er zijn imho genoeg spellen die dezelfde gameplay leveren..quote:Op zaterdag 29 december 2012 23:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik bedoel gewoon echt iets nieuws. Tegenwoordig zijn er geen spellen die dezelfde gameplay leveren, of beter. Er zijn geen modern equivalenten.
Wat de rest zegt, alleen primaire industrieën hebben die maximale output.quote:Op zondag 30 december 2012 04:09 schreef Rezania het volgende:
We hadden het toch laatst over die productiecap?
[ afbeelding ]
Blijkbaar ligt hij toch rond de 4000 Bart, of zelfs hoger.
Locomotion was een slap aftreksel van TTD, echt niet boeiend. Transport Giant had een iets andere opzet, op zich wel een tof spel waar ik me een tijd mee heb vermaakt, maar uiteindelijk toch minder mogelijkheden dan OpenTTD waardoor het na een tijdje ging vervelen. En dan had je nog Traffic Giant, heel andere opzet, passagiers in een stad vervoeren op de meest efficiënte wijze. Ook een tijd gespeeld, maar ook op een gegeven moment uitgekeken. Sid Meier's Railroads was natuurlijk helemaal een faal van de bovenste plank, je kon maar één soort sein maken, complexe spoornetwerken zaten er niet in en de maps waren bizar klein. Leuk voor de kids zullen we maar zeggen.quote:Op zondag 30 december 2012 03:16 schreef mschol het volgende:
[..]
er zijn imho genoeg spellen die dezelfde gameplay leveren..
basisconcept is namelijk heel simpel: zet een bedrijf op dat dingen (goederen, personen e.d.) vervoert en ga winst maken..
en daar zijn meeeer dan genoeg goede games in te vinden
ik vind ttd iig niet specialer dan andere, hooguit een paar uitgebreidere opties..
Heb de demo destijds gespeeld vanaf een shareware CD-ROM, was toen nog 3 maand wachten voor het spel écht uitkwam.quote:Op zondag 30 december 2012 03:01 schreef Gewoonik het volgende:
[..]
mhh ik heb nog 3 jaar te gaan voordat ik die gedenkwaardige datum weer kan prikken.
Maakt niet uit. Je moet gewoon altijd een trein laten laden op een station. De lengte boeit niet daarvoor, maar langere treinen zijn vaak wel efficiënter in gebruik en ook qua kosten natuurlijk aantrekkelijker, alhoewel je over het algemeen geen geldtekort hebtquote:Op zondag 30 december 2012 11:08 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Wat is trouwens beter om de productie te laten toenemen? Één treintje met 6 wagons of twee met ieder 3 wagons?
TTO was mijn eerste illegale spel ooitquote:Op zondag 30 december 2012 10:23 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Heb de demo destijds gespeeld vanaf een shareware CD-ROM, was toen nog 3 maand wachten voor het spel écht uitkwam.
Toen direct naar de Dixons gefietst en 139 zuurverdiende guldens op de toonbank neergelegd.
Heb het origineel hier nog liggen, uiteraard
Ik ben pas net begonnen, dus geld is soms nog wel een issue. Speel in tropisch klimaat. Dus geen kolen als cash-cow.quote:Op zondag 30 december 2012 11:13 schreef Bart het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Je moet gewoon altijd een trein laten laden op een station. De lengte boeit niet daarvoor, maar langere treinen zijn vaak wel efficiënter in gebruik en ook qua kosten natuurlijk aantrekkelijker, alhoewel je over het algemeen geen geldtekort hebt.
Ah okequote:Op zondag 30 december 2012 11:17 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik ben pas net begonnen, dus geld is soms nog wel een issue. Speel in tropisch klimaat. Dus geen kolen als cash-cow.
Kan je zelf zien he, gewoon het geldknopje ingedrukt houden, komt er een uitklapmenu met alle company'squote:
niet zo veel geloof ik :pquote:
Volgens mij heeft de snelheid van afleveren van de goederen wel invloed. Als de trein met 6 karretjes er bijvoorbeeld 2 maanden over doet om vol te raken is het slimmer om 2 treinen te nemen met 3 karretjes. Dan is er altijd 1 op het station en 1 de goederen aan het afleveren.quote:Op zondag 30 december 2012 11:13 schreef Bart het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Je moet gewoon altijd een trein laten laden op een station. De lengte boeit niet daarvoor, maar langere treinen zijn vaak wel efficiënter in gebruik en ook qua kosten natuurlijk aantrekkelijker, alhoewel je over het algemeen geen geldtekort hebt.
Neequote:Op zondag 30 december 2012 11:56 schreef RPG het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de snelheid van afleveren van de goederen wel invloed.
Je hebt sowieso minimaal 2 treinen nodig. Je hebt er gewoon het juiste aantal nodig om altijd 1 trein aan het laden te hebben. Bij kortere treinen ligt dat aantal simpelweg hoger, dus is het duurder. Voor de productie maakt het echt niets uit.quote:Als de trein met 6 karretjes er bijvoorbeeld 2 maanden over doet om vol te raken is het slimmer om 2 treinen te nemen met 3 karretjes. Dan is er altijd 1 op het station en 1 de goederen aan het afleveren.
Heel handig.quote:Op zondag 30 december 2012 12:30 schreef Bart het volgende:
Hier zie je welke factoren invloed hebben op de station rating. Dat zijn dus:
• Max speed of last vehicle entering station (to a max of 255 km/h)
• Age in years of last vehicle entering station
• Days since last cargo pickup. Multiply days in "Condition" column by 4 if last vehicle was a ship. (Note: If a vehicle was ready to pick up a cargo but there was no cargo, it is regarded as a cargo pickup anyhow)
• Units of cargo waiting at station
• Statue in town of station
• Small advertising campaign
• Medium advertising campaign
• Large advertising campaign
• Road vehicle crashed
• Train crashed
Waarbij de days sinds last pickup de grootste invloed heeft. Als er altijd een trein staat te laden, is dat altijd 0 dagen, dus altijd al +51% voor je rating en een +16% omdat je geen goederen hebt staan wachten op het station. Snelheid van afleveren heeft nergens invloed op, al doe je er honderd jaar om de boel te bezorgen. Enkel de inkomsten die je ervoor krijgt zijn lager.
Zinloos. Je hebt als er altijd een trein staat te wachten al 67%. Dan heb je nog treinen sneller dan 255km/h, op een gegeven moment zijn ze dat allemaal. Dus dan zit je op 84%. Bouw eventueel een standbeeld, zit je op 94%. Nou ja, dan kun je voor die laatste paar procent inderdaad je treinen constant gaan vernieuwen, maar effectief schiet je daar natuurlijk niet veel mee op.quote:Op zondag 30 december 2012 12:34 schreef BurnaBoy het volgende:
Maar als je breakdowns uit hebt staan gaan je treinen eeuwig mee, dan moet je dus gewoon gaan vervangen om die eerste 2 punten te compenseren.
139 gulden voor een spel?quote:Op zondag 30 december 2012 10:23 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Heb de demo destijds gespeeld vanaf een shareware CD-ROM, was toen nog 3 maand wachten voor het spel écht uitkwam.
Toen direct naar de Dixons gefietst en 139 zuurverdiende guldens op de toonbank neergelegd.
Heb het origineel hier nog liggen, uiteraard
Vijf stations/haltes die minimaal 1x per 20 dagen bezocht worden. Eventueel 1x per drie maanden fund new buildings.quote:Op zondag 30 december 2012 12:45 schreef ArnosL het volgende:
Hoe laat je je steden eigenlijk het snelst groeien? Ik laat er al treinen en bussen naar toe rijden, maar ze groeien nog niet echt snel.
Ik doe alleen maar aan passagiersvervoer btw
Als ik het goed begrijp kan een stad zonder watertoren niet groeien, omdat je daar geen water kan afleveren.quote:Op zondag 30 december 2012 12:50 schreef Bart het volgende:
[..]
Vijf stations/haltes die minimaal 1x per 20 dagen bezocht worden. Eventueel 1x per drie maanden fund new buildings.
Voor temperate dan. Andere klimaten moet je nog weer water of goederen vervoeren, maar temperate niet.
Games zijn goedkoper gewordenquote:
in tropical geldt dat geloof ik ja. Weet ik niet zeker, speel zelf alleen temperatequote:Op zondag 30 december 2012 12:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp kan een stad zonder watertoren niet groeien, omdat je daar geen water kan afleveren.
Dan gaat het sneller jaquote:Op zondag 30 december 2012 12:51 schreef ArnosL het volgende:
Ik heb al wat anders gevonden, beetje spelen met de geavanceerde instellingenStadsgroei indicator op 10 gezet en de verhouding aan groeisteden naar 1 op 1 gezet. Kijken hoe hard het gaat
Ik wilde eens wat anders. Dus zit nu in tropical.quote:Op zondag 30 december 2012 12:52 schreef Bart het volgende:
[..]
in tropical geldt dat geloof ik ja. Weet ik niet zeker, speel zelf alleen temperate.
quote:Op zondag 30 december 2012 12:51 schreef Bart het volgende:
[..]
Games zijn goedkoper geworden. Toen ik nog met de NES speelde, 23 jaar geleden ofzo, was een game voor de NES 130 a 140 gulden...
inflatie niet meegerekend is het even duurquote:
Ja mooi was dat. Eerst 2 maanden zeuren bij paps en mams en dan eindelijk op een zaterdag met 130 guldentjes op zak naar de spelletjes boer fietsen.quote:Op zondag 30 december 2012 12:51 schreef Bart het volgende:
[..]
Games zijn goedkoper geworden. Toen ik nog met de NES speelde, 23 jaar geleden ofzo, was een game voor de NES 130 a 140 gulden...
De goede oude tijdquote:Op zondag 30 december 2012 13:04 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Ja mooi was dat. Eerst 2 maanden zeuren bij paps en mams en dan eindelijk op een zaterdag met 130 guldentjes op zak naar de spelletjes boer fietsen.
Regelmatig in je zak voelen onderweg om zeker te weten dat je dat vermogen niet was verloren.![]()
Dan als de bliksem naar huis en spelen maar.
Ik ben die van mij kwijt.quote:Op zondag 30 december 2012 10:23 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Heb de demo destijds gespeeld vanaf een shareware CD-ROM, was toen nog 3 maand wachten voor het spel écht uitkwam.
Toen direct naar de Dixons gefietst en 139 zuurverdiende guldens op de toonbank neergelegd.
Heb het origineel hier nog liggen, uiteraard
Het ging er meer over als je die 100% wilde halen,quote:Op zondag 30 december 2012 12:38 schreef Bart het volgende:
[..]
Zinloos. Je hebt als er altijd een trein staat te wachten al 67%. Dan heb je nog treinen sneller dan 255km/h, op een gegeven moment zijn ze dat allemaal. Dus dan zit je op 84%. Bouw eventueel een standbeeld, zit je op 94%. Nou ja, dan kun je voor die laatste paar procent inderdaad je treinen constant gaan vernieuwen, maar effectief schiet je daar natuurlijk niet veel mee op.
Dat had ik met Port Royale 2,quote:Op zondag 30 december 2012 13:04 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Ja mooi was dat. Eerst 2 maanden zeuren bij paps en mams en dan eindelijk op een zaterdag met 130 guldentjes op zak naar de spelletjes boer fietsen.
Regelmatig in je zak voelen onderweg om zeker te weten dat je dat vermogen niet was verloren.![]()
Dan als de bliksem naar huis en spelen maar.
1152 passagiers per trein en dan maar een omzet van ¤11 miljoen per jaar? Maak je spoor wat langer, of zet je treinen op volledig laden.quote:Op zondag 30 december 2012 14:27 schreef ArnosL het volgende:
35 passagierstreintjes met een capaciteit van 1152 passagiers per stuk zetten momenteel zo'n 11 miljoen per jaar omEn dat na een uurtje spelen
Jammer genoeg is het doosje een beetje geplet.quote:
Vliegen.quote:Op zondag 30 december 2012 14:36 schreef MaGNeT het volgende:
Zo, de olie wordt nu opgehaald rond Dredworth.
Nu nog de goederen naar een stad zien te krijgen
Kan geen vliegtuigen meer maken...quote:Op zondag 30 december 2012 14:38 schreef Rezania het volgende:
[..]
Vliegen.Ik haal hout op bij A, vervoer het met treinen naar B, vlieg papier naar C, om vervolgens de goederen naar B te vliegen. Zeer lucratief.
En ik dacht dat ik snel bouwde.quote:Op zondag 30 december 2012 14:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
100
Misschien een limiet van de online game?
Je game gaat goed
Heb verder 182 treinen.
Oh, ik dacht al.quote:Op zondag 30 december 2012 15:06 schreef Peter het volgende:
[..]
Server heeft max 100 ingesteld staan nu
ja 10/10 bedrijven.quote:
dingen verkopenquote:Op zondag 30 december 2012 17:38 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
hoe kan ik mijn eigendomsonderhoud verlagen?
zal hem de volgende keer verhogen naar 15quote:
Een iets grotere map zou dan misschien wel handig zijn.quote:Op zondag 30 december 2012 17:44 schreef Bart het volgende:
[..]
zal hem de volgende keer verhogen naar 15
al mijn treinen en vrachtwagens maken winst, maar het onderhoud is aso hoogquote:
dat wordt te traag om te downloaden voor sommigen. En mensen met een trage pc krijgen desyncs.quote:Op zondag 30 december 2012 17:46 schreef plopkweker het volgende:
[..]
Een iets grotere map zou dan misschien wel handig zijn.
En dan moeten wij allemaal van onze zolderkamer afkomen zeker?quote:
Bij drinwood heb ik er niet aan gedacht om extra land te reserveren voor een intercontinentaal vliegveldquote:Op zondag 30 december 2012 18:53 schreef Rezania het volgende:
Hoezo zijn die vliegvelden zo klein?Ze zouden echt een optie moeten toevoegen dat je zelf meer landingsbanen aan kunt leggen.
Jij bent blij met 2,5 miljoen?quote:Op zondag 30 december 2012 19:14 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
lol, ik ging even eten en kwam terug, had ik geld in kas van -/- 2,5 miljoen.![]()
Hoe doe jij dat?quote:
Mijn eigendomsonderhoud is rond de miljoen, terwijl mijn treininkomsten ook zoiets zijn. En waarom de eigendomsonderhoudskosten zo hoog zijn, geen idee.quote:Op zondag 30 december 2012 19:19 schreef Rezania het volgende:
[..]
Hoe doe jij dat?Ik maak zoveel winst dat ik niet eens meer weet wat ik er mee moet doen.
[ afbeelding ]
Dat is wel vreemd ja, mijn infrastructuur is ook behoorlijk, maar zoals je kan zien zijn de kosten prima te overzien. Heb je misschien heel veel stations of zo?quote:Op zondag 30 december 2012 19:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Mijn eigendomsonderhoud is rond de miljoen, terwijl mijn treininkomsten ook zoiets zijn. En waarom de eigendomsonderhoudskosten zo hoog zijn, geen idee.
319 stationtegels (¤ 354.552/jr), 32 spoorweg (¤ 4.920/jr), 2.679 spoorweg met bovenleiding (¤ 618.960/jr), 368 seinen (¤ 320.832/jr), 147 weg (¤ 5.544/jr). totaal: ¤ 1.304.808/jr aan eigendomsonderhoudskosten.quote:Op zondag 30 december 2012 19:21 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat is wel vreemd ja, mijn infrastructuur is ook behoorlijk, maar zoals je kan zien zijn de kosten prima te overzien. Heb je misschien heel veel stations of zo?
Dat verschilt per server. Bij mijn server mag dat gewoon, ik zie het namelijk niet als jatten aangezien de goederen niet iemands eigendom zijn. Maar als de consensus anders bepaalt is dat uiteraard ook primaquote:Op zondag 30 december 2012 19:20 schreef MaGNeT het volgende:
Wie is rood? Dacht dat het "not done" was om goederen bij iemand te "jatten"?
vervoer je over korte afstanden? Maak je in verhouding veel minder winst mee. Gewoon de zooi naar de andere kant van de map vervoeren.quote:Op zondag 30 december 2012 19:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
319 stationtegels (¤ 354.552/jr), 32 spoorweg (¤ 4.920/jr), 2.679 spoorweg met bovenleiding (¤ 618.960/jr), 368 seinen (¤ 320.832/jr), 147 weg (¤ 5.544/jr). totaal: ¤ 1.304.808/jr aan eigendomsonderhoudskosten.
Als je alles alleen wil vervoeren speel je toch lekker offline? Met meerderen spelen zorgt juist voor concurrentie..quote:Op zondag 30 december 2012 19:25 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat verschilt per server. Bij mijn server mag dat gewoon, ik zie het namelijk niet als jatten aangezien de goederen niet iemands eigendom zijn. Maar als de consensus anders bepaalt is dat uiteraard ook prima.
Ik produceer goederen bij A, vervoer die naar B, ik produceer echter ook goederen bij B, die laat ik weer meenemen naar A. Zo rijdt je trein altijd vol en met heel veel winst.quote:Op zondag 30 december 2012 19:27 schreef Bart het volgende:
[..]
vervoer je over korte afstanden? Maak je in verhouding veel minder winst mee. Gewoon de zooi naar de andere kant van de map vervoeren.
Speelde 18 maand geleden ook op de server, toen werd het nog als "not done" beschouwd toen ik het deed, vandaar.quote:Op zondag 30 december 2012 19:25 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat verschilt per server. Bij mijn server mag dat gewoon, ik zie het namelijk niet als jatten aangezien de goederen niet iemands eigendom zijn. Maar als de consensus anders bepaalt is dat uiteraard ook prima.
Dat is haast niks, waarom zijn die kosten zo hoog? Ik heb bijna 3000 seinen, maar ik betaal haast niet meer dan een ton aan eigendomsonderhoud per jaar.quote:Op zondag 30 december 2012 19:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
319 stationtegels (¤ 354.552/jr), 32 spoorweg (¤ 4.920/jr), 2.679 spoorweg met bovenleiding (¤ 618.960/jr), 368 seinen (¤ 320.832/jr), 147 weg (¤ 5.544/jr). totaal: ¤ 1.304.808/jr aan eigendomsonderhoudskosten.
Dat ook jaquote:Op zondag 30 december 2012 19:27 schreef Peter het volgende:
[..]
Als je alles alleen wil vervoeren speel je toch lekker offline? Met meerderen spelen zorgt juist voor concurrentie..
staat bij het tabje financiën en dan onderaan heb je drie tabjes, twee voor je lening en de derde is infrastructuur.quote:Op zondag 30 december 2012 19:29 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat is haast niks, waarom zijn die kosten zo hoog? Ik heb bijna 3000 seinen, maar ik betaal haast niet meer dan een ton aan eigendomsonderhoud per jaar.
Hoe weet jij trouwens de kosten per onderdeel? Kan je dat ergens ingame zien?
Ja, die knop had ik al gevonden.quote:Op zondag 30 december 2012 19:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
staat bij het tabje financiën en dan onderaan heb je drie tabjes, twee voor je lening en de derde is infrastructuur.
wel als je bij geavanceerde instellingen bij economie onderhoud infrastructuur aan hebt staan,quote:Op zondag 30 december 2012 19:38 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, die knop had ik al gevonden.Maar daar staan niet de kosten per onderdeel.
Even aangezet, kosten eigendomsonderhoud nam gelijk toe met ¤24 miljoen.quote:Op zondag 30 december 2012 19:38 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
wel als je bij geavanceerde instellingen bij economie onderhoud infrastructuur aan hebt staan,
Dat is toch niet normaal meer.quote:Op zondag 30 december 2012 19:48 schreef Rezania het volgende:
[..]
Even aangezet, kosten eigendomsonderhoud nam gelijk toe met ¤24 miljoen.
Dan wordt het wel een stuk moeilijker om winst te maken ja, vooral in het begin. Het is wel een stuk realistischer natuurlijk, Prorail spendeert ook meer dan een ton per jaar aan onderhoud.quote:Op zondag 30 december 2012 19:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat is toch niet normaal meer.
Bij mij stond het dus aan.
Daarom lukte het me dus ook bijna niet om winst te maken. Nu maar uitgezet. Dus lukt het beter.quote:Op zondag 30 december 2012 19:55 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dan wordt het wel een stuk moeilijker om winst te maken ja, vooral in het begin. Het is wel een stuk realistischer natuurlijk, Prorail spendeert ook meer dan een ton per jaar aan onderhoud.
Ietsie meerquote:Op zondag 30 december 2012 19:55 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dan wordt het wel een stuk moeilijker om winst te maken ja, vooral in het begin. Het is wel een stuk realistischer natuurlijk, Prorail spendeert ook meer dan een ton per jaar aan onderhoud.
Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)een-grip-op-prorail/quote:Tussen 2005 en 2010 heeft ProRail 11,5 miljard subsidie gekregen. 1,1 miljard daarvan is nog niet uitgegeven.
Man , dat is nog niets.quote:Op zondag 30 december 2012 12:51 schreef Bart het volgende:
[..]
Games zijn goedkoper geworden. Toen ik nog met de NES speelde, 23 jaar geleden ofzo, was een game voor de NES 130 a 140 gulden...
Anders even in de OP kijken.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 20:50 schreef Taperol het volgende:
Ook weer eens gedownload, prachtspel.![]()
Scenario van Nederland gevonden en nu eens kijken hoe al die seinen ook al weer werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |