SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De OP
Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.
[ Bericht 0% gewijzigd door Bart op 14-01-2013 18:40:13 ]Is trouwens ook fan van Taylor Swift
OP werkt verhelderend, ik snap het weer in grote lijnen.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 21:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Anders even in de OP kijken.
Heb het spel een week~ geleden ook weer geinstalleerd , en dit moet ik nog even goed uitvogelen.quote:
heb je een goede uitleg?quote:Op woensdag 2 januari 2013 00:43 schreef PasKai het volgende:
paar maanden geleden openTTD tegengekomen ergens, inmiddels snap ik de seinen en vermaak ik me de hele kerstvakantie al kostelijk met deze game. T lukt me alleen nog niet zo goed om echt winst te maken en steden te laten groeien maar dat komt nog wel.
Weet iemand hoe je die steden kan laten groeien? Seinen moet ik ook nog eens goed onder de loep nemen, maar ondanks dat kan ik wel winst maken (ook al is dat bedrag niet in de miljoenen)quote:Op woensdag 2 januari 2013 00:43 schreef PasKai het volgende:
paar maanden geleden openTTD tegengekomen ergens, inmiddels snap ik de seinen en vermaak ik me de hele kerstvakantie al kostelijk met deze game. T lukt me alleen nog niet zo goed om echt winst te maken en steden te laten groeien maar dat komt nog wel.
dat ging toch door in (en tussen) de steden een vorm van transport van mensen en post te verzorgen?quote:Op woensdag 2 januari 2013 11:49 schreef SalsedoNL het volgende:
[..]
Weet iemand hoe je die steden kan laten groeien?
zie de OPquote:Op woensdag 2 januari 2013 11:19 schreef marc1982 het volgende:
[..]
heb je een goede uitleg?
zal 'm ook een dezer dagen waar installeren, maar was altijd aan het klooien met die seinen
je moet proberen passagiers verbindingen met andere steden aan te leggen. Ook goederen van de fabriek naar de stad sturen wil helpen. Maar wat wel heel goed werkt is binnen in een stad bussen laten rijden(dus je legt meerdere busstations in de stad en laat bussen daar tussen rijden)quote:Op woensdag 2 januari 2013 11:54 schreef mschol het volgende:
[..]
dat ging toch door in (en tussen) de steden een vorm van transport van mensen en post te verzorgen?
Nee.quote:Op woensdag 2 januari 2013 12:13 schreef samNL09 het volgende:
[..]
je moet proberen passagiers verbindingen met andere steden aan te leggen. Ook goederen van de fabriek naar de stad sturen wil helpen. Maar wat wel heel goed werkt is binnen in een stad bussen laten rijden(dus je legt meerdere busstations in de stad en laat bussen daar tussen rijden)
quote:Op zondag 30 december 2012 12:50 schreef Bart het volgende:
[..]
Vijf stations/haltes die minimaal 1x per 20 dagen bezocht worden. Eventueel 1x per drie maanden fund new buildings.
Voor temperate dan. Andere klimaten moet je nog weer water of goederen vervoeren, maar temperate niet.
Is wel goed zo, ga gewoon lekker opnieuw beginnen. Bedankt voor het hosten!quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:35 schreef Bart het volgende:
[..]
http://lingen.nu/ttd/fok02012013.sav
Kun je lekker verderspelen.
Geen probleemquote:Op woensdag 2 januari 2013 14:39 schreef ikveranderhemniet het volgende:
[..]
Is wel goed zo, ga gewoon lekker opnieuw beginnen. Bedankt voor het hosten!
quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:47 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Hoe groot is de map? Lijkt alsof ik heel snel tegen de muur bots
http://wiki.openttd.org/Junctionquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik heb een vraag over hoe ik het beste een kruising kan maken, maar dat gaat makkelijker als ik er een plaatje van kan maken, alleen hoe doe ik dat?
ctrl-squote:Op woensdag 2 januari 2013 15:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik heb een vraag over hoe ik het beste een kruising kan maken, maar dat gaat makkelijker als ik er een plaatje van kan maken, alleen hoe doe ik dat?
thanksquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:05 schreef Bart het volgende:
[..]
ctrl-s
vervolgens uploaden op imgur.com
Ik zou sowieso de boel anders aansluiten... Gewoon een dubbele mainline, en daar alle stations als aftakkingen op aansluiten...quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
thanks
Ik heb het volgende.
[ afbeelding ]
Nu komt er uit het westen nog een dubbele rails bij (je ziet hiervan al één spoor liggen). Echter hoe kan ik die het beste-makkelijkste op het bestaande netwerk plaatsen.
Alvast bedankt.
Merge before split, en veel te krappe bochten waardoor treinen langzamer rijden. Niet mijn voorkeurquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:24 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
Zo vind ik het persoonlijker mooier, maar dat ligt natuurlijk aan jezelf.
Precies groot genoegen bochten, mijn treinen zijn namelijk even lang.quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:29 schreef Bart het volgende:
[..]
Merge before split, en veel te krappe bochten waardoor treinen langzamer rijden. Niet mijn voorkeur.
Klaverbladen zijn juist merge before split, en dus slecht, want deadlocksquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:30 schreef Rezania het volgende:
[..]
Precies groot genoegen bochten, mijn treinen zijn namelijk even lang.En het is op de meeste punten toch niet zo druk dat ze elkaar in de weg zitten, en op de punten waar dat wel zo was ligt nu een klaverblad.
In de loops zijn trouwens bochten met 1 vakje ertussen, je treinen zijn zeker wel langerquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:30 schreef Rezania het volgende:
[..]
Precies groot genoegen bochten, mijn treinen zijn namelijk even lang.En het is op de meeste punten toch niet zo druk dat ze elkaar in de weg zitten, en op de punten waar dat wel zo was ligt nu een klaverblad.
Wat stel jij voor dan?quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:34 schreef Bart het volgende:
[..]
Klaverbladen zijn juist merge before split, en dus slecht, want deadlocks.
Tja, daar kan ik weinig tegen doen, er is geen ruimte om alle bochten 3 vakjes te maken.quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:42 schreef Bart het volgende:
[..]
In de loops zijn trouwens bochten met 1 vakje ertussen, je treinen zijn zeker wel langer.
Split before merge...quote:
Tuurlijk wel, die ene midden in je screenshot kan echt makkelijk aan alle kanten drie vakjes groter worden.quote:[..]
Tja, daar kan ik weinig tegen doen, er is geen ruimte om alle bochten 3 vakjes te maken.
Dat is wel een goede, sowieso even toepassen op het drukste punt.quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:59 schreef Bart het volgende:
[..]
Split before merge...
http://wiki.openttd.org/Over_Under_Junction bijvoorbeeld, maar dan ruimer opgezet om de bochten minder scherp te maken...
Als ik het station naar beneden verplaats zou dat wel kunnen ja, je hebt gelijk, even kijken.quote:[..]
Tuurlijk wel, die ene midden in je screenshot kan echt makkelijk aan alle kanten drie vakjes groter worden.
Moeten ze van dat station alle kanten op kunnen rijden? Je kan er ook een 3-way van maken, en dan gewoon een aftakking naar dat station van de kant waar ze heen moeten.quote:Op woensdag 2 januari 2013 16:02 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat is wel een goede, sowieso even toepassen op het drukste punt.
[..]
Als ik het station naar beneden verplaats zou dat wel kunnen ja, je hebt gelijk, even kijken.
met en zonder magic bulldozer?quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:33 schreef Bart het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoek de verschillen.
Ja dat scheelde welquote:Op woensdag 2 januari 2013 17:19 schreef Silverdigger2 het volgende:
[..]
met en zonder magic bulldozer?
Ik bouw alleen maar RoRo, of als het écht niet anders kan terminus. Stations waarbij treinen van beide kanten in én uit rijden is per definitie rampzaligquote:Op woensdag 2 januari 2013 18:30 schreef mschol het volgende:
is er ergens een goeie uitleg over b.v.meerdere stations met meerdere platformen waar meer treinen rijden als dat er op 1 station aanwezig is?
je kan een RoRo systeem maken (meest ideale, want het minst complex)
maar ik was eigenlijk benieuwd hoe men het oplost waar op het platform wordt gekeerd..
ik ga uit van 2 "hoofd"lijnen waarop beide kanten opgereden kan worden.
En nu? Een half miljoen voor een trein? Is toch alleen maar realistisch?quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:58 schreef ArnosL het volgende:
Kut, vergeten om inflatie uit te zetten
Gaat me meer om de omzet, die stijgt in mijn ogen onrealistisch hard.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:18 schreef Rezania het volgende:
[..]
En nu? Een half miljoen voor een trein? Is toch alleen maar realistisch?Van mijn part mogen de prijzen zelfs nog wel wat hoger. Een bus van ¤50.000,- gaat nog wel, maar een trein mag wel ¤4.000.000,- kosten imo.
op een gegeven moment zijn bussen niet meer betaalbaar, ze kosten meer dan ze opleveren...quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:18 schreef Rezania het volgende:
[..]
En nu? Een half miljoen voor een trein? Is toch alleen maar realistisch?Van mijn part mogen de prijzen zelfs nog wel wat hoger. Een bus van ¤50.000,- gaat nog wel, maar een trein mag wel ¤4.000.000,- kosten imo.
Niet.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:46 schreef ArnosL het volgende:
Hoe kan ik alle treinen in één keer vervangen voor maglev zonder alle bestemmingen opnieuw te moeten invoeren?
Bestemmingen kun je wel kopiëren. Ik stuur altijd alle oude treinen naar depots en bouw er een nieuw depot naast, vervolgens bouw je de nieuwe treinen en kopieer je de bestemmingen van de oude treinen (door na de bestemmingsknop op de oude trein te klikken) om de oude trein daarna te verkopen. Een snellere manier ken ik niet.quote:
En altijd saven voordat je grote veranderingen door gaat voerenquote:Op woensdag 2 januari 2013 21:05 schreef ArnosL het volgende:
Lees ik dat net even iets te laat. Ik heb m'n treinen net allemaal verkocht
Uiteraard, zo staat het ook in de FAQquote:Op woensdag 2 januari 2013 20:57 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Bestemmingen kun je wel kopiëren. Ik stuur altijd alle oude treinen naar depots en bouw er een nieuw depot naast, vervolgens bouw je de nieuwe treinen en kopieer je de bestemmingen van de oude treinen (door na de bestemmingsknop op de oude trein te klikken) om de oude trein daarna te verkopen. Een snellere manier ken ik niet.
http://wiki.openttd.org/Advanced_Settings/Vehicles#Autorenewquote:Op woensdag 2 januari 2013 22:04 schreef Taperol het volgende:
Volgens mij wel, alleen niet voor hetzelfde type.
http://wiki.openttd.org/Replace_vehicles
Hoogstwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 2 januari 2013 22:29 schreef Sneaf het volgende:
Dankjewel Fok, weer een verslaving rijker
Jammer alleen dat ik de server niet kan joinen(tijdens map downloaden connection lost)
Kan dat komen door mijn trage internet verbinding hier in Sint Maarten?
Ze kunnen wel extra passagiers leveren aan vliegtuigen/treinen. Extra passagiers is extra geld, alleen wordt het geboekt onder de treinen/vliegtuien. Indirect leveren ze nog wel geld op ondanks dat ze in het rood lopen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:48 schreef Bart het volgende:
[..]
op een gegeven moment zijn bussen niet meer betaalbaar, ze kosten meer dan ze opleveren...
quote:Op woensdag 2 januari 2013 22:55 schreef ArnosL het volgende:
Lastig eigenlijk dat ik dit spel steeds weer ga spelen als de tentamenweken dichtbij komen
Maak ze groter dan.quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:17 schreef Taperol het volgende:
Mijn treinen zijn te lang voor mijn klaverblad.![]()
Nee, geen goede vliegtuigen en schepen NewGRF's daarvoor, en dat vind ik toch belangrijk., Ook geven die 8bit graphics een nostalgisch gevoel.quote:Op donderdag 3 januari 2013 05:21 schreef maartena het volgende:
Gebruiken julie de 32bit Graphics trouwens?
quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:47 schreef Taperol het volgende:
Hoe groot wordt zo'n stad eigenlijk maximaal in de praktijk? Ik weet dat er geen echt limiet is, maar dat moet voor veel steden toch wel ongeveer hetzelfde zijn?
Dat zijn twee stedenquote:Op donderdag 3 januari 2013 20:09 schreef Bart het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heb nog wel grotere gezien.
Waarvan één er 189k inwoners heeft.quote:
Vraag me af of het lukt buiten de scenario editor om. Zou wel heel cool zijn om een kleine stad zo groot te laten groeien.quote:
quote:
Als je een stad met een 2*2 of 3*3 grid hebt lukt het vast wel, een stad met gewone wegen stagneerde rond de 80.000 inwoners, toen groeide hij steeds slomer.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:37 schreef RPG het volgende:
[..]
Vraag me af of het lukt buiten de scenario editor om. Zou wel heel cool zijn om een kleine stad zo groot te laten groeien.
staat als het goed is een reden bij: meestal als iemand binnenkomt of weggaat van de server stopt hij even..quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:31 schreef AdoraBelle het volgende:
Waarom is het spel op de server eigenlijk gepauzeerd?
Omdat er iemand aan het verbinden is, of omdat er minder dan 1 speler is, spectators niet meegerekend.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:31 schreef AdoraBelle het volgende:
Waarom is het spel op de server eigenlijk gepauzeerd?
Je kan ook ver inzoomen gelukkigquote:Op donderdag 3 januari 2013 21:58 schreef mschol het volgende:
[..]
staat als het goed is een reden bij: meestal als iemand binnenkomt of weggaat van de server stopt hij even..
ik vind de wagen/trein schaal trouwens wel vervelend, moet relatief ver inzoomen om alles normaal te kunnen zien op een hoge resolutie..
Ja, maar slechts beperkt. Het is veel rendabeler om iets naar de andere kant van de map te vervoeren, dan over korte afstand.quote:houd het spel trouwens rekening met de snelheid waarmee iets vervoerd wordt?
ik zie op de server diverse mensen die van de ene kant naar de andere kant spullen vervoeren... en daar (mijn inziens) veels te veel geld voor vangen (onrealistisch)
Damnquote:Op donderdag 3 januari 2013 21:48 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
complete 2048*2048 map bedekt
van de tt forums groter kan niet
Dan zal het dat laatste wel zijn. Want ik was aan het meekijken maar het was de hele tijd gepauzeerd.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:04 schreef Bart het volgende:
[..]
Omdat er iemand aan het verbinden is, of omdat er minder dan 1 speler is, spectators niet meegerekend.
Ik denk het niet. Sommigen zijn in ieder geval een stuk effectiever met hun materieel dan ik.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:58 schreef mschol het volgende:
[..]
staat als het goed is een reden bij: meestal als iemand binnenkomt of weggaat van de server stopt hij even..
ik vind de wagen/trein schaal trouwens wel vervelend, moet relatief ver inzoomen om alles normaal te kunnen zien op een hoge resolutie..
houd het spel trouwens rekening met de snelheid waarmee iets vervoerd wordt?
ik zie op de server diverse mensen die van de ene kant naar de andere kant spullen vervoeren... en daar (mijn inziens) veels te veel geld voor vangen (onrealistisch)
Dafuq man...quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:48 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
complete 2048*2048 map bedekt
van de tt forums groter kan niet
Ziek zegquote:Op donderdag 3 januari 2013 21:48 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
complete 2048*2048 map bedekt
van de tt forums groter kan niet
Viewvenster in de ene hoek van de map, viewvenster in de andere hoek. Converteerknop naar monorail klikken. Slepen van het ene viewvenster naar het andere viewvenster zodat je de hele map in één keer geselecteerd hebt. Shift ingedrukt houden als je de muisknop loslaat, dan zie je namelijk de kosten zonder dat je het daadwerkelijk uitvoert.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:59 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Hoe kan ik makkelijk en snel zien/bekijken hoeveel het me kost om mijn hele netwerk om te bouwen naar monorail? Want dan weet ik of dat haalbaar is.En er niet halverwege achterkom, dat ik niet genoeg geld heb.
Bedrag valt eigenlijk wel mee.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:47 schreef Bart het volgende:
[..]
Viewvenster in de ene hoek van de map, viewvenster in de andere hoek. Converteerknop naar monorail klikken. Slepen van het ene viewvenster naar het andere viewvenster zodat je de hele map in één keer geselecteerd hebt. Shift ingedrukt houden als je de muisknop loslaat, dan zie je namelijk de kosten zonder dat je het daadwerkelijk uitvoert.
Treinen vervangen is ook veel kostbaarder.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Bedrag valt eigenlijk wel mee.
Ja, dat zag ik. Maar het is me allemaal gelukt.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:59 schreef Peter het volgende:
[..]
Treinen vervangen is ook veel kostbaarder.
jaquote:Op donderdag 3 januari 2013 01:33 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik heb in een bedrijf zonder wachtwoord even een spoorverbinding en wat treintjes gemaakt. Is dat bedrijf van iemand uit het topic hier?
Tuurlijk, gewoon een multiplayer game opstarten, kiezen voor server, poort forwarden in je router, en die vriend het ip-adres geven. Wel een wachtwoord op je server zetten als je niet wil dat anderen inloggen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:51 schreef JaimyLee het volgende:
Is er een makkelijke snelle manier om samen met een vriend van mij even een privé server op te zetten en wat te spelen?
wat heeft zo'n server qua bandbreedte nodig eigenlijk?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:05 schreef Bart het volgende:
[..]
Tuurlijk, gewoon een multiplayer game opstarten, kiezen voor server, poort forwarden in je router, en die vriend het ip-adres geven. Wel een wachtwoord op je server zetten als je niet wil dat anderen inloggen.
Even kijken hoor, ik kies start server, heb mijn IP adres gevonden op MYIP.nl, daar dan de bovenste gegeven. Is er iets mis gegaan met poort forwarding?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:05 schreef Bart het volgende:
[..]
Tuurlijk, gewoon een multiplayer game opstarten, kiezen voor server, poort forwarden in je router, en die vriend het ip-adres geven. Wel een wachtwoord op je server zetten als je niet wil dat anderen inloggen.
ja zoiets, kost amper bandbreedte. 1,2kB/s per persoon ofzo.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:15 schreef mschol het volgende:
[..]
wat heeft zo'n server qua bandbreedte nodig eigenlijk?
ik las dat de spelers zelf maar iets van 2kb/sec nodig hebben per persoon?
dat is wel handig, dan kan je zelfs op de meest rottige adsl lijntjes een servertje draaienquote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:28 schreef Bart het volgende:
[..]
ja zoiets, kost amper bandbreedte. 1,2kB/s per persoon ofzo.
zou goed moeten zijn... heb je internet server gekozen?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:21 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Even kijken hoor, ik kies start server, heb mijn IP adres gevonden op MYIP.nl, daar dan de bovenste gegeven. Is er iets mis gegaan met poort forwarding?
Zo ziet het er uit:
Port Forwarding List
Service Name Port Range Local IP Local Port Protocol
OpenTTD 3979 192.168.234.87 3979 BOTH
Verbinding:quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:28 schreef Bart het volgende:
[..]
zou goed moeten zijn... heb je internet server gekozen?
Moet natuurlijk wel een stabiele verbinding met acceptabele ping zijn hequote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:28 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is wel handig, dan kan je zelfs op de meest rottige adsl lijntjes een servertje draaien
ja. Staat ie op http://www.openttd.org/en/servers ?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:30 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Verbinding:
Internet (adverteren)
die toch?
Neequote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:31 schreef Bart het volgende:
[..]
ja. Staat ie op http://www.openttd.org/en/servers ?
heb je een modem én een router? Mogelijk moet je in je modem ook nog forwarden.quote:
Heb geen modem nee, maar ik denk dat m'n vriend het fout deed, hij kon hem plots vinden en we zijn lekker aan het spelenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:33 schreef Bart het volgende:
[..]
heb je een modem én een router? Mogelijk moet je in je modem ook nog forwarden.
Oh, was jij datquote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:20 schreef Silverdigger2 het volgende:
[..]
ja
dacht al waarom een trein dezelfde kleur had als die van mij
jaquote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:12 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Oh, was jij dat.
Rijden die treintjes eigenlijk nog?
Ja, maar ik ben nu bezig met medium moeilijksgraad. En die wil ik wel afmaken.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:37 schreef BurnaBoy het volgende:
Kun je toch ook in het spel doen terwijl het nog draait?
Heb je er iig daarna geen last meer van.
ctrl ingedrukt houden, gaan je seinen ook met de bocht mee.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:15 schreef Blistering het volgende:
Kom er net pas achter dat dat cijfertje bij je seinen de afstand ertussen betekentIk lekker allemaal seinen achter elkaar plaatsen.. Handig!
#Noob
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:17 schreef Bart het volgende:
[..]
ctrl ingedrukt houden, gaan je seinen ook met de bocht mee.
Een goede uitleg heb ik daarvoor eigenlijk niet helaas, eerder uit verschillende pagina's gehaald.quote:Op woensdag 2 januari 2013 11:19 schreef marc1982 het volgende:
[..]
heb je een goede uitleg?
zal 'm ook een dezer dagen waar installeren, maar was altijd aan het klooien met die seinen
Kwam ik ook veel te laat achter.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:17 schreef Bart het volgende:
[..]
ctrl ingedrukt houden, gaan je seinen ook met de bocht mee.
Succes met het maken van een intercontinentalquote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:55 schreef Blistering het volgende:
[ afbeelding ] Lekkere positie voor m'n vliegveld zou ik zo zeggenff wat land neergeplempt in 't midden en hoppa.
Dat gaat dus zo fout hè, op een gegeven moment heb je 5000 passagiers die staan te wachten.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:55 schreef Blistering het volgende:
[ afbeelding ] Lekkere positie voor m'n vliegveld zou ik zo zeggenff wat land neergeplempt in 't midden en hoppa.
Wachten op modernere vliegtuigen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 20:36 schreef Blistering het volgende:
Haha klopt, ik hoop dat ik snel m'n 747 krijg, dan ga ik ff flink investeren in vliegtuigen!
Helaas is m'n map te groot om Amsterdam > Brussel te vliegen, is daar nog wat aan te doen zodat je wel lange afstanden kan vliegen?
Verrek, inderdaad!quote:
Ja, zag hetquote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:37 schreef mschol het volgende:
[..]
je moet eens helemaalrechts kijken, aan de rand, daar staan wat treintjes vast
Dat zijn inderdaad 'leuke' situatiesquote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:16 schreef MaGNeT het volgende:
Ik zie al wat er mis gaat.
De goederentreinen wachten op goederen van de olierafinaderij maar omdat er teveel goederentreinen staan die het spoor blokkeren, kunnen de olietreinen niet bij de olierafinaderij, waardoor de goederentreinen geen goederen krijgen, waardoor die niet wegrijden, waardoor...
Had ook zoiets laatst, kreeg de briljante ingeving om ze allemaal een sein te laten negeren. Het resultaat was iets minder briljant...quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:16 schreef MaGNeT het volgende:
Ik zie al wat er mis gaat.
De goederentreinen wachten op goederen van de olierafinaderij maar omdat er teveel goederentreinen staan die het spoor blokkeren, kunnen de olietreinen niet bij de olierafinaderij, waardoor de goederentreinen geen goederen krijgen, waardoor die niet wegrijden, waardoor...
Ook last van, maar dan druk ik "stuur voor onderhoud" en dan worden ze netjes vervangen. Alleen moet ik dit eens in de zoveel tijd blijven doen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:43 schreef Blistering het volgende:
Haha, herkenbaar!
Ik had net ook een sein verkeerd gezet waardoor treinen het station niet meer uit konden..
Utrecht CS heeft inmiddels 15 sporen, lekker station zoSprinters en Plan V+T's rijden af en aan
edit: Wel raar trouwens, ik heb AutoRenew op -6 staan maar er wordt alsnog niets automatisch vernieuwd. Ik moet 't altijd via Manage List --> Replace doen
ach, ik ben nu alle wegen aan het vervangen die mijn treinen kruisen door bruggen.. (op de server)quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:16 schreef MaGNeT het volgende:
Ik zie al wat er mis gaat.
De goederentreinen wachten op goederen van de olierafinaderij maar omdat er teveel goederentreinen staan die het spoor blokkeren, kunnen de olietreinen niet bij de olierafinaderij, waardoor de goederentreinen geen goederen krijgen, waardoor die niet wegrijden, waardoor...
Dit idee staat in de OP en werkt het beste:quote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:10 schreef mschol het volgende:
[..]
ach, ik ben nu alle wegen aan het vervangen die mijn treinen kruisen door bruggen.. (op de server)
ik ben geen held in het spel, maar vind em wel geinig
de sein combi's doe ik altijd verkeerd.. bij zwaagenisse heb ik de volgende situatie:
station lager zwaagenisse ontvangt personen + goederen, heeft daarvoor 2 sporen, maar 1 aanvoer spoortje...
dat is dus zo ongeveer ===Y ---- Y==== spoortje
hij werkt enig sinds, maar mijn goederen treintje is regelmatig verdwaald..
bij de eerste Y staan pre signals, de 2de Y combo signals..
ik kan geen 2de spoortje aanleggen... (tenzij ik een stuk stad sloop)quote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:32 schreef Peter het volgende:
[..]
Dit idee staat in de OP en werkt het beste:
[ afbeelding ]
Slopen die stad.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:33 schreef mschol het volgende:
[..]
ik kan geen 2de spoortje aanleggen... (tenzij ik een stuk stad sloop)
Het zijn maar pixels hequote:Op zaterdag 5 januari 2013 02:17 schreef mschol het volgende:
[..]
gaat tegen m'n princiepes in, maar done
Welke map heb je daarvoor gedownload? Wil dat ook wel spelen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:55 schreef Blistering het volgende:
2048*2048 map van Nederland met Nederlandse treinen etc.
Zit alleen in 1936 en paardentrams zijn FUCKING langzaam
http://bananas.openttd.org/en/scenario/quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Welke map heb je daarvoor gedownload? Wil dat ook wel spelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |