abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120965890
Je kunt hier al je vragen kwijt over hoe je van A naar B kunt vliegen, varen of rijden in elk mogelijk ander vervoermiddel.

Geef bij je vraag duidelijk aan
1. waarvandaan je wilt reizen, bijvoorbeeld bepaalde luchthavens wel, of bepaalde niet of vanaf welk treinstation.
2. wanneer je wilt reizen, in welke periode of op precies welke dag, wel of niet flexibel en hoelang je er wil blijven?
3. waarnaartoe je wilt reizen, bijvoorbeeld welke regio, stad of soort (vakantie-)bestemming
4. hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld per trein, vliegtuig, boot etc.
5. op welke manier je wilt reizen, bijvoorbeeld of je liever niet wil overstappen, graag snel of langzaam reist en bovenal: of het zo goedkoop mogelijk of zo makkelijk mogelijk moet.
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.

Voor het laatste nieuws en aanbiedingen kun je terecht in: TRV / [TRV] Nieuws en aanbiedingen #7: ¤467 retour naar Buenos Aires!

Voor je vluchtverslag deze: TRV / Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #9

Voor algemene vragen over vliegen => TRV / Vragen over vliegen #20 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Voor algemen vragen over de trein => TRV / Met de trein door Europa (Interrail enzo) #3

En voor je reisverslag, je persoonlijke reisadvies of epische dilemma's mag je natuurlijk ook een eigen topic openen of in één van de centrale topics posten

Informatie over bestemmingen: http://forum.fok.nl/rde/list_forumfilter/38/360 (en dan zoeken met ctrl+f)

Handige links voor vliegtickets:

www.skyscanner.nl (voor random zoeken)
ITA Software
www.kayak.com
www.connections.be
Opodo
www.budgetair.nl
www.expedia.nl (voor combinaties met hotels en autohuur)
http://www.wegolo.nl
http://www.cheaptickets.com
www.qfly.nl
www.lowcostairlines.nl

Goedkope vliegtickets, vaak zonder belasting, voor de goedkoopste vluchten vanuit Nederland:
www.wizzair.com
www.ryanair.com

www.vliegtickets.nl, www.worldticketcenter.nl, www.vliegtarieven.nl maken gebruik van de boekingsengine www.travelstreet.com

www.atp.nl, www.vliegticketskopen.nl maken weer gebruik van de boekingsengine van www.atp.nl met vliegticketskopen.nl welke maar 10 euro administratiekosten rekent in plaats van de 15 euro door ATP zelf...

Cheaptickets rekent in totaal 45 euro bovenop de ticketprijs als 'kosten' voor het boeken, Budgetair nog zo'n 30 euro, goedkoopstevliegtickets maar 10 euro.... All-in prijzen zijn absoluut nog geen all-in prijzen. Blijf dus goed opletten totdat je echt bij het betaalvenster bent.

Als je niet bij de maatschappij zelf boekt, maar via andere aanbieders, moet je vaak (misschien niet altijd) een relatief hoog bedrag (20-50¤) aan "administratiekosten" betalen als je iets wil wijzigen. En dat is dan bovenop de de kosten die de luchtvaartmaatschappij zelf rekent.

Via www.haalmeeruitjecard.nl krijg je bij veel boekingsites cashback korting als je betaalt met je Mastercard. Helaas is dat betalen met creditcard vaak net zoveel duurder als met Ideal of overschrijving.

voor de trein kijk je op:

http://www.ns.nl
http://bahn.hafas.de
http://fahrplan.oebb.at
http://www.treinreiswinkel.nl

En al je overige vragen kun je dus hier posten :)

Vorige delen:

TRV / Het grote "waar-vind-ik-goedkope-tickets" topic
TRV / Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic
TRV / Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #2
TRV / Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #3
TRV / Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #4
TRV / Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #5
TRV / Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #6
TRV / Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #7
TRV / Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #8
TRV / Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #9
TRV / Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #10
TRV / Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #11
TRV / Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #12
TRV / Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #13
TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #14
TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #15
TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #16
TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #17
TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #18
TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #19
TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #20
TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #22
TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #23
TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #24

[ Bericht 0% gewijzigd door Thetallguy op 04-02-2013 21:12:00 ]
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_120965974
Laatste posts van het vorige deel:

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 17:18 schreef Kielse het volgende:
Waarvandaan: Brussel, Amsterdam
Wanneer: 4 of 5 of 6 juli en terugkomst eind juli (of enkele dagen vroeger)
Waar naar toe: Sri Lanka
Hoe: vliegtuig
Op welke manier: zo goedkoop mogelijk
Welke prijzen: Rond de 800 a 900 ¤
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2012 01:02 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

2 losse retourtjes. Amsterdam-Dubai vanaf 285,- en Dubai- Colombo vanaf 234 euro.
Tickets zoeken via oa skyscanner.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_121003661
Thx, maar ik heb precies niet veel zin in die vele tussenstappen en wat als mijn bagage verloren raakt en mijn volgende vliegtuig wacht? Ik heb er nu 1 gevonden van 750¤, misschien dat het nog goedkoper kan met één van de vroegboekacties.
pi_121006452
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 12:16 schreef Kielse het volgende:
.. ik heb precies niet veel zin in die vele tussenstappen en wat als mijn bagage verloren raakt en mijn volgende vliegtuig wacht?..
niet panieken, het is niet structureel dat je bagage kwijt raakt. of dat de kans zo enorm groot is, dat je daar je reis plannen moet op aanpassen.
in principe is dit gewoon het probleem van de vliegmaatschappij. als je bagage ergens kwijt raakt, komt die toch altijd weer ergens anders boven water, en heb je vaak binnen twee dagen als nog je bagage, op je hotel bezorgd.
enigste voorzorgsmaatregelen die je zelf moet treffen is, zorgen dat als per ongeluk de label die ze aan het koffer plakken verloren gaat, dat er dan nog steeds een duidelijk teken is dat deze koffer van jouw is. Wat ik zelf doe is altijd een groot A4tje boven op mijn kleren met mijn naam telefoon nummer en exacte eindbestemming (hotel) in mijn koffer.
En buiten op de koffer in de houder voor de gegevens van de eigenaar, mijn visite kaartje, of als je dat niet hebt, gewoon met pen en papier je naam en telefoon nummer.
En dan heb ik in mijn daypack nog voor twee of drie dagen schoon ondergoed.
In principe heb je je dan heel erg ruim af gezekerd voor het verloren gaan van je bagage.

Gaat je koffer verloren dan krijg je alleen een bedrag per kilogram van de vliegmaatschappij on geacht de werkelijke waarde, daar wordt je niet gelukkig van. Maar je kan de hele waarde terug claimen van je reis verzekering.
pi_121038477
Goedemiddag.

Wanneer: 4 t/m 7 Januari
Waar naar toe: Barcelona.
Welke prijzen: liefst onder de 100 euro.

Had deze reis al een tijdje gepland ,En mocht de vliegtickets overnemen van een familielid voor 85,- nu bleek helaas dat ik dan bij Ryanair 110 euro per persoon omboekingskosten moet betalen vandaar dat ik nu opzoek ben naar nieuwe tickets.
pi_121040010
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 16:33 schreef Jelle- het volgende:
Goedemiddag.

Wanneer: 4 t/m 7 Januari
Waar naar toe: Barcelona.
Welke prijzen: liefst onder de 100 euro.

Had deze reis al een tijdje gepland ,En mocht de vliegtickets overnemen van een familielid voor 85,- nu bleek helaas dat ik dan bij Ryanair 110 euro per persoon omboekingskosten moet betalen vandaar dat ik nu opzoek ben naar nieuwe tickets.
Eindhoven misschien een optie? Anders kom ik boven de 200e uit.
Dan heb je met Ryanair een retoertje voor 125e+ toeslagen.
EIN-REU 4/1 08.55a <-> REU-EIN 7/1 11.30a
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_121041680
Waarvandaan: Amsterdam, ander Nederlands vliegveld.
Wanneer: 19 -22 april
Waar naar toe: Londen
Prijzen: idem

Heb zelf al een reis gevonden voor +- 75 Euro p.p via EasyJet, ben benieuwd of het nog goedkoper kan.

[ Bericht 0% gewijzigd door El_Bassie op 01-01-2013 18:31:19 ]
pi_121101001
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 13:26 schreef Roger_ het volgende:

[..]

niet panieken, het is niet structureel dat je bagage kwijt raakt. of dat de kans zo enorm groot is, dat je daar je reis plannen moet op aanpassen.
in principe is dit gewoon het probleem van de vliegmaatschappij. als je bagage ergens kwijt raakt, komt die toch altijd weer ergens anders boven water, en heb je vaak binnen twee dagen als nog je bagage, op je hotel bezorgd.
enigste voorzorgsmaatregelen die je zelf moet treffen is, zorgen dat als per ongeluk de label die ze aan het koffer plakken verloren gaat, dat er dan nog steeds een duidelijk teken is dat deze koffer van jouw is. Wat ik zelf doe is altijd een groot A4tje boven op mijn kleren met mijn naam telefoon nummer en exacte eindbestemming (hotel) in mijn koffer.
En buiten op de koffer in de houder voor de gegevens van de eigenaar, mijn visite kaartje, of als je dat niet hebt, gewoon met pen en papier je naam en telefoon nummer.
En dan heb ik in mijn daypack nog voor twee of drie dagen schoon ondergoed.
In principe heb je je dan heel erg ruim af gezekerd voor het verloren gaan van je bagage.

Gaat je koffer verloren dan krijg je alleen een bedrag per kilogram van de vliegmaatschappij on geacht de werkelijke waarde, daar wordt je niet gelukkig van. Maar je kan de hele waarde terug claimen van je reis verzekering.
Ik maakte mij eerder zorgen aangezien ik met verschillende luchtvaarmaatschappijen zou vliegen.
Ik heb nu volgende vlucht gevonden:

Brussel - Rome met Alitalia
Rome - Sri Lanka (5u wachten in Rome) met SriLankan
Sri Lanka - Rome
Rome - Brussel

Op alle websites wordt dit als 'pakket' aangeboden, maar als ik land in Rome moet ik mijn bagage oppikken en dan opnieuw inchecken bij SriLankan. Ja toch? Maar wat als er op die vlucht naar Rome iets fout gaat met mijn bagage? Wordt die dan later naar Rome of toch naar Sri Lanka opgestuurd?

En is er een verschil als ik de 2 vluchten apart koop? Dus een retour Brussel - Rome en een retour Rome - Sri Lanka met dezelfde vluchturen? Dat komt zowaar een 100¤ goedkoper uit...
pi_121120114
1. waarvandaan: Barcelona
2. wanneer: 11 januari, vertrek tussen 11 en 13u
3. waarnaartoe: Pamplona (evt iets binnen 3 kwartier afstand kan ook..kan worden opgehaald)
4. hoe: trein of bus
5. op welke manier: zo snel mogelijk zonder echt veel extra te moeten betalen. Ben best bereid om wat meer te betalen, zolang het maar niet te extreem wordt.
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt: De trein naar Pamplona gaat maar 4x per dag en 9.30 is te vroeg en de eerstvolgende om 15.30 te laat..veel verder ben ik nog niet gekomen. Normaliter zou de trein ideaal zijn gezien de reistijd van 3u 45min. Van een vriend begreep ik dat er ook een goedkope bus gaat, maar dat zou een kleine 6 uur reizen zijn (vertrekt rond 13u).

Hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_121142329
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 08:40 schreef Kielse het volgende:

[..]

Ik maakte mij eerder zorgen aangezien ik met verschillende luchtvaarmaatschappijen zou vliegen.
Ik heb nu volgende vlucht gevonden:

Brussel - Rome met Alitalia
Rome - Sri Lanka (5u wachten in Rome) met SriLankan
Sri Lanka - Rome
Rome - Brussel

Op alle websites wordt dit als 'pakket' aangeboden, maar als ik land in Rome moet ik mijn bagage oppikken en dan opnieuw inchecken bij SriLankan. Ja toch? Maar wat als er op die vlucht naar Rome iets fout gaat met mijn bagage? Wordt die dan later naar Rome of toch naar Sri Lanka opgestuurd?

En is er een verschil als ik de 2 vluchten apart koop? Dus een retour Brussel - Rome en een retour Rome - Sri Lanka met dezelfde vluchturen? Dat komt zowaar een 100¤ goedkoper uit...
Nee, als dit een pakket is, dan wordt je koffer gewoon door geleverd, je krijgt gewoon een ticket van Srilankan of Alitalia (denk ik) en dat is dan een code schare vlucht.
Oftewel onder verantwoordelijkheid van een maatschappij, en nog zou je twee losse vluchten hebben geboekt, wordt het als nog op gelost. Want ze weten ook, de kosten ga jij claimen bij je reis verzekering, en die berekend dat geheid door aan de vliegmaatschappij die je koffer is kwijt geraakt.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 19:07:52 #11
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_121162997
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:11 schreef Roger_ het volgende:

[..]

Nee, als dit een pakket is, dan wordt je koffer gewoon door geleverd, je krijgt gewoon een ticket van Srilankan of Alitalia (denk ik) en dat is dan een code schare vlucht.
Oftewel onder verantwoordelijkheid van een maatschappij, en nog zou je twee losse vluchten hebben geboekt, wordt het als nog op gelost. Want ze weten ook, de kosten ga jij claimen bij je reis verzekering, en die berekend dat geheid door aan de vliegmaatschappij die je koffer is kwijt geraakt.
Als maatschappijen in dezelfde alliantie zitten dan is het zelfs mogelijk om bij los geboekte tickets de bagage toch naar de eindbestemming te labelen, zo vloog ik met diverse Oneworld aanbieders (Cathay, Finnair, BA) vanaf Bangkok via Hong Kong, Helsinki, en London naar Amsterdam, en aan het eind van de rit lag de koffer gewoon in Amsterdam, al deze tickets waren apart geboekt en ik had in elk van deze steden een kort bezoek in de stad en heb niet om mijn bagage hoeven denken.

Echter Sri Lankan treed nu ook toe tot Oneworld, en daar maakt Al Italia geen deel van uit, deze valt onder Skyteam waar KLM bijvoorbeeld ook lid van is.
Het is geen garantie dat de koffer zeker kan worden doorgestuurd naar de eindbestemming. In principe bij het aanbod als pakket moet het kunnen, dan zou de vlucht als codeshare worden aangeboden, dat kan je controleren door de vluchtnummers te controleren.
Wanneer je het los boekt onder diverse vluchtnummers van de maatschappijen welke niet in dezelfde alliantie zitten, succes bij de incheckbalie.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_121164149
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:07 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als maatschappijen in dezelfde alliantie zitten dan is het zelfs mogelijk om bij los geboekte tickets de bagage toch naar de eindbestemming te labelen, zo vloog ik met diverse Oneworld aanbieders (Cathay, Finnair, BA) vanaf Bangkok via Hong Kong, Helsinki, en London naar Amsterdam, en aan het eind van de rit lag de koffer gewoon in Amsterdam, al deze tickets waren apart geboekt en ik had in elk van deze steden een kort bezoek in de stad en heb niet om mijn bagage hoeven denken.

Echter Sri Lankan treed nu ook toe tot Oneworld, en daar maakt Al Italia geen deel van uit, deze valt onder Skyteam waar KLM bijvoorbeeld ook lid van is.
Het is geen garantie dat de koffer zeker kan worden doorgestuurd naar de eindbestemming. In principe bij het aanbod als pakket moet het kunnen, dan zou de vlucht als codeshare worden aangeboden, dat kan je controleren door de vluchtnummers te controleren.
Wanneer je het los boekt onder diverse vluchtnummers van de maatschappijen welke niet in dezelfde alliantie zitten, succes bij de incheckbalie.
het hoeft niet eens dezelfde alliantie te zijn, zolang ze maar een "bagage handling agent" op het betreffende vliegveld hebben die voor beide maatschappijen werkt. Ik heb al eens een Vlucht van Air Canada ( Star Aliance) door laten labelen in Santiago de Chili op Delta ( SkyTeam ) Daar zit het 'm alleen in dat je moet vragen aan de balie, en dan ook een balie medewerker tegenover je hebt die van die mogelijkheid af weet.
pi_121196725
Heen: AMS - SFO rond 24 maart 2013
Terug: LAX - AMS rond 6 april 2013

Voor twee personen.

Het liefst rechtstreekse vluchten. Overstappen is geen probleem als de totale vluchttijd maar geen 20h is :D

Ik kom nu op ¤809 p.p uit via KLM, twee keer een directe vlucht.

Alvast bedankt!!!
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_121206188
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:18 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Heen: AMS - SFO rond 24 maart 2013
Terug: LAX - AMS rond 6 april 2013

Voor twee personen.

Het liefst rechtstreekse vluchten. Overstappen is geen probleem als de totale vluchttijd maar geen 20h is :D

Ik kom nu op ¤809 p.p uit via KLM, twee keer een directe vlucht.

Alvast bedankt!!!
Met 1 overstap in Philadelhia voor 534,- Maar dan inderdaad tegen de 20 uur.
Voor iets meer (585,-) Op 17 uur. Of rond de 590 op 15 en 17 uur. Allen met US airways.Dagje later terug voor 534,- en totale vluchttijden van 17 uur. ( vliegtickets.nl)
Rechtstreeks vanaf Amsterdam is klm 1 van de weinige denk ik. Maar voor een verschil van bijna 300,- pp zou ik het wel weten : p
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_121208326
Ik snap soms niet helemaal hoe het met de prijzen van vluchten zit. Ik moet binnenkort naar Madrid vliegen (1 way ticket) en vind via Skyscanner steeds verschillende prijzen en vluchten (met wel of geen overstaps). Is het zo dat als je langer 'wacht' met boeken je een goedkopere vlucht krijgt? Of niet per definitie? Of is er überhaupt niet zo een soort regel en moet je gewoon geluk hebben en een beetje goed zoeken op websites?
pi_121208457
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:57 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

Met 1 overstap in Philadelhia voor 534,- Maar dan inderdaad tegen de 20 uur.
Voor iets meer (585,-) Op 17 uur. Of rond de 590 op 15 en 17 uur. Allen met US airways.Dagje later terug voor 534,- en totale vluchttijden van 17 uur. ( vliegtickets.nl)
Rechtstreeks vanaf Amsterdam is klm 1 van de weinige denk ik. Maar voor een verschil van bijna 300,- pp zou ik het wel weten : p
Tnx. Via welke site heb je dit allemaal gevonden :D ?

Ik ga met mijn pa en die is lui :') en wilt zsm op zijn bestemming zijn ;)
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_121223157
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:51 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Tnx. Via welke site heb je dit allemaal gevonden :D ?

Ik ga met mijn pa en die is lui :') en wilt zsm op zijn bestemming zijn ;)
Vliegtickets.nl en tix.nl oa. Maar 300,- besparen om 4 a 5 uurtjes langer onderweg te zijn is wel te overzien toch ;)
pi_121223358
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:06 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

Vliegtickets.nl en tix.nl oa. Maar 300,- besparen om 4 a 5 uurtjes langer onderweg te zijn is wel te overzien toch ;)
Ik verdien het niet in 5 uurtjes :D
pi_121237363
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:47 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Ik snap soms niet helemaal hoe het met de prijzen van vluchten zit. Ik moet binnenkort naar Madrid vliegen (1 way ticket) en vind via Skyscanner steeds verschillende prijzen en vluchten (met wel of geen overstaps). Is het zo dat als je langer 'wacht' met boeken je een goedkopere vlucht krijgt? Of niet per definitie? Of is er überhaupt niet zo een soort regel en moet je gewoon geluk hebben en een beetje goed zoeken op websites?
Wachten tot kort voor vertrek wordt het in de regel alleen maar duurder. Ideale moment is een week of 6 voor vertrek. Naar Madrid zal het allemaal niet heel veel uitmaken, is een relatief goedkope bestemming. In januari met Ryanair vanaf Charleroi vanaf ¤25 en met transavia.com vanaf Rotterdam vanaf ¤45 te vinden.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  Moderator dinsdag 8 januari 2013 @ 13:55:02 #20
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_121309357
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:10 schreef Tim86 het volgende:
1. waarvandaan: Barcelona
2. wanneer: 11 januari, vertrek tussen 11 en 13u
3. waarnaartoe: Pamplona (evt iets binnen 3 kwartier afstand kan ook..kan worden opgehaald)
4. hoe: trein of bus
5. op welke manier: zo snel mogelijk zonder echt veel extra te moeten betalen. Ben best bereid om wat meer te betalen, zolang het maar niet te extreem wordt.
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt: De trein naar Pamplona gaat maar 4x per dag en 9.30 is te vroeg en de eerstvolgende om 15.30 te laat..veel verder ben ik nog niet gekomen. Normaliter zou de trein ideaal zijn gezien de reistijd van 3u 45min. Van een vriend begreep ik dat er ook een goedkope bus gaat, maar dat zou een kleine 6 uur reizen zijn (vertrekt rond 13u).

Hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt :)
Iberia vliegt tussen Barcelona en Pamplona, maar dat kost bijna ¤ 300 (te kort voor vertrek voor een goedkoper ticket) voor een enkele reis. Vertrek 15.55, aankomst 17.00 uur.

Auto huren geen optie?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_121316287
1.Vanaf Amsterdam Schiphol
2. De maand juli, 2013
3. Caribisch gebied, bij voorkeur niet de 'Nederlandse' Eilanden, dus bijv Cuba of Dom Republiek (geen resort dingen..)
4. Vliegen
5. Zo goedkoop mogelijk
6. Prijzen die ik tot nu toe heb gevonden zijn vrij prijzig, om en nabij de 1000,- Wie biedt minder? :p
pi_121317481
Morgen gaan de KLM werelddeal weken weer van start! *O*
Abracadabra, tapate guarra!
pi_121319383
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 13:55 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Iberia vliegt tussen Barcelona en Pamplona, maar dat kost bijna ¤ 300 (te kort voor vertrek voor een goedkoper ticket) voor een enkele reis. Vertrek 15.55, aankomst 17.00 uur.

Auto huren geen optie?
Thanks, 300 is wel erg duur ja. Eerder niet gezegd, maar ik moet een paar dagen later (op maandag) ook nog terug. Auto is niet ideaal, dus denk dat ik het maar bij de bus ga houden. In ieder geval erg goedkoop en dan maar een paar uurtjes tukken of een filmpje kijken ofzo. Bedankt voor de moeite :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_121341816
Ik wil +- 8 februari naar New York vliegen vanaf Amsterdam/Brussel/Dusseldorf en +- 12 mei terug. Ik loop vanaf 10 februari tot 10 mei stage. Ik heb nu tickets gevonden voor 560 euro vanaf Brussel. Iemand toevallig een betere deal :-)
pi_121344028
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 08:34 schreef LaGrive het volgende:
Ik wil +- 8 februari naar New York vliegen vanaf Amsterdam/Brussel/Dusseldorf en +- 12 mei terug. Ik loop vanaf 10 februari tot 10 mei stage. Ik heb nu tickets gevonden voor 560 euro vanaf Brussel. Iemand toevallig een betere deal :-)
512+12¤ via connections.com met Virgin Atlantic vanuit Brussel en een tussenstop in London. Maar misschien dat je dan liever 40¤ meer uitgeeft voor een rechtstreekse vlucht vanuit Brussel?
pi_121349787
1. amsterdam
2. 29 maart 2013 tot en met 27 april
3. De volgorde maakt ons niet veel uit...wat het goedkoopste is:
iig:
9 volle dagen Christchurch/Nieuw Zeeland
3 volle dagen Sydney
3 volle dagen Ayers Rock/Alice Springs (ivm outback tour voor 12 uur aankomen, na 19 uur weg)
3 volle dagen Cairns
4 volle dagen Melbourne
Hebben dan nog 5 marge dagen.
4. vliegtuig
5. zo goedkoop mogelijk met zo min mogelijk tijdsverlies.
6. Rond de 2000
Er schijnt via quantas nationale vluchten voor 75 pp per vlucht te zijn. Ik kan dit niet vinden. Verder kan binnen Australie alles gewijzigd worden, wat het goedkoopste is.
pi_121407963
Weekendje Benelux. Optie is met de auto te gaan maar ik krijg meer het vakantiegevoel bij een reis met het openbaarvervoer maar dan wil ik niet duurder uit zijn.

1. waarvandaan: Groningen
2. wanneer: April
3. waarnaartoe: Benelux:
vrijdag Groningen-Antwerpen. Zaterdag Antwerpen-Brussel. Zondag Brussel-Luxemburg (stad). Maandag Luxemburg-Groningen
4. hoe: met de trein (mag intercity maar ook een sneller trein) of touringcar
5. op welke manier: Vrijdagochtend vertrekken en 's middags (of 's morgens) aankomen, za+zo zo veel mogelijk midden op de dag. Maandag zo laat mogelijk vertrekken. Qua benzine kom ik op z'n 100,- uit. Ik wil kijken of ik daar met openbaarvervoer onder kan zitten.
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt: Via treinplanners, gebaseerd op goedkoopste tarief, geen rekening gehouden met tijden: G-A ¤20,40,- A-B ¤6,90 B-L ¤37,60, L-G ¤52,- = 116,90
Ik heb een voordeelurenkaart van de NS

[ Bericht 0% gewijzigd door Miendientje op 10-01-2013 21:27:08 ]
  vrijdag 11 januari 2013 @ 12:42:10 #28
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_121430232
In 2014 wil ik proberen naar Burning Man te gaan. Dat is zo bij elkaar géén goedkope onderneming...
Om vast een budget-idee te verkrijgen de volgende vraag: (met de data van BM2013 overigens)

Waarvandaan: Nederland
Wanneer: 24 of 25 augustus aankomst
Waar naar toe: Reno, Nevada

Aantal overstappen is niet zo van belang

Heeft iemand ervaring met het van Europa naar het eerst bereikbare vliegveld in USA te gaan en dan ter plaatse binnenlandse vlucht(en) te regelen? Is dit goedkoper dan in één keer een vlucht boeken?

Als ik op de diverse ticketsites kijk dan is deze reis te doen vanaf ongeveer 700 euro, lijkt me dat dat voor minder moet kunnen?
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 19:56:33 #29
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_121480085
Oké ik moet binnenkort heel goedkoop van A naar B komen. Ik wil graag op bezoek bij een vriend van me in Las Palmas. Een vriend van me heeft daar een appartementje en ik zou heel graag op vakantie willen maar heb geen cent te makken. Nou heeft hij het geregeld voor 30 euro ofzo om te vliegen, maar ik kan hem niet goed bereiken.
Ik wil dus weten hoe ik zo goedkoop mogelijk daar kan geraken. Direct vliegen of overstappen is allemaal geen probleem. Uren verblijven op 1 of ander vliegveld geen probleem. Ik ben flexibel en slaap zonder moeite in een hoekje op de grond. Graag ergens in februari of maart. Voor een week tot aan 3 weken. Ik zit al een tijdje te kijken op tickets.nl maar ik kom er echt niet uit. Ik vind het ook lastig om te zoeken omdat ik niet op een bepaalde dag weg wil gaan. Ik ben erg flexibel en werk kan ook binnen 2 weken ofzo makkelijk regelen. Ik kan maximaal 3 weken weg omdat ik geen vakantiegeld of iets krijg, dus weg zijn betekend ook gewoon niks verdienen. En ik heb natuurlijk wel gewoon kosten. Momenteel geen eigen huis dus dat scheelt maar dan nog moeten er natuurlijk dingen betaald worden> En daar is het leven ook niet gratis. Budget is MAXIMAAL 200 euro voor de reis. Ik kan daar gratis verblijven en eten en dergelijke schijnen niet heel duur te zijn.
Ik denk niet dat het mogelijk is om budget direct naar het Eiland te vliegen, en dat het misschien goedkoper is om naar Marokko te vliegen en dan met een bootje ofzo naar Las Palmas?
Ik ben echt toe aan vakantie, even uit de grijze grauwe klote zooi. Is dit mogelijk voor dit budget?

[ Bericht 12% gewijzigd door borbit op 12-01-2013 20:07:47 ]
pi_121484425
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 12:42 schreef Beelzebufo het volgende:
In 2014 wil ik proberen naar Burning Man te gaan. Dat is zo bij elkaar géén goedkope onderneming...
Om vast een budget-idee te verkrijgen de volgende vraag: (met de data van BM2013 overigens)

Waarvandaan: Nederland
Wanneer: 24 of 25 augustus aankomst
Waar naar toe: Reno, Nevada

Aantal overstappen is niet zo van belang

Heeft iemand ervaring met het van Europa naar het eerst bereikbare vliegveld in USA te gaan en dan ter plaatse binnenlandse vlucht(en) te regelen? Is dit goedkoper dan in één keer een vlucht boeken?

Als ik op de diverse ticketsites kijk dan is deze reis te doen vanaf ongeveer 700 euro, lijkt me dat dat voor minder moet kunnen?
Vliegen naar Vegas( rond 500 euro) en dan vliegen naar Reno? Bij niet reguliere plaatsen is het vaak goedkoper idd om eerst naar een bekendere plaats te vliegen. Niet ter plaatse regelen! Wel van tevoren al boeken anders betaal je wel een hogere prijs! Je zal ook met de bus ( greyhound) vanaf Vegas kunnen. Is iets van 7 uur rijden.
  zondag 13 januari 2013 @ 20:56:13 #31
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_121520876
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:56 schreef borbit het volgende:
eigen huis dus dat scheelt maar dan nog moeten er natuurlijk dingen betaald worden> En daar is het leven ook niet gratis. Budget is MAXIMAAL 200 euro voor de reis. Ik kan daar gratis verblijven en eten en dergelijke schijnen niet heel duur te zijn.
Ik denk niet dat het mogelijk is om budget direct naar het Eiland te vliegen, en dat het misschien goedkoper is om naar Marokko te vliegen en dan met een bootje ofzo naar Las Palmas?
Ik ben echt toe aan vakantie, even uit de grijze grauwe klote zooi. Is dit mogelijk voor dit budget?
Ryanair vanaf Eindhoven, 6 tm 20 februari: 118 euro, direct. Kijk even op hun site of op skyscanner.net. Voor dat bedrag moet je wel op en neer kunnen hoor in die maanden.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_121564748
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Vinniekiller9 op 14-01-2013 21:03:31 ]
pi_121564895
1. waarvandaan : Nederland ( maakt niet uit als het goedkoper is in belgie)
j2. wanneer: rond 8 juli t/m ongeveer 1 augustus
3. waarnaartoe: Phoenix ,AZ USA
4. hoe vliegtuig
5. op welke manier je wilt reizen: goedkoop mogelijk
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.: rond de 800-900 euro

zag er een van 529 maar dan moet je 13 uur wachten op NY
pi_121587879
1. Amsterdam, Brussel, Dusseldorf (Frankfurt kan ook nog)
2. Vertrek rond 25 juni 2013, terug op 20 juli
3. Azië, voorkeur voor Maleisië of Thailand. Zijn aan het kijken voor een rondreis door Azië, landen hebben nog geen specifieke voorkeur.
4. Vliegtuig
5. Overstappen is geen probleem.
6. Vluchten naar bijvoorbeeld Singapore, goedkoopste wat ik kan vinden is 540 euro met overstap in Zurich. Niet veel geld. Maar ben ook geinteresseerd in andere vluchthaven
pi_121593948
509 euro naar Singapore vanaf Amsterdam met korte overstap in Zurich als je 25 juni heet gaat en 20 juli terug gaat. Vandaag is laatste dag van dit actietarief, te boeken via de site van Swiss.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:37:31 #36
264234 nexusje
Ik shine als lipgloss
pi_121595254
Ik wil met mijn vriendin 26juli vertrekken vanaf Girona of Barceona Spanje naar marokko (willekeurige stad om vervolgens 9/10/11 dagen later terug tevliegen op Rotterdam/Eindhoven/Amsterdam.
Zo goedkoop mogelijk!
pi_121613197
Ik ben bezig een vlucht te zoeken maar ik kom er niet helemaal uit..

het plan is als volgt:

19/7/13 van Dusseldorf naar Muscat
23/7/13 van Muscat naar Colombo
10/8/13 van Colombo naar Dusseldorf

(data zijn flexibel, maar dit is het goedkoopst/gunstigst qua tijden voor zover ik het heb kunnen vinden)

ik heb op cheaptickets.nl gezocht vanwege het handige overzicht en multi-city zoekopties, maar boek liever via de site van de luchtvaartmaatschappij zelf, maar dat lukt me niet.

op cheaptickets vind ik het volgende schema voor 825 euro met Etihad airways. Prima prijs, dus ik ga naar de site van Etihad en zoek deze vluchten op met hun multi-city zoekoptie. Ik krijg dan niet de goede vlucht van Muscat naar Colombo te zien, maar een vlucht op een andere tijd met een ander vluchtnummer, en die wil ik niet. Wanneer ik zoek op de 'losse' vlucht op Etihad.com vind ik deze wel (het goede vluchtnummer). Hoe kan het dat cheaptickets andere vluchten aanbied in dit pakket dan Etihad zelf doet? Op ebookers.com vind ik wel het onderstaande schema, maar voor 910. Het liefst boek ik niet via cheaptickets, maar als dit de enige optie is.. zijn er dan risico's aan verbonden ivm die verschillende vluchten? En als dit als pakket wordt aangeboden, word je bagage dan mee getransferd? bv van Abu Dhabi naar Muscat op de eerste vlucht? Hoop dat het zo een beetje duidelijk is, dank voor de hulp alvast!! :)

vr 19/07 21:30 Dusseldorf za 20/07 05:50 Abu Dhabi EY 1998 (6h20)
za 20/07 08:45 Abu Dhabi za 20/07 09:50 Muscat EY 382 (1h05)

di 23/07 10:50 Muscat di 23/07 11:55 Abu Dhabi EY 383 (1h05)
di 23/07 23:00 Abu Dhabi wo 24/07 05:05 Colombo EY 7408 (4h35)

za 10/08 04:25 Colombo za 10/08 07:30 Abu Dhabi EY 267 (4h35)
za 10/08 08:35 Abu Dhabi za 10/08 13:40 Dusseldorf EY 1997 (7h05)
pi_121621225
Vanuit: Brussel (Parijs Londen Amsterdam of Keulen mag ook)
Naar: Mexico (stad of naar cancun)
Wanneer: Juli (eind juni als begin kan ook)
Hoe lang: 2 weken ongeveer
Hoe: vliegen; zo goedkoop mogelijk
Al gevonden: ¤706 met Iberia vanuit Brussel.
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
pi_121622417
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 00:22 schreef miro86 het volgende:
706 euro is een zeer scherpe prijs, zeker voor die tijd van het jaar! Veel goedkoper ga je het niet vinden denk ik, mits er werelddeal aanbiedingen van KLM zijn voor die tijd, dan vlieg je voor 600 euro op en neer naar Mexico D.F. vanaf Amsterdam.
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:40:21 #40
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_121646021
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 01:13 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

706 euro is een zeer scherpe prijs, zeker voor die tijd van het jaar! Veel goedkoper ga je het niet vinden denk ik, mits er werelddeal aanbiedingen van KLM zijn voor die tijd, dan vlieg je voor 600 euro op en neer naar Mexico D.F. vanaf Amsterdam.
706 Euro met Iberia en dan ook nog vanaf Brussel is geen goede prijs. Het is niet een over de top prijs wellicht voor die periode, maar Iberia is geen maatschappij waar een weldenkend mens vrijwillig mee zou moeten gaan vliegen.
Iemand die er vrijwillig voor kiest om met Iberia te vliegen moet preventief worden opgenomen in een inrichting.

Mijn persoonlijke aversie tegen deze Spaanse amateurs terzijde, als je eind juni kunt vertrekken, en dan is het vooral belangrijk dat het ook nog kan voor de 22ste, dan moet er met andere maatschappij naar verwachting nog wel wat goede tarieven beschikbaar komen in februari of maart. Nu boeken voor deze prijs is echt zonde.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_121648064
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:40 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

706 Euro met Iberia en dan ook nog vanaf Brussel is geen goede prijs. Het is niet een over de top prijs wellicht voor die periode, maar Iberia is geen maatschappij waar een weldenkend mens vrijwillig mee zou moeten gaan vliegen.
Iemand die er vrijwillig voor kiest om met Iberia te vliegen moet preventief worden opgenomen in een inrichting.

Mijn persoonlijke aversie tegen deze Spaanse amateurs terzijde, als je eind juni kunt vertrekken, en dan is het vooral belangrijk dat het ook nog kan voor de 22ste, dan moet er met andere maatschappij naar verwachting nog wel wat goede tarieven beschikbaar komen in februari of maart. Nu boeken voor deze prijs is echt zonde.
Geen ervaring met Iberia, maar vlieg zelf altijd vanaf Brussel omdat ik dat een veel fijner vliegveld vind dan Schiphol, daarnaast is het meestal nog goedkoper ook.

Vlieg volgende week naar Puerto Vallarta met British Airways en heb dit ticket vorige week voor 730 euro aangeschaft.
pi_121653712
Iberia is voor mij oke (ik vind persoonlijk KLM niet beter, nooit goede ervaringen mee gehad). Overstappen in de VS is anders mega karig. Nu vooral, omdat mijn maat dan een transfer-visum nodig heeft. Daarnaast heb ik veel miles zitten bij BA.
pi_121654355
quote:
-Voor 665,- met Delta bv vertrek 26 juni en terug 10 juli op Mexico city.
Voor 698,- heen op Mexico city en terug vanuit Cancun (ik weet niet waar je het liefst heen vliegt?)
Vliegen vanaf Brussel btw
-Of met de trein vanaf Antwerpen/Amsterdam voor 635,- Te boeken op KLM
-Of met de trein vanaf Brussel en vliegen vanaf Amsterdam (eind juni heen en juli terug) voor 608,- oa op vliegtickets.nl

[ Bericht 13% gewijzigd door Walking_On_Sunshine op 16-01-2013 21:33:17 ]
pi_121656559
Leuk. Dankje!
  woensdag 16 januari 2013 @ 22:41:24 #45
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_121659803
Omdat ik het zelf veel te druk heb en jullie wellicht betere resources hebben dan ik (het is toch wat, wie is hier nou de reisorganisator?!) wil ik eens kijken of jullie wat leuks kunnen vinden. Let op: het is dus een retour VAN Zuid Amerika NAAR Europa. En die zijn een stuk duurder dan andersom helaas :( Gaat om 2 volwassenen:

1. waarvandaan Liefst Bariloche (BRC), Neuquen (NQN) of Buenos Aires (EZE) mag uiteraard ook, of Osorno (ZOS) dan wel Santiago de Chile (SCL)
2. wanneer Half juni vertrek, 4 of 5 weken retour, mag vanaf een andere stad in Europa als dat goedkoper uitpakt
3. waarnaartoe Europa, liefst heen op Amsterdam of iets dat in de buurt ligt, maar elke plaats in Europa is ok als we daarna door kunnen reizen met een lowcost maatschappij naar Holanda
4. hoe vliegen uiteraard
5. op welke manier Zo goedkoop mogelijk, als het met 7x overstappen is: geen probleem
6. Welke prijzen Zelf kom ik over het algemeen niet onder de EUR 1000-1200 uit, al helemaal niet in de periode dat wij willen, maar wie weet.

Degene die me echt serieus geld kan besparen wordt beloond :P

Edit: Aangezien mijn vrouw Argentijnse is, liever niet via de US... Dat wordt een gedoe met visum etc.

[ Bericht 4% gewijzigd door flipsen op 16-01-2013 22:52:19 ]
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_121677877
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:41 schreef flipsen het volgende:
Omdat ik het zelf veel te druk heb en jullie wellicht betere resources hebben dan ik (het is toch wat, wie is hier nou de reisorganisator?!) wil ik eens kijken of jullie wat leuks kunnen vinden. Let op: het is dus een retour VAN Zuid Amerika NAAR Europa. En die zijn een stuk duurder dan andersom helaas :( Gaat om 2 volwassenen:

1. waarvandaan Liefst Bariloche (BRC), Neuquen (NQN) of Buenos Aires (EZE) mag uiteraard ook, of Osorno (ZOS) dan wel Santiago de Chile (SCL)
2. wanneer Half juni vertrek, 4 of 5 weken retour, mag vanaf een andere stad in Europa als dat goedkoper uitpakt
3. waarnaartoe Europa, liefst heen op Amsterdam of iets dat in de buurt ligt, maar elke plaats in Europa is ok als we daarna door kunnen reizen met een lowcost maatschappij naar Holanda
4. hoe vliegen uiteraard
5. op welke manier Zo goedkoop mogelijk, als het met 7x overstappen is: geen probleem
6. Welke prijzen Zelf kom ik over het algemeen niet onder de EUR 1000-1200 uit, al helemaal niet in de periode dat wij willen, maar wie weet.

Degene die me echt serieus geld kan besparen wordt beloond :P

Edit: Aangezien mijn vrouw Argentijnse is, liever niet via de US... Dat wordt een gedoe met visum etc.
jun. 11 UX 42 EZE 12:10PM MAD 5:30AM 12h 20m Airbus A330 Economy (Q)
Layover in MAD 2h 35m
UX 1065 MAD 8:05AM MXP 10:20AM 2h 15m Boeing 737 Economy (Q)
jul. 10 UX 1026 ORY 8:55PM MAD 10:55PM 2h 0m Boeing 737 Economy (A)
Layover in MAD 1h 0m
UX 41 MAD 11:55PM EZE 8:10AM 13h 15m Airbus A330 Economy (A)

¤ 895,00 met Air Europa. Heen naar Milaan (+easyjet naar Amsterdam), terug vanaf Parijs (+thalys). Beide met korte overstap in Madrid.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 10:34:07 #47
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_121713264
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 13:50 schreef opperkleurder het volgende:
¤ 895,00 met Air Europa. Heen naar Milaan (+easyjet naar Amsterdam), terug vanaf Parijs (+thalys). Beide met korte overstap in Madrid.
Muchas gracias! Hoewel ik niet bepaald een UX fan ben is het wel het goedkoopste wat ik kon vinden. Met wat kleine aanpassingen in data en plaatsen denk ik inderdaad dat dat het wordt. Mijn bevindingen krijgen jullie later wel te horen >:)

Belofte maakt schuld, PM me je adres even en ik zorg voor een leuke beloning tzt ;)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_121719187
Eventueel anders voor 907 heen en terug op Madrid met aireuropa.
(1075 op Amsterdam ook aireuropa)

[ Bericht 40% gewijzigd door Walking_On_Sunshine op 18-01-2013 13:32:27 ]
  vrijdag 18 januari 2013 @ 13:33:14 #49
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_121719412
Nou, het voordeel van dat we nu op Rome vliegen (en geld besparen) is dat we nu gelijk aan boord kunnen van een cruiseschip dat uit Rome/Civitavecchia vertrekt en we dat bespaarde geld dubbel en dwars gaan uitgeven *O*
  vrijdag 18 januari 2013 @ 16:57:13 #50
239553 Jules4Barca
Mes Que Un Club
pi_121728245
Van: Nederland
Naar: Marrakech of Casablanca (Marokko)
Budget: onder de 170 euro
Wanneer: medio juli, 17 juli - 6 augustus
Met: 5 mensen
Overstappen: Boeit niet, zo cheap mogelijk
Niets is wat het lijkt
  vrijdag 18 januari 2013 @ 18:03:46 #51
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_121730812
Met Easyjet vanaf Gatwick voor 135pond. Goedkoper vind ik zo snel niet.
Met Vueling vanaf Barcelona 130 euro.
Moet je nog wel ff op zoek naar goedkope vluchtjes naar Londen/Barcelona.

Onder de 200 moet gaan lukken is een uitdaging :)

[ Bericht 34% gewijzigd door PLAE@ op 18-01-2013 18:09:34 ]
  vrijdag 18 januari 2013 @ 18:10:06 #52
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121731069
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 16:57 schreef Jules4Barca het volgende:
Van: Nederland
Naar: Marrakech of Casablanca (Marokko)
Budget: onder de 170 euro
Wanneer: medio juli, 17 juli - 6 augustus
Met: 5 mensen
Overstappen: Boeit niet, zo cheap mogelijk
Wachten op Ryanair.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 12:20:15 #53
239553 Jules4Barca
Mes Que Un Club
pi_121758007
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 18:10 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Wachten op Ryanair.
En tot wanneer moet ik ongeveer wachten?
Niets is wat het lijkt
pi_121759504
Van: Schiphol/Rotterdam/Eindhoven/Brussel/Charleroi
Naar: Girona
Wanneer: 17 tm 27 juli (flexibel)
Zelf gevonden: 166 euro vanaf Charleroi met ryanair.

Optie: Zo goedkoop mogelijk.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 17:14:40 #55
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_121767515
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 12:20 schreef Jules4Barca het volgende:

[..]

En tot wanneer moet ik ongeveer wachten?
Hoewel de periode waarin jij wilt een relatief dure periode is, midden in de zomervakantie, zal Ryanair uiteindelijk wel de goedkoopste zijn met de rechtstreekse vlucht.
Het is wel verstandig om nog even te wachten met boeken, Ryanair vestigt een basis op Fez en Marrakesh, dus er komen meer bestemmingen en wellicht frequenties bij zodat de prijs nog wat gaat dalen.
Mijn inschatting is dat als je aan data gebonden bent maart of april de beste tijd om te boeken is, wanneer je niet aan data bent gebonden is zo'n 6 weken voor vertrek de beste tijd.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_121769654
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:12 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Van: Schiphol/Rotterdam/Eindhoven/Brussel/Charleroi
Naar: Girona
Wanneer: 17 tm 27 juli (flexibel)
Zelf gevonden: 166 euro vanaf Charleroi met ryanair.

Optie: Zo goedkoop mogelijk.
ik neem aan dat je dit gevonden hebt via tix.nl , skyscanner,com, cheaptickets.nl , expedia.com of lowcostairlines.nl .
we zijn goed, maar op die manier helpen wij ook mekaar.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 20:20:29 #57
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_121774295
161 vanaf Groningen 18 t/m 28. Parkeer liever in een woonwijk van Eelde dan voor veel. geld bij het vliegveld in België dus die optie kan je zo 50 euro of meer schelen :P
Of je moet anders gebracht/opgehaald worden.
pi_121907365
Hallo reizigers,

Ik ben bezig met het zoeken naar een vliegticket.

Ik ga voor een half jaar naar Argentinië en zou graag willen vertrekken rond de 28e van Februari en wil midden Augustus terug komen.

Echter is dit de eerste keer dat ik een vlucht als deze boek. Ik heb werkelijk waar geen idee waar ik het beste een ticket kan boeken.

Kan iemand mij van advies dienen?

Alvast bedankt :)
pi_121908153
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 21:14 schreef alf89 het volgende:
Hallo reizigers,

Ik ben bezig met het zoeken naar een vliegticket.

Ik ga voor een half jaar naar Argentinië en zou graag willen vertrekken rond de 28e van Februari en wil midden Augustus terug komen.

Echter is dit de eerste keer dat ik een vlucht als deze boek. Ik heb werkelijk waar geen idee waar ik het beste een ticket kan boeken.

Kan iemand mij van advies dienen?

Alvast bedankt :)
ligt uiteraard aan wanneer en waar vandaan, probeer CHASER
pas gevonden, best praktisch als je wat keuze wil hebben wat betreft vertrek luchthaven.
pi_121908506
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 21:26 schreef Roger_ het volgende:

[..]

ligt uiteraard aan wanneer en waar vandaan, probeer CHASER
pas gevonden, best praktisch als je wat keuze wil hebben wat betreft vertrek luchthaven.
Bedankt. Ik zal eens kijken. Zelf vond ik op Delta.com tickets rond de 850 euro. Hopelijk vind ik ze nog goedkoper.
pi_121912627
800 euro met Delta vanuit Amsterdam http://www.kayak.com/flig(...)/2013-08-14-flexible

Beter vind ik niet en ga je ook niet meer vinden, denk ik. Zeker aangezien je binnenkort al wilt vertrekken.
pi_121919249
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 22:24 schreef ehouse het volgende:
800 euro met Delta vanuit Amsterdam http://www.kayak.com/flig(...)/2013-08-14-flexible

Beter vind ik niet en ga je ook niet meer vinden, denk ik. Zeker aangezien je binnenkort al wilt vertrekken.
Ik denk het ook niet. Ik heb alle links uit OP geprobeerd en kwam uiteindelijk toch op Delta uit.
Toch bedankt voor jullie hulp. De vlucht is geboekt.
pi_121950120
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:57 schreef alf89 het volgende:

[..]

Ik denk het ook niet. Ik heb alle links uit OP geprobeerd en kwam uiteindelijk toch op Delta uit.
Toch bedankt voor jullie hulp. De vlucht is geboekt.
denk er aan de vlucht van Delta naar Zuid Amerika, daar zetten ze altijd de oudste kisten in, dus CRT monitor in het gangpad zo ongeveer gegarandeerd. Dus neem vooral het oogmasker mee!
pi_122063191
Ik ga binnenkort naar Seattle voor mijn werk en wil daarna een paar dagen op familiebezoek in Eugene (uurtje vliegen vanaf Seattle) en dan terug naar huis. Nou zijn er sowieso maar weinig zoekmachines waar je meerdere bestemmingen kan zoeken en ik vind niets wat echt ideaal is (betaalbaar, op goede tijden en zonder eindeloos veel overstaptijd). De beste optie is tot nu toe twee losse retourtickets AMS - SEA en SEA - EUG, maar die krijg ik niet op elkaar aangesloten. Ik wil graag direct vanaf Eugene door naar Nederland en vind het daarbij prima om op Seattle over te stappen, maar dit krijg ik niet als transferoptie in de zoekmachine boven. Qua tijd zou het makkelijk haalbaar moeten zijn (ruim 6 uur overstaptijd). Ik kan natuurlijk twee losse tickets boeken, maar vind dat nogal een risico en gedoe. Zijn er mogelijkheden om twee losse tickets tot transfer om te bouwen, of hangt dat van de maatschappij af? Iemand tips?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_122071769
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 19:29 schreef Roger_ het volgende:

[..]

denk er aan de vlucht van Delta naar Zuid Amerika, daar zetten ze altijd de oudste kisten in, dus CRT monitor in het gangpad zo ongeveer gegarandeerd. Dus neem vooral het oogmasker mee!
Goed om te weten. Even zorgen dat ik dus zelf wat materiaal aan muziek en films meeneem. Of zie ik dit verkeerd?

Oogmasker begin ik niet aan. Gewoon ogen dicht doen en slapen.
pi_122079920
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 15:17 schreef alf89 het volgende:

[..]

Goed om te weten. Even zorgen dat ik dus zelf wat materiaal aan muziek en films meeneem. Of zie ik dit verkeerd?

Oogmasker begin ik niet aan. Gewoon ogen dicht doen en slapen.
ik ben normaal ook van de oogjes dicht en snaveltjes toe, maar die CRT daar draaien ze in loops reclame op die nog al eens veel flikkerde op alle drie de vluchten die ik heb gehad. ( allen Atlanta - Santiago , naar wat ik begreep van mede reizigers is dat standaard, op zuid Amerika )
Het zijn over het algemeen nacht vluchten, dus ja, of je, je eigen entertainment mee neemt.
Ik was blij dat ik een keer een terug vlucht moest omboeken, en ze hadden voor de afwisseling eens een non refundable/changable ticket gekocht, was een retour met Air Canada Santiago - Frankfurt goedkoper als een enkeltje naar Amsterdam met Delta/KLM. Haluja. Verschil tussen Heaven and Hell.
pi_122080001
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:47 schreef Roger_ het volgende:

[..]

ik ben normaal ook van de oogjes dicht en snaveltjes toe, maar die CRT daar draaien ze in loops reclame op die nog al eens veel flikkerde op alle drie de vluchten die ik heb gehad. ( allen Atlanta - Santiago , naar wat ik begreep van mede reizigers is dat standaard, op zuid Amerika )
Het zijn over het algemeen nacht vluchten, dus ja, of je, je eigen entertainment mee neemt.
Ik was blij dat ik een keer een terug vlucht moest omboeken, en ze hadden voor de afwisseling eens een non refundable/changable ticket gekocht, was een retour met Air Canada Santiago - Frankfurt goedkoper als een enkeltje naar Amsterdam met Delta/KLM. Haluja. Verschil tussen Heaven and Hell.
Hoewel ik hier van baal, ben ik blij om nu al dit te horen. Zo kan ik mij prima voorbereiden hierop.
pi_122107568
Iemand enig idee of er nog bijzonder goede deals te krijgen zijn voor een vlucht naar New York? Denk erover om in de zomer heen te gaan, vind nu prijzen van 550 euro voor een directe vlucht met KLM.. Dat lijkt mij eigenlijk al heel netjes, maar is er iets beters?

Wel graag een directe vlucht want vind overstappen zonde van mijn tijd (tenzij het 200 euro scheelt ofzo)
pi_122107642
quote:
11s.gif Op zondag 27 januari 2013 12:43 schreef Breathtaking het volgende:
Iemand enig idee of er nog bijzonder goede deals te krijgen zijn voor een vlucht naar New York? Denk erover om in de zomer heen te gaan, vind nu prijzen van 550 euro voor een directe vlucht met KLM.. Dat lijkt mij eigenlijk al heel netjes, maar is er iets beters?

Wel graag een directe vlucht want vind overstappen zonde van mijn tijd (tenzij het 200 euro scheelt ofzo)
Via KLM was het een week geleden in de werelddealweken nog 420.
pi_122107987
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 12:45 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Via KLM was het een week geleden in de werelddealweken nog 420.
Die zie ik nu uberhaupt niet meer :o staat vanaf 550..
pi_122111102
Ik zat eens te denken om een weekend te gaan snowboarden in Zwitserland (omgeving Zurich). Amsterdam -> Zurich met KLM kom ik uit op iets van 180 euro in maart. Voorkeur gaat uit via Rotterdam, maar Geneve is weer uitgesloten :P.

Voor zover ik kan overzien kan het ook met Transavia van Rotterdam naar Geneve. Of zijn er nog andere mogelijkheden?

Plus nog een vraag, ik heb zo'n handbagage koffertje waar alles zo'n beetje inpast, kan ik dan mijn snowboard als 'normale' bagage inchecken bij KLM? Of geldt daar een toeslag voor?

[ Bericht 17% gewijzigd door Sport_Life op 27-01-2013 14:09:53 ]
pi_122115192
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 14:02 schreef Sport_Life het volgende:
Ik zat eens te denken om een weekend te gaan snowboarden in Zwitserland (omgeving Zurich). Amsterdam -> Zurich met KLM kom ik uit op iets van 180 euro in maart. Voorkeur gaat uit via Rotterdam, maar Geneve is weer uitgesloten :P.

Voor zover ik kan overzien kan het ook met Transavia van Rotterdam naar Geneve. Of zijn er nog andere mogelijkheden?

Plus nog een vraag, ik heb zo'n handbagage koffertje waar alles zo'n beetje inpast, kan ik dan mijn snowboard als 'normale' bagage inchecken bij KLM? Of geldt daar een toeslag voor?
http://www.lowcostairlines.nl/
probeer dit eens
pi_122130447
Heeft hier iemand ervaring met Iceland Air? Ze bieden namelijk een erg aantrekkelijke prijs om van Amsterdam naar Denver te vliegen. Ik zie dat ze in Economy standaard niet gratis eten / drinken aanbieden maar dat is niet zo'n probleem aangezien de goedkoopste concurrenten zo'n 200 Euro duurder zijn per ticket. Zijn de vliegtuigen wel OK? Boeing 757 zag ik met personal entertainment.

Of kan iemand een nog betere deal vinden?

wanneer? vanaf het weekend 6 juli voor 2 weken (mag dus ook later vertrek in juli zijn).
vanaf? Amsterdam, Brussel. Dusseldorf, Keulen (ergens niet te ver van Maastricht dus).
waar naartoe? Denver International Airport
Tot nu toe gevonden? Zo'n 850 Euro per ticket (we vliegen met 2 volwassenen en 1 kind).

bedankt alvast
Alpha kenny one
pi_122143345
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 14:02 schreef Sport_Life het volgende:

Je kunt evt kijken of je een goedkoop ticket kan scoren naar Basel met EasyJet. Uurtje met bus/trein naar Zürich. Anders kun je ook nog de nachttrein nemen naar Zürich (via nshispeed.nl of bahn.de) - maar dat kan ik je niet aanbevelen als je langer bent dan 1.75m ;)
pi_122343768
1. Helsinki (enkele reis)
2. 23 of 24 Juli, wat het goedkoopst is :p
3. Amsterdam
4. Vliegtuig

Daarnaast zocht ik ook nog een enkeltje naar Riga vanaf Nederland (luchthaven maakt niet uit) op 10 Juli :)
pi_122343886
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 15:23 schreef Kadoex het volgende:
1. Helsinki (enkele reis)
2. 23 of 24 Juli, wat het goedkoopst is :p
3. Amsterdam
4. Vliegtuig

Daarnaast zocht ik ook nog een enkeltje naar Riga vanaf Nederland (luchthaven maakt niet uit) op 10 Juli :)
denk dat dit een hele goede link voor je is
http://www.lowcostairlines.nl/
pi_122345759
Iemand bekend met vluchten in Juni of Juli naar Rio en terug ergens vanaf Porto Alegre vliegen? Kan voorlopig alleen maar tickets van 1000 euro vinden maar het moet toch ook voor 800 kunnen?
pi_122362940
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:08 schreef kurk_droog het volgende:
Iemand bekend met vluchten in Juni of Juli naar Rio en terug ergens vanaf Porto Alegre vliegen? Kan voorlopig alleen maar tickets van 1000 euro vinden maar het moet toch ook voor 800 kunnen?
heb slecht nieuws voor je , dat zijn inderdaad de prijzen die kant op, misschien dat je met Delta over Atlanta kan vliegen, of eventueel nog een of andere optie met Air France over CDG .

ik klop het niet op tix.nl in, zie dat er best vele opties zijn, heb nu wat gezien dat er opties zijn rond de 800,- op Rio. met BA en Iberia, maar daar moet je dan nog de ruimbagage bij tellen voor de vlucht op Madrid
pi_122368527
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:54 schreef Roger_ het volgende:

[..]

heb slecht nieuws voor je , dat zijn inderdaad de prijzen die kant op, misschien dat je met Delta over Atlanta kan vliegen, of eventueel nog een of andere optie met Air France over CDG .

ik klop het niet op tix.nl in, zie dat er best vele opties zijn, heb nu wat gezien dat er opties zijn rond de 800,- op Rio. met BA en Iberia, maar daar moet je dan nog de ruimbagage bij tellen voor de vlucht op Madrid
Plan is nu om naar Buenos Aires te vliegen en vanaf dara richting Rio te rijden maar dat zou een kleine tegenvaller zijn! Hoewel de kosten verder dermate laag liggen dat het wel haalbaar blijft! tix.nl is dus een goede site? En die extra bagage is ook maar max 50 neem ik aan?
pi_122377367
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 03:01 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Plan is nu om naar Buenos Aires te vliegen en vanaf dara richting Rio te rijden maar dat zou een kleine tegenvaller zijn! Hoewel de kosten verder dermate laag liggen dat het wel haalbaar blijft! tix.nl is dus een goede site? En die extra bagage is ook maar max 50 neem ik aan?
er zijn hier mensen die zweren op skyscanner.com , zelf zweer ik meer op tix.nl omdat die wat meer mogelijkheden heeft, en voor mij heel handig, het is een van de weinige sites die QKL ; Keulen trein station, in zijn berekening mee kan nemen. En ze hebben de optie om van af een ander vliegveld terug te vliegen als waar je op vliegt.
Ik gebruik ook wel eens chaser.nl , omdat die de mogelijkheid hebben om te kiezen voor vliegvelden "Nederland en omgeving"

wat betreft je ruim bagage voor Iberia express, ik moet het ook op zoeken HIER onderaan de pagina staat dat het 60,- kost .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')