Klopt, maar in mijn optiek sluiten het opdoen van ervaring en het academisch geschoold worden elkaar niet uit.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:59 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar het is geen beroepsopleiding. Je bent op de universiteit om academisch geschoold en gevormd te worden.
Ben arresten aan het nalezen, gaat even wat sneller op de computerquote:Op donderdag 3 januari 2013 16:58 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Haha ja een vriend van mij liep er ook al over te klagen. Nou ja sterkte ermee in ieder geval, als ik jou was zou ik nu nog even gaan studeren dan!
Eens hoor, zolang je niet een theoretisch bolwerk wordt zonder enig besef van de grote boze wereldquote:Op donderdag 3 januari 2013 16:59 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar het is geen beroepsopleiding. Je bent op de universiteit om academisch geschoold en gevormd te worden.
Dat moet je ook gewoon niet doen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:04 schreef Ties02 het volgende:
Sorry dat het zo lang duurde ik was aan het studeren
True that! Daarom wil ik dus eigenlijk een iPad, mijn laptop is veel te lomp om iedere keer mee te nemen naar de UB bijvoorbeeld en thuis studeren kan ik echt niet.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:04 schreef Giku het volgende:
[..]
Ben arresten aan het nalezen, gaat even wat sneller op de computer. Dank.
[..]
Eens hoor, zolang je niet een theoretisch bolwerk wordt zonder enig besef van de grote boze wereld
De Open Universiteit doet niet aan hoorcolleges. Wel zijn er bij uitzonderingen virtuele klassen maar dat lijkt me eerder een werkgroep.quote:
Wat voor opleidingen zijn dat dan? Heb je daar een linkje van bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:04 schreef Actaeon het volgende:
@Ties: Daarom zijn er ook beroepsopleidingen na de uni voor als je aan de slag gaat. Maar de universiteit hoort dat absoluut niet te zijn i.m.o.
RAIOquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:06 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Wat voor opleidingen zijn dat dan? Heb je daar een linkje van bijvoorbeeld?
Dat zeg ik ook niet. Maar doe dat in je eigen tijd, de uni hoeft dat niet te verzorgen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:04 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Klopt, maar in mijn optiek sluiten het opdoen van ervaring en het academisch geschoold worden elkaar niet uit.
Dit soort dingen idd.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:07 schreef Ties02 het volgende:
[..]
RAIO
Kandidaat-notaris (6 jaar)
dat soort dingen
Daar moet je zelf dan maar voor zorgen in de mate waarin je zelf denkt dat het nodig is. Hoeft niet een onderdeel van het onderwijs te zijn.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:04 schreef Giku het volgende:
[..]
Ben arresten aan het nalezen, gaat even wat sneller op de computer. Dank.
[..]
Eens hoor, zolang je niet een theoretisch bolwerk wordt zonder enig besef van de grote boze wereld
Ik doe alles in mijn eigen tijdquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:07 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Maar doe dat in je eigen tijd, de uni hoeft dat niet te verzorgen.
Ik gok ook dat 'die dingen' het leukste zijn als je een complete opleiding overziet (inclusief bachelor 3, master 1, en 3-6 jaar extra opleiding). Kan niet wachtenquote:
Ik vind hoorcolleges wel handig. Je krijgt daar namelijk vaak hier en daar een tentamentip, je kan vragen stellen en ik vind het wel fijn om de stof af en toe ook even in spraak te horenquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:05 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
De Open Universiteit doet niet aan hoorcolleges. Wel zijn er bij uitzonderingen virtuele klassen maar dat lijkt me eerder een werkgroep.
Je hòeft het ook niet met me eens te zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:09 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Ik doe alles in mijn eigen tijd. Ben het niet helemaal met je eens maar ik wist niet dat je nog die specifieke opleidingen had.
Best wel tof inderdaad gelijk even opgezocht. Het lijkt me dat je die beroepsopleiding uiteindelijk gaat doen in overleg met je werkgever?quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:09 schreef Giku het volgende:
[..]
Ik gok ook dat 'die dingen' het leukste zijn als je een complete opleiding overziet (inclusief bachelor 3, master 1, en 3-6 jaar extra opleiding). Kan niet wachten![]()
Ieder zo zijn ding hè.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:09 schreef Giku het volgende:
[..]
Ik gok ook dat 'die dingen' het leukste zijn als je een complete opleiding overziet (inclusief bachelor 3, master 1, en 3-6 jaar extra opleiding). Kan niet wachten![]()
Ben ik ook niet, maar dat geeft ook nietquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:11 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je hòeft het ook niet met me eens te zijn natuurlijk.
Ontzettend veel mensen hier en op andere plekken zijn het niet met mij eens op dit gebied.
Het is gewoon werken en leren tegelijk.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:12 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Best wel tof inderdaad gelijk even opgezocht. Het lijkt me dat je die beroepsopleiding uiteindelijk gaat doen in overleg met je werkgever?
quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:09 schreef Giku het volgende:
[..]
Vermoedde al in het vorige topic zoiets gezien je antwoorden.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:12 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Ben ik ook niet, maar dat geeft ook niet
Wat zijn jouw ambities later eigenlijk? Als ik je zo hoor, zou ik zeggen docent bij de universiteitquote:
Biefstuk?quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:14 schreef Letstalk het volgende:
Wat zal ik eens eten vanavond? Ook wel een behoorlijk belangrijk vraagstuk.
Mensen vertrouwen mij gewoonquote:
Waarom denk je dat?quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:14 schreef Giku het volgende:
[..]
Wat zijn jouw ambities later eigenlijk? Als ik je zo hoor, zou ik zeggen docent bij de universiteit? (niets mis mee hoor trouwens)
Als je het op je CV wilt vermelden denk ik wel dat het handig is als je er iets vasts van maakt, want als jij erop zet dat je een paar keer mensen hebt geholpen met hun juridische problemen wordt dat denk ik niet zo serieus genomen/je werkgever kan er dan niet zoveel mee.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:15 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Mensen vertrouwen mij gewoon![]()
Ik weet het niet, het is soms echt te gek voor woorden. Laatst kwam de buurvrouw van een kennis, met haar eigen buren aanzetten. Dus de buren van de buren van een kennis![]()
Ach, hopelijk blijven ze als ik er straks geld voor vraag ook nog komen. Verder blijft het een mooie oefening en leuke ervaring. Misschien ook wel leuk voor mijn CV ofzo.
Voor je CV moet je dan wel iets meer hebben dan 'Ik heb van 2012-2015 mensen geholpen met juridische vraagstukken'quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:15 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Mensen vertrouwen mij gewoon![]()
Ik weet het niet, het is soms echt te gek voor woorden. Laatst kwam de buurvrouw van een kennis, met haar eigen buren aanzetten. Dus de buren van de buren van een kennis![]()
Ach, hopelijk blijven ze als ik er straks geld voor vraag ook nog komen. Verder blijft het een mooie oefening en leuke ervaring. Misschien ook wel leuk voor mijn CV ofzo.
True! Dan aardappeltjes erbij en een goede salade. Jammer dat mn vriendin thuisthuis isquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:15 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Biefstuk?Met een mooie goede wijn erbij. Dan heb je al 75%
Gewoon, omdat je zoveel waarde hecht aan theorie en dat (nav je vorige antwoord) ook erg interessant vindt?quote:
ah kijkquote:Ik wil wel iets dergelijks wetenschappelijk inderdaad dus you're right
Ja precies!quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:17 schreef Letstalk het volgende:
[..]
True! Dan aardappeltjes erbij en een goede salade. Jammer dat mn vriendin thuisthuis is
Ja, die komt dus niet eten, dus dan doe ik liever wat simpelers.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:17 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja precies!Of frietjes.
Maar zij wil dat niet?
Zie de sub idd.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:17 schreef Giku het volgende:
[..]
Gewoon, omdat je zoveel waarde hecht aan theorie en dat (nav je vorige antwoord) ook erg interessant vindt?
Zit ik er ver af dan?
EDIT:
[..]
ah kijk
Ik denk dat thuisthuis betekent 'bij ouders' en niet 'bij letstalk'quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:17 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja precies!Of frietjes.
Maar zij wil dat niet?
Je moet jezelf af en toe ook verwennen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:18 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Ja, die komt dus niet eten, dus dan doe ik liever wat simpelers.
Ja je hebt gelijk.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk dat thuisthuis betekent 'bij ouders' en niet 'bij letstalk'
Actaeon is ook groot fan van autofellatio.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:18 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je moet jezelf af en toe ook verwennen.
Jij snapt hetquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk dat thuisthuis betekent 'bij ouders' en niet 'bij letstalk'
Dat is waar, maar als ik alleen voor mezelf kook komt mijn luie aard weer naar bovenquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:18 schreef Actaeon het volgende:
[..]
He De_Fietser. Zag ik dat jij op zoek was naar Uncharted 3?quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:13 schreef De_Fietser het volgende:
Morgen Rechtsvinding. Ben benieuwd.
Moet dat nou weer Tchocksterquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Actaeon is ook groot fan van autofellatio.
quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:18 schreef Actaeon het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Actaeon is ook groot fan van autofellatio.
Is het weer niet goed?quote:
Niet jij ook nog Erikquote:
Jongens onder elkaar he.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:25 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Stelletje ransapen hier altijd met die dubbelzinnige grappen.
Klopt hoor! De strekking was gewoon normaalquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:24 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Niet jij ook nog Erik
Okeokeoke mijn woordkeus was niet ideaal maar de strekking was duidelijk toch
Ik zat ook maar te grappen. Ben wel wat gewend hier hoorquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:26 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Klopt hoor! De strekking was gewoon normaal
Haha i know, post hier dan nog niet zo lang maar ben niet nieuw in het leven of op FOK!quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:27 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik zat ook maar te grappen. Ben wel wat gewend hier hoor
Nieuw in het leven was je wel echt een wonderboi geweest danquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:27 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Haha i know, post hier dan nog niet zo lang maar ben niet nieuw in het leven of op FOK!
Ja, heel krom gezegd. Bedoelde meer dat ik ook een sociaal leven heb en mijn vrienden daar ook regelmatig van dit soort uber slechte grappen maken. Al ben ik zelf ook niet helemaal onschuldigquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:28 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nieuw in het leven was je wel echt een wonderboi geweest dan
Met zo´n instelling niet nee.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:30 schreef Actaeon het volgende:
Dat leren schiet echt niet op hieren vanavond gaat 'm ook niet meer worden.
Als ik gedronken heb ben ik nog flauwer. So I was told.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:30 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Ja, heel krom gezegd. Bedoelde meer dat ik ook een sociaal leven heb en mijn vrienden daar ook regelmatig van dit soort uber slechte grappen maken. Al ben ik zelf ook niet helemaal onschuldig
Nee jij?quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:30 schreef eriksd het volgende:
Loop jij ook wel eens met zo'n nespresso-tasje rond Actaeon? Zo'n lullig tasje met van die touwtjes eraan en gevuld met die lullige cups?
Van Straf 2? Waar,nestor zie ik niksquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:30 schreef Giku het volgende:
Komt er gvd 1 dag voor het tentamen nog even een perfect overzicht van alle schema's van het tentamen.
Gelukkig had ik ze zelf ook al grotendeels gemaakt
Studeersnelquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:32 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Van Straf 2? Waar,nestor zie ik niks
Ik krijg altijd de neiging om die mensen af te snijden, het tasje te pakken, op de grond te gooien en te zeggen: WTF denk je dat je aan het doen bent, mongol.quote:
Thanksquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Als ik gedronken heb ben ik nog flauwer. So I was told.
Ik twijfel overigens niet aan jouw sociale leven hoor!
Die mensen willen gewoon graag op George Clooney lijken, laat die arme mensen lekker.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik krijg altijd de neiging om die mensen af te snijden, het tasje te pakken, op de grond te gooien en te zeggen: WTF denk je dat je aan het doen bent, mongol.
Nog erger is het als je zo'n stel hebt en de man het tasje draagt. Man man man.
Mijn nederige excuses de heer Actaeonquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:33 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Doe eens een klein beetje respectvol tegen je novietenhoeder jij vlegel.
Die kwam ik vrijdag tegen. En die vrouw had een enorme tas van de River Woods waarmee ze de hele tijd in m'n rug zat te douwen in de rij. Erg irritant. En de man droeg het Nespresso tasje. En ze hadden woorden over of alles wel op dienblad zou passen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik krijg altijd de neiging om die mensen af te snijden, het tasje te pakken, op de grond te gooien en te zeggen: WTF denk je dat je aan het doen bent, mongol.
Nog erger is het als je zo'n stel hebt en de man het tasje draagt. Man man man.
Ik ben ook model.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:34 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Die mensen willen gewoon graag op George Clooney lijken, laat die arme mensen lekker.
Heel goed! Alleen 'heer Actaeon' staat beter. Voor de volgende keer. Maar excuses geaccepteerd.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:34 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Mijn nederige excuses de heer Actaeon
Bedankt heer Actaeonquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:36 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Heel goed! Alleen 'heer Actaeon' staat beter. Voor de volgende keer. Maar excuses geaccepteerd.
Chill is dat he. Vandaag gewoon ruim 10 euro bonus gehadquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:37 schreef Ties02 het volgende:
Hamstereeeeeeeee
bij de albert heijn, handig is dat altijd
Ja zo ook ff die gehakt aanbieding halen en heineken is ook in de aanbieding zag ik!quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:38 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Chill is dat he. Vandaag gewoon ruim 10 euro bonus gehad
dit.quote:
Verkoop je horlogesquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:42 schreef eriksd het volgende:
Rijke stinkies zijn jullie, allemaal naar de AH. Ik heb geen cent te makken
Gewoon vol bijlenen johquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:42 schreef eriksd het volgende:
Rijke stinkies zijn jullie, allemaal naar de AH. Ik heb geen cent te makken
Nee maar het ging in casu om bier wat je zelf aanschaftquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:43 schreef Speedy_T het volgende:
Dus als jullie in een kroeg staan waar Heineken geschonken wordt staan jullie kokhalsend achter de bar?
Ja, maar wel gewoon doordrinken toch.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:43 schreef Speedy_T het volgende:
Dus als jullie in een kroeg staan waar Heineken geschonken wordt staan jullie kokhalsend achter de bar?
Nee, maar ik kom dan ook bijna nooit in kroegen met maar 1 bier op de tap.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:43 schreef Speedy_T het volgende:
Grotendeels waar. Speciaal bieren daargelatenquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:44 schreef eriksd het volgende:
Wtf boeit bier nou, allemaal hetzelfde.
Nee. Maar meer in de zin dat ik het nooit koop. En meestal heeft een kroeg wel meer keus dan 1bier.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:43 schreef Speedy_T het volgende:
Ik koop het niet, maar ik zal over het algemeen ook geen kroeg er voor gaan mijden. Sowieso merk je bij het uitgaan het verschil toch niet meerquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:43 schreef Speedy_T het volgende:
Ik ken serieus iemand die handmodel is.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:36 schreef eriksd het volgende:
Voor de grasmaaiers bij Wehkamp. Handenmodel.
Ik heb gehoord dat tentamens in het algemeen best te doen zijn zonder de stof te lezen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:50 schreef Letstalk het volgende:
Heeft iemand ervaring met de tentamens van JVB aan de RUG? Zijn die een beetje te doen? Kom er nu achter dat je een heel boekje over argumentatie leer had moeten lezen
Met dat boekje heb je al een 4 oid? Doe je de rest ook fatsoenlijk heb je een makkelijk een voldoendequote:Op donderdag 3 januari 2013 17:50 schreef Letstalk het volgende:
Heeft iemand ervaring met de tentamens van JVB aan de RUG? Zijn die een beetje te doen? Kom er nu achter dat je een heel boekje over argumentatie leer had moeten lezen
Nee, dat is de UvA.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat tentamens in het algemeen best te doen zijn zonder de stof te lezen.
Bij JVB? Standaard zinnetjes?quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:50 schreef Ties02 het volgende:
Je moet die ene helft met standaard zinnetjes perfect maken dat scheelt heel veel
Ja gelukkig heb ik em maandag pas dus kan nog 3 dagen studeren, is maar 100 blz ofzo.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat tentamens in het algemeen best te doen zijn zonder de stof te lezen.
Dat dus.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:50 schreef Ties02 het volgende:
Je moet die ene helft met standaard zinnetjes perfect maken dat scheelt heel veel
Niet leren dus, gewoon die standaard zinnetjes uit je hoofd stampen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:52 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Bij JVB? Standaard zinnetjes?
[..]
Ja gelukkig heb ik em maandag pas dus kan nog 3 dagen studeren, is maar 100 blz ofzo.
quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:16 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Als je het op je CV wilt vermelden denk ik wel dat het handig is als je er iets vasts van maakt, want als jij erop zet dat je een paar keer mensen hebt geholpen met hun juridische problemen wordt dat denk ik niet zo serieus genomen/je werkgever kan er dan niet zoveel mee.
Daar heb je gelijk in, daarom wil ik ook even naar de kvk om advies te vragen en me eventueel in te schrijven. Bij de rechtswinkel en het juridisch loket moet je volgens mij tweedejaars zijn.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:16 schreef Giku het volgende:
[..]
Voor je CV moet je dan wel iets meer hebben dan 'Ik heb van 2012-2015 mensen geholpen met juridische vraagstukken'![]()
Misschien is de rechtswinkel iets voor je?
Ja dit dusquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:52 schreef Giku het volgende:
[..]
Dat dus.
Gouden tip: Die module online 100 keer doen, daar staan alle vragen die ze letterlijk kopieren plakken op het tentamen.
Als je ze na 100 keer allemaal vlekkeloos kan beantwoorden herken je de eerste woorden en heb je binnen 2 minuten dat deel van het tentamen gehaald
Oja, klopt, hier moet je je P volgens mij 'zelfs' gehaald hebbenquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:52 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, daarom wil ik ook even naar de kvk om advies te vragen en me eventueel in te schrijven. Bij de rechtswinkel en het juridisch loket moet je volgens mij tweedejaars zijn.
Rechtsvraag in zijn algemeenheid, zegmaar hetgeen de Hoge Raad zal formuleren als rechtsregelquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:52 schreef De_Fietser het volgende:
even een ogenschijnlijk simpele vraag:
Kan iemand mij in simpele bewoordingen uitleggen wat het verschil is tussen de rechtsvraag en de toegespitste rechtsvraag?
Oja; voor straf 2, bij studeersnel even op de hoofdpagina van straf 2 kijken, staat ergens een linkje met alle samenvattingen van alle arresten. Snel doen want ik denk dat dat bestand er binnenkort afgegooid wordt met zo'n dubieuze hostingsite.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:55 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Rechtsvraag in zijn algemeenheid, zegmaar hetgeen de Hoge Raad zal formuleren als rechtsregel
en toegespitst lijkt me gewoon de rechtsvraag voor de partij in kwestie.
Hoax, een toegespitste rechtsvraag is algemeen en een algemene rechtsvraag is toegespitst. Dus een toegespitste rechtsvraag is een toegespitste rechtsvraag en een algemene rechtsvraag een algemene rechtsvraag.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:55 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Rechtsvraag in zijn algemeenheid, zegmaar hetgeen de Hoge Raad zal formuleren als rechtsregel
en toegespitst lijkt me gewoon de rechtsvraag voor de partij in kwestie.
De rechtsvraag is het algemene juridische probleem in een zaak. De toegespitste rechtsvraag is datzelfde probleem, maar dan geherformuleerd zodat het op de casus toe te passen is. Bijvoorbeeld: rechtsvraag: 'kunnen algemeen verbindende voorschriften die geen wet in formele zin zijn getoetst worden aan de grondwet?'. Toegespitst op een casus zou dat kunnen zijn: 'mag je een discriminerende bepaling uit de APV van Amsterdam toetsen aan een artikel uit de grondwet?'quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:52 schreef De_Fietser het volgende:
even een ogenschijnlijk simpele vraag:
Kan iemand mij in simpele bewoordingen uitleggen wat het verschil is tussen de rechtsvraag en de toegespitste rechtsvraag?
Oke duidelijkquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoax, een toegespitste rechtsvraag is algemeen en een algemene rechtsvraag is toegespitst. Dus een toegespitste rechtsvraag is een toegespitste rechtsvraag en een algemene rechtsvraag een algemene rechtsvraag.
W... wat?quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoax, een toegespitste rechtsvraag is algemeen en een algemene rechtsvraag is toegespitst. Dus een toegespitste rechtsvraag is een toegespitste rechtsvraag en een algemene rechtsvraag een algemene rechtsvraag.
George Clooneyquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:34 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Die mensen willen gewoon graag op George Clooney lijken, laat die arme mensen lekker.
quote:
dank je.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
De rechtsvraag is het algemene juridische probleem in een zaak. De toegespitste rechtsvraag is datzelfde probleem, maar dan geherformuleerd zodat het op de casus toe te passen is. Bijvoorbeeld: rechtsvraag: 'kunnen algemeen verbindende voorschriften die geen wet in formele zin zijn getoetst worden aan de grondwet?'. Toegespitst op een casus zou dat kunnen zijn: 'mag je een discriminerende bepaling uit de APV van Amsterdam toetsen aan een artikel uit de grondwet?'
Strafrecht 2 valt (helaas) minder in schema's te persen dan strafrecht 1. Ik vind strafrecht 2 lastiger te leren dan bijvoorbeeld burgerlijk recht 2, wat in theorie toch echt meer zou moeten zijn.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:30 schreef Giku het volgende:
Komt er gvd 1 dag voor het tentamen nog even een perfect overzicht van alle schema's van het tentamen.
Gelukkig had ik ze zelf ook al grotendeels gemaakt
Düsseldorf, Brussel.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:00 schreef Letstalk het volgende:
Over vakanties gesproken, iemand een goed idee voor een leuk weekendje weg voor 2? Niet al te ver weg?
Londen! Berlijn, ook leuk. Of Brussel inderdaad.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:00 schreef Letstalk het volgende:
Over vakanties gesproken, iemand een goed idee voor een leuk weekendje weg voor 2? Niet al te ver weg?
Werkcolleges waren wel te doen, ik ga er dit weekend pas mee bezigquote:Op donderdag 3 januari 2013 20:45 schreef Valid het volgende:
Ik ben bezig met bestuursrecht 2 (RuG). Heb ondertussen bijna alle hoorcolleges teruggekeken. Echt, wát een slechte colleges, van vrijwel alle docenten.
Vaak onnavolgbaar, punten worden niet gemaakt, opgeworpen vragen niet beantwoord.
Berlijn is inderdaad wel een goede optie maar iets te groot en te ver weg voor slechts 2 of 3 dagenquote:Op donderdag 3 januari 2013 21:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Londen! Berlijn, ook leuk. Of Brussel inderdaad.
Valt toch mee voor wat betreft de afstand? 6 uurtjes (minder als je iets harder gaat) en je bent er.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:10 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Berlijn is inderdaad wel een goede optie maar iets te groot en te ver weg voor slechts 2 of 3 dagen
Ja maar omdat de 2e auto van mijn ouders pas kapot is gegaan moet ik met het OV, dus dat vind ik niet zo chill. Dan kijk ik liever naar Dusseldorf, Brussel enzo. Dat is nog net weer wat dichterbij. Al is Brussel vanuit Groningen ook wel een eindje...quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:11 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Valt toch mee voor wat betreft de afstand? 6 uurtjes (minder als je iets harder gaat) en je bent er.
Kopenhagen dan.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:17 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Ja maar omdat de 2e auto van mijn ouders pas kapot is gegaan moet ik met het OV, dus dat vind ik niet zo chill. Dan kijk ik liever naar Dusseldorf, Brussel enzo. Dat is nog net weer wat dichterbij. Al is Brussel vanuit Groningen ook wel een eindje...
Ah die heeft toch geen geld dus dat is mooi, zal eens kijken naar leuke aanbiedingen, thanks voor de tip!quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:22 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Mooi, mooi. Gezellig, dat wel in de Altstadt. En genoeg te shoppen voor de vrouw.
In Oberhausen ligt het grootste winkelcentrum van Europa oid. Vlakbij Düsseldorf. Best leuk om eens doorheen te lopen. Niet op een schaal van bier drinken maar wel op een schaal van leuke dingen met de vrouw.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:24 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Ah die heeft toch geen geld dus dat is mooi, zal eens kijken naar leuke aanbiedingen, thanks voor de tip!
Taalbarriere.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:29 schreef eriksd het volgende:
Waarom ga je niet gewoon naar Maastricht?
De taal van de liefde overwint alles.quote:
Romanticus.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
De taal van de liefde overwint alles.
Zus van haar woont daar dus neem aan dat ze daar al genoeg is geweest. Heb er wel aan gedacht want het is echt een leuke stad!quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:29 schreef eriksd het volgende:
Waarom ga je niet gewoon naar Maastricht?
Hmmm. Dan is het geen optie inderdaad. Wel erg leuke stad indeed.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:37 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Zus van haar woont daar dus neem aan dat ze daar al genoeg is geweest. Heb er wel aan gedacht want het is echt een leuke stad!
Hmm ja zit nu een beetje te twijfelen tussen Brussel en Dusseldrof, ik spreek alleen voor geen meter duits dus dan toch maar Brusselquote:Op donderdag 3 januari 2013 21:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hmmm. Dan is het geen optie inderdaad. Wel erg leuke stad indeed.
Nouja, dan zou ik Brussel doen.
Is dat inclusief toegang voor het pretpark? Geen geld dan inderdaadquote:Op donderdag 3 januari 2013 20:33 schreef Keyos het volgende:
Wie is de mol ? Is weer op de buis!
Heb zojuist maar een vakantie geboekt om even rust te pakken (1 feb), Disney voor 4 dagen in hun 4 sterrenhotel voor iets meer dan ¤300 p.p, dat was geen geld.
quote:
Misschien is Brugge nog wel leuker dan Brussel?quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:45 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Zeker. Gent en Brugge ook.
Wat Erik zegt. De taal van de liefde overwint alles.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:42 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Hmm ja zit nu een beetje te twijfelen tussen Brussel en Dusseldrof, ik spreek alleen voor geen meter duits dus dan toch maar Brussel
Ja, maar dan moet je dus waarschijnlijk wel uitstappen om uit te checken, want anders blijf je ingecheckt en krijg je dat hele gezeur weer..quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:51 schreef Ties02 het volgende:
van tevoren kaartje halen, via internet ofzo
tenminste zo zie ik die internationale reizigers dat altijd doen
Succes morgen!quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:51 schreef Ties02 het volgende:
van tevoren kaartje halen, via internet ofzo
tenminste zo zie ik die internationale reizigers dat altijd doen
Sterkte man! En succes morgen!quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:13 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dankje, jij ook
Ik leer nog even door
je hoeft niet in te checken als je internationaal reist.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:53 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet je dus waarschijnlijk wel uitstappen om uit te checken, want anders blijf je ingecheckt en krijg je dat hele gezeur weer..
Ik vond Brugge heel mooiquote:Op donderdag 3 januari 2013 21:46 schreef Letstalk het volgende:
[..]
[..]
Misschien is Brugge nog wel leuker dan Brussel?
Ja, dan betaal ik dus de hele reis, dat is toch zonde van het geld?quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
je hoeft niet in te checken als je internationaal reist.
Ja, getver! Ga je morgen ook in de UB zitten?quote:
Was dat geen Brugge te ver?quote:
Als je je kaartje koop selecteer je ns traject gratisquote:Op donderdag 3 januari 2013 22:20 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Ja, dan betaal ik dus de hele reis, dat is toch zonde van het geld?
[..]
Ja, getver! Ga je morgen ook in de UB zitten?
Nee... Ik woon ook niet in Groningen en daarnaast vind ik de UB niks.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:20 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Ja, dan betaal ik dus de hele reis, dat is toch zonde van het geld?
[..]
Ja, getver! Ga je morgen ook in de UB zitten?
Ah ja, nu ik op de kaart kijk snap ik enigzins waarom het zo duur is.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als je je kaartje koop selecteer je ns traject gratis
waar ging je ook alweer heen?quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:22 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Ah ja, nu ik op de kaart kijk snap ik enigzins waarom het zo duur is.
Hoe kun je de UB nou niets vinden?quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:22 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Nee... Ik woon ook niet in Groningen en daarnaast vind ik de UB niks.
True story!quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:22 schreef Valid het volgende:
[..]
Vooral nu het daar zo afgrijselijk druk is (schat ik zo in).
Ken je die facebook pagina al ?quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:22 schreef Valid het volgende:
[..]
Vooral nu het daar zo afgrijselijk druk is (schat ik zo in).
go pass van de nmbs.quote:
Pond?quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
go pass van de nmbs.
Of als je echt pauper wil doen, daar hou ik van
Trein naar vlissingen, naar breskes met de pond en dan de bus naar brugge
quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:24 schreef Paxcon het volgende:
Ik zag vandaag dat iemand dat geliked had.
Iets over dat mensen met een laptop hun trackpad moeten gebruiken en niet een muis moeten gebruiken, omdat de klikjes irritant zijn...
Ik weet dat het hier gevoelig ligt, maar dat is echt autistischAls je je daar aan stoort moet je namelijk gewoon thuisblijven.
Dit soort dingenquote:"Hee leukerd tegenover mij op de tweede, ja jij ja met die zwarte haren en je blauwe vest, we kijken al de hele tijd naar elkaar, nog even en ik vraag je nummer..."
Haa ik doe hetzelfde, waarom rechtsgeschiedenis niet meteen dan?quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:27 schreef Valid het volgende:
Succes morgen met straf 2! Ik doe hem zelf nu niet, pas in de herkansing (9 bestuurs, 23 straf, 31 geschiedenis).
lache tochquote:Op donderdag 3 januari 2013 22:27 schreef Ties02 het volgende:
[..]
[..]
Dit soort dingenecht kansloos
Echt hoor.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:24 schreef Paxcon het volgende:
Ik zag vandaag dat iemand dat geliked had.
Iets over dat mensen met een laptop hun trackpad moeten gebruiken en niet een muis moeten gebruiken, omdat de klikjes irritant zijn...
Ik weet dat het hier gevoelig ligt, maar dat is echt autistischAls je je daar aan stoort moet je namelijk gewoon thuisblijven.
Haha die laatste optie is toch wel het mooist. Nee ben niet pauper ofzo maar vind 100 euro voor een retourtje voor 2 best wel duur voor een weekendje.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
go pass van de nmbs.
Of als je echt pauper wil doen, daar hou ik van
Trein naar vlissingen, naar breskes met de pond en dan de bus naar brugge
Eerste kans daarvan is 15 toch? Mijn spreiding is het meest optimaal, als je veel tijd wilt hebben in elk geval.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:27 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Haa ik doe hetzelfde, waarom rechtsgeschiedenis niet meteen dan?
Wat, waar de neuk zit jij dan tickets te boekenquote:Op donderdag 3 januari 2013 22:28 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Echt hoor.
[..]
Haha die laatste optie is toch wel het mooist. Nee ben niet pauper ofzo maar vind 100 euro voor een retourtje voor 2 best wel duur voor een weekendje.
Maar dan heb je maar 1 kans, en misschien heb je nog wel een andere herkansing tussendoorquote:Op donderdag 3 januari 2013 22:28 schreef Valid het volgende:
[..]
Eerste kans daarvan is 15 toch? Mijn spreiding is het meest optimaal, als je veel tijd wilt hebben in elk geval.
NShispeedquote:Op donderdag 3 januari 2013 22:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat, waar de neuk zit jij dan tickets te boeken
quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:27 schreef Ties02 het volgende:
[..]
[..]
Dit soort dingenecht kansloos
Ja, idioot toch?quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
wat een dwazigheid. Ik krijg ook 47 als goedkoopste.
trein naar vlissingen, voor 3 euro retour met de veerboot en dan tot hierquote:
Sta je daar in de stromende regen met een zuidwester. Leuk hoor.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:37 schreef Yreal het volgende:
Maarja, als je met je vriendin gaat voor een romantisch weekendje is dit het toch ook niet echt. Mijne had mij vlissingen de haven in gesmeten en weer naar huis gegaan.
Groot gelijkquote:Op donderdag 3 januari 2013 22:37 schreef Yreal het volgende:
Maarja, als je met je vriendin gaat voor een romantisch weekendje is dit het toch ook niet echt. Mijne had mij vlissingen de haven in gesmeten en weer naar huis gegaan.
Gelijk heb je hoor. Aanpakken die handel.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
Vrouwen![]()
Ga niet zeuren, ik ben toch geen miljonair ofzo?
Dan verzin je maar iets wat wel werkt, desnoods zing je de hele weg serenades en pluk je overal een bloem voor haar. it ain't about the money.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
Vrouwen![]()
Ga niet zeuren, ik ben toch geen miljonair ofzo?
precies.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Gelijk heb je hoor. Aanpakken die handel.
Ik ga liever 2x weg dan dat ik geld ga verspillen aan al dit soort randzakenquote:Op donderdag 3 januari 2013 22:41 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Dan verzin je maar iets wat wel werkt, desnoods zing je de hele weg serenades en pluk je overal een bloem voor haar. it ain't about the money.
Campingsquote:Op donderdag 3 januari 2013 22:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
precies.
Gingen we een weekendje naar drente. Vanaf zoetermeer 1 halte boemelen, overstappen op een ic naar assen en dan een interlinerbus naar de camping. Koste in total 70 euro voor een midweek.
Ga je toch niet nog 80 euro benzine betalen als je gratis met de trein kan?
Oud-keltische barok zingen! Leuk!quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:42 schreef NotGuilty het volgende:
Ik zou liever iets romantisch met minder gedoe dichter bij huis doen, of wat meer geld sparen en een stukje verder weg gaan. Naar Barcelona vliegen ofzo.
Leuke stad.![]()
Aan wie betaal jij geld voor het gebruik voor je eigen stem? Bij wie reken jij af als jij een paardenbloemetje plukt?quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik ga liever 2x weg dan dat ik geld ga verspillen aan al dit soort randzaken
Maar als je nou noodweer neemt, iemand beschermt zichzelf met een wapen, dus er is wel degelijk sprake van een wederwettelijke gedraging, maar als je dat citaat van mij erbij haalt wat ik net zei, dan had de persoon die zich beschermde toch eigenlijk ook geen andere redelijke optie dan het overtreden van de wet? Ik snap dat hier sprake is van een rechtvaardigingsgrond, maar eigenlijk lijkt het me ook redelijk logisch dat er hier ook sprake zou zijn van een schulduitsluitingsgrond, als je die quote uit m'n boek toepast.quote:Als iemand redelijkerwijs een andere optie had dan het overtreden van de wet.
Mwah, was een soort mini hutje / huisje dingetje. 70 euro total voor 5 nachten in een prachtige omgeving....quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Campings
[..]
Oud-keltische barok zingen! Leuk!
Klinkt een beetje als bijlmer tasjesroofquote:Op donderdag 3 januari 2013 22:44 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Vraagje aangezien ik werd doorverwezen naar dit topic:
Mijn boek geeft als reden voor verwijtbaarheid (eigenlijk schuld als een van de 4 eisen aan strafbaar gedrag).
[..]
Maar als je nou noodweer neemt, iemand beschermt zichzelf met een wapen, dus er is wel degelijk sprake van een wederwettelijke gedraging, maar als je dat citaat van mij erbij haalt wat ik net zei, dan had de persoon die zich beschermde toch eigenlijk ook geen andere redelijke optie dan het overtreden van de wet? Ik snap dat hier sprake is van een rechtvaardigingsgrond, maar eigenlijk lijkt het me ook redelijk logisch dat er hier ook sprake zou zijn van een schulduitsluitingsgrond, als je die quote uit m'n boek toepast.
Mijn vriendin hoekt mij als ik ga zingenquote:Op donderdag 3 januari 2013 22:44 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Aan wie betaal jij geld voor het gebruik voor je eigen stem? Bij wie reken jij af als jij een paardenbloemetje plukt?
Je tips zijn wel goed maar niet echt geschikt voor romantisch weekendje inderdaad. Lastige dingen dit. Het probleem is een beetje dat ze het gisteren pas heeft laten weten dus ik niet echt heb ik kunnen sparen ofzo hiervoor. Dus misschien moeten we het eerst nog even dicht bij huis houden..quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mwah, was een soort mini hutje / huisje dingetje. 70 euro total voor 5 nachten in een prachtige omgeving....
Ik vind haar steeds verstandiger klinken.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mijn vriendin hoekt mij als ik ga zingen
Die 13 euro voor een retourtje is ook niet goed?quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:46 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Je tips zijn wel goed maar niet echt geschikt voor romantisch weekendje inderdaad. Lastige dingen dit. Het probleem is een beetje dat ze het gisteren pas heeft laten weten dus ik niet echt heb ik kunnen sparen ofzo hiervoor. Dus misschien moeten we het eerst nog even dicht bij huis houden..
Boeren hollandse verstandquote:Op donderdag 3 januari 2013 22:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind haar steeds verstandiger klinken.
Jawel, jawel maar je bent ook nog 3 nachten hotel kwijt plus eten etc. Ik heb nu maar iets van 300 euro te besteden en dat is dan gewoon wat te weinig, zeker als je met zn tweeën gaat.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Die 13 euro voor een retourtje is ook niet goed?
je hoeft maar 2 nachten voor een romantisch weekendquote:Op donderdag 3 januari 2013 22:48 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Jawel, jawel maar je bent ook nog 3 nachten hotel kwijt plus eten etc. Ik heb nu maar iets van 300 euro te besteden en dat is dan gewoon wat te weinig, zeker als je met zn tweeën gaat.
Oke... maar wat dacht je dan van mijn redenatie?quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als bijlmer tasjesroof
Geen idee. Ik veracht strafrecht en ben bijzonder brakquote:Op donderdag 3 januari 2013 22:49 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Oke... maar wat dacht je dan van mijn redenatie?
quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:48 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Jawel, jawel maar je bent ook nog 3 nachten hotel kwijt plus eten etc. Ik heb nu maar iets van 300 euro te besteden en dat is dan gewoon wat te weinig, zeker als je met zn tweeën gaat.
quote:
Ja, maar dat is het punt, ze heeft geen geldquote:Op donderdag 3 januari 2013 22:49 schreef _Rooos_ het volgende:
Misschien moet je haar de helft laten betalen...
Klopt, maar dan ben je weer extra reiskosten kwijt, dus denk niet dat dat veel goedkoper is!quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
je hoeft maar 2 nachten voor een romantisch weekendvrij-zon
Oef. Die zijn mooi inderdaad.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:51 schreef eriksd het volgende:
Blijft een droomhorloge:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:48 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Ja, had ook hotels voor 30 euro per nacht maar dat is dan per persoon, zal dit ook wel zijn? Moet ook wel in de stad zitten he, heb geen auto.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
59 de nacht. zijn toch leuke hotels denk ik zo.
Waar woon je dan? Ik ben meester in deze shitquote:Op donderdag 3 januari 2013 22:53 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Ja, maar dat is het punt, ze heeft geen geldZe zegt dat ze niet wil dat ik alles betaal, maar ja dat geloven we natuurlijk niet.
[..]
Klopt, maar dan ben je weer extra reiskosten kwijt, dus denk niet dat dat veel goedkoper is!
Groningen! Haha ben benieuwd!quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waar woon je dan? Ik ben meester in deze shit
Ga gewoon naar 1 of ander schattig dorpje in Nederland. Heb ik vorig jaar ook gedaan en ik vond het prachtig. Uit eten geweest, bierbrouwerij bezocht, kasteel bezocht, echt mooi. Maar ook dan zit je met vervoer en hotel en restaurantjes en andere dingen daar. Als je geen budget hebt kan je beter gewoon een dagje wat leuks gaan doen ipv een weekendje weg.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:46 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Je tips zijn wel goed maar niet echt geschikt voor romantisch weekendje inderdaad. Lastige dingen dit. Het probleem is een beetje dat ze het gisteren pas heeft laten weten dus ik niet echt heb ik kunnen sparen ofzo hiervoor. Dus misschien moeten we het eerst nog even dicht bij huis houden..
hartje centrum jonguh, en voor 2 personen !quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:54 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Ja, had ook hotels voor 30 euro per nacht maar dat is dan per persoon, zal dit ook wel zijn? Moet ook wel in de stad zitten he, heb geen auto.
quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:49 schreef _Rooos_ het volgende:
Misschien moet je haar de helft laten betalen...
Emancipatie JONGUHquote:Op donderdag 3 januari 2013 22:56 schreef NotGuilty het volgende:
[..].
Nee grapje, als het niet speciaal een cadeau is ofzo kan ze inderdaad ook gewoon meebetalen.
Nee, je hebt wel gelijk. Ik doe liever niet het halve werk. Zelf koken doe ik liever niet aangezien we beide op kamers wonen en we dus al vaak genoeg voor elkaar koken, wel bedankt voor je meedenken trouwens! Zat al te kijken naar ballet hier in Groningen maar dat weekend is er niets helaas.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:55 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Ga gewoon naar 1 of ander schattig dorpje in Nederland. Heb ik vorig jaar ook gedaan en ik vond het prachtig. Uit eten geweest, bierbrouwerij bezocht, kasteel bezocht, echt mooi. Maar ook dan zit je met vervoer en hotel en restaurantjes en andere dingen daar. Als je geen budget hebt kan je beter gewoon een dagje wat leuks gaan doen ipv een weekendje weg.
Neem haar mee uit eten of nog beter, kook zelf een 5gangendiner voor haar. Liever simpel en echt mooi, dan half groots en toch net niet enzo. Dat weekendje zou ik dan lekker uitstellen. Maarja dat ben ik
![]()
Of je moet zo een busreis doen waarbij je op vrijdagavond vertrekt, de dag erna de hele dag in Londen/Parijs bent en dan in de avond weer vertrekt en zondagochtend weer thuis bent.
Deze zijn inderdaad heel mooiquote:Op donderdag 3 januari 2013 22:51 schreef eriksd het volgende:
Blijft een droomhorloge:
[ afbeelding ]
Precies en het is geen cadeau ofzo!quote:
Ja, maar dan houdt je dus maar krap 100 euro over voor eten enzo, dat is een beetje karig. Denk dat ik het beter dichter bij huis kan zoeken. Anders krijg je inderdaad van die halfbakken dingen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
hartje centrum jonguh, en voor 2 personen !
Maar goed, stel je doet vrij-ma , kost het je 3x 60 + 2x13 = net 200 euro.
Mwah, oneens. Wat doet reis en hotel ertoe? Granted, ik zal nooit met de bus gaan, maar het is de ervaring die het er om doet. Vervoer is vervoer en je kamer is om in de slapen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:57 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Nee, je hebt wel gelijk. Ik doe liever niet het halve werk. Zelf koken doe ik liever niet aangezien we beide op kamers wonen en we dus al vaak genoeg voor elkaar koken, wel bedankt voor je meedenken trouwens! Zat al te kijken naar ballet hier in Groningen maar dat weekend is er niets helaas.
Kan je net zo goed met de bus naar Praag gaan en daar zelf een hotel inlopen, zit je midden in het centrum voor een habbekrats in een 5sterrenhotel met minibar en al die ongein. In een pension zit je nog goedkoper. Wat een tijden waren datquote:Op donderdag 3 januari 2013 22:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
hartje centrum jonguh, en voor 2 personen !
Maar goed, stel je doet vrij-ma , kost het je 3x 60 + 2x13 = net 200 euro.
True, maar juist daarom moet je nog wel wat geld over hebben om wat leuks te kunnen doen, 100 euro is dan veel te weinig.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mwah, oneens. Wat doet reis en hotel ertoe? Granted, ik zal nooit met de bus gaan, maar het is de ervaring die het er om doet. Vervoer is vervoer en je kamer is om in de slapen.
Of je nou het hilton hebt of niet, parijs is nog steeds parijs.
topquote:Op donderdag 3 januari 2013 22:58 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Precies en het is geen cadeau ofzo!
[..]
ja mooi niet dusquote:Ja, maar dan houdt je dus maar krap 100 euro over voor eten enzo, dat is een beetje karig. Denk dat ik het beter dichter bij huis kan zoeken. Anders krijg je inderdaad van die halfbakken dingen.
Whatsappte haar net of ze naar Maastricht wilde, zegt ze: ah dan kunnen we mooi bij zus en haar vriend langs.![]()
Jullie zijn beide student. Dan moeten jullie het "mooi hoeft niet duur te zijn" toch wel een beetje snappen? Wij hebben net in londen 3 dagen geweldig gedineerd voor in totaal 50 pondquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:00 schreef Letstalk het volgende:
[..]
True, maar juist daarom moet je nog wel wat geld over hebben om wat leuks te kunnen doen, 100 euro is dan veel te weinig.
Dat is dan ook wel weer waar, maar zo ben ik niet echtquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Jullie zijn beide student. Dan moeten jullie het "mooi hoeft niet duur te zijn" toch wel een beetje snappen? Wij hebben net in londen 3 dagen geweldig gedineerd voor in totaal 50 pond
Ik moet ook weer aan de bak morgenquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:03 schreef Yreal het volgende:
Wat is dat toch, met al die lerende mensen overal?
Achja, mensen verschillen. Ik zit liever op een kleedje onder de ijfeltoren een broodje te eten dan in een luxe tent in amsterdam. Maar dat had je denk ik wel doorquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:04 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Dat is dan ook wel weer waar, maar zo ben ik niet echt
Tentamens voor de vakantie zijn zo slecht nietquote:[..]
Ik moet ook weer aan de bak morgen
Waar wilt u heen, wat wilt u zien en wat mag het kostenquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:06 schreef Tchock het volgende:
Ik wil misschien een weekendje stedentrip doen binnenkort, kan ik Yreal ook boeken?
Hahahaquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:08 schreef Yreal het volgende:
Wij zijn trouwens zo slecht dat we met boterhamzakjes en al het ontbijt buffet plunderen zodat we niet hoeven te betalen voor lunch om daarna een pizza te laten bezorgen op onze kamer
Haha nice! Keurig, maar niets voor mij hehe.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:08 schreef Yreal het volgende:
Wij zijn trouwens zo slecht dat we met boterhamzakjes en al het ontbijt buffet plunderen zodat we niet hoeven te betalen voor lunch om daarna een pizza te laten bezorgen op onze kamer
Nee, dat is zeker niet slecht. Maar ja ik ook hoor, maar het liefst ga ik ook een beetje in klasse naar Parijsquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
Achja, mensen verschillen. Ik zit liever op een kleedje onder de ijfeltoren een broodje te eten dan in een luxe tent in amsterdam. Maar dat had je denk ik wel door
[..]
Tentamens voor de vakantie zijn zo slecht niet
Maar goed, ik zal ook altijd de thalys boeken zolang ik dat kan betalen. Moet diep zinken voordat ik met de bus ga.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:10 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Haha nice! Keurig, maar niets voor mij hehe.
[..]
Nee, dat is zeker niet slecht. Maar ja ik ook hoor, maar het liefst ga ik ook een beetje in klasse naar Parijs
Dit vind ik dus ook!quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:11 schreef Tchock het volgende:
Als je ergens naartoe gaat moet je wel een beetje geld uit kunnen gevenVind ik dan.
Tuurlijk. Maar het hoeft niet. De enige eis die ik heb is het samen zijnquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:11 schreef Tchock het volgende:
Als je ergens naartoe gaat moet je wel een beetje geld uit kunnen gevenVind ik dan.
Ja, de bus is ook wel echt heel tragisch.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar goed, ik zal ook altijd de thalys boeken zolang ik dat kan betalen. Moet diep zinken voordat ik met de bus ga.
Yes, inclusief toegang en parkeren. Moet er alleen wel nog naartoe rijden natuurlijk maar dat is betaalbaar, wat we daar uit moeten geven aan restaurants e.d zal een stuk meer zijn.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:45 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Is dat inclusief toegang voor het pretpark? Geen geld dan inderdaad
Ja, maar dat kan thuis ookquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar het hoeft niet. De enige eis die ik heb is het samen zijn
Nouja, dat kan ook in Nederland. Als ik in een mooie stad ben wil ik dure musea zien, goed uit eten, genieten. Niet letten op iedere cent en eten in plastic tasjes smokkelenquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar het hoeft niet. De enige eis die ik heb is het samen zijn
Ja maar als we op die toer gaan kan je net zo goed de rest van je leven google streetvieuw bekijken.quote:
Totally agree, een vakantie kost vaak aardig wat geld, dan is het in mijn ogen niet de bedoeling dat je daar krenterig gaat doen (zoals bijvoorbeeld blikken met eten meenemen, sowieso kamperenquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:11 schreef Tchock het volgende:
Mijn vriendin weigerde gisteren 10 pond te betalen om st pauls cathedral in te mogenquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nouja, dat kan ook in Nederland. Als ik in een mooie stad ben wil ik dure musea zien, goed uit eten, genieten. Niet letten op iedere cent en eten in plastic tasjes smokkelen
Nouja, dat vind ik dus verbazingwekkend. Ik heb in Rome bij sommige tickets de prijs niet eens bekeken. Doet er niet toe.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mijn vriendin weigerde gisteren 10 pond te betalen om st pauls cathedral in te mogen![]()
Ik doe :quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:27 schreef Valid het volgende:
Succes morgen met straf 2! Ik doe hem zelf nu niet, pas in de herkansing (9 bestuurs, 23 straf, 31 geschiedenis).
Dat was ik dus ook niet van plan hahaquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja maar als we op die toer gaan kan je net zo goed de rest van je leven google streetvieuw bekijken.
https://maps.google.nl/ma(...)bp=12,13.51,,0,-5.96
Klik hier maar opals zelfs dat al kan
Opzich ook wel erg jammer ja.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nouja, dat vind ik dus verbazingwekkend. Ik heb in Rome bij sommige tickets de prijs niet eens bekeken. Doet er niet toe.
Ik heb het even met vriendin gecheckt: in Rome aten we gemiddeld voor ongeveer 30 euro samen incl. drank, met een uitschieter naar bijna 40 in een luxe wijk en eentje van 20 in een toeristisch stuk.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Jullie zijn beide student. Dan moeten jullie het "mooi hoeft niet duur te zijn" toch wel een beetje snappen? Wij hebben net in londen 3 dagen geweldig gedineerd voor in totaal 50 pond
Het gaat natuurlijk ook niet om het dure eten, maar wel iets niet doen omdat het een X bedrag kost. Als ik naar LA ga wil ik naar Six Flags Magic Mountain, dan zou het mij niets uitmaken of een ticket 20 dollar kost of 200 dollar.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
Opzich ook wel erg jammer ja.
Maar goed, ik ga mijn reis niet laten afhangen van hoe duur ik kan eten en ik heb een hekel aan shoppen
Precies. En voor St. Paul's zou ik ook zonder twijfelen 10 pond betaald hebben. Als je nergens naar binnen gaat kun je inderdaad met Google Street View af.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:20 schreef Keyos het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk ook niet om het dure eten, maar wel iets niet doen omdat het een X bedrag kost. Als ik naar LA ga wil ik naar Six Flags Magic Mountain, dan zou het mij niets uitmaken of een ticket 20 dollar kost of 200 dollar.
Prima toch? Ik ga daar in de meeste gevallen nog wel overheenquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb het even met vriendin gecheckt: in Rome aten we gemiddeld voor ongeveer 30 euro samen incl. drank, met een uitschieter naar bijna 40 in een luxe wijk en eentje van 20 in een toeristisch stuk.
(On a sidenote: voor 20p.p. eet je daar gewoon in een restaurant waar je in een beetje Nederlandse stad 30-40 euro voor een menu mag aftikken, laat staan à la carte)
Nouja, je punt was net dat je alles super goedkoop deedquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
Prima toch? Ik ga daar in de meeste gevallen nog wel overheen![]()
Van de zomer op la palma zijn we echt even Balls to the wall gegaan https://maps.google.nl/ma(...)HwBQ&ved=0CGYQ8gEwAg
Alle tapas op de kaart besteld, Meerdere drankkoffies de man, deserts, rum, alles wat we konden bedenken. En dan nog 52 euro samen
Moeten wij wel voorop stellen dat iedereen voor zichzelf bepaald wat een bepaalde bezichtiging waard is voor hem/haar natuurlijk. Als die kerk je niet interesseert veranderd de situatie uiteraard (maar anders zou je er niet voor staan lijkt me).quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies. En voor St. Paul's zou ik ook zonder twijfelen 10 pond betaald hebben. Als je nergens naar binnen gaat kun je inderdaad met Google Street View af.
Absoluut. Maar als iets voor 50 euro of voor 10 euro kan, zonder dat je dan bijv een thalys voor een bus verruilt?quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:20 schreef Keyos het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk ook niet om het dure eten, maar wel iets niet doen omdat het een X bedrag kost. Als ik naar LA ga wil ik naar Six Flags Magic Mountain, dan zou het mij niets uitmaken of een ticket 20 dollar kost of 200 dollar.
Maar het hóórt bij de stad. Er niet naartoe gaan is gewoon een stuk beleving missen, tenzij je echt de ultieme cultuurbarbaar bent, maar dan heeft naar het buitenland gaan sowieso geen zin buiten Cherso en dergelijke.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:23 schreef Keyos het volgende:
[..]
Moeten wij wel voorop stellen dat iedereen voor zichzelf bepaald wat een bepaalde bezichtiging waard is voor hem/haar natuurlijk. Als die kerk je niet interesseert veranderd de situatie uiteraard (maar anders zou je er niet voor staan lijkt me).
Agree, baal nog steeds als een stekker dat ik niet in het Rockefeller Center ben geweest in NYC, die 20 dollar was het ruim waard geweest om te gaan, maar omdat ik op dat moment met ouders was is het niet gebeurd (die hadden geen zin om 80 dollar voor 4 man neer te leggen, had gewoon zelf moeten gaan).quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar het hóórt bij de stad. Er niet naartoe gaan is gewoon een stuk beleving missen, tenzij je echt de ultieme cultuurbarbaar bent, maar dan heeft naar het buitenland gaan sowieso geen zin buiten Cherso en dergelijke.
Nouja, met eten is wel een uitzondering. Bij een restaurant betaal ik liever meer voor beter eten dan minder voor slechter eten. Tot een bepaald niveau natuurlijk, maar dat geldt voor alle argumenten van iedereen wel.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:27 schreef Yreal het volgende:
Nee ik wil dus zeggen, ik ben absoluut geen cheapass die dingen laat.
Maar als ik gratis met de trein kan ipv van 80 euro benzine , neem ik de trein.
Is het eten 2 straten verder 2x zo goedkoop? Loop ik even 2 straten verder
Kan ik een 10tje besparen op de bus door een uur te gaan fietsen (ipv 3 kwartier bus) Sure.
Maar dingen erom laten? Hell no, Ik heb een gat in mijn hand
Ik ben ook geen fijnproeverquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nouja, met eten is wel een uitzondering. Bij een restaurant betaal ik liever meer voor beter eten dan minder voor slechter eten. Tot een bepaald niveau natuurlijk, maar dat geldt voor alle argumenten van iedereen wel.
Duurder eten is niet perse beter. Was laatst in Lissabon en daar heerlijk samen met m'n vriendin gegeten voor 20 euro samen, Inc 4 wijn en 2 fris en broodjes.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nouja, met eten is wel een uitzondering. Bij een restaurant betaal ik liever meer voor beter eten dan minder voor slechter eten. Tot een bepaald niveau natuurlijk, maar dat geldt voor alle argumenten van iedereen wel.
Dat zeg ik toch ook niet?quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:31 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Duurder eten is niet perse beter. Was laatst in Lissabon en daar heerlijk samen met m'n vriendin gegeten voor 20 euro samen, Inc 4 wijn en 2 fris en broodjes.
Net zei je dat je alles super goedkoop wilde en liever pauper in Frankrijk dan luxe in Amsterdam, nu zeg je dat je een gat in je hand hebtquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:32 schreef Yreal het volgende:
Nee maar dan zijn we het allemaal eens. Een beetje prijsshoppen is goed. We zijn nog student he
je moet de mac dus absoluut mijden daar. Die zit afgeladen met mensen die hetzelfde idee hadden. ga ipv naar de broodjes zaak ernaast, aan het water. Beter uitzicht, beter eten, minder kutvolkquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:32 schreef Keyos het volgende:
Ik vrees nu al de prijzen in de restaurants rond Disney, maarja zo vaak ben ik er niet dus ik neem het er maar gewoon van. Zal vast en zeker een dag bijzitten waar het McDonalds gaat worden, maar 2 á 3 x een restaurant in die 4 dagen moet maar gebeure (al zullen ze er vast en zeker geen Japanner hebben).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |