abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 1 januari 2013 @ 22:25:36 #1
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_121051795


Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon-spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen, maar in de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, vervolgens diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD. Aangezien nagenoeg iedereen OpenTTD speelt, zal de OP verder niet uitwijden over TTDPatch.

Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
Je kan op deze pagina de laatste versie van OpenTTD downloaden. Alles zit inbegrepen, tegenwoordig hoef je niet meer de originele Transport Tycoon Deluxe-bestanden te hebben.

Ik snap er helemaal niets van!
Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

1. Bouw een depot in de juiste richting.
2. Klik op nieuwe voertuigen.
3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
5. Klik op de Ga naar-knop.
6. Klik op een station.
7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

Ik wil meer winst!
Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen, hiervoor maak je seinen (signals).


Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.


Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.


Wederom een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is zo gemaakt omdat aankomende treinen dan naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden.

Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter ;).


Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).

Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.

Je kan voor kruisingen het bekende klaverblad gebruiken:


Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
Jazeker!
• Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
Hier is een groot scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.

Handige links
• Officiële website: http://www.openttd.org
• Laatste versie: http://www.openttd.org/en/download-stable
• SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
• Nightlies: http://www.openttd.org/en/download-trunk
• Server browser: http://www.openttd.org/en/servers
• OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/Main_Page
• Tutorial: http://wiki.openttd.org/Tutorial/Nl
• Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
• Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
• Signal Guide: http://wiki.openttd.org/Seinen/Nl of http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=en
• Nieuwe graphics en voertuigen: http://grfcrawler.tt-forums.net/

Servers van FOK!kers

• FOK!server (lingen.nu:3984) gehost door Bart. Speciaal voor FOK!kers! Wachtwoord: fokyou
• Maarten 1t/m5 (openttd.servebeer.com:3977 t/m openttd.servebeer.com:3981) gehost door Maartena

De grote OpenTTD-FAQ
In spoiler om de OP niet zo lang te maken :7.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De OP
Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bart op 14-01-2013 18:40:13 ]
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
  dinsdag 1 januari 2013 @ 22:26:07 #2
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_121051823
Zoals in mijn laatste post:

Misschien een server restartje?

Hij is nu zo vol en ik zou graag weer mee willen komen spelen :D.
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
  dinsdag 1 januari 2013 @ 22:31:13 #3
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_121052191
even een tvp, om dit misschien van de week weer eens op te pakken.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_121057157
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 21:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Anders even in de OP kijken.
OP werkt verhelderend, ik snap het weer in grote lijnen.

De NS kan van mij leren overigens, ik bied gewoon een winstgevende directe verbinding van Texel naar Amsterdam aan. :9
pi_121058890
paar maanden geleden openTTD tegengekomen ergens, inmiddels snap ik de seinen en vermaak ik me de hele kerstvakantie al kostelijk met deze game. T lukt me alleen nog niet zo goed om echt winst te maken en steden te laten groeien maar dat komt nog wel.
Lange stiltes doen meningen, visies en standpunten veranderen.
pi_121062059
Toch wel leuk, een dorpje van 160 inwoners laten stijgen naar een stad met 64000 inwoners :)
pi_121063625
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 00:43 schreef PasKai het volgende:
inmiddels snap ik de seinen
Heb het spel een week~ geleden ook weer geinstalleerd , en dit moet ik nog even goed uitvogelen. :)
- Djehoetie / Jehuty -
  woensdag 2 januari 2013 @ 11:19:58 #8
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_121065457
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 00:43 schreef PasKai het volgende:
paar maanden geleden openTTD tegengekomen ergens, inmiddels snap ik de seinen en vermaak ik me de hele kerstvakantie al kostelijk met deze game. T lukt me alleen nog niet zo goed om echt winst te maken en steden te laten groeien maar dat komt nog wel.
heb je een goede uitleg?
zal 'm ook een dezer dagen waar installeren, maar was altijd aan het klooien met die seinen
dus...
  woensdag 2 januari 2013 @ 11:22:14 #9
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_121065502
ik heb nog steeds ruzie met mijn seinen :(
Leg altijd maar gewoon een extra spoor aan als ik er niet uitkom _O-
pi_121066090
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 00:43 schreef PasKai het volgende:
paar maanden geleden openTTD tegengekomen ergens, inmiddels snap ik de seinen en vermaak ik me de hele kerstvakantie al kostelijk met deze game. T lukt me alleen nog niet zo goed om echt winst te maken en steden te laten groeien maar dat komt nog wel.
Weet iemand hoe je die steden kan laten groeien? Seinen moet ik ook nog eens goed onder de loep nemen, maar ondanks dat kan ik wel winst maken (ook al is dat bedrag niet in de miljoenen)
Wordt bokser, meer kans op slagen
Rafael Nadal, winner of the winning everything
Online Tennis Manager Game: www.rockingrackets.com (staat ook in game&console forum!)
pi_121066199
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 11:49 schreef SalsedoNL het volgende:

[..]

Weet iemand hoe je die steden kan laten groeien?
dat ging toch door in (en tussen) de steden een vorm van transport van mensen en post te verzorgen?
  woensdag 2 januari 2013 @ 12:05:44 #12
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121066477
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 11:19 schreef marc1982 het volgende:

[..]

heb je een goede uitleg?
zal 'm ook een dezer dagen waar installeren, maar was altijd aan het klooien met die seinen
zie de OP
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121066652
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 11:54 schreef mschol het volgende:

[..]

dat ging toch door in (en tussen) de steden een vorm van transport van mensen en post te verzorgen?
je moet proberen passagiers verbindingen met andere steden aan te leggen. Ook goederen van de fabriek naar de stad sturen wil helpen. Maar wat wel heel goed werkt is binnen in een stad bussen laten rijden(dus je legt meerdere busstations in de stad en laat bussen daar tussen rijden)
  woensdag 2 januari 2013 @ 12:23:20 #14
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121066882
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 12:13 schreef samNL09 het volgende:

[..]

je moet proberen passagiers verbindingen met andere steden aan te leggen. Ook goederen van de fabriek naar de stad sturen wil helpen. Maar wat wel heel goed werkt is binnen in een stad bussen laten rijden(dus je legt meerdere busstations in de stad en laat bussen daar tussen rijden)
Nee.
Nog één keer dan:
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 12:50 schreef Bart het volgende:

[..]

Vijf stations/haltes die minimaal 1x per 20 dagen bezocht worden. Eventueel 1x per drie maanden fund new buildings.

Voor temperate dan. Andere klimaten moet je nog weer water of goederen vervoeren, maar temperate niet.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 2 januari 2013 @ 12:30:02 #15
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121067064
Server is trouwens gereset :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121071021
quote:
99s.gif Op woensdag 2 januari 2013 12:30 schreef Bart het volgende:
Server is trouwens gereset :).
:( <-- ziet er bozer uit dan ik ben. Ik bedoelde de msn niet zo blij gezichtje.
  woensdag 2 januari 2013 @ 14:35:54 #17
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121071080
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:33 schreef ikveranderhemniet het volgende:

[..]

:(
http://lingen.nu/ttd/fok02012013.sav
Kun je lekker verderspelen :*.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121071187
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:35 schreef Bart het volgende:

[..]

http://lingen.nu/ttd/fok02012013.sav
Kun je lekker verderspelen :*.
Is wel goed zo, ga gewoon lekker opnieuw beginnen. Bedankt voor het hosten!
  woensdag 2 januari 2013 @ 14:39:51 #19
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121071207
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:39 schreef ikveranderhemniet het volgende:

[..]

Is wel goed zo, ga gewoon lekker opnieuw beginnen. Bedankt voor het hosten!
Geen probleem :D.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121071282
Ook gejoind, misschien een keer leuk om met/tegen anderen te spelen.
pi_121071457
Hoe groot is de map? Lijkt alsof ik heel snel tegen de muur bots :P
  woensdag 2 januari 2013 @ 14:52:44 #22
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121071536
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:47 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Hoe groot is de map? Lijkt alsof ik heel snel tegen de muur bots :P
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:01:00 #23
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121071709
Ik heb een vraag over hoe ik het beste een kruising kan maken, maar dat gaat makkelijker als ik er een plaatje van kan maken, alleen hoe doe ik dat? :@
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_121071780
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik heb een vraag over hoe ik het beste een kruising kan maken, maar dat gaat makkelijker als ik er een plaatje van kan maken, alleen hoe doe ik dat? :@
http://wiki.openttd.org/Junction

Die pagina was voor mij heel duidelijk, heel veel soorten kruisingen met plaatjes.
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:05:34 #25
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121071831
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik heb een vraag over hoe ik het beste een kruising kan maken, maar dat gaat makkelijker als ik er een plaatje van kan maken, alleen hoe doe ik dat? :@
ctrl-s
vervolgens uploaden op imgur.com
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:13:50 #26
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121072165
quote:
99s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:05 schreef Bart het volgende:

[..]

ctrl-s
vervolgens uploaden op imgur.com
thanks :)

Ik heb het volgende.


Nu komt er uit het westen nog een dubbele rails bij (je ziet hiervan al één spoor liggen). Echter hoe kan ik die het beste-makkelijkste op het bestaande netwerk plaatsen.

Alvast bedankt. :)
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:17:35 #27
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121072345
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

thanks :)

Ik heb het volgende.
[ afbeelding ]

Nu komt er uit het westen nog een dubbele rails bij (je ziet hiervan al één spoor liggen). Echter hoe kan ik die het beste-makkelijkste op het bestaande netwerk plaatsen.

Alvast bedankt. :)
Ik zou sowieso de boel anders aansluiten... Gewoon een dubbele mainline, en daar alle stations als aftakkingen op aansluiten...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:21:26 #28
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121072472


Zoiets dus. Gewoon de hoofdlijn door laten lopen, stations tak je af.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:23:04 #29
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121072525
Bedankt. Ik ga even vogelen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_121072579


Zo vind ik het persoonlijker mooier, maar dat ligt natuurlijk aan jezelf. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:29:24 #31
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121072807
quote:
10s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:24 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]

Zo vind ik het persoonlijker mooier, maar dat ligt natuurlijk aan jezelf. :P
Merge before split, en veel te krappe bochten waardoor treinen langzamer rijden. Niet mijn voorkeur :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121072856
quote:
99s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:29 schreef Bart het volgende:

[..]

Merge before split, en veel te krappe bochten waardoor treinen langzamer rijden. Niet mijn voorkeur :P.
Precies groot genoegen bochten, mijn treinen zijn namelijk even lang. ;) En het is op de meeste punten toch niet zo druk dat ze elkaar in de weg zitten, en op de punten waar dat wel zo was ligt nu een klaverblad.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:33:47 #33
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121073003




Zoek de verschillen :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:34:11 #34
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121073014
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:30 schreef Rezania het volgende:

[..]

Precies groot genoegen bochten, mijn treinen zijn namelijk even lang. ;) En het is op de meeste punten toch niet zo druk dat ze elkaar in de weg zitten, en op de punten waar dat wel zo was ligt nu een klaverblad.
Klaverbladen zijn juist merge before split, en dus slecht, want deadlocks :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:42:58 #35
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121073374
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:30 schreef Rezania het volgende:

[..]

Precies groot genoegen bochten, mijn treinen zijn namelijk even lang. ;) En het is op de meeste punten toch niet zo druk dat ze elkaar in de weg zitten, en op de punten waar dat wel zo was ligt nu een klaverblad.
In de loops zijn trouwens bochten met 1 vakje ertussen, je treinen zijn zeker wel langer ;).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121073815
quote:
99s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:34 schreef Bart het volgende:

[..]

Klaverbladen zijn juist merge before split, en dus slecht, want deadlocks :).
Wat stel jij voor dan? :+
quote:
99s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:42 schreef Bart het volgende:

[..]

In de loops zijn trouwens bochten met 1 vakje ertussen, je treinen zijn zeker wel langer ;).
Tja, daar kan ik weinig tegen doen, er is geen ruimte om alle bochten 3 vakjes te maken.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:59:23 #37
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121073928
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:55 schreef Rezania het volgende:

[..]

Wat stel jij voor dan? :+
Split before merge...
http://wiki.openttd.org/Over_Under_Junction bijvoorbeeld, maar dan ruimer opgezet om de bochten minder scherp te maken...
quote:
[..]

Tja, daar kan ik weinig tegen doen, er is geen ruimte om alle bochten 3 vakjes te maken.
Tuurlijk wel, die ene midden in je screenshot kan echt makkelijk aan alle kanten drie vakjes groter worden.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121074035
quote:
99s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:59 schreef Bart het volgende:

[..]

Split before merge...
http://wiki.openttd.org/Over_Under_Junction bijvoorbeeld, maar dan ruimer opgezet om de bochten minder scherp te maken...
Dat is wel een goede, sowieso even toepassen op het drukste punt. :Y
quote:
[..]

Tuurlijk wel, die ene midden in je screenshot kan echt makkelijk aan alle kanten drie vakjes groter worden.
Als ik het station naar beneden verplaats zou dat wel kunnen ja, je hebt gelijk, even kijken.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 2 januari 2013 @ 16:06:47 #39
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121074173
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 16:02 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat is wel een goede, sowieso even toepassen op het drukste punt. :Y

[..]

Als ik het station naar beneden verplaats zou dat wel kunnen ja, je hebt gelijk, even kijken.
Moeten ze van dat station alle kanten op kunnen rijden? Je kan er ook een 3-way van maken, en dan gewoon een aftakking naar dat station van de kant waar ze heen moeten.


Dit is zo ongeveer de beste 3-way.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121076711
quote:
99s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:33 schreef Bart het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zoek de verschillen :P.
met en zonder magic bulldozer?
  woensdag 2 januari 2013 @ 17:30:48 #41
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121077102
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:19 schreef Silverdigger2 het volgende:

[..]

met en zonder magic bulldozer?
Ja dat scheelde wel :7.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121079286
is er ergens een goeie uitleg over b.v.meerdere stations met meerdere platformen waar meer treinen rijden als dat er op 1 station aanwezig is?

je kan een RoRo systeem maken (meest ideale, want het minst complex)
maar ik was eigenlijk benieuwd hoe men het oplost waar op het platform wordt gekeerd..
ik ga uit van 2 "hoofd"lijnen waarop beide kanten opgereden kan worden.
  woensdag 2 januari 2013 @ 18:44:52 #43
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121079778
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:30 schreef mschol het volgende:
is er ergens een goeie uitleg over b.v.meerdere stations met meerdere platformen waar meer treinen rijden als dat er op 1 station aanwezig is?

je kan een RoRo systeem maken (meest ideale, want het minst complex)
maar ik was eigenlijk benieuwd hoe men het oplost waar op het platform wordt gekeerd..
ik ga uit van 2 "hoofd"lijnen waarop beide kanten opgereden kan worden.
Ik bouw alleen maar RoRo, of als het écht niet anders kan terminus. Stations waarbij treinen van beide kanten in én uit rijden is per definitie rampzalig :7. Bij mij althans :').

Gewoon RoRo dus.

I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121082961
Kut, vergeten om inflatie uit te zetten :')
pi_121083808
quote:
2s.gif Op woensdag 2 januari 2013 19:58 schreef ArnosL het volgende:
Kut, vergeten om inflatie uit te zetten :')
En nu? Een half miljoen voor een trein? Is toch alleen maar realistisch? :P Van mijn part mogen de prijzen zelfs nog wel wat hoger. Een bus van ¤50.000,- gaat nog wel, maar een trein mag wel ¤4.000.000,- kosten imo. :+
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_121083904
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 20:18 schreef Rezania het volgende:

[..]

En nu? Een half miljoen voor een trein? Is toch alleen maar realistisch? :P Van mijn part mogen de prijzen zelfs nog wel wat hoger. Een bus van ¤50.000,- gaat nog wel, maar een trein mag wel ¤4.000.000,- kosten imo. :+
Gaat me meer om de omzet, die stijgt in mijn ogen onrealistisch hard.
pi_121083952
Die gemeenten zijn wel erg kritisch op me op de server, zet ik een station verkeerd neer en mijn prestatie is meteen weer teleurstellend. :'(
pi_121085234
Hoe kan ik alle treinen in één keer vervangen voor maglev zonder alle bestemmingen opnieuw te moeten invoeren?
  woensdag 2 januari 2013 @ 20:48:49 #49
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121085303
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 20:18 schreef Rezania het volgende:

[..]

En nu? Een half miljoen voor een trein? Is toch alleen maar realistisch? :P Van mijn part mogen de prijzen zelfs nog wel wat hoger. Een bus van ¤50.000,- gaat nog wel, maar een trein mag wel ¤4.000.000,- kosten imo. :+
op een gegeven moment zijn bussen niet meer betaalbaar, ze kosten meer dan ze opleveren...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 2 januari 2013 @ 20:48:59 #50
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121085313
quote:
2s.gif Op woensdag 2 januari 2013 20:46 schreef ArnosL het volgende:
Hoe kan ik alle treinen in één keer vervangen voor maglev zonder alle bestemmingen opnieuw te moeten invoeren?
Niet.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121085342
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 20:48 schreef Bart het volgende:

[..]

Niet.
Kut, dat wordt veel werk :')
  woensdag 2 januari 2013 @ 20:57:30 #52
154952 spoor4
Spoort niet
pi_121085745
quote:
2s.gif Op woensdag 2 januari 2013 20:49 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Kut, dat wordt veel werk :')
Bestemmingen kun je wel kopiëren. Ik stuur altijd alle oude treinen naar depots en bouw er een nieuw depot naast, vervolgens bouw je de nieuwe treinen en kopieer je de bestemmingen van de oude treinen (door na de bestemmingsknop op de oude trein te klikken) om de oude trein daarna te verkopen. Een snellere manier ken ik niet.
pi_121086160
Lees ik dat net even iets te laat. Ik heb m'n treinen net allemaal verkocht :')
  woensdag 2 januari 2013 @ 21:09:52 #54
154952 spoor4
Spoort niet
pi_121086336
quote:
2s.gif Op woensdag 2 januari 2013 21:05 schreef ArnosL het volgende:
Lees ik dat net even iets te laat. Ik heb m'n treinen net allemaal verkocht :')
En altijd saven voordat je grote veranderingen door gaat voeren ;)
  woensdag 2 januari 2013 @ 21:43:51 #55
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121088034
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 20:57 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Bestemmingen kun je wel kopiëren. Ik stuur altijd alle oude treinen naar depots en bouw er een nieuw depot naast, vervolgens bouw je de nieuwe treinen en kopieer je de bestemmingen van de oude treinen (door na de bestemmingsknop op de oude trein te klikken) om de oude trein daarna te verkopen. Een snellere manier ken ik niet.
Uiteraard, zo staat het ook in de FAQ :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121088794
Bussen laat ik af en toe maar automatisch vervangen voor een ouder type. Duurt me veel te lang om dat met de hand te gaan doen, dan maar iets hogere kosten...
  woensdag 2 januari 2013 @ 22:02:35 #57
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121088851
Je kan ze ook automatisch door een nieuwer type laten vervangen :?.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121088928
Volgens mij wel, alleen niet voor hetzelfde type.

http://wiki.openttd.org/Replace_vehicles
  woensdag 2 januari 2013 @ 22:23:27 #59
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121089824
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 2 januari 2013 @ 22:29:38 #60
292678 Sneaf
"sarcasme"
pi_121090190
Dankjewel Fok, weer een verslaving rijker :')

Jammer alleen dat ik de server niet kan joinen(tijdens map downloaden connection lost)
Kan dat komen door mijn trage internet verbinding hier in Sint Maarten?
  woensdag 2 januari 2013 @ 22:33:02 #61
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121090378
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 22:29 schreef Sneaf het volgende:
Dankjewel Fok, weer een verslaving rijker :')

Jammer alleen dat ik de server niet kan joinen(tijdens map downloaden connection lost)
Kan dat komen door mijn trage internet verbinding hier in Sint Maarten?
Hoogstwaarschijnlijk.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 2 januari 2013 @ 22:55:09 #62
292678 Sneaf
"sarcasme"
pi_121091547
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 20:48 schreef Bart het volgende:

[..]

op een gegeven moment zijn bussen niet meer betaalbaar, ze kosten meer dan ze opleveren...
Ze kunnen wel extra passagiers leveren aan vliegtuigen/treinen. Extra passagiers is extra geld, alleen wordt het geboekt onder de treinen/vliegtuien. Indirect leveren ze nog wel geld op ondanks dat ze in het rood lopen.
pi_121091581
Lastig eigenlijk dat ik dit spel steeds weer ga spelen als de tentamenweken dichtbij komen :')
  woensdag 2 januari 2013 @ 23:07:45 #64
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121092194
quote:
2s.gif Op woensdag 2 januari 2013 22:55 schreef ArnosL het volgende:
Lastig eigenlijk dat ik dit spel steeds weer ga spelen als de tentamenweken dichtbij komen :')
:')
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_121092753
Mijn treinen zijn te lang voor mijn klaverblad. :') _O-
pi_121094698
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 23:17 schreef Taperol het volgende:
Mijn treinen zijn te lang voor mijn klaverblad. :') _O-
Maak ze groter dan. :+
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  donderdag 3 januari 2013 @ 01:33:48 #67
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_121097758
Ik heb in een bedrijf zonder wachtwoord even een spoorverbinding en wat treintjes gemaakt. Is dat bedrijf van iemand uit het topic hier?
  donderdag 3 januari 2013 @ 02:34:03 #68
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_121098942
O god... Verslaafd :'(
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
pi_121099354
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 02:34 schreef Rockiejj het volgende:
O god... Verslaafd :'(
Ik zei het toch.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  One tough cookie donderdag 3 januari 2013 @ 03:15:53 #70
169210 liesje1979
pi_121099483
-

[ Bericht 99% gewijzigd door liesje1979 op 03-01-2013 03:17:31 ]
  One tough cookie donderdag 3 januari 2013 @ 03:17:05 #71
169210 liesje1979
  donderdag 3 januari 2013 @ 05:21:33 #72
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_121100246
Gebruiken julie de 32bit Graphics trouwens?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_121100257
quote:
2s.gif Op donderdag 3 januari 2013 05:21 schreef maartena het volgende:
Gebruiken julie de 32bit Graphics trouwens?
Nee, geen goede vliegtuigen en schepen NewGRF's daarvoor, en dat vind ik toch belangrijk., Ook geven die 8bit graphics een nostalgisch gevoel. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_121124037
Hoe groot wordt zo'n stad eigenlijk maximaal in de praktijk? Ik weet dat er geen echt limiet is, maar dat moet voor veel steden toch wel ongeveer hetzelfde zijn?
  donderdag 3 januari 2013 @ 20:09:54 #75
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121124989
quote:
5s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:47 schreef Taperol het volgende:
Hoe groot wordt zo'n stad eigenlijk maximaal in de praktijk? Ik weet dat er geen echt limiet is, maar dat moet voor veel steden toch wel ongeveer hetzelfde zijn?


Heb nog wel grotere gezien.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121125018
quote:
99s.gif Op donderdag 3 januari 2013 20:09 schreef Bart het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Heb nog wel grotere gezien.
Dat zijn twee steden :P
  donderdag 3 januari 2013 @ 20:13:17 #77
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121125138
quote:
10s.gif Op donderdag 3 januari 2013 20:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat zijn twee steden :P
Waarvan één er 189k inwoners heeft.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121125892
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_121127966
_O_
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
  donderdag 3 januari 2013 @ 21:31:09 #80
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_121128804
Waarom is het spel op de server eigenlijk gepauzeerd?
pi_121129157
quote:
Vraag me af of het lukt buiten de scenario editor om. Zou wel heel cool zijn om een kleine stad zo groot te laten groeien.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  donderdag 3 januari 2013 @ 21:48:14 #82
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_121129636
quote:


complete 2048*2048 map bedekt :@

van de tt forums groter kan niet
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_121129729
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 21:37 schreef RPG het volgende:

[..]

Vraag me af of het lukt buiten de scenario editor om. Zou wel heel cool zijn om een kleine stad zo groot te laten groeien.
Als je een stad met een 2*2 of 3*3 grid hebt lukt het vast wel, een stad met gewone wegen stagneerde rond de 80.000 inwoners, toen groeide hij steeds slomer.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_121130027
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 21:31 schreef AdoraBelle het volgende:
Waarom is het spel op de server eigenlijk gepauzeerd?
staat als het goed is een reden bij: meestal als iemand binnenkomt of weggaat van de server stopt hij even..

ik vind de wagen/trein schaal trouwens wel vervelend, moet relatief ver inzoomen om alles normaal te kunnen zien op een hoge resolutie..

houd het spel trouwens rekening met de snelheid waarmee iets vervoerd wordt?
ik zie op de server diverse mensen die van de ene kant naar de andere kant spullen vervoeren... en daar (mijn inziens) veels te veel geld voor vangen (onrealistisch)
  donderdag 3 januari 2013 @ 22:04:08 #85
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121130316
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 21:31 schreef AdoraBelle het volgende:
Waarom is het spel op de server eigenlijk gepauzeerd?
Omdat er iemand aan het verbinden is, of omdat er minder dan 1 speler is, spectators niet meegerekend.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 3 januari 2013 @ 22:07:36 #86
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121130484
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 21:58 schreef mschol het volgende:

[..]

staat als het goed is een reden bij: meestal als iemand binnenkomt of weggaat van de server stopt hij even..

ik vind de wagen/trein schaal trouwens wel vervelend, moet relatief ver inzoomen om alles normaal te kunnen zien op een hoge resolutie..
Je kan ook ver inzoomen gelukkig :P.
quote:
houd het spel trouwens rekening met de snelheid waarmee iets vervoerd wordt?
ik zie op de server diverse mensen die van de ene kant naar de andere kant spullen vervoeren... en daar (mijn inziens) veels te veel geld voor vangen (onrealistisch)
Ja, maar slechts beperkt. Het is veel rendabeler om iets naar de andere kant van de map te vervoeren, dan over korte afstand.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 3 januari 2013 @ 22:08:43 #87
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121130527
quote:
14s.gif Op donderdag 3 januari 2013 21:48 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

complete 2048*2048 map bedekt :@

van de tt forums groter kan niet
Damn :'). 52M inwoners _O-.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 3 januari 2013 @ 22:09:39 #88
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121130563
Een treintje van in totaal 11 tegels met hout, inkomsten van 1 miljoen. *O*
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  donderdag 3 januari 2013 @ 22:35:50 #89
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_121131693
quote:
99s.gif Op donderdag 3 januari 2013 22:04 schreef Bart het volgende:

[..]

Omdat er iemand aan het verbinden is, of omdat er minder dan 1 speler is, spectators niet meegerekend.
Dan zal het dat laatste wel zijn. Want ik was aan het meekijken maar het was de hele tijd gepauzeerd.
pi_121132492
2048*2048 map van Nederland met Nederlandse treinen etc. _O_

Zit alleen in 1936 en paardentrams zijn FUCKING langzaam :D
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_121135222
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 21:58 schreef mschol het volgende:

[..]

staat als het goed is een reden bij: meestal als iemand binnenkomt of weggaat van de server stopt hij even..

ik vind de wagen/trein schaal trouwens wel vervelend, moet relatief ver inzoomen om alles normaal te kunnen zien op een hoge resolutie..

houd het spel trouwens rekening met de snelheid waarmee iets vervoerd wordt?
ik zie op de server diverse mensen die van de ene kant naar de andere kant spullen vervoeren... en daar (mijn inziens) veels te veel geld voor vangen (onrealistisch)
Ik denk het niet. Sommigen zijn in ieder geval een stuk effectiever met hun materieel dan ik.
pi_121140942
quote:
14s.gif Op donderdag 3 januari 2013 21:48 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

complete 2048*2048 map bedekt :@

van de tt forums groter kan niet
Dafuq man... :o
- Djehoetie / Jehuty -
  vrijdag 4 januari 2013 @ 10:59:58 #93
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121143763
Hoe kan ik makkelijk en snel zien/bekijken hoeveel het me kost om mijn hele netwerk om te bouwen naar monorail? Want dan weet ik of dat haalbaar is. :@ En er niet halverwege achterkom, dat ik niet genoeg geld heb. :P
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_121144929
quote:
14s.gif Op donderdag 3 januari 2013 21:48 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

complete 2048*2048 map bedekt :@

van de tt forums groter kan niet
Ziek zeg :o

Hier alweer de 7 miljoen bereikt, dus qua financiën hoef ik me al geen zorgen meer te maken. Nu moet de tijd nog ff meewerken, zit in 1949 en heb dus nog niet de leuke treintjes :(
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 11:47:14 #95
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121145413
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:59 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Hoe kan ik makkelijk en snel zien/bekijken hoeveel het me kost om mijn hele netwerk om te bouwen naar monorail? Want dan weet ik of dat haalbaar is. :@ En er niet halverwege achterkom, dat ik niet genoeg geld heb. :P
Viewvenster in de ene hoek van de map, viewvenster in de andere hoek. Converteerknop naar monorail klikken. Slepen van het ene viewvenster naar het andere viewvenster zodat je de hele map in één keer geselecteerd hebt. Shift ingedrukt houden als je de muisknop loslaat, dan zie je namelijk de kosten zonder dat je het daadwerkelijk uitvoert.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 11:57:46 #96
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121145755
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:47 schreef Bart het volgende:

[..]

Viewvenster in de ene hoek van de map, viewvenster in de andere hoek. Converteerknop naar monorail klikken. Slepen van het ene viewvenster naar het andere viewvenster zodat je de hele map in één keer geselecteerd hebt. Shift ingedrukt houden als je de muisknop loslaat, dan zie je namelijk de kosten zonder dat je het daadwerkelijk uitvoert.
Bedrag valt eigenlijk wel mee.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_121145818
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Bedrag valt eigenlijk wel mee.
Treinen vervangen is ook veel kostbaarder.
dag
  vrijdag 4 januari 2013 @ 12:09:10 #98
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121146131
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:59 schreef Peter het volgende:

[..]

Treinen vervangen is ook veel kostbaarder.
Ja, dat zag ik. Maar het is me allemaal gelukt. :)
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_121146514
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 01:33 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik heb in een bedrijf zonder wachtwoord even een spoorverbinding en wat treintjes gemaakt. Is dat bedrijf van iemand uit het topic hier?
ja ;)

dacht al waarom een trein dezelfde kleur had als die van mij :D
  vrijdag 4 januari 2013 @ 12:51:28 #100
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_121147638
Is er een makkelijke snelle manier om samen met een vriend van mij even een privé server op te zetten en wat te spelen? :)
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:05:33 #101
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121148017
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:51 schreef JaimyLee het volgende:
Is er een makkelijke snelle manier om samen met een vriend van mij even een privé server op te zetten en wat te spelen? :)
Tuurlijk, gewoon een multiplayer game opstarten, kiezen voor server, poort forwarden in je router, en die vriend het ip-adres geven. Wel een wachtwoord op je server zetten als je niet wil dat anderen inloggen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121148375
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 13:05 schreef Bart het volgende:

[..]

Tuurlijk, gewoon een multiplayer game opstarten, kiezen voor server, poort forwarden in je router, en die vriend het ip-adres geven. Wel een wachtwoord op je server zetten als je niet wil dat anderen inloggen.
wat heeft zo'n server qua bandbreedte nodig eigenlijk?
ik las dat de spelers zelf maar iets van 2kb/sec nodig hebben per persoon?
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:21:46 #103
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_121148623
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 13:05 schreef Bart het volgende:

[..]

Tuurlijk, gewoon een multiplayer game opstarten, kiezen voor server, poort forwarden in je router, en die vriend het ip-adres geven. Wel een wachtwoord op je server zetten als je niet wil dat anderen inloggen.
Even kijken hoor, ik kies start server, heb mijn IP adres gevonden op MYIP.nl, daar dan de bovenste gegeven. Is er iets mis gegaan met poort forwarding?
Zo ziet het er uit:

Port Forwarding List
Service Name Port Range Local IP Local Port Protocol

OpenTTD 3979 192.168.234.87 3979 BOTH
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:28:07 #104
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121148923
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 13:15 schreef mschol het volgende:

[..]

wat heeft zo'n server qua bandbreedte nodig eigenlijk?
ik las dat de spelers zelf maar iets van 2kb/sec nodig hebben per persoon?
ja zoiets, kost amper bandbreedte. 1,2kB/s per persoon ofzo.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121148950
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 13:28 schreef Bart het volgende:

[..]

ja zoiets, kost amper bandbreedte. 1,2kB/s per persoon ofzo.
dat is wel handig, dan kan je zelfs op de meest rottige adsl lijntjes een servertje draaien :P
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:28:57 #106
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121148957
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 13:21 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Even kijken hoor, ik kies start server, heb mijn IP adres gevonden op MYIP.nl, daar dan de bovenste gegeven. Is er iets mis gegaan met poort forwarding?
Zo ziet het er uit:

Port Forwarding List
Service Name Port Range Local IP Local Port Protocol

OpenTTD 3979 192.168.234.87 3979 BOTH
zou goed moeten zijn... heb je internet server gekozen?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:30:08 #107
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_121149008
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 13:28 schreef Bart het volgende:

[..]

zou goed moeten zijn... heb je internet server gekozen?
Verbinding:
Internet (adverteren)
die toch?
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:30:18 #108
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121149016
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 13:28 schreef mschol het volgende:

[..]

dat is wel handig, dan kan je zelfs op de meest rottige adsl lijntjes een servertje draaien :P
Moet natuurlijk wel een stabiele verbinding met acceptabele ping zijn he ;). Vroeger draaide ik ook deze server op een 20/1mbit adsl, liep toch minder. Zeker als ik een torrent aan het dlden was :').
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:31:22 #109
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121149056
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 13:30 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Verbinding:
Internet (adverteren)
die toch?
ja. Staat ie op http://www.openttd.org/en/servers ?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:32:22 #110
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_121149098
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 13:31 schreef Bart het volgende:

[..]

ja. Staat ie op http://www.openttd.org/en/servers ?
Nee :(
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:33:18 #111
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121149136
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 13:32 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Nee :(
heb je een modem én een router? Mogelijk moet je in je modem ook nog forwarden.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:51:42 #112
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_121149895
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 13:33 schreef Bart het volgende:

[..]

heb je een modem én een router? Mogelijk moet je in je modem ook nog forwarden.
Heb geen modem nee, maar ik denk dat m'n vriend het fout deed, hij kon hem plots vinden en we zijn lekker aan het spelen :) Bedankt!
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 14:12:56 #113
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_121150904
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:20 schreef Silverdigger2 het volgende:

[..]

ja ;)

dacht al waarom een trein dezelfde kleur had als die van mij :D
Oh, was jij dat :D .

Rijden die treintjes eigenlijk nog?
pi_121152262
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 14:12 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Oh, was jij dat :D .

Rijden die treintjes eigenlijk nog?
ja :)
zijn volgens mij de enige paarse treinen die niet op magneet rails rijden
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:08:40 #115
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121153291
Rampen. :r

Volgende keer maar weer uitzetten. :@
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:37:05 #116
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_121154608
Kun je toch ook in het spel doen terwijl het nog draait?
Heb je er iig daarna geen last meer van.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:45:35 #117
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121155008
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:37 schreef BurnaBoy het volgende:
Kun je toch ook in het spel doen terwijl het nog draait?
Heb je er iig daarna geen last meer van.
Ja, maar ik ben nu bezig met medium moeilijksgraad. En die wil ik wel afmaken. :@ Anders gaat het moeilijkheidsniveau naar aangepast.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 16:15:48 #118
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_121156386
Kom er net pas achter dat dat cijfertje bij je seinen de afstand ertussen betekent :') Ik lekker allemaal seinen achter elkaar plaatsen.. Handig!

#Noob
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 16:17:26 #119
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121156464
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:15 schreef Blistering het volgende:
Kom er net pas achter dat dat cijfertje bij je seinen de afstand ertussen betekent :') Ik lekker allemaal seinen achter elkaar plaatsen.. Handig!

#Noob
ctrl ingedrukt houden, gaan je seinen ook met de bocht mee.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 16:20:43 #120
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121156596
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:17 schreef Bart het volgende:

[..]

ctrl ingedrukt houden, gaan je seinen ook met de bocht mee.
:o Dat wist ik nog niet.

*O* Weer wat geleerd. :D
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 16:23:44 #121
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_121156704
Haha, nice! :D
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_121161685
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 11:19 schreef marc1982 het volgende:

[..]

heb je een goede uitleg?
zal 'm ook een dezer dagen waar installeren, maar was altijd aan het klooien met die seinen
Een goede uitleg heb ik daarvoor eigenlijk niet helaas, eerder uit verschillende pagina's gehaald.

Inmiddels heb ik een ander leuk dilemma, in het begin bouwde ik voor elke industrie een apart treinstation. Tegenwoordig bouw ik (gelukkig) voor industrieën die een beetje bij elkaar in de buurt liggen, 1 gezamelijk treinstation. Zodra er dan een industrie is die dat station dan niet bereikt bouw ik daar een nieuw station.
Alleen als die 2 stations dan vrij dicht bij elkaar liggen wordt het erg moeilijk om die dan toch te connecten met de mainline, Volgens mij is het dan ook de oplossing om 1 station te maken voor dat gebiedje en de vracht van/voor de industrieën die dat station niet bereikt, naar dat station te vervoeren met vrachtwagens.

Het is me alleen nog niet echt goed gelukt om dat een beetje fatsoenlijk in te richten, dus ik ben benieuwd hoe het er bij jullie uitziet.
Lange stiltes doen meningen, visies en standpunten veranderen.
pi_121161744
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:17 schreef Bart het volgende:

[..]

ctrl ingedrukt houden, gaan je seinen ook met de bocht mee.
Kwam ik ook veel te laat achter. :')
  vrijdag 4 januari 2013 @ 19:55:16 #124
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_121165242
Lekkere positie voor m'n vliegveld zou ik zo zeggen :D ff wat land neergeplempt in 't midden en hoppa.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 20:01:11 #125
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121165484
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:55 schreef Blistering het volgende:
[ afbeelding ] Lekkere positie voor m'n vliegveld zou ik zo zeggen :D ff wat land neergeplempt in 't midden en hoppa.
Succes met het maken van een intercontinental :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 20:02:18 #126
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_121165534
Dat wordt weer bomen planten inderdaad :D
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 20:08:29 #127
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_121165874
Zo lang niet gespeeld dit, vanavond misschien eens weer een potje doen :7
Maar ik ben nu ook zo lekker bezig met Rollercoaster Tycoon, dus dat wordt kiezen tussen 2 toppertjes :9
pi_121167032
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:55 schreef Blistering het volgende:
[ afbeelding ] Lekkere positie voor m'n vliegveld zou ik zo zeggen :D ff wat land neergeplempt in 't midden en hoppa.
Dat gaat dus zo fout hè, op een gegeven moment heb je 5000 passagiers die staan te wachten. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 20:36:50 #129
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_121167071
Haha klopt, ik hoop dat ik snel m'n 747 krijg, dan ga ik ff flink investeren in vliegtuigen!

Helaas is m'n map te groot om Amsterdam > Brussel te vliegen, is daar nog wat aan te doen zodat je wel lange afstanden kan vliegen?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_121168486
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 20:36 schreef Blistering het volgende:
Haha klopt, ik hoop dat ik snel m'n 747 krijg, dan ga ik ff flink investeren in vliegtuigen!

Helaas is m'n map te groot om Amsterdam > Brussel te vliegen, is daar nog wat aan te doen zodat je wel lange afstanden kan vliegen?
Wachten op modernere vliegtuigen. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_121168979
Heb me vanavond ook maar weer aangemeld op de server.
Begint wat te lopen, olie-vervoer en nu bezig met goederen.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 22:05:03 #132
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_121171139
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 21:08 schreef Rezania het volgende:

[..]

Wachten op modernere vliegtuigen. :P
Verrek, inderdaad! :D Goh, ik leer iedere dag bij hier. Thanks!
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_121172564
Olie-transport loopt gesmeerd!

:D
pi_121172665
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:35 schreef MaGNeT het volgende:
Olie-transport loopt gesmeerd!

:D
je moet eens helemaalrechts kijken, aan de rand, daar staan wat treintjes vast :D
pi_121174433
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:37 schreef mschol het volgende:

[..]

je moet eens helemaalrechts kijken, aan de rand, daar staan wat treintjes vast :D
Ja, zag het :D
Bij mij loopt het wat soepeler :D
pi_121174505
Ik zie al wat er mis gaat.
De goederentreinen wachten op goederen van de olierafinaderij maar omdat er teveel goederentreinen staan die het spoor blokkeren, kunnen de olietreinen niet bij de olierafinaderij, waardoor de goederentreinen geen goederen krijgen, waardoor die niet wegrijden, waardoor...
pi_121174655
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 23:16 schreef MaGNeT het volgende:
Ik zie al wat er mis gaat.
De goederentreinen wachten op goederen van de olierafinaderij maar omdat er teveel goederentreinen staan die het spoor blokkeren, kunnen de olietreinen niet bij de olierafinaderij, waardoor de goederentreinen geen goederen krijgen, waardoor die niet wegrijden, waardoor...
Dat zijn inderdaad 'leuke' situaties ;(
Ik los het meestal op door twee stations (1 voor brengen van olie, 1 voor halen van goederen), of een waypoint voor het station zodanig dat je goederentreinen nooit je hele station bezet kunnen houden (maar b.v. maar bij de helft van de sporen kunnen) en er altijd nog olie gebracht kan worden.
pi_121175727
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 23:16 schreef MaGNeT het volgende:
Ik zie al wat er mis gaat.
De goederentreinen wachten op goederen van de olierafinaderij maar omdat er teveel goederentreinen staan die het spoor blokkeren, kunnen de olietreinen niet bij de olierafinaderij, waardoor de goederentreinen geen goederen krijgen, waardoor die niet wegrijden, waardoor...
Had ook zoiets laatst, kreeg de briljante ingeving om ze allemaal een sein te laten negeren. Het resultaat was iets minder briljant...
  vrijdag 4 januari 2013 @ 23:43:22 #139
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_121175839
Haha, herkenbaar!

Ik had net ook een sein verkeerd gezet waardoor treinen het station niet meer uit konden..

Utrecht CS heeft inmiddels 15 sporen, lekker station zo :D Sprinters en Plan V+T's rijden af en aan :)

edit: Wel raar trouwens, ik heb AutoRenew op -6 staan maar er wordt alsnog niets automatisch vernieuwd. Ik moet 't altijd via Manage List --> Replace doen :(
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_121176043
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 23:43 schreef Blistering het volgende:
Haha, herkenbaar!

Ik had net ook een sein verkeerd gezet waardoor treinen het station niet meer uit konden..

Utrecht CS heeft inmiddels 15 sporen, lekker station zo :D Sprinters en Plan V+T's rijden af en aan :)

edit: Wel raar trouwens, ik heb AutoRenew op -6 staan maar er wordt alsnog niets automatisch vernieuwd. Ik moet 't altijd via Manage List --> Replace doen :(
Ook last van, maar dan druk ik "stuur voor onderhoud" en dan worden ze netjes vervangen. Alleen moet ik dit eens in de zoveel tijd blijven doen.

Ik zie net dat ik 81 jaar oude treinen heb rijden op de server. ;(
pi_121177112
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 23:16 schreef MaGNeT het volgende:
Ik zie al wat er mis gaat.
De goederentreinen wachten op goederen van de olierafinaderij maar omdat er teveel goederentreinen staan die het spoor blokkeren, kunnen de olietreinen niet bij de olierafinaderij, waardoor de goederentreinen geen goederen krijgen, waardoor die niet wegrijden, waardoor...
ach, ik ben nu alle wegen aan het vervangen die mijn treinen kruisen door bruggen.. (op de server)
ik ben geen held in het spel, maar vind em wel geinig :)
de sein combi's doe ik altijd verkeerd.. bij zwaagenisse heb ik de volgende situatie:

station lager zwaagenisse ontvangt personen + goederen, heeft daarvoor 2 sporen, maar 1 aanvoer spoortje...
dat is dus zo ongeveer ===Y ---- Y==== spoortje
hij werkt enig sinds, maar mijn goederen treintje is regelmatig verdwaald..
bij de eerste Y staan pre signals, de 2de Y combo signals..
pi_121178055
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:10 schreef mschol het volgende:

[..]

ach, ik ben nu alle wegen aan het vervangen die mijn treinen kruisen door bruggen.. (op de server)
ik ben geen held in het spel, maar vind em wel geinig :)
de sein combi's doe ik altijd verkeerd.. bij zwaagenisse heb ik de volgende situatie:

station lager zwaagenisse ontvangt personen + goederen, heeft daarvoor 2 sporen, maar 1 aanvoer spoortje...
dat is dus zo ongeveer ===Y ---- Y==== spoortje
hij werkt enig sinds, maar mijn goederen treintje is regelmatig verdwaald..
bij de eerste Y staan pre signals, de 2de Y combo signals..
Dit idee staat in de OP en werkt het beste:
dag
pi_121178121
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:32 schreef Peter het volgende:

[..]

Dit idee staat in de OP en werkt het beste:
[ afbeelding ]
ik kan geen 2de spoortje aanleggen... (tenzij ik een stuk stad sloop)
  zaterdag 5 januari 2013 @ 00:35:11 #144
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121178211
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:33 schreef mschol het volgende:

[..]

ik kan geen 2de spoortje aanleggen... (tenzij ik een stuk stad sloop)
Slopen die stad.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121180087
Ik ging net even kijken op de fok! server. Ik moet nog zo veel leren wauw. Wat een transportchaos. En even, die bankrekening!!!!!!
Wordt bokser, meer kans op slagen
Rafael Nadal, winner of the winning everything
Online Tennis Manager Game: www.rockingrackets.com (staat ook in game&console forum!)
pi_121181985
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:35 schreef Bart het volgende:

[..]

Slopen die stad.
gaat tegen m'n princiepes in, maar done :P
  zaterdag 5 januari 2013 @ 03:36:22 #147
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121183329
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 02:17 schreef mschol het volgende:

[..]

gaat tegen m'n princiepes in, maar done :P
Het zijn maar pixels he ;).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 10:19:44 #148
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_121185296
Ik heb vannacht ook even gekeken op de server. Eerst maar es alles ophalen in single games voordat ik me daaraan ga wagen. :)
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
pi_121186072
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 03:36 schreef Bart het volgende:

[..]

Het zijn maar pixels he ;).
zelfs digitaal heb ik princiepes :+
  zaterdag 5 januari 2013 @ 11:52:39 #150
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121186765
quote:
14s.gif Op donderdag 3 januari 2013 22:55 schreef Blistering het volgende:
2048*2048 map van Nederland met Nederlandse treinen etc. _O_

Zit alleen in 1936 en paardentrams zijn FUCKING langzaam :D
Welke map heb je daarvoor gedownload? Wil dat ook wel spelen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_121186862
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Welke map heb je daarvoor gedownload? Wil dat ook wel spelen.
http://bananas.openttd.org/en/scenario/

En dan ff zoeken naar ''The Netherlands by Purno'', staat wel ergens bovenaan.

edit: En nu gaat de computer uit, dit spelletje slokt veel te veel van m'n tijd op met 7 tentamens in het vooruitzicht volgende week :D
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_121186957
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:57 schreef Blistering het volgende:

[..]

http://bananas.openttd.org/en/scenario/

En dan ff zoeken naar ''The Netherlands by Purno'', staat wel ergens bovenaan.

edit: En nu gaat de computer uit, dit spelletje slokt veel te veel van m'n tijd op met 7 tentamens in het vooruitzicht volgende week :D
Als ik die game open heb ik geen Nederlandse treinen hoor. Moet je daar nog een andere GRF voor downloaden ofzo?
pi_121186993
Ja, zo'n Dutch train GRF pakket.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 12:04:02 #154
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121186996
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Welke map heb je daarvoor gedownload? Wil dat ook wel spelen.
Kijk eens in de OP.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 12:10:10 #155
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121187138
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:04 schreef Bart het volgende:

[..]

Kijk eens in de OP.
En waar moet ik die dan opslaan?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 12:10:38 #156
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121187154
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:57 schreef Blistering het volgende:

[..]

http://bananas.openttd.org/en/scenario/

En dan ff zoeken naar ''The Netherlands by Purno'', staat wel ergens bovenaan.

edit: En nu gaat de computer uit, dit spelletje slokt veel te veel van m'n tijd op met 7 tentamens in het vooruitzicht volgende week :D
Oh ja, die heb ik ook, maar er zijn wel erg Zeeuwse plaatsen daarin. :X
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 12:41:47 #157
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121187837
quote:
15s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

En waar moet ik die dan opslaan?
Hmm, een scenario opslaan, misschien in de map die 'scenario' heet? Wilde gok hoor.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121189800
bruggen en tunnels vertragen de boel wel erg zeg., zou mooi zijn als je daar signalen in kan zetten :D
pi_121189875
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:52 schreef mschol het volgende:
bruggen en tunnels vertragen de boel wel erg zeg., zou mooi zijn als je daar signalen in kan zetten :D
Als het lange afstanden zijn, kan je er voor kiezen om de bruggen in stukjes te verdelen, met opgehoogde stukjes grond ertussen waar je seinen kan zetten.
pi_121189922
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:54 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als het lange afstanden zijn, kan je er voor kiezen om de bruggen in stukjes te verdelen, met opgehoogde stukjes grond ertussen waar je seinen kan zetten.
ik weet het, ik heb nu een dubbel spoor aangelegd, was makkelijker en zo konden treinen min of meer blijven rijden :P
(check onderin de map op de fok server, bij jouw Enkend Vliegveld)
  zaterdag 5 januari 2013 @ 14:21:51 #161
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121190649
Parallelle tunnels/bruggen zijn een optie...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121190817
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:56 schreef mschol het volgende:

[..]

ik weet het, ik heb nu een dubbel spoor aangelegd, was makkelijker en zo konden treinen min of meer blijven rijden :P
(check onderin de map op de fok server, bij jouw Enkend Vliegveld)
Waarom heb je daar uberhaubt bruggen liggen? ):O
Is gewoon vlak, hoeft niets onderdoor; kan een spoor liggen.
pi_121191593
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:27 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Waarom heb je daar uberhaubt bruggen liggen? ):O
Is gewoon vlak, hoeft niets onderdoor; kan een spoor liggen.
er was water...
ik ga ze nog vervangen :P
zo vervangen..

geld verdienen gaat te makkelijk (of terraforming e.d. kost te weinig ? :P)

[ Bericht 11% gewijzigd door mschol op 05-01-2013 14:56:14 ]
pi_121196202
nvm
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_121201591
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 20:01 schreef Bart het volgende:

[..]

Succes met het maken van een intercontinental :P.


:7
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 19:24:40 #166
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_121202036
Het ij, jonge wat doe je :D
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  zaterdag 5 januari 2013 @ 19:31:08 #167
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121202344
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:14 schreef Blistering het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:7
*O*
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121202596
Ja sorry, ik moest even m'n ij kwijt.

:')
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 19:39:07 #169
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121202693
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:36 schreef Blistering het volgende:
Ja sorry, ik moest even m'n ij kwijt.

:')
Je weet dat grofweg Amsterdam CS nu ligt waar Schiphol hoort te liggen, en andersom?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121202798
quote:
12s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:39 schreef Bart het volgende:

[..]

Je weet dat grofweg Amsterdam CS nu ligt waar Schiphol hoort te liggen, en andersom?
Absoluut, maar sporen uit het midden van Amsterdam leiden gaat iets minder makkelijk dan simpelweg een vliegveld plaatsen :7
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 19:41:30 #171
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121202815
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:41 schreef Blistering het volgende:

[..]

Absoluut, maar sporen uit het midden van Amsterdam leiden gaat iets minder makkelijk dan simpelweg een vliegveld plaatsen :7
Knap staaltje van die Amsterdammers dat het ze toch is gelukt he :7.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121202846
Respect inderdaad, ik doe 't ze niet na :D Dat worden noord-zuidlijn taferelen dan.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_121216724
Ik krijg mijn .GRFjes niet ingeladen als ik scenario's speel ;(
  zondag 6 januari 2013 @ 01:24:50 #174
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121217477
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 01:02 schreef MaxMark het volgende:
Ik krijg mijn .GRFjes niet ingeladen als ik scenario's speel ;(
newgrf_developer_tools aanzetten in de console of in openttd.cfg
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 6 januari 2013 @ 01:25:15 #175
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_121217491
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:56 schreef mschol het volgende:

[..]

ik weet het, ik heb nu een dubbel spoor aangelegd, was makkelijker en zo konden treinen min of meer blijven rijden :P
(check onderin de map op de fok server, bij jouw Enkend Vliegveld)
Oh, ben jij die lichtblauwe?

Waarom maak je eigenlijk zoveel sporen naast elkaar? Met één spoor heen en één terug kun je toch ook gewoon allemaal aftakkingen maken enzo?
pi_121217603
quote:
99s.gif Op zondag 6 januari 2013 01:24 schreef Bart het volgende:

[..]

newgrf_developer_tools aanzetten in de console of in openttd.cfg
Merci ^O^
Nu je het zo zegt, heb ik dit wel eens eerder voorbij zien komen in het topic. Toen alleen nooit echt acht op geslagen.
pi_121218319
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 01:25 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Oh, ben jij die lichtblauwe?

Waarom maak je eigenlijk zoveel sporen naast elkaar? Met één spoor heen en één terug kun je toch ook gewoon allemaal aftakkingen maken enzo?
mja, ik kreeg opstoppingen door tunnels... dus extra sporen aangelegd, wat vervolgens het probleem verplaatsde.. etc.. (ik wilde in eerste instantie inderdaad 2 sporen, een heen en een terug..)
nu zijn het naar mijn smaak ook teveel sporen, maar aanpassen is zo'n rotklus... :D
  zondag 6 januari 2013 @ 01:57:42 #178
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_121218351
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 01:56 schreef mschol het volgende:

[..]

mja, ik kreeg opstoppingen door tunnels... dus extra sporen aangelegd, wat vervolgens het probleem verplaatsde.. etc.. (ik wilde in eerste instantie inderdaad 2 sporen, een heen en een terug..)
nu zijn het naar mijn smaak ook teveel sporen, maar aanpassen is zo'n rotklus... :D
Ja, maar dat is juist het leuke eraan toch? Je spoor blijven verbeteren enzo :) .
En de tunnels gebruik je om onder een ander spoor door te gaan ofzo?
pi_121218385
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 01:57 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ja, maar dat is juist het leuke eraan toch? Je spoor blijven verbeteren enzo :) .
En de tunnels gebruik je om onder een ander spoor door te gaan ofzo?
nope, hoofdzakelijk was dat eigenlijk: tunnel is wel makkelijk..
dat dat opstopping zou veroorzaken, dat wist ik niet :D :@
  zondag 6 januari 2013 @ 02:00:59 #180
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_121218437
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 01:58 schreef mschol het volgende:

[..]

nope, hoofdzakelijk was dat eigenlijk: tunnel is wel makkelijk..
dat dat opstopping zou veroorzaken, dat wist ik niet :D :@
Nu dus zorgen dat je die tunnel er weer uit haalt. Als geld geen probleem is zou ik gewoon bergen weghalen en stukken water opvullen met land enzo...
pi_121218476
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 02:00 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Nu dus zorgen dat je die tunnel er weer uit haalt. Als geld geen probleem is zou ik gewoon bergen weghalen en stukken water opvullen met land enzo...
ben d'r mee bezig :P
  zondag 6 januari 2013 @ 13:02:00 #182
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_121225038
Ik speel eigenlijk alleen nog maar met chillcore's patchpack, 1 van de vele voordelen (naast wat meer uitdaging) is dat je seinen op bruggen en in tunnels kan plaatsen :)
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_121241673
zo ver ik kan zien is het niet mogelijk om een bepaalde treinroute een hogere prioriteit te geven, klopt dit?

ik zou namelijk mijn aftakkingen van mijn hoofd route een lagere prioriteit willen geven op invoegen... dat hij alleen mag invoegen als de voorgaande 4 seinen/baanvlakken ofzo groen/leeg zijn

nu veroorzaakt invoegend verkeer de nodige opstoppingen _O- (maar ergens ook niet heel raar, ik heb 46 treinen die aankomen op 6 perrons.. (al is het daar niet heel erg verstopt, het zijn voornamelijk treinen die vanaf een aftakking de hoofdbaan opwillen die de opstopping veroorzaken..
  zondag 6 januari 2013 @ 21:04:21 #184
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121243405
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:39 schreef mschol het volgende:
zo ver ik kan zien is het niet mogelijk om een bepaalde treinroute een hogere prioriteit te geven, klopt dit?

ik zou namelijk mijn aftakkingen van mijn hoofd route een lagere prioriteit willen geven op invoegen... dat hij alleen mag invoegen als de voorgaande 4 seinen/baanvlakken ofzo groen/leeg zijn

nu veroorzaakt invoegend verkeer de nodige opstoppingen _O- (maar ergens ook niet heel raar, ik heb 46 treinen die aankomen op 6 perrons.. (al is het daar niet heel erg verstopt, het zijn voornamelijk treinen die vanaf een aftakking de hoofdbaan opwillen die de opstopping veroorzaken..


http://wiki.openttd.org/Priority_Merge
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 6 januari 2013 @ 21:42:16 #185
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_121246302
Ik zal morgen maar weer eens actief mee gaan doen op de server.
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 16:59:49 #186
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_121316995


Waarom gaat die onderste op rood?
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
pi_121317031
Omdat je het verkeerde sein gebruikt?
  dinsdag 8 januari 2013 @ 17:03:43 #188
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121317158
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 16:59 schreef Rockiejj het volgende:
[ afbeelding ]

Waarom gaat die onderste op rood?
Er rijdt een trein in het zelfde seinvak. Dat schuine spoortje verbindt de boel immers.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 17:04:28 #189
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_121317179
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 17:03 schreef Bart het volgende:

[..]

Er rijdt een trein in het zelfde seinvak. Dat schuine spoortje verbindt de boel immers.
Dat dacht ik dus al, bedankt!
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
pi_121317760
quote:
thnx, moet ik even een sandboxachtige game voor starten om dingen mee te proberen, het leek simpel, maar dat werkte niet zoals gehoopt/verwacht :P

conditionele orders zijn wel tof trouwens.. heb ze nog niet 100% door maar dit is iets simpels wat ik geproduceerd heb:


ik vind em er onlogisch uitzien, maar hij werkt wel (ik ben meer van de if .. then ... else ... regels, niet van de if ... then ... regels :) )
pi_121320329
Er is niet echt meer iets te doen op de server nu ik er zo tussen probeer te komen, alles is al in volle gang ;(
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 18:39:53 #192
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121320985
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 17:16 schreef mschol het volgende:

[..]

thnx, moet ik even een sandboxachtige game voor starten om dingen mee te proberen, het leek simpel, maar dat werkte niet zoals gehoopt/verwacht :P

conditionele orders zijn wel tof trouwens.. heb ze nog niet 100% door maar dit is iets simpels wat ik geproduceerd heb:
[ afbeelding ]

ik vind em er onlogisch uitzien, maar hij werkt wel (ik ben meer van de if .. then ... else ... regels, niet van de if ... then ... regels :) )
:o Hoe kan ik die doen? Wist niet eens dat dat kon. :@
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_121321156
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:39 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

:o Hoe kan ik die doen? Wist niet eens dat dat kon. :@
klik op pijltje naast ga naar en kies voor Conditionele order sprong, klik vervolgens op een station in je lijstje en je krijg een order regel erbij :)
pi_121321183
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:19 schreef plopkweker het volgende:
Er is niet echt meer iets te doen op de server nu ik er zo tussen probeer te komen, alles is al in volle gang ;(
er zijn nog wel wat industrieeen en steden die nog niet verbonden zijn :+ (al kreeg ik gisteren wel de melding dat er teveel voertuigen aanwezig waren :o)

en wie creeert deze deadlock.. mijn auto's zitten in het midden vast :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_121321509
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:45 schreef mschol het volgende:

[..]

er zijn nog wel wat industrieeen en steden die nog niet verbonden zijn :+ (al kreeg ik gisteren wel de melding dat er teveel voertuigen aanwezig waren :o)

en wie creeert deze deadlock.. mijn auto's zitten in het midden vast :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik loop nu een beetje in singleplayer te kloten om wat meer over seinen te leren :+
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 18:54:05 #196
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121321575
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:44 schreef mschol het volgende:

[..]

klik op pijltje naast ga naar en kies voor Conditionele order sprong, klik vervolgens op een station in je lijstje en je krijg een order regel erbij :)
thnx _O_
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_121331452
Mijn PC trekt het niet meer om een beetje fatsoenlijk op de server actief te zijn, extreem veel lag. Een aantal steden waar ik wat buslijnen had, zijn echt ontploft qua omvang. :9
pi_121331827


331 treinen op 1 station :D

Niet van mij overigens.
pi_121332664
Das best veel opzich :P
pi_121333586
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:10 schreef BEFEM het volgende:
[ afbeelding ]

331 treinen op 1 station :D

Niet van mij overigens.
Is dat mogelijk dan? Het limiet in mijn spel is 20. _O- Kan wel hoger, weet ik, maar ik weet niet hoeveel. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_121334017
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:10 schreef BEFEM het volgende:
[ afbeelding ]

331 treinen op 1 station :D

Niet van mij overigens.
en ik vond 50 op 1 station al veel :')

enige wat ik echt onder de knie moet krijgen is het zorgen dat ik genoeg winst maak op een trein voertuig...

hoogst nu gehaald is iets van 5k
doelend op dit plaatje:

die min profit is vrij lastig om hoog te houden.. zeker als je bussen enzo gebruikt..

op de server heb ik nu een performance rating van 90-91 (soms beetje geluk met de bussen :D)
  woensdag 9 januari 2013 @ 01:08:18 #202
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_121339118
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:45 schreef mschol het volgende:

[..]

er zijn nog wel wat industrieeen en steden die nog niet verbonden zijn :+ (al kreeg ik gisteren wel de melding dat er teveel voertuigen aanwezig waren :o)

en wie creeert deze deadlock.. mijn auto's zitten in het midden vast :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo te zien zijn die stations van Hoihut Transport. Maar geen idee wie dat hier is dan.
  donderdag 10 januari 2013 @ 18:51:28 #203
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121402834
Is er ergens newgrf die er voor zorgt dat je gebouwen er eerder in het spel ook meer uitzien voor die tijd. Want ik ben nu in 1900 begonnen en we hebben al gebouwen met elektrische flikker lampjes. ;(
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_121430846
ik vind die Generic buffer-stops een mooie newgrf, kan je sommige stations en lijnen net eff wat mooier afmaken...

ik vind dat de openttd server relatief wel veel resources nodig hebben...
draai hier nu een dedicated server op een Athlon X2 6000+ (dual 3Ghz) en nog krijg ik zo nu en dan dat mogelijk de verbinding verbroken is, terwijl die machine uit z'n neus vreet...
pi_121439133
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Is er ergens newgrf die er voor zorgt dat je gebouwen er eerder in het spel ook meer uitzien voor die tijd. Want ik ben nu in 1900 begonnen en we hebben al gebouwen met elektrische flikker lampjes. ;(
Dat gevoel had ik ook een beetje, dus had ik "Total Town Replacement Set" gedownload via online inhoud zoeken. Alleen nog niet gebruikt, maar misschien is het wat. ;)
  vrijdag 11 januari 2013 @ 16:47:06 #206
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121439298
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 13:03 schreef mschol het volgende:
ik vind die Generic buffer-stops een mooie newgrf, kan je sommige stations en lijnen net eff wat mooier afmaken...

ik vind dat de openttd server relatief wel veel resources nodig hebben...
draai hier nu een dedicated server op een Athlon X2 6000+ (dual 3Ghz) en nog krijg ik zo nu en dan dat mogelijk de verbinding verbroken is, terwijl die machine uit z'n neus vreet...
Clients moeten ook de boel bij kunnen houden he.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121439605
quote:
99s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 16:47 schreef Bart het volgende:

[..]

Clients moeten ook de boel bij kunnen houden he.
een i7 860 met 8GB ram lijkt mij niet echt een issue als client?
  vrijdag 11 januari 2013 @ 16:56:33 #208
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121439694
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 16:54 schreef mschol het volgende:

[..]

een i7 860 met 8GB ram lijkt mij niet echt een issue als client?
Hangt van het aantal voertuigen af (vooral boten) en de grootte van de map... Iedere client én de server moet alles voor zichzelf berekenen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 17:14:38 #209
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_121440356
Wat is eigenlijk die newgrf die ik moet downloaden voor ik de server kan joinen? Ik zie volgens mij niks wat normaal niet in OpenTTD.
pi_121440461
quote:
99s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 16:56 schreef Bart het volgende:

[..]

Hangt van het aantal voertuigen af (vooral boten) en de grootte van de map... Iedere client én de server moet alles voor zichzelf berekenen.
bij jouw server heb ik nergens last van, mijn server is zelfs nog leeg..
ik ga het misschien nog wel eens navragen op het openttd forum :)
  vrijdag 11 januari 2013 @ 17:21:29 #211
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121440584
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 17:14 schreef AdoraBelle het volgende:
Wat is eigenlijk die newgrf die ik moet downloaden voor ik de server kan joinen? Ik zie volgens mij niks wat normaal niet in OpenTTD.
Klik de server aan, en klik rechts op newgrf-instellingen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 17:21:57 #212
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_121440593
quote:
99s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 17:21 schreef Bart het volgende:

[..]

Klik de server aan, en klik rechts op newgrf-instellingen.
Kun je het niet gewoon zeggen? Ik heb OpenTTD niet aan staan op dit moment ;) .
  vrijdag 11 januari 2013 @ 17:23:38 #213
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121440637
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 17:21 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Kun je het niet gewoon zeggen? Ik heb OpenTTD niet aan staan op dit moment ;) .
Generic Tram Set v0.4
Maar als je OpenTTD niet aan hebt staan, waarom moet je dat per se nu weten :P. Start OpenTTD op, klik op newgrf-instellingen en je kan automatisch de ontbrekende grf's downloaden :). Hoef je niet eens te weten hoe ie heet ;).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121440675
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 17:17 schreef mschol het volgende:

[..]

bij jouw server heb ik nergens last van, mijn server is zelfs nog leeg..
ik ga het misschien nog wel eens navragen op het openttd forum :)
Hoe groot is je map dan ?
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  vrijdag 11 januari 2013 @ 17:25:06 #215
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_121440692
quote:
99s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 17:23 schreef Bart het volgende:

[..]

Generic Tram Set v0.4
Maar als je OpenTTD niet aan hebt staan, waarom moet je dat per se nu weten :P. Start OpenTTD op, klik op newgrf-instellingen en je kan automatisch de ontbrekende grf's downloaden :). Hoef je niet eens te weten hoe ie heet ;).
Ik wil het weten omdat ik dacht dat je standaard al trams in OpenTTD had. En die set een vrij generic titel heeft. Dus de titel zegt me niet zoveel behalve dat het over trams gaat.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 17:35:03 #216
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121441027
Standaard heeft OpenTTD geen tramset, maar dit is wel de standaard tramset :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121442077
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 17:24 schreef RPG het volgende:

[..]

Hoe groot is je map dan ?
ik dacht 2048x2048, maar met een lege map en 1 speler mag dat opzich nog geen probleem zijn?
  vrijdag 11 januari 2013 @ 18:35:22 #218
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121442916
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 16:43 schreef Taperol het volgende:

[..]

Dat gevoel had ik ook een beetje, dus had ik "Total Town Replacement Set" gedownload via online inhoud zoeken. Alleen nog niet gebruikt, maar misschien is het wat. ;)
Thanks, zal eens kijken. :)
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 14:29:42 #219
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_121469922
Hoe heette die addon met al die extra industrieën ? En is dat een succes?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_121470192
FIRS heet ie geloof ik. Is al wel eens besproken hier en wat ik er toen van begreep is het een flinke uitdaging :P
  zaterdag 12 januari 2013 @ 14:46:52 #221
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_121470436
FIRS is echt behoorlijk geniaal ja _O_
Het is wel vrij handig om een schema met alle cargo flows uit te printen en naast je neer te leggen trouwens :')
pi_121471147
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:38 schreef ArnosL het volgende:
FIRS heet ie geloof ik. Is al wel eens besproken hier en wat ik er toen van begreep is het een flinke uitdaging :P
De wiki zegt dit:

quote:
FIRS is a newGRF providing new industries and cargos for OpenTTD. It introduces two new concepts; primary industries require regular deliveries of spare parts in order to grow, and secondary industries will increase their production whenever they get deliveries of two different cargos within the same month. If you ignore these changes, you are at a significant disadvantage compared to how you would perform in the standard game, but by catering properly for these two important differences you can grow your company more reliably under FIRS than you can under the standard rules.
Klinkt erg uitdagend inderdaad, maar een stuk realistischer en (naar mijn mening) daarom ook leuker.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 22:26:50 #223
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121485795
Heb ook de FIRS gedownload en mee begonnen. Maar wat een keuze aan industrieën opeens. :o _O_
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zondag 13 januari 2013 @ 09:36:57 #224
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_121495385
Is er ergens een heldere tutorial die het scala aan seinen uitlegt? Ik ben echt een noob wat dat betreft.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_121495850
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 09:36 schreef SosuaCafe het volgende:
Is er ergens een heldere tutorial die het scala aan seinen uitlegt? Ik ben echt een noob wat dat betreft.
de OP bied een goede start?
  zondag 13 januari 2013 @ 10:26:11 #226
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_121495884
Ja ik bedoel dat er ingame zoveel soorten zijn. En het nogal priegelig oogt.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_121496309
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 10:26 schreef SosuaCafe het volgende:
Ja ik bedoel dat er ingame zoveel soorten zijn. En het nogal priegelig oogt.
:D herkenbaar, ik moet ook elke keer even met info controleren dat ik de juiste plaats

http://kokolokus.de/?s=blog&v=6
dat ziet er goed uit ^O^
  zondag 13 januari 2013 @ 12:23:13 #228
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_121498774
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 10:55 schreef mschol het volgende:

[..]

:D herkenbaar, ik moet ook elke keer even met info controleren dat ik de juiste plaats

http://kokolokus.de/?s=blog&v=6
dat ziet er goed uit ^O^
we zijn alleen vannacht van 1960 naar 2015 gegaan.. :')
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zondag 13 januari 2013 @ 12:55:35 #229
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121499934
Ik heb een probleem uitdaging.

Ik heb een station met twee sporen. Van de gemeente mag ik er geen derde spoor bijleggen -O- Maar ik heb twee treinen die daar dienen te lossen, maar ook twee treinen die daar dienen te laden. De laadtreinen wachten op goederen die de industrie maakt, nadat de lostreinen zijn langsgekomen. Echter hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat er maar één van die twee laadtreinen op het station staat en de andere voor het station wacht, op een apart spoor, zodat de lostreinen wel door kunnen naar het station.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_121500090
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik heb een probleem uitdaging.

Ik heb een station met twee sporen. Van de gemeente mag ik er geen derde spoor bijleggen -O- Maar ik heb twee treinen die daar dienen te lossen, maar ook twee treinen die daar dienen te laden. De laadtreinen wachten op goederen die de industrie maakt, nadat de lostreinen zijn langsgekomen. Echter hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat er maar één van die twee laadtreinen op het station staat en de andere voor het station wacht, op een apart spoor, zodat de lostreinen wel door kunnen naar het station.
wellicht door je laad/lostreinen via een controlepost te sturen?

hoe is je huidige station setup? (screenshot?)
  zondag 13 januari 2013 @ 13:04:23 #231
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121500254
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:59 schreef mschol het volgende:

[..]

wellicht door je laad/lostreinen via een controlepost te sturen?

hoe is je huidige station setup? (screenshot?)
Heb het nu zo opgelost. Ik wist al wel dat ik met controleposten moest werken, maar nog niet echt hoe ik ze erin kon verwerken.

Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_121500733
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:04 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Heb het nu zo opgelost. Ik wist al wel dat ik met controleposten moest werken, maar nog niet echt hoe ik ze erin kon verwerken.

[ afbeelding ]
dat is zowat het zelfde als hoe ik het zou bedenken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(let op de 1richtings seinen)

de middelste 2 sporen voeren zowel de laad als los treinen aan.. (afhankelijk van welk soort pakken ze een ander spoor)
SPOILER: setup in werking..
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
door de 1 richtings seinen rijden ze (volgens mij) niet door op de kruising, waardoor de treinen op het station weg kunnen komen (die altijd naar het zijspoor gaan, i.v.m het 1 richtings verkeer)

[ Bericht 14% gewijzigd door mschol op 13-01-2013 13:35:37 ]
  zondag 13 januari 2013 @ 13:35:28 #233
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121501443
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:16 schreef mschol het volgende:

[..]

dat is zowat het zelfde als hoe ik het zou bedenken:
[ afbeelding ] (let op de 1richtings seinen)

de middelste 2 sporen voeren zowel de laad als los treinen aan.. (afhankelijk van welk soort pakken ze een ander spoor)

door de 1 richtings seinen rijden ze (volgens mij) niet door op de kruising, waardoor de treinen op het station weg kunnen komen (die altijd naar het zijspoor gaan, i.v.m het 1 richtings verkeer)
thanks.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zondag 13 januari 2013 @ 15:00:47 #234
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_121504184
Ik heb een stuk rails met one way signals.

Op de een of andere manier rijdt een trein niet voorbij een bepaald punt en keert hij om. Enig idee hoe dit komt?

http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zondag 13 januari 2013 @ 15:16:56 #235
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121504835
quote:
99s.gif Op zondag 13 januari 2013 15:00 schreef SosuaCafe het volgende:
Ik heb een stuk rails met one way signals.

Op de een of andere manier rijdt een trein niet voorbij een bepaald punt en keert hij om. Enig idee hoe dit komt?

[ afbeelding ]
Stukje spoor zonder bovenleiding?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 13 januari 2013 @ 15:33:21 #236
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_121505401
omfg... fixed. :X |:(

Enig idee waarom mn trein soms "lost" is terwijl hij wel orders heeft?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zondag 13 januari 2013 @ 15:37:26 #237
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121505550
^O^
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 13 januari 2013 @ 15:38:32 #238
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121505583
quote:
11s.gif Op zondag 13 januari 2013 15:33 schreef SosuaCafe het volgende:
Enig idee waarom mn trein soms "lost" is terwijl hij wel orders heeft?
Doordat hij niet rechtstreeks zijn doel kan bereiken. Door dus bijvoorbeeld een stukje bovenleiding dat ontbreekt, of een 90-gradenbocht terwijl je dat uit hebt staan. Alles wat voorkomt dat de pathfinder een geschikte route kan vinden, zorgt voor die melding.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 13 januari 2013 @ 16:01:49 #239
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_121506412
Mschol. Het is nu 2037 en sommige voertuigen beginnen oud te worden, maar kunnen niet vervangen worden omdat het lijstje steeds korter raakt. Kunnen nu nog maar uit 4 vliegtuigen kiezen. Is dat een config foutje?

-edit- opgelost door autorenew aan te zetten en allemaal naar maint. te sturen.

[ Bericht 17% gewijzigd door SosuaCafe op 13-01-2013 16:21:59 ]
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_121506951
Blfijt een leuk spel, en verslavend :P, nu ook begonnen aan het gebruiken van FIRS. Ik snap alleen niet zo goed hoe ik vis van een visgebied moet transporteren, heeft er iemand enig idee?
Lange stiltes doen meningen, visies en standpunten veranderen.
  zondag 13 januari 2013 @ 16:16:54 #241
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_121506978
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:16 schreef PasKai het volgende:
Blfijt een leuk spel, en verslavend :P, nu ook begonnen aan het gebruiken van FIRS. Ik snap alleen niet zo goed hoe ik vis van een visgebied moet transporteren, heeft er iemand enig idee?
Dat had ik ook. Wat van de zomer nog een beetje buggy.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zondag 13 januari 2013 @ 16:35:07 #242
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_121507841
Is er ookeen instelling waardoor de tijd minder snel gaat? Multiplayer dan.

Gisteren begonnen 1950 nu al 2040.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zondag 13 januari 2013 @ 16:42:18 #243
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121508138
Nee.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 13 januari 2013 @ 16:52:34 #244
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_121508603
Stopt de tijd op een gegeven moment?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_121509956
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:52 schreef SosuaCafe het volgende:
Stopt de tijd op een gegeven moment?
Nee, er is wel een daylength patch op openttd.org te vinden. Maar weet niet of die patch werkt bij nieuwe versies van openttd en dan moet de server die patch ook installeren. Veel servers doen dat vaak niet omdat dat een stuk lastiger maakt om te updaten.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  zondag 13 januari 2013 @ 17:44:52 #246
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121510998
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:16 schreef PasKai het volgende:
Blfijt een leuk spel, en verslavend :P, nu ook begonnen aan het gebruiken van FIRS. Ik snap alleen niet zo goed hoe ik vis van een visgebied moet transporteren, heeft er iemand enig idee?
Met een bootje naar een vissershaven.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_121514559
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:44 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Met een bootje naar een vissershaven.
bedoel je met een boot naar het visgebied varen, vis meenemen, naar de vissershaven en daar lossen.
Al geprobeerd, alleen mijn boot laadde niet, watvoor boot moet dat zijn en moet ie mss omgebouwd worden?
Lange stiltes doen meningen, visies en standpunten veranderen.
pi_121515125
Er zijn wel meer vrachtsoorten waarvan ik me afvraag hoe ze vervoerd zouden moeten worden. Bauxiet, zand grind etc. (in FIRS dan voor alle duidelijkheid)
Lange stiltes doen meningen, visies en standpunten veranderen.
  zondag 13 januari 2013 @ 19:15:28 #249
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121515226
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:00 schreef PasKai het volgende:

[..]

bedoel je met een boot naar het visgebied varen, vis meenemen, naar de vissershaven en daar lossen.
Al geprobeerd, alleen mijn boot laadde niet, watvoor boot moet dat zijn en moet ie mss omgebouwd worden?
Ja, boot ombouwen en dan kiezen bij ombouwen voor vis. Dan als station het visgebied kiezen. En dan laden. Eerste keer zal je nog niets meenemen als je niet voor volledig laden kiest, maar dat is bij geen enkel station.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zondag 13 januari 2013 @ 19:15:55 #250
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121515247
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:13 schreef PasKai het volgende:
Er zijn wel meer vrachtsoorten waarvan ik me afvraag hoe ze vervoerd zouden moeten worden. Bauxiet, zand grind etc. (in FIRS dan voor alle duidelijkheid)
je wagons ombouwen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_121515397
Als ik de boot laat ombouwen in de dok, kan ik niet voor vis kiezen. Jaartal is 1980.
Lange stiltes doen meningen, visies en standpunten veranderen.
  zondag 13 januari 2013 @ 19:20:59 #252
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121515525
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:18 schreef PasKai het volgende:
Als ik de boot laat ombouwen in de dok, kan ik niet voor vis kiezen. Jaartal is 1980.
Dan heb je een verkeerde boot gekocht, denk ik.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_121515648
Bakewell Goederenschip, valt me overigens ook op dat ik ook mijn treinwagons niet kan ombouwen voor grind of zand, of vrachtwagens kan kopen voor klei, grind, schroot, of alcohol.
Lange stiltes doen meningen, visies en standpunten veranderen.
  zondag 13 januari 2013 @ 19:25:00 #254
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_121515727
Ik was gister online aan het spelen met een vriend die het voor het eerst speelde. Toen hij een boot naar een olieplatform stuurde vond ik de zee er heel raar uit zien. Het bleek dat hij in de zee een kanaal had gemaakt als vaarroute _O-
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
  zondag 13 januari 2013 @ 19:26:34 #255
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121515804
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:23 schreef PasKai het volgende:
Bakewell Goederenschip, valt me overigens ook op dat ik ook mijn treinwagons niet kan ombouwen voor grind of zand, of vrachtwagens kan kopen voor klei, grind, schroot, of alcohol.
Voor zand, klei, grond etc. kan ik het wagonnetje gebruiken die ik standaard voor kolen gebruikt wordt.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_121515875
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:26 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
or zand, klei, grond etc. kan ik het wagonnetje gebruiken die ik standaard voor kolen gebruikt
dat zou dus betekenen dat ik voor transport van zand en grind van een baggermolen een boot moet ombouwen naar kolen, ff checken of dat werkt
Lange stiltes doen meningen, visies en standpunten veranderen.
  zondag 13 januari 2013 @ 19:29:40 #257
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121516000
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:27 schreef PasKai het volgende:

[..]

dat zou dus betekenen dat ik voor transport van zand en grind van een baggermolen een boot moet ombouwen naar kolen, ff checken of dat werkt
Ik kan het wagonnetje van kolen ombouwen naar zand en grind.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_121516217
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Ik kan het wagonnetje van kolen ombouwen naar zand en grind.
aha, dan begreep ik je verkeerd, maar helaas ook dat werkt niet voor boten. Boten zijn niet ombouwbaar van kolen naar grind of zand, en wegvoertuigen ook niet.

edit: kolentreinwagon is helemaal niet ombouwbaar. iets mis mss met de GRF instellingen?
hoe heet bij jou eigk de NewGRF?
Lange stiltes doen meningen, visies en standpunten veranderen.
  zondag 13 januari 2013 @ 19:54:55 #259
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_121517351
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:04 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Heb het nu zo opgelost. Ik wist al wel dat ik met controleposten moest werken, maar nog niet echt hoe ik ze erin kon verwerken.

[ afbeelding ]
Controlepost? Is dat iets nieuws?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
  zondag 13 januari 2013 @ 19:56:37 #260
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121517428
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:33 schreef PasKai het volgende:

[..]

aha, dan begreep ik je verkeerd, maar helaas ook dat werkt niet voor boten. Boten zijn niet ombouwbaar van kolen naar grind of zand, en wegvoertuigen ook niet.

edit: kolentreinwagon is helemaal niet ombouwbaar. iets mis mss met de GRF instellingen?
hoe heet bij jou eigk de NewGRF?
Ik heb er meerdere. :@

Meest van toepassing hiervoor is , denk ik, de Dutch Trainset Cargo Extension
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_121518211
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Controlepost? Is dat iets nieuws?
Ik denk dat dat de Nederlandse vertaling is van 'waypoint'
  zondag 13 januari 2013 @ 20:18:30 #262
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_121518572
quote:
7s.gif Op zondag 13 januari 2013 20:12 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ik denk dat dat de Nederlandse vertaling is van 'waypoint'
Oh okee. Ik dacht al...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_121518881
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:56 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Ik heb er meerdere. :@

Meest van toepassing hiervoor is , denk ik, de Dutch Trainset Cargo Extension
Die inmiddels gedownload, met treinen werkt het, helaas niet met de boten, met wegvoertuigen ben ik het even aan het uitproberen.
Lange stiltes doen meningen, visies en standpunten veranderen.
pi_121518996
Is er een manier om een vliegveld makkelijk te vergroten? Ik probeer nu steeds het oude te verwijderen en een nieuwe te plaatsen, maar dat is nog al lastig als er veel vliegtuigen zijn die willen landen...
pi_121519234
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 20:24 schreef PasKai het volgende:

[..]

Die inmiddels gedownload, met treinen werkt het, helaas niet met de boten, met wegvoertuigen ben ik het even aan het uitproberen.
Met vrachtwagen werkt het helaas ook niet, erg jammer, want die extra industrieen zijn erg leuk, uitdagend en zeker ook realistisch.

Luctor.et.Emergo alvast bedankt voor je tips
Lange stiltes doen meningen, visies en standpunten veranderen.
  zondag 13 januari 2013 @ 20:32:58 #266
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_121519403
quote:
5s.gif Op zondag 13 januari 2013 20:26 schreef Taperol het volgende:
Is er een manier om een vliegveld makkelijk te vergroten? Ik probeer nu steeds het oude te verwijderen en een nieuwe te plaatsen, maar dat is nog al lastig als er veel vliegtuigen zijn die willen landen...
als er eentje aan komt vliegen heel snel de destination skippen. Zo doe ik het iig.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_121523422
quote:
99s.gif Op zondag 13 januari 2013 20:32 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

als er eentje aan komt vliegen heel snel de destination skippen. Zo doe ik het iig.
Klinkt als te veel moeite voor mij. ;(
pi_121524603
Tijd stil zetten als er even niks is en dan je vliegveld vervangen. Zo doe ik het altijd, moet je wel even met de instellingen spelen :P
pi_121524938
Dat is het probleem nu een beetje, er cirkelen standaard vier of vijf vliegtuigen rond Brussel en Rotterdam.
  zondag 13 januari 2013 @ 21:59:35 #270
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121525037
quote:
9s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:58 schreef Taperol het volgende:
Dat is het probleem nu een beetje, er cirkelen standaard vier of vijf vliegtuigen rond Brussel en Rotterdam.
aanklikken en naar de volgende order sturen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 13 januari 2013 @ 22:18:13 #271
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121526442
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 20:30 schreef PasKai het volgende:

[..]

Met vrachtwagen werkt het helaas ook niet, erg jammer, want die extra industrieen zijn erg leuk, uitdagend en zeker ook realistisch.

Luctor.et.Emergo alvast bedankt voor je tips
Voor boten waarschijnlijk FISH nodig.

vrachtwagens, heb ik nog niet. Maar geloof dat ik daar ook geen newgrf voor heb.

Edit: Heb even gekeken en je hebt ECS & FIRS vehicle set nodig. Heb 'em zelf ook gedownload :)
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_121537711
Eindelijk eens aan het Nederland-scenario begonnen. Ik probeer de spoorverbindingen zo realistisch mogelijk na te bouwen, momenteel het noorden af en Zwolle-Amersfoort-Utrecht/Amsterdam. En zelf uiteraard steden erbij bouwen die niet standaard in het scenario zitten, maar wel een plekje (met station) verdienen B-)
pi_121541645
Als je nu treinen op vaste dienstregeling kon inplannen... O+
dag
pi_121541720
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:24 schreef Peter het volgende:
Als je nu treinen op vaste dienstregeling kon inplannen... O+
er zit een dienstregeling optie in...
pi_121541875
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:26 schreef mschol het volgende:

[..]

er zit een dienstregeling optie in...
maar die is niet op een vaste starttijd in te plannen..
dag
pi_121547230
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:10 schreef MaxMark het volgende:
Eindelijk eens aan het Nederland-scenario begonnen. Ik probeer de spoorverbindingen zo realistisch mogelijk na te bouwen, momenteel het noorden af en Zwolle-Amersfoort-Utrecht/Amsterdam. En zelf uiteraard steden erbij bouwen die niet standaard in het scenario zitten, maar wel een plekje (met station) verdienen B-)
We zien de screenshots wel verschijnen!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_121550078
het lijkt trouwens erop dat de optie om de server te adverteren voor een enorme slowdown bij mij veroorzaakte..
ik heb nu voor het Minecraft SC topic een klein servertje draaien en die doet het zonder problemen..
  maandag 14 januari 2013 @ 16:33:27 #278
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_121551773
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 15:56 schreef mschol het volgende:
het lijkt trouwens erop dat de optie om de server te adverteren voor een enorme slowdown bij mij veroorzaakte..
ik heb nu voor het Minecraft SC topic een klein servertje draaien en die doet het zonder problemen..
Hoeveel industrie had je aangezet? Moet echt goed zoeken. :D Maar dat is FIRS waarschijnlijk.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_121553855
quote:
99s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:33 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

Hoeveel industrie had je aangezet? Moet echt goed zoeken. :D Maar dat is FIRS waarschijnlijk.
industrie zou hetzelfde als de vorige moeten zijn :)
  maandag 14 januari 2013 @ 17:24:18 #280
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_121553980
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:35 schreef Taperol het volgende:

[..]

Klinkt als te veel moeite voor mij. ;(
Als dat de mentaliteit van jouw bedrijf is dan wil ik niet voor je werken :N .
  maandag 14 januari 2013 @ 17:29:33 #281
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_121554240


Repost voor het vinden.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  maandag 14 januari 2013 @ 18:31:42 #282
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121556643
Is dat plaatje er ook als Excel-bestand?

Dat zou ik namelijk wel handig vinden. :@
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  maandag 14 januari 2013 @ 18:33:45 #283
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_121556726
Het is vast al honderden keren gevraagd, maar ik kan het nergens écht goed vinden: hoe krijg ik mijn eigen NewGRF's in een gedownload scenario?
  maandag 14 januari 2013 @ 18:36:31 #284
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121556849
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:33 schreef Irritatie100 het volgende:
Het is vast al honderden keren gevraagd, maar ik kan het nergens écht goed vinden: hoe krijg ik mijn eigen NewGRF's in een gedownload scenario?
quote:
99s.gif Op zondag 6 januari 2013 01:24 schreef Bart het volgende:

[..]

newgrf_developer_tools aanzetten in de console of in openttd.cfg
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121557497
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:24 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Als dat de mentaliteit van jouw bedrijf is dan wil ik niet voor je werken :N .
:'(

Gelukkig zijn de drukste vliegvelden ondertussen vervangen.
  maandag 14 januari 2013 @ 22:22:02 #286
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_121569853
quote:
99s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:36 schreef Bart het volgende:

[..]

[..]

Dank. Dat wordt straks even een game met het Nederland-scenario uit de OP, FIRS en Dutch trainset en Dutch station set :9~
  woensdag 16 januari 2013 @ 13:05:37 #287
272979 gtalikker
hup hup hup, barbatruc!
pi_121631986
reboot pls
--------------------------ED VETERAAN TROLL!------------------------
pi_121641480
Die steden op de fok server, lol :)

Sta volgens mij toch nog 5e ofzo kwa winst..
- Djehoetie / Jehuty -
pi_121654364
Ook maar een spelletje met FIRS opgestart. Jezus, waar te beginnen. :D
  woensdag 16 januari 2013 @ 21:16:06 #290
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121654706
quote:
14s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:10 schreef Taperol het volgende:
Ook maar een spelletje met FIRS opgestart. Jezus, waar te beginnen. :D
Ja, dat had ik ook. :D
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_121657600
quote:
14s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:10 schreef Taperol het volgende:
Ook maar een spelletje met FIRS opgestart. Jezus, waar te beginnen. :D
dat heb ik met een normaal spelletje al :')
pi_121675652
quote:
14s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:10 schreef Taperol het volgende:
Ook maar een spelletje met FIRS opgestart. Jezus, waar te beginnen. :D
Ja echt bizar.

Dat is echt effe goed zoeken waar wat heen moet ineens :)
- Djehoetie / Jehuty -
  donderdag 17 januari 2013 @ 21:12:52 #293
272979 gtalikker
hup hup hup, barbatruc!
pi_121696794
FIRS server?
--------------------------ED VETERAAN TROLL!------------------------
pi_121890198
Tijd voor een reset? :)
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 15:37:31 #295
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_121891337
Reset van welke?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_121891445
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:37 schreef SosuaCafe het volgende:
Reset van welke?
ik gok de fokserver die bart draait..
  dinsdag 22 januari 2013 @ 15:44:29 #297
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_121891571
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:40 schreef mschol het volgende:

[..]

ik gok de fokserver die bart draait..
aha. Is die ook FIRS?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_121892154
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:44 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

aha. Is die ook FIRS?
Nope.
- Djehoetie / Jehuty -
  dinsdag 22 januari 2013 @ 16:09:31 #299
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121892434
Ja kan hem wel weer eens resetten :). Voorkeuren?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121892599
Temperate, zonder vliegtuigen?
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 16:20:42 #301
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_121892921
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:09 schreef Bart het volgende:
Ja kan hem wel weer eens resetten :). Voorkeuren?
FIRS?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')