je snel mee![]()
Lol.
Klopt. Ik moet die ATV2 van mij maar eens verkopen en een ATV3 ervoor terugkopen voor minder. Ik heb geen behoefte aan die jailbreak.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:26 schreef Thrilled het volgende:
Dus Apple TV 3 nog steeds niet te jailbreaken ondanks de geruchten dat dit eind december mogelijk zou zijn..?
welke heb je?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:21 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ja ik weet 't. Maar ik wilde ook wel eentje die er niet verkeerd/goedkoop uitzag.
Nu heb ik een van zwart aluminium en met USB3.0
want? De jailbreak maakt toch juist de Apple tv aantrekkelijker? Ik kan nu mijn laptop aansluiten op de tv om films te kijken en via mijn xbox youtube of uitzending gemist kijken.. ik zie nu geen toegevoegde waarde aan een apple tv..quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:22 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Klopt. Ik moet die ATV2 van mij maar eens verkopen en een ATV3 ervoor terugkopen voor minder. Ik heb geen behoefte aan die jailbreak.
Ewent EW7033. SATA1 (max 150 Mbs) als ik het goed heb dus zeker niet de snelste, maar dat is ook helemaal niet nodig als 'ie enkel voor wat back-upwerk wordt gebruikt.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:32 schreef blow... het volgende:
[..]
welke heb je?
wel leuk, usb 3.0 in 2.0 poorten
lol
Voor die dingen hoef je niet eens te jailbreaken. AirPlay, love it.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:45 schreef Thrilled het volgende:
[..]
want? De jailbreak maakt toch juist de Apple tv aantrekkelijker? Ik kan nu mijn laptop aansluiten op de tv om films te kijken en via mijn xbox youtube of uitzending gemist kijken.. ik zie nu geen toegevoegde waarde aan een apple tv..
500GB is niet héél veel ruimte voor een Time Machine schijf?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:14 schreef J.Appleseed het volgende:
Yay! Vanmiddag een HDD enclosure gekocht om mijn oude 500 GB Apple HDD in te stoppen. Nu kan ik eindelijk Time Machine instellen.
[ afbeelding ]
Ja gewoon je superdrive eruit halen en een optibay voor in de plaats zetten met je hdd/ssd.quote:Op zondag 6 januari 2013 02:21 schreef o.us2.0 het volgende:
Kan je in een 13" 2012 MBP nog wel een SSD in laten bouwen naast een HD of hoe zit dat?
Nu je punt?quote:Op zondag 6 januari 2013 09:25 schreef Topicspace het volgende:
Waarom gebruiken zoveel mensen nog iTunes e.d. om films te kunnen streamen naar de ATV.
Er zit een knopje media bij die rechtstreeks op je mac de films uit een mapje kan vissen.
Heb de laatste tijd weinig XBMC aangehad omdat ik weer via torrents HD materiaal binnen haal en dan stream. Ga je dat via XBMC doen heb je af en toe een buffertje (wat zwaar irriteert dan). En de cache loopt ook razend snel vol.
Zit er zelfs aan te denken een ATV3 te kopen voor op de slaapkamer want met media is die toch nog wel zonder JB, waardig genoeg om mee te spelen.
Valt mee hoor. Ik heb zelf ook 500gb voor een 250gb HDD. Alle downloads en grote spellen/Apps laat ik niet backuppen. Virtual machines ook niet, want dat duurt eeuwen met backuppen. De downloads en installatiebestanden gaan op m'n 2tb schijf.quote:Op zondag 6 januari 2013 02:19 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
500GB is niet héél veel ruimte voor een Time Machine schijf?
Wel als ik een 256 GB SSD heb als enige vorm van interne opslagruimte in mijn MacBook. En ja, dat voldoet voor mij prima; ook met een drietal games van 5 of wat GB in mijn Applications-folder.quote:Op zondag 6 januari 2013 02:19 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
500GB is niet héél veel ruimte voor een Time Machine schijf?
Staan punten in en anders misschien gewoon ter info/handig te weten/etc.quote:
Dat het steeds aantrekkelijker is om die duurdere ATV2 te laten liggen en voor de ATV3 te gaan.quote:
Computer opnieuw machtigen. Je synct met een nieuwe bibliotheekquote:Op zondag 6 januari 2013 19:00 schreef King_of_cubes het volgende:
Ik heb een vaag probleem wat volgens mij is ontstaan sinds mijn iTunes 11 installatie. Ik probeer een pdf bestand op mijn iPhone te zetten maar als ik naar de boeken tab ga in iTunes staat het vinkje "boeken synchroniseren" uit waardoor ik niets kan. Nu zou je zeggen zet dat dan aan maar dan dreigt iTunes mijn hele iPhone leeg te gaan halen, iets waar ik niet bepaald zin in heb. Hoe los ik dit op?In iTunes 10 heb ik overigens altijd wel via iTunes zelf pdf bestanden of muziek op mijn iPhone kunnen zetten maar beiden gaat nu dus niet meer.
Idd, ik wil MKV streamenquote:Op zondag 6 januari 2013 18:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Zolang die ATV native maar een beperkt setje content types afspeelt is hij helemaal niet aantrekkelijk.
Hoe kan dat zijn gebeurd? Het is nog steeds dezelfde computer en iTunes library, ik heb alleen een nieuwe versie geïnstalleerd. Maar als ik dit doe is mijn iPhone dus weer helemaal leeg?quote:Op zondag 6 januari 2013 19:08 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Computer opnieuw machtigen. Je synct met een nieuwe bibliotheek
Helemaal leeg ja, had ik laatst ook met syncen met iTunes 11quote:Op zondag 6 januari 2013 19:15 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Hoe kan dat zijn gebeurd? Het is nog steeds dezelfde computer en iTunes library, ik heb alleen een nieuwe versie geïnstalleerd. Maar als ik dit doe is mijn iPhone dus weer helemaal leeg?
Nou niet bepaald. Een 2 met jailbreak aangesloten op een nas met een geïnstalleerde newsleecher is perfect. Al je punten van hierboven kunnen dan zo aan de kant.quote:Op zondag 6 januari 2013 18:48 schreef Topicspace het volgende:
[..]
Dat het steeds aantrekkelijker is om die duurdere ATV2 te laten liggen en voor de ATV3 te gaan.
Nou, lekker kut dan. Nu dus een manier gaan bedenken om alles eerst te backuppen. Ik weet niet zeker of ik alles wat erop stond nog ergens heb staan namelijk.quote:Op zondag 6 januari 2013 19:17 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Helemaal leeg ja, had ik laatst ook met syncen met iTunes 11je kan het wel omzijlen, maar duurt mij te lang. Ik sync alles wel opnieuw. Je bent alleen muziek etc kwijt
Wat wil je allemaal backuppen? Ik gebruik daarvoor SharePod en iRipquote:Op zondag 6 januari 2013 19:26 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Nou, lekker kut dan. Nu dus een manier gaan bedenken om alles eerst te backuppen. Ik weet niet zeker of ik alles wat erop stond nog ergens heb staan namelijk.Weet iemand toevallig een goede manier om dit (via Windows) te doen?
Nouja, ik weet niet wat hij er allemaal af gaat halen als ik straks dat machtigen opnieuw doe maar ik hoop niet ook al mijn pdfs, foto's, contacts, notes en andere dingen kwijt te zijn. Muziek vind ik minder interessant want dat heb ik denk ik nog wel. Liefst zoveel mogelijk backuppen dus ja.quote:Op zondag 6 januari 2013 19:26 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Wat wil je allemaal backuppen? Ik gebruik daarvoor SharePod en iRip
Die blijven geloof ik allemaal intact door iCloud. Google anders even hoe je alles kan behouden. Kost wat tijd, maar je hebt de garantie dat je niks kwijtraaktquote:Op zondag 6 januari 2013 19:29 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Nouja, ik weet niet wat hij er allemaal af gaat halen als ik straks dat machtigen opnieuw doe maar ik hoop niet ook al mijn pdfs, foto's, contacts, notes en andere dingen kwijt te zijn. Muziek vind ik minder interessant want dat heb ik denk ik nog wel. Liefst zoveel mogelijk backuppen dus ja.
Ik ga eerst even uitzoeken wat er precies gevaar loopt want mijn notes, email instellingen, kalender, fotos en dat soort belangrijke dingen kwijt raken zou een ramp zijn en ik vind het nu een wat te groot risico om zomaar wat dingen aan te gaan zitten vinken. Gaat dit elke nieuwe iTunes versie zo? Ik zou bijna teruggaan naar iTunes 10 of zou dat ook niet meer werken?quote:Op zondag 6 januari 2013 19:31 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Die blijven geloof ik allemaal intact door iCloud. Google anders even hoe je alles kan behouden. Kost wat tijd, maar je hebt de garantie dat je niks kwijtraakt
Denk het niet, want je library bestand wordt geupdate. Je kan het wel proberenquote:Op zondag 6 januari 2013 19:48 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Ik ga eerst even uitzoeken wat er precies gevaar loopt want mijn notes, email instellingen, kalender, fotos en dat soort belangrijke dingen kwijt raken zou een ramp zijn en ik vind het nu een wat te groot risico om zomaar wat dingen aan te gaan zitten vinken. Gaat dit elke nieuwe iTunes versie zo? Ik zou bijna teruggaan naar iTunes 10 of zou dat ook niet meer werken?
Ik heb het niet geprobeerd maar je zal denk ik wel gelijk hebben. Maar als het alleen om de library gaat zullen mijn contacts enzo niet gewist worden denk ik. Hoe dan ook, mijn lokale/iCloud backup kan sowieso teruggehaald worden met al deze info toch?quote:Op zondag 6 januari 2013 22:01 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Denk het niet, want je library bestand wordt geupdate. Je kan het wel proberen
Ja, denk het welquote:Op zondag 6 januari 2013 22:13 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Ik heb het niet geprobeerd maar je zal denk ik wel gelijk hebben. Maar als het alleen om de library gaat zullen mijn contacts enzo niet gewist worden denk ik. Hoe dan ook, mijn lokale/iCloud backup kan sowieso teruggehaald worden met al deze info toch?
Die unibody met plastic klepje is wel vet jaquote:Op maandag 7 januari 2013 18:46 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik heb nu tijdelijk een iPhone 2G als vervangend toestel en het is eigenlijk best wel een bazending.
Die heb ik ook nog steeds liggen voor als er iets met mijn huidige isquote:Op maandag 7 januari 2013 18:46 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik heb nu tijdelijk een iPhone 2G als vervangend toestel en het is eigenlijk best wel een bazending.
Die had ik hier tot een paar weken geleden ook nog liggen, totdat ie gejat werdquote:Op maandag 7 januari 2013 18:46 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Goede smaak die dief. Deze is van mijn vader, hij heeft hem 5 jaar lang gebruikt en is dit weekend overgestapt op een iPhone 5. Das nog best een verschil bleek toen het concept "mappen" op je springboard voor hem nieuw was.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Die had ik hier tot een paar weken geleden ook nog liggen, totdat ie gejat werd![]()
Haha, dat wil ik ook al sinds de iPhone 4 zelf proberen.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:25 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Nog even gegoogled maar er lijkt niemand te zijn die een iPhone 4S in de behuizing van een originele iPhone geperst heeft.
Versie 11 is ook een hele verbetering.quote:Op zondag 6 januari 2013 22:16 schreef Mercan het volgende:
iTunes![]()
Begin het steeds vaker te gebruiken. Werkt prima!
Ik zit hier op m'n werk tegen een Macbook Pro 15" (niet retina) en daarnaast een 23" Dell P2311H te kijken. Werkt voor software development werk en af en toe wat designwerk tussendoor prima en is een stuk goedkoperquote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:32 schreef boem-dikkie het volgende:
Zijn hier gebruikers die naast hun Macbook een extra scherm hebben?
Ben wel benieuwd welke. Ik vind natuurlijk die Thunderbolt Display prachtig maar véél te duur.
Iets wat in de buurt komt qua helderheid en kleur maar iets goedkoper?
Als het 27" en meer dan 1080p moet zijn maakt Dell geloof ik een scherm met hetzelfde paneel als Apple.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:32 schreef boem-dikkie het volgende:
Ben wel benieuwd welke. Ik vind natuurlijk die Thunderbolt Display prachtig maar véél te duur.
Ik heb thuis een Thunderbolt en die werkt heerlijk. Vooral omdat het netjes aansluit op je MacBook, qua stroom en data: 1 Thunderbolt-kabel dient voor je beeld en het doorgeven van USB-apparaten op de monitor zelf.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:32 schreef boem-dikkie het volgende:
Dat, prachtscherm. Heb de wereld aan Firewire en USB apparaten aan m'n scherm hangen en nooit gezeik meer met kabels.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:02 schreef Breuls het volgende:
Ik heb thuis een Thunderbolt en die werkt heerlijk. Vooral omdat het netjes aansluit op je MacBook, qua stroom en data: 1 Thunderbolt-kabel dient voor je beeld en het doorgeven van USB-apparaten op de monitor zelf.
27" en 1080p wil je dan natuurlijk ook niet.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:38 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Als het 27" en meer dan 1080p moet zijn maakt Dell geloof ik een scherm met hetzelfde paneel als Apple.
Tsja dat zou ik ook zeggen, maar toch staan er 77 27" 1080p-schermen in de Pricewatch en maar 14 schermen met 2560x1440.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:14 schreef nietzman het volgende:
[..]
27" en 1080p wil je dan natuurlijk ook niet.
?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:14 schreef nietzman het volgende:
[..]
27" en 1080p wil je dan natuurlijk ook niet.
Ik gebruik iTunes al sedert de introductie.quote:Op zondag 6 januari 2013 22:16 schreef Mercan het volgende:
iTunes![]()
Begin het steeds vaker te gebruiken. Werkt prima!
Vroeger trok mijn pc het niet echt. Maar nu welquote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:03 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ik gebruik iTunes al sedert de introductie.
Is ook niet zo raar gezien de kosten, maar met zo'n lage resolutie werk ik liever op een wat kleiner scherm dan dat ik de pixels kan tellen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Tsja dat zou ik ook zeggen, maar toch staan er 77 27" 1080p-schermen in de Pricewatch en maar 14 schermen met 2560x1440.
Ben wat aan het afwegen en opties aan het bekijken maar eigenlijk elk merk scherm van 27" die vergelijkbaar is met de Thunderbolt zit rond die prijsklasse.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:02 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik heb thuis een Thunderbolt en die werkt heerlijk. Vooral omdat het netjes aansluit op je MacBook, qua stroom en data: 1 Thunderbolt-kabel dient voor je beeld en het doorgeven van USB-apparaten op de monitor zelf.
Ik werk al sinds ik mijn Macbook Air 13" heb met een "groot" scherm thuis. Ik zet de Macbook neer, sluit boxen aan + usb hub + beeldscherm (Samsung SyncMasterP2470HD).quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:32 schreef boem-dikkie het volgende:
Dezelfde resolutie zul je dus pas vanaf die ¤500,- tegenkomen en dan heb je een Dell Ultrasharp. Echter is deze niet gekalibreerd op Mac waardoor je dat dus zelf moet gaan uitvoeren wil je de kleurproductie zo hebben zoals het ook op een Apple Display is.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:27 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ben wat aan het afwegen en opties aan het bekijken maar eigenlijk elk merk scherm van 27" die vergelijkbaar is met de Thunderbolt zit rond die prijsklasse.
Had gehoopt dat er een goedkoper alternatief is die daadwerkelijk goedkoper is, en dan bedoel ik significant goedkoper, en niet 100 euro. Wat ik nu gezien heb is dat er niet echt eigenlijk.
Denk dat ik maar gewoon even doorspaar voor Apple display, blijft een machtig mooi kreng.
ik ben er nu ook mee bezig. Alleen dan de 840pro 256quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:05 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Heb net een Samasung 840 gehaald, 120gb. Als de backup klaar is meteen even inbouwen in de MBP.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I used to be schizofrenic, but we're okay now.
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:29 schreef gohan16 het volgende:
[..]
ik ben er nu ook mee bezig. Alleen dan de 840pro 256256 sierde mij ook meer, maar uiteindelijk heb ik niet eens zo veel ruimte nodig. Het bespaarde geld gaat straks naar een nieuwe accuSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
Heb zelf de 830 erin zitten, gecombineerd met nieuwe HDD en omgezet naar 1 schijf als Fusion Drive: werkt perfect en ontzettend snel.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:05 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Heb net een Samasung 840 gehaald, 120gb. Als de backup klaar is meteen even inbouwen in de MBP.
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:29 schreef gohan16 het volgende:
[..]
ik ben er nu ook mee bezig. Alleen dan de 840pro 256Die is baasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Because you know i'm all about that ass
Nou poe. Fucking pino op het podium laten komen. Dát kun je serieus nemen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:14 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Apple geeft dan wel goede keynotes, maar qua entertainment kunnen ze nog wat leren van Qualcomm: http://www.theverge.com/2(...)note-pictures-tweets
Je denkt niet dat Wombat het een tikkie cynisch bedoelde?quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:25 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Nou poe. Fucking pino op het podium laten komen. Dát kun je serieus nemen.
Het normaalste van die keynote was de verschijning van Ballmerquote:Op woensdag 9 januari 2013 09:14 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Apple geeft dan wel goede keynotes, maar qua entertainment kunnen ze nog wat leren van Qualcomm: http://www.theverge.com/2(...)note-pictures-tweets
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |