Aan de ene kant wel idd want je weet al hoe het is om zwanger te zijn. Naïef als ik was/ben ging ik er dus van uit dat deze zwangerschap vergelijkbaar zou zijn met die van eva. En in delenklopt dat wel. In het eerste trimester was ik net zo hondsmoe, alleen dan ook nog wel misselijk in het begin. Het verschil? Dat je niet aan die vermoeidheid kan toegeven, omdat je nog een dreumes hebt die aandacht wilt en niet begrijpt dat je moe bent.quote:Op woensdag 2 januari 2013 13:46 schreef Spirit82 het volgende:
Maar is het niet zo dat je over het algemeen wat relaxter bent dan met de eerste zwangerschap? Dat je vooraf al weet bijvoorbeeld dat je heel erg moe kan zijn en dat het daarom niet als zo'n klap komt? Zoals Kyara ook al zegt dat je de tijd niet meer vooruit kijkt omdat je weet wat je te wachten staat en dat het eindig is...
Ik moet wel relaxter zijn omdat ik nu een peuter erbij heb lopen. Ik heb gewoon de tijd niet om veel met beeb+ aanverwante zaken bezig te zijn. Maar idd je weet ook meer van de vorige keer, maar deze zwangerschap is zooooo anders. Wel schop ik mezelf nu al een half jaar naar bed tussen de middag as de peuter er ook in ligt. Hoop toch dat dat positieve effectenquote:Op woensdag 2 januari 2013 13:46 schreef Spirit82 het volgende:
Maar is het niet zo dat je over het algemeen wat relaxter bent dan met de eerste zwangerschap? Dat je vooraf al weet bijvoorbeeld datheeft voor de groei. je heel erg moe kan zijn en dat het daarom niet als zo'n klap komt? Zoals Kyara ook al zegt dat je de tijd niet meer vooruit kijkt omdat je weet wat je te wachten staat en dat het eindig is...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben overigens een behoorlijke kloon, want als ik het zo uitreken, ben ik hooguit 4 weekjes onderweg
[ Bericht 21% gewijzigd door Nubbler op 02-01-2013 15:22:39 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:52 schreef Incantrix het volgende:
Logi, och..als er iemand van pech kan spreken ben jij het
sterkte!
Tico, bah, tegenvaller. Ik duim dat de aangepaste dosis wat gaat doen!
Musique en Nubler, gefeliciteerd en welkom
En damn you hormonen, zit ik in de auto te huilen omdat er iemand net lelijk tegen me deed in de Etos![]()
Ah gossiequote:Op woensdag 2 januari 2013 16:15 schreef Incantrix het volgende:
Op dat moment was ik dat dus ook en heb ik lekker terug staan baggeren, en toen was ik naar de auto aan het strompelen en toen deed ik ineens *uwuwuwuwuuuuww* (Bassie-die-huilt-geluid)
Wat leuk Pessie! Wij wonen in Midden Frankrijk (Bourgogne), op ruim een half uur van Beaune.quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:52 schreef pessie het volgende:
Nubbler en musique gefeliciteerd met jullie streepjes! Ben benieuwd of je een " bekende" bent binnen oud![]()
Musique, leuk dat je in Frankrijk woont. Wilvjevertellen in welke regio? Mijn ouders wonen in Normandie![]()
Aanmaaklimo en cola.quote:Op woensdag 2 januari 2013 16:21 schreef pessie het volgende:
Inca, zo naar als mensen rot doen![]()
Wat drinken jullie eigenlijk? Heb vanmiddag een extra kop thee gedronken omdat ik echt te weinig drink en ju heb ik last van maagzuur. Ga zo rennies halen maar voorkomen is beter dan genezen..
Als je echt klachten ervaart, zou ik daar niet drie weken nog mee door lopen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:15 schreef L0t.. het volgende:
Nubbler, gefeliciteerd!
Musique, nogmaals gefeliciteerd!
Ik merk sinds deze week dat het toch allemaal wat zwaarder wordt. Ik sta/loop de hele dag op m'n werk en zolang ik bezig ben gaat het eigenlijk wel goed. Maar zodra ik even ga zitten heb ik zo'n pijn in m'n rug, kan gewoon geen houding meer vinden.. Ik heb ook een holle rug van mezelf en nu met dat gewicht eraan aan de voorkant is het niet een heel fijne combi geloof ik.
Nouja, nog maar 3 weekjes in de patiëntenzorg, dat moet te doen zijn.
quote:
Ja mss heb je wel gelijk. Maar ik vind het ook weer zoiets om na 3 dagen rugpijn bij de fysio te zitten.. Ik kijk het nog even de komende 2 dagen aan denk ik en dan kan ik altijd mijn vriendin die fysiotherapeute is om hulp vragen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Als je echt klachten ervaart, zou ik daar niet drie weken nog mee door lopen.
Vraag dan nu gewoon je vriendin. Bij zwangerschap moet je soms wat eerder aan de bel trekken dan normaalquote:Op woensdag 2 januari 2013 18:37 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ja mss heb je wel gelijk. Maar ik vind het ook weer zoiets om na 3 dagen rugpijn bij de fysio te zitten.. Ik kijk het nog even de komende 2 dagen aan denk ik en dan kan ik altijd mijn vriendin die fysiotherapeute is om hulp vragen.
Een bekkenband begin ik idd niet zomaar aan en vraag me af of dat voor mijn klachten geschikt is.
Dat wist ik nietquote:Op woensdag 2 januari 2013 18:20 schreef Brighteyes het volgende:
Want een bekkenband helpt ook voor holle rugklachten?
Sws nooit een bekkenband gaan gebruiken zonder het advies van een fysio!
Het kan op zich wel helpen, maar het kan spieren ook 'lui' maken zeg maar.quote:
*knoopt in de oren*quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het kan op zich wel helpen, maar het kan spieren ook 'lui' maken zeg maar.Een fysio kan het beste inschatten of je op het punt zit dat je ondersteuning of rust nodig hebt.
En zeker als er over rugklachten gesproken wordt hoeft een bekkenband niet de truc te zijn natuurlijk.
Ik wel, de vragen gingen behoorlijk over huiselijk geweld en mishandeling enzo.quote:
Dat zeg ik, positief gebracht of je een risico factor bent om je kind te mishandelen omdat dat je zo geleerd is.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:40 schreef Joene het volgende:
Stevig ouderschap klinkt als dat je flink streng bent
ja ?quote:
Dat klinkt wel serieus, maar dat heeft dus voornl. te maken met je eigen opvoeding/verleden en dus evt. visie op wat "normaal" is, en alle evt. gevolgen van dien als ik het goed begrijp?quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat zeg ik, positief gebracht of je een risico factor bent om je kind te mishandelen omdat dat je zo geleerd is.
quote:
Het is om kindermishandeling te voorkomen. Het gaat voornamelijk om gezinnen die mogelijk een risico vormen die ze eruit filteren door een pittige vragenlijst.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:44 schreef Logician het volgende:
[..]
Dat klinkt wel serieus, maar dat heeft dus voornl. te maken met je eigen opvoeding/verleden en dus evt. visie op wat "normaal" is?
Okay, thx voor de uitlegquote:Op woensdag 2 januari 2013 20:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het is om kindermishandeling te voorkomen. Het gaat voornamelijk om gezinnen die mogelijk een risico vormen die ze eruit filteren door een pittige vragenlijst.
Het is wel goed dat het er is.
Oh wat irritant. Ik zou zoiets inderdaad zeggen ja. Oh die is er al een week.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:46 schreef Estrys het volgende:
Welkom nieuwe zwangeren!
Echt. Dat familieleden gewoon gaan bellen om te vragen of we al begonnen zijn of dat de baby al geboren is. En dan niet eens met een smoes of zo. 'Ow ja gisteren geboren hadden we jou nog niks laten weten?'
oh hoort dat dat familie gaat bellen ? Zo van en ? En ? En ? Na het eerste telefoontje wat ik daar over Ou krijgen zou ik mn Voicemail inspreken met een lul bericht dat we momenteel druk zijn met een bevalling en iedereen bewust in de Voicemail laten lopen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:46 schreef Estrys het volgende:
Welkom nieuwe zwangeren!
Echt. Dat familieleden gewoon gaan bellen om te vragen of we al begonnen zijn of dat de baby al geboren is. En dan niet eens met een smoes of zo. 'Ow ja gisteren geboren hadden we jou nog niks laten weten?'
Klopt.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:37 schreef Ticootje het volgende:
Stevig ouderschap is toch een soort positief gebracht dat ze je als risicofactor zien??
De vragenlijst was niet mild zeg maar of je in aanmerking kwam.
Dat was ook mijn voornemen, al heb ik de 37+ weken amper gehaald.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh wat irritant. Ik zou zoiets inderdaad zeggen ja. Oh die is er al een week.
Ik vind het niet schattig meer, aangezien ik net een pak tena weer heb gehaald denk ik dat je m'n punt snapt.quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:17 schreef pessie het volgende:
Estrys dat lijkt me rottig. Hebben ze toch ook niets mee te maken? Vorige keer hebben we het gewoon op facebook gezet na een rondje broers en zussen bellen. Wie facebook heeft is op de hoogte en wie geen facebook heeft ouderwets. Die wachten maar tot het kaartje.
Als mijn baby beweegt met de billen dan voel ik dat in mn schaambot enmoet ik naar het toileteigenlijk vind ik het heel schattig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |