Lijkt me de beste oplossing voor de grotere clubs in Nederland. Profvoetbal draait toch echt om geld, en met de Belgen erbij maak je competie en de belangen groter, waardoor de uitzendrechten commercieel interessanter en dus duurder worden, wat weer voor meer poen zorgt, waarmee clubs zich kunnen wapenen tegen buitenlandse competities.quote:'Anderlecht, Ajax en PSV zijn al akkoord over BeNeLiga'
De voorzitter van Standard Luik, Roland Duchâtelet, eist er dat op korte termijn een gecombineerde competitie met Belgische en Nederlandse voetbalclubs (BeNeliga) komt, anders dreigt hij met Standard te gaan voetballen in Frankrijk.
'Er zijn vijf grote Europese competities, mogelijk zes als Rusland zo blijft vooruitgaan', zegt de preses woensdag in de Belgische media. 'De overige competities, waaronder de Belgische, zijn gedoemd om te verdwijnen. We hebben een existentieel probleem, dat niet erkennen is gewoon dom.'
De beste Belgische clubs kunnen volgens Duchâtelet gered worden door de BeNeliga. 'We moeten absoluut vermijden af te glijden naar het voorbeeld van Portugal, waar zes van de zestien clubs voor minder dan 3.000 toeschouwers spelen', vervolgt Duchatelet.
De beste Belgische clubs kunnen volgens Duchâtelet gered worden door de BeNeliga. Hij weet ook al hoe die kan worden opgestart: na een 'kwalificatieseizoen' komen er 20 clubs in de BeNeliga, acht Belgische en twaalf Nederlandse, gebaseerd op het aantal inwoners in beide landen.
'Michel Verschueren (oud-manager Anderlecht) had vele jaren geleden al het idee voor de BeNeliga. Deze competitie afwijzen zou de slechtst mogelijke actie zijn. Anderlecht, Club Brugge, Ajax en PSV zijn al akkoord', stelt Duchâtelet. 'Als dit project niet doorgaat, dan zal Standard vragen om in de Franse Ligue 1 te mogen spelen. Zoiets is wettelijk mogelijk, als de Fransen het goedkeuren.'
Maak er een weekendje Brussel van.quote:Op woensdag 26 december 2012 12:06 schreef Mdrop het volgende:
Hah heerlijk, op zondag om 12:30 voetballen in Anderlecht. Uurtje of 8 van huis dus.
Ajax naar de Primera Divisionquote:Op woensdag 26 december 2012 12:17 schreef Evertjan het volgende:
waarom niet de topclubs van Nederland bij de Bundesliga?
Wat is dan een andere oplossing? NL glijdt net zo hard af als België anders. Nieuwe competitie zou wel meer nl. Dan be teams moeten bevatten.quote:Op woensdag 26 december 2012 12:13 schreef Doublepain het volgende:
Godverdomme kut PSV, doe ff normaal zeg.. Weiger te werken met die parasieten![]()
Nederland glijdt helemaal niet hard af, dikke onzin. De Belgische zit nauwelijks vol terwijl dat wel in NL is. Amusement is hier 10x hoger plus ik kijk liever uit naar een PSV - NAC dan PSV - Anderlecht bij wijze vanquote:Op woensdag 26 december 2012 12:19 schreef Symbiose het volgende:
[..]
Wat is dan een andere oplossing? NL glijdt net zo hard af als België anders. Nieuwe competitie zou wel meer nl. Dan be teams moeten bevatten.
die verhouding komt vanzelf wel goed. Is wel jammer dat er naast clubsympathie ook nog landensympathie komt kijken.quote:Op woensdag 26 december 2012 12:19 schreef Symbiose het volgende:
[..]
Wat is dan een andere oplossing? NL glijdt net zo hard af als België anders. Nieuwe competitie zou wel meer nl. Dan be teams moeten bevatten.
quote:Op woensdag 26 december 2012 12:20 schreef okiokinl het volgende:
heeft onze competitie dat wel nodig? de belgische misschien wel, maar die van ons draait toch wel goed?
stadions zitten al redelijk vol, alleen mediageld gaat omhoog voor de betere clubs. (en minder voor de mindere clubs)quote:Op woensdag 26 december 2012 12:21 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]Kijk naar de Europese prestaties van onze clubs die afgelopen vijf jaar.
Toeschouwers aantallen zijn prima, aansluiting met Europa is er niet. Wanneer je meer geld kunt verdienen met België erbij kan dat helpen. Al zijn er maar 3/4 ploegen interessant daar.quote:Op woensdag 26 december 2012 12:20 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Nederland glijdt helemaal niet hard af, dikke onzin. De Belgische zit nauwelijks vol terwijl dat wel in NL is. Amusement is hier 10x hoger plus ik kijk liever uit naar een PSV - NAC dan PSV - Anderlecht bij wijze van
Qua niveau is het erg laag, maar de uitzendrechten voor de Eredivisie wordt nog steeds goed verkocht naar het buitenland. De vraag is alleen hoe lang dat nog duurt als het niveau steeds blijft hard stagneren.quote:Op woensdag 26 december 2012 12:22 schreef Adames het volgende:
[..]
stadions zitten al redelijk vol, alleen mediageld gaat omhoog voor de betere clubs. (en minder voor de mindere clubs)
quote:Op woensdag 26 december 2012 @ 10:33 schreef Mavcovic het volgende:
Maar dan wel een gesplitst en een gemengd seizoen. Voor de winter alleen in eigen land. Na de winter "nacompetitie" met de beste Belgische en Nederlandse clubs.
Bijvoorbeeld een Nederlandse en een Belgische competitie van 10 clubs voor de winterstop. Na de winterstop een competitie met de beste 5 van Nederland en de beste 5 van België. De overige teams spelen voor degradatie en promotie tegen de beste 5 van de 2e divisie in eigen land.
Zou wel geweldig zijn. 4x per jaar tegen Feyenoord, PSV, Twente en Vitesse. En ook nog 2x tegen clubs als Anderlecht, Club Brugge en Standard.
Dit, en dan de amateurclubs eruit.quote:Op woensdag 26 december 2012 12:29 schreef Doublepain het volgende:
Wat wel leuk is om de KNVB beker samen met de belgen te doen, dat kan wel.
Toch ook slecht voor de Belgische kleine clubs?quote:Op woensdag 26 december 2012 14:09 schreef okiokinl het volgende:
en hoeveel kleinere nederlandse clubs zouden dan gewoon buiten de competitie vallen? voor die clubs is het alleen maar slecht.
ja dat ook natuurlijk.quote:Op woensdag 26 december 2012 14:11 schreef bojan het volgende:
[..]
Toch ook slecht voor de Belgische kleine clubs?
Trouwens ik vind wel dat je dan een leuke tweede klasse hebt, zowel de Belgische als de Nederlandsequote:
en als ajax een slecht seizoen heeft, spelen ze volgend seizoen tegen fc poepjebroekkkewaterland in vlaanderen.quote:Op woensdag 26 december 2012 14:16 schreef bojan het volgende:
[..]
Trouwens ik vind wel dat je dan een leuke tweede klasse hebt, zowel de Belgische als de Nederlandse
en als zo'n "klein" clubje kampioen kan spelen in de tweede klasse krijgt die volgend seizoen 10 topclubs over de vloer, toch lekker.![]()
Als zo'n klein clubje (bv NEC of Roda) nu eens een goed seizoen draait dan mag het met wat geluk naar de Europa League waar het na één of twee matchen uitligt.
2de klasses worden gescheidenquote:Op woensdag 26 december 2012 14:23 schreef okiokinl het volgende:
[..]
en als ajax een slecht seizoen heeft, spelen ze volgend seizoen tegen fc poepjebroekkkewaterland in vlaanderen.
De Beker zou wel tof zijn jaquote:Op woensdag 26 december 2012 12:29 schreef Doublepain het volgende:
Wat wel leuk is om de KNVB beker samen met de belgen te doen, dat kan wel. Maar niet de competitie
Laat de beker maar apart. Wie interesseert er zich nu in OHL - VVV of RKC - Beerschot?quote:
met die redenatie heeft heel de Beneliga geen kans van slagenquote:Op woensdag 26 december 2012 14:27 schreef bojan het volgende:
[..]
Laat de beker maar apart. Wie interesseert er zich nu in OHL - VVV of RKC - Beerschot?
Met alle respect...
In beneliga is er geen plaats voor kutploegen als rkc of vvvquote:Op woensdag 26 december 2012 14:29 schreef Adames het volgende:
[..]
met die redenatie heeft heel de Beneliga geen kans van slagen
ah..quote:
Is nu toch ook al zo... alleen zullen zowel eerste als tweede klasse wat sterker wordenquote:Op woensdag 26 december 2012 14:47 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ah..
maar betekend dat dan niet, dat het gat tussen zo'n topklasse en de 2de klasses nog groter wordt?
de topclasse zal meer geld genereren, de rest veel minder, omdat hun wedstrijden minder aantrekkelijk worden.
18 - 12 = 6 en niet 8quote:Op woensdag 26 december 2012 14:54 schreef tong80 het volgende:
Ik ben zwaar tegen. Het is veel leuker Roda JC tegen VVV te zien dan Heerenveen AA Gent.
Heb helemaal niks met het verdedigende voetbal in de Belgische competitie. Het nationale elftal heeft nu toevallig 4 toppers. Maar de competitie is niet om aan te gluren. Ze hebben in hun top Nederlandse trainers nodig om het niveau te doen stijgen. Er zijn nu al 7 trainers ontslagen. Bananen-voetballand.
Verder zijn er dan ook 8 Nederlandse clubs minder in de Eredivisie waar talenten zich kunnen ontwikkelen. Het zou de doodsteek zijn voor het Nederlandse voetbal.
nee dat wordt nog veel erger. een club als bijv. nac zal dan zelfs niet die paar keer per jaar tegen de topclubs van nederland kunnen spelen. hun competitie wordtd an midner interessant en er zullen minder mensen komen kijken.quote:Op woensdag 26 december 2012 14:53 schreef bojan het volgende:
[..]
Is nu toch ook al zo... alleen zullen zowel eerste als tweede klasse wat sterker worden
Net zoals nu bij MVV of Sittard het geval is dusquote:Op woensdag 26 december 2012 14:56 schreef okiokinl het volgende:
[..]
nee dat wordt nog veel erger. een club als bijv. nac zal dan zelfs niet die paar keer per jaar tegen de topclubs van nederland kunnen spelen. hun competitie wordtd an midner interessant en er zullen minder mensen komen kijken.
Je hebt gelijkquote:
En trouwens, als er meer Belgische clubs degraderen dan Nederlandse is er goed mogelijk dat er 4 of 5 jaar later bijvoorbeeld 15 nederlandse clubs in zitten en slechts 5 belgischequote:
Wat is dan het nut voor Nederlandse clubs ? Wat is de Win-Win-situatie ?quote:Op woensdag 26 december 2012 15:06 schreef bojan het volgende:
[..]
En trouwens, als er meer Belgische clubs degraderen dan Nederlandse is er goed mogelijk dat er 4 of 5 jaar later bijvoorbeeld 15 nederlandse clubs in zitten en slechts 5 belgische
Extra topwedstrijden hé tegen Club, Genk, Standard en Anderlechtquote:Op woensdag 26 december 2012 15:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat is dan het nut voor Nederlandse clubs ? Wat is de Win-Win-situatie ?
6 Nederlandse clubs. Zes clubs die een marginale rol spelen in de ontwikkeling van het Nederlandse voetbal.quote:Op woensdag 26 december 2012 14:54 schreef tong80 het volgende:
Verder zijn er dan ook 8 Nederlandse clubs minder in de Eredivisie waar talenten zich kunnen ontwikkelen.
Ik kijk allebei de wedstrijden toch niet, dus so what. Het gaat om de top. De rest verhoogt hun eigen niveau daarnaast ook meteen.quote:Op woensdag 26 december 2012 14:54 schreef tong80 het volgende:
Ik ben zwaar tegen. Het is veel leuker Roda JC tegen VVV te zien dan Heerenveen AA Gent.
Heb helemaal niks met het verdedigende voetbal in de Belgische competitie. Het nationale elftal heeft nu toevallig 4 toppers. Maar de competitie is niet om aan te gluren. Ze hebben in hun top Nederlandse trainers nodig om het niveau te doen stijgen. Er zijn nu al 7 trainers ontslagen. Bananen-voetballand.
Verder zijn er dan ook 8 Nederlandse clubs minder in de Eredivisie waar talenten zich kunnen ontwikkelen. Het zou de doodsteek zijn voor het Nederlandse voetbal.
Geen idee man, net als de rest aangezien niemand op je reageerde!quote:Op woensdag 26 december 2012 14:58 schreef Nober het volgende:
Zijn Oostenrijk en Zwitserland dit eigenlijk ook van plan?
1. PSV 18 13 1 4 40 60-18quote:Op woensdag 26 december 2012 15:18 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
6 Nederlandse clubs. Zes clubs die een marginale rol spelen in de ontwikkeling van het Nederlandse voetbal.
Doet niets af aan het feit dat het een lekkere competitie isquote:Op woensdag 26 december 2012 15:35 schreef tong80 het volgende:
Heerenveen AZ Roda en NAC zouden nu moeten vrezen.
Alsof een paar van die Belgische clubs met hun betonvoetbal daar verandering in gaan brengen. Geen sponsor die een ruk geeft om wedstrijden tegen Beerschot.quote:Op woensdag 26 december 2012 12:22 schreef Symbiose het volgende:
[..]
Toeschouwers aantallen zijn prima, aansluiting met Europa is er niet. Wanneer je meer geld kunt verdienen met België erbij kan dat helpen. Al zijn er maar 3/4 ploegen interessant daar.
Met alle respect, maar Beerschot heeft het potentieel om een topclub de worden in deze benelux.quote:Op woensdag 26 december 2012 15:46 schreef Nobu het volgende:
[..]
Alsof een paar van die Belgische clubs met hun betonvoetbal daar verandering in gaan brengen. Geen sponsor die een ruk geeft om wedstrijden tegen Beerschot.
Ze zijn het niet eens in Belgie, waarom wel in de benelux.?quote:Op woensdag 26 december 2012 15:47 schreef bojan het volgende:
[..]
Met alle respect, maar Beerschot heeft het potentieel om een topclub de worden in deze benelux.
Het zal wel. Een wedstrijd tegen Beerschot is de gemiddelde hoofdsponsor in Nederland geen cent waard. Ze weten het stadion waarschijnlijk niet eens te vinden, net als de supporters trouwens. Voor de Nederlandse clubs gaat dit geen cent opleveren. Ja, voor de lampies misschien aangezien dat toch al halve Belgen zijn.quote:Op woensdag 26 december 2012 15:47 schreef bojan het volgende:
[..]
Met alle respect, maar Beerschot heeft het potentieel om een topclub de worden in deze benelux.
Het potentieel zeg ik, Antwerpen is een grote stad hoor.quote:Op woensdag 26 december 2012 15:54 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Ze zijn het niet eens in Belgie, waarom wel in de benelux.?
Het is dat clubs als Roda of NEC zo indrukwekkend zijn.quote:Op woensdag 26 december 2012 15:54 schreef Nobu het volgende:
[..]
Het zal wel. Een wedstrijd tegen Beerschot is de gemiddelde hoofdsponsor in Nederland geen cent waard. Ze weten het stadion waarschijnlijk niet eens te vinden, net als de supporters trouwens. Voor de Nederlandse clubs gaat dit geen cent opleveren. Ja, voor de lampies misschien aangezien dat toch al halve Belgen zijn.
Mij interesseert het echt niet hoe het daar is qua supporters in België. Onze Eredivisie moet gewoon blijven bestaan en niet samen gaan met de minder aantrekkelijke Belgische competitie.quote:Op woensdag 26 december 2012 16:01 schreef bojan het volgende:
[..]
Het is dat clubs als Roda of NEC zo indrukwekkend zijn.![]()
Beerschot is 100 keer mooier en groter potentieel dan deze 2 kneuzenclubs hoor
En dan zwijg ik nog over onze hooligans, die hakken zelfs Feyenoord in de pan
2 kleine competities samen ==> één grote competitiequote:Op woensdag 26 december 2012 16:03 schreef HarryVonZwichell het volgende:
[..]
Mij interesseert het echt niet hoe het daar is qua supporters in België. Onze Eredivisie moet gewoon blijven bestaan en niet samen gaan met de minder aantrekkelijke Belgische competitie.
Ja, dat zijn mooiere clubs. En bovendien zijn het onze kutclubs, die hoeven we niet in te ruilen voor een of andere matige Belgenclub. Tegen de Belgen voetballen doe je in Limburg en niet in Antwerpen.quote:Op woensdag 26 december 2012 16:01 schreef bojan het volgende:
[..]
Een Heerenveen zit er niet op te wachten om 470 kilometer te reizen voor een competitiewedstrijd.quote:Op woensdag 26 december 2012 16:04 schreef bojan het volgende:
[..]
2 kleine competities samen ==> één grote competitie
en bovendien heb je ook twee leuke 2de klasses op die manier.
Nog nooit op 't kiel geweest dusquote:Op woensdag 26 december 2012 16:04 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ja, dat zijn mooiere clubs. En bovendien zijn het onze kutclubs, die hoeven we niet in te ruilen voor een of andere matige Belgenclub. Tegen de Belgen voetballen doe je in Limburg en niet in Antwerpen.
Dude, wat kan mij Heerenveen schelen?quote:Op woensdag 26 december 2012 16:06 schreef HarryVonZwichell het volgende:
[..]
Een Heerenveen zit er niet op te wachten om 470 kilometer te reizen voor een competitiewedstrijd.
Ben je gek. Ajax, PSV, Twente, Feyenoord & Merabhandelschap met Chelsea stijgt al ver uit boven de minderwaardige clubs in Nederland. Als je Beerschot dan kampioen wil zien worden, zou ik denken dat je over 50 jaar maar eens moet kijken hoe het is gegaan.quote:Op woensdag 26 december 2012 16:06 schreef bojan het volgende:
[..]
Nog nooit op 't kiel geweest dus
Altijd welkom. En trouwens, Beerschot zal helaas niet in de Beneliga zitten... maar ben er wel van overtuigd dat we ooit op een dag kampioen zullen worden in de Beneliga
Wat kan België mij schelen?quote:Op woensdag 26 december 2012 16:07 schreef bojan het volgende:
[..]
Dude, wat kan mij Heerenveen schelen?
Antwerpen = 5de grootste stad van de beneluxquote:Op woensdag 26 december 2012 16:08 schreef HarryVonZwichell het volgende:
[..]
Ben je gek. Ajax, PSV, Twente, Feyenoord & Merabhandelschap met Chelsea stijgt al ver uit boven de minderwaardige clubs in Nederland. Als je Beerschot dan kampioen wil zien worden, zou ik denken dat je over 50 jaar maar eens moet kijken hoe het is gegaan.
Pech voor jou vriend.quote:Op woensdag 26 december 2012 16:09 schreef HarryVonZwichell het volgende:
[..]
Wat kan België mij schelen?
Rot dan lekker op, ik hoef die kutcompetitie niet hier.
Die gehandicapte Belgische clubs zitten wel te springen om die competitie. Hier in Nederland is dat minder, geloof mij.quote:
quote:Op woensdag 26 december 2012 16:01 schreef bojan het volgende:
[..]
Ajax en PSV stemden reeds in.quote:Op woensdag 26 december 2012 16:10 schreef HarryVonZwichell het volgende:
[..]
Die gehandicapte Belgische clubs zitten wel te springen om die competitie. Hier in Nederland is dat minder, geloof mij.
Groter leren denken. De Duitsers, Fransen en Britten draaien er hun hand niet voor om.quote:Op woensdag 26 december 2012 16:06 schreef HarryVonZwichell het volgende:
[..]
Een Heerenveen zit er niet op te wachten om 470 kilometer te reizen voor een competitiewedstrijd.
Je bent waarschijnlijk zo'n frustro mannetje dat supportert voor een eredivisieclub zonder potentieel in het rechterkolommetje.quote:Op woensdag 26 december 2012 16:08 schreef HarryVonZwichell het volgende:
[..]
Ben je gek. Ajax, PSV, Twente, Feyenoord & Merabhandelschap met Chelsea stijgt al ver uit boven de minderwaardige clubs in Nederland. Als je Beerschot dan kampioen wil zien worden, zou ik denken dat je over 50 jaar maar eens moet kijken hoe het is gegaan.
Je vergeet voor het gemak even dat de concurrentie in het voetbal immuun is voor faillisementen door oneindige steunconstructies. Daar valt niet mee te concurreren. Ook met een BeNeleague zijn de uitzendrechten hier niet bijster interessant.quote:Op woensdag 26 december 2012 16:10 schreef Lyrebird het volgende:
Ik zou het ook prima vinden als de top van de Eredivisie zich bij de Duitse competitie aansluit. Je moet de concurrentie met de grotere teams aan gaan, wekelijks. Daarnaast zijn de inkomsten van levensbelang.
Kijk, zo'n Twente of Groningen kan dan wel een groter stadion nastreven, maar daarmee alleen red je het niet. Dat stadion kun je 1 keer in de 2 weken vullen, en daar word je echt niet rijk van. Het echte geld zit in TV-rechten en die worden alleen maar hoger als je competie interessanter wordt.
In de VS bij het honkbal kunnen de Boston Red Sox overleven met een piepklein stadion, omdat ze altijd tegen andere grote clubs spelen (niet alleen de Yankees - de Amerikaanse markt is zo enorm groot, dat je automatisch tegen alleen topteams speelt), zelf hun uitzendrechten beheren (ze hebben hun eigen zender) en daarmee tientallen miljoenen verdienen.
PSV-Anderlecht is interessanter dan PSV-NEC. Hoe je het ook wendt of keert. Dat maakt het interessanter voor TV sponsoring.
KUT KNJB.quote:Op woensdag 26 december 2012 16:22 schreef Dekatria het volgende:
En zoals altijd wordt de supporter weer genaaid
Charleroi heeft nog meer potentie man. Op elk gebiedquote:Op woensdag 26 december 2012 16:15 schreef bojan het volgende:
[..]
Je bent waarschijnlijk zo'n frustro mannetje dat supportert voor een eredivisieclub zonder potentieel in het rechterkolommetje.dan kan ik je begrijpen..
Ik kijk verder dan dan. Beerschot komt ook wel in 2de klasse terecht maar heeft het potentieel om een vaste waarde te worden in de beneliga en zelfs op termijn een (sub)topper. Wat in Rotterdam, Brussel of Amsterdam kan is in Antwerpen ook mogelijk.
Ook al zullen de eerstvolgende jaren dan 2de klasse worden. Het zal de ogen openen van vele mensen hier
Charleroi is idd een heerlijke club met fantastische supporters. Die gun ik zeker ook een plaatsje in de Beneligaquote:Op woensdag 26 december 2012 16:26 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Charleroi heeft nog meer potentie man. Op elk gebiedBeerschot kan het nu niet eens maken, en je hebt nog geen een punt aangehaald waaruit blijkt dat dit wel is. Behalve dat ze uit een grote stad komen
ADO OOK
.
Anderlecht, Club Brugge, Standard Luik en Racing Genk zullen mooie toevoegingen zijn. Van de rest is het nog maar de vraag.
Ja ik volg de Belgische competitie niet bepaald, maar zag dat AA 12e stond, dus liet ik ze er maar even uit. Charleroi mag van mij uiteraard erbij, maar dat is dan ook weer niet geheel objectiefquote:Op woensdag 26 december 2012 16:29 schreef bojan het volgende:
[..]
Charleroi is idd een heerlijke club met fantastische supporters. Die gun ik zeker ook een plaatsje in de Beneliga
AA Gent zal ook wel een meerwaarde zijn... volgend seizoen is hun nieuwe stadion klaar van 20.000 plaatsen en zal daarmee het mooiste stadion hebben uit de benelux.
KV Mechelen en Antwerp zijn ook 2 fantastische clubs met een grote, fanatieke aanhang die eventueel een toekomst kunnen hebben in de Benelux
En Beerschot zal Europa overheersen zoals nooit tevoren.
Maar dat gaat steeds maar over 3 ploegen. Misschien zijn Anderlecht, Brugge en Standard nog enigszins interessant voor Nederlanders. Misschien zijn Ajax, PSV en Feyenoord interessant voor Belgen (nou ja, Vlamingen dan, Walen geven evenveel om Nederland als om Letland), maar die 14 andere ploegen zijn het probleem. Niemand zit te wachten op Kortrijk, Lokeren, NAC en Heerenveen, alleen de buren uit de dezelfde streek en bij de nieuwe opzet zijn er steeds minder buren.quote:Op woensdag 26 december 2012 16:10 schreef Lyrebird het volgende:
PSV-Anderlecht is interessanter dan PSV-NEC. Hoe je het ook wendt of keert. Dat maakt het interessanter voor TV sponsoring.
Ik zit ook niet te wachten op PEC, NAC, NEC, VVV, Roda, maar toch zijn ze er. Het idee er achter lijkt me dat het hele niveau omhoog gaat. En dat ga je met alleen Nederlandse clubs nooit meer halen zoals het nu is.quote:Op woensdag 26 december 2012 17:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Maar dat gaat steeds maar over 3 ploegen. Misschien zijn Anderlecht, Brugge en Standard nog enigszins interessant voor Nederlanders. Misschien zijn Ajax, PSV en Feyenoord interessant voor Belgen (nou ja, Vlamingen dan, Walen geven evenveel om Nederland als om Letland), maar die 14 andere ploegen zijn het probleem. Niemand zit te wachten op Kortrijk, Lokeren, NAC en Heerenveen, alleen de buren uit de dezelfde streek en bij de nieuwe opzet zijn er steeds minder buren.
Dit. Meer kwaliteit = meer geld = meer kwaliteit = meer geld. Lokaal denken gaat niet meer.quote:Op woensdag 26 december 2012 17:21 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik zit ook niet te wachten op PEC, NAC, NEC, VVV, Roda, maar toch zijn ze er. Het idee er achter lijkt me dat het hele niveau omhoog gaat. En dat ga je met alleen Nederlandse clubs nooit meer halen zoals het nu is.
Wel, dan moeten jullie maar zien dat nederlandse clubs niet degraderen héquote:Op woensdag 26 december 2012 16:59 schreef Smoofie het volgende:
14 nederlandse clubs en 6 belgische clubs als je financieel + stadion(en bezoek) meeweegt.
TOedels.
Er is een optie om een tweede ring te bouwen.quote:Op woensdag 26 december 2012 16:37 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Ik zocht trouwen naar foto's van het nieuwe AA Gent stadion, maar zoveel is het niet(20.000...). De tribunes komen nog niet eens tot het veld, het is gewoon het Heracles stadion maar dan groter en mooier.
AA Gent degradeert met hun mooie nieuwe stadion en Bobkequote:Op woensdag 26 december 2012 18:02 schreef bojan het volgende:
[..]
Er is een optie om een tweede ring te bouwen.
Dit dus. Zeg maar dag tegen de Hollandseschool.quote:Op woensdag 26 december 2012 17:59 schreef Djazz_rules het volgende:
Domste zet die je je bedenken kan
Kan het van ajax wel snappen ,dat is een half belgisch team en Psv zal dit ook wel willenquote:Op woensdag 26 december 2012 18:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dit dus. Zeg maar dag tegen de Hollandseschool.
De beste Belgische spelers ooit zijn twee doelmannen.
De Hollandse school bij ajax bestaat voor groot deel ook uit gekochte spelers uit Belgie en Denemarken.quote:Op woensdag 26 december 2012 18:52 schreef Pizzakoppo het volgende:
De Hollandse school wordt ook alleen nog maar nageleefd door Ajax en Feyenoord de rest zijn allemaal identiteitsloze koopclubs, of we tegen Zulte of NAC moeten kan me niks schelen.
Tong leeft dan ook nog in het verledenquote:Op woensdag 26 december 2012 18:54 schreef Djazz_rules het volgende:
[..]
De Hollandse school bij ajax bestaat voor groot deel ook uit gekochte spelers uit Belgie en Denemarken.
Kijk eens wat een buitenlandse jeugd daar loopt ,maar ben met je eens die krijgen wel bijscholing hier
De vooroordelen. Ik ben actueler dan menigeen denkt. Ga me niet meer verweren met voorbeelden.quote:Op woensdag 26 december 2012 18:56 schreef sausagin het volgende:
[..]
Tong leeft dan ook nog in het verleden
ja maar we kopen ze in belgie dan ook gewoon om toch whahahahahahahahha ajax vieze valsspelers knjb whahhaahahhaquote:Op woensdag 26 december 2012 19:04 schreef eight het volgende:
Waarom zou Ajax dit in godsnaam willen? In Zeist zitten aardig wat bestuurders die Ajax een warm hart toedragen. Dat voordeel zijn ze kwijt als men met de BeNeLiga begint. Vooral bij een competitie die uit 2 landen bestaat wordt er extra aandacht besteed aan het bestrijden van partijdigheid.
quote:Op woensdag 26 december 2012 20:19 schreef Terreros85 het volgende:
Club Brugge, Standard Luik, Anderlecht en Genk zijn leuke tegenstanders. De rest niet. Misschien 8 teams uit Nederland en vier uit Belgie. Er is ook wel een leuke competitie te maken van 12 clubs.
Ik snap al jaren niet wat er zo leuk is aan wedstrijden zoals Ajax - VVV en Heracles - FC Utrecht. Ik ben een neutreale voetbalkijker. Ik wil alleen topwedstrijden zien. Ik zie de Champions League ook liever in het weekend.
Bullshit. België bestaat ook uit twee landsdelen dus heb je bij Waalse tegen Vlaamse clubs ook een Waalse/Vlaamse scheidsrechter. We zijn toch geen kleine kindjes hé?quote:Op woensdag 26 december 2012 19:04 schreef eight het volgende:
Waarom zou Ajax dit in godsnaam willen? In Zeist zitten aardig wat bestuurders die Ajax een warm hart toedragen. Dat voordeel zijn ze kwijt als men met de BeNeLiga begint. Vooral bij een competitie die uit 2 landen bestaat wordt er extra aandacht besteed aan het bestrijden van partijdigheid.
Hebben die het beter dan?quote:Op woensdag 26 december 2012 14:11 schreef bojan het volgende:
[..]
Toch ook slecht voor de Belgische kleine clubs?
Met alle respect, maar als de eredivisie dan zoveel beter is dan de JPL, dan verdwijnen alle belgische clubs vanzelf wel uit de beneliga en heb jij jouw eredivisie terug.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:49 schreef Van_Poppel het volgende:
De Nederlandse ploegen hebben helemaal niets met een beneliga te winnen. Ten eerste levert het financieel niets op. Ten tweede voegen de Belgische ploegen sportief niets toe aan onze competitie.
Vorig jaar brulden de arrogante Belgen nog dat ze gehakt van Ajax en AZ zouden maken, maar ze dropen met hangende pootjes terug naar Belgenland.
Het is te hopen dat de Nederlandse clubs zich niet door die profiteurs en parasieten laten oplichten.
Niet overdrijven hé, denk wel dat de gemiddelde supporter eerder voor Brugge - Ajax zal kiezen (waaronder ik, want ik ben belg en ga niet naar NEC - Heerenveen kijken)quote:Op woensdag 26 december 2012 21:51 schreef Doublepain het volgende:
Idd, gewoon niet met die Belgen in zee gaan, nogmaals kijkt men liever naar NEC - Heerenveen dan een Brugge - Ajax..
Op fok is het autisme gehalte nu eenmaal een pak groter dan in de gewone samenleving.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:55 schreef Smoofie het volgende:
Veel nederlanders komen echt met bullshit argumenten, wat trekt meer kijkers, Ajax- Anderlecht of Ajax-VVV.
Bij Ajax-VVV komen (uh betalen) ook 50.000 toeschouwers.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:55 schreef Smoofie het volgende:
Veel nederlanders komen echt met bullshit argumenten, wat trekt meer kijkers, Ajax- Anderlecht of Ajax-VVV.
Dan hoeven we er ook niet aan te beginnen. We zitten hier niet te wachten op dat negatieve betonvoetbal uit Belgenland.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:53 schreef bojan het volgende:
[..]
Met alle respect, maar als de eredivisie dan zoveel beter is dan de JPL, dan verdwijnen alle belgische clubs vanzelf wel uit de beneliga en heb jij jouw eredivisie terug.
... Wut?quote:Op woensdag 26 december 2012 21:51 schreef Doublepain het volgende:
Idd, gewoon niet met die Belgen in zee gaan, nogmaals kijkt men liever naar NEC - Heerenveen dan een Brugge - Ajax..
Kwam omdat het EL was. Straks bij Ajax in de EL zul je ook maar 20k man zien ofzo tegen Boekarest. Anyway, ik zie een Beneliga wel zitten met gewoon de 18 grootste clubs van beide landen. Zolang ze maar iets kunnen regelen met de UEFA mbt de CL en EL plaatsen.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:57 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Bij Ajax-VVV komen (uh betalen) ook 50.000 toeschouwers.
Vorig jaar speelde AZ trouwens tegen Anderlecht. Het was zeer frappant dat AZ toen het stadion niet vol kreeg.
Realismevoetbal hoor ik liever.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:58 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dan hoeven we er ook niet aan te beginnen. We zitten hier niet te wachten op dat negatieve betonvoetbal uit Belgenland.
Hahahahaahahahahahaha. Neen.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:56 schreef bojan het volgende:
[..]
Op fok is het autisme gehalte nu eenmaal een pak groter dan in de gewone samenleving.
Een beneliga komt denk ik aardig in de buurt van de Italiaanse of Franse eerste klasse
Dan wennen nederlandse teams tenminste een beetje aan teams die ook verdedigen.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:58 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dan hoeven we er ook niet aan te beginnen. We zitten hier niet te wachten op dat negatieve betonvoetbal uit Belgenland.
100% mee eens.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:51 schreef Doublepain het volgende:
Dat ligt meer aan AZ denk ik. De klappertjes moesten vroeg in bed liggen.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:57 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Vorig jaar speelde AZ trouwens tegen Anderlecht. Het was zeer frappant dat AZ toen het stadion niet vol kreeg.
Gewoon 20 ploegen, startverdeling 12 nederlandse en 8 belgische en de CL en EL regeling en degradatieregeling ongeacht het land.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:58 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Kwam omdat het EL was. Straks bij Ajax in de EL zul je ook maar 20k man zien ofzo tegen Boekarest. Anyway, ik zie een Beneliga wel zitten met gewoon de 18 grootste clubs van beide landen. Zolang ze maar iets kunnen regelen met de UEFA mbt de CL en EL plaatsen.
Niveau van de Serie A en Ligue 1 is echt bedroevend laag.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:59 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Hahahahaahahahahahaha. Neen.
De Nederlandse en de Belgische competitie spreken totaal niet aan in het buitenland. Niet voor spelers en al helemaal niet voor sponsors. Wij zullen nooit meer worden dan een opleidingscompetitie die meedraait in de middenmoot van Europa. Het is illusie om te denken dat de BeNeLiga ooit het niveau van de Italiaanse Serie A zal komen, want daar hebben ze van alles meer. Meer grote clubs, veel meer geld, grotere sponsoren en veel meer allure en status.
Man jij hebt echt complexen.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:00 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
100% mee eens.
Het zou zonde zijn als krakers als NEC-Vitesse, NAC-Willem II en Groningen-Heerenveen verloren gaan om de zakken van de hautaine Belgen te vullen.
Ja leuk, Willem II .quote:Op woensdag 26 december 2012 22:00 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
100% mee eens.
Het zou zonde zijn als krakers als NEC-Vitesse, NAC-Willem II en Groningen-Heerenveen verloren gaan om de zakken van de hautaine Belgen te vullen.
Inter, AC, Juve, Napoli en Lazio pakken elke Nederlandse ploeg met speels gemak, uitzonderingen daargelaten.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:00 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Niveau van de Serie A en Ligue 1 is echt bedroevend laag.
Man, jij hebt echt complexen.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:00 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
100% mee eens.
Nee.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:02 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Inter, AC, Juve, Napoli en Lazio pakken elke Nederlandse ploeg met speels gemak, uitzonderingen daargelaten.
Lique 1 is een matige competitie maar Marseille, PSG en Lyon zijn vele malen beter en hebben ook vele malen meer geld dan de Nederlandse en Belgische ploegen.
Vorig jaar was er ook geen Willem II, en volgend jaar ook niet. Of misschien ook wel.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:00 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
100% mee eens.
Alsof er nu haat is tussen Belgen en Nederlandse? Beide kanten doen gewoon wat lacherig over elkaar, maakt het gewoon extra boeiendquote:Op woensdag 26 december 2012 22:03 schreef Doublepain het volgende:
Er zal ook nog eens alleen maar haat tussen de Nederlanders en de Belgen komen. Meer politie, rellen etc.
Goede argumenten man.quote:
Hoe? Een aanvraag indienen.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:05 schreef Smoofie het volgende:
In het bericht zegt die pauper van standard trouwens ook "of anders kijken om bij de Ligue 1 aan te sluiten".![]()
.
Hoe dan
Dat gaat gewoon veel extra gezeik + leuke combiregelingetjes opleveren.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:04 schreef bojan het volgende:
[..]
Alsof er nu haat is tussen Belgen en Nederlandse? Beide kanten doen gewoon wat lacherig over elkaar, maakt het gewoon extra boeiend
In België is er nu ook al voor zowat alles combiregeling dus maakt niet uitquote:Op woensdag 26 december 2012 22:05 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Dat gaat gewoon veel extra gezeik + leuke combiregelingetjes opleveren.
Nee. Maar zoveel geld is er niet in Frankrijk en Italië. En het niveau van ITalië is sinds de glorie tijd van AC Milan van 5-10 jaar geleden aardig gedaald.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:05 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Goede argumenten man.
Of ben jij ook zo'n iemand die in de waan leeft dat Nederland ook weer meegaat doen in de Champions League wanneer de Financial Fair Play wordt ingevoerd?
Heb je Sport1?quote:
Niks nieuws dusquote:Op woensdag 26 december 2012 22:05 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Dat gaat gewoon veel extra gezeik + leuke combiregelingetjes opleveren.
En dan denkt hij in de Ligue 1 te komenquote:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=179024quote:Op woensdag 26 december 2012 22:05 schreef Smoofie het volgende:
In het bericht zegt die pauper van standard trouwens ook "of anders kijken om bij de Ligue 1 aan te sluiten".![]()
.
Hoe dan
Genk is anders wel door in de Europa League. Iets wat je van de uitstekende eredivisieclubs niet kan zeggen.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:06 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Heb je Sport1?
Niveau van Genk of Brugge is zooo slecht. Ik denk dat de Belgen liever Eredivisie zien dan hun eigen compeitie.
Ik stel gewoon voor:
Belgisch voetbal opdoeken, Eredivisie daar uitzenden, meer TV geld naar Nederlandse teams, af en toe laten we wat Belgen invallen. Zo hebben we meer geld om met de echte top mee te kunnen, de Belgen kunnen mooi voetbal zien en het is gewoon win win
Dat maakt wel uit als je vanuit Groningen of Heerenveen naar Anderlecht toe moet. Dus maakt wel uit. Dan ga je gewoon krijgen dat supporters niet meer willen gaan = extra lege stadions, dus fuck dat. Sowieso zijn in Nederland Feyenoord en Ajax eigenlijk de enigen die hun uitvakken vol krijgen, en dat gaat alleen maar minder worden bij clubs als Groningen, AZ, Vitesse en NEC. Is een slechte ontwikkelingquote:Op woensdag 26 december 2012 22:06 schreef bojan het volgende:
[..]
In België is er nu ook al voor zowat alles combiregeling dus maakt niet uit
Standard draait probleemloos mee in de Ligue 1.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:07 schreef Smoofie het volgende:
[..]
En dan denkt hij in de Ligue 1 te komen? De fransen dumpen een franse club zomaar ff? Nee man. En meedoen zullen ze echt niet in de ligue 1
Oh ga je zo doen?quote:Op woensdag 26 december 2012 22:07 schreef bojan het volgende:
[..]
Genk is anders wel door in de Europa League. Iets wat je van de uitstekende eredivisieclubs niet kan zeggen.
Ben ik met je eens, maar vergelijk de bedragen die daar betaald worden aan salarissen en transfersommen eens met Nederlandse en Belgische clubs. We komen niet eens in de buurt, helaas.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:06 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nee. Maar zoveel geld is er niet in Frankrijk en Italië. En het niveau van ITalië is sinds de glorie tijd van AC Milan van 5-10 jaar geleden aardig gedaald.
Ze hebben al moeite om mee te draaien in Belgiequote:Op woensdag 26 december 2012 22:08 schreef bojan het volgende:
[..]
Standard draait probleemloos mee in de Ligue 1.
Sinds Ron Jans weg is, is Standard terug beginnen draaien.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:08 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ze hebben al moeite om mee te draaien in Belgie
En jij denkt dat die arrogante Fransen er een paar Belgische kut clubjes bij willen?quote:Op woensdag 26 december 2012 22:08 schreef bojan het volgende:
[..]
Standard draait probleemloos mee in de Ligue 1.
Vergelijk de schulden eens, dan denk ik dat je ook blij bent dat we daar niet in de buurt van komenquote:Op woensdag 26 december 2012 22:08 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar vergelijk de bedragen die daar betaald worden aan salarissen en transfersommen eens met Nederlandse en Belgische clubs. We komen niet eens in de buurt, helaas.
Hebben ze niet echt daarquote:Op woensdag 26 december 2012 22:10 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Vergelijk de schulden eens, dan denk ik dat je ook blij bent dat we daar niet in de buurt van komen
In het heden leven aub.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:08 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Oh ga je zo doen?![]()
PSV heeft al meer punten in Europa gehaald dan alle Belgische clubs bijelkaar, daar liggen we hier niet wakker van
EL
Enkel Standard wil zich aansluiten bij Ligue 1.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:09 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
En jij denkt dat die arrogante Fransen er een paar Belgische kut clubjes bij willen?Wat ben jij heerlijk naïef.
Klopt. Maar in die landen is een heel andere cultuur. Bij AC was het altijd Berlusconi die even bij sprong, bij Inter Moratti.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:10 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Vergelijk de schulden eens, dan denk ik dat je ook blij bent dat we daar niet in de buurt van komen
Moet je nagaan dat PSV B, zomaar Napoli van de mat speelt. Die ook nog sinds 92 thuis niks verloren hebben, moet je zelfs een nagaan dat we met B teams spelen in EL terwijl jullie daar je best voor doenquote:Op woensdag 26 december 2012 22:10 schreef bojan het volgende:
[..]
In het heden leven aub.
De uitstekende eredivisieclubs die neerkijken op Genk liggen uit de EL tegen janneke en mieke terwijl Genk groepsleider werd in de EL. Geen reden om neer te kijken op Genk denk ik dan
Dan worden ze helemaal direct uitgelachen.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:10 schreef bojan het volgende:
[..]
Enkel Standard wil zich aansluiten bij Ligue 1.
Janneke en Mieke..quote:Op woensdag 26 december 2012 22:10 schreef bojan het volgende:
[..]
In het heden leven aub.
De uitstekende eredivisieclubs die neerkijken op Genk liggen uit de EL tegen janneke en mieke terwijl Genk groepsleider werd in de EL. Geen reden om neer te kijken op Genk denk ik dan
PSV ligt eruit, Genk is door. Dan moet PSV vooral nederig zijn.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:12 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Janneke en Mieke..![]()
Maar PSV heeft gewoon 2x Napoli weggeveegd en de rest laten lopen. Zo fucking goed zijn wij.
Nu jij weer.
Standard heeft beste fans van Benelux.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:12 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Dan worden ze helemaal direct uitgelachen.
PSV'ers die pronken met de winst op Napoli, maar er vergeten bij de zeggen hoe hard ze faalden tegen AIK en Dniproquote:Op woensdag 26 december 2012 22:12 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Janneke en Mieke..![]()
Maar PSV heeft gewoon 2x Napoli weggeveegd en de rest laten lopen. Zo fucking goed zijn wij.
Nu jij weer.
Heb je überhaupt eens in Nederland een wedstrijd bekeken?quote:Op woensdag 26 december 2012 22:12 schreef bojan het volgende:
[..]
Standard heeft beste fans van Benelux.
Oke man. Dan mogen ze vast direct bij de Lique 1.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:12 schreef bojan het volgende:
[..]
Standard heeft beste fans van Benelux.
http://www.psv.nl/Nieuws/(...)V-op-KRC-Genk-02.htmquote:Op woensdag 26 december 2012 22:12 schreef bojan het volgende:
[..]
PSV ligt eruit, Genk is door. Dan moet PSV vooral nederig zijn.
PSV veegde Genk van de mat van de zomer. PSV moet nederig zijn..quote:Op woensdag 26 december 2012 22:12 schreef bojan het volgende:
[..]
PSV ligt eruit, Genk is door. Dan moet PSV vooral nederig zijn.
Nee, wel sfeerfilmpjes op youtubequote:Op woensdag 26 december 2012 22:13 schreef HarryVonZwichell het volgende:
[..]
Heb je überhaupt eens in Nederland een wedstrijd bekeken?
Ajaxquote:Op woensdag 26 december 2012 22:13 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
PSV'ers die pronken met de winst op Napoli, maar er vergeten bij de zeggen hoe hard ze faalden tegen AIK en Dnipro
LOLquote:Op woensdag 26 december 2012 22:14 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
PSV veegde Genk van de mat van de zomer. PSV moet nederig zijn..Genk moet God straks op hun blote knietjes bedanken dat ze misschien tegen PSV mogen spelen .
Vroeger hebben ze de Hutu's en Tutsi's in Rwanda bij elkaar gezet...we hebben gezien tot welke toestanden dat heeft geleid.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:03 schreef Doublepain het volgende:
Er zal ook nog eens alleen maar haat tussen de Nederlanders en de Belgen komen. Meer politie, rellen etc.
PSV'ers hebben tenminste iets te pronken. Maar als je wint tegen Napoli en verzaakt tegen de rest, zegt dat niet veel over de instelling in de EL natuurlijk nee.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:13 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
PSV'ers die pronken met de winst op Napoli, maar er vergeten bij de zeggen hoe hard ze faalden tegen AIK en Dnipro
Alsof Brussel verder weg is dan Groningen.quote:Op woensdag 26 december 2012 12:06 schreef Mdrop het volgende:
Hah heerlijk, op zondag om 12:30 voetballen in Anderlecht. Uurtje of 8 van huis dus.
Youtube... daar zeg je me wat. Alleen idioten trekken een conclusie op basis van YouTube filmpjes. Scheer je weg, idioot.quote:
Dat gaat ook een achterlijke rompslomp worden om het daadwerkelijk te regelen. De cultuurverschillen lijken klein, maar die gaan een stuk groter blijken als er daadwerkelijk onderhandelingen en formaties komen. Welke clubs gaan er toetreden, wat zijn de criteria, hoe zit het met promotie/degradatie, Play-offs?, competitie in tweeën? Transferreglementen. Dat gaat jaren duren voordat je dat alles goed geregeld hebt.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:13 schreef Smoofie het volgende:
En een BeNeliga kan toch nog niet btw, omdat de regels mbt transfers en spelers hier anders zijn. Jullie hebben geen minimum salaris voor spelers buiten de eu, wij wel.
Oke.. Goed punt.quote:
En het kan gewoon niet mbt tv-gelden nu. Het is niet zo dat FOX opeens 50 mil extra gaat betalen voor de Beneliga oid.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:13 schreef Smoofie het volgende:
En een BeNeliga kan toch nog niet btw, omdat de regels mbt transfers en spelers hier anders zijn. Jullie hebben geen minimum salaris voor spelers buiten de eu, wij wel.
Met Rupert Murdoch zitten we nog wel een tijdje veilig.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:16 schreef Smoofie het volgende:
[..]
En het kan gewoon niet mbt tv-gelden nu. Het is niet zo dat FOX opeens 50 mil extra gaat betalen voor de Beneliga oid.
Eens.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:16 schreef Van_Poppel het volgende:
Er is nog geen enkel onderzoek dat heeft aangetoond dat een beneliga financieel uit kan. Zolang dat onderzoek er niet is, hoeft er wat mij betreft niet over een beneliga gesproken te worden.
Hier ben ik het wel mee eens. Wanneer er geen concrete bewijzen zijn dat de clubs er financieel echt vooruit op gaan, hoeft het van mij sowieso niet.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:16 schreef Van_Poppel het volgende:
Er is nog geen enkel onderzoek dat heeft aangetoond dat een beneliga financieel uit kan. Zolang dat onderzoek er niet is, hoeft er wat mij betreft niet over een beneliga gesproken te worden.
quote:
Er kan over gepraat worden of het volgens ons een toegevoegde waarde is of niet. Zowel financieel als sportief.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:16 schreef Van_Poppel het volgende:
Jij zal dus nooit een objectieve mening krijgen...quote:
Goed punt idd. In Nederland moeten clubs spelers buiten de EU 4 ton ofzo betalen. In België kunnen ze voor een tros bananen een hele boot Afrikanen halen. Oneerlijke concurrentie dus.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:13 schreef Smoofie het volgende:
Wauw met een deel de wave doen, hier doen we het helaas met de hele stadionquote:
Jonge voor een kampioenswedstrijd kan iedereen wel zingen hoorquote:
Een deel?quote:Op woensdag 26 december 2012 22:18 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Wauw met een deel de wave doen, hier doen we het helaas met de hele stadion
quote:Op woensdag 26 december 2012 22:18 schreef bojan het volgende:
[..]
Jonge voor een kampioenswedstrijd kan iedereen wel zingen hoor
Oh helemaal vergeten dat de Belgen maar een stuk stadion hebben want er komt maar 4000 aanzetten per wedstrijd, je heb tgelijkquote:
Dan hebben ze gewoon een teringberoerde timing.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:19 schreef bojan het volgende:
[..]
Een deel?![]()
En er wordt niet eens een wave gedaan. LOL
Blijven Belgen he.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:20 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Dan hebben ze gewoon een teringberoerde timing.
Heb je ooit De Klassieker meegemaakt?quote:Op woensdag 26 december 2012 22:18 schreef bojan het volgende:
[..]
Jonge voor een kampioenswedstrijd kan iedereen wel zingen hoor
Klopt rechterkant is sneller dan de linkerkant.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:20 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Dan hebben ze gewoon een teringberoerde timing.
quote:Op woensdag 26 december 2012 22:21 schreef Ajacied422 het volgende:
Die Belgen kunnen de pest krijgen met de BeNeLiga, volgens mij hebben ze er daar meer trek in dan in Nederland.
Mooi gesproken Stijn.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:21 schreef Ajacied422 het volgende:
Die Belgen kunnen de pest krijgen met de BeNeLiga, volgens mij hebben ze er daar meer trek in dan in Nederland.
Ze denken dan mee te kunnen doen met het grote Nederland, mogen ze lekker van dromen. Zelf kunnen ze al geen spelers opleiden, dat moeten Nederlandse of Franse clubs voor ze doen.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:21 schreef Ajacied422 het volgende:
Er zijn ook wel leuke filmpjes van Feijenoord fans in Duitslandquote:
Of in Frankrijk.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:24 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Er zijn ook wel leuke filmpjes van Feijenoord fans in Duitsland
Dat zeg ik toch niet van Genk, gewoon aangename sfeer ik wil tonen dat er in Belgische stadions ook wel aardige sfeer isquote:Op woensdag 26 december 2012 22:24 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja veel beter dan Feyenoord en Ajax supporters idd.
https://www.google.nl/sea(...)503&biw=1280&bih=961quote:
Heb ik inderdaad al gezien, is knapquote:Op woensdag 26 december 2012 22:25 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
https://www.google.nl/sea(...)503&biw=1280&bih=961
Sfeerfilmpjes Man United - Ajax
https://www.google.nl/sea(...)x+uitvak&gs_l=serp.3..0.23013.23941.1.24095.5.5.0.0.0.0.92.383.5.5.0...0.0...1c.RzGBWLdOS-c&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.1355534169,d.d2k&fp=eaafef6c56d0701f&bpcl=40096503&biw=1280&bih=961
Sfeerfilmpjes Man City - Ajax
Nu jij weer
Overdrijf het niet. De meeste bezoekers hebben een seizoenkaart. En de wedstrijd maakt deel uit van een competitie. Dat maakt het ook aantrekkelijker.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:57 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat is toch in Duitsland, Frankrijk, Italie, Spanje ed ook geen probleem?quote:Op woensdag 26 december 2012 16:06 schreef HarryVonZwichell het volgende:
[..]
Wij hebben voor het buitenland veel meer te bieden.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:22 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ze denken dan mee te kunnen doen met het grote Nederland, mogen ze lekker van dromen. Zelf kunnen ze al geen spelers opleiden, dat moeten Nederlandse of Franse clubs voor ze doen.
Blijft een klein zielig landje, gewoon opdoeken
Dat jij met Bayer Leverkusen - RC Genk aan komt zetten is dan toch een beetje kinderachtig m.b.t wat ik kom aanzettenquote:Op woensdag 26 december 2012 22:25 schreef bojan het volgende:
[..]
Heb ik inderdaad al gezien, is knap
En gaan we een supportersstrijd uitvoeren op basis van You'll never walk Alone? Dwaasquote:Op woensdag 26 december 2012 22:27 schreef bojan het volgende:
Sorry, maar dit is de beste YNWA uit de Benelux. Probeer me één te vinden dat beter is, zal je niet vinden.
Gaan we nu ook voorbeelden halen van welke club het beste JODEN!! roept?quote:Op woensdag 26 december 2012 22:27 schreef bojan het volgende:
Sorry, maar dit is de beste YNWA uit de Benelux. Probeer me één te vinden dat beter is, zal je niet vinden.
WE LAF JOE FIJNOORT, WIE DOEquote:Op woensdag 26 december 2012 22:30 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Gaan we nu ook voorbeelden halen van welke club het beste JODEN!! roept?
nee.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:31 schreef bojan het volgende:
Laatste sfeerfilmpje (begint vanaf 0:30)
Overtuigd dat de sfeer in Belgische stadions aangenaam is?
quote:
Mooi stadion, het is alsof ik weer Jupiler League kijkquote:Op woensdag 26 december 2012 22:31 schreef bojan het volgende:
Laatste sfeerfilmpje (begint vanaf 0:30)
Overtuigd dat de sfeer in Belgische stadions aangenaam is?
Het is de sfeer die telt hé, naar de voetbal gaan om op een stoeltje te zitten vind ik vrij marginaalquote:Op woensdag 26 december 2012 22:33 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Mooi stadion, het is alsof ik weer Jupiler League kijk
Niet zo moelijk in zo'n klein hokje, kom op zeg overtuig de Nederlanders even. Hier kan je toch niet mee aan komen zetten?quote:Op woensdag 26 december 2012 22:34 schreef bojan het volgende:
[..]
Het is de sfeer die telt hé, naar de voetbal gaan om op een stoeltje te zitten vind ik vrij marginaal
Heeft toch niks met de BeNe-liga te maken manquote:Op woensdag 26 december 2012 22:34 schreef bojan het volgende:
[..]
Het is de sfeer die telt hé, naar de voetbal gaan om op een stoeltje te zitten vind ik vrij marginaal
In Nederland zitten we niet op die bouwvallige stadions te wachten.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:34 schreef bojan het volgende:
[..]
Awel, het niveau zal stijgen van het voetbal hé, en ook extra inkomsten door de recette, sponsorgelden en tv geldenquote:Op woensdag 26 december 2012 22:34 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Niet zo moelijk in zo'n klein hokje, kom op zeg overtuig de Nederlanders even. Hier kan je toch niet mee aan komen zetten?
Staanplaatsen zijn super man.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:35 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
In Nederland zitten we niet op die bouwvallige stadions te wachten.
Wij in België wel op jullie knappe stadions !quote:Op woensdag 26 december 2012 22:35 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
In Nederland zitten we niet op die bouwvallige stadions te wachten.
quote:Op woensdag 26 december 2012 22:27 schreef bojan het volgende:
Extra inkomsten krijgen we al van FOX, heb je nog iets anders om me te overtuigen?quote:Op woensdag 26 december 2012 22:35 schreef bojan het volgende:
[..]
Awel, het niveau zal stijgen van het voetbal hé, en ook extra inkomsten door de recette, sponsorgelden en tv gelden
De gebruiker die de video heeft geüpload, heeft deze video niet beschikbaar gemaakt in jouw land.quote:
Hoeveel levert dat dan extra op? Heb je daar concrete cijfers over?quote:Op woensdag 26 december 2012 22:35 schreef bojan het volgende:
[..]
Awel, het niveau zal stijgen van het voetbal hé, en ook extra inkomsten door de recette, sponsorgelden en tv gelden
ja nu zal je nog extra inkomsten krijgen op je extra inkomsten héquote:Op woensdag 26 december 2012 22:36 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Extra inkomsten krijgen we al van FOX, heb je nog iets anders om me te overtuigen?
Nee. In Belgie heeft elke club ze.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:36 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Bestaan die nog in de eredivisie? :/
heb ik geen cijfers over en interesseert me niet! Een hoop boeiende matchen levert het op ookquote:Op woensdag 26 december 2012 22:37 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hoeveel levert dat dan extra op? Heb je daar concrete cijfers over?
Da's nog een reden om geen beneliga te willen.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:37 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nee. In Belgie heeft elke club ze.
Matchenquote:Op woensdag 26 december 2012 22:37 schreef bojan het volgende:
[..]
heb ik geen cijfers over en interesseert me niet! Een hoop boeiende matchen levert het op ook
Als je zo'n ingrijpende beslissing neemt om een beneliga te starten, dan lijkt het me handig uit te zoeken wat de financiële consequenties zijn.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:37 schreef bojan het volgende:
[..]
heb ik geen cijfers over en interesseert me niet! Een hoop boeiende matchen levert het op ook
Met een beetje logisch denken kom je er ook wel hoorquote:Op woensdag 26 december 2012 22:40 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als je zo'n ingrijpende beslissing neemt om een beneliga te starten, dan lijkt het me handig uit te zoeken wat de financiële consequenties zijn.
Jah is maar een voorbeeld hé.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:42 schreef Ajacied422 het volgende:
Wat? Roda JC en NAC mag je er toch wel uithalen voor Heracles Almelo en ADO Den Haag.
Toch moet je dat met harde cijfers aan kunnen tonen. Want je zegt wel dat de kaartverkoop toeneemt, maar aangezien de Nederlandse stadions nu al vol zitten, lijkt het me niet dat daar veel extra valt te verdienen.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:42 schreef bojan het volgende:
[..]
Met een beetje logisch denken kom je er ook wel hoor
Sponsorgelden en TV gelden héquote:Op woensdag 26 december 2012 22:44 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Toch moet je dat met harde cijfers aan kunnen tonen. Want je zegt wel dat de kaartverkoop toeneemt, maar aangezien de Nederlandse stadions nu al vol zitten, lijkt het me niet dat daar veel extra valt te verdienen.
Toch wel een aardig deel aangezien er nu een hele pak meer topwedstrijden zijn, en de afzetmarkt verdubbeldquote:Op woensdag 26 december 2012 22:46 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hoeveel levert dat dan extra op?
Hoeveel is dat concreet?quote:Op woensdag 26 december 2012 22:47 schreef bojan het volgende:
[..]
Toch wel een aardig deel aangezien er nu een hele pak meer topwedstrijden zijn, en de afzetmarkt verdubbeld
Ik zie t wel zitten ja.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:41 schreef bojan het volgende:
Ajax
Feyenoord
PSV
Twente
Heerenveen
Groningen
Utrecht
NAC Heracles
Vitesse
AZ
Roda JC ADO/RKC
NEC
Anderlecht
Club Brugge
Standard
KRC Genk
AA Gent
KV Mechelen
KV Kortrijk
Zulte Waregem
Geef toe, lekkere competitie toch!
En hopelijk kunnen de komende jaren clubs met potentieel zoals Beerschot, Antwerp, ADO Den Haag, Charleroi (en mss nog Nederlandse?) clubs stijgen ipv de zulte waregempjse en de rodaatjes
quote:Op woensdag 26 december 2012 22:48 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat is heel veel. Je hebt me overtuigd.
Vervang dan Kortrijk en Zulte Waregem maar door Antwerp/Charleroi en Beerschot en ik zie het ook helemaal zitten.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:48 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Ik zie t wel zitten ja.
Nou, stuur een brief naar de KNVB en de belgische bond.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:49 schreef bojan het volgende:
[..]
Vervang dan Kortrijk en Zulte Waregem maar door Antwerp/Charleroi en Beerschot en ik zie het ook helemaal zitten.
Vooral zo houden...in Belgenlandje dan...quote:Op woensdag 26 december 2012 23:17 schreef bojan het volgende:
Nog een laatste sfeerfilmpje voor de liefhebbers (van Club Brugge)
Op het veld is de eredivisie misschien beter dan onze Jupiler Pro League maar we kunnen toch ook een aangename sfeer maken hé in Belgenlandje.
Wij komen naar Nederland bahahahaaaquote:Op woensdag 26 december 2012 23:19 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Vooral zo houden...in Belgenlandje dan...
De eerst komende 10 jaar niet (contract met Fox)....quote:Op woensdag 26 december 2012 23:20 schreef bojan het volgende:
[..]
Wij komen naar Nederland bahahahaaa![]()
Als FOX potentie ziet breekt hij dat contract vast wel open.quote:Op woensdag 26 december 2012 23:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De eerst komende 10 jaar niet (contract met Fox)....
Kan je in onderling overleg ontbinden en een nieuw opstellen met België erbij hé, is geen enkel probleemquote:Op woensdag 26 december 2012 23:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De eerst komende 10 jaar niet (contract met Fox)....
Contract is getekend met ALLE eredivisieploegen...denk niet dat ploegen als NAC, NEC, PEC, Roda JC, VVV en Willem II staan te springen om het contract te ontbinden.quote:Op woensdag 26 december 2012 23:22 schreef bojan het volgende:
[..]
Kan je in onderling overleg ontbinden en een nieuw opstellen met België erbij hé, is geen enkel probleem
Ah, bestaan heus wel achterpoortjes hoor.quote:Op woensdag 26 december 2012 23:24 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Contract is getekend met ALLE eredivisieploegen...denk niet dat ploegen als NAC, NEC, PEC, Roda JC, VVV en Willem II staan te springen om het contract te ontbinden.
ALleen NEC is een probleem, de enige club die niet degradeert of failliet gaat.quote:Op woensdag 26 december 2012 23:24 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Contract is getekend met ALLE eredivisieploegen...denk niet dat ploegen als NAC, NEC, PEC, Roda JC, VVV en Willem II staan te springen om het contract te ontbinden.
Dan zullen de staartploegen moeten worden afgekocht...dat gaat veel geld kosten.quote:Op woensdag 26 december 2012 23:24 schreef bojan het volgende:
[..]
Ah, bestaan heus wel achterpoortjes hoor.
In nederland is de 2e klasse al bijna ingehaald door de amateursquote:Op woensdag 26 december 2012 23:25 schreef bojan het volgende:
Trouwens, voor zowel Belgische als Nederlandse 2de klasse is dit een voordeel want die zullen zich kunnen opwaarderen !
Lolquote:Op woensdag 26 december 2012 23:25 schreef Smoofie het volgende:
[..]
In nederland is de 2e klasse al bijna ingehaald door de amateurs
inderdaad, de vette vis is net binnen en dan zullen ze met minder genoegen nemenquote:Op woensdag 26 december 2012 23:24 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 26 december 2012 23:26 schreef rubbereend het volgende:
[..]
inderdaad, de vette vis is net binnen en dan zullen ze met minder genoegen nemen
quote:Op woensdag 26 december 2012 23:25 schreef Smoofie het volgende:
[..]
ALleen NEC is een probleem, de enige club die niet degradeert of failliet gaat.
De staartploegen hebben net een megacontract ondertekend...die gaan dat niet zomaar opgeven omdat de Belgen zo nodig hun zakken moeten vullen.quote:
Ik bedoel Smoofiequote:Op woensdag 26 december 2012 23:33 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De staartploegen hebben net een megacontract ondertekend...die gaan dat niet zomaar opgeven omdat de Belgen zo nodig hun zakken moeten vullen.
NAC en Roda staan op het punt om failliet te gaan en PEC, VVV en Willem II kunnen degraderen.quote:
WEl als het nieuwe contract nog meer geld oplevert. Maar een BeNeliga is niet realistisch totdat er veel meer onderzoek naar is gedaan.quote:Op woensdag 26 december 2012 23:43 schreef rubbereend het volgende:
Daarbij elke andere eredivsieclub zit te springen om die extra gelden dus die gaan toch geen megacontract ontbinden.
voor de clubs die overblijven gaat er een bak minder geld binnen komen.quote:Op woensdag 26 december 2012 23:44 schreef Smoofie het volgende:
[..]
WEl als het nieuwe contract nog meer geld oplevert. Maar een BeNeliga is niet realistisch totdat er veel meer onderzoek naar is gedaan.
Precies, het idee van een beneliga is dat minder clubs meer geld kunnen verdelen. Ploegen in het rechterrijtje zullen er terecht alles aan doen om dat beneliga-gedrocht tegen te houden.quote:Op woensdag 26 december 2012 23:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
voor de clubs die overblijven gaat er een bak minder geld binnen komen.
Klopt, maar die clubs vind ik onbelangrijkquote:Op woensdag 26 december 2012 23:47 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Precies, het idee van een beneliga is dat minder clubs meer geld kunnen verdelen. Ploegen in het rechterrijtje zullen er terecht alles aan doen om dat beneliga-gedrocht tegen te houden.
maar heb je wel nodig voor een nieuwe opzetquote:Op woensdag 26 december 2012 23:48 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Klopt, maar die clubs vind ik onbelangerijk.
Die ploegen vormen juist de basis van het Nederlandse voetbal.quote:Op woensdag 26 december 2012 23:48 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Klopt, maar die clubs vind ik onbelangerijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |