SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De OP
Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.
[ Bericht 0% gewijzigd door Bart op 27-12-2012 21:08:49 ]http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
quote:Op dinsdag 25 december 2012 19:06 schreef SosuaCafe het volgende:
Even inlezen dan doe ik ook eens mee.
Lees de OP eens aandachtig door .quote:Op dinsdag 25 december 2012 19:45 schreef plopkweker het volgende:
Eergisteren OpenTTD gedownload, snap er alleen geen hol van
Was er al mee bezigquote:
Kijk even op de server bij andere bedrijven, dat maakte het voor mij een stuk makkelijker te begrijpenquote:Op dinsdag 25 december 2012 19:45 schreef plopkweker het volgende:
Eergisteren OpenTTD gedownload, snap er alleen geen hol van
Even opnieuw installeren, kijken of dat helpt.quote:Op dinsdag 25 december 2012 20:08 schreef arkkey het volgende:
Ik dacht ook eens OpenTTD checken; al JAREN geen ttd meer gedaan. Dus ff gedownload van openttd site, geinstalleerd, ook de gfx/sounds et aangevinkt en runnen. Geeft ie al gelijk de melding dat de geinstalleerde gfx set sprites mist en dat ik maar een ander moet zoeken ofzo :s Beetje vaag, ik hem hem nota bene net laten downloaden en installen door de installer van openttd zelf :s
Die vergeet ik niet. Zou het wel willen, zo slecht als het was.quote:Op dinsdag 25 december 2012 21:59 schreef Beardy het volgende:
W8FF!
Je vergeet LOCOMOTION, gemaakt door Chris Sawyer en de opvolger van Transport Tycoon. Met echter een héél groot nadeel (naar mijn mening); het spel is missie gebaseerd, een beetje het idee van RollerCoasterTycoon (wat niet vreemd is aangezien dat spel ook door Sawyer gemaakt werd).
[ afbeelding ]
lol. Daarnaast heb je ook nog Transport Giant Tycoon. Die heb ik hier zelfs nog liggen, maar krijg die in Windows 7 niet normaal opgestart.quote:Op dinsdag 25 december 2012 22:01 schreef Bart het volgende:
[..]
Die vergeet ik niet. Zou het wel willen, zo slecht als het was.
Dat was gewoon TTD met RCT gameplay, wat een bagger.quote:Op dinsdag 25 december 2012 21:59 schreef Beardy het volgende:
W8FF!
Je vergeet LOCOMOTION, gemaakt door Chris Sawyer en de opvolger van Transport Tycoon. Met echter een héél groot nadeel (naar mijn mening); het spel is missie gebaseerd, een beetje het idee van RollerCoasterTycoon (wat niet vreemd is aangezien dat spel ook door Sawyer gemaakt werd).
[ afbeelding ]
't weer zit niet meequote:Op dinsdag 25 december 2012 22:24 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
Hoezo neemt de productie niet toe?
Toenames zijn ook random hè .quote:Op dinsdag 25 december 2012 22:24 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
Hoezo neemt de productie niet toe?
Oh, lekker dan. Hoezo is er niet gewoon een investeerknopje?quote:
niet mijn spoor dat is baggerquote:Op dinsdag 25 december 2012 19:49 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Kijk even op de server bij andere bedrijven, dat maakte het voor mij een stuk makkelijker te begrijpen
tsstquote:Op woensdag 26 december 2012 12:32 schreef gtalikker het volgende:
Mensen? hallo?
btw Ik trek mij terug uit the vervoer van matrialen, ik ga alleen mensen vervoeren
Je hebt waarschijnlijk het halve dorp gesloopt en daarnaast stamp je een station zo groot als het dorp zelf uit de grond.quote:Op dinsdag 25 december 2012 22:31 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
De logica is ook weer ver te zoeken, het enige wat ik heb gedaan is een paar spoorlijnen aanleggen.
Ik heb helemaal niks gesloopt, daarom vind ik het raar.quote:Op woensdag 26 december 2012 13:22 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Je hebt waarschijnlijk het halve dorp gesloopt en daarnaast stamp je een station zo groot als het dorp zelf uit de grond.
Geen wonder dat je reputatie niet erg hoog is
Was ik al mee bezig, dus dat komt wel goed.quote:Op woensdag 26 december 2012 15:15 schreef ArnosL het volgende:
Heb ik ook altijd. Een hoop treinen langs laten komen en goederen/passagiers vervoeren en dan komt het wel goed. In ieder geval de eerste tijd niets slopen, want dan duurt het nog langer.
Niet, je moet dat handmatig doen.quote:Op woensdag 26 december 2012 16:35 schreef cherrycoke het volgende:
hoe kan je makkelijk al je trientjes vervangen als je van bijv monorail naar maglev gaat?
echtquote:Op woensdag 26 december 2012 16:48 schreef Rezania het volgende:
[..]
Niet, je moet dat handmatig doen.
Ja, lekker krom. Blijkbaar vinden ze de geluidsoverlast van al die treinen geen probleem.quote:Op woensdag 26 december 2012 15:15 schreef ArnosL het volgende:
Heb ik ook altijd. Een hoop treinen langs laten komen en goederen/passagiers vervoeren en dan komt het wel goed. In ieder geval de eerste tijd niets slopen, want dan duurt het nog langer.
Ja, helaas wel. Daarom blijf ik ook meestal gewoon met treinen rijden, te lui om te vervangen.quote:
Nog meer treinen op hetzelfde netwerk laten rijden en nog langer maken .quote:Op woensdag 26 december 2012 22:08 schreef Rezania het volgende:
Argh, productie is veel te sterk toegenomen, nu is hij zo groot dat mijn netwerk het niet aan kan, en er is ook geen ruimte om uit te breiden.
Dat is juist het probleem, er past niet meer op. En langer maken kan ook niet, want dan heb ik grotere stations nodig, en dat past niet.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:09 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Nog meer treinen op hetzelfde netwerk laten rijden en nog langer maken .
Toch een manier zoeken om uit te breiden dan? Deel van een dorp slopen of iets dergelijks? Of spoor weghalen en het hele stuk opnieuw ontwerpen?quote:Op woensdag 26 december 2012 22:10 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem, er past niet meer op. En langer maken kan ook niet, want dan heb ik grotere stations nodig, en dat past niet.
Hmm, ik denk dat ik het ontvangende station dan wel RoRo kan maken, even kijken.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:11 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Toch een manier zoeken om uit te breiden dan? Deel van een dorp slopen of iets dergelijks? Of spoor weghalen en het hele stuk opnieuw ontwerpen?
Het is toch leuker als je bezig kunt blijven enzo .quote:Op woensdag 26 december 2012 22:14 schreef Rezania het volgende:
[..]
Hmm, ik denk dat ik het ontvangende station dan wel RoRo kan maken, even kijken.
Oh, er is nog genoeg te doen hoor, daar niet van. Maar het is natuurlijk ook een kunst en uitdaging om je netwerk goed te laten functioneren.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:15 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Het is toch leuker als je bezig kunt blijven enzo .
Krijg je een melding ? Of gebeurt er gewoon niks? Ik gebruik zelf liefste altijd zBase (voor de 32bit graphics) maar dat levert timeouts op voor de server. Dus voor de server gebruik ik maar opengfx.quote:
nee kon niet op gamenetwerk komen maar het is weer weg dus nu alles vervangen met maglevquote:Op donderdag 27 december 2012 12:47 schreef RPG het volgende:
[..]
Krijg je een melding ? Of gebeurt er gewoon niks? Ik gebruik zelf liefste altijd zBase (voor de 32bit graphics) maar dat levert timeouts op voor de server. Dus voor de server gebruik ik maar opengfx.
Er is ook een algemene knop waarmee je alle richtingen op kan. (kruispunt knop naast die 4 andere richtingen)quote:Op donderdag 27 december 2012 15:15 schreef mschol het volgende:
hoewel ik het concept van het spel goed vind vind ik de inflexibiliteit qua sporen aanleggen altijd zo storend... (een apart knopje voor horizontale wegen/sporen en een apart knopje voor verticale wegen/sporen)
dat haalt mij zo uit het spel element
quote:Op donderdag 27 december 2012 15:17 schreef RPG het volgende:
[..]
Er is ook een algemene knop waarmee je alle richtingen op kan. (kruispunt knop naast die 4 andere richtingen)
Ow nee dat is heel simpel:quote:Op donderdag 27 december 2012 15:42 schreef ArnosL het volgende:
Die 32 bits graphics installeren is best lastig ja, ben ik ook wel eens mee bezig geweest.
Ik baal dat m'n laptop gecrashed is laatst, een game met 1000 treinen weg. Heeft behoorlijk veel tijd gekost om dat toen op te bouwen.
Dat is zelfs nog wat omslachtig. Je kan ook in het spel naar online inhoud zoeken en dan gewoon ingame zBase downloaden. Even instellen bij opties en klaar.quote:Op donderdag 27 december 2012 16:16 schreef RPG het volgende:
[..]
Ow nee dat is heel simpel:
Hier zbase downloaden: http://bundles.openttdcoop.org/zbuild/push/LATEST/ (de .zip bestand)
Als je hem binnen hebt pak je hem uit (je krijgt dan een map genaamd zbase)
je plaatst dan de map zbase in je data map (program files/openttd/data/ je zal daar ook je opengfx zien staan)
Als je dan het spel op start kan je in je setting opengfx veranderen in zbase.
Is er niet, er is altijd een kans dat je wordt gepakt tijdens het omkopen. Maar je kan je reputatie ook verhogen door bomen te planten.quote:Op donderdag 27 december 2012 16:28 schreef gtalikker het volgende:
weet iemand hoe ik makelijk een stad omkoop zonder dat het betrapt word? ik ben net bezig met maglev maar kut stad wil niet
In welk jaar zit je? Misschien te vroeg of te laat.quote:Op donderdag 27 december 2012 16:46 schreef BBQSausage het volgende:
Ik kan geen treinen meer maken, alleen nog wagons.
2028quote:Op donderdag 27 december 2012 16:50 schreef Rezania het volgende:
[..]
In welk jaar zit je? Misschien te vroeg of te laat.
Probeer eens over te stappen op elektrische treinen, monorails en maglevs.quote:Op donderdag 27 december 2012 16:50 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
2028
Maar nu zijn net al m'n treinen aan het verouderen.
Nicequote:Op donderdag 27 december 2012 16:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat is zelfs nog wat omslachtig. Je kan ook in het spel naar online inhoud zoeken en dan gewoon ingame zBase downloaden. Even instellen bij opties en klaar.
Ah, gevonden, en 't helpt.quote:Op donderdag 27 december 2012 16:51 schreef Rezania het volgende:
[..]
Probeer eens over te stappen op elektrische treinen, monorails en maglevs.
[ afbeelding ]
Muis ingedrukt houden op dat icoon zodat er een menu verschijnt en dan elektrische sporen selecteren.
http://wiki.openttd.org/Convert_trackquote:Op donderdag 27 december 2012 16:59 schreef BBQSausage het volgende:
Wel jammer dat je alleen de stations kan 'upgraden', en het spoor niet.
Ziet er inderdaad goed uit ja. Wel een beetje jammer dat er weinig 32 bits NewGRF's zijn.quote:Op donderdag 27 december 2012 16:53 schreef Altron het volgende:
[..]
Nice
Vanavond gelijk even doen
Ik speel dit soort spellen totaal niet voor de graphics omdat het me normaal helemaal niet boeit , maar ik moet zeggen dat die update er goed uit ziet.
Ah nice, ik was al alle rails aan het wegslopenquote:Op donderdag 27 december 2012 17:01 schreef Rezania het volgende:
[..]
http://wiki.openttd.org/Convert_track
Hoezo moeilijk doen?quote:Op donderdag 27 december 2012 17:32 schreef gtalikker het volgende:
[ afbeelding ]
,ijn kruising op server, pracht ding
daar kun je maar 1 kant op met de treinenquote:Op donderdag 27 december 2012 17:57 schreef Rezania het volgende:
[..]
Hoezo moeilijk doen?
[ afbeelding ]
Het is toch nooit zo druk dat er een trein moet wachten.
Dat is zo ja, A kan naar B, C kan naar B, maar C kan niet naar A. Maar anders had ik ook gewoon sporen die kant opgelegd als het nodig was.quote:Op donderdag 27 december 2012 18:41 schreef gtalikker het volgende:
[..]
daar kun je maar 1 kant op met de treinen
Ach joh, het is maar een klein stukje van de hele rit, ik merk er niet zo veel van.quote:Op donderdag 27 december 2012 18:32 schreef Peter het volgende:
2 bochten achter elkaar vertragen een trein veel. net zoals een hoek van 45 graden..
Ik laat minimaal 1 treinlengte tussen bochten zitten.
maglevs gaan 643 km/u een bocht maakt dan ook niet meer uitquote:Op donderdag 27 december 2012 18:32 schreef Peter het volgende:
2 bochten achter elkaar vertragen een trein veel. net zoals een hoek van 45 graden..
Ik laat minimaal 1 treinlengte tussen bochten zitten.
Net even gekeken, maar er zijn amper nog mogelijkheden als je nu pas een bedrijf begint.quote:
En het blijft gewoon leukquote:Op donderdag 27 december 2012 20:17 schreef FritsFluitketel het volgende:
Op kerstavond maar weer eens geinstalleerd onder het mom "je moet wat in de vakantie".. Speelde ooit TTD, nu OpenTTD geinstalleerd (zit op Linux, vandaar..), maar wat is 't toch geweldig al die treintjes
btw cherry hoezo bedrijf waarde van 4 miljard?! en je hebt van veel mensen bijna het hele bedrijf!quote:Op donderdag 27 december 2012 20:42 schreef gtalikker het volgende:
zullen we een aanmeld ronde doen en dan de server rebooten met iedereen die zich op gaf?
zoals rezania al zij, weinig kans dat nieuwe mensen tegen reuzen moeten concureren in het jaar 2080.
het is jammer maar enfin, het is leuker als het syngroon gaat denk ik
Heel veel geld, en heel veel bezitting, dan kom je op een bedrijfswaarde van 4 miljard.quote:Op donderdag 27 december 2012 20:43 schreef gtalikker het volgende:
[..]
btw cherry hoezo bedrijf waarde van 4 miljard?! en je hebt van veel mensen bijna het hele bedrijf!
oeps verkeerde knop sorry
Engels: http://wiki.openttd.org/Signalsquote:Op donderdag 27 december 2012 20:57 schreef plopkweker het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe signals werken? Ik heb de OP goed doorgespit en kon daar niks vinden, de tutorials die op youtube staan word ik ook niet veel wijzer van.
Uit de OP: http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=enquote:Op donderdag 27 december 2012 20:57 schreef plopkweker het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe signals werken? Ik heb de OP goed doorgespit en kon daar niks vinden, de tutorials die op youtube staan word ik ook niet veel wijzer van.
Was er al naar aan het staren ja, damn wat een mapquote:Op donderdag 27 december 2012 21:01 schreef gtalikker het volgende:
je heb 2 hoofd singalen de one way an two way
one way is de gene met het bordje, die verteld waar een trein in kan en waneer, gebruik deze bij kruisingen of bij begin van spoor,
de two way is als je een enkel spoor hebt en daar kruisingen hebt.neem anders een kijkje op de server
quote:Op donderdag 27 december 2012 21:00 schreef Bart het volgende:
[..]
Uit de OP: http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=en
Die kende ik nog niet, ziet er goed uit, ff in de OP opnemen.quote:Op donderdag 27 december 2012 20:59 schreef Rezania het volgende:
Nederlands: http://wiki.openttd.org/Seinen/Nl
Je kende de OpenTTD wiki nog niet? Goede site, zo'n beetje alles staat er op in het Nederlands en Engels, en ze hebben ook tutorials.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:03 schreef Bart het volgende:
[..]
Die kende ik nog niet, ziet er goed uit, ff in de OP opnemen.
Natuurlijk ken ik de OpenTTD wiki . Alleen die specifieke pagina, in het Nederlands, nog niet.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:04 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je kende de OpenTTD wiki nog niet? Goede site, zo'n beetje alles staat er op in het Nederlands en Engels, en ze hebben ook tutorials.
Neem dan ook gelijk even de Nederlandse tutorial op in de OP.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:05 schreef Bart het volgende:
[..]
Natuurlijk ken ik de OpenTTD wiki . Alleen die specifieke pagina, in het Nederlands, nog niet.
ff kijken of dat nog lukt, zat tegen het maximum aantal tekens van een post aan .quote:Op donderdag 27 december 2012 21:06 schreef Rezania het volgende:
[..]
Neem dan ook gelijk even de Nederlandse tutorial op in de OP.
http://wiki.openttd.org/Tutorial/Nl
Het is ook wel een heel verhaal.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:08 schreef Bart het volgende:
[..]
ff kijken of dat nog lukt, zat tegen het maximum aantal tekens van een post aan .
het linkje zottekequote:Op donderdag 27 december 2012 21:08 schreef Bart het volgende:
[..]
ff kijken of dat nog lukt, zat tegen het maximum aantal tekens van een post aan .
Dat snap ik . Dan nog wordt het krap. Maar het past!quote:
maar bart, server reboot? -> het is behoorlijk volquote:Op donderdag 27 december 2012 21:10 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat snap ik . Dan nog wordt het krap. Maar het past!
Begin gewoon eens met dit:quote:Op donderdag 27 december 2012 21:11 schreef MuffinKillerzz het volgende:
Nou, ik dacht ik doe dit wel eventjes!
Even een hele treinen monopoly opzetten, maar ik snap er werkelijk geen kanker van
Dit is toch nog lang niet vol .quote:Op donderdag 27 december 2012 21:11 schreef gtalikker het volgende:
[..]
maar bart, server reboot? -> het is behoorlijk vol
ditquote:
Goh .quote:Op donderdag 27 december 2012 21:23 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik ben van de server gegooid
oh vandaar, ja, dat wiat ik toen nog niet.quote:
Het is gewoon in de ingame chat genoemd, je kon zelfs aangeven of je nog wensen had .quote:Op donderdag 27 december 2012 21:25 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
oh vandaar, ja, dat wiat ik toen nog niet.
Oh, ik heb nog wel een verzoekje. Kun je bij wereldgeneratie de plaatsnamen op Nederlands zetten?quote:Op donderdag 27 december 2012 21:28 schreef Bart het volgende:
[..]
Het is gewoon in de ingame chat genoemd, je kon zelfs aangeven of je nog wensen had .
Dat had ik nog niet gelezen.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:28 schreef Bart het volgende:
[..]
Het is gewoon in de ingame chat genoemd, je kon zelfs aangeven of je nog wensen had .
Oh, ik wist niet dat het zo makkelijk kon. Toen ik er mee bezig was heb ik allerlei vage bestanden gezocht en gedownload enzo. Bedankt!quote:Op donderdag 27 december 2012 16:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat is zelfs nog wat omslachtig. Je kan ook in het spel naar online inhoud zoeken en dan gewoon ingame zBase downloaden. Even instellen bij opties en klaar.
Alweer resetquote:
Jij had een bedrijfswaarde van 5 miljardquote:
Steek je treinrails over? Dan worden ze vaak overreden.. Leg bruggetjes aan over spoor!quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:52 schreef plopkweker het volgende:
wtf, in drinwood zijn opeens 10 van m'n 12 trams verdwenen en m'n rating is naar slecht gegaan
Nee, ik laat ze daar niet overheen rijden. Nog ff kijkenquote:Op vrijdag 28 december 2012 01:34 schreef Peter het volgende:
[..]
Steek je treinrails over? Dan worden ze vaak overreden.. Leg bruggetjes aan over spoor!
OpenTTD wiki staat het duidelijk uitgelegdquote:Op donderdag 27 december 2012 20:57 schreef plopkweker het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe signals werken? Ik heb de OP goed doorgespit en kon daar niks vinden, de tutorials die op youtube staan word ik ook niet veel wijzer van.
De wintermaanden he :pquote:
Had ik al gedaan naar aanleiding van de links van Rezania, thanks anywayquote:Op vrijdag 28 december 2012 10:17 schreef FritsFluitketel het volgende:
[..]
OpenTTD wiki staat het duidelijk uitgelegd
Nee.quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zou er ooit een fatsoenlijk vervolg komen? Met uitgebreidere spoormogelijkheden?
treinen die het overijden?quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:01 schreef plopkweker het volgende:
Ik ben echt niet blij dat ik nergens kan achterhalen dat mijn trams zomaar verdwijden. Een bom van inkomsten met 18.500 inwoners.
Nee, wel een treinstation die er naast staat maar daar lopen geen tramrailsquote:
Zet eens een wachtwoord op je company.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:04 schreef plopkweker het volgende:
[..]
Nee, wel een treinstation die er naast staat maar daar lopen geen tramrails
donequote:Op vrijdag 28 december 2012 11:06 schreef Bart het volgende:
[..]
Zet eens een wachtwoord op je company.
En nu afwachten of er weer trams verdwijnen.quote:
Gisteren maakte ik zoiets nog mee...quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:06 schreef Bart het volgende:
[..]
Zet eens een wachtwoord op je company.
lolquote:Op vrijdag 28 december 2012 11:20 schreef plopkweker het volgende:
Net 3 van de 27 gevonden achter een depot dat ik kwijt was
Dude, ze zijn er allemaal nog hoor . Je hebt zeker nog niet in je voertuigenlijst gekeken? Ze staan gewoon vast.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:20 schreef plopkweker het volgende:
Net 3 van de 27 gevonden achter een depot dat ik kwijt was
quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:31 schreef Bart het volgende:
[..]
Dude, ze zijn er allemaal nog hoor . Je hebt zeker nog niet in je voertuigenlijst gekeken? Ze staan gewoon vast.
Ik ben een noob, laat mequote:Op vrijdag 28 december 2012 11:34 schreef Bart het volgende:
"Mijn voertuigen zijn weg! "
Maar vervolgens niet checken of ze ook daadwerkelijk weg zijn .
Schattig hoor .quote:
Of hele stukken land onder water zetten, al je geld op, grappen genoeg inderdaad. Op mijn andere server, die ik nu niet meer draai, kickte ik ook iedere speler die geen wachtwoord op zijn company had.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:18 schreef Altron het volgende:
[..]
Gisteren maakte ik zoiets nog mee...
Zat op een server , en ineens kreeg ik berichten ''trein blabla is verdwaald'' etc.
Zag ik ineens dat iemand hele stukken rails van me gesloopt had , echt zo fucking triest.
Effe wachtwoord erop gezet en klaar , maar goed ...toen was het kwaad al geschied...
Wat een trieste mensen heb je toch ook altijd online..
Maak gewoon ff een extra rail boven drinwood noord, zodat ze kunnen keren. Dan is het allemaal in orde.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:36 schreef plopkweker het volgende:
Kreeg net al die berichten van die en die hebben zoveel verlies gemaakt, overal op geklikt en kreeg dit:
[ afbeelding ]
ik kon ze niet terugsturen naar het depot.
xquote:Bart, hoe krijg jij die huizen onzichtbaar?
zo slecht was hij echt niet.. ik heb er meer uren inzitten dan in (open)ttdquote:Op dinsdag 25 december 2012 22:01 schreef Bart het volgende:
[..]
Die vergeet ik niet. Zou het wel willen, zo slecht als het was.
Hij was in vergelijking met de spoor/sein/treinmogelijkheden in OpenTTD gewoon echt ontzettend simpel. Voegde niets toe om dat spel te gaan spelen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:40 schreef mschol het volgende:
[..]
zo slecht was hij echt niet.. ik heb er meer uren inzitten dan in (open)ttd
Lol man... dat is wel heel triest idd.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:36 schreef Bart het volgende:
[..]
Of hele stukken land onder water zetten, al je geld op, grappen genoeg inderdaad.
99 dacht ikquote:
Tis juist leuk . En je leert plannen, overal op letten. Tis vast ter verantwoordenquote:Op vrijdag 28 december 2012 17:28 schreef StM het volgende:
* StM moet echt wegblijven uit dit topic... Ik heb zo enorm veel uren verspilt aan deze game.
Als je echt geld wilt verspillen moet je het water opblazen .quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:36 schreef Bart het volgende:
[..]
Of hele stukken land onder water zetten, al je geld op, grappen genoeg inderdaad. Op mijn andere server, die ik nu niet meer draai, kickte ik ook iedere speler die geen wachtwoord op zijn company had.
been there, done that.quote:Op vrijdag 28 december 2012 17:31 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Als je echt geld wilt verspillen moet je het water opblazen .
Hoezo? Iedereen speelt met andere doelen op de server mijn doel is een enorme stad te krijgen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:23 schreef Rezania het volgende:
Hehe, ik doe het zo slecht op die multiplayerserver. Echt niks voor mij.
mijn doel is om op een fabriek 20.000 goederen te produceren, met minimaal 80% getransporteerd.quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:38 schreef RPG het volgende:
[..]
Hoezo? Iedereen speelt met andere doelen op de server mijn doel is een enorme stad te krijgen.
quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:41 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
mijn doel is om op een fabriek 20.000 goederen te produceren, met minimaal 80% getransporteerd.
Ik bedoel met de rating. En de server gaat constant door, dus dan heb ik ook de neiging om constant door te gaan, iets wat ik bij singleplayer gewoon zelf kan bepalen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:38 schreef RPG het volgende:
[..]
Hoezo? Iedereen speelt met andere doelen op de server mijn doel is een enorme stad te krijgen.
ik heb hem nog niet ontdekt .quote:Op vrijdag 28 december 2012 19:25 schreef StM het volgende:
[..]
Maar het kan zijn dat goods zijn eigen limieten heeft.
Dus niet hoger dan dan 2550 ton per maand ervan uitgaande dat de waardes niet zijn aangepast voor OpenTTD.quote:Primary industries produce cargo 8 or 9 times (10 times possible for forests) a month. Monthly production is an industries 'base value' multiplied times 8 or 9 (or 10 for higher productions forests). For example, the base value for a coal mine is 15 tons, so the monthly production is 120 or 135 tons. This base value is capped at 255, so the maximum possible monthly production for any industry is 2040 or 2295 (or 2550 - again - forest).
Geen idee. Kan je elkaars spoor eigenlijk wel slopen?quote:Op zaterdag 29 december 2012 10:05 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ] welke mongol dee dat mijn hele treinzooi naar de klote
Vliegveld is van mij. Maar ik heb niets met je spoor of treinen gedaan.quote:Op zaterdag 29 december 2012 10:05 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ] welke mongol dee dat mijn hele treinzooi naar de klote
Wil je mijn bedrijf hebben? Gooi ik even het wachtwoord eraf.quote:
Vetquote:Op zaterdag 29 december 2012 16:47 schreef Rezania het volgende:
Wacht, ik DM het wachtwoord wel even.
Mijn winst de afgelopen 10 jaar is ongeveer 100.000.000, dus best weinig denk ikquote:Op zaterdag 29 december 2012 20:31 schreef Rezania het volgende:
Een winst van 30 miljoen binnen 10 jaar, is dat veel of weinig?
quote:Op zaterdag 29 december 2012 23:11 schreef MaGNeT het volgende:
Nog ruim 1 jaar te gaan en dan... Speel ik Transport Tycoon precies 20 jaar
Goh . Ik maakte er laatst een van een 256x256 map, was al 70MB .quote:Op zaterdag 29 december 2012 20:05 schreef Rezania het volgende:
Screenshot van de hele kaart proberen te maken, spel loopt gelijk vast.
1024 * 1024 hier, 89,5MB, 65472 x 32886, en hartstikke vaag.quote:Op zaterdag 29 december 2012 23:20 schreef Bart het volgende:
[..]
Goh . Ik maakte er laatst een van een 256x256 map, was al 70MB .
Beter maken ze een nieuw deel na 20 jaarquote:Op zaterdag 29 december 2012 23:11 schreef MaGNeT het volgende:
Nog ruim 1 jaar te gaan en dan... Speel ik Transport Tycoon precies 20 jaar
Die zijn er toch al.quote:Op zaterdag 29 december 2012 23:32 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Beter maken ze een nieuw deel na 20 jaar
Beter gaat ook niet lukken, met de development tijd die al in OpenTTD zit...quote:Op zaterdag 29 december 2012 23:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik bedoel gewoon echt iets nieuws. Tegenwoordig zijn er geen spellen die dezelfde gameplay leveren, of beter. Er zijn geen modern equivalenten.
Ik heb mijn doel alweer gehaald. De stad waar ik mee begon heb ik uitgebouwd tot de grootste stad van de server (met nu geloof ik 140.000 inwoners) Dus ik ben alweer klaarquote:Op vrijdag 28 december 2012 18:38 schreef RPG het volgende:
[..]
Hoezo? Iedereen speelt met andere doelen op de server mijn doel is een enorme stad te krijgen.
mhh ik heb nog 3 jaar te gaan voordat ik die gedenkwaardige datum weer kan prikken.quote:Op zaterdag 29 december 2012 23:11 schreef MaGNeT het volgende:
Nog ruim 1 jaar te gaan en dan... Speel ik Transport Tycoon precies 20 jaar
er zijn imho genoeg spellen die dezelfde gameplay leveren..quote:Op zaterdag 29 december 2012 23:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik bedoel gewoon echt iets nieuws. Tegenwoordig zijn er geen spellen die dezelfde gameplay leveren, of beter. Er zijn geen modern equivalenten.
die cap geldt inderdaad voor grondstoffen.quote:
Wat de rest zegt, alleen primaire industrieën hebben die maximale output.quote:Op zondag 30 december 2012 04:09 schreef Rezania het volgende:
We hadden het toch laatst over die productiecap?
[ afbeelding ]
Blijkbaar ligt hij toch rond de 4000 Bart, of zelfs hoger.
Locomotion was een slap aftreksel van TTD, echt niet boeiend. Transport Giant had een iets andere opzet, op zich wel een tof spel waar ik me een tijd mee heb vermaakt, maar uiteindelijk toch minder mogelijkheden dan OpenTTD waardoor het na een tijdje ging vervelen. En dan had je nog Traffic Giant, heel andere opzet, passagiers in een stad vervoeren op de meest efficiënte wijze. Ook een tijd gespeeld, maar ook op een gegeven moment uitgekeken. Sid Meier's Railroads was natuurlijk helemaal een faal van de bovenste plank, je kon maar één soort sein maken, complexe spoornetwerken zaten er niet in en de maps waren bizar klein. Leuk voor de kids zullen we maar zeggen.quote:Op zondag 30 december 2012 03:16 schreef mschol het volgende:
[..]
er zijn imho genoeg spellen die dezelfde gameplay leveren..
basisconcept is namelijk heel simpel: zet een bedrijf op dat dingen (goederen, personen e.d.) vervoert en ga winst maken..
en daar zijn meeeer dan genoeg goede games in te vinden
ik vind ttd iig niet specialer dan andere, hooguit een paar uitgebreidere opties..
Heb de demo destijds gespeeld vanaf een shareware CD-ROM, was toen nog 3 maand wachten voor het spel écht uitkwam.quote:Op zondag 30 december 2012 03:01 schreef Gewoonik het volgende:
[..]
mhh ik heb nog 3 jaar te gaan voordat ik die gedenkwaardige datum weer kan prikken.
Maakt niet uit. Je moet gewoon altijd een trein laten laden op een station. De lengte boeit niet daarvoor, maar langere treinen zijn vaak wel efficiënter in gebruik en ook qua kosten natuurlijk aantrekkelijker, alhoewel je over het algemeen geen geldtekort hebt .quote:Op zondag 30 december 2012 11:08 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Wat is trouwens beter om de productie te laten toenemen? Één treintje met 6 wagons of twee met ieder 3 wagons?
TTO was mijn eerste illegale spel ooit .quote:Op zondag 30 december 2012 10:23 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Heb de demo destijds gespeeld vanaf een shareware CD-ROM, was toen nog 3 maand wachten voor het spel écht uitkwam.
Toen direct naar de Dixons gefietst en 139 zuurverdiende guldens op de toonbank neergelegd.
Heb het origineel hier nog liggen, uiteraard
Ik ben pas net begonnen, dus geld is soms nog wel een issue. Speel in tropisch klimaat. Dus geen kolen als cash-cow.quote:Op zondag 30 december 2012 11:13 schreef Bart het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Je moet gewoon altijd een trein laten laden op een station. De lengte boeit niet daarvoor, maar langere treinen zijn vaak wel efficiënter in gebruik en ook qua kosten natuurlijk aantrekkelijker, alhoewel je over het algemeen geen geldtekort hebt .
Ah oke . Nou ja, 1 loc is goedkoper dan 2, zowel in aanschaf als in running costs. Ik bouw zelf meestal treinen van 6 vakjes in het begin. Later als de productie omhoog gaat worden dat 8 of 10.quote:Op zondag 30 december 2012 11:17 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik ben pas net begonnen, dus geld is soms nog wel een issue. Speel in tropisch klimaat. Dus geen kolen als cash-cow.
Kan je zelf zien he, gewoon het geldknopje ingedrukt houden, komt er een uitklapmenu met alle company's .quote:
niet zo veel geloof ik :pquote:
Volgens mij heeft de snelheid van afleveren van de goederen wel invloed. Als de trein met 6 karretjes er bijvoorbeeld 2 maanden over doet om vol te raken is het slimmer om 2 treinen te nemen met 3 karretjes. Dan is er altijd 1 op het station en 1 de goederen aan het afleveren.quote:Op zondag 30 december 2012 11:13 schreef Bart het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Je moet gewoon altijd een trein laten laden op een station. De lengte boeit niet daarvoor, maar langere treinen zijn vaak wel efficiënter in gebruik en ook qua kosten natuurlijk aantrekkelijker, alhoewel je over het algemeen geen geldtekort hebt .
Nee .quote:Op zondag 30 december 2012 11:56 schreef RPG het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de snelheid van afleveren van de goederen wel invloed.
Je hebt sowieso minimaal 2 treinen nodig. Je hebt er gewoon het juiste aantal nodig om altijd 1 trein aan het laden te hebben. Bij kortere treinen ligt dat aantal simpelweg hoger, dus is het duurder. Voor de productie maakt het echt niets uit.quote:Als de trein met 6 karretjes er bijvoorbeeld 2 maanden over doet om vol te raken is het slimmer om 2 treinen te nemen met 3 karretjes. Dan is er altijd 1 op het station en 1 de goederen aan het afleveren.
Heel handig.quote:Op zondag 30 december 2012 12:30 schreef Bart het volgende:
Hier zie je welke factoren invloed hebben op de station rating. Dat zijn dus:
• Max speed of last vehicle entering station (to a max of 255 km/h)
• Age in years of last vehicle entering station
• Days since last cargo pickup. Multiply days in "Condition" column by 4 if last vehicle was a ship. (Note: If a vehicle was ready to pick up a cargo but there was no cargo, it is regarded as a cargo pickup anyhow)
• Units of cargo waiting at station
• Statue in town of station
• Small advertising campaign
• Medium advertising campaign
• Large advertising campaign
• Road vehicle crashed
• Train crashed
Waarbij de days sinds last pickup de grootste invloed heeft. Als er altijd een trein staat te laden, is dat altijd 0 dagen, dus altijd al +51% voor je rating en een +16% omdat je geen goederen hebt staan wachten op het station. Snelheid van afleveren heeft nergens invloed op, al doe je er honderd jaar om de boel te bezorgen. Enkel de inkomsten die je ervoor krijgt zijn lager.
Zinloos. Je hebt als er altijd een trein staat te wachten al 67%. Dan heb je nog treinen sneller dan 255km/h, op een gegeven moment zijn ze dat allemaal. Dus dan zit je op 84%. Bouw eventueel een standbeeld, zit je op 94%. Nou ja, dan kun je voor die laatste paar procent inderdaad je treinen constant gaan vernieuwen, maar effectief schiet je daar natuurlijk niet veel mee op.quote:Op zondag 30 december 2012 12:34 schreef BurnaBoy het volgende:
Maar als je breakdowns uit hebt staan gaan je treinen eeuwig mee, dan moet je dus gewoon gaan vervangen om die eerste 2 punten te compenseren.
139 gulden voor een spel?quote:Op zondag 30 december 2012 10:23 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Heb de demo destijds gespeeld vanaf een shareware CD-ROM, was toen nog 3 maand wachten voor het spel écht uitkwam.
Toen direct naar de Dixons gefietst en 139 zuurverdiende guldens op de toonbank neergelegd.
Heb het origineel hier nog liggen, uiteraard
Vijf stations/haltes die minimaal 1x per 20 dagen bezocht worden. Eventueel 1x per drie maanden fund new buildings.quote:Op zondag 30 december 2012 12:45 schreef ArnosL het volgende:
Hoe laat je je steden eigenlijk het snelst groeien? Ik laat er al treinen en bussen naar toe rijden, maar ze groeien nog niet echt snel.
Ik doe alleen maar aan passagiersvervoer btw
Als ik het goed begrijp kan een stad zonder watertoren niet groeien, omdat je daar geen water kan afleveren.quote:Op zondag 30 december 2012 12:50 schreef Bart het volgende:
[..]
Vijf stations/haltes die minimaal 1x per 20 dagen bezocht worden. Eventueel 1x per drie maanden fund new buildings.
Voor temperate dan. Andere klimaten moet je nog weer water of goederen vervoeren, maar temperate niet.
Games zijn goedkoper geworden . Toen ik nog met de NES speelde, 23 jaar geleden ofzo, was een game voor de NES 130 a 140 gulden...quote:
in tropical geldt dat geloof ik ja. Weet ik niet zeker, speel zelf alleen temperate .quote:Op zondag 30 december 2012 12:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp kan een stad zonder watertoren niet groeien, omdat je daar geen water kan afleveren.
Dan gaat het sneller ja .quote:Op zondag 30 december 2012 12:51 schreef ArnosL het volgende:
Ik heb al wat anders gevonden, beetje spelen met de geavanceerde instellingen Stadsgroei indicator op 10 gezet en de verhouding aan groeisteden naar 1 op 1 gezet. Kijken hoe hard het gaat
Ik wilde eens wat anders. Dus zit nu in tropical.quote:Op zondag 30 december 2012 12:52 schreef Bart het volgende:
[..]
in tropical geldt dat geloof ik ja. Weet ik niet zeker, speel zelf alleen temperate .
En ik vind ¤60,- soms al veel.quote:Op zondag 30 december 2012 12:51 schreef Bart het volgende:
[..]
Games zijn goedkoper geworden . Toen ik nog met de NES speelde, 23 jaar geleden ofzo, was een game voor de NES 130 a 140 gulden...
inflatie niet meegerekend is het even duurquote:
Ja mooi was dat. Eerst 2 maanden zeuren bij paps en mams en dan eindelijk op een zaterdag met 130 guldentjes op zak naar de spelletjes boer fietsen.quote:Op zondag 30 december 2012 12:51 schreef Bart het volgende:
[..]
Games zijn goedkoper geworden . Toen ik nog met de NES speelde, 23 jaar geleden ofzo, was een game voor de NES 130 a 140 gulden...
De goede oude tijdquote:Op zondag 30 december 2012 13:04 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Ja mooi was dat. Eerst 2 maanden zeuren bij paps en mams en dan eindelijk op een zaterdag met 130 guldentjes op zak naar de spelletjes boer fietsen.
Regelmatig in je zak voelen onderweg om zeker te weten dat je dat vermogen niet was verloren.
Dan als de bliksem naar huis en spelen maar.
Ik ben die van mij kwijt.quote:Op zondag 30 december 2012 10:23 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Heb de demo destijds gespeeld vanaf een shareware CD-ROM, was toen nog 3 maand wachten voor het spel écht uitkwam.
Toen direct naar de Dixons gefietst en 139 zuurverdiende guldens op de toonbank neergelegd.
Heb het origineel hier nog liggen, uiteraard
Het ging er meer over als je die 100% wilde halen,quote:Op zondag 30 december 2012 12:38 schreef Bart het volgende:
[..]
Zinloos. Je hebt als er altijd een trein staat te wachten al 67%. Dan heb je nog treinen sneller dan 255km/h, op een gegeven moment zijn ze dat allemaal. Dus dan zit je op 84%. Bouw eventueel een standbeeld, zit je op 94%. Nou ja, dan kun je voor die laatste paar procent inderdaad je treinen constant gaan vernieuwen, maar effectief schiet je daar natuurlijk niet veel mee op.
Dat had ik met Port Royale 2,quote:Op zondag 30 december 2012 13:04 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Ja mooi was dat. Eerst 2 maanden zeuren bij paps en mams en dan eindelijk op een zaterdag met 130 guldentjes op zak naar de spelletjes boer fietsen.
Regelmatig in je zak voelen onderweg om zeker te weten dat je dat vermogen niet was verloren.
Dan als de bliksem naar huis en spelen maar.
1152 passagiers per trein en dan maar een omzet van ¤11 miljoen per jaar? Maak je spoor wat langer, of zet je treinen op volledig laden.quote:Op zondag 30 december 2012 14:27 schreef ArnosL het volgende:
35 passagierstreintjes met een capaciteit van 1152 passagiers per stuk zetten momenteel zo'n 11 miljoen per jaar om En dat na een uurtje spelen
Jammer genoeg is het doosje een beetje geplet.quote:
Vliegen. Ik haal hout op bij A, vervoer het met treinen naar B, vlieg papier naar C, om vervolgens de goederen naar B te vliegen. Zeer lucratief.quote:Op zondag 30 december 2012 14:36 schreef MaGNeT het volgende:
Zo, de olie wordt nu opgehaald rond Dredworth.
Nu nog de goederen naar een stad zien te krijgen
Kan geen vliegtuigen meer maken...quote:Op zondag 30 december 2012 14:38 schreef Rezania het volgende:
[..]
Vliegen. Ik haal hout op bij A, vervoer het met treinen naar B, vlieg papier naar C, om vervolgens de goederen naar B te vliegen. Zeer lucratief.
En ik dacht dat ik snel bouwde.quote:Op zondag 30 december 2012 14:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
100
Misschien een limiet van de online game?
Je game gaat goed
Heb verder 182 treinen.
Oh, ik dacht al. Met 500 vliegtuigen kan je zo'n beetje iedere stad en industrie van de kaart verbinden.quote:Op zondag 30 december 2012 15:06 schreef Peter het volgende:
[..]
Server heeft max 100 ingesteld staan nu
ja 10/10 bedrijven.quote:
dingen verkopenquote:Op zondag 30 december 2012 17:38 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
hoe kan ik mijn eigendomsonderhoud verlagen?
zal hem de volgende keer verhogen naar 15quote:
Een iets grotere map zou dan misschien wel handig zijn.quote:Op zondag 30 december 2012 17:44 schreef Bart het volgende:
[..]
zal hem de volgende keer verhogen naar 15
al mijn treinen en vrachtwagens maken winst, maar het onderhoud is aso hoogquote:
dat wordt te traag om te downloaden voor sommigen. En mensen met een trage pc krijgen desyncs.quote:Op zondag 30 december 2012 17:46 schreef plopkweker het volgende:
[..]
Een iets grotere map zou dan misschien wel handig zijn.
En dan moeten wij allemaal van onze zolderkamer afkomen zeker? No way.quote:
Bij drinwood heb ik er niet aan gedacht om extra land te reserveren voor een intercontinentaal vliegveldquote:Op zondag 30 december 2012 18:53 schreef Rezania het volgende:
Hoezo zijn die vliegvelden zo klein? Ze zouden echt een optie moeten toevoegen dat je zelf meer landingsbanen aan kunt leggen.
Jij bent blij met 2,5 miljoen?quote:Op zondag 30 december 2012 19:14 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
lol, ik ging even eten en kwam terug, had ik geld in kas van -/- 2,5 miljoen.
negatief hè.quote:
Hoe doe jij dat? Ik maak zoveel winst dat ik niet eens meer weet wat ik er mee moet doen.quote:
Mijn eigendomsonderhoud is rond de miljoen, terwijl mijn treininkomsten ook zoiets zijn. En waarom de eigendomsonderhoudskosten zo hoog zijn, geen idee.quote:Op zondag 30 december 2012 19:19 schreef Rezania het volgende:
[..]
Hoe doe jij dat? Ik maak zoveel winst dat ik niet eens meer weet wat ik er mee moet doen.
[ afbeelding ]
Dat is wel vreemd ja, mijn infrastructuur is ook behoorlijk, maar zoals je kan zien zijn de kosten prima te overzien. Heb je misschien heel veel stations of zo?quote:Op zondag 30 december 2012 19:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Mijn eigendomsonderhoud is rond de miljoen, terwijl mijn treininkomsten ook zoiets zijn. En waarom de eigendomsonderhoudskosten zo hoog zijn, geen idee.
319 stationtegels (¤ 354.552/jr), 32 spoorweg (¤ 4.920/jr), 2.679 spoorweg met bovenleiding (¤ 618.960/jr), 368 seinen (¤ 320.832/jr), 147 weg (¤ 5.544/jr). totaal: ¤ 1.304.808/jr aan eigendomsonderhoudskosten.quote:Op zondag 30 december 2012 19:21 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat is wel vreemd ja, mijn infrastructuur is ook behoorlijk, maar zoals je kan zien zijn de kosten prima te overzien. Heb je misschien heel veel stations of zo?
Dat verschilt per server. Bij mijn server mag dat gewoon, ik zie het namelijk niet als jatten aangezien de goederen niet iemands eigendom zijn. Maar als de consensus anders bepaalt is dat uiteraard ook prima .quote:Op zondag 30 december 2012 19:20 schreef MaGNeT het volgende:
Wie is rood? Dacht dat het "not done" was om goederen bij iemand te "jatten"?
vervoer je over korte afstanden? Maak je in verhouding veel minder winst mee. Gewoon de zooi naar de andere kant van de map vervoeren.quote:Op zondag 30 december 2012 19:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
319 stationtegels (¤ 354.552/jr), 32 spoorweg (¤ 4.920/jr), 2.679 spoorweg met bovenleiding (¤ 618.960/jr), 368 seinen (¤ 320.832/jr), 147 weg (¤ 5.544/jr). totaal: ¤ 1.304.808/jr aan eigendomsonderhoudskosten.
Als je alles alleen wil vervoeren speel je toch lekker offline? Met meerderen spelen zorgt juist voor concurrentie..quote:Op zondag 30 december 2012 19:25 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat verschilt per server. Bij mijn server mag dat gewoon, ik zie het namelijk niet als jatten aangezien de goederen niet iemands eigendom zijn. Maar als de consensus anders bepaalt is dat uiteraard ook prima .
Ik produceer goederen bij A, vervoer die naar B, ik produceer echter ook goederen bij B, die laat ik weer meenemen naar A. Zo rijdt je trein altijd vol en met heel veel winst.quote:Op zondag 30 december 2012 19:27 schreef Bart het volgende:
[..]
vervoer je over korte afstanden? Maak je in verhouding veel minder winst mee. Gewoon de zooi naar de andere kant van de map vervoeren.
Speelde 18 maand geleden ook op de server, toen werd het nog als "not done" beschouwd toen ik het deed, vandaar.quote:Op zondag 30 december 2012 19:25 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat verschilt per server. Bij mijn server mag dat gewoon, ik zie het namelijk niet als jatten aangezien de goederen niet iemands eigendom zijn. Maar als de consensus anders bepaalt is dat uiteraard ook prima .
Dat is haast niks, waarom zijn die kosten zo hoog? Ik heb bijna 3000 seinen, maar ik betaal haast niet meer dan een ton aan eigendomsonderhoud per jaar.quote:Op zondag 30 december 2012 19:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
319 stationtegels (¤ 354.552/jr), 32 spoorweg (¤ 4.920/jr), 2.679 spoorweg met bovenleiding (¤ 618.960/jr), 368 seinen (¤ 320.832/jr), 147 weg (¤ 5.544/jr). totaal: ¤ 1.304.808/jr aan eigendomsonderhoudskosten.
Dat ook ja .quote:Op zondag 30 december 2012 19:27 schreef Peter het volgende:
[..]
Als je alles alleen wil vervoeren speel je toch lekker offline? Met meerderen spelen zorgt juist voor concurrentie..
staat bij het tabje financiën en dan onderaan heb je drie tabjes, twee voor je lening en de derde is infrastructuur.quote:Op zondag 30 december 2012 19:29 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat is haast niks, waarom zijn die kosten zo hoog? Ik heb bijna 3000 seinen, maar ik betaal haast niet meer dan een ton aan eigendomsonderhoud per jaar.
Hoe weet jij trouwens de kosten per onderdeel? Kan je dat ergens ingame zien?
Ja, die knop had ik al gevonden. Maar daar staan niet de kosten per onderdeel.quote:Op zondag 30 december 2012 19:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
staat bij het tabje financiën en dan onderaan heb je drie tabjes, twee voor je lening en de derde is infrastructuur.
wel als je bij geavanceerde instellingen bij economie onderhoud infrastructuur aan hebt staan,quote:Op zondag 30 december 2012 19:38 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, die knop had ik al gevonden. Maar daar staan niet de kosten per onderdeel.
Even aangezet, kosten eigendomsonderhoud nam gelijk toe met ¤24 miljoen.quote:Op zondag 30 december 2012 19:38 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
wel als je bij geavanceerde instellingen bij economie onderhoud infrastructuur aan hebt staan,
Dat is toch niet normaal meer.quote:Op zondag 30 december 2012 19:48 schreef Rezania het volgende:
[..]
Even aangezet, kosten eigendomsonderhoud nam gelijk toe met ¤24 miljoen.
Dan wordt het wel een stuk moeilijker om winst te maken ja, vooral in het begin. Het is wel een stuk realistischer natuurlijk, Prorail spendeert ook meer dan een ton per jaar aan onderhoud.quote:Op zondag 30 december 2012 19:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat is toch niet normaal meer.
Bij mij stond het dus aan.
Daarom lukte het me dus ook bijna niet om winst te maken. Nu maar uitgezet. Dus lukt het beter.quote:Op zondag 30 december 2012 19:55 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dan wordt het wel een stuk moeilijker om winst te maken ja, vooral in het begin. Het is wel een stuk realistischer natuurlijk, Prorail spendeert ook meer dan een ton per jaar aan onderhoud.
Ietsie meer :quote:Op zondag 30 december 2012 19:55 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dan wordt het wel een stuk moeilijker om winst te maken ja, vooral in het begin. Het is wel een stuk realistischer natuurlijk, Prorail spendeert ook meer dan een ton per jaar aan onderhoud.
Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)een-grip-op-prorail/quote:Tussen 2005 en 2010 heeft ProRail 11,5 miljard subsidie gekregen. 1,1 miljard daarvan is nog niet uitgegeven.
Man , dat is nog niets.quote:Op zondag 30 december 2012 12:51 schreef Bart het volgende:
[..]
Games zijn goedkoper geworden . Toen ik nog met de NES speelde, 23 jaar geleden ofzo, was een game voor de NES 130 a 140 gulden...
Anders even in de OP kijken.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 20:50 schreef Taperol het volgende:
Ook weer eens gedownload, prachtspel.
Scenario van Nederland gevonden en nu eens kijken hoe al die seinen ook al weer werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |