Aan de ene kant wel idd want je weet al hoe het is om zwanger te zijn. Naïef als ik was/ben ging ik er dus van uit dat deze zwangerschap vergelijkbaar zou zijn met die van eva. En in delenklopt dat wel. In het eerste trimester was ik net zo hondsmoe, alleen dan ook nog wel misselijk in het begin. Het verschil? Dat je niet aan die vermoeidheid kan toegeven, omdat je nog een dreumes hebt die aandacht wilt en niet begrijpt dat je moe bent.quote:Op woensdag 2 januari 2013 13:46 schreef Spirit82 het volgende:
Maar is het niet zo dat je over het algemeen wat relaxter bent dan met de eerste zwangerschap? Dat je vooraf al weet bijvoorbeeld dat je heel erg moe kan zijn en dat het daarom niet als zo'n klap komt? Zoals Kyara ook al zegt dat je de tijd niet meer vooruit kijkt omdat je weet wat je te wachten staat en dat het eindig is...
Ik moet wel relaxter zijn omdat ik nu een peuter erbij heb lopen. Ik heb gewoon de tijd niet om veel met beeb+ aanverwante zaken bezig te zijn. Maar idd je weet ook meer van de vorige keer, maar deze zwangerschap is zooooo anders. Wel schop ik mezelf nu al een half jaar naar bed tussen de middag as de peuter er ook in ligt. Hoop toch dat dat positieve effectenquote:Op woensdag 2 januari 2013 13:46 schreef Spirit82 het volgende:
Maar is het niet zo dat je over het algemeen wat relaxter bent dan met de eerste zwangerschap? Dat je vooraf al weet bijvoorbeeld datheeft voor de groei. je heel erg moe kan zijn en dat het daarom niet als zo'n klap komt? Zoals Kyara ook al zegt dat je de tijd niet meer vooruit kijkt omdat je weet wat je te wachten staat en dat het eindig is...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben overigens een behoorlijke kloon, want als ik het zo uitreken, ben ik hooguit 4 weekjes onderweg
[ Bericht 21% gewijzigd door Nubbler op 02-01-2013 15:22:39 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:52 schreef Incantrix het volgende:
Logi, och..als er iemand van pech kan spreken ben jij het
sterkte!
Tico, bah, tegenvaller. Ik duim dat de aangepaste dosis wat gaat doen!
Musique en Nubler, gefeliciteerd en welkom
En damn you hormonen, zit ik in de auto te huilen omdat er iemand net lelijk tegen me deed in de Etos![]()
Ah gossiequote:Op woensdag 2 januari 2013 16:15 schreef Incantrix het volgende:
Op dat moment was ik dat dus ook en heb ik lekker terug staan baggeren, en toen was ik naar de auto aan het strompelen en toen deed ik ineens *uwuwuwuwuuuuww* (Bassie-die-huilt-geluid)
Wat leuk Pessie! Wij wonen in Midden Frankrijk (Bourgogne), op ruim een half uur van Beaune.quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:52 schreef pessie het volgende:
Nubbler en musique gefeliciteerd met jullie streepjes! Ben benieuwd of je een " bekende" bent binnen oud![]()
Musique, leuk dat je in Frankrijk woont. Wilvjevertellen in welke regio? Mijn ouders wonen in Normandie![]()
Aanmaaklimo en cola.quote:Op woensdag 2 januari 2013 16:21 schreef pessie het volgende:
Inca, zo naar als mensen rot doen![]()
Wat drinken jullie eigenlijk? Heb vanmiddag een extra kop thee gedronken omdat ik echt te weinig drink en ju heb ik last van maagzuur. Ga zo rennies halen maar voorkomen is beter dan genezen..
Als je echt klachten ervaart, zou ik daar niet drie weken nog mee door lopen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:15 schreef L0t.. het volgende:
Nubbler, gefeliciteerd!
Musique, nogmaals gefeliciteerd!
Ik merk sinds deze week dat het toch allemaal wat zwaarder wordt. Ik sta/loop de hele dag op m'n werk en zolang ik bezig ben gaat het eigenlijk wel goed. Maar zodra ik even ga zitten heb ik zo'n pijn in m'n rug, kan gewoon geen houding meer vinden.. Ik heb ook een holle rug van mezelf en nu met dat gewicht eraan aan de voorkant is het niet een heel fijne combi geloof ik.
Nouja, nog maar 3 weekjes in de patiëntenzorg, dat moet te doen zijn.
quote:
Ja mss heb je wel gelijk. Maar ik vind het ook weer zoiets om na 3 dagen rugpijn bij de fysio te zitten.. Ik kijk het nog even de komende 2 dagen aan denk ik en dan kan ik altijd mijn vriendin die fysiotherapeute is om hulp vragen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Als je echt klachten ervaart, zou ik daar niet drie weken nog mee door lopen.
Vraag dan nu gewoon je vriendin. Bij zwangerschap moet je soms wat eerder aan de bel trekken dan normaalquote:Op woensdag 2 januari 2013 18:37 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ja mss heb je wel gelijk. Maar ik vind het ook weer zoiets om na 3 dagen rugpijn bij de fysio te zitten.. Ik kijk het nog even de komende 2 dagen aan denk ik en dan kan ik altijd mijn vriendin die fysiotherapeute is om hulp vragen.
Een bekkenband begin ik idd niet zomaar aan en vraag me af of dat voor mijn klachten geschikt is.
Dat wist ik nietquote:Op woensdag 2 januari 2013 18:20 schreef Brighteyes het volgende:
Want een bekkenband helpt ook voor holle rugklachten?
Sws nooit een bekkenband gaan gebruiken zonder het advies van een fysio!
Het kan op zich wel helpen, maar het kan spieren ook 'lui' maken zeg maar.quote:
*knoopt in de oren*quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het kan op zich wel helpen, maar het kan spieren ook 'lui' maken zeg maar.Een fysio kan het beste inschatten of je op het punt zit dat je ondersteuning of rust nodig hebt.
En zeker als er over rugklachten gesproken wordt hoeft een bekkenband niet de truc te zijn natuurlijk.
Ik wel, de vragen gingen behoorlijk over huiselijk geweld en mishandeling enzo.quote:
Dat zeg ik, positief gebracht of je een risico factor bent om je kind te mishandelen omdat dat je zo geleerd is.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:40 schreef Joene het volgende:
Stevig ouderschap klinkt als dat je flink streng bent
ja ?quote:
Dat klinkt wel serieus, maar dat heeft dus voornl. te maken met je eigen opvoeding/verleden en dus evt. visie op wat "normaal" is, en alle evt. gevolgen van dien als ik het goed begrijp?quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat zeg ik, positief gebracht of je een risico factor bent om je kind te mishandelen omdat dat je zo geleerd is.
quote:
Het is om kindermishandeling te voorkomen. Het gaat voornamelijk om gezinnen die mogelijk een risico vormen die ze eruit filteren door een pittige vragenlijst.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:44 schreef Logician het volgende:
[..]
Dat klinkt wel serieus, maar dat heeft dus voornl. te maken met je eigen opvoeding/verleden en dus evt. visie op wat "normaal" is?
Okay, thx voor de uitlegquote:Op woensdag 2 januari 2013 20:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het is om kindermishandeling te voorkomen. Het gaat voornamelijk om gezinnen die mogelijk een risico vormen die ze eruit filteren door een pittige vragenlijst.
Het is wel goed dat het er is.
Oh wat irritant. Ik zou zoiets inderdaad zeggen ja. Oh die is er al een week.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:46 schreef Estrys het volgende:
Welkom nieuwe zwangeren!
Echt. Dat familieleden gewoon gaan bellen om te vragen of we al begonnen zijn of dat de baby al geboren is. En dan niet eens met een smoes of zo. 'Ow ja gisteren geboren hadden we jou nog niks laten weten?'
oh hoort dat dat familie gaat bellen ? Zo van en ? En ? En ? Na het eerste telefoontje wat ik daar over Ou krijgen zou ik mn Voicemail inspreken met een lul bericht dat we momenteel druk zijn met een bevalling en iedereen bewust in de Voicemail laten lopen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:46 schreef Estrys het volgende:
Welkom nieuwe zwangeren!
Echt. Dat familieleden gewoon gaan bellen om te vragen of we al begonnen zijn of dat de baby al geboren is. En dan niet eens met een smoes of zo. 'Ow ja gisteren geboren hadden we jou nog niks laten weten?'
Klopt.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:37 schreef Ticootje het volgende:
Stevig ouderschap is toch een soort positief gebracht dat ze je als risicofactor zien??
De vragenlijst was niet mild zeg maar of je in aanmerking kwam.
Dat was ook mijn voornemen, al heb ik de 37+ weken amper gehaald.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh wat irritant. Ik zou zoiets inderdaad zeggen ja. Oh die is er al een week.
Ik vind het niet schattig meer, aangezien ik net een pak tena weer heb gehaald denk ik dat je m'n punt snapt.quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:17 schreef pessie het volgende:
Estrys dat lijkt me rottig. Hebben ze toch ook niets mee te maken? Vorige keer hebben we het gewoon op facebook gezet na een rondje broers en zussen bellen. Wie facebook heeft is op de hoogte en wie geen facebook heeft ouderwets. Die wachten maar tot het kaartje.
Als mijn baby beweegt met de billen dan voel ik dat in mn schaambot enmoet ik naar het toileteigenlijk vind ik het heel schattig
Jouw baby is al wat groter, als die van mij dat is vind ik het denk ik ook niet leuk meer. Mezelf kennende vind ik het over een week al niet schattig meer, het is ook wel gevoelig, maar het voelt gewoon alsof dit kindje groter is en dat maakt eigenlijk best veel goedquote:Op woensdag 2 januari 2013 21:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vind het niet schattig eer, aangezien ik net een pak tena weer heb gehaald denk ik dat je m'n punt snapt.
Mijne werd nu op 32xx geschat. Maandag zal ik wel een nieuwe meting krijgen want de diabeteszorg wilde graag van de gyn weten hoe het nu met het kindje gaat.quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:29 schreef pessie het volgende:
[..]
Jouw baby is al wat groter, als die van mij dat is vind ik het denk ik ook niet leuk meer. Mezelf kennende vind ik het over een week al niet schattig meer, het is ook wel gevoelig, maar het voelt gewoon alsof dit kindje groter is en dat maakt eigenlijk best veel goed. En het bevestigt mn gevoel dat et head first ligt.
Ik vind dat altijd zo lastig voelen of het nou head first of in stuit ligt. Maar misschien ook omdat ik soms echt niet weet welk kindje ik uberhaupt voelquote:Op woensdag 2 januari 2013 21:29 schreef pessie het volgende:
[..]
Jouw baby is al wat groter, als die van mij dat is vind ik het denk ik ook niet leuk meer. Mezelf kennende vind ik het over een week al niet schattig meer, het is ook wel gevoelig, maar het voelt gewoon alsof dit kindje groter is en dat maakt eigenlijk best veel goed. En het bevestigt mn gevoel dat et head first ligt.
Nesteldrang much?quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:29 schreef Incantrix het volgende:
Zo, mijn nachtkastje is ook klaar voor de komst van de babyNetjes de la uitgesopt waar mijn kolfspullen horen, kolf etc. gesteriliseerd in netjes in de goede la, borstvoedingsarmband opgesnord en een nieuw hangertje voor besteld.. Zul je zien dat het niet lukt
Jij gaat voor morgen ja?quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:29 schreef Incantrix het volgende:
Zo, mijn nachtkastje is ook klaar voor de komst van de babyNetjes de la uitgesopt waar mijn kolfspullen horen, kolf etc. gesteriliseerd in netjes in de goede la, borstvoedingsarmband opgesnord en een nieuw hangertje voor besteld.. Zul je zien dat het niet lukt
hoef ik toch niet gelijk te worden neergeschoten ?quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:32 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik begreep em eerst gelukkig niet. Nu wel
Maar 3200 is toch niet heel groot bij 38 weken? Maandag meer dus.quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Mijne werd nu op 32xx geschat. Maandag zal ik wel een nieuwe meting krijgen want de diabeteszorg wilde graag van de gyn weten hoe het nu met het kindje gaat.
Geduldig afwachten dan maarquote:Op woensdag 2 januari 2013 21:33 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Stiekem toch wel weer jaHehe, jah, ik doe mijn best, maar ze werkt niet mee
quote:
Ja je hebt van die inzamelpunten die het naar Afrika sturen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:34 schreef becky27 het volgende:
Iemand hier nog interesse in een half kraampakket? Ivm ks weinig gebruikt. Anders moet ik het weg doen. Of weet iemand waar ik het overtollige spul kan laten?
We gaan het zien he?quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:34 schreef mignonne het volgende:
[..]
Geduldig afwachten dan maarik ben benieuwd!
Bij achmea sturen ze wat over is naar Afrikaquote:Op woensdag 2 januari 2013 21:34 schreef becky27 het volgende:
Iemand hier nog interesse in een half kraampakket? Ivm ks weinig gebruikt. Anders moet ik het weg doen. Of weet iemand waar ik het overtollige spul kan laten?
das inmiddels 2 weken terug ongeveer.quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:34 schreef pessie het volgende:
[..]
Maar 3200 is toch niet heel groot bij 38 weken? Maandag meer dus.
Stichting baby hope? Je vk weet er ongetwijfeld meer van. Even info vragen en meenemen naar de nacontrole?quote:Op wo 2 januari 2013 21:34 schreef becky27 het volgende:
Hm, echt moeilijk lijkt me dat. Die onzekerheid.quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
das inmiddels 2 weken terug ongeveer.
Het is ook echt alleen het buikje wat te groot is. Verder is het dus een propje.
3-1-13 is een leuke datum inca. Heb je tonic, pannenkoeken, ananas en een man in huis?quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:34 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee, het voelt nog heel ver weg eigenlijk.. Maar ineens vond ik die enorme sloot cracker-kruimels onderin mijn la (van de ochtendmisselijkheidsperiode) enórm storend
Euhm.. De laatste heb ik jaquote:Op woensdag 2 januari 2013 21:39 schreef pessie het volgende:
[..]
3-1-13 is een leuke datum inca. Heb je tonic, pannenkoeken, ananas en een man in huis?
Ja. Dat is het. Ik maak me echt gewoon zorgen om m'n kleintje. En via de afdeling gyn wordt ik niet wijzer en voel ik me al helemaal niet serieus genomen. Ik heb er niet om gevraagd om onder een gyn te bevallen, in tegendeel zelfs. De eerste die ik zag liet zelfs doorschemeren dat ze de noodzaak niet zo zag dat ik een spoedafspraak had. De 2e sprak zichzelf onwijs tegen en had helemaal niets waardevols te vertellen. De enigen die het allemaal wel serieus vinden zijn de mensen van diabeteszorg.quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:38 schreef pessie het volgende:
[..]
Hm, echt moeilijk lijkt me dat. Die onzekerheid.
Ik moet eerst nog een vriendin bellen, maar nouja.. Wie weetquote:Op woensdag 2 januari 2013 21:43 schreef mignonne het volgende:
[..]
Das de meest effectieve., batsen met die hap!
Hoeveel liter zaad had je nou nodig??quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:43 schreef mignonne het volgende:
[..]
Das de meest effectieve., batsen met die hap!
geilquote:Op woensdag 2 januari 2013 21:45 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ik moet eerst nog een vriendin bellen, maar nouja.. Wie weet
quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:40 schreef Suikertante het volgende:
Ik lees nog mee hoor. Maar ik ben gaar. Het begint zo nu en dan zwaarder te worden, drukke dagen gehad, veel auto rijden. Even een kopopje voor Logi en Tico, de rest ben ik een beetje vergeten
En hij schopt in mijn blaasMaar ik zit nog steeds op mijn wolk
150 zaadlozingen ofzo?quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hoeveel liter zaad had je nou nodig??
das toch vooral met speeltjes??quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:47 schreef mignonne het volgende:
T hoeft geen vijftig tinten te worden ofzo als t zn werk maar doet
quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:47 schreef mignonne het volgende:
T hoeft geen vijftig tinten te worden ofzo als t zn werk maar doet
das best veelquote:
Of je verdeeld het nare werk gewoon onder een paar lekkere mannen? Ik ben toch thuis.quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:49 schreef Joene het volgende:
[..]
das best veeldan moet ik vrij nemen van m'n werk en 10x per dag klaarkomen om op de uitgerekende datum te komen ?
Hebben ze bij jou op het werk geen kolfruimte?quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:49 schreef Joene het volgende:
[..]
das best veeldan moet ik vrij nemen van m'n werk en 10x per dag klaarkomen om op de uitgerekende datum te komen ?
regel wat ?quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Of je verdeeld het nare werk gewoon onder een paar lekkere mannen? Ik ben toch thuis.
wel een serverruimte ?quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:53 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Hebben ze bij jou op het werk geen kolfruimte?
quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:53 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Hebben ze bij jou op het werk geen kolfruimte?
Aaahh. Ik heb echt helemaal niks in huis. Morgen maar eens boodschappen gaan doen. En een man pluk ik wel ff van de straat ofzo. Makkelijk zat lijkt mequote:[b]Op woensdag 2 januari 2013 21:39 schreef pessie
3-1-13 is een leuke datum inca. Heb je tonic, pannenkoeken, ananas en een man in huis?
Kun je gebruiken als geheugensteuntje als je borstvoeding geeft. Je houdt daarmee bij hoe laat je gevoed hebt en aan welke kant. Geloof, dat laatste is iets wat je altijd vergeet. Tijdstip had ik niet zon moeite mee, Nathan dronk toch elke 2.5 uur.quote:
Ik hoop ook dat het helpt! Moet toch een keer iets gaan doen, zo kun je ook niet doorgaan.quote:Op woensdag 2 januari 2013 22:03 schreef Kyara het volgende:
Zo, ik heb gestoomd met die rhino ballen of zoiets. Hardcore ballen zeg.... Nu maar hopen dat het helpt...
Zand
Sterkte dan maar.quote:Op donderdag 3 januari 2013 00:07 schreef asfalthooligan het volgende:
@ ticootje
Me zoon komt dit weekend nog de volgende keer als die er weer is moet ze nog 5 weken
Ik kan gewoon niet het risico nemen om hem ineens alleen te moeten laten thuis.
Dat kan bij hem ook gewoon niet.
Het zou betekenen mocht ze al zover zijn eerst in die 45 km wagen naar leeuwarden me zoon wegbrengen ,dan weer terug en dan me vriendin wegbrengen.
Dus als voorzorg gewoon bij 5 weken eventjes niet en zodra de kleiene er is haal ik hem op voor een middagje
En stevig ouderschap
Heb het zelf aangevraagd
Ook vanwege haar verleden
Daarom ziet ze der vader ook nooit meer en denk ook niet dat iemand die ooit bij haar in de buurt zou laten
Het is gewoon een extra ondersteuning om haar wat beter op weg te kunnen helpen.
Gewoon omdat ze alles wat moeilijk vind en erg onzeker is vaak.
Bijna kleuters doen niet aan dutjes.quote:Op donderdag 3 januari 2013 07:58 schreef Suikertante het volgende:
Kyara, hoop dat de huisarts op de een of andere manier verlichting kan brengen! Als je hele hoofd vol zit lijkt me ook dat daar veel energie heen gaat die je liever richting je zwangerschap stuurt..
Estrys, misschien wil je bijnakleuter dan ook wel een dutje vandaag.. of heeft hij energie over?
Inca, stekker eruit! Je telefoonwekker zetten en gauw nog even slapen!
Ik wilde het niet zeggen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 06:37 schreef Estrys het volgende:
Meld. Slechte nacht, gewoon zomaar en peuter om 6 uur aan m'n bed. Lange dag gaat het worden.
Ow en mag ik even een persoonlijk ergernisje kwijt? ME is geen bezittelijk voornaamwoord
Geniet ervanquote:Op donderdag 3 januari 2013 08:47 schreef Ticootje het volgende:
Mensen!!! Dat je hebt gegeten en dat je dan in pyjama op de bank kan gaan liggen en de tv aanzetten. Ik hoef ff niets!!! Yeeeee.
Ik zou toch even overwegen en afwegen of er niet een makkelijke oplossing is voor je zoontje. Kan z'n moeder hem niet halen als je naar het ziekenhuis moet?quote:Op donderdag 3 januari 2013 00:07 schreef asfalthooligan het volgende:
@ ticootje
Me zoon komt dit weekend nog de volgende keer als die er weer is moet ze nog 5 weken
Ik kan gewoon niet het risico nemen om hem ineens alleen te moeten laten thuis.
Dat kan bij hem ook gewoon niet.
Het zou betekenen mocht ze al zover zijn eerst in die 45 km wagen naar leeuwarden me zoon wegbrengen ,dan weer terug en dan me vriendin wegbrengen.
Dus als voorzorg gewoon bij 5 weken eventjes niet en zodra de kleiene er is haal ik hem op voor een middagje
En stevig ouderschap
Heb het zelf aangevraagd
Ook vanwege haar verleden
Daarom ziet ze der vader ook nooit meer en denk ook niet dat iemand die ooit bij haar in de buurt zou laten
Het is gewoon een extra ondersteuning om haar wat beter op weg te kunnen helpen.
Gewoon omdat ze alles wat moeilijk vind en erg onzeker is vaak.
Gewoon even met je tieten bungelen, ziet hij de rest van je outfit niet meer en ben je in zijn hoofd alleen nog maar dat lekkere zwangere dingquote:Op donderdag 3 januari 2013 09:57 schreef Ticootje het volgende:
Oh... En toen stond de ketelmeneer op de stoep. Helemaal vergeten. In m'n charmante nachthemd.
quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:03 schreef Ticootje het volgende:
Ik zat eraan te denken om het porno kanaal op te zetten.
Whehhehehequote:Op donderdag 3 januari 2013 09:57 schreef Ticootje het volgende:
Oh... En toen stond de ketelmeneer op de stoep. Helemaal vergeten. In m'n charmante nachthemd.
Huisarts geweest? Ik bedacht me later dat ik nog wilde zeggen dat een hittepit in mn nek mij ook nog redelijk helpt, vooral in combinatie met paracetamol.quote:Op donderdag 3 januari 2013 11:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Sterkte zomerzon... Hoop dat 2013 toch nog een mooi jaar voor je gaat worden.
Envoor al het andere leed.
Hier 19 weken vandaagen dag 6 met hoofdpijn
![]()
.
Ja, dat was dat bloeddruk-verhaal, maar de hoofdpijn concentreert zich nu boven m'n wenkbrauwen. Maandag gyn, dan nogmaals aankaarten. Paracetamol doet niet zoveelquote:Op donderdag 3 januari 2013 11:33 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Huisarts geweest? Ik bedacht me later dat ik nog wilde zeggen dat een hittepit in mn nek mij ook nog redelijk helpt, vooral in combinatie met paracetamol.
Ow en gefeliciteerd met de mijlpaal natuurlijkJe bent volgende week gewoon al op de helft!!
Irritant spulquote:Op donderdag 3 januari 2013 11:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, dat was dat bloeddruk-verhaal, maar de hoofdpijn concentreert zich nu boven m'n wenkbrauwen. Maandag gyn, dan nogmaals aankaarten. Paracetamol doet niet zoveel.
En bijna op de helft idd. Volgende week rond deze tijd hebben we de SEO gehad.
Tof van de naam!!
Nou het komt wel m'n neus uit jaquote:Op donderdag 3 januari 2013 11:41 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Irritant spulMisschien is het zichzelf van achter naar voren uit je hoofd aan het werken
Die is de deur niet meer uit te slaan zeker, nu hij het pornokanaal ontdekt heeftquote:Op donderdag 3 januari 2013 12:03 schreef Ticootje het volgende:
Oh J komt thuis lunchen, snel de monteur de deur uit werken. :p
Haha!! Luiers vergaan niet, als je hormonen nu luiers moeten hebben, dan moet je ze gewoon lekker halen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:31 schreef Spirit82 het volgende:
Ik ben serieus aan het overwegen om nu alvast luiers te gaan kopen bij het kruidvatStomme hormonen
Is 23 weken veel te vroeg om alvast van aanbiedingen te profiteren?
De boel is extra doorbloed daar.quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:47 schreef Cwen het volgende:
Nubbler en Musique, welkom!
Zomer, wat klote. Hoop dat je het een plekje kan geven...
voor iedereen die het nodig heeft.
En ik wil graag even mopperen en ook wat ervaringen, hopelijk. Ik heb namelijk nog steeds last van bloedingen na de seks en klaarkomen zonder seks. Het houdt elke keer zo'n twee dagen aan en het is telkens weer eng. Ik vind er geen zak aan zo... Al weet ik dat veel van jullie het nog veel zwaarder hebben. Wie herkent dit en kan ik er iets aan doen? Behalve geen seks maar dat is
bij de makro zijn de baby dry nu in de aanbieding. goedkoper dan kruidvat. moet je wel een voorraad aanleggen (9 pakken / 3 dozen)quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:31 schreef Spirit82 het volgende:
Ik ben serieus aan het overwegen om nu alvast luiers te gaan kopen bij het kruidvatStomme hormonen
Check!! Ik verloor in het begin ook steeds bloed na seks. Was niks aan het handje verder en komt doordat je baarmoederwand dunner wordt en daardoor makkelijker beschadigt. Heb er nu gelukkig geen last meer van, maar heeft ook hier voor de nodige stress gezorgdquote:Op donderdag 3 januari 2013 12:47 schreef Cwen het volgende:
Nubbler en Musique, welkom!
Zomer, wat klote. Hoop dat je het een plekje kan geven...
voor iedereen die het nodig heeft.
En ik wil graag even mopperen en ook wat ervaringen, hopelijk. Ik heb namelijk nog steeds last van bloedingen na de seks en klaarkomen zonder seks. Het houdt elke keer zo'n twee dagen aan en het is telkens weer eng. Ik vind er geen zak aan zo... Al weet ik dat veel van jullie het nog veel zwaarder hebben. Wie herkent dit en kan ik er iets aan doen? Behalve geen seks maar dat is
He godverquote:Op donderdag 3 januari 2013 12:54 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Check!! Ik verloor in het begin ook steeds bloed na seks. Was niks aan het handje verder en komt doordat je baarmoederwand dunner wordt en daardoor makkelijker beschadigt. Heb er nu gelukkig geen last meer van, maar heeft ook hier voor de nodige stress gezorgd
ja, iets wordt dunnerquote:Op donderdag 3 januari 2013 12:57 schreef Spirit82 het volgende:
Anyways, de wand daar wordt dunner en/of de bloedvaten komen meer aan het oppervlak en ja dan beschadigt er wel eens wat en kun je een beetje bloed verliezen dus...
Dat.
9 is toch gewoon goed? Of willen ze dat graag hoger hebben bij tweelingen?quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:58 schreef Kyara het volgende:
Wat fijn Danic!
dat hoop ik dinsdag ook te horen. IJzer is minder.
Ik slik inmiddels al maanden ijzerpillen. Is laatst ook weer gecheckt dus ben wel benieuwd wat het nu is. Ik begon namelijk met een hb van 9.0
Ik stond ook wat verbaast. Maar blijkbaar vreten tweelingen inderdaad 2x zoveel ijzer en heb je meer kans op bloedverlies bij de bevalling dus willen ze het hb optimaal houden.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
9 is toch gewoon goed? Of willen ze dat graag hoger hebben bij tweelingen?
Klinkt logisch.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:02 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik stond ook wat verbaast. Maar blijkbaar vreten tweelingen inderdaad 2x zoveel ijzer en heb je meer kans op bloedverlies bij de bevalling dus willen ze het hb optimaal houden.
Nou ik hoop dat ze idd helpen. Heb nooit Ijzertabletten gehad, dus 100% zeker weten dat ik problemen krijg met mijn stoelgang, doe ik ook niet. Maar alles gaat weer zoals het moet gelukkig. Vorige maand was het maar eens per week en das niet tof. Dus ik wilde geengoden verzoeken met Ijzertabletten. En ik mocht van de apotheker aanmaaklimo erdoorheen gooien, dus dan wordt het vast beter.quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:52 schreef As1981 het volgende:
Luiers kan je al prima halen toch? Ik heb pas 1 pak
Danic hopelijk helpen de bruistabletten. Ik heb gelukkig geen last van bijwerkingen van de ijzertabletten. Wat de stoelgang betreft zou ik altijd zwanger moeten zijn
Kan me voorstellen dat dat naar is cwen. Hopelijk gaat het snel over.
Wat een naar nieuws zomerzon.
Helaas doen de newborn luiers dit keer niet meequote:Op donderdag 3 januari 2013 12:52 schreef DJMomo het volgende:
[..]
bij de makro zijn de baby dry nu in de aanbieding. goedkoper dan kruidvat. moet je wel een voorraad aanleggen (9 pakken / 3 dozen)
Nee, je begrijpt me niet goed (of ik leg het verkeerd uit). Maar ijzertabletten staan erom bekend dat ze als bijwerking hebben dat je moeite krijgt met je ontlasting en 'dobbelsteentjes' poept.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:09 schreef Ticootje het volgende:
Huh? Je hebt nooit ijzertabletten gehad en dus weet je zeker dat je er last van krijgt. Huh?
Voedingspatroon ligt het niet aan, want eet echt goed. Normaal ook nooit problemen. Is bij echt zwangerschapsgerelateerd.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:13 schreef Ticootje het volgende:
Als je maar 1x per week poept, dan moet je serieus eens kijken naar je voeding. Er zijn prima voedingsmiddelen die je darmflora ondersteunen.
Ok, maar het hoeft niet dat jij dat ook ervaart. Ik hoop dat de bruistabletten werken, want als je ijzer al laag is en echt omhoog moet is alleen een beetje extra opletten en wat ondersteunen meestal niet genoeg.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:16 schreef danic het volgende:
[..]
Nee, je begrijpt me niet goed (of ik leg het verkeerd uit). Maar ijzertabletten staan erom bekend dat ze als bijwerking hebben dat je moeite krijgt met je ontlasting en 'dobbelsteentjes' poept.
Uiteraard is dat niet bij iedereen zo, maar het is wel heel veel voorkomend.
Aangezien mijn stoelgang al niet soepel verloopt tijdens mijn zwangerschap en het net weer een beetje terug naar normaal is én ik al aambeien heb, zit ik niet te wachten op deze bijwerking.
Voordat mijn vk net zei dat mijn hb 6,6 was, vroeg ze eerst hoe het met mijn stoelgang ging. Dat zei mij genoeg. Uitgelegd hoe het ging en daarom dus die bruistabletten gekregen. Daar zou de stoelgang minimaal hetzelfde tot zelfs beter van kunnen worden als bijwerking. Dat heb ik dan liever.
Amen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 14:15 schreef pessie het volgende:
Ik zou voor mezelf ook oppassen met ijzertabletten. Aan de andere kant begon ik de zwangerschap met 8.3 en zat ik 3 weken terug op 8.0. Weinig verlies dus.
Ik ben trouwens 33 weken vandaag!![]()
En haat aan maagzuur.
Maar is jouw ijzervoorraad zo laag dan momenteel? Want als je nu op/rond 7 zit dan hoef je echt geen pillen te slikken. Bij jouw termijn mag ie zelfs 6,3 zijn, tenzij je ijzervoorraad (mcv) laag is.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:05 schreef As1981 het volgende:
Klinkt idd logisch dat het dan wat hoger moet zijn hier prik ik hem elke 2 maanden en hij blijft rond de 7 met pillen. Vorige zwangerschap ze ook tot het eind moeten blijven slikken. Maar gelukkig dus geen last van de bijwerkingen.
Hopelijk blijft je ijzer netjes kyara
Maagzuurquote:
klopt, alleen baby dry en active fit. Ook de easy ups doen niet mee (en die gebruik ik tegenwoordig voor Sjaak).quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:12 schreef becky27 het volgende:
[..]
Helaas doen de newborn luiers dit keer niet mee
Geen idee wat mijn ijzervoorraad is. Ik weet dater na de laatste controle gezegd werd dat het op de grens zat van wel of niet doorgaan. En dat we besloten hebben er mee door te gaan ook omdat ik geen last heb van de pillen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 14:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
Maar is jouw ijzervoorraad zo laag dan momenteel? Want als je nu op/rond 7 zit dan hoef je echt geen pillen te slikken. Bij jouw termijn mag ie zelfs 6,3 zijn, tenzij je ijzervoorraad (mcv) laag is.
Kyara, vrouwen die een tweeling verwachten krijgen volgens mij standaard ferro ongeacht start-Hb, idd om de redenen die je zelf noemt.
Danic, wat voor bruistabletten zijn dat? Ik ben ff kwijt hoe ver je nu precies bent, maar 6,6 voor jouw termijn lijkt me ook niet te laag. Als je er last van hebt wordt het wel een probleem natuurlijk, maar lijkt me goed om te weten dat je niet onder de ondergrens zit.
Mignonne, het heet losferron. En ze zullen vast lekker zijn, want er staat als aanbeveling bij dat je na inname de mond moet spoelen. Juk!quote:Op donderdag 3 januari 2013 14:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
Maar is jouw ijzervoorraad zo laag dan momenteel? Want als je nu op/rond 7 zit dan hoef je echt geen pillen te slikken. Bij jouw termijn mag ie zelfs 6,3 zijn, tenzij je ijzervoorraad (mcv) laag is.
Kyara, vrouwen die een tweeling verwachten krijgen volgens mij standaard ferro ongeacht start-Hb, idd om de redenen die je zelf noemt.
Danic, wat voor bruistabletten zijn dat? Ik ben ff kwijt hoe ver je nu precies bent, maar 6,6 voor jouw termijn lijkt me ook niet te laag. Als je er last van hebt wordt het wel een probleem natuurlijk, maar lijkt me goed om te weten dat je niet onder de ondergrens zit.
Oh dan heb ik nog 1-2 weken :-)quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:15 schreef Incantrix het volgende:
Lekker aan toegeven Tico!
As, Stef is net drie en hij begrijpt het ook maar zo-zo denk ik, maar met hele practische dingen kan hij er wel wat mee en dat vind ik al heel fijn. Als we hem uitleggen dat mama nu heel rustigaan moet doen omdat ze zich pijn heeft gedaan, of dat ze niet meer goed kan bukken doordat de baby in haar buik nu heel groot is snapt hij dat. Op dát moment dus, een minuut of wat later is het weg, maar dat is niet erg. En bij mij kwam het gevoel dat ik écht op moest gaan schieten pas een beetje bij een week of 36 a 37 denk ik, maar dan ook wel meteen Heul Erg zeg maarIk ben dus idd best dankbaar voor de rust die ik nu voel
Estrys, wanneer is hij precies jarig?
Zondag.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:15 schreef Incantrix het volgende:
As, Stef is net drie en hij begrijpt het ook maar zo-zo denk ik, maar met hele practische dingen kan hij er wel wat mee en dat vind ik al heel fijn. Als we hem uitleggen dat mama nu heel rustigaan moet doen omdat ze zich pijn heeft gedaan, of dat ze niet meer goed kan bukken doordat de baby in haar buik nu heel groot is snapt hij dat. Op dát moment dus, een minuut of wat later is het weg, maar dat is niet erg. En bij mij kwam het gevoel dat ik écht op moest gaan schieten pas een beetje bij een week of 36 a 37 denk ik, maar dan ook wel meteen Heul Erg zeg maarIk ben dus idd best dankbaar voor de rust die ik nu voel
Ah, mijn schoonmoeder de 7e.. Zullen we gewoon ruilen? Doe ik 6, jij 7? Iedereen blij?quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:19 schreef Estrys het volgende:
[..]
Zondag.
Ik was geloof ik niet heel vriendelijk tegen een meneer van oxxio aan de deur. Mag ik dat op hormonen gooien?
Groot gelijk! Gewoon doen!quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:31 schreef Spirit82 het volgende:
Het was ook maar een grapje hoorquote:Op donderdag 3 januari 2013 15:33 schreef Estrys het volgende:
We doen er helemaal niks aan. Als deze dezelfde dag komt dan is dat zo.
Maar wel aan die meneer van Oxxio. Zit net lekker rustig op de bank met mijn zoon Madagascar te kijken
Ik reageerde ook niet boos op jouquote:Op donderdag 3 januari 2013 15:36 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Het was ook maar een grapje hoor
Lekker van je rust genieten als het mogelijk isquote:Op donderdag 3 januari 2013 16:10 schreef Kyara het volgende:
Oh, ik weet weer wat ik wilde doen. Boodschappen en lading eten voor Midas koken en in de diepvries gooien.
/fail
Eva snapt het (uiteraard) ook nog niet. Ze heeft nu wel door dat er wat in mijn buik zit, maar volgens haar ben ik zwanger van een egel (eva's favoriete knuffel en diertje in het algemeen).quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:15 schreef Incantrix het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |