De OPSPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OP werkt verhelderend, ik snap het weer in grote lijnen.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 21:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Anders even in de OP kijken.
Heb het spel een week~ geleden ook weer geinstalleerd , en dit moet ik nog even goed uitvogelen.quote:
heb je een goede uitleg?quote:Op woensdag 2 januari 2013 00:43 schreef PasKai het volgende:
paar maanden geleden openTTD tegengekomen ergens, inmiddels snap ik de seinen en vermaak ik me de hele kerstvakantie al kostelijk met deze game. T lukt me alleen nog niet zo goed om echt winst te maken en steden te laten groeien maar dat komt nog wel.
Weet iemand hoe je die steden kan laten groeien? Seinen moet ik ook nog eens goed onder de loep nemen, maar ondanks dat kan ik wel winst maken (ook al is dat bedrag niet in de miljoenen)quote:Op woensdag 2 januari 2013 00:43 schreef PasKai het volgende:
paar maanden geleden openTTD tegengekomen ergens, inmiddels snap ik de seinen en vermaak ik me de hele kerstvakantie al kostelijk met deze game. T lukt me alleen nog niet zo goed om echt winst te maken en steden te laten groeien maar dat komt nog wel.
dat ging toch door in (en tussen) de steden een vorm van transport van mensen en post te verzorgen?quote:Op woensdag 2 januari 2013 11:49 schreef SalsedoNL het volgende:
[..]
Weet iemand hoe je die steden kan laten groeien?
zie de OPquote:Op woensdag 2 januari 2013 11:19 schreef marc1982 het volgende:
[..]
heb je een goede uitleg?
zal 'm ook een dezer dagen waar installeren, maar was altijd aan het klooien met die seinen
je moet proberen passagiers verbindingen met andere steden aan te leggen. Ook goederen van de fabriek naar de stad sturen wil helpen. Maar wat wel heel goed werkt is binnen in een stad bussen laten rijden(dus je legt meerdere busstations in de stad en laat bussen daar tussen rijden)quote:Op woensdag 2 januari 2013 11:54 schreef mschol het volgende:
[..]
dat ging toch door in (en tussen) de steden een vorm van transport van mensen en post te verzorgen?
Nee.quote:Op woensdag 2 januari 2013 12:13 schreef samNL09 het volgende:
[..]
je moet proberen passagiers verbindingen met andere steden aan te leggen. Ook goederen van de fabriek naar de stad sturen wil helpen. Maar wat wel heel goed werkt is binnen in een stad bussen laten rijden(dus je legt meerdere busstations in de stad en laat bussen daar tussen rijden)
quote:Op zondag 30 december 2012 12:50 schreef Bart het volgende:
[..]
Vijf stations/haltes die minimaal 1x per 20 dagen bezocht worden. Eventueel 1x per drie maanden fund new buildings.
Voor temperate dan. Andere klimaten moet je nog weer water of goederen vervoeren, maar temperate niet.
quote:
http://lingen.nu/ttd/fok02012013.savquote:
Is wel goed zo, ga gewoon lekker opnieuw beginnen. Bedankt voor het hosten!quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:35 schreef Bart het volgende:
[..]
http://lingen.nu/ttd/fok02012013.sav
Kun je lekker verderspelen.
Geen probleemquote:Op woensdag 2 januari 2013 14:39 schreef ikveranderhemniet het volgende:
[..]
Is wel goed zo, ga gewoon lekker opnieuw beginnen. Bedankt voor het hosten!
quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:47 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Hoe groot is de map? Lijkt alsof ik heel snel tegen de muur bots
http://wiki.openttd.org/Junctionquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik heb een vraag over hoe ik het beste een kruising kan maken, maar dat gaat makkelijker als ik er een plaatje van kan maken, alleen hoe doe ik dat?
ctrl-squote:Op woensdag 2 januari 2013 15:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik heb een vraag over hoe ik het beste een kruising kan maken, maar dat gaat makkelijker als ik er een plaatje van kan maken, alleen hoe doe ik dat?
thanksquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:05 schreef Bart het volgende:
[..]
ctrl-s
vervolgens uploaden op imgur.com
Ik zou sowieso de boel anders aansluiten... Gewoon een dubbele mainline, en daar alle stations als aftakkingen op aansluiten...quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
thanks
Ik heb het volgende.
[ afbeelding ]
Nu komt er uit het westen nog een dubbele rails bij (je ziet hiervan al één spoor liggen). Echter hoe kan ik die het beste-makkelijkste op het bestaande netwerk plaatsen.
Alvast bedankt.
Merge before split, en veel te krappe bochten waardoor treinen langzamer rijden. Niet mijn voorkeurquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:24 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
Zo vind ik het persoonlijker mooier, maar dat ligt natuurlijk aan jezelf.
Precies groot genoegen bochten, mijn treinen zijn namelijk even lang.quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:29 schreef Bart het volgende:
[..]
Merge before split, en veel te krappe bochten waardoor treinen langzamer rijden. Niet mijn voorkeur.
Klaverbladen zijn juist merge before split, en dus slecht, want deadlocksquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:30 schreef Rezania het volgende:
[..]
Precies groot genoegen bochten, mijn treinen zijn namelijk even lang.En het is op de meeste punten toch niet zo druk dat ze elkaar in de weg zitten, en op de punten waar dat wel zo was ligt nu een klaverblad.
In de loops zijn trouwens bochten met 1 vakje ertussen, je treinen zijn zeker wel langerquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:30 schreef Rezania het volgende:
[..]
Precies groot genoegen bochten, mijn treinen zijn namelijk even lang.En het is op de meeste punten toch niet zo druk dat ze elkaar in de weg zitten, en op de punten waar dat wel zo was ligt nu een klaverblad.
Wat stel jij voor dan?quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:34 schreef Bart het volgende:
[..]
Klaverbladen zijn juist merge before split, en dus slecht, want deadlocks.
Tja, daar kan ik weinig tegen doen, er is geen ruimte om alle bochten 3 vakjes te maken.quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:42 schreef Bart het volgende:
[..]
In de loops zijn trouwens bochten met 1 vakje ertussen, je treinen zijn zeker wel langer.
Split before merge...quote:
Tuurlijk wel, die ene midden in je screenshot kan echt makkelijk aan alle kanten drie vakjes groter worden.quote:[..]
Tja, daar kan ik weinig tegen doen, er is geen ruimte om alle bochten 3 vakjes te maken.
Dat is wel een goede, sowieso even toepassen op het drukste punt.quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:59 schreef Bart het volgende:
[..]
Split before merge...
http://wiki.openttd.org/Over_Under_Junction bijvoorbeeld, maar dan ruimer opgezet om de bochten minder scherp te maken...
Als ik het station naar beneden verplaats zou dat wel kunnen ja, je hebt gelijk, even kijken.quote:[..]
Tuurlijk wel, die ene midden in je screenshot kan echt makkelijk aan alle kanten drie vakjes groter worden.
Moeten ze van dat station alle kanten op kunnen rijden? Je kan er ook een 3-way van maken, en dan gewoon een aftakking naar dat station van de kant waar ze heen moeten.quote:Op woensdag 2 januari 2013 16:02 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat is wel een goede, sowieso even toepassen op het drukste punt.
[..]
Als ik het station naar beneden verplaats zou dat wel kunnen ja, je hebt gelijk, even kijken.
met en zonder magic bulldozer?quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:33 schreef Bart het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoek de verschillen.
Ja dat scheelde welquote:Op woensdag 2 januari 2013 17:19 schreef Silverdigger2 het volgende:
[..]
met en zonder magic bulldozer?
Ik bouw alleen maar RoRo, of als het écht niet anders kan terminus. Stations waarbij treinen van beide kanten in én uit rijden is per definitie rampzaligquote:Op woensdag 2 januari 2013 18:30 schreef mschol het volgende:
is er ergens een goeie uitleg over b.v.meerdere stations met meerdere platformen waar meer treinen rijden als dat er op 1 station aanwezig is?
je kan een RoRo systeem maken (meest ideale, want het minst complex)
maar ik was eigenlijk benieuwd hoe men het oplost waar op het platform wordt gekeerd..
ik ga uit van 2 "hoofd"lijnen waarop beide kanten opgereden kan worden.
En nu? Een half miljoen voor een trein? Is toch alleen maar realistisch?quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:58 schreef ArnosL het volgende:
Kut, vergeten om inflatie uit te zetten
Gaat me meer om de omzet, die stijgt in mijn ogen onrealistisch hard.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:18 schreef Rezania het volgende:
[..]
En nu? Een half miljoen voor een trein? Is toch alleen maar realistisch?Van mijn part mogen de prijzen zelfs nog wel wat hoger. Een bus van €50.000,- gaat nog wel, maar een trein mag wel €4.000.000,- kosten imo.
op een gegeven moment zijn bussen niet meer betaalbaar, ze kosten meer dan ze opleveren...quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:18 schreef Rezania het volgende:
[..]
En nu? Een half miljoen voor een trein? Is toch alleen maar realistisch?Van mijn part mogen de prijzen zelfs nog wel wat hoger. Een bus van €50.000,- gaat nog wel, maar een trein mag wel €4.000.000,- kosten imo.
Niet.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:46 schreef ArnosL het volgende:
Hoe kan ik alle treinen in één keer vervangen voor maglev zonder alle bestemmingen opnieuw te moeten invoeren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop