Verkleden als idool is racistischquote:De mafia voor politieke correctheid heeft weer eens toegeslagen. Deze keer is een 10-jarige Britse voetbalfan het slachtoffer.
Het jongetje wilde graag aan iedereen laten zien dat hij een grote fan is van een voetballer van de Engelse club Leeds United. Hij vroeg aan zijn vader of hij zich voor de volgende wedstrijd dan ook mocht verkleden als zijn idool. Wat het jongetje dus ook deed.
Voorafgaand aan de wedstrijd ging de jongen met zijn idool, enkele anderen van de club en zelfs de politie op de foto. Toen hij daarna de foto's op Twitter zette kreeg de jongen een storm van kritiek over zich heen.
Zijn idools is namelijk zwart, het jongetje niet. Om op zijn grote voorbeeld te lijken liet hij zijn haar knippen en schminkte hij zijn gezicht zwart. En dat had hij van de boze mensen op Twitter niet mogen doen. Dat is namlijk racistisch.
De vader van de jongen neemt het op voor zijn zoon. "Het spijt mij dat mensen beledigd zijn door het verkleden van mijn zoon. Hij is tien jaar oud, een enorme fan van de spits en wilde graag wat lol maken. Laat hem dus met rust."
Een andere voetballer neemt het ook voor de jonge fan op. "Kan een jongen zich niet meer verkleden als zijn idool zonder dat iemand daar over gaat zeuren? We zijn allemaal jong geweest." Klik hier voor de foto's van de dappere fan.
Zo zie ik het ook hoor. Net als dat hij zich als Nemo had verkleed en zijn gezicht niet oranje mag vervenquote:Op donderdag 3 januari 2013 13:34 schreef timbob het volgende:
Het zou toch fijn zijn als mensen blank en zwart net zo gaan zien als donker en blond haar. En dat zo'n actie als dit net zoiets is als zo'n gullit pruik opzetten wat we vroeger deden.
Of ben ik dan te kort door de bocht...
Die achterlijken hadden er vast geen probleem van gemaakt als het een negerjongetje was die fan is van Messi of zo.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:36 schreef Casos het volgende:
De grootste racisten zijn degene die dit racistisch vinden.
quote:
Volgens mij is dat ook precies hoe het zit.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:34 schreef timbob het volgende:
Het zou toch fijn zijn als mensen blank en zwart net zo gaan zien als donker en blond haar. En dat zo'n actie als dit net zoiets is als zo'n gullit pruik opzetten wat we vroeger deden.
Of ben ik dan te kort door de bocht...
Niets?quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:40 schreef Casos het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar de argumentatie waarom je verkleden als je favoriete voetballer, inclusief donkere schmink als racistisch gezien wordt. Wat is daar racistisch aan?
quote:Big deal, I saw a bloke greened up as Kermit the Frog, I don't think Kermit or any frogs are too worried.
Daar ging mn koffiequote:Op donderdag 3 januari 2013 13:53 schreef Karina het volgende:
Ik moest lachen om de comments in The Sun:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |