er zijn imho genoeg spellen die dezelfde gameplay leveren..quote:Op zaterdag 29 december 2012 23:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik bedoel gewoon echt iets nieuws. Tegenwoordig zijn er geen spellen die dezelfde gameplay leveren, of beter. Er zijn geen modern equivalenten.
die cap geldt inderdaad voor grondstoffen.quote:
Wat de rest zegt, alleen primaire industrieën hebben die maximale output.quote:Op zondag 30 december 2012 04:09 schreef Rezania het volgende:
We hadden het toch laatst over die productiecap?
[ afbeelding ]
Blijkbaar ligt hij toch rond de 4000 Bart, of zelfs hoger.
Locomotion was een slap aftreksel van TTD, echt niet boeiend. Transport Giant had een iets andere opzet, op zich wel een tof spel waar ik me een tijd mee heb vermaakt, maar uiteindelijk toch minder mogelijkheden dan OpenTTD waardoor het na een tijdje ging vervelen. En dan had je nog Traffic Giant, heel andere opzet, passagiers in een stad vervoeren op de meest efficiënte wijze. Ook een tijd gespeeld, maar ook op een gegeven moment uitgekeken. Sid Meier's Railroads was natuurlijk helemaal een faal van de bovenste plank, je kon maar één soort sein maken, complexe spoornetwerken zaten er niet in en de maps waren bizar klein. Leuk voor de kids zullen we maar zeggen.quote:Op zondag 30 december 2012 03:16 schreef mschol het volgende:
[..]
er zijn imho genoeg spellen die dezelfde gameplay leveren..
basisconcept is namelijk heel simpel: zet een bedrijf op dat dingen (goederen, personen e.d.) vervoert en ga winst maken..
en daar zijn meeeer dan genoeg goede games in te vinden
ik vind ttd iig niet specialer dan andere, hooguit een paar uitgebreidere opties..
Heb de demo destijds gespeeld vanaf een shareware CD-ROM, was toen nog 3 maand wachten voor het spel écht uitkwam.quote:Op zondag 30 december 2012 03:01 schreef Gewoonik het volgende:
[..]
mhh ik heb nog 3 jaar te gaan voordat ik die gedenkwaardige datum weer kan prikken.
Maakt niet uit. Je moet gewoon altijd een trein laten laden op een station. De lengte boeit niet daarvoor, maar langere treinen zijn vaak wel efficiënter in gebruik en ook qua kosten natuurlijk aantrekkelijker, alhoewel je over het algemeen geen geldtekort hebt .quote:Op zondag 30 december 2012 11:08 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Wat is trouwens beter om de productie te laten toenemen? Één treintje met 6 wagons of twee met ieder 3 wagons?
TTO was mijn eerste illegale spel ooit .quote:Op zondag 30 december 2012 10:23 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Heb de demo destijds gespeeld vanaf een shareware CD-ROM, was toen nog 3 maand wachten voor het spel écht uitkwam.
Toen direct naar de Dixons gefietst en 139 zuurverdiende guldens op de toonbank neergelegd.
Heb het origineel hier nog liggen, uiteraard
Ik ben pas net begonnen, dus geld is soms nog wel een issue. Speel in tropisch klimaat. Dus geen kolen als cash-cow.quote:Op zondag 30 december 2012 11:13 schreef Bart het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Je moet gewoon altijd een trein laten laden op een station. De lengte boeit niet daarvoor, maar langere treinen zijn vaak wel efficiënter in gebruik en ook qua kosten natuurlijk aantrekkelijker, alhoewel je over het algemeen geen geldtekort hebt .
Ah oke . Nou ja, 1 loc is goedkoper dan 2, zowel in aanschaf als in running costs. Ik bouw zelf meestal treinen van 6 vakjes in het begin. Later als de productie omhoog gaat worden dat 8 of 10.quote:Op zondag 30 december 2012 11:17 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik ben pas net begonnen, dus geld is soms nog wel een issue. Speel in tropisch klimaat. Dus geen kolen als cash-cow.
Kan je zelf zien he, gewoon het geldknopje ingedrukt houden, komt er een uitklapmenu met alle company's .quote:
niet zo veel geloof ik :pquote:
Volgens mij heeft de snelheid van afleveren van de goederen wel invloed. Als de trein met 6 karretjes er bijvoorbeeld 2 maanden over doet om vol te raken is het slimmer om 2 treinen te nemen met 3 karretjes. Dan is er altijd 1 op het station en 1 de goederen aan het afleveren.quote:Op zondag 30 december 2012 11:13 schreef Bart het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Je moet gewoon altijd een trein laten laden op een station. De lengte boeit niet daarvoor, maar langere treinen zijn vaak wel efficiënter in gebruik en ook qua kosten natuurlijk aantrekkelijker, alhoewel je over het algemeen geen geldtekort hebt .
Nee .quote:Op zondag 30 december 2012 11:56 schreef RPG het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de snelheid van afleveren van de goederen wel invloed.
Je hebt sowieso minimaal 2 treinen nodig. Je hebt er gewoon het juiste aantal nodig om altijd 1 trein aan het laden te hebben. Bij kortere treinen ligt dat aantal simpelweg hoger, dus is het duurder. Voor de productie maakt het echt niets uit.quote:Als de trein met 6 karretjes er bijvoorbeeld 2 maanden over doet om vol te raken is het slimmer om 2 treinen te nemen met 3 karretjes. Dan is er altijd 1 op het station en 1 de goederen aan het afleveren.
Heel handig.quote:Op zondag 30 december 2012 12:30 schreef Bart het volgende:
Hier zie je welke factoren invloed hebben op de station rating. Dat zijn dus:
• Max speed of last vehicle entering station (to a max of 255 km/h)
• Age in years of last vehicle entering station
• Days since last cargo pickup. Multiply days in "Condition" column by 4 if last vehicle was a ship. (Note: If a vehicle was ready to pick up a cargo but there was no cargo, it is regarded as a cargo pickup anyhow)
• Units of cargo waiting at station
• Statue in town of station
• Small advertising campaign
• Medium advertising campaign
• Large advertising campaign
• Road vehicle crashed
• Train crashed
Waarbij de days sinds last pickup de grootste invloed heeft. Als er altijd een trein staat te laden, is dat altijd 0 dagen, dus altijd al +51% voor je rating en een +16% omdat je geen goederen hebt staan wachten op het station. Snelheid van afleveren heeft nergens invloed op, al doe je er honderd jaar om de boel te bezorgen. Enkel de inkomsten die je ervoor krijgt zijn lager.
Zinloos. Je hebt als er altijd een trein staat te wachten al 67%. Dan heb je nog treinen sneller dan 255km/h, op een gegeven moment zijn ze dat allemaal. Dus dan zit je op 84%. Bouw eventueel een standbeeld, zit je op 94%. Nou ja, dan kun je voor die laatste paar procent inderdaad je treinen constant gaan vernieuwen, maar effectief schiet je daar natuurlijk niet veel mee op.quote:Op zondag 30 december 2012 12:34 schreef BurnaBoy het volgende:
Maar als je breakdowns uit hebt staan gaan je treinen eeuwig mee, dan moet je dus gewoon gaan vervangen om die eerste 2 punten te compenseren.
139 gulden voor een spel?quote:Op zondag 30 december 2012 10:23 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Heb de demo destijds gespeeld vanaf een shareware CD-ROM, was toen nog 3 maand wachten voor het spel écht uitkwam.
Toen direct naar de Dixons gefietst en 139 zuurverdiende guldens op de toonbank neergelegd.
Heb het origineel hier nog liggen, uiteraard
Vijf stations/haltes die minimaal 1x per 20 dagen bezocht worden. Eventueel 1x per drie maanden fund new buildings.quote:Op zondag 30 december 2012 12:45 schreef ArnosL het volgende:
Hoe laat je je steden eigenlijk het snelst groeien? Ik laat er al treinen en bussen naar toe rijden, maar ze groeien nog niet echt snel.
Ik doe alleen maar aan passagiersvervoer btw
Als ik het goed begrijp kan een stad zonder watertoren niet groeien, omdat je daar geen water kan afleveren.quote:Op zondag 30 december 2012 12:50 schreef Bart het volgende:
[..]
Vijf stations/haltes die minimaal 1x per 20 dagen bezocht worden. Eventueel 1x per drie maanden fund new buildings.
Voor temperate dan. Andere klimaten moet je nog weer water of goederen vervoeren, maar temperate niet.
Games zijn goedkoper geworden . Toen ik nog met de NES speelde, 23 jaar geleden ofzo, was een game voor de NES 130 a 140 gulden...quote:
in tropical geldt dat geloof ik ja. Weet ik niet zeker, speel zelf alleen temperate .quote:Op zondag 30 december 2012 12:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp kan een stad zonder watertoren niet groeien, omdat je daar geen water kan afleveren.
Dan gaat het sneller ja .quote:Op zondag 30 december 2012 12:51 schreef ArnosL het volgende:
Ik heb al wat anders gevonden, beetje spelen met de geavanceerde instellingen Stadsgroei indicator op 10 gezet en de verhouding aan groeisteden naar 1 op 1 gezet. Kijken hoe hard het gaat
Ik wilde eens wat anders. Dus zit nu in tropical.quote:Op zondag 30 december 2012 12:52 schreef Bart het volgende:
[..]
in tropical geldt dat geloof ik ja. Weet ik niet zeker, speel zelf alleen temperate .
En ik vind ¤60,- soms al veel.quote:Op zondag 30 december 2012 12:51 schreef Bart het volgende:
[..]
Games zijn goedkoper geworden . Toen ik nog met de NES speelde, 23 jaar geleden ofzo, was een game voor de NES 130 a 140 gulden...
inflatie niet meegerekend is het even duurquote:
Ja mooi was dat. Eerst 2 maanden zeuren bij paps en mams en dan eindelijk op een zaterdag met 130 guldentjes op zak naar de spelletjes boer fietsen.quote:Op zondag 30 december 2012 12:51 schreef Bart het volgende:
[..]
Games zijn goedkoper geworden . Toen ik nog met de NES speelde, 23 jaar geleden ofzo, was een game voor de NES 130 a 140 gulden...
De goede oude tijdquote:Op zondag 30 december 2012 13:04 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Ja mooi was dat. Eerst 2 maanden zeuren bij paps en mams en dan eindelijk op een zaterdag met 130 guldentjes op zak naar de spelletjes boer fietsen.
Regelmatig in je zak voelen onderweg om zeker te weten dat je dat vermogen niet was verloren.
Dan als de bliksem naar huis en spelen maar.
Ik ben die van mij kwijt.quote:Op zondag 30 december 2012 10:23 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Heb de demo destijds gespeeld vanaf een shareware CD-ROM, was toen nog 3 maand wachten voor het spel écht uitkwam.
Toen direct naar de Dixons gefietst en 139 zuurverdiende guldens op de toonbank neergelegd.
Heb het origineel hier nog liggen, uiteraard
Het ging er meer over als je die 100% wilde halen,quote:Op zondag 30 december 2012 12:38 schreef Bart het volgende:
[..]
Zinloos. Je hebt als er altijd een trein staat te wachten al 67%. Dan heb je nog treinen sneller dan 255km/h, op een gegeven moment zijn ze dat allemaal. Dus dan zit je op 84%. Bouw eventueel een standbeeld, zit je op 94%. Nou ja, dan kun je voor die laatste paar procent inderdaad je treinen constant gaan vernieuwen, maar effectief schiet je daar natuurlijk niet veel mee op.
Dat had ik met Port Royale 2,quote:Op zondag 30 december 2012 13:04 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Ja mooi was dat. Eerst 2 maanden zeuren bij paps en mams en dan eindelijk op een zaterdag met 130 guldentjes op zak naar de spelletjes boer fietsen.
Regelmatig in je zak voelen onderweg om zeker te weten dat je dat vermogen niet was verloren.
Dan als de bliksem naar huis en spelen maar.
1152 passagiers per trein en dan maar een omzet van ¤11 miljoen per jaar? Maak je spoor wat langer, of zet je treinen op volledig laden.quote:Op zondag 30 december 2012 14:27 schreef ArnosL het volgende:
35 passagierstreintjes met een capaciteit van 1152 passagiers per stuk zetten momenteel zo'n 11 miljoen per jaar om En dat na een uurtje spelen
Jammer genoeg is het doosje een beetje geplet.quote:
Vliegen. Ik haal hout op bij A, vervoer het met treinen naar B, vlieg papier naar C, om vervolgens de goederen naar B te vliegen. Zeer lucratief.quote:Op zondag 30 december 2012 14:36 schreef MaGNeT het volgende:
Zo, de olie wordt nu opgehaald rond Dredworth.
Nu nog de goederen naar een stad zien te krijgen
Kan geen vliegtuigen meer maken...quote:Op zondag 30 december 2012 14:38 schreef Rezania het volgende:
[..]
Vliegen. Ik haal hout op bij A, vervoer het met treinen naar B, vlieg papier naar C, om vervolgens de goederen naar B te vliegen. Zeer lucratief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |