Verkleden als idool is racistischquote:De mafia voor politieke correctheid heeft weer eens toegeslagen. Deze keer is een 10-jarige Britse voetbalfan het slachtoffer.
Het jongetje wilde graag aan iedereen laten zien dat hij een grote fan is van een voetballer van de Engelse club Leeds United. Hij vroeg aan zijn vader of hij zich voor de volgende wedstrijd dan ook mocht verkleden als zijn idool. Wat het jongetje dus ook deed.
Voorafgaand aan de wedstrijd ging de jongen met zijn idool, enkele anderen van de club en zelfs de politie op de foto. Toen hij daarna de foto's op Twitter zette kreeg de jongen een storm van kritiek over zich heen.
Zijn idools is namelijk zwart, het jongetje niet. Om op zijn grote voorbeeld te lijken liet hij zijn haar knippen en schminkte hij zijn gezicht zwart. En dat had hij van de boze mensen op Twitter niet mogen doen. Dat is namlijk racistisch.
De vader van de jongen neemt het op voor zijn zoon. "Het spijt mij dat mensen beledigd zijn door het verkleden van mijn zoon. Hij is tien jaar oud, een enorme fan van de spits en wilde graag wat lol maken. Laat hem dus met rust."
Een andere voetballer neemt het ook voor de jonge fan op. "Kan een jongen zich niet meer verkleden als zijn idool zonder dat iemand daar over gaat zeuren? We zijn allemaal jong geweest." Klik hier voor de foto's van de dappere fan.
Zo zie ik het ook hoor. Net als dat hij zich als Nemo had verkleed en zijn gezicht niet oranje mag vervenquote:Op donderdag 3 januari 2013 13:34 schreef timbob het volgende:
Het zou toch fijn zijn als mensen blank en zwart net zo gaan zien als donker en blond haar. En dat zo'n actie als dit net zoiets is als zo'n gullit pruik opzetten wat we vroeger deden.
Of ben ik dan te kort door de bocht...
Die achterlijken hadden er vast geen probleem van gemaakt als het een negerjongetje was die fan is van Messi of zo.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:36 schreef Casos het volgende:
De grootste racisten zijn degene die dit racistisch vinden.
quote:
Volgens mij is dat ook precies hoe het zit.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:34 schreef timbob het volgende:
Het zou toch fijn zijn als mensen blank en zwart net zo gaan zien als donker en blond haar. En dat zo'n actie als dit net zoiets is als zo'n gullit pruik opzetten wat we vroeger deden.
Of ben ik dan te kort door de bocht...
Niets?quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:40 schreef Casos het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar de argumentatie waarom je verkleden als je favoriete voetballer, inclusief donkere schmink als racistisch gezien wordt. Wat is daar racistisch aan?
quote:Big deal, I saw a bloke greened up as Kermit the Frog, I don't think Kermit or any frogs are too worried.
Daar ging mn koffiequote:Op donderdag 3 januari 2013 13:53 schreef Karina het volgende:
Ik moest lachen om de comments in The Sun:
[..]
Want het is bekend dat het negers zijn die dit hebben geroepen?quote:Op donderdag 3 januari 2013 14:09 schreef datismijnmening het volgende:
Zelfde gezeik als dat met die zwarte pieten hier elk jaar. Maar blijkbaar voelen negers zich nog steeds minderwaardig, daar kunnen wij verder ook niks aan doen, we hebben die mensen genoeg geknuffeld.
En hij stond ook gewoon met zijn idool en een andere neger op de foto:quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:43 schreef ems. het volgende:
Dit ruikt een stuk meer naar panische blanke huisvrouwen/mannen dan naar negerpraat inderdaad.
quote:Op donderdag 3 januari 2013 14:24 schreef Elfletterig het volgende:
Mensen die hier racisme in zien, sporen niet en hebben dringend psychische hulp nodig.
Maar weinig mensen zijn zo extreem geobsedeerd door het fenomeen 'ras' als de zogenaamde anti-racisten. Wat hen eigenlijk weer een van de meest racistische bevolkingsgroepen maakt.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Verkleden als idool is racistisch
Internet.
Mensen.
We zijn toch allemaal anti-racisten? Of wil je zeggen dat je voor racisme bent?quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar weinig mensen zijn zo extreem geobsedeerd door het fenomeen 'ras' als de zogenaamde anti-racisten. Wat hen eigenlijk weer een van de meest racistische bevolkingsgroepen maakt.
Je bent pas een anti-racist als je je heel de dag (vaak gesubsidieerd) druk maakt om racisme. Als het je niks interesseert ben je geen racist, maar ook geen anti-racist.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:18 schreef beantherio het volgende:
[..]
We zijn toch allemaal anti-racisten? Of wil je zeggen dat je voor racisme bent?
Blackfacequote:Op donderdag 3 januari 2013 13:40 schreef Casos het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar de argumentatie waarom je verkleden als je favoriete voetballer, inclusief donkere schmink als racistisch gezien wordt. Wat is daar racistisch aan?
Maar volgens dezelfde redenatie is Diouf toch ook een racist omdat hij zijn haar blond geverfd heeft?quote:
Die zijn ook een plaag echt inderdaad. Vandaag kwam ik er nog 3 op straat tegen, en ze schrijven ook alle media vol. Precies dezelfde beweging die massaal op twitter zijn afkeuring over dit jochie heeft uitgesproken....quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je bent pas een anti-racist als je je heel de dag (vaak gesubsidieerd) druk maakt om racisme. Als het je niks interesseert ben je geen racist, maar ook geen anti-racist.
Hetzelfde met anti-racisten die bijvoorbeeld willen dat Afrikanen lagere straffen krijgen omdat ze moeite hebben met de normen voor legaal & illegaal. Eigenlijk zeggen ze daarmee dat negers niet in staat zijn het onderscheid tussen Goed&Kwaad te maken en dat het halve dieren zijn, waardoor ze eigenlijk geen zonde kunnen begaan. Puur racisme
De bewegingquote:Op donderdag 3 januari 2013 18:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die zijn ook een plaag echt inderdaad. Vandaag kwam ik er nog 3 op straat tegen, en ze schrijven ook alle media vol. Precies dezelfde beweging die massaal op twitter zijn afkeuring over dit jochie heeft uitgesproken....
Volgens mij is dat toch vooral een issue in de VS.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:02 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Blackface
http://en.wikipedia.org/wiki/Blackface
Maar iedereen met een niet al te laag IQ zou moeten begrijpen dat hier geen negers belachelijk gemaakt worden.
Ah dit nieuws is op Fok! verschenen als bijdrage aan de wereldheerschappij van de racisten...quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:35 schreef beantherio het volgende:
Ik snap wel wat het idee is achter dat artikel van The Sun en het artikel op de frontpage: men probeert het publiek te "desensitizen" voor echt racisme. Dit soort artikelen helpen (door hun idiote insteek) om echt racisme meer acceptabel te maken. Het recept is heel simpel: je pakt een onzinnige beschuldiging van racisme van Twitter (maakt niet uit van wie), je probeert de indruk te wekken dat dit een gangbare opinie is (uiteraard van de "linkse kerk") en vervolgens val je racisme in de brede zin aan als zijnde "politiek correct". Het effect: echte beschuldigingen van racisme worden er minder serieus door genomen.
Je mag je afvragen wat de bedoelingen zijn geweest van de schrijvers van deze artikelen.
Of het nu wel of niet zo bedoeld is in de media / door de journalisten, dit soort berichtgeving kan wel degelijk helpen de houding tegenover racisme langzaam te doen veranderen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:56 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Ah dit nieuws is op Fok! verschenen als bijdrage aan de wereldheerschappij van de racisten...
Zoiets?!?
Veel werelvdreemde mafkikkers de laatste tijd hier, dat dan weer wel.
De termen "racisme"en "discriminatie" zijn natuurlijk al lang gedevalueerd. Decennialang was het "het weerwoord" voor iedere allochtoon om niet te worden aangesproken op eigen gedrag, maar ook het te pas en te onpas gebruiken van dit soort termen voor politiek gewin (zoals 40-45 vergelijkingen van bijvoorbeeld de koning van België laatst of wanneer Wilders wat roept) dragen hier véél meer aan bij dan dit "nieuwtje". De helft van het nieuws op de FP heeft net zo weinig waarde, gaat ook helemaal nergens over, maar juist dit nieuwtje wordt dan weer beneveld met horrorscenario;'s dat de wereld wordt klaargestoomd voor een holocaust op kleurlingen of zoiets. Dát is de reden dat de term "racisme" gedevalueerd is.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:19 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Of het nu wel of niet zo bedoeld is in de media / door de journalisten, dit soort berichtgeving kan wel degelijk helpen de houding tegenover racisme langzaam te doen veranderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |