Ik denk het niet. Sommigen zijn in ieder geval een stuk effectiever met hun materieel dan ik.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:58 schreef mschol het volgende:
[..]
staat als het goed is een reden bij: meestal als iemand binnenkomt of weggaat van de server stopt hij even..
ik vind de wagen/trein schaal trouwens wel vervelend, moet relatief ver inzoomen om alles normaal te kunnen zien op een hoge resolutie..
houd het spel trouwens rekening met de snelheid waarmee iets vervoerd wordt?
ik zie op de server diverse mensen die van de ene kant naar de andere kant spullen vervoeren... en daar (mijn inziens) veels te veel geld voor vangen (onrealistisch)
Dafuq man...quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:48 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
complete 2048*2048 map bedekt
van de tt forums groter kan niet
Ziek zegquote:Op donderdag 3 januari 2013 21:48 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
complete 2048*2048 map bedekt
van de tt forums groter kan niet
Viewvenster in de ene hoek van de map, viewvenster in de andere hoek. Converteerknop naar monorail klikken. Slepen van het ene viewvenster naar het andere viewvenster zodat je de hele map in één keer geselecteerd hebt. Shift ingedrukt houden als je de muisknop loslaat, dan zie je namelijk de kosten zonder dat je het daadwerkelijk uitvoert.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:59 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Hoe kan ik makkelijk en snel zien/bekijken hoeveel het me kost om mijn hele netwerk om te bouwen naar monorail? Want dan weet ik of dat haalbaar is.En er niet halverwege achterkom, dat ik niet genoeg geld heb.
Bedrag valt eigenlijk wel mee.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:47 schreef Bart het volgende:
[..]
Viewvenster in de ene hoek van de map, viewvenster in de andere hoek. Converteerknop naar monorail klikken. Slepen van het ene viewvenster naar het andere viewvenster zodat je de hele map in één keer geselecteerd hebt. Shift ingedrukt houden als je de muisknop loslaat, dan zie je namelijk de kosten zonder dat je het daadwerkelijk uitvoert.
Treinen vervangen is ook veel kostbaarder.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Bedrag valt eigenlijk wel mee.
Ja, dat zag ik. Maar het is me allemaal gelukt.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:59 schreef Peter het volgende:
[..]
Treinen vervangen is ook veel kostbaarder.
jaquote:Op donderdag 3 januari 2013 01:33 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik heb in een bedrijf zonder wachtwoord even een spoorverbinding en wat treintjes gemaakt. Is dat bedrijf van iemand uit het topic hier?
Tuurlijk, gewoon een multiplayer game opstarten, kiezen voor server, poort forwarden in je router, en die vriend het ip-adres geven. Wel een wachtwoord op je server zetten als je niet wil dat anderen inloggen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:51 schreef JaimyLee het volgende:
Is er een makkelijke snelle manier om samen met een vriend van mij even een privé server op te zetten en wat te spelen?
wat heeft zo'n server qua bandbreedte nodig eigenlijk?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:05 schreef Bart het volgende:
[..]
Tuurlijk, gewoon een multiplayer game opstarten, kiezen voor server, poort forwarden in je router, en die vriend het ip-adres geven. Wel een wachtwoord op je server zetten als je niet wil dat anderen inloggen.
Even kijken hoor, ik kies start server, heb mijn IP adres gevonden op MYIP.nl, daar dan de bovenste gegeven. Is er iets mis gegaan met poort forwarding?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:05 schreef Bart het volgende:
[..]
Tuurlijk, gewoon een multiplayer game opstarten, kiezen voor server, poort forwarden in je router, en die vriend het ip-adres geven. Wel een wachtwoord op je server zetten als je niet wil dat anderen inloggen.
ja zoiets, kost amper bandbreedte. 1,2kB/s per persoon ofzo.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:15 schreef mschol het volgende:
[..]
wat heeft zo'n server qua bandbreedte nodig eigenlijk?
ik las dat de spelers zelf maar iets van 2kb/sec nodig hebben per persoon?
dat is wel handig, dan kan je zelfs op de meest rottige adsl lijntjes een servertje draaienquote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:28 schreef Bart het volgende:
[..]
ja zoiets, kost amper bandbreedte. 1,2kB/s per persoon ofzo.
zou goed moeten zijn... heb je internet server gekozen?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:21 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Even kijken hoor, ik kies start server, heb mijn IP adres gevonden op MYIP.nl, daar dan de bovenste gegeven. Is er iets mis gegaan met poort forwarding?
Zo ziet het er uit:
Port Forwarding List
Service Name Port Range Local IP Local Port Protocol
OpenTTD 3979 192.168.234.87 3979 BOTH
Verbinding:quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:28 schreef Bart het volgende:
[..]
zou goed moeten zijn... heb je internet server gekozen?
Moet natuurlijk wel een stabiele verbinding met acceptabele ping zijn hequote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:28 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is wel handig, dan kan je zelfs op de meest rottige adsl lijntjes een servertje draaien
ja. Staat ie op http://www.openttd.org/en/servers ?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:30 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Verbinding:
Internet (adverteren)
die toch?
Neequote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:31 schreef Bart het volgende:
[..]
ja. Staat ie op http://www.openttd.org/en/servers ?
heb je een modem én een router? Mogelijk moet je in je modem ook nog forwarden.quote:
Heb geen modem nee, maar ik denk dat m'n vriend het fout deed, hij kon hem plots vinden en we zijn lekker aan het spelenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:33 schreef Bart het volgende:
[..]
heb je een modem én een router? Mogelijk moet je in je modem ook nog forwarden.
Oh, was jij datquote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:20 schreef Silverdigger2 het volgende:
[..]
ja
dacht al waarom een trein dezelfde kleur had als die van mij
jaquote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:12 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Oh, was jij dat.
Rijden die treintjes eigenlijk nog?
Ja, maar ik ben nu bezig met medium moeilijksgraad. En die wil ik wel afmaken.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:37 schreef BurnaBoy het volgende:
Kun je toch ook in het spel doen terwijl het nog draait?
Heb je er iig daarna geen last meer van.
ctrl ingedrukt houden, gaan je seinen ook met de bocht mee.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:15 schreef Blistering het volgende:
Kom er net pas achter dat dat cijfertje bij je seinen de afstand ertussen betekentIk lekker allemaal seinen achter elkaar plaatsen.. Handig!
#Noob
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:17 schreef Bart het volgende:
[..]
ctrl ingedrukt houden, gaan je seinen ook met de bocht mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |