abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 januari 2013 @ 22:25:36 #1
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_121051795


Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon-spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen, maar in de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, vervolgens diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD. Aangezien nagenoeg iedereen OpenTTD speelt, zal de OP verder niet uitwijden over TTDPatch.

Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
Je kan op deze pagina de laatste versie van OpenTTD downloaden. Alles zit inbegrepen, tegenwoordig hoef je niet meer de originele Transport Tycoon Deluxe-bestanden te hebben.

Ik snap er helemaal niets van!
Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

1. Bouw een depot in de juiste richting.
2. Klik op nieuwe voertuigen.
3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
5. Klik op de Ga naar-knop.
6. Klik op een station.
7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

Ik wil meer winst!
Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen, hiervoor maak je seinen (signals).


Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.


Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.


Wederom een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is zo gemaakt omdat aankomende treinen dan naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden.

Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter ;).


Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).

Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.

Je kan voor kruisingen het bekende klaverblad gebruiken:


Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
Jazeker!
• Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
Hier is een groot scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.

Handige links
• Officiële website: http://www.openttd.org
• Laatste versie: http://www.openttd.org/en/download-stable
• SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
• Nightlies: http://www.openttd.org/en/download-trunk
• Server browser: http://www.openttd.org/en/servers
• OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/Main_Page
• Tutorial: http://wiki.openttd.org/Tutorial/Nl
• Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
• Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
• Signal Guide: http://wiki.openttd.org/Seinen/Nl of http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=en
• Nieuwe graphics en voertuigen: http://grfcrawler.tt-forums.net/

Servers van FOK!kers

• FOK!server (lingen.nu:3984) gehost door Bart. Speciaal voor FOK!kers! Wachtwoord: fokyou
• Maarten 1t/m5 (openttd.servebeer.com:3977 t/m openttd.servebeer.com:3981) gehost door Maartena

De grote OpenTTD-FAQ
In spoiler om de OP niet zo lang te maken :7.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De OP
Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bart op 14-01-2013 18:40:13 ]
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
  dinsdag 1 januari 2013 @ 22:26:07 #2
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_121051823
Zoals in mijn laatste post:

Misschien een server restartje?

Hij is nu zo vol en ik zou graag weer mee willen komen spelen :D.
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
  dinsdag 1 januari 2013 @ 22:31:13 #3
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_121052191
even een tvp, om dit misschien van de week weer eens op te pakken.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_121057157
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 21:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Anders even in de OP kijken.
OP werkt verhelderend, ik snap het weer in grote lijnen.

De NS kan van mij leren overigens, ik bied gewoon een winstgevende directe verbinding van Texel naar Amsterdam aan. :9
pi_121058890
paar maanden geleden openTTD tegengekomen ergens, inmiddels snap ik de seinen en vermaak ik me de hele kerstvakantie al kostelijk met deze game. T lukt me alleen nog niet zo goed om echt winst te maken en steden te laten groeien maar dat komt nog wel.
Lange stiltes doen meningen, visies en standpunten veranderen.
pi_121062059
Toch wel leuk, een dorpje van 160 inwoners laten stijgen naar een stad met 64000 inwoners :)
pi_121063625
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 00:43 schreef PasKai het volgende:
inmiddels snap ik de seinen
Heb het spel een week~ geleden ook weer geinstalleerd , en dit moet ik nog even goed uitvogelen. :)
- Djehoetie / Jehuty -
  woensdag 2 januari 2013 @ 11:19:58 #8
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_121065457
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 00:43 schreef PasKai het volgende:
paar maanden geleden openTTD tegengekomen ergens, inmiddels snap ik de seinen en vermaak ik me de hele kerstvakantie al kostelijk met deze game. T lukt me alleen nog niet zo goed om echt winst te maken en steden te laten groeien maar dat komt nog wel.
heb je een goede uitleg?
zal 'm ook een dezer dagen waar installeren, maar was altijd aan het klooien met die seinen
dus...
  woensdag 2 januari 2013 @ 11:22:14 #9
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_121065502
ik heb nog steeds ruzie met mijn seinen :(
Leg altijd maar gewoon een extra spoor aan als ik er niet uitkom _O-
pi_121066090
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 00:43 schreef PasKai het volgende:
paar maanden geleden openTTD tegengekomen ergens, inmiddels snap ik de seinen en vermaak ik me de hele kerstvakantie al kostelijk met deze game. T lukt me alleen nog niet zo goed om echt winst te maken en steden te laten groeien maar dat komt nog wel.
Weet iemand hoe je die steden kan laten groeien? Seinen moet ik ook nog eens goed onder de loep nemen, maar ondanks dat kan ik wel winst maken (ook al is dat bedrag niet in de miljoenen)
Wordt bokser, meer kans op slagen
Rafael Nadal, winner of the winning everything
Online Tennis Manager Game: www.rockingrackets.com (staat ook in game&console forum!)
pi_121066199
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 11:49 schreef SalsedoNL het volgende:

[..]

Weet iemand hoe je die steden kan laten groeien?
dat ging toch door in (en tussen) de steden een vorm van transport van mensen en post te verzorgen?
  woensdag 2 januari 2013 @ 12:05:44 #12
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121066477
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 11:19 schreef marc1982 het volgende:

[..]

heb je een goede uitleg?
zal 'm ook een dezer dagen waar installeren, maar was altijd aan het klooien met die seinen
zie de OP
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121066652
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 11:54 schreef mschol het volgende:

[..]

dat ging toch door in (en tussen) de steden een vorm van transport van mensen en post te verzorgen?
je moet proberen passagiers verbindingen met andere steden aan te leggen. Ook goederen van de fabriek naar de stad sturen wil helpen. Maar wat wel heel goed werkt is binnen in een stad bussen laten rijden(dus je legt meerdere busstations in de stad en laat bussen daar tussen rijden)
  woensdag 2 januari 2013 @ 12:23:20 #14
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121066882
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 12:13 schreef samNL09 het volgende:

[..]

je moet proberen passagiers verbindingen met andere steden aan te leggen. Ook goederen van de fabriek naar de stad sturen wil helpen. Maar wat wel heel goed werkt is binnen in een stad bussen laten rijden(dus je legt meerdere busstations in de stad en laat bussen daar tussen rijden)
Nee.
Nog één keer dan:
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 12:50 schreef Bart het volgende:

[..]

Vijf stations/haltes die minimaal 1x per 20 dagen bezocht worden. Eventueel 1x per drie maanden fund new buildings.

Voor temperate dan. Andere klimaten moet je nog weer water of goederen vervoeren, maar temperate niet.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 2 januari 2013 @ 12:30:02 #15
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121067064
Server is trouwens gereset :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121071021
quote:
99s.gif Op woensdag 2 januari 2013 12:30 schreef Bart het volgende:
Server is trouwens gereset :).
:( <-- ziet er bozer uit dan ik ben. Ik bedoelde de msn niet zo blij gezichtje.
  woensdag 2 januari 2013 @ 14:35:54 #17
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121071080
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:33 schreef ikveranderhemniet het volgende:

[..]

:(
http://lingen.nu/ttd/fok02012013.sav
Kun je lekker verderspelen :*.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121071187
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:35 schreef Bart het volgende:

[..]

http://lingen.nu/ttd/fok02012013.sav
Kun je lekker verderspelen :*.
Is wel goed zo, ga gewoon lekker opnieuw beginnen. Bedankt voor het hosten!
  woensdag 2 januari 2013 @ 14:39:51 #19
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121071207
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:39 schreef ikveranderhemniet het volgende:

[..]

Is wel goed zo, ga gewoon lekker opnieuw beginnen. Bedankt voor het hosten!
Geen probleem :D.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121071282
Ook gejoind, misschien een keer leuk om met/tegen anderen te spelen.
pi_121071457
Hoe groot is de map? Lijkt alsof ik heel snel tegen de muur bots :P
  woensdag 2 januari 2013 @ 14:52:44 #22
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121071536
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:47 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Hoe groot is de map? Lijkt alsof ik heel snel tegen de muur bots :P
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:01:00 #23
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121071709
Ik heb een vraag over hoe ik het beste een kruising kan maken, maar dat gaat makkelijker als ik er een plaatje van kan maken, alleen hoe doe ik dat? :@
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_121071780
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik heb een vraag over hoe ik het beste een kruising kan maken, maar dat gaat makkelijker als ik er een plaatje van kan maken, alleen hoe doe ik dat? :@
http://wiki.openttd.org/Junction

Die pagina was voor mij heel duidelijk, heel veel soorten kruisingen met plaatjes.
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:05:34 #25
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121071831
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik heb een vraag over hoe ik het beste een kruising kan maken, maar dat gaat makkelijker als ik er een plaatje van kan maken, alleen hoe doe ik dat? :@
ctrl-s
vervolgens uploaden op imgur.com
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:13:50 #26
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121072165
quote:
99s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:05 schreef Bart het volgende:

[..]

ctrl-s
vervolgens uploaden op imgur.com
thanks :)

Ik heb het volgende.


Nu komt er uit het westen nog een dubbele rails bij (je ziet hiervan al één spoor liggen). Echter hoe kan ik die het beste-makkelijkste op het bestaande netwerk plaatsen.

Alvast bedankt. :)
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:17:35 #27
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121072345
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

thanks :)

Ik heb het volgende.
[ afbeelding ]

Nu komt er uit het westen nog een dubbele rails bij (je ziet hiervan al één spoor liggen). Echter hoe kan ik die het beste-makkelijkste op het bestaande netwerk plaatsen.

Alvast bedankt. :)
Ik zou sowieso de boel anders aansluiten... Gewoon een dubbele mainline, en daar alle stations als aftakkingen op aansluiten...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:21:26 #28
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121072472


Zoiets dus. Gewoon de hoofdlijn door laten lopen, stations tak je af.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:23:04 #29
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121072525
Bedankt. Ik ga even vogelen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_121072579


Zo vind ik het persoonlijker mooier, maar dat ligt natuurlijk aan jezelf. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:29:24 #31
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121072807
quote:
10s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:24 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]

Zo vind ik het persoonlijker mooier, maar dat ligt natuurlijk aan jezelf. :P
Merge before split, en veel te krappe bochten waardoor treinen langzamer rijden. Niet mijn voorkeur :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121072856
quote:
99s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:29 schreef Bart het volgende:

[..]

Merge before split, en veel te krappe bochten waardoor treinen langzamer rijden. Niet mijn voorkeur :P.
Precies groot genoegen bochten, mijn treinen zijn namelijk even lang. ;) En het is op de meeste punten toch niet zo druk dat ze elkaar in de weg zitten, en op de punten waar dat wel zo was ligt nu een klaverblad.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:33:47 #33
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121073003




Zoek de verschillen :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:34:11 #34
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121073014
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:30 schreef Rezania het volgende:

[..]

Precies groot genoegen bochten, mijn treinen zijn namelijk even lang. ;) En het is op de meeste punten toch niet zo druk dat ze elkaar in de weg zitten, en op de punten waar dat wel zo was ligt nu een klaverblad.
Klaverbladen zijn juist merge before split, en dus slecht, want deadlocks :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:42:58 #35
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121073374
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:30 schreef Rezania het volgende:

[..]

Precies groot genoegen bochten, mijn treinen zijn namelijk even lang. ;) En het is op de meeste punten toch niet zo druk dat ze elkaar in de weg zitten, en op de punten waar dat wel zo was ligt nu een klaverblad.
In de loops zijn trouwens bochten met 1 vakje ertussen, je treinen zijn zeker wel langer ;).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121073815
quote:
99s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:34 schreef Bart het volgende:

[..]

Klaverbladen zijn juist merge before split, en dus slecht, want deadlocks :).
Wat stel jij voor dan? :+
quote:
99s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:42 schreef Bart het volgende:

[..]

In de loops zijn trouwens bochten met 1 vakje ertussen, je treinen zijn zeker wel langer ;).
Tja, daar kan ik weinig tegen doen, er is geen ruimte om alle bochten 3 vakjes te maken.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:59:23 #37
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121073928
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:55 schreef Rezania het volgende:

[..]

Wat stel jij voor dan? :+
Split before merge...
http://wiki.openttd.org/Over_Under_Junction bijvoorbeeld, maar dan ruimer opgezet om de bochten minder scherp te maken...
quote:
[..]

Tja, daar kan ik weinig tegen doen, er is geen ruimte om alle bochten 3 vakjes te maken.
Tuurlijk wel, die ene midden in je screenshot kan echt makkelijk aan alle kanten drie vakjes groter worden.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121074035
quote:
99s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:59 schreef Bart het volgende:

[..]

Split before merge...
http://wiki.openttd.org/Over_Under_Junction bijvoorbeeld, maar dan ruimer opgezet om de bochten minder scherp te maken...
Dat is wel een goede, sowieso even toepassen op het drukste punt. :Y
quote:
[..]

Tuurlijk wel, die ene midden in je screenshot kan echt makkelijk aan alle kanten drie vakjes groter worden.
Als ik het station naar beneden verplaats zou dat wel kunnen ja, je hebt gelijk, even kijken.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 2 januari 2013 @ 16:06:47 #39
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121074173
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 16:02 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat is wel een goede, sowieso even toepassen op het drukste punt. :Y

[..]

Als ik het station naar beneden verplaats zou dat wel kunnen ja, je hebt gelijk, even kijken.
Moeten ze van dat station alle kanten op kunnen rijden? Je kan er ook een 3-way van maken, en dan gewoon een aftakking naar dat station van de kant waar ze heen moeten.


Dit is zo ongeveer de beste 3-way.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121076711
quote:
99s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:33 schreef Bart het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zoek de verschillen :P.
met en zonder magic bulldozer?
  woensdag 2 januari 2013 @ 17:30:48 #41
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121077102
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:19 schreef Silverdigger2 het volgende:

[..]

met en zonder magic bulldozer?
Ja dat scheelde wel :7.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121079286
is er ergens een goeie uitleg over b.v.meerdere stations met meerdere platformen waar meer treinen rijden als dat er op 1 station aanwezig is?

je kan een RoRo systeem maken (meest ideale, want het minst complex)
maar ik was eigenlijk benieuwd hoe men het oplost waar op het platform wordt gekeerd..
ik ga uit van 2 "hoofd"lijnen waarop beide kanten opgereden kan worden.
  woensdag 2 januari 2013 @ 18:44:52 #43
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121079778
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:30 schreef mschol het volgende:
is er ergens een goeie uitleg over b.v.meerdere stations met meerdere platformen waar meer treinen rijden als dat er op 1 station aanwezig is?

je kan een RoRo systeem maken (meest ideale, want het minst complex)
maar ik was eigenlijk benieuwd hoe men het oplost waar op het platform wordt gekeerd..
ik ga uit van 2 "hoofd"lijnen waarop beide kanten opgereden kan worden.
Ik bouw alleen maar RoRo, of als het écht niet anders kan terminus. Stations waarbij treinen van beide kanten in én uit rijden is per definitie rampzalig :7. Bij mij althans :').

Gewoon RoRo dus.

I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121082961
Kut, vergeten om inflatie uit te zetten :')
pi_121083808
quote:
2s.gif Op woensdag 2 januari 2013 19:58 schreef ArnosL het volgende:
Kut, vergeten om inflatie uit te zetten :')
En nu? Een half miljoen voor een trein? Is toch alleen maar realistisch? :P Van mijn part mogen de prijzen zelfs nog wel wat hoger. Een bus van ¤50.000,- gaat nog wel, maar een trein mag wel ¤4.000.000,- kosten imo. :+
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_121083904
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 20:18 schreef Rezania het volgende:

[..]

En nu? Een half miljoen voor een trein? Is toch alleen maar realistisch? :P Van mijn part mogen de prijzen zelfs nog wel wat hoger. Een bus van ¤50.000,- gaat nog wel, maar een trein mag wel ¤4.000.000,- kosten imo. :+
Gaat me meer om de omzet, die stijgt in mijn ogen onrealistisch hard.
pi_121083952
Die gemeenten zijn wel erg kritisch op me op de server, zet ik een station verkeerd neer en mijn prestatie is meteen weer teleurstellend. :'(
pi_121085234
Hoe kan ik alle treinen in één keer vervangen voor maglev zonder alle bestemmingen opnieuw te moeten invoeren?
  woensdag 2 januari 2013 @ 20:48:49 #49
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121085303
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 20:18 schreef Rezania het volgende:

[..]

En nu? Een half miljoen voor een trein? Is toch alleen maar realistisch? :P Van mijn part mogen de prijzen zelfs nog wel wat hoger. Een bus van ¤50.000,- gaat nog wel, maar een trein mag wel ¤4.000.000,- kosten imo. :+
op een gegeven moment zijn bussen niet meer betaalbaar, ze kosten meer dan ze opleveren...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 2 januari 2013 @ 20:48:59 #50
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121085313
quote:
2s.gif Op woensdag 2 januari 2013 20:46 schreef ArnosL het volgende:
Hoe kan ik alle treinen in één keer vervangen voor maglev zonder alle bestemmingen opnieuw te moeten invoeren?
Niet.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121085342
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 20:48 schreef Bart het volgende:

[..]

Niet.
Kut, dat wordt veel werk :')
  woensdag 2 januari 2013 @ 20:57:30 #52
154952 spoor4
Spoort niet
pi_121085745
quote:
2s.gif Op woensdag 2 januari 2013 20:49 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Kut, dat wordt veel werk :')
Bestemmingen kun je wel kopiëren. Ik stuur altijd alle oude treinen naar depots en bouw er een nieuw depot naast, vervolgens bouw je de nieuwe treinen en kopieer je de bestemmingen van de oude treinen (door na de bestemmingsknop op de oude trein te klikken) om de oude trein daarna te verkopen. Een snellere manier ken ik niet.
pi_121086160
Lees ik dat net even iets te laat. Ik heb m'n treinen net allemaal verkocht :')
  woensdag 2 januari 2013 @ 21:09:52 #54
154952 spoor4
Spoort niet
pi_121086336
quote:
2s.gif Op woensdag 2 januari 2013 21:05 schreef ArnosL het volgende:
Lees ik dat net even iets te laat. Ik heb m'n treinen net allemaal verkocht :')
En altijd saven voordat je grote veranderingen door gaat voeren ;)
  woensdag 2 januari 2013 @ 21:43:51 #55
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121088034
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 20:57 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Bestemmingen kun je wel kopiëren. Ik stuur altijd alle oude treinen naar depots en bouw er een nieuw depot naast, vervolgens bouw je de nieuwe treinen en kopieer je de bestemmingen van de oude treinen (door na de bestemmingsknop op de oude trein te klikken) om de oude trein daarna te verkopen. Een snellere manier ken ik niet.
Uiteraard, zo staat het ook in de FAQ :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121088794
Bussen laat ik af en toe maar automatisch vervangen voor een ouder type. Duurt me veel te lang om dat met de hand te gaan doen, dan maar iets hogere kosten...
  woensdag 2 januari 2013 @ 22:02:35 #57
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121088851
Je kan ze ook automatisch door een nieuwer type laten vervangen :?.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121088928
Volgens mij wel, alleen niet voor hetzelfde type.

http://wiki.openttd.org/Replace_vehicles
  woensdag 2 januari 2013 @ 22:23:27 #59
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121089824
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 2 januari 2013 @ 22:29:38 #60
292678 Sneaf
"sarcasme"
pi_121090190
Dankjewel Fok, weer een verslaving rijker :')

Jammer alleen dat ik de server niet kan joinen(tijdens map downloaden connection lost)
Kan dat komen door mijn trage internet verbinding hier in Sint Maarten?
  woensdag 2 januari 2013 @ 22:33:02 #61
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121090378
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 22:29 schreef Sneaf het volgende:
Dankjewel Fok, weer een verslaving rijker :')

Jammer alleen dat ik de server niet kan joinen(tijdens map downloaden connection lost)
Kan dat komen door mijn trage internet verbinding hier in Sint Maarten?
Hoogstwaarschijnlijk.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 2 januari 2013 @ 22:55:09 #62
292678 Sneaf
"sarcasme"
pi_121091547
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 20:48 schreef Bart het volgende:

[..]

op een gegeven moment zijn bussen niet meer betaalbaar, ze kosten meer dan ze opleveren...
Ze kunnen wel extra passagiers leveren aan vliegtuigen/treinen. Extra passagiers is extra geld, alleen wordt het geboekt onder de treinen/vliegtuien. Indirect leveren ze nog wel geld op ondanks dat ze in het rood lopen.
pi_121091581
Lastig eigenlijk dat ik dit spel steeds weer ga spelen als de tentamenweken dichtbij komen :')
  woensdag 2 januari 2013 @ 23:07:45 #64
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121092194
quote:
2s.gif Op woensdag 2 januari 2013 22:55 schreef ArnosL het volgende:
Lastig eigenlijk dat ik dit spel steeds weer ga spelen als de tentamenweken dichtbij komen :')
:')
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_121092753
Mijn treinen zijn te lang voor mijn klaverblad. :') _O-
pi_121094698
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 23:17 schreef Taperol het volgende:
Mijn treinen zijn te lang voor mijn klaverblad. :') _O-
Maak ze groter dan. :+
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  donderdag 3 januari 2013 @ 01:33:48 #67
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_121097758
Ik heb in een bedrijf zonder wachtwoord even een spoorverbinding en wat treintjes gemaakt. Is dat bedrijf van iemand uit het topic hier?
  donderdag 3 januari 2013 @ 02:34:03 #68
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_121098942
O god... Verslaafd :'(
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
pi_121099354
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 02:34 schreef Rockiejj het volgende:
O god... Verslaafd :'(
Ik zei het toch.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  One tough cookie donderdag 3 januari 2013 @ 03:15:53 #70
169210 liesje1979
pi_121099483
-

[ Bericht 99% gewijzigd door liesje1979 op 03-01-2013 03:17:31 ]
  One tough cookie donderdag 3 januari 2013 @ 03:17:05 #71
169210 liesje1979
  donderdag 3 januari 2013 @ 05:21:33 #72
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_121100246
Gebruiken julie de 32bit Graphics trouwens?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_121100257
quote:
2s.gif Op donderdag 3 januari 2013 05:21 schreef maartena het volgende:
Gebruiken julie de 32bit Graphics trouwens?
Nee, geen goede vliegtuigen en schepen NewGRF's daarvoor, en dat vind ik toch belangrijk., Ook geven die 8bit graphics een nostalgisch gevoel. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_121124037
Hoe groot wordt zo'n stad eigenlijk maximaal in de praktijk? Ik weet dat er geen echt limiet is, maar dat moet voor veel steden toch wel ongeveer hetzelfde zijn?
  donderdag 3 januari 2013 @ 20:09:54 #75
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121124989
quote:
5s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:47 schreef Taperol het volgende:
Hoe groot wordt zo'n stad eigenlijk maximaal in de praktijk? Ik weet dat er geen echt limiet is, maar dat moet voor veel steden toch wel ongeveer hetzelfde zijn?


Heb nog wel grotere gezien.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121125018
quote:
99s.gif Op donderdag 3 januari 2013 20:09 schreef Bart het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Heb nog wel grotere gezien.
Dat zijn twee steden :P
  donderdag 3 januari 2013 @ 20:13:17 #77
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121125138
quote:
10s.gif Op donderdag 3 januari 2013 20:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat zijn twee steden :P
Waarvan één er 189k inwoners heeft.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121125892
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_121127966
_O_
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
  donderdag 3 januari 2013 @ 21:31:09 #80
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_121128804
Waarom is het spel op de server eigenlijk gepauzeerd?
pi_121129157
quote:
Vraag me af of het lukt buiten de scenario editor om. Zou wel heel cool zijn om een kleine stad zo groot te laten groeien.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  donderdag 3 januari 2013 @ 21:48:14 #82
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_121129636
quote:


complete 2048*2048 map bedekt :@

van de tt forums groter kan niet
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_121129729
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 21:37 schreef RPG het volgende:

[..]

Vraag me af of het lukt buiten de scenario editor om. Zou wel heel cool zijn om een kleine stad zo groot te laten groeien.
Als je een stad met een 2*2 of 3*3 grid hebt lukt het vast wel, een stad met gewone wegen stagneerde rond de 80.000 inwoners, toen groeide hij steeds slomer.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_121130027
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 21:31 schreef AdoraBelle het volgende:
Waarom is het spel op de server eigenlijk gepauzeerd?
staat als het goed is een reden bij: meestal als iemand binnenkomt of weggaat van de server stopt hij even..

ik vind de wagen/trein schaal trouwens wel vervelend, moet relatief ver inzoomen om alles normaal te kunnen zien op een hoge resolutie..

houd het spel trouwens rekening met de snelheid waarmee iets vervoerd wordt?
ik zie op de server diverse mensen die van de ene kant naar de andere kant spullen vervoeren... en daar (mijn inziens) veels te veel geld voor vangen (onrealistisch)
  donderdag 3 januari 2013 @ 22:04:08 #85
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121130316
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 21:31 schreef AdoraBelle het volgende:
Waarom is het spel op de server eigenlijk gepauzeerd?
Omdat er iemand aan het verbinden is, of omdat er minder dan 1 speler is, spectators niet meegerekend.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 3 januari 2013 @ 22:07:36 #86
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121130484
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 21:58 schreef mschol het volgende:

[..]

staat als het goed is een reden bij: meestal als iemand binnenkomt of weggaat van de server stopt hij even..

ik vind de wagen/trein schaal trouwens wel vervelend, moet relatief ver inzoomen om alles normaal te kunnen zien op een hoge resolutie..
Je kan ook ver inzoomen gelukkig :P.
quote:
houd het spel trouwens rekening met de snelheid waarmee iets vervoerd wordt?
ik zie op de server diverse mensen die van de ene kant naar de andere kant spullen vervoeren... en daar (mijn inziens) veels te veel geld voor vangen (onrealistisch)
Ja, maar slechts beperkt. Het is veel rendabeler om iets naar de andere kant van de map te vervoeren, dan over korte afstand.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 3 januari 2013 @ 22:08:43 #87
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121130527
quote:
14s.gif Op donderdag 3 januari 2013 21:48 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

complete 2048*2048 map bedekt :@

van de tt forums groter kan niet
Damn :'). 52M inwoners _O-.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 3 januari 2013 @ 22:09:39 #88
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121130563
Een treintje van in totaal 11 tegels met hout, inkomsten van 1 miljoen. *O*
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  donderdag 3 januari 2013 @ 22:35:50 #89
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_121131693
quote:
99s.gif Op donderdag 3 januari 2013 22:04 schreef Bart het volgende:

[..]

Omdat er iemand aan het verbinden is, of omdat er minder dan 1 speler is, spectators niet meegerekend.
Dan zal het dat laatste wel zijn. Want ik was aan het meekijken maar het was de hele tijd gepauzeerd.
pi_121132492
2048*2048 map van Nederland met Nederlandse treinen etc. _O_

Zit alleen in 1936 en paardentrams zijn FUCKING langzaam :D
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_121135222
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 21:58 schreef mschol het volgende:

[..]

staat als het goed is een reden bij: meestal als iemand binnenkomt of weggaat van de server stopt hij even..

ik vind de wagen/trein schaal trouwens wel vervelend, moet relatief ver inzoomen om alles normaal te kunnen zien op een hoge resolutie..

houd het spel trouwens rekening met de snelheid waarmee iets vervoerd wordt?
ik zie op de server diverse mensen die van de ene kant naar de andere kant spullen vervoeren... en daar (mijn inziens) veels te veel geld voor vangen (onrealistisch)
Ik denk het niet. Sommigen zijn in ieder geval een stuk effectiever met hun materieel dan ik.
pi_121140942
quote:
14s.gif Op donderdag 3 januari 2013 21:48 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

complete 2048*2048 map bedekt :@

van de tt forums groter kan niet
Dafuq man... :o
- Djehoetie / Jehuty -
  vrijdag 4 januari 2013 @ 10:59:58 #93
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121143763
Hoe kan ik makkelijk en snel zien/bekijken hoeveel het me kost om mijn hele netwerk om te bouwen naar monorail? Want dan weet ik of dat haalbaar is. :@ En er niet halverwege achterkom, dat ik niet genoeg geld heb. :P
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_121144929
quote:
14s.gif Op donderdag 3 januari 2013 21:48 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

complete 2048*2048 map bedekt :@

van de tt forums groter kan niet
Ziek zeg :o

Hier alweer de 7 miljoen bereikt, dus qua financiën hoef ik me al geen zorgen meer te maken. Nu moet de tijd nog ff meewerken, zit in 1949 en heb dus nog niet de leuke treintjes :(
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 11:47:14 #95
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121145413
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:59 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Hoe kan ik makkelijk en snel zien/bekijken hoeveel het me kost om mijn hele netwerk om te bouwen naar monorail? Want dan weet ik of dat haalbaar is. :@ En er niet halverwege achterkom, dat ik niet genoeg geld heb. :P
Viewvenster in de ene hoek van de map, viewvenster in de andere hoek. Converteerknop naar monorail klikken. Slepen van het ene viewvenster naar het andere viewvenster zodat je de hele map in één keer geselecteerd hebt. Shift ingedrukt houden als je de muisknop loslaat, dan zie je namelijk de kosten zonder dat je het daadwerkelijk uitvoert.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 11:57:46 #96
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121145755
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:47 schreef Bart het volgende:

[..]

Viewvenster in de ene hoek van de map, viewvenster in de andere hoek. Converteerknop naar monorail klikken. Slepen van het ene viewvenster naar het andere viewvenster zodat je de hele map in één keer geselecteerd hebt. Shift ingedrukt houden als je de muisknop loslaat, dan zie je namelijk de kosten zonder dat je het daadwerkelijk uitvoert.
Bedrag valt eigenlijk wel mee.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_121145818
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Bedrag valt eigenlijk wel mee.
Treinen vervangen is ook veel kostbaarder.
dag
  vrijdag 4 januari 2013 @ 12:09:10 #98
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121146131
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:59 schreef Peter het volgende:

[..]

Treinen vervangen is ook veel kostbaarder.
Ja, dat zag ik. Maar het is me allemaal gelukt. :)
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_121146514
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 01:33 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik heb in een bedrijf zonder wachtwoord even een spoorverbinding en wat treintjes gemaakt. Is dat bedrijf van iemand uit het topic hier?
ja ;)

dacht al waarom een trein dezelfde kleur had als die van mij :D
  vrijdag 4 januari 2013 @ 12:51:28 #100
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_121147638
Is er een makkelijke snelle manier om samen met een vriend van mij even een privé server op te zetten en wat te spelen? :)
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:05:33 #101
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121148017
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:51 schreef JaimyLee het volgende:
Is er een makkelijke snelle manier om samen met een vriend van mij even een privé server op te zetten en wat te spelen? :)
Tuurlijk, gewoon een multiplayer game opstarten, kiezen voor server, poort forwarden in je router, en die vriend het ip-adres geven. Wel een wachtwoord op je server zetten als je niet wil dat anderen inloggen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121148375
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 13:05 schreef Bart het volgende:

[..]

Tuurlijk, gewoon een multiplayer game opstarten, kiezen voor server, poort forwarden in je router, en die vriend het ip-adres geven. Wel een wachtwoord op je server zetten als je niet wil dat anderen inloggen.
wat heeft zo'n server qua bandbreedte nodig eigenlijk?
ik las dat de spelers zelf maar iets van 2kb/sec nodig hebben per persoon?
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:21:46 #103
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_121148623
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 13:05 schreef Bart het volgende:

[..]

Tuurlijk, gewoon een multiplayer game opstarten, kiezen voor server, poort forwarden in je router, en die vriend het ip-adres geven. Wel een wachtwoord op je server zetten als je niet wil dat anderen inloggen.
Even kijken hoor, ik kies start server, heb mijn IP adres gevonden op MYIP.nl, daar dan de bovenste gegeven. Is er iets mis gegaan met poort forwarding?
Zo ziet het er uit:

Port Forwarding List
Service Name Port Range Local IP Local Port Protocol

OpenTTD 3979 192.168.234.87 3979 BOTH
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:28:07 #104
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121148923
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 13:15 schreef mschol het volgende:

[..]

wat heeft zo'n server qua bandbreedte nodig eigenlijk?
ik las dat de spelers zelf maar iets van 2kb/sec nodig hebben per persoon?
ja zoiets, kost amper bandbreedte. 1,2kB/s per persoon ofzo.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121148950
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 13:28 schreef Bart het volgende:

[..]

ja zoiets, kost amper bandbreedte. 1,2kB/s per persoon ofzo.
dat is wel handig, dan kan je zelfs op de meest rottige adsl lijntjes een servertje draaien :P
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:28:57 #106
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121148957
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 13:21 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Even kijken hoor, ik kies start server, heb mijn IP adres gevonden op MYIP.nl, daar dan de bovenste gegeven. Is er iets mis gegaan met poort forwarding?
Zo ziet het er uit:

Port Forwarding List
Service Name Port Range Local IP Local Port Protocol

OpenTTD 3979 192.168.234.87 3979 BOTH
zou goed moeten zijn... heb je internet server gekozen?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:30:08 #107
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_121149008
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 13:28 schreef Bart het volgende:

[..]

zou goed moeten zijn... heb je internet server gekozen?
Verbinding:
Internet (adverteren)
die toch?
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:30:18 #108
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121149016
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 13:28 schreef mschol het volgende:

[..]

dat is wel handig, dan kan je zelfs op de meest rottige adsl lijntjes een servertje draaien :P
Moet natuurlijk wel een stabiele verbinding met acceptabele ping zijn he ;). Vroeger draaide ik ook deze server op een 20/1mbit adsl, liep toch minder. Zeker als ik een torrent aan het dlden was :').
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:31:22 #109
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121149056
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 13:30 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Verbinding:
Internet (adverteren)
die toch?
ja. Staat ie op http://www.openttd.org/en/servers ?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:32:22 #110
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_121149098
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 13:31 schreef Bart het volgende:

[..]

ja. Staat ie op http://www.openttd.org/en/servers ?
Nee :(
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:33:18 #111
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121149136
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 13:32 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Nee :(
heb je een modem én een router? Mogelijk moet je in je modem ook nog forwarden.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:51:42 #112
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_121149895
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 13:33 schreef Bart het volgende:

[..]

heb je een modem én een router? Mogelijk moet je in je modem ook nog forwarden.
Heb geen modem nee, maar ik denk dat m'n vriend het fout deed, hij kon hem plots vinden en we zijn lekker aan het spelen :) Bedankt!
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 14:12:56 #113
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_121150904
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:20 schreef Silverdigger2 het volgende:

[..]

ja ;)

dacht al waarom een trein dezelfde kleur had als die van mij :D
Oh, was jij dat :D .

Rijden die treintjes eigenlijk nog?
pi_121152262
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 14:12 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Oh, was jij dat :D .

Rijden die treintjes eigenlijk nog?
ja :)
zijn volgens mij de enige paarse treinen die niet op magneet rails rijden
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:08:40 #115
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121153291
Rampen. :r

Volgende keer maar weer uitzetten. :@
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:37:05 #116
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_121154608
Kun je toch ook in het spel doen terwijl het nog draait?
Heb je er iig daarna geen last meer van.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:45:35 #117
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121155008
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:37 schreef BurnaBoy het volgende:
Kun je toch ook in het spel doen terwijl het nog draait?
Heb je er iig daarna geen last meer van.
Ja, maar ik ben nu bezig met medium moeilijksgraad. En die wil ik wel afmaken. :@ Anders gaat het moeilijkheidsniveau naar aangepast.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 16:15:48 #118
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_121156386
Kom er net pas achter dat dat cijfertje bij je seinen de afstand ertussen betekent :') Ik lekker allemaal seinen achter elkaar plaatsen.. Handig!

#Noob
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 16:17:26 #119
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121156464
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:15 schreef Blistering het volgende:
Kom er net pas achter dat dat cijfertje bij je seinen de afstand ertussen betekent :') Ik lekker allemaal seinen achter elkaar plaatsen.. Handig!

#Noob
ctrl ingedrukt houden, gaan je seinen ook met de bocht mee.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 16:20:43 #120
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121156596
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:17 schreef Bart het volgende:

[..]

ctrl ingedrukt houden, gaan je seinen ook met de bocht mee.
:o Dat wist ik nog niet.

*O* Weer wat geleerd. :D
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 16:23:44 #121
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_121156704
Haha, nice! :D
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_121161685
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 11:19 schreef marc1982 het volgende:

[..]

heb je een goede uitleg?
zal 'm ook een dezer dagen waar installeren, maar was altijd aan het klooien met die seinen
Een goede uitleg heb ik daarvoor eigenlijk niet helaas, eerder uit verschillende pagina's gehaald.

Inmiddels heb ik een ander leuk dilemma, in het begin bouwde ik voor elke industrie een apart treinstation. Tegenwoordig bouw ik (gelukkig) voor industrieën die een beetje bij elkaar in de buurt liggen, 1 gezamelijk treinstation. Zodra er dan een industrie is die dat station dan niet bereikt bouw ik daar een nieuw station.
Alleen als die 2 stations dan vrij dicht bij elkaar liggen wordt het erg moeilijk om die dan toch te connecten met de mainline, Volgens mij is het dan ook de oplossing om 1 station te maken voor dat gebiedje en de vracht van/voor de industrieën die dat station niet bereikt, naar dat station te vervoeren met vrachtwagens.

Het is me alleen nog niet echt goed gelukt om dat een beetje fatsoenlijk in te richten, dus ik ben benieuwd hoe het er bij jullie uitziet.
Lange stiltes doen meningen, visies en standpunten veranderen.
pi_121161744
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:17 schreef Bart het volgende:

[..]

ctrl ingedrukt houden, gaan je seinen ook met de bocht mee.
Kwam ik ook veel te laat achter. :')
  vrijdag 4 januari 2013 @ 19:55:16 #124
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_121165242
Lekkere positie voor m'n vliegveld zou ik zo zeggen :D ff wat land neergeplempt in 't midden en hoppa.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 20:01:11 #125
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121165484
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:55 schreef Blistering het volgende:
[ afbeelding ] Lekkere positie voor m'n vliegveld zou ik zo zeggen :D ff wat land neergeplempt in 't midden en hoppa.
Succes met het maken van een intercontinental :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 20:02:18 #126
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_121165534
Dat wordt weer bomen planten inderdaad :D
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_121165874
Zo lang niet gespeeld dit, vanavond misschien eens weer een potje doen :7
Maar ik ben nu ook zo lekker bezig met Rollercoaster Tycoon, dus dat wordt kiezen tussen 2 toppertjes :9
pi_121167032
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:55 schreef Blistering het volgende:
[ afbeelding ] Lekkere positie voor m'n vliegveld zou ik zo zeggen :D ff wat land neergeplempt in 't midden en hoppa.
Dat gaat dus zo fout hè, op een gegeven moment heb je 5000 passagiers die staan te wachten. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 20:36:50 #129
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_121167071
Haha klopt, ik hoop dat ik snel m'n 747 krijg, dan ga ik ff flink investeren in vliegtuigen!

Helaas is m'n map te groot om Amsterdam > Brussel te vliegen, is daar nog wat aan te doen zodat je wel lange afstanden kan vliegen?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_121168486
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 20:36 schreef Blistering het volgende:
Haha klopt, ik hoop dat ik snel m'n 747 krijg, dan ga ik ff flink investeren in vliegtuigen!

Helaas is m'n map te groot om Amsterdam > Brussel te vliegen, is daar nog wat aan te doen zodat je wel lange afstanden kan vliegen?
Wachten op modernere vliegtuigen. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_121168979
Heb me vanavond ook maar weer aangemeld op de server.
Begint wat te lopen, olie-vervoer en nu bezig met goederen.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 22:05:03 #132
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_121171139
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 21:08 schreef Rezania het volgende:

[..]

Wachten op modernere vliegtuigen. :P
Verrek, inderdaad! :D Goh, ik leer iedere dag bij hier. Thanks!
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_121172564
Olie-transport loopt gesmeerd!

:D
pi_121172665
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:35 schreef MaGNeT het volgende:
Olie-transport loopt gesmeerd!

:D
je moet eens helemaalrechts kijken, aan de rand, daar staan wat treintjes vast :D
pi_121174433
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:37 schreef mschol het volgende:

[..]

je moet eens helemaalrechts kijken, aan de rand, daar staan wat treintjes vast :D
Ja, zag het :D
Bij mij loopt het wat soepeler :D
pi_121174505
Ik zie al wat er mis gaat.
De goederentreinen wachten op goederen van de olierafinaderij maar omdat er teveel goederentreinen staan die het spoor blokkeren, kunnen de olietreinen niet bij de olierafinaderij, waardoor de goederentreinen geen goederen krijgen, waardoor die niet wegrijden, waardoor...
pi_121174655
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 23:16 schreef MaGNeT het volgende:
Ik zie al wat er mis gaat.
De goederentreinen wachten op goederen van de olierafinaderij maar omdat er teveel goederentreinen staan die het spoor blokkeren, kunnen de olietreinen niet bij de olierafinaderij, waardoor de goederentreinen geen goederen krijgen, waardoor die niet wegrijden, waardoor...
Dat zijn inderdaad 'leuke' situaties ;(
Ik los het meestal op door twee stations (1 voor brengen van olie, 1 voor halen van goederen), of een waypoint voor het station zodanig dat je goederentreinen nooit je hele station bezet kunnen houden (maar b.v. maar bij de helft van de sporen kunnen) en er altijd nog olie gebracht kan worden.
pi_121175727
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 23:16 schreef MaGNeT het volgende:
Ik zie al wat er mis gaat.
De goederentreinen wachten op goederen van de olierafinaderij maar omdat er teveel goederentreinen staan die het spoor blokkeren, kunnen de olietreinen niet bij de olierafinaderij, waardoor de goederentreinen geen goederen krijgen, waardoor die niet wegrijden, waardoor...
Had ook zoiets laatst, kreeg de briljante ingeving om ze allemaal een sein te laten negeren. Het resultaat was iets minder briljant...
  vrijdag 4 januari 2013 @ 23:43:22 #139
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_121175839
Haha, herkenbaar!

Ik had net ook een sein verkeerd gezet waardoor treinen het station niet meer uit konden..

Utrecht CS heeft inmiddels 15 sporen, lekker station zo :D Sprinters en Plan V+T's rijden af en aan :)

edit: Wel raar trouwens, ik heb AutoRenew op -6 staan maar er wordt alsnog niets automatisch vernieuwd. Ik moet 't altijd via Manage List --> Replace doen :(
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_121176043
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 23:43 schreef Blistering het volgende:
Haha, herkenbaar!

Ik had net ook een sein verkeerd gezet waardoor treinen het station niet meer uit konden..

Utrecht CS heeft inmiddels 15 sporen, lekker station zo :D Sprinters en Plan V+T's rijden af en aan :)

edit: Wel raar trouwens, ik heb AutoRenew op -6 staan maar er wordt alsnog niets automatisch vernieuwd. Ik moet 't altijd via Manage List --> Replace doen :(
Ook last van, maar dan druk ik "stuur voor onderhoud" en dan worden ze netjes vervangen. Alleen moet ik dit eens in de zoveel tijd blijven doen.

Ik zie net dat ik 81 jaar oude treinen heb rijden op de server. ;(
pi_121177112
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 23:16 schreef MaGNeT het volgende:
Ik zie al wat er mis gaat.
De goederentreinen wachten op goederen van de olierafinaderij maar omdat er teveel goederentreinen staan die het spoor blokkeren, kunnen de olietreinen niet bij de olierafinaderij, waardoor de goederentreinen geen goederen krijgen, waardoor die niet wegrijden, waardoor...
ach, ik ben nu alle wegen aan het vervangen die mijn treinen kruisen door bruggen.. (op de server)
ik ben geen held in het spel, maar vind em wel geinig :)
de sein combi's doe ik altijd verkeerd.. bij zwaagenisse heb ik de volgende situatie:

station lager zwaagenisse ontvangt personen + goederen, heeft daarvoor 2 sporen, maar 1 aanvoer spoortje...
dat is dus zo ongeveer ===Y ---- Y==== spoortje
hij werkt enig sinds, maar mijn goederen treintje is regelmatig verdwaald..
bij de eerste Y staan pre signals, de 2de Y combo signals..
pi_121178055
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:10 schreef mschol het volgende:

[..]

ach, ik ben nu alle wegen aan het vervangen die mijn treinen kruisen door bruggen.. (op de server)
ik ben geen held in het spel, maar vind em wel geinig :)
de sein combi's doe ik altijd verkeerd.. bij zwaagenisse heb ik de volgende situatie:

station lager zwaagenisse ontvangt personen + goederen, heeft daarvoor 2 sporen, maar 1 aanvoer spoortje...
dat is dus zo ongeveer ===Y ---- Y==== spoortje
hij werkt enig sinds, maar mijn goederen treintje is regelmatig verdwaald..
bij de eerste Y staan pre signals, de 2de Y combo signals..
Dit idee staat in de OP en werkt het beste:
dag
pi_121178121
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:32 schreef Peter het volgende:

[..]

Dit idee staat in de OP en werkt het beste:
[ afbeelding ]
ik kan geen 2de spoortje aanleggen... (tenzij ik een stuk stad sloop)
  zaterdag 5 januari 2013 @ 00:35:11 #144
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121178211
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:33 schreef mschol het volgende:

[..]

ik kan geen 2de spoortje aanleggen... (tenzij ik een stuk stad sloop)
Slopen die stad.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121180087
Ik ging net even kijken op de fok! server. Ik moet nog zo veel leren wauw. Wat een transportchaos. En even, die bankrekening!!!!!!
Wordt bokser, meer kans op slagen
Rafael Nadal, winner of the winning everything
Online Tennis Manager Game: www.rockingrackets.com (staat ook in game&console forum!)
pi_121181985
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:35 schreef Bart het volgende:

[..]

Slopen die stad.
gaat tegen m'n princiepes in, maar done :P
  zaterdag 5 januari 2013 @ 03:36:22 #147
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121183329
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 02:17 schreef mschol het volgende:

[..]

gaat tegen m'n princiepes in, maar done :P
Het zijn maar pixels he ;).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 10:19:44 #148
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_121185296
Ik heb vannacht ook even gekeken op de server. Eerst maar es alles ophalen in single games voordat ik me daaraan ga wagen. :)
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
pi_121186072
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 03:36 schreef Bart het volgende:

[..]

Het zijn maar pixels he ;).
zelfs digitaal heb ik princiepes :+
  zaterdag 5 januari 2013 @ 11:52:39 #150
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_121186765
quote:
14s.gif Op donderdag 3 januari 2013 22:55 schreef Blistering het volgende:
2048*2048 map van Nederland met Nederlandse treinen etc. _O_

Zit alleen in 1936 en paardentrams zijn FUCKING langzaam :D
Welke map heb je daarvoor gedownload? Wil dat ook wel spelen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_121186862
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Welke map heb je daarvoor gedownload? Wil dat ook wel spelen.
http://bananas.openttd.org/en/scenario/

En dan ff zoeken naar ''The Netherlands by Purno'', staat wel ergens bovenaan.

edit: En nu gaat de computer uit, dit spelletje slokt veel te veel van m'n tijd op met 7 tentamens in het vooruitzicht volgende week :D
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')