SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De OP
Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.
[ Bericht 0% gewijzigd door Bart op 14-01-2013 18:40:13 ]Is trouwens ook fan van Taylor Swift
OP werkt verhelderend, ik snap het weer in grote lijnen.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 21:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Anders even in de OP kijken.
Heb het spel een week~ geleden ook weer geinstalleerd , en dit moet ik nog even goed uitvogelen.quote:
heb je een goede uitleg?quote:Op woensdag 2 januari 2013 00:43 schreef PasKai het volgende:
paar maanden geleden openTTD tegengekomen ergens, inmiddels snap ik de seinen en vermaak ik me de hele kerstvakantie al kostelijk met deze game. T lukt me alleen nog niet zo goed om echt winst te maken en steden te laten groeien maar dat komt nog wel.
Weet iemand hoe je die steden kan laten groeien? Seinen moet ik ook nog eens goed onder de loep nemen, maar ondanks dat kan ik wel winst maken (ook al is dat bedrag niet in de miljoenen)quote:Op woensdag 2 januari 2013 00:43 schreef PasKai het volgende:
paar maanden geleden openTTD tegengekomen ergens, inmiddels snap ik de seinen en vermaak ik me de hele kerstvakantie al kostelijk met deze game. T lukt me alleen nog niet zo goed om echt winst te maken en steden te laten groeien maar dat komt nog wel.
dat ging toch door in (en tussen) de steden een vorm van transport van mensen en post te verzorgen?quote:Op woensdag 2 januari 2013 11:49 schreef SalsedoNL het volgende:
[..]
Weet iemand hoe je die steden kan laten groeien?
zie de OPquote:Op woensdag 2 januari 2013 11:19 schreef marc1982 het volgende:
[..]
heb je een goede uitleg?
zal 'm ook een dezer dagen waar installeren, maar was altijd aan het klooien met die seinen
je moet proberen passagiers verbindingen met andere steden aan te leggen. Ook goederen van de fabriek naar de stad sturen wil helpen. Maar wat wel heel goed werkt is binnen in een stad bussen laten rijden(dus je legt meerdere busstations in de stad en laat bussen daar tussen rijden)quote:Op woensdag 2 januari 2013 11:54 schreef mschol het volgende:
[..]
dat ging toch door in (en tussen) de steden een vorm van transport van mensen en post te verzorgen?
Nee.quote:Op woensdag 2 januari 2013 12:13 schreef samNL09 het volgende:
[..]
je moet proberen passagiers verbindingen met andere steden aan te leggen. Ook goederen van de fabriek naar de stad sturen wil helpen. Maar wat wel heel goed werkt is binnen in een stad bussen laten rijden(dus je legt meerdere busstations in de stad en laat bussen daar tussen rijden)
quote:Op zondag 30 december 2012 12:50 schreef Bart het volgende:
[..]
Vijf stations/haltes die minimaal 1x per 20 dagen bezocht worden. Eventueel 1x per drie maanden fund new buildings.
Voor temperate dan. Andere klimaten moet je nog weer water of goederen vervoeren, maar temperate niet.
Is wel goed zo, ga gewoon lekker opnieuw beginnen. Bedankt voor het hosten!quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:35 schreef Bart het volgende:
[..]
http://lingen.nu/ttd/fok02012013.sav
Kun je lekker verderspelen .
Geen probleem .quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:39 schreef ikveranderhemniet het volgende:
[..]
Is wel goed zo, ga gewoon lekker opnieuw beginnen. Bedankt voor het hosten!
quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:47 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Hoe groot is de map? Lijkt alsof ik heel snel tegen de muur bots
http://wiki.openttd.org/Junctionquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik heb een vraag over hoe ik het beste een kruising kan maken, maar dat gaat makkelijker als ik er een plaatje van kan maken, alleen hoe doe ik dat?
ctrl-squote:Op woensdag 2 januari 2013 15:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik heb een vraag over hoe ik het beste een kruising kan maken, maar dat gaat makkelijker als ik er een plaatje van kan maken, alleen hoe doe ik dat?
thanksquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:05 schreef Bart het volgende:
[..]
ctrl-s
vervolgens uploaden op imgur.com
Ik zou sowieso de boel anders aansluiten... Gewoon een dubbele mainline, en daar alle stations als aftakkingen op aansluiten...quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
thanks
Ik heb het volgende.
[ afbeelding ]
Nu komt er uit het westen nog een dubbele rails bij (je ziet hiervan al één spoor liggen). Echter hoe kan ik die het beste-makkelijkste op het bestaande netwerk plaatsen.
Alvast bedankt.
Merge before split, en veel te krappe bochten waardoor treinen langzamer rijden. Niet mijn voorkeur .quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:24 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
Zo vind ik het persoonlijker mooier, maar dat ligt natuurlijk aan jezelf.
Precies groot genoegen bochten, mijn treinen zijn namelijk even lang. En het is op de meeste punten toch niet zo druk dat ze elkaar in de weg zitten, en op de punten waar dat wel zo was ligt nu een klaverblad.quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:29 schreef Bart het volgende:
[..]
Merge before split, en veel te krappe bochten waardoor treinen langzamer rijden. Niet mijn voorkeur .
Klaverbladen zijn juist merge before split, en dus slecht, want deadlocks .quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:30 schreef Rezania het volgende:
[..]
Precies groot genoegen bochten, mijn treinen zijn namelijk even lang. En het is op de meeste punten toch niet zo druk dat ze elkaar in de weg zitten, en op de punten waar dat wel zo was ligt nu een klaverblad.
In de loops zijn trouwens bochten met 1 vakje ertussen, je treinen zijn zeker wel langer .quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:30 schreef Rezania het volgende:
[..]
Precies groot genoegen bochten, mijn treinen zijn namelijk even lang. En het is op de meeste punten toch niet zo druk dat ze elkaar in de weg zitten, en op de punten waar dat wel zo was ligt nu een klaverblad.
Wat stel jij voor dan?quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:34 schreef Bart het volgende:
[..]
Klaverbladen zijn juist merge before split, en dus slecht, want deadlocks .
Tja, daar kan ik weinig tegen doen, er is geen ruimte om alle bochten 3 vakjes te maken.quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:42 schreef Bart het volgende:
[..]
In de loops zijn trouwens bochten met 1 vakje ertussen, je treinen zijn zeker wel langer .
Split before merge...quote:
Tuurlijk wel, die ene midden in je screenshot kan echt makkelijk aan alle kanten drie vakjes groter worden.quote:[..]
Tja, daar kan ik weinig tegen doen, er is geen ruimte om alle bochten 3 vakjes te maken.
Dat is wel een goede, sowieso even toepassen op het drukste punt.quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:59 schreef Bart het volgende:
[..]
Split before merge...
http://wiki.openttd.org/Over_Under_Junction bijvoorbeeld, maar dan ruimer opgezet om de bochten minder scherp te maken...
Als ik het station naar beneden verplaats zou dat wel kunnen ja, je hebt gelijk, even kijken.quote:[..]
Tuurlijk wel, die ene midden in je screenshot kan echt makkelijk aan alle kanten drie vakjes groter worden.
Moeten ze van dat station alle kanten op kunnen rijden? Je kan er ook een 3-way van maken, en dan gewoon een aftakking naar dat station van de kant waar ze heen moeten.quote:Op woensdag 2 januari 2013 16:02 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat is wel een goede, sowieso even toepassen op het drukste punt.
[..]
Als ik het station naar beneden verplaats zou dat wel kunnen ja, je hebt gelijk, even kijken.
met en zonder magic bulldozer?quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:33 schreef Bart het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoek de verschillen .
Ja dat scheelde wel .quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:19 schreef Silverdigger2 het volgende:
[..]
met en zonder magic bulldozer?
Ik bouw alleen maar RoRo, of als het écht niet anders kan terminus. Stations waarbij treinen van beide kanten in én uit rijden is per definitie rampzalig . Bij mij althans .quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:30 schreef mschol het volgende:
is er ergens een goeie uitleg over b.v.meerdere stations met meerdere platformen waar meer treinen rijden als dat er op 1 station aanwezig is?
je kan een RoRo systeem maken (meest ideale, want het minst complex)
maar ik was eigenlijk benieuwd hoe men het oplost waar op het platform wordt gekeerd..
ik ga uit van 2 "hoofd"lijnen waarop beide kanten opgereden kan worden.
En nu? Een half miljoen voor een trein? Is toch alleen maar realistisch? Van mijn part mogen de prijzen zelfs nog wel wat hoger. Een bus van ¤50.000,- gaat nog wel, maar een trein mag wel ¤4.000.000,- kosten imo.quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:58 schreef ArnosL het volgende:
Kut, vergeten om inflatie uit te zetten
Gaat me meer om de omzet, die stijgt in mijn ogen onrealistisch hard.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:18 schreef Rezania het volgende:
[..]
En nu? Een half miljoen voor een trein? Is toch alleen maar realistisch? Van mijn part mogen de prijzen zelfs nog wel wat hoger. Een bus van ¤50.000,- gaat nog wel, maar een trein mag wel ¤4.000.000,- kosten imo.
op een gegeven moment zijn bussen niet meer betaalbaar, ze kosten meer dan ze opleveren...quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:18 schreef Rezania het volgende:
[..]
En nu? Een half miljoen voor een trein? Is toch alleen maar realistisch? Van mijn part mogen de prijzen zelfs nog wel wat hoger. Een bus van ¤50.000,- gaat nog wel, maar een trein mag wel ¤4.000.000,- kosten imo.
Niet.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:46 schreef ArnosL het volgende:
Hoe kan ik alle treinen in één keer vervangen voor maglev zonder alle bestemmingen opnieuw te moeten invoeren?
Bestemmingen kun je wel kopiëren. Ik stuur altijd alle oude treinen naar depots en bouw er een nieuw depot naast, vervolgens bouw je de nieuwe treinen en kopieer je de bestemmingen van de oude treinen (door na de bestemmingsknop op de oude trein te klikken) om de oude trein daarna te verkopen. Een snellere manier ken ik niet.quote:
En altijd saven voordat je grote veranderingen door gaat voerenquote:Op woensdag 2 januari 2013 21:05 schreef ArnosL het volgende:
Lees ik dat net even iets te laat. Ik heb m'n treinen net allemaal verkocht
Uiteraard, zo staat het ook in de FAQ .quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:57 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Bestemmingen kun je wel kopiëren. Ik stuur altijd alle oude treinen naar depots en bouw er een nieuw depot naast, vervolgens bouw je de nieuwe treinen en kopieer je de bestemmingen van de oude treinen (door na de bestemmingsknop op de oude trein te klikken) om de oude trein daarna te verkopen. Een snellere manier ken ik niet.
http://wiki.openttd.org/Advanced_Settings/Vehicles#Autorenewquote:Op woensdag 2 januari 2013 22:04 schreef Taperol het volgende:
Volgens mij wel, alleen niet voor hetzelfde type.
http://wiki.openttd.org/Replace_vehicles
Hoogstwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 2 januari 2013 22:29 schreef Sneaf het volgende:
Dankjewel Fok, weer een verslaving rijker
Jammer alleen dat ik de server niet kan joinen(tijdens map downloaden connection lost)
Kan dat komen door mijn trage internet verbinding hier in Sint Maarten?
Ze kunnen wel extra passagiers leveren aan vliegtuigen/treinen. Extra passagiers is extra geld, alleen wordt het geboekt onder de treinen/vliegtuien. Indirect leveren ze nog wel geld op ondanks dat ze in het rood lopen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:48 schreef Bart het volgende:
[..]
op een gegeven moment zijn bussen niet meer betaalbaar, ze kosten meer dan ze opleveren...
quote:Op woensdag 2 januari 2013 22:55 schreef ArnosL het volgende:
Lastig eigenlijk dat ik dit spel steeds weer ga spelen als de tentamenweken dichtbij komen
Maak ze groter dan.quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:17 schreef Taperol het volgende:
Mijn treinen zijn te lang voor mijn klaverblad.
Nee, geen goede vliegtuigen en schepen NewGRF's daarvoor, en dat vind ik toch belangrijk., Ook geven die 8bit graphics een nostalgisch gevoel.quote:Op donderdag 3 januari 2013 05:21 schreef maartena het volgende:
Gebruiken julie de 32bit Graphics trouwens?
quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:47 schreef Taperol het volgende:
Hoe groot wordt zo'n stad eigenlijk maximaal in de praktijk? Ik weet dat er geen echt limiet is, maar dat moet voor veel steden toch wel ongeveer hetzelfde zijn?
Dat zijn twee stedenquote:Op donderdag 3 januari 2013 20:09 schreef Bart het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heb nog wel grotere gezien.
Waarvan één er 189k inwoners heeft.quote:
Vraag me af of het lukt buiten de scenario editor om. Zou wel heel cool zijn om een kleine stad zo groot te laten groeien.quote:
quote:
Als je een stad met een 2*2 of 3*3 grid hebt lukt het vast wel, een stad met gewone wegen stagneerde rond de 80.000 inwoners, toen groeide hij steeds slomer.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:37 schreef RPG het volgende:
[..]
Vraag me af of het lukt buiten de scenario editor om. Zou wel heel cool zijn om een kleine stad zo groot te laten groeien.
staat als het goed is een reden bij: meestal als iemand binnenkomt of weggaat van de server stopt hij even..quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:31 schreef AdoraBelle het volgende:
Waarom is het spel op de server eigenlijk gepauzeerd?
Omdat er iemand aan het verbinden is, of omdat er minder dan 1 speler is, spectators niet meegerekend.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:31 schreef AdoraBelle het volgende:
Waarom is het spel op de server eigenlijk gepauzeerd?
Je kan ook ver inzoomen gelukkig .quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:58 schreef mschol het volgende:
[..]
staat als het goed is een reden bij: meestal als iemand binnenkomt of weggaat van de server stopt hij even..
ik vind de wagen/trein schaal trouwens wel vervelend, moet relatief ver inzoomen om alles normaal te kunnen zien op een hoge resolutie..
Ja, maar slechts beperkt. Het is veel rendabeler om iets naar de andere kant van de map te vervoeren, dan over korte afstand.quote:houd het spel trouwens rekening met de snelheid waarmee iets vervoerd wordt?
ik zie op de server diverse mensen die van de ene kant naar de andere kant spullen vervoeren... en daar (mijn inziens) veels te veel geld voor vangen (onrealistisch)
Damn . 52M inwoners .quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:48 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
complete 2048*2048 map bedekt
van de tt forums groter kan niet
Dan zal het dat laatste wel zijn. Want ik was aan het meekijken maar het was de hele tijd gepauzeerd.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:04 schreef Bart het volgende:
[..]
Omdat er iemand aan het verbinden is, of omdat er minder dan 1 speler is, spectators niet meegerekend.
Ik denk het niet. Sommigen zijn in ieder geval een stuk effectiever met hun materieel dan ik.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:58 schreef mschol het volgende:
[..]
staat als het goed is een reden bij: meestal als iemand binnenkomt of weggaat van de server stopt hij even..
ik vind de wagen/trein schaal trouwens wel vervelend, moet relatief ver inzoomen om alles normaal te kunnen zien op een hoge resolutie..
houd het spel trouwens rekening met de snelheid waarmee iets vervoerd wordt?
ik zie op de server diverse mensen die van de ene kant naar de andere kant spullen vervoeren... en daar (mijn inziens) veels te veel geld voor vangen (onrealistisch)
Dafuq man...quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:48 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
complete 2048*2048 map bedekt
van de tt forums groter kan niet
Ziek zegquote:Op donderdag 3 januari 2013 21:48 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
complete 2048*2048 map bedekt
van de tt forums groter kan niet
Viewvenster in de ene hoek van de map, viewvenster in de andere hoek. Converteerknop naar monorail klikken. Slepen van het ene viewvenster naar het andere viewvenster zodat je de hele map in één keer geselecteerd hebt. Shift ingedrukt houden als je de muisknop loslaat, dan zie je namelijk de kosten zonder dat je het daadwerkelijk uitvoert.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:59 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Hoe kan ik makkelijk en snel zien/bekijken hoeveel het me kost om mijn hele netwerk om te bouwen naar monorail? Want dan weet ik of dat haalbaar is. En er niet halverwege achterkom, dat ik niet genoeg geld heb.
Bedrag valt eigenlijk wel mee.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:47 schreef Bart het volgende:
[..]
Viewvenster in de ene hoek van de map, viewvenster in de andere hoek. Converteerknop naar monorail klikken. Slepen van het ene viewvenster naar het andere viewvenster zodat je de hele map in één keer geselecteerd hebt. Shift ingedrukt houden als je de muisknop loslaat, dan zie je namelijk de kosten zonder dat je het daadwerkelijk uitvoert.
Treinen vervangen is ook veel kostbaarder.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Bedrag valt eigenlijk wel mee.
Ja, dat zag ik. Maar het is me allemaal gelukt.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:59 schreef Peter het volgende:
[..]
Treinen vervangen is ook veel kostbaarder.
jaquote:Op donderdag 3 januari 2013 01:33 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik heb in een bedrijf zonder wachtwoord even een spoorverbinding en wat treintjes gemaakt. Is dat bedrijf van iemand uit het topic hier?
Tuurlijk, gewoon een multiplayer game opstarten, kiezen voor server, poort forwarden in je router, en die vriend het ip-adres geven. Wel een wachtwoord op je server zetten als je niet wil dat anderen inloggen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:51 schreef JaimyLee het volgende:
Is er een makkelijke snelle manier om samen met een vriend van mij even een privé server op te zetten en wat te spelen?
wat heeft zo'n server qua bandbreedte nodig eigenlijk?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:05 schreef Bart het volgende:
[..]
Tuurlijk, gewoon een multiplayer game opstarten, kiezen voor server, poort forwarden in je router, en die vriend het ip-adres geven. Wel een wachtwoord op je server zetten als je niet wil dat anderen inloggen.
Even kijken hoor, ik kies start server, heb mijn IP adres gevonden op MYIP.nl, daar dan de bovenste gegeven. Is er iets mis gegaan met poort forwarding?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:05 schreef Bart het volgende:
[..]
Tuurlijk, gewoon een multiplayer game opstarten, kiezen voor server, poort forwarden in je router, en die vriend het ip-adres geven. Wel een wachtwoord op je server zetten als je niet wil dat anderen inloggen.
ja zoiets, kost amper bandbreedte. 1,2kB/s per persoon ofzo.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:15 schreef mschol het volgende:
[..]
wat heeft zo'n server qua bandbreedte nodig eigenlijk?
ik las dat de spelers zelf maar iets van 2kb/sec nodig hebben per persoon?
dat is wel handig, dan kan je zelfs op de meest rottige adsl lijntjes een servertje draaienquote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:28 schreef Bart het volgende:
[..]
ja zoiets, kost amper bandbreedte. 1,2kB/s per persoon ofzo.
zou goed moeten zijn... heb je internet server gekozen?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:21 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Even kijken hoor, ik kies start server, heb mijn IP adres gevonden op MYIP.nl, daar dan de bovenste gegeven. Is er iets mis gegaan met poort forwarding?
Zo ziet het er uit:
Port Forwarding List
Service Name Port Range Local IP Local Port Protocol
OpenTTD 3979 192.168.234.87 3979 BOTH
Verbinding:quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:28 schreef Bart het volgende:
[..]
zou goed moeten zijn... heb je internet server gekozen?
Moet natuurlijk wel een stabiele verbinding met acceptabele ping zijn he . Vroeger draaide ik ook deze server op een 20/1mbit adsl, liep toch minder. Zeker als ik een torrent aan het dlden was .quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:28 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is wel handig, dan kan je zelfs op de meest rottige adsl lijntjes een servertje draaien
ja. Staat ie op http://www.openttd.org/en/servers ?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:30 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Verbinding:
Internet (adverteren)
die toch?
Neequote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:31 schreef Bart het volgende:
[..]
ja. Staat ie op http://www.openttd.org/en/servers ?
heb je een modem én een router? Mogelijk moet je in je modem ook nog forwarden.quote:
Heb geen modem nee, maar ik denk dat m'n vriend het fout deed, hij kon hem plots vinden en we zijn lekker aan het spelen Bedankt!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:33 schreef Bart het volgende:
[..]
heb je een modem én een router? Mogelijk moet je in je modem ook nog forwarden.
Oh, was jij dat .quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:20 schreef Silverdigger2 het volgende:
[..]
ja
dacht al waarom een trein dezelfde kleur had als die van mij
jaquote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:12 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Oh, was jij dat .
Rijden die treintjes eigenlijk nog?
Ja, maar ik ben nu bezig met medium moeilijksgraad. En die wil ik wel afmaken. Anders gaat het moeilijkheidsniveau naar aangepast.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:37 schreef BurnaBoy het volgende:
Kun je toch ook in het spel doen terwijl het nog draait?
Heb je er iig daarna geen last meer van.
ctrl ingedrukt houden, gaan je seinen ook met de bocht mee.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:15 schreef Blistering het volgende:
Kom er net pas achter dat dat cijfertje bij je seinen de afstand ertussen betekent Ik lekker allemaal seinen achter elkaar plaatsen.. Handig!
#Noob
Dat wist ik nog niet.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:17 schreef Bart het volgende:
[..]
ctrl ingedrukt houden, gaan je seinen ook met de bocht mee.
Een goede uitleg heb ik daarvoor eigenlijk niet helaas, eerder uit verschillende pagina's gehaald.quote:Op woensdag 2 januari 2013 11:19 schreef marc1982 het volgende:
[..]
heb je een goede uitleg?
zal 'm ook een dezer dagen waar installeren, maar was altijd aan het klooien met die seinen
Kwam ik ook veel te laat achter.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:17 schreef Bart het volgende:
[..]
ctrl ingedrukt houden, gaan je seinen ook met de bocht mee.
Succes met het maken van een intercontinental .quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:55 schreef Blistering het volgende:
[ afbeelding ] Lekkere positie voor m'n vliegveld zou ik zo zeggen ff wat land neergeplempt in 't midden en hoppa.
Dat gaat dus zo fout hè, op een gegeven moment heb je 5000 passagiers die staan te wachten.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:55 schreef Blistering het volgende:
[ afbeelding ] Lekkere positie voor m'n vliegveld zou ik zo zeggen ff wat land neergeplempt in 't midden en hoppa.
Wachten op modernere vliegtuigen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 20:36 schreef Blistering het volgende:
Haha klopt, ik hoop dat ik snel m'n 747 krijg, dan ga ik ff flink investeren in vliegtuigen!
Helaas is m'n map te groot om Amsterdam > Brussel te vliegen, is daar nog wat aan te doen zodat je wel lange afstanden kan vliegen?
Verrek, inderdaad! Goh, ik leer iedere dag bij hier. Thanks!quote:
je moet eens helemaalrechts kijken, aan de rand, daar staan wat treintjes vastquote:
Ja, zag hetquote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:37 schreef mschol het volgende:
[..]
je moet eens helemaalrechts kijken, aan de rand, daar staan wat treintjes vast
Dat zijn inderdaad 'leuke' situatiesquote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:16 schreef MaGNeT het volgende:
Ik zie al wat er mis gaat.
De goederentreinen wachten op goederen van de olierafinaderij maar omdat er teveel goederentreinen staan die het spoor blokkeren, kunnen de olietreinen niet bij de olierafinaderij, waardoor de goederentreinen geen goederen krijgen, waardoor die niet wegrijden, waardoor...
Had ook zoiets laatst, kreeg de briljante ingeving om ze allemaal een sein te laten negeren. Het resultaat was iets minder briljant...quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:16 schreef MaGNeT het volgende:
Ik zie al wat er mis gaat.
De goederentreinen wachten op goederen van de olierafinaderij maar omdat er teveel goederentreinen staan die het spoor blokkeren, kunnen de olietreinen niet bij de olierafinaderij, waardoor de goederentreinen geen goederen krijgen, waardoor die niet wegrijden, waardoor...
Ook last van, maar dan druk ik "stuur voor onderhoud" en dan worden ze netjes vervangen. Alleen moet ik dit eens in de zoveel tijd blijven doen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:43 schreef Blistering het volgende:
Haha, herkenbaar!
Ik had net ook een sein verkeerd gezet waardoor treinen het station niet meer uit konden..
Utrecht CS heeft inmiddels 15 sporen, lekker station zo Sprinters en Plan V+T's rijden af en aan
edit: Wel raar trouwens, ik heb AutoRenew op -6 staan maar er wordt alsnog niets automatisch vernieuwd. Ik moet 't altijd via Manage List --> Replace doen
ach, ik ben nu alle wegen aan het vervangen die mijn treinen kruisen door bruggen.. (op de server)quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:16 schreef MaGNeT het volgende:
Ik zie al wat er mis gaat.
De goederentreinen wachten op goederen van de olierafinaderij maar omdat er teveel goederentreinen staan die het spoor blokkeren, kunnen de olietreinen niet bij de olierafinaderij, waardoor de goederentreinen geen goederen krijgen, waardoor die niet wegrijden, waardoor...
Dit idee staat in de OP en werkt het beste:quote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:10 schreef mschol het volgende:
[..]
ach, ik ben nu alle wegen aan het vervangen die mijn treinen kruisen door bruggen.. (op de server)
ik ben geen held in het spel, maar vind em wel geinig
de sein combi's doe ik altijd verkeerd.. bij zwaagenisse heb ik de volgende situatie:
station lager zwaagenisse ontvangt personen + goederen, heeft daarvoor 2 sporen, maar 1 aanvoer spoortje...
dat is dus zo ongeveer ===Y ---- Y==== spoortje
hij werkt enig sinds, maar mijn goederen treintje is regelmatig verdwaald..
bij de eerste Y staan pre signals, de 2de Y combo signals..
ik kan geen 2de spoortje aanleggen... (tenzij ik een stuk stad sloop)quote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:32 schreef Peter het volgende:
[..]
Dit idee staat in de OP en werkt het beste:
[ afbeelding ]
Slopen die stad.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:33 schreef mschol het volgende:
[..]
ik kan geen 2de spoortje aanleggen... (tenzij ik een stuk stad sloop)
Het zijn maar pixels he .quote:Op zaterdag 5 januari 2013 02:17 schreef mschol het volgende:
[..]
gaat tegen m'n princiepes in, maar done
Welke map heb je daarvoor gedownload? Wil dat ook wel spelen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:55 schreef Blistering het volgende:
2048*2048 map van Nederland met Nederlandse treinen etc.
Zit alleen in 1936 en paardentrams zijn FUCKING langzaam
http://bananas.openttd.org/en/scenario/quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Welke map heb je daarvoor gedownload? Wil dat ook wel spelen.
Als ik die game open heb ik geen Nederlandse treinen hoor. Moet je daar nog een andere GRF voor downloaden ofzo?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:57 schreef Blistering het volgende:
[..]
http://bananas.openttd.org/en/scenario/
En dan ff zoeken naar ''The Netherlands by Purno'', staat wel ergens bovenaan.
edit: En nu gaat de computer uit, dit spelletje slokt veel te veel van m'n tijd op met 7 tentamens in het vooruitzicht volgende week
Kijk eens in de OP.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Welke map heb je daarvoor gedownload? Wil dat ook wel spelen.
En waar moet ik die dan opslaan?quote:
Oh ja, die heb ik ook, maar er zijn wel erg Zeeuwse plaatsen daarin.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:57 schreef Blistering het volgende:
[..]
http://bananas.openttd.org/en/scenario/
En dan ff zoeken naar ''The Netherlands by Purno'', staat wel ergens bovenaan.
edit: En nu gaat de computer uit, dit spelletje slokt veel te veel van m'n tijd op met 7 tentamens in het vooruitzicht volgende week
Hmm, een scenario opslaan, misschien in de map die 'scenario' heet? Wilde gok hoor.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
En waar moet ik die dan opslaan?
Als het lange afstanden zijn, kan je er voor kiezen om de bruggen in stukjes te verdelen, met opgehoogde stukjes grond ertussen waar je seinen kan zetten.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:52 schreef mschol het volgende:
bruggen en tunnels vertragen de boel wel erg zeg., zou mooi zijn als je daar signalen in kan zetten
ik weet het, ik heb nu een dubbel spoor aangelegd, was makkelijker en zo konden treinen min of meer blijven rijdenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als het lange afstanden zijn, kan je er voor kiezen om de bruggen in stukjes te verdelen, met opgehoogde stukjes grond ertussen waar je seinen kan zetten.
Waarom heb je daar uberhaubt bruggen liggen?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:56 schreef mschol het volgende:
[..]
ik weet het, ik heb nu een dubbel spoor aangelegd, was makkelijker en zo konden treinen min of meer blijven rijden
(check onderin de map op de fok server, bij jouw Enkend Vliegveld)
er was water...quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Waarom heb je daar uberhaubt bruggen liggen?
Is gewoon vlak, hoeft niets onderdoor; kan een spoor liggen.
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 20:01 schreef Bart het volgende:
[..]
Succes met het maken van een intercontinental .
quote:
Je weet dat grofweg Amsterdam CS nu ligt waar Schiphol hoort te liggen, en andersom?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:36 schreef Blistering het volgende:
Ja sorry, ik moest even m'n ij kwijt.
Absoluut, maar sporen uit het midden van Amsterdam leiden gaat iets minder makkelijk dan simpelweg een vliegveld plaatsenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:39 schreef Bart het volgende:
[..]
Je weet dat grofweg Amsterdam CS nu ligt waar Schiphol hoort te liggen, en andersom?
Knap staaltje van die Amsterdammers dat het ze toch is gelukt he .quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:41 schreef Blistering het volgende:
[..]
Absoluut, maar sporen uit het midden van Amsterdam leiden gaat iets minder makkelijk dan simpelweg een vliegveld plaatsen
newgrf_developer_tools aanzetten in de console of in openttd.cfgquote:Op zondag 6 januari 2013 01:02 schreef MaxMark het volgende:
Ik krijg mijn .GRFjes niet ingeladen als ik scenario's speel
Oh, ben jij die lichtblauwe?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:56 schreef mschol het volgende:
[..]
ik weet het, ik heb nu een dubbel spoor aangelegd, was makkelijker en zo konden treinen min of meer blijven rijden
(check onderin de map op de fok server, bij jouw Enkend Vliegveld)
Merciquote:Op zondag 6 januari 2013 01:24 schreef Bart het volgende:
[..]
newgrf_developer_tools aanzetten in de console of in openttd.cfg
mja, ik kreeg opstoppingen door tunnels... dus extra sporen aangelegd, wat vervolgens het probleem verplaatsde.. etc.. (ik wilde in eerste instantie inderdaad 2 sporen, een heen en een terug..)quote:Op zondag 6 januari 2013 01:25 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Oh, ben jij die lichtblauwe?
Waarom maak je eigenlijk zoveel sporen naast elkaar? Met één spoor heen en één terug kun je toch ook gewoon allemaal aftakkingen maken enzo?
Ja, maar dat is juist het leuke eraan toch? Je spoor blijven verbeteren enzo .quote:Op zondag 6 januari 2013 01:56 schreef mschol het volgende:
[..]
mja, ik kreeg opstoppingen door tunnels... dus extra sporen aangelegd, wat vervolgens het probleem verplaatsde.. etc.. (ik wilde in eerste instantie inderdaad 2 sporen, een heen en een terug..)
nu zijn het naar mijn smaak ook teveel sporen, maar aanpassen is zo'n rotklus...
nope, hoofdzakelijk was dat eigenlijk: tunnel is wel makkelijk..quote:Op zondag 6 januari 2013 01:57 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ja, maar dat is juist het leuke eraan toch? Je spoor blijven verbeteren enzo .
En de tunnels gebruik je om onder een ander spoor door te gaan ofzo?
Nu dus zorgen dat je die tunnel er weer uit haalt. Als geld geen probleem is zou ik gewoon bergen weghalen en stukken water opvullen met land enzo...quote:Op zondag 6 januari 2013 01:58 schreef mschol het volgende:
[..]
nope, hoofdzakelijk was dat eigenlijk: tunnel is wel makkelijk..
dat dat opstopping zou veroorzaken, dat wist ik niet
ben d'r mee bezigquote:Op zondag 6 januari 2013 02:00 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Nu dus zorgen dat je die tunnel er weer uit haalt. Als geld geen probleem is zou ik gewoon bergen weghalen en stukken water opvullen met land enzo...
quote:Op zondag 6 januari 2013 20:39 schreef mschol het volgende:
zo ver ik kan zien is het niet mogelijk om een bepaalde treinroute een hogere prioriteit te geven, klopt dit?
ik zou namelijk mijn aftakkingen van mijn hoofd route een lagere prioriteit willen geven op invoegen... dat hij alleen mag invoegen als de voorgaande 4 seinen/baanvlakken ofzo groen/leeg zijn
nu veroorzaakt invoegend verkeer de nodige opstoppingen (maar ergens ook niet heel raar, ik heb 46 treinen die aankomen op 6 perrons.. (al is het daar niet heel erg verstopt, het zijn voornamelijk treinen die vanaf een aftakking de hoofdbaan opwillen die de opstopping veroorzaken..
Er rijdt een trein in het zelfde seinvak. Dat schuine spoortje verbindt de boel immers.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:59 schreef Rockiejj het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom gaat die onderste op rood?
Dat dacht ik dus al, bedankt!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:03 schreef Bart het volgende:
[..]
Er rijdt een trein in het zelfde seinvak. Dat schuine spoortje verbindt de boel immers.
thnx, moet ik even een sandboxachtige game voor starten om dingen mee te proberen, het leek simpel, maar dat werkte niet zoals gehoopt/verwachtquote:Op zondag 6 januari 2013 21:04 schreef Bart het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://wiki.openttd.org/Priority_Merge
Hoe kan ik die doen? Wist niet eens dat dat kon.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:16 schreef mschol het volgende:
[..]
thnx, moet ik even een sandboxachtige game voor starten om dingen mee te proberen, het leek simpel, maar dat werkte niet zoals gehoopt/verwacht
conditionele orders zijn wel tof trouwens.. heb ze nog niet 100% door maar dit is iets simpels wat ik geproduceerd heb:
[ afbeelding ]
ik vind em er onlogisch uitzien, maar hij werkt wel (ik ben meer van de if .. then ... else ... regels, niet van de if ... then ... regels )
klik op pijltje naast ga naar en kies voor Conditionele order sprong, klik vervolgens op een station in je lijstje en je krijg een order regel erbijquote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:39 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Hoe kan ik die doen? Wist niet eens dat dat kon.
er zijn nog wel wat industrieeen en steden die nog niet verbonden zijn (al kreeg ik gisteren wel de melding dat er teveel voertuigen aanwezig waren )quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:19 schreef plopkweker het volgende:
Er is niet echt meer iets te doen op de server nu ik er zo tussen probeer te komen, alles is al in volle gang
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:45 schreef mschol het volgende:
[..]
er zijn nog wel wat industrieeen en steden die nog niet verbonden zijn (al kreeg ik gisteren wel de melding dat er teveel voertuigen aanwezig waren )
en wie creeert deze deadlock.. mijn auto's zitten in het midden vastIk loop nu een beetje in singleplayer te kloten om wat meer over seinen te lerenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
thnxquote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:44 schreef mschol het volgende:
[..]
klik op pijltje naast ga naar en kies voor Conditionele order sprong, klik vervolgens op een station in je lijstje en je krijg een order regel erbij
Is dat mogelijk dan? Het limiet in mijn spel is 20. Kan wel hoger, weet ik, maar ik weet niet hoeveel.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:10 schreef BEFEM het volgende:
[ afbeelding ]
331 treinen op 1 station
Niet van mij overigens.
en ik vond 50 op 1 station al veelquote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:10 schreef BEFEM het volgende:
[ afbeelding ]
331 treinen op 1 station
Niet van mij overigens.
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:45 schreef mschol het volgende:
[..]
er zijn nog wel wat industrieeen en steden die nog niet verbonden zijn (al kreeg ik gisteren wel de melding dat er teveel voertuigen aanwezig waren )
en wie creeert deze deadlock.. mijn auto's zitten in het midden vastZo te zien zijn die stations van Hoihut Transport. Maar geen idee wie dat hier is dan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat gevoel had ik ook een beetje, dus had ik "Total Town Replacement Set" gedownload via online inhoud zoeken. Alleen nog niet gebruikt, maar misschien is het wat.quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Is er ergens newgrf die er voor zorgt dat je gebouwen er eerder in het spel ook meer uitzien voor die tijd. Want ik ben nu in 1900 begonnen en we hebben al gebouwen met elektrische flikker lampjes.
Clients moeten ook de boel bij kunnen houden he.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:03 schreef mschol het volgende:
ik vind die Generic buffer-stops een mooie newgrf, kan je sommige stations en lijnen net eff wat mooier afmaken...
ik vind dat de openttd server relatief wel veel resources nodig hebben...
draai hier nu een dedicated server op een Athlon X2 6000+ (dual 3Ghz) en nog krijg ik zo nu en dan dat mogelijk de verbinding verbroken is, terwijl die machine uit z'n neus vreet...
een i7 860 met 8GB ram lijkt mij niet echt een issue als client?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:47 schreef Bart het volgende:
[..]
Clients moeten ook de boel bij kunnen houden he.
Hangt van het aantal voertuigen af (vooral boten) en de grootte van de map... Iedere client én de server moet alles voor zichzelf berekenen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:54 schreef mschol het volgende:
[..]
een i7 860 met 8GB ram lijkt mij niet echt een issue als client?
bij jouw server heb ik nergens last van, mijn server is zelfs nog leeg..quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:56 schreef Bart het volgende:
[..]
Hangt van het aantal voertuigen af (vooral boten) en de grootte van de map... Iedere client én de server moet alles voor zichzelf berekenen.
Klik de server aan, en klik rechts op newgrf-instellingen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:14 schreef AdoraBelle het volgende:
Wat is eigenlijk die newgrf die ik moet downloaden voor ik de server kan joinen? Ik zie volgens mij niks wat normaal niet in OpenTTD.
Kun je het niet gewoon zeggen? Ik heb OpenTTD niet aan staan op dit moment .quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:21 schreef Bart het volgende:
[..]
Klik de server aan, en klik rechts op newgrf-instellingen.
Generic Tram Set v0.4quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:21 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Kun je het niet gewoon zeggen? Ik heb OpenTTD niet aan staan op dit moment .
Hoe groot is je map dan ?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:17 schreef mschol het volgende:
[..]
bij jouw server heb ik nergens last van, mijn server is zelfs nog leeg..
ik ga het misschien nog wel eens navragen op het openttd forum
Ik wil het weten omdat ik dacht dat je standaard al trams in OpenTTD had. En die set een vrij generic titel heeft. Dus de titel zegt me niet zoveel behalve dat het over trams gaat.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:23 schreef Bart het volgende:
[..]
Generic Tram Set v0.4
Maar als je OpenTTD niet aan hebt staan, waarom moet je dat per se nu weten . Start OpenTTD op, klik op newgrf-instellingen en je kan automatisch de ontbrekende grf's downloaden . Hoef je niet eens te weten hoe ie heet .
Thanks, zal eens kijken.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:43 schreef Taperol het volgende:
[..]
Dat gevoel had ik ook een beetje, dus had ik "Total Town Replacement Set" gedownload via online inhoud zoeken. Alleen nog niet gebruikt, maar misschien is het wat.
De wiki zegt dit:quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:38 schreef ArnosL het volgende:
FIRS heet ie geloof ik. Is al wel eens besproken hier en wat ik er toen van begreep is het een flinke uitdaging
Klinkt erg uitdagend inderdaad, maar een stuk realistischer en (naar mijn mening) daarom ook leuker.quote:FIRS is a newGRF providing new industries and cargos for OpenTTD. It introduces two new concepts; primary industries require regular deliveries of spare parts in order to grow, and secondary industries will increase their production whenever they get deliveries of two different cargos within the same month. If you ignore these changes, you are at a significant disadvantage compared to how you would perform in the standard game, but by catering properly for these two important differences you can grow your company more reliably under FIRS than you can under the standard rules.
de OP bied een goede start?quote:Op zondag 13 januari 2013 09:36 schreef SosuaCafe het volgende:
Is er ergens een heldere tutorial die het scala aan seinen uitlegt? Ik ben echt een noob wat dat betreft.
herkenbaar, ik moet ook elke keer even met info controleren dat ik de juiste plaatsquote:Op zondag 13 januari 2013 10:26 schreef SosuaCafe het volgende:
Ja ik bedoel dat er ingame zoveel soorten zijn. En het nogal priegelig oogt.
we zijn alleen vannacht van 1960 naar 2015 gegaan..quote:Op zondag 13 januari 2013 10:55 schreef mschol het volgende:
[..]
herkenbaar, ik moet ook elke keer even met info controleren dat ik de juiste plaats
http://kokolokus.de/?s=blog&v=6
dat ziet er goed uit
wellicht door je laad/lostreinen via een controlepost te sturen?quote:Op zondag 13 januari 2013 12:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik heb een probleem uitdaging.
Ik heb een station met twee sporen. Van de gemeente mag ik er geen derde spoor bijleggen Maar ik heb twee treinen die daar dienen te lossen, maar ook twee treinen die daar dienen te laden. De laadtreinen wachten op goederen die de industrie maakt, nadat de lostreinen zijn langsgekomen. Echter hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat er maar één van die twee laadtreinen op het station staat en de andere voor het station wacht, op een apart spoor, zodat de lostreinen wel door kunnen naar het station.
Heb het nu zo opgelost. Ik wist al wel dat ik met controleposten moest werken, maar nog niet echt hoe ik ze erin kon verwerken.quote:Op zondag 13 januari 2013 12:59 schreef mschol het volgende:
[..]
wellicht door je laad/lostreinen via een controlepost te sturen?
hoe is je huidige station setup? (screenshot?)
dat is zowat het zelfde als hoe ik het zou bedenken:quote:Op zondag 13 januari 2013 13:04 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Heb het nu zo opgelost. Ik wist al wel dat ik met controleposten moest werken, maar nog niet echt hoe ik ze erin kon verwerken.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. (let op de 1richtings seinen)
de middelste 2 sporen voeren zowel de laad als los treinen aan.. (afhankelijk van welk soort pakken ze een ander spoor)SPOILER: setup in werking..Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.door de 1 richtings seinen rijden ze (volgens mij) niet door op de kruising, waardoor de treinen op het station weg kunnen komen (die altijd naar het zijspoor gaan, i.v.m het 1 richtings verkeer)
[ Bericht 14% gewijzigd door mschol op 13-01-2013 13:35:37 ]
thanks.quote:Op zondag 13 januari 2013 13:16 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is zowat het zelfde als hoe ik het zou bedenken:
[ afbeelding ] (let op de 1richtings seinen)
de middelste 2 sporen voeren zowel de laad als los treinen aan.. (afhankelijk van welk soort pakken ze een ander spoor)
door de 1 richtings seinen rijden ze (volgens mij) niet door op de kruising, waardoor de treinen op het station weg kunnen komen (die altijd naar het zijspoor gaan, i.v.m het 1 richtings verkeer)
Stukje spoor zonder bovenleiding?quote:Op zondag 13 januari 2013 15:00 schreef SosuaCafe het volgende:
Ik heb een stuk rails met one way signals.
Op de een of andere manier rijdt een trein niet voorbij een bepaald punt en keert hij om. Enig idee hoe dit komt?
[ afbeelding ]
Doordat hij niet rechtstreeks zijn doel kan bereiken. Door dus bijvoorbeeld een stukje bovenleiding dat ontbreekt, of een 90-gradenbocht terwijl je dat uit hebt staan. Alles wat voorkomt dat de pathfinder een geschikte route kan vinden, zorgt voor die melding.quote:Op zondag 13 januari 2013 15:33 schreef SosuaCafe het volgende:
Enig idee waarom mn trein soms "lost" is terwijl hij wel orders heeft?
Dat had ik ook. Wat van de zomer nog een beetje buggy.quote:Op zondag 13 januari 2013 16:16 schreef PasKai het volgende:
Blfijt een leuk spel, en verslavend , nu ook begonnen aan het gebruiken van FIRS. Ik snap alleen niet zo goed hoe ik vis van een visgebied moet transporteren, heeft er iemand enig idee?
Nee, er is wel een daylength patch op openttd.org te vinden. Maar weet niet of die patch werkt bij nieuwe versies van openttd en dan moet de server die patch ook installeren. Veel servers doen dat vaak niet omdat dat een stuk lastiger maakt om te updaten.quote:
Met een bootje naar een vissershaven.quote:Op zondag 13 januari 2013 16:16 schreef PasKai het volgende:
Blfijt een leuk spel, en verslavend , nu ook begonnen aan het gebruiken van FIRS. Ik snap alleen niet zo goed hoe ik vis van een visgebied moet transporteren, heeft er iemand enig idee?
bedoel je met een boot naar het visgebied varen, vis meenemen, naar de vissershaven en daar lossen.quote:Op zondag 13 januari 2013 17:44 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Met een bootje naar een vissershaven.
Ja, boot ombouwen en dan kiezen bij ombouwen voor vis. Dan als station het visgebied kiezen. En dan laden. Eerste keer zal je nog niets meenemen als je niet voor volledig laden kiest, maar dat is bij geen enkel station.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:00 schreef PasKai het volgende:
[..]
bedoel je met een boot naar het visgebied varen, vis meenemen, naar de vissershaven en daar lossen.
Al geprobeerd, alleen mijn boot laadde niet, watvoor boot moet dat zijn en moet ie mss omgebouwd worden?
je wagons ombouwen.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:13 schreef PasKai het volgende:
Er zijn wel meer vrachtsoorten waarvan ik me afvraag hoe ze vervoerd zouden moeten worden. Bauxiet, zand grind etc. (in FIRS dan voor alle duidelijkheid)
Dan heb je een verkeerde boot gekocht, denk ik.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:18 schreef PasKai het volgende:
Als ik de boot laat ombouwen in de dok, kan ik niet voor vis kiezen. Jaartal is 1980.
Voor zand, klei, grond etc. kan ik het wagonnetje gebruiken die ik standaard voor kolen gebruikt wordt.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:23 schreef PasKai het volgende:
Bakewell Goederenschip, valt me overigens ook op dat ik ook mijn treinwagons niet kan ombouwen voor grind of zand, of vrachtwagens kan kopen voor klei, grind, schroot, of alcohol.
dat zou dus betekenen dat ik voor transport van zand en grind van een baggermolen een boot moet ombouwen naar kolen, ff checken of dat werktquote:Op zondag 13 januari 2013 19:26 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
or zand, klei, grond etc. kan ik het wagonnetje gebruiken die ik standaard voor kolen gebruikt
Ik kan het wagonnetje van kolen ombouwen naar zand en grind.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:27 schreef PasKai het volgende:
[..]
dat zou dus betekenen dat ik voor transport van zand en grind van een baggermolen een boot moet ombouwen naar kolen, ff checken of dat werkt
aha, dan begreep ik je verkeerd, maar helaas ook dat werkt niet voor boten. Boten zijn niet ombouwbaar van kolen naar grind of zand, en wegvoertuigen ook niet.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik kan het wagonnetje van kolen ombouwen naar zand en grind.
Controlepost? Is dat iets nieuws?quote:Op zondag 13 januari 2013 13:04 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Heb het nu zo opgelost. Ik wist al wel dat ik met controleposten moest werken, maar nog niet echt hoe ik ze erin kon verwerken.
[ afbeelding ]
Ik heb er meerdere.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:33 schreef PasKai het volgende:
[..]
aha, dan begreep ik je verkeerd, maar helaas ook dat werkt niet voor boten. Boten zijn niet ombouwbaar van kolen naar grind of zand, en wegvoertuigen ook niet.
edit: kolentreinwagon is helemaal niet ombouwbaar. iets mis mss met de GRF instellingen?
hoe heet bij jou eigk de NewGRF?
Ik denk dat dat de Nederlandse vertaling is van 'waypoint'quote:Op zondag 13 januari 2013 19:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Controlepost? Is dat iets nieuws?
Oh okee. Ik dacht al...quote:Op zondag 13 januari 2013 20:12 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik denk dat dat de Nederlandse vertaling is van 'waypoint'
Die inmiddels gedownload, met treinen werkt het, helaas niet met de boten, met wegvoertuigen ben ik het even aan het uitproberen.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:56 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik heb er meerdere.
Meest van toepassing hiervoor is , denk ik, de Dutch Trainset Cargo Extension
Met vrachtwagen werkt het helaas ook niet, erg jammer, want die extra industrieen zijn erg leuk, uitdagend en zeker ook realistisch.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:24 schreef PasKai het volgende:
[..]
Die inmiddels gedownload, met treinen werkt het, helaas niet met de boten, met wegvoertuigen ben ik het even aan het uitproberen.
als er eentje aan komt vliegen heel snel de destination skippen. Zo doe ik het iig.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:26 schreef Taperol het volgende:
Is er een manier om een vliegveld makkelijk te vergroten? Ik probeer nu steeds het oude te verwijderen en een nieuwe te plaatsen, maar dat is nog al lastig als er veel vliegtuigen zijn die willen landen...
Klinkt als te veel moeite voor mij.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:32 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
als er eentje aan komt vliegen heel snel de destination skippen. Zo doe ik het iig.
aanklikken en naar de volgende order sturen.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:58 schreef Taperol het volgende:
Dat is het probleem nu een beetje, er cirkelen standaard vier of vijf vliegtuigen rond Brussel en Rotterdam.
Voor boten waarschijnlijk FISH nodig.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:30 schreef PasKai het volgende:
[..]
Met vrachtwagen werkt het helaas ook niet, erg jammer, want die extra industrieen zijn erg leuk, uitdagend en zeker ook realistisch.
Luctor.et.Emergo alvast bedankt voor je tips
er zit een dienstregeling optie in...quote:Op maandag 14 januari 2013 12:24 schreef Peter het volgende:
Als je nu treinen op vaste dienstregeling kon inplannen...
maar die is niet op een vaste starttijd in te plannen..quote:Op maandag 14 januari 2013 12:26 schreef mschol het volgende:
[..]
er zit een dienstregeling optie in...
We zien de screenshots wel verschijnen!quote:Op maandag 14 januari 2013 10:10 schreef MaxMark het volgende:
Eindelijk eens aan het Nederland-scenario begonnen. Ik probeer de spoorverbindingen zo realistisch mogelijk na te bouwen, momenteel het noorden af en Zwolle-Amersfoort-Utrecht/Amsterdam. En zelf uiteraard steden erbij bouwen die niet standaard in het scenario zitten, maar wel een plekje (met station) verdienen
Hoeveel industrie had je aangezet? Moet echt goed zoeken. Maar dat is FIRS waarschijnlijk.quote:Op maandag 14 januari 2013 15:56 schreef mschol het volgende:
het lijkt trouwens erop dat de optie om de server te adverteren voor een enorme slowdown bij mij veroorzaakte..
ik heb nu voor het Minecraft SC topic een klein servertje draaien en die doet het zonder problemen..
industrie zou hetzelfde als de vorige moeten zijnquote:Op maandag 14 januari 2013 16:33 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
Hoeveel industrie had je aangezet? Moet echt goed zoeken. Maar dat is FIRS waarschijnlijk.
Als dat de mentaliteit van jouw bedrijf is dan wil ik niet voor je werken .quote:Op zondag 13 januari 2013 21:35 schreef Taperol het volgende:
[..]
Klinkt als te veel moeite voor mij.
quote:Op maandag 14 januari 2013 18:33 schreef Irritatie100 het volgende:
Het is vast al honderden keren gevraagd, maar ik kan het nergens écht goed vinden: hoe krijg ik mijn eigen NewGRF's in een gedownload scenario?
quote:Op zondag 6 januari 2013 01:24 schreef Bart het volgende:
[..]
newgrf_developer_tools aanzetten in de console of in openttd.cfg
quote:Op maandag 14 januari 2013 17:24 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Als dat de mentaliteit van jouw bedrijf is dan wil ik niet voor je werken .
Dank. Dat wordt straks even een game met het Nederland-scenario uit de OP, FIRS en Dutch trainset en Dutch station setquote:
Ja, dat had ik ook.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:10 schreef Taperol het volgende:
Ook maar een spelletje met FIRS opgestart. Jezus, waar te beginnen.
dat heb ik met een normaal spelletje alquote:Op woensdag 16 januari 2013 21:10 schreef Taperol het volgende:
Ook maar een spelletje met FIRS opgestart. Jezus, waar te beginnen.
Ja echt bizar.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:10 schreef Taperol het volgende:
Ook maar een spelletje met FIRS opgestart. Jezus, waar te beginnen.
aha. Is die ook FIRS?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:40 schreef mschol het volgende:
[..]
ik gok de fokserver die bart draait..
FIRS?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:09 schreef Bart het volgende:
Ja kan hem wel weer eens resetten . Voorkeuren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |