dat gebeurd niet vaak. Ruldoph is vaak te netjes, waardoor hij vaak ongebruikte stukjes van een paprika gewoon weg gooit (Jamie Oliver dan met zijn hele courgette e.d. door de snijmachinequote:Op dinsdag 22 april 2014 17:27 schreef icloud het volgende:
Jak rudolph snijd de ham met het mes waar nog het groen aanhangt van de net gesneden koolraapjes.
Ik vind haar gerechten ook zelden lekker en ze vertelt alsof ze een kleuterklasje les staat te geven. Ze is de enige in De Makkelijke Maaltijd die mij niet inspireert tot koken. Ze is ook behoorlijk chaotisch, vind ik. Daardoor laat ze zelfs de makkelijkste dingen moeilijk lijken. Zoals die ene keer dat ze iets van wentelteefjes maakte. Jezus, wat een gehannes voor zo iets eenvoudigs.quote:Op donderdag 24 april 2014 00:48 schreef fespo het volgende:
[..]
dat gebeurd niet vaak. Ruldoph is vaak te netjes, waardoor hij vaak ongebruikte stukjes van een paprika gewoon weg gooit (Jamie Oliver dan met zijn hele courgette e.d. door de snijmachine)
i.t.t. tot dat nieuwe meisje Estee.
die heeft aan het eind van de uitzending een mix van alle gebruikte ingredienten op haar snijplank liggen.
en bij haar fornuis krijg ik altijd de neiging om minstens 2 pitten uit te zetten omdat het haast lijkt of alles gaat verbranden.
ja dat bedoel ik inderdaad.quote:Op donderdag 24 april 2014 08:28 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik vind haar gerechten ook zelden lekker en ze vertelt alsof ze een kleuterklasje les staat te geven. Ze is de enige in De Makkelijke Maaltijd die mij niet inspireert tot koken. Ze is ook behoorlijk chaotisch, vind ik. Daardoor laat ze zelfs de makkelijkste dingen moeilijk lijken. Zoals die ene keer dat ze iets van wentelteefjes maakte. Jezus, wat een gehannes voor zo iets eenvoudigs.
Ja daar hou ik idd ook niet van en de manier waarop ze praat heeft iets irritants. Roberta is mijn favoriet en Rudolph natuurlijk, ik moet af en toe gewoon hardop lachen hoe hij over eten praatquote:Op donderdag 24 april 2014 08:28 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik vind haar gerechten ook zelden lekker en ze vertelt alsof ze een kleuterklasje les staat te geven. Ze is de enige in De Makkelijke Maaltijd die mij niet inspireert tot koken. Ze is ook behoorlijk chaotisch, vind ik. Daardoor laat ze zelfs de makkelijkste dingen moeilijk lijken. Zoals die ene keer dat ze iets van wentelteefjes maakte. Jezus, wat een gehannes voor zo iets eenvoudigs.
Ja, Rudolph!! "Als je een mango kiest is het net alsof je een verloofde kiest. De mooiste kies je uit en de gerimpelde laat je liggen"quote:Op donderdag 24 april 2014 13:17 schreef alors het volgende:
[..]
Ja daar hou ik idd ook niet van en de manier waarop ze praat heeft iets irritants. Roberta is mijn favoriet en Rudolph natuurlijk, ik moet af en toe gewoon hardop lachen hoe hij over eten praat
Is inderdaad misschien beter als instructrice voor mensen die begeleid wonen.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:54 schreef lady-wrb het volgende:
ik vind angelique gewoon niet leuk om naar te kijken. ze praat zo vreemd dat leidt af
Het lijkt wel of ze een beetje slist hč? Beetje een kromme bek tijdens het praten. Vind het overigens wel altijd leuk om naar dat programma te kijken.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:54 schreef lady-wrb het volgende:
ik vind angelique gewoon niet leuk om naar te kijken. ze praat zo vreemd dat leidt af
Ik zag er laatst 1 wat gewoon een oude aflevering was. Hopelijk wel nieuwe, vind die vent echt leuk.quote:Op donderdag 24 april 2014 00:50 schreef icloud het volgende:
Zijn de afleveringen van first aid kitchen nieuw? Had hem nog niet gezien
gisteren ook weer die met die roti en die gehaktballen. die heb ik al tig keer gezienquote:Op donderdag 24 april 2014 14:38 schreef regnavetto het volgende:
[..]
Ik zag er laatst 1 wat gewoon een oude aflevering was. Hopelijk wel nieuwe, vind die vent echt leuk.
Is dat dat vervelende meisje?quote:
Nee, die rooie krullenbol met die scheve mond.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 28 april 2014 19:25 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Nee, die rooie krullenbol met die scheve mond.
Jij bedoeld denk ik die winnares van dat kookprogrammaEsmee
Klopt volgens mij. :pSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach, die Angelique kan iig. koken.Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
hij is in elk geval consequent.quote:Op maandag 28 april 2014 22:21 schreef fespo het volgende:
hoe vaak gaat Rudolph nog vertellen dat hij vanille stokjes in een suikerpot stopt.
ik snap dat het een leuk trucje is, maar standaard verteld hij (en andere ook vaak) dat je ze in suiker kunt bewaren.![]()
zelfde geld voor die olijfolie extra vergine, je blijft horen dat die voor koude verwerking is.
verder wil ik niet teveel miereneuken.
wat ik netjes vind is dat vrijwel alle afleveringen goed in volgorde zijn gezet.
je hebt vaak zenders, waar je een winterprogramma in de zomer krijgt.
maar ze hebben alle thema's (kerst, pasen, voorjaar, najaar etc.) allemaal precies op het juiste en moment en ook netjes dat er zoveel thema's zijn.
"Ook leuk om cadeau te geven"quote:Op maandag 28 april 2014 22:21 schreef fespo het volgende:
hoe vaak gaat Rudolph nog vertellen dat hij vanille stokjes in een suikerpot stopt.
ik snap dat het een leuk trucje is, maar standaard verteld hij (en andere ook vaak) dat je ze in suiker kunt bewaren.![]()
Toen ik dit van de week las, had ik geen idee over wie je het had. Nou, nu dus welquote:Op zaterdag 26 april 2014 14:16 schreef icloud het volgende:
Die john moeten ze echt op taalcursus sturen met zijn zuiker.
Dat programma van andy is opgenomen in de oude keuken(huis is verkocht) van rudolph, zou andy het gekocht hebben.,
"tis ook maar een klein receptje"quote:Op maandag 28 april 2014 22:21 schreef fespo het volgende:
zelfde geld voor die olijfolie extra vergine, je blijft horen dat die voor koude verwerking is.
verder wil ik niet teveel miereneuken.
wat ik netjes vind is dat vrijwel alle afleveringen goed in volgorde zijn gezet.
je hebt vaak zenders, waar je een winterprogramma in de zomer krijgt.
maar ze hebben alle thema's (kerst, pasen, voorjaar, najaar etc.) allemaal precies op het juiste en moment en ook netjes dat er zoveel thema's zijn.
Of de dunschiller (ook wel econoom genoemd)! Fantastisch als klein cadeautje voor iemand waar je niets voor weet!quote:
Jep die jaquote:Op dinsdag 29 april 2014 17:46 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Of de dunschiller (ook wel econoom genoemd)! Fantastisch als klein cadeautje voor iemand waar je niets voor weet!
Wat een gezellig bordje, hč????????????????quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:32 schreef minilot het volgende:
Iemand zin om een Rudolphse Citaten-bingokaart te maken? Kan volgens mij ook een leuk drinkspelletje van gemaakt worden!![]()
Nu ik overigens net een (hopelijk vrij geniaal) brooddeeg met rozemarijn en mascarpone in elkaar heb staan kneden vraag ik me ineens af.. waarom maakt Rudolph in zijn Bakery nooit brood? Er wordt eigenlijk sowieso geen brood gebakken op 24 Kitchen. Jammer!
Rudolph is patissier en dat is (zegt-ie zelf) toch een heel ander vak dan brood bakker. Hij kan het wel, maar het is niet zijn vak, dus behalve een keer een vlaai deeg of een zoet brooddeeg komt 'echt' brood bij hem niet aan de orde.quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:32 schreef minilot het volgende:
Nu ik overigens net een (hopelijk vrij geniaal) brooddeeg met rozemarijn en mascarpone in elkaar heb staan kneden vraag ik me ineens af.. waarom maakt Rudolph in zijn Bakery nooit brood? Er wordt eigenlijk sowieso geen brood gebakken op 24 Kitchen. Jammer!
Hij kan wel meer niet zo goed, en dat doet -ie dan toch.quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:39 schreef zeeuws_meisje het volgende:
[..]
Rudolph is patissier en dat is (zegt-ie zelf) toch een heel ander vak dan brood bakker. Hij kan het wel, maar het is niet zijn vak, dus behalve een keer een vlaai deeg of een zoet brooddeeg komt 'echt' brood bij hem niet aan de orde.
zoals? Ik denk eerder dat het de beperking van de tijd / studio is, dan een gebrek aan vaardigheden in zijn geval.quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:40 schreef minilot het volgende:
[..]
Hij kan wel meer niet zo goed, en dat doet -ie dan toch.
Ze nemen eens in de zoveel tijd een aantal afleveringen per dag op, en daar zal best tijdsdruk achter zitten. Dus ik kan me voorstellen dat je dan goed moet nadenken over wat je allemaal kan doen, als er zaken moeten bakken/rijzen, dat dat allemaal past qua tijd enz. En dat zal dan vast wel eens beperkingen hebben vermoed ik.quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:48 schreef loecje het volgende:
welke beperkingen zie je dan?
ze baken/koken dingen die nog veel meer tijd kosten
ik zie eerlijk gezegd ook geen beperkingen in de keuken.
Een takje gezelligheidquote:Op donderdag 1 mei 2014 14:36 schreef Mystikvm het volgende:
Op de Rudolph-bingo moet sowieso staan:
Feestelijk
Gezellig
Dat eet wel zo lekker/gezellig/smakelijk/fruitig/zacht/vul maar in
Vanillestokjes, de kaviaar van de patisserie!
Lekker om te eten
Vandaag is een feestdag!
Vanillestokjes bewaar ik in de suikerpot
Deeg bewaar ik voor later
Tomaten niet in de koelkast bewaren
Lekker royaalquote:Op donderdag 1 mei 2014 16:17 schreef alors het volgende:
[..]
Een takje gezelligheid
Je eet met je ogen
Dit is best heel kostbaarquote:Op donderdag 1 mei 2014 16:17 schreef alors het volgende:
[..]
Een takje gezelligheid
Je eet met je ogen
Ze maken ook altijd gebruik van een pakje van knorr of honig. Dan krijg je natuurlijk altijd weer de reactie dat alles zout en vlak smaakt.quote:Op zondag 4 mei 2014 18:22 schreef Mystikvm het volgende:
Ik zit mij bij First Aid Kitchen altijd te verbazen dat mensen iets niet kunnen maken. Dan zoek je verdomme toch gewoon een recept op!? Hoe moeilijk is het om een beetje research te doen en je niet 20 keer aan dezelfde steen te stoten?
Meestal zijn het mensen die niet willen koken, en eten zien als een manier om te overlevenquote:Op zondag 4 mei 2014 18:22 schreef Mystikvm het volgende:
Ik zit mij bij First Aid Kitchen altijd te verbazen dat mensen iets niet kunnen maken. Dan zoek je verdomme toch gewoon een recept op!? Hoe moeilijk is het om een beetje research te doen en je niet 20 keer aan dezelfde steen te stoten?
Van wat ik van de promo's zag, leek het mij ook erg leukquote:Op maandag 5 mei 2014 16:15 schreef remcoP het volgende:
Ook die programma's van de buitenlandse chefs zijn leuk.
Alleen praat die Portugees niet altijd even enthousiast.
Oh die, die amateurquote:Op maandag 5 mei 2014 13:28 schreef icloud het volgende:
[..]
Johnny of eigelijk john grendsen van grenzeloos koken
Daar heb je helemaal gelijk in, vooral die verschrikkelijke uitspraak van hem.quote:Op maandag 5 mei 2014 18:33 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Oh die, die amateur
Nee grapje. Maar het geen wat hij zegt of wilt uitleggen zijn de eerste dingen die je leert als je de koksschool op gaat. En daar verteld hij dan over, alsof nog niemand het wist
Vind het wel een fijne kerel hoor, maar hij mag best iets minder enthousiast doenAls je begrijpt wat ik bedoel.
Als je niet wilt koken, moet je ook niet zeiken dat je stroganoffsaus niet te vreten is.quote:Op maandag 5 mei 2014 13:28 schreef icloud het volgende:
[..]
Meestal zijn het mensen die niet willen koken, en eten zien als een manier om te overleven
Volgens mij was dat een van de weinige uitzondering die echt een serieus probleem had.quote:Op maandag 5 mei 2014 19:12 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Als je niet wilt koken, moet je ook niet zeiken dat je stroganoffsaus niet te vreten is.
ja zag het ook inderdaad.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 11:52 schreef regnavetto het volgende:
Ik zie dat die turkse chef zijn rundvlees laat rusten in een theedoek ipv aluminium folie ofzo. Nu zuigt die doek al die sappen die er een klein beetje uitkomen. Vind die altijd mooi om bij de jus of saus erbij te gooien die je bij je vlees wil serveren.
Ben overigens wel benieuwd naar die aardbei die hij erbij deed. Lijkt mij persoonlijk niet lekker. Met aardappels en biefstuk maar oke. Ik zal het eens een keer proberen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 12:26 schreef fespo het volgende:
[..]
ja zag het ook inderdaad.
en dan heb je een vieze theedoek.
en ik blijf het oook zien dat ze het vlees helemaal inpakken, maar zover ik weet is het beter om een kleine opening te laten zodat het vlees wel kan ademen.
anyway doet me ook denken aan vorige week met Evert.
die had zijn biefstuk ook ingepakt om te rusten. "zodat de sappen in het vlees blijven"
vervolgens maakt hij dat pakketje open, ligt heel die biefstuk in een grote plas sappen
'hččchlak' (heerlijk)quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:45 schreef Starlie het volgende:
Haha leuke bingoMis nog de "Maar dat is niet zo erg" (als hij iets verkloot).
Een bingo van Mounir is iig niet nodig die zegt alleen maar "Mooi".
- Even een mooie pan pakken
- Mooi stukje kip
- Mooi invetten
- Mooi bakken
- Mooi opmaken
- Mooi opeten
- Mooi in de oven zetten
- Mooi...
- Mooi....
En "Lekgg"quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:45 schreef Starlie het volgende:
Haha leuke bingoMis nog de "Maar dat is niet zo erg" (als hij iets verkloot).
Een bingo van Mounir is iig niet nodig die zegt alleen maar "Mooi".
- Even een mooie pan pakken
- Mooi stukje kip
- Mooi invetten
- Mooi bakken
- Mooi opmaken
- Mooi opeten
- Mooi in de oven zetten
- Mooi...
- Mooi....
Het was niet livequote:Op zondag 11 mei 2014 10:31 schreef Sjeen het volgende:
Het Moederdagontbijt met hulp van Rudolph is in elk geval erg lekker!
in mijn keuken welquote:
helaas, hij valt op oma'squote:Op zondag 11 mei 2014 22:58 schreef PluisigNijntje het volgende:
Vandaag voor het eerst Grandma's Boy gezien.Wow, het tienermeisje in me kwam helemaal naar boven, wat een mooie spontane jongen en hij kookt ook nog eens goed
Haha, zo eentje moet ik ook nog vinden.
Misselijkmakend ja. Vind de laatste tijd maar weinig positiefs aan 24kitchen. Allemaal kutprogramma'squote:Op maandag 12 mei 2014 07:23 schreef Mystikvm het volgende:
Ik erger me juist kapot aan dat joch die zich in zit te likken bij die ouwe taarten.
Die buitenlandse koks vind ik wel tof. Tenminste, die Finse kan er nog het meest van. Die Turk kookt alleen maar dingen die heel basic zijn. Bij die Portugees ben ik al twee keer in slaap gevallen.
Het lijkt ook alsof elke aflevering van de makkelijke maaltijd over hem gaat. Wellicht heb ik dat idee omdat ik me dood erger aan die vent, maar goed :pquote:Op maandag 26 mei 2014 13:42 schreef remcoP het volgende:
John Geerdsen wordt begint en beetje irritant te worden
"Snijdt de aardbeien in Quartiers, oftewel in vieren. Ja, ik probeer je ook zoveel mogelijk mee te nemen in de franse keuken, en natuurlijk horen de franse vaktermen daar ook bij"
[edit] nu ook weer: saugere
Het is ook een soort gespeeld enthousiasme lijkt het welquote:Op maandag 26 mei 2014 15:38 schreef Grutsk het volgende:
[..]
Het lijkt ook alsof elke aflevering van de makkelijke maaltijd over hem gaat. Wellicht heb ik dat idee omdat ik me dood erger aan die vent, maar goed :p
Het gaat dan ook over Grenzeloos Koken.quote:Op woensdag 28 mei 2014 06:16 schreef DappereDodo77 het volgende:
Wut? Nog nooit van die man gehoord, en ik heb zowat elke ep van de makkelijke maaltijd gezien.
Ze heeft wel gelijkquote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:45 schreef Molo het volgende:
"Er is niets zo lekker dan je eigen drankjes maken"
![]()
Corria
Ik bedoelde intentie, de hele spellingsfout was me nog niet opgevallenquote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Nope
http://taaladvies.net/taa(...)iets_anders_als_dan/
Ja ok, de intentie heeft ze gelijk in.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:16 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik bedoelde intentie, de hele spellingsfout was me nog niet opgevallen
Om lekker op te snoepenquote:Op donderdag 1 mei 2014 16:17 schreef alors het volgende:
[..]
Een takje gezelligheid
Je eet met je ogen
Muppetquote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja ok, de intentie heeft ze gelijk in.
Al vind ik Corria sowieso een muts
Net als die Angelique Schmeinck met haar rare mond tijdens het spreken (ik stoor me aan idiote dingen, ik weet het) en vieze kook manieren, de enge heks Andrea van Lieshout (dat lachje) en de muppet met haar gekke vega recepten en idiote stemmetje Estée Strooke.
En toch kijken he
De oooven is gesloooten en we moogen maar tweeee pitten gebruuuuiken.quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:12 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
MuppetDat is precies wat ze is! Kan me zo ergeren aan haar.
Ik vind dat ze vies met haar handen overal aan zit.quote:Op zondag 8 juni 2014 00:50 schreef icloud het volgende:
Vieze kook manieren? Ze doet alles in een nieuw bakje het is uverschoon
Ze is zo leukquote:Op woensdag 11 juni 2014 19:46 schreef Molo het volgende:
[..]
De oooven is gesloooten en we moogen maar tweeee pitten gebruuuuiken.
Arggggghhhh
Slobbermond hahahahaquote:Op woensdag 11 juni 2014 19:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik vind dat ze vies met haar handen overal aan zit.
Die slobbermond van haar helpt daar ook niet bij voor mij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |