nee ze krijgen dat pistool gewoon met de post thuis ... zit een post-it op hoe het werktquote:
Hahaha! Dat verklaart alles.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee ze krijgen dat pistool gewoon met de post thuis ... zit een post-it op hoe het werkt
Ik las het eigenlijk alsof Rishi ruzie heeft gehad met iemand op het station en die iemand uit wraak de politie heeft gebeld met de mededeling dat hij bedreigd was door een Hindoestaanse jongen met een vuurwapen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar als het wraak is, dan is het toch waarschijnlijk dat die ruzie al langer speelt?
De agenten gingen naar een (valse) melding toe van een persoon die een andere persoon met een vuurwapen bedreigd zou hebben. Ik kan me voorstellen, als iemand die zelf ook neergeschoten is geweest, dat je als agent met een redelijke spanning naar de plaats toe gaat. Justitie heeft gemeld dat Rishi de instructies van de agenten niet gevolgd heeft waardoor één agent zich genoodzaakt voelde te schieten.quote:[..]
Of het is gewoon moord of doodslag natuurlijk, zoals dat het meestal is als je gericht op iemand schiet.
Ik denk dat ze met "blijkbaar" eigenlijk "schijnbaar" bedoelde, maar ik begrijp wat je bedoeld.quote:[..]
Ok, dat ;aatste was niet helemaal fair. Maar ik wordt wel kotsmisselijk van die figuren hier die dat wel zijn en zich daar dan ook naar gedragen. Die zijn dan constant aan het zoeken naar dingen waarom het er toch zelf naar gemaakt zou hebben om zomaar doodgeschoten te worden. Onder andere degene die dus maar concludeerde dat het slachtoffer blijkbaar op het station ruzie had gemaakt.
Ja okee, dat was ook niet echt aardig. Excuus.quote:Dan leest ze dus niet goed en dan ga jij maar zaniken over een ontbrekende 'e' alsof je een spelfout hebt ontdekt...
nee ze krijgen natuurlijk wel schiettrainingquote:
Je hebt het over volume en niet massa want ρ = m/Vquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee ze krijgen natuurlijk wel schiettraining
je moet er zelf eens over nadenken want het is lastig uit te leggen maar de armen en de benen hebben gewoon niet zo heel veel massa en ze zijn nagenoeg constant in beweging
het torso heeft meer massa, is minder beweeglijk en de politie wil ook zo min mogelijk kogels afvuren ivm omstanders
probeer hier bv
met je vinger een paard aan te raken als het ding eenmaal draait (gewoon doorspoelen naar 2 minuten ofzo) en daarna de paal waar het paard aan vast zit
hoeveel pogingen had je nodig voor de een en hoeveel voor de ander?
Dit is geen scheikunde maar natuurkunde en dan bij uitstek klassieke mechanicaquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:12 schreef sp3c het volgende:
volume dan weet ik veel, ik ben geen scheikundige
het torso is iig makkelijker te raken dan de benen
Dat snap ik, maar dat is slechts een van de mogelijkheden, en in relatie met wraak niet erg waarschijnlijk, ook omdat familie en vrienden zouden weten om wie het ging. Dat is nou leesvaardigheid.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:52 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ik las het eigenlijk alsof Rishi ruzie heeft gehad met iemand op het station en die iemand uit wraak de politie heeft gebeld met de mededeling dat hij bedreigd was door een Hindoestaanse jongen met een vuurwapen.
Er is in ieder geval één getuige, die itt de agenten schijnbaar geen belanghebbende is, die beweert heeft dat dat niet klopt. En als het al zo is dat hij de instructie niet opvolgde, dan nog houdt dat niet vanzelf in dat de agent genoodzaakt was om te schieten, ongeacht hoe die zich voelde.quote:De agenten gingen naar een (valse) melding toe van een persoon die een andere persoon met een vuurwapen bedreigd zou hebben. Ik kan me voorstellen, als iemand die zelf ook neergeschoten is geweest, dat je als agent met een redelijke spanning naar de plaats toe gaat. Justitie heeft gemeld dat Rishi de instructies van de agenten niet gevolgd heeft waardoor één agent zich genoodzaakt voelde te schieten.
Sterker nog, dat moeten ze. De vraag is echter of ze daar wel zo veel zin in hebben. Op zich is de voorbedachte rade doorgaans niet zo'n probleem wanneer je gewapend ergens heen gaat en met getrokken pistool iemand benadert. Maar gezien de optie dat het tot het schot allemaal wel rechtmatig was, ligt doodslag meer voor de hand.quote:Als de agent in kwestie niet volgens het protocol gehandeld heeft, dan zal die agent daar ook wel voor vervolgd worden neem ik aan. De kans dat de agent voor moord vervolgd zal worden zal vrij klein zijn, aangezien dan bewezen moet worden dat de agent Rishi met voorbedachte rade heeft doodgeschoten. Maar dat mag Justitie lekker uitzoeken.
De ene doodslag is de andere niet, maar verzachtende omstandigheden doen niet af aan doodslag wanneer het doodslag was. De omstandigheden zijn dan iets voor in de strafmaat. Mensen die per ongeluk iemand dood rijden moeten volgens velen hier ook minstens 10 jaar brommen als ze een verkeersregel overtraden en een situatie verkeerd inschatten. Als je nou de regels met betrekking tot vuurwapengebruik zou hebben overtreden en de situatie verkeerd hebt ingeschat en iemand moet dat met de dood bekopen, dan lijkt me een straf ook wel op zijn plaats.quote:Ik denk dat het uiteindelijk een tragische samenloop van omstandigheden is geweest van iemand die een valse melding doet bij de politie, politie die in een bepaalde gemoedstoestand op het station aankomt vanwege de melding en Rishi die de instructies van de agenten niet opvolgde. (en misschien agenten die wat beter getraind hadden kunnen zijn?)
Het zijn een reeks verkeerde conclusies, in een schijnbaar krampachtige poging om toch zoveel mogelijk schuld bij het slachtoffer neer te leggen.quote:Ik denk dat ze met "blijkbaar" eigenlijk "schijnbaar" bedoelde, maar ik begrijp wat je bedoeld.
Dan staan we quitte en hebben we het daar niet meer over.quote:Ja okee, dat was ook niet echt aardig. Excuus.
Je bedoelt die getuige die het niet gezien kan hebben omdat er een trein tussen stond?quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er is in ieder geval één getuige, die itt de agenten schijnbaar geen belanghebbende is, die beweert heeft dat dat niet klopt. En als het al zo is dat hij de instructie niet opvolgde, dan nog houdt dat niet vanzelf in dat de agent genoodzaakt was om te schieten, ongeacht hoe die zich voelde.
http://www.omroepwest.nl/(...)-rishi-had-geen-kansquote:De 17-jarige Rishi, die zaterdag door een politiekogel werd gedood, heeft zijn handen in de lucht gedaan kort voordat hij door een agent in burger werd neergeschoten. Dit stelt ooggetuige Anna (20) die op het tegenover gelegen perron het dodelijke schietincident zag gebeuren. Omroep West sprak met haar.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)campaign=Cookiecheckquote:Rishi wil in de trein stappen, nadat hij de nacht met vrienden heeft doorgebracht in de buurt.
Waarom zou Rishi geen ruzie met een bekende op het station kunnen krijgen die daarna als wraak de politie belt?quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dat is slechts een van de mogelijkheden, en in relatie met wraak niet erg waarschijnlijk, ook omdat familie en vrienden zouden weten om wie het ging. Dat is nou leesvaardigheid.
Voor zover ik het begrepen heb van het OM, is verklaring van die getuige 'niet geheel juist' geweest. Dat schijnen ze aan de hand van de camerabeelden hebben vast kunnen stellen.quote:[..]
Er is in ieder geval één getuige, die itt de agenten schijnbaar geen belanghebbende is, die beweert heeft dat dat niet klopt. En als het al zo is dat hij de instructie niet opvolgde, dan nog houdt dat niet vanzelf in dat de agent genoodzaakt was om te schieten, ongeacht hoe die zich voelde.
Ik denk dat dat ook wel gaat gebeuren, daarvoor is de zaak teveel in het nieuws geweest. En het is op zich niet vreemd dat politieagenten met een getrokken pistool op een melding afgaan van een bedreiging met een vuurwapen.quote:[..]
Sterker nog, dat moeten ze. De vraag is echter of ze daar wel zo veel zin in hebben. Op zich is de voorbedachte rade doorgaans niet zo'n probleem wanneer je gewapend ergens heen gaat en met getrokken pistool iemand benadert. Maar gezien de optie dat het tot het schot allemaal wel rechtmatig was, ligt doodslag meer voor de hand.
Inderdaad, als de agent de regels heeft overtreden, dan lijkt me een straf wel op zijn plaats. Maar dat is dus maar de vraag.quote:[..]
De ene doodslag is de andere niet, maar verzachtende omstandigheden doen niet af aan doodslag wanneer het doodslag was. De omstandigheden zijn dan iets voor in de strafmaat. Mensen die per ongeluk iemand dood rijden moeten volgens velen hier ook minstens 10 jaar brommen als ze een verkeersregel overtraden en een situatie verkeerd inschatten. Als je nou de regels met betrekking tot vuurwapengebruik zou hebben overtreden en de situatie verkeerd hebt ingeschat en iemand moet dat met de dood bekopen, dan lijkt me een straf ook wel op zijn plaats.
Het is altijd makkelijk om één schuldige ergens voor te zoeken zonder alles in overweging te nemen. Dat doen de vrienden van Rishi, die de agent de schuld geven, tenslotte ook.quote:[..]
Het zijn een reeks verkeerde conclusies, in een schijnbaar krampachtige poging om toch zoveel mogelijk schuld bij het slachtoffer neer te leggen.
Prima.quote:[..]
Dan staan we quitte en hebben we het daar niet meer over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |