Vanaf eerste kerst dag weer, Vanaf 19:30 op Nederland 3. De mooiste verhalen achter de hitsquote:Al tien jaar lang barst na de kerstdagen de Top 2000 a gogo (NTR) los om tussen Kerst en oud & nieuw zes avonden z’n licht te schijnen op de grote lijst van Radio 2. De complete popgeschiedenis passeert dan de revue. Onvermoeibaar en met zichtbaar enthousiasme ontvangt Matthijs van Nieuwkerk diverse bijzondere gasten. Popprofessor Leo Blokhuis diept elk jaar opmerkelijke verhalen uit de popgeschiedenis op en verder zit de serie vol met videoclips, reportages en historische muzieklessen.
Aan de bar van het café spelen o.a. Jan Smit, Rob Stenders, Giovanca, John Williams en Claudia de Breij de onvolprezen muziekquiz met als hoofdprijs een hand van de presentator.
De lijstduwers Eric van Tijn, Herman van der Zandt, Pieter van den Hoogenband en Chris Zegers houden een pleidooi voor hun favoriete plaat uit de Top 2000 die wel een duwtje kan gebruiken.
Natuurlijk ook aandacht voor nummers uit de Top 2000 met een bijzonder verhaal. Een greep uit de muziekreportages die dit jaar voorbij komen: Yvonne Elliman If I can’t have you,Michael Jackson Blame it on the boogie, Rolling Stones Miss you, Earth, Wind & Fire Boogie wonderland, Don McClean American pie. En in het bruisende café spreekt Matthijs van Nieuwkerk aan de stamtafel over o.a. Lady Gaga, Bruce Springsteen en Elton John.
Van 25 december tot 31 december zendt de NTR negen TV-programma’s uit in het kader van de Top 2000. Met op 25 december Best of 10 jaar Top 2000 a gogo, van 26 t/m 31 december zes afleveringen van de traditionele Top 2000 a gogo en op 31 december Top 2000 telt af! met aansluitend Top 2000 in Concert, gepresenteerd door Xander de Buisonjé.
Daarnaast heeft Universal i.s.m. NTR de DVD 10 jaar Top 2000 uitgebracht. Een DVD met de mooiste reportages en daarnaast een paar bijzondere geschiedenislessen van Leo Blokhuis.
Cultura24 zendt tussen Kerst en Oud & Nieuw 2011 vanuit het Top 2000 Café in Beeld & Geluid iedere dag Top 2000 Visual Radio uit.
De 13e editie van de Top 2000 wordt uitgezonden op Radio 2 van 25 december 12.00 uur tot en met 31 december 24.00 uur. De Top 2000 trok in 2010 via radio, televisie en internet 11 miljoen mensen.
Night Fever is wel een goede inderdaad. Maar er zullen ook wel wat Motown nummers zijn die in aanmerking komen.quote:Op donderdag 27 december 2012 19:46 schreef Karina het volgende:
Night Fever zou ik denk ik zeggen.
En die mensen die er zitten weten die vraag vantevoren, dat kan niet anders, ze komen allemaal hup met een nummer op de proppen.
Livin' In America van James Brownquote:Op donderdag 27 december 2012 19:46 schreef Karina het volgende:
Night Fever zou ik denk ik zeggen.
En die mensen die er zitten weten die vraag vantevoren, dat kan niet anders, ze komen allemaal hup met een nummer op de proppen.
Gekkigheidjequote:Op donderdag 27 december 2012 19:47 schreef Karina het volgende:
Waarom staat er in de OP eigenlijk: Nieuwkerk Matthijs?
quote:Op donderdag 27 december 2012 19:46 schreef Tem het volgende:
Moet in de OP niet, Koning Keizer Admiraal Professor Don Leo Blokfluit van de universiteit van moderne muziek.
Er zijn er zat. Wat dacht je van de begintune, We are Family? Ook een prima dansnummer.quote:Op donderdag 27 december 2012 19:48 schreef Tem het volgende:
[..]
Night Fever is wel een goede inderdaad. Maar er zullen ook wel wat Motown nummers zijn die in aanmerking komen.
quote:Op donderdag 27 december 2012 19:49 schreef Karina het volgende:
Dit nummer vind ik trouwens niet eens zo heel erg dansbaar.
Uit Grease, you're the one that I want!quote:Op donderdag 27 december 2012 19:52 schreef StephanL het volgende:
Nooit van gehoord, Olivia Newton John
O zij.quote:Op donderdag 27 december 2012 19:53 schreef Karina het volgende:
[..]
Uit Grease, you're the one that I want!
Met breakquote:Op donderdag 27 december 2012 19:55 schreef Karina het volgende:
Ja beetje flauw zeg, die Hazes vragen.
Queen, I want to break free
OK andere met free
Morgen Rinusquote:Op donderdag 27 december 2012 20:00 schreef Mandéra het volgende:
Morgen hebben ze vast weer iemand die ze proberen te laten winnen. Gister Ali B en vandaag Dre tis wat.
Matthijs zegt steeds Tom EgberTs.quote:
Weet hij veelquote:Op donderdag 27 december 2012 20:03 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Matthijs zegt steeds Tom EgberTs.
Tsja, wie zou dat moeten doen? Tim Knol?quote:Op donderdag 27 december 2012 20:04 schreef Mandéra het volgende:
Komt er op oudejaarsdag nog iemand lijstduwen voor Slayer?
Was er niet een paar jaar geleden eens iemand die helemaal voor metalmuziek in de Top 2000 was? Weet zo snel niet meer wie.quote:Op donderdag 27 december 2012 20:06 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Tsja, wie zou dat moeten doen? Tim Knol?
FC Twente met "You Never Wok Alone" hoeft dan weer niet zo voor mij.quote:Op donderdag 27 december 2012 20:10 schreef Karina het volgende:
[..]
TofVind ik sowieso met stadiongezang. Dit soort gezang dan.
Gelukkig laat ie tegenwoordig het "klasje van meester Leo" achterwege..quote:Op donderdag 27 december 2012 20:12 schreef Karina het volgende:
Valt me eigenlijk nog mee dat hij het geen college noemt.
YNWA is in twee stadions toegestaan. Enschede is daar niet één van.quote:Op donderdag 27 december 2012 20:11 schreef Mandéra het volgende:
[..]
FC Twente met "You Never Wok Alone" hoeft dan weer niet zo voor mij.
Ligt aan jou. Het is als vanoudsquote:Op donderdag 27 december 2012 21:51 schreef Littlerabbit het volgende:
Ligt het aan mij of loopt het programma nog niet helemaal soepel? Al kan het ook gewoon zijn dat er vandaag geen boeiende items voor mijn persoon waren. Een stalker op leeftijd en dergelijke.
Zeg maar gewoon hetzelfde.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:12 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ligt aan jou. Het is als vanouds
Ja traditie in Nederland, top 2000 en Home Alonequote:Op vrijdag 28 december 2012 19:27 schreef lies1947 het volgende:
Ach ja Matthijs!!!Laten we het maar houden op een traditie, het hoort erbij..........
Dr vriendinnen hebben dr niet uitgenodigd blijkbaar helaasquote:Op vrijdag 28 december 2012 19:33 schreef Karina het volgende:
Oef tafeldame Claudio op oudejaarsavond
Helft van die fossielen daar kent het niet eens en roept dan maar boe. Beetje jammer wel.quote:
Het is nieuw dus viesquote:Op vrijdag 28 december 2012 19:36 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Helft van die fossielen daar kent het niet eens en roept dan maar boe. Beetje jammer wel.
Uprising. De eerste 10 seconden dan.quote:Op vrijdag 28 december 2012 19:37 schreef waaromniet1988 het volgende:
Welk nummer van Muse speelden ze af?
quote:Op vrijdag 28 december 2012 19:38 schreef Stickertje het volgende:
![]()
benny neyman
door dit liedje moet ik steeds denken aan een VHS band van mijn eerste verjaardag waar een dronken tante dat liedje zong met een wc-potmatje om haar nek
dat zijn nog eens top 2000 waardige verhalen
nou zend het in zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 19:38 schreef Stickertje het volgende:
![]()
benny neyman
door dit liedje moet ik steeds denken aan een VHS band van mijn eerste verjaardag waar een dronken tante dat liedje zong met een wc-potmatje om haar nek
Had je in moeten sturenquote:Op vrijdag 28 december 2012 19:38 schreef Stickertje het volgende:
![]()
benny neyman
Fan van Anouk.quote:
Gelukkig heb ik de boss gemist dan. Half Bekend Nederland heeft dan de broek op de knieeen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 19:41 schreef Stickertje het volgende:
gister bruce springsteen
vandaag anouk.
ik zie een dalende lijn..
Ik wist hetquote:Op vrijdag 28 december 2012 19:46 schreef Stickertje het volgende:
![]()
als ik zit op de radio zou horen zet ik gelijk de radio uit
dit ging nog niet over smaak, dit was boe roepen tegen iets wat je niet kent en waar je nog nooit zonder vooroordeel naar geluisterd hebt.quote:Op vrijdag 28 december 2012 19:37 schreef lies1947 het volgende:
Jezus, smaken verschillen nou eenmaal!
Iedereen van 40+ zou dit moeten herkennenquote:Op vrijdag 28 december 2012 19:50 schreef macca728 het volgende:
die gasten in de studio moeten straks wakker worden gemaakt, dit nummer kennen ze totaal niet.
nou matig applaus anders.quote:Op vrijdag 28 december 2012 19:51 schreef chufi het volgende:
[..]
Iedereen van 40+ zou dit moeten herkennen
ligt buiten Amsterdam he.quote:Op vrijdag 28 december 2012 19:52 schreef lies1947 het volgende:
Waarom wordt er toch altijd zo gniffelend gedaan over bv. Leeuwarden?
Kijk even goed naar de samenstelling van het publiek en de bandbreedte van radio 2.quote:Op vrijdag 28 december 2012 19:51 schreef lies1947 het volgende:
Hoe weet je dat nou? en ik heb het tegen TAV
Het is een politicus.quote:
Te makkelijk. Natuurlijk is dit ook een vooroordeel van mij, maar wel eentje die door de lijst en deze reactie bevestigd wordt.quote:
"Geen niveau hebben is een feest"quote:Op vrijdag 28 december 2012 19:59 schreef waaromniet1988 het volgende:
Hans: " Het komt allemaal door Wilders!"
Niks kan tippen aan De Internationale natuurlijkquote:Op vrijdag 28 december 2012 19:59 schreef macca728 het volgende:
ja Hans hoe weet je dan dat het een goed nummer is, jezus.
What is love - leuk nummer!quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:00 schreef waaromniet1988 het volgende:
Waarom zit Haddaway niet in de top2000
Zo ver is ie nou ook weer niet geweestquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:04 schreef chufi het volgende:
Dit is waarom is gaan reizen en een van de weinigen de darkside of the moon heeft gezien ....
Is ook met practisch de hele Nederlandse tv geschiedenis gebeurd voor 1970.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
Welke mongool gaat die banden dan Wissen
Joh dat heeft iedereen daarquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:08 schreef Karina het volgende:
[..]
Het lijkt wel of hij een slok op heeft.
Het een sluit het ander niet uitquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:09 schreef marcodej het volgende:
Was Spekman licht aangeschoten of heeft hij altijd zo'n domme uitstraling?
quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:12 schreef Karina het volgende:
haha die dochter is dat nummer waarschijnlijk helemaal zat
Nee niet meerquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:17 schreef lies1947 het volgende:
Ik denk ineeens dat ik hoop dat die vervelende ADHD kok niet weer een vieze cocktail komt maken in de slot-uitzending. Of vinden jullie hem wel prettig?
Ik vind Pierre Wind altijd wel leukquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:17 schreef lies1947 het volgende:
Ik denk ineeens dat ik hoop dat die vervelende ADHD kok niet weer een vieze cocktail komt maken in de slot-uitzending. Of vinden jullie hem wel prettig?
Ik kan me niet voorstellen dat iemand die prettig vindtquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:17 schreef lies1947 het volgende:
Nee maar dan kijk ik sowieso niet, kwal van een vent.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:17 schreef lies1947 het volgende:
Hij komt sowieso, maar 1 keer per jaar vind ik niet ergquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:17 schreef lies1947 het volgende:
quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:17 schreef Martinello het volgende:
Beautiful isle of somewhere uit 1897 volgens wiki
quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:17 schreef Martinello het volgende:
Beautiful isle of somewhere uit 1897 volgens wiki
we kunnen het zelf ook, dat is duidelijkquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:20 schreef Karina het volgende:
[..]eigenlijk zouden we moeten zoeken nu naar een NOG oudere versie
Ik wist het niet.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:21 schreef TUFKAL het volgende:
Iedereen weet waar UB40 voor staat en hop ze zetten het nog even als tekst eronderLekker makkelijk.
Is ook zo, maar toch vind ik het altijd wel een leuk item.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:20 schreef Martinello het volgende:
[..]
we kunnen het zelf ook, dat is duidelijk
Rufus hetzelfde...quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:21 schreef SonicVolcano het volgende:
Vreselijke stem die gast van UB40
Absoluut, blijft leukquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:21 schreef Karina het volgende:
[..]
Is ook zo, maar toch vind ik het altijd wel een leuk item.
Rufus is nog ergerquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:21 schreef SonicVolcano het volgende:
Vreselijke stem die gast van UB40
Flashdancequote:
Vind ik ook. Natuurlijk kun je alles opzoeken tegenwoordig, maar ik heb nooit de neiging gehad de geschiedenis van Droomland te achterhalen. Leo biedt dan mooi uitkomst.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:21 schreef Karina het volgende:
[..]
Is ook zo, maar toch vind ik het altijd wel een leuk item.
Wel grappig dat de bandleden dat formulier tegenwoordig zelf moeten aanvragen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:21 schreef TUFKAL het volgende:
Iedereen weet waar UB40 voor staat en hop ze zetten het nog even als tekst eronderLekker makkelijk.
Ik als groot PF fan vind 3x in de top 10 ook wel een beetje overdreven inderdaadquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:03 schreef macca728 het volgende:
ja er staan pas 3 nummers van PF in de top 10
Lekker origineel.
Fantastisch nummerquote:
Ach ja, je moet het sowieso wat relativeren.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:35 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Ik als groot PF fan vind 3x in de top 10 ook wel een beetje overdreven inderdaad
[..]
Schokkend ik weet hetquote:Op vrijdag 28 december 2012 22:31 schreef golfer het volgende:
Oh?
Is de top-2000 niet objectief?
M'n mensbeeld, wat doe je.
Ik zou ook boe roepen hoor en ik ken hetquote:Op vrijdag 28 december 2012 22:50 schreef Yuhina het volgende:
Net teruggekeken. Mijn god, dat publiek. Ze horen iets wat ze niet kennen en meteen boe roepen. Van dat item over Anouk kreeg ik plaatsvervangende schaamte, maar ze zullen die rubriek waarschijnlijk steeds moeilijker kunnen vullen. De mooiste verhalen zijn in ieder geval al geweest.
Dat was écht mooi.quote:
Ja, mooi om dat te zien tijdens het afscheidsfeestje van Adje Visser bij TopPop.quote:
hippe uitdrukking uit Frankrijkquote:Op zaterdag 29 december 2012 10:35 schreef RobertoCarlos het volgende:
Waar slaat dat 'a Go Go' eigenlijk op?
Ik wilde lachen maar you're not kidding.quote:Op zaterdag 29 december 2012 19:35 schreef Montov het volgende:
Richards Harris' uitvoering is toch beter.
quote:
Joe "UB40" Cocker liefhebber!quote:Op zaterdag 29 december 2012 19:36 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik wilde lachen maar you're not kidding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |