Ik dacht dat jij het een kutfilm vond?quote:Op woensdag 26 december 2012 11:16 schreef Stefan het volgende:
Zou toch leuk zijn, lekker op mn eigen bank de hobbit kijken
Want prachtfilm, goodmorning en koop nu je kaarten zijn wel pareltjes?quote:
Weet ik veel wat jij allemaal denkt?quote:Op woensdag 26 december 2012 11:22 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij het een kutfilm vond?
De goodmorning-scene was erg leuk jaquote:Op woensdag 26 december 2012 11:24 schreef Stefan het volgende:
[..]
Want prachtfilm, goodmorning en koop nu je kaarten zijn wel pareltjes?
Sunchaser is er steeds als de kippen bij om maar de lapo te hebben zodat hij weer iets debiels kan verzinnen.quote:Op woensdag 26 december 2012 11:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat is dit voor kut TT? Flikker aub op uit dit topic..
Jep, gezien. Als groot fan is het wat moeilijk te verwoorden maar je moet iig niet naar de film gaan met de verwachtingen dat het qua toon hetzelfde is als Lord of the Rings. De film volgt het boek vrij nauwkeurig en is dus ook wat kinderlijker, fantasievoller en luchtiger dan zijn grote broer. Gelukkig heeft Jackson er wel voor gekozen om de thematiek wat te verzwaren door het invoegen van extra verhaallijnen (door Tolkien geschreven) en daardoor krijgt de film een betere structuur. Verder is het - wat mij betreft - puur genieten van de CGI die top notch is, met name de scène met Gollum is adembenemend.quote:Op woensdag 26 december 2012 11:54 schreef SherlockHolmes het volgende:
Heeft iemand hem gezien en wat vonden jullie ervan?
Lijkt me namelijk een beetje een softe fantasiefilm zonder storyline, maar dat heb ik ook maar van horen zeggen.
-SH
CGI, dat heeft toch met de special effects te maken oid?quote:Op woensdag 26 december 2012 12:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jep, gezien. Als groot fan is het wat moeilijk te verwoorden maar je moet iig niet naar de film gaan met de verwachtingen dat het qua toon hetzelfde is als Lord of the Rings. De film volgt het boek vrij nauwkeurig en is dus ook wat kinderlijker, fantasievoller en luchtiger dan zijn grote broer. Gelukkig heeft Jackson er wel voor gekozen om de thematiek wat te verzwaren door het invoegen van extra verhaallijnen (door Tolkien geschreven) en daardoor krijgt de film een betere structuur. Verder is het - wat mij betreft - puur genieten van de CGI die top notch is, met name de scène met Gollum is adembenemend.
Die Aardmannen scene was wel vrij triestquote:Op woensdag 26 december 2012 12:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jep, gezien. Als groot fan is het wat moeilijk te verwoorden maar je moet iig niet naar de film gaan met de verwachtingen dat het qua toon hetzelfde is als Lord of the Rings. De film volgt het boek vrij nauwkeurig en is dus ook wat kinderlijker, fantasievoller en luchtiger dan zijn grote broer. Gelukkig heeft Jackson er wel voor gekozen om de thematiek wat te verzwaren door het invoegen van extra verhaallijnen (door Tolkien geschreven) en daardoor krijgt de film een betere structuur. Verder is het - wat mij betreft - puur genieten van de CGI die top notch is, met name de scène met Gollum is adembenemend.
Het is een redelijke softe, maar leuke, fantasiefilm met het eerste kleine stukje van een storyline. Er zit veel meer leuks in de volgende delen, dat straalt helemaal van dit deel af.quote:Op woensdag 26 december 2012 11:54 schreef SherlockHolmes het volgende:
Lijkt me namelijk een beetje een softe fantasiefilm zonder storyline, maar dat heb ik ook maar van horen zeggen.
-SH
En ze kunnen Smaug weer niet uitspreken!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, na Riddles in the Dark (dus z'n ontmoeting met Bilbo) zien we hem niet meer terug tot in Lord of the Rings.quote:Op woensdag 26 december 2012 11:48 schreef Stefan het volgende:
Anyway ontopic, wordt Gollums rol in de andere delen groter?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door Jellereppe op 27-12-2012 13:04:22 ]
quote:Op woensdag 26 december 2012 13:13 schreef Jellereppe het volgende:
Ik kijk al uit naar Beorn, de reusachtige mens die in een beer kan veranderen. Komt pas in de derde film aan de orde, maar zal meevechten in de slag van de vijf legers.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik kijk al uit naar Beorn, de reusachtige mens die in een beer kan veranderen. Komt pas in de derde film aan de orde, maar zal meevechten in de slag van de vijf legers.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amen.
Een visueel spectakelquote:Op woensdag 26 december 2012 11:54 schreef SherlockHolmes het volgende:
-SH
quote:Op woensdag 26 december 2012 13:19 schreef Jivis het volgende:
[..]Klopt, maar de acteur die voor de rol van Beorn is gecast komt volgens IMDB pas in de derde film aan de beurt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het lijkt er wel een beetje op dat meer dan 50% van de actie in deel 3 komt te zitten. De eerste twee delen zijn erg mak. Vind ik niet heel erg, maar ook niet ideaal.quote:Op woensdag 26 december 2012 13:21 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Klopt, maar de acteur die de rol van Beorn is gecast komt volgens IMDB pas in de derde film aan de orde.
Het derde deel wordt inderdaad een spektakel vergeleken met de eerste 2 delen. De eerste 2 delen zijn voornamelijk avontuur.quote:Op woensdag 26 december 2012 13:21 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het lijkt er wel een beetje op dat meer dan 50% van de actie in deel 3 komt te zitten. De eerste twee delen zijn erg mak. Vind ik niet heel erg, maar ook niet ideaal.
Spoiler!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helemaal super.
quote:Op woensdag 26 december 2012 13:21 schreef Jellereppe het volgende:
[..]Vreemd, maar IMDB is niet altijd even accuraat met dat soort info.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amen.
Het kan inderdaad anders lopen. Je weet het nooit zeker, tot de films uit zijn.quote:Op woensdag 26 december 2012 13:47 schreef Jivis het volgende:
[..]
Vreemd, maar IMDB is niet altijd even accuraat met dat soort dingen.
Volgens het boek ja, maar de kans is groot dat Jackson flarden laat zien van Gollum in de volgende delen.quote:Op woensdag 26 december 2012 13:06 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Nee, na Riddles in the Dark (dus z'n ontmoeting met Bilbo) zien we hem niet meer terug tot in Lord of the Rings.
Misschien hoe hij gevonden word door ik dacht een nazgul en gegeizeld word en dan moet vertellen waar de ring is.quote:Op woensdag 26 december 2012 20:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens het boek ja, maar de kans is groot dat Jackson flarden laat zien van Gollum in de volgende delen.
Dat is ten tijde van Lord of the Ringsquote:Op woensdag 26 december 2012 22:23 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Misschien hoe hij gevonden word door ik dacht een nazgul en gegeizeld word en dan moet vertellen waar de ring is.
Ja idd, maar wat zou je nog met hem willen doen verder?quote:Op woensdag 26 december 2012 22:27 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dat is ten tijde van Lord of the Rings.
quote:Op woensdag 26 december 2012 22:33 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Ja idd, maar wat zou je nog met hem willen doen verder?
Jackson kan iig laten zien dat Gollum de Misty Mountains verlaat om op zoek te gaan naar Bilbo.quote:Gollum eventually left the Mountains and pursued Bilbo a few years later, but the trail was cold. He made his way south into Mordor where all evil was being drawn at the time, discovering the secret stair located near Minas Morgul and surviving an encounter with Shelob. He was captured on his return and taken to the enemy's stronghold and forced to reveal under torture what he knew about the Ring. Gollum was then strangely freed, as he shows no particular loyalty towards Sauron, but caught by Aragorn, then interrogated by Gandalf, who placed him in the care of the Silvan Elves living in Thranduil's kingdom in Mirkwood. Assisted by orcs he escaped them, and set off looking for the Shire. He passed through Moria, but could not make it out of the East gate. Seemingly he then just waited there until he got lucky when the Fellowship passed through. However, as Frodo was a ring-bearer he might have foreseen the passing of the ring. Alternatively, some of Saruman's or Sauron's spies may have revealed to him the Fellowship was heading towards Moria.
Nop.quote:Op donderdag 27 december 2012 10:57 schreef Piperidine het volgende:
Gollum blijft toch in de Misty Mountains zitten waar uiteindelijk Sauron hem weet te vinden?
Waaronder ik. Maar toch, uit principe.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:27 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Denk dat 95% van de mensen hier sowieso al weet hoe het verhaal gaat.
Dat wil ik ook wel weten. Ben ook alles aan het vergeten.quote:Op donderdag 27 december 2012 11:04 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Ben het helemaal vergeten, waar werd Gollum dan gevonden?
quote:"'Yes, to Mordor,' said Gandalf. 'Alas! Mordor draws all wicked things, and the Dark Power was bending all its will to gather them there. The Ring of the Enemy would leave its mark, too, leave him open to the summons. And all folk were whispering then of the new Shadow in the South, and its hatred of the West. There were his fine new friends, who would help him in his revenge!
'Wretched fool! In that land he would learn much, too much for his comfort. And sooner or later as he lurked and pried on the borders he would be caught, and taken - for examination. That was the way of it, I fear. When he was found he had already been there long, and was on his way back. On some errand of mischief. But that does not matter much now. His worst mischief was done."
Nou dat doe ik dus niet. Met 3 klikken heb je spoilertags. Wel zo sympathiek als je dat effe doet.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:01 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ach, je kunt toch op het net al lezen hoe het verhaal grotendeels gaat verlopen.
Zal ik voortaan doen.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:02 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Nou dat doe ik dus niet. Met 3 klikken heb je spoilertags. Wel zo sympathiek als je dat effe doet.
ja dus? ik weet helemaal niet hoe het verder gaat lopen en heb ook geen behoefte om dat te weten voordat ik de volgende films kijkquote:Op donderdag 27 december 2012 13:01 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ach, je kunt toch op het net al lezen hoe het verhaal grotendeels gaat verlopen.
Oke, ik zet het in een spoiler.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:02 schreef planethugo het volgende:
[..]
ja dus? ik weet helemaal niet hoe het verder gaat lopen en heb ook geen behoefte om dat te weten voordat ik de volgende films kijk
Ik vond het boek maar matig eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:03 schreef Jivis het volgende:
wolfrolf leest geen klassieke romans als The Hobbit.
edit: en planethugo ook al niet.
Waarom zet je het dan ook openbaar.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:04 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Oke, ik zet het in een spoiler.
Ik heb het boek wel gelezen.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:03 schreef Jivis het volgende:
Netjes. Thanks.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:03 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Vooruit met de geit. Je bent al de tweede die het vraagt.
nee iddquote:Op donderdag 27 december 2012 13:03 schreef Jivis het volgende:
Ach, ik dacht daar is dit topic voor bestemd.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:05 schreef Ziba het volgende:
[..]
Waarom zet je het dan ook openbaar.
Meer dan genoeg mensen die alleen de films kijken en geen interesse hebben in het boek.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:01 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dit noemen we nou projectie.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:07 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]Ze hopen dat ze reacties krijgen van mensen die 'Spoiler!' roepen waarna ze kunnen reageren met 'mensen die het boek niet gelezen hebben' of iets dergelijks.
Had ik ook. Ben naarmate de jaren vorderden ook veel meer fantasyverhalen gaan lezen. Heb alles gelezen van Tolkien. Die Tolkien heeft een hele wereld gecreërd. Dat gaat je pet te boven als je alleen de films hebt gezien en niet zijn werken hebt gelezen.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:02 schreef Ziba het volgende:
Ik heb de film gezien door een impulsieve actie en dat terwijl ik lord of de rings ofzo nooit heb gezien. Zonder dat ik het verhaal wist, begreep ik de film wel en vond ik het op een gegeven moment zelfs spannend. Terwijl ik eigenlijk nooit wat met dit soort films heb.
quote:Op donderdag 27 december 2012 13:10 schreef Ziba het volgende:
[..]
Dit noemen we nou projectie.
Maar wie leest dat boek nou?Dat is echt iets voor nerds ofzo, wist niet eens dat er boeken van zijn.
Life of Pi was ook heel goed, maar je moet er van houden. Trage, maar interessante opbouw. Traag verloop, maar vol met karakterontwikkeling. Etc etcquote:Op donderdag 27 december 2012 13:11 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Had ik ook. Ben naarmate de jaren vorderden ook veel meer fantasyverhalen gaan lezen. Heb alles gelezen van Tolkien. Die Tolkien heeft een hele wereld gecreërd. Dat gaat je pet te boven als je alleen de films hebt gezien en niet zijn werken hebt gelezen.
Life of Pi schijnt ook goed te zijn. Volgens mij een 8,4 op IMDb, terwijl The Hobbit een 8,5 staat.
Heb gehoord dat 3D daar heel goed tot zijn recht komt en het verhaal is ook origineel. Misschien vanavond of morgen een bezoekje aan de bios.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:13 schreef Kyubey het volgende:
Life of Pi was ook heel goed, maar je moet er van houden. Trage, maar interessante opbouw. Traag verloop, maar vol met karakterontwikkeling. Etc etc
Ga Lord of the Rings dan ook maar kijkenquote:Op donderdag 27 december 2012 13:02 schreef Ziba het volgende:
Ik heb de film gezien door een impulsieve actie en dat terwijl ik lord of de rings ofzo nooit heb gezien. Zonder dat ik het verhaal wist, begreep ik de film wel en vond ik het op een gegeven moment zelfs spannend. Terwijl ik eigenlijk nooit wat met dit soort films heb.
Waar zit je dan in godsnaam over te zeuren?quote:Op donderdag 27 december 2012 13:05 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ik heb het boek wel gelezen.
[..]
Netjes. Thanks.
Als je *iets* langer nadenkt is het voor andere users misschien wel erg vervelend om gespoiled te worden.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:28 schreef Jivis het volgende:
[..]
Waar zit je dan in godsnaam over te zeuren?
Iets wat nog niet in de bioscoop te zien is geweest in spoilertags zetten. Heel simpel.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:33 schreef Jivis het volgende:
Ik vind het wat deze spoiler betrof inderdaad BS. In andere gevallen ben ik het wel met je eens.
Je mist echt veel. Als je de werken leest, dan weet je pas hoe groot de wereld van Tolkien is. Ik hoop, hoewel dat waarschijnlijk nooit gaat gebeuren aangezien Jackson de rechten daar niet voor heeft, dat we een keer The Valar, Melkor en Gothmog te zien krijgen. Dat zijn toch wel de groten der Midden-Aarde naast de Maiar (Gandalf, Sauron, Saruman etc).quote:Op donderdag 27 december 2012 13:07 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Meer dan genoeg mensen die alleen de films kijken en geen interesse hebben in het boek.
Ik heb sterk het vermoeden dat degenen die hier buiten tags spoilers plaatsen over dingen die in de 2e of 3e film gaan gebeuren, dat bijzonder expres doen. Ze hopen dat ze reacties krijgen van mensen die 'Spoiler!' roepen waarna ze kunnen reageren met 'mensen die het boek niet gelezen hebben' of iets dergelijks.
Doe ik zelf ook altijd. Vond alleen dat er in het geval van deze spoilert wat onnodig stampij gemaakt werdquote:Op donderdag 27 december 2012 13:33 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Iets wat nog niet in de bioscoop te zien is geweest in spoilertages zetten. Heel simpel.
Die rechten peuteren ze heus nog wel los. Ik maak me eerder zorgen over het bronmateriaal: men vond LotR lang onverfilmbaar, maar in het geval van The Silmarillion is dat nog vele malen erger. Des te meer omdat het eerder een verzameling legendes is dan echt een toegankelijk avontuur (zoals The Hobbit en LotR).quote:Op donderdag 27 december 2012 13:36 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je mist echt veel. Als je de werken leest, dan weet je pas hoe groot de wereld van Tolkien is. Ik hoop, hoewel dat waarschijnlijk nooit gaat gebeuren aangezien Jackson de rechten daar niet voor heeft, dat we een keer The Valar, Melkor en Gothmog te zien krijgen. Dat zijn toch wel de groten der Midden-Aarde naast de Maiar (Gandalf, Sauron, Saruman etc).
The Silmarillion wordt inderdaad een hele grote uitdaging, maar Jackson heeft zich al vele malen bewezen. Hoop echt dat ze het een keer naar het witte doek gaan brengen. The Silmarillion is inderdaad een verhaal van legendes. Al die sterke figuren, dan heb je wel veel goede acteurs nodig. The Hobbit heeft al 250 miljoen euro gekost. The Silmarillion gaat dat ruim overtreffen mocht het zover komen.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:41 schreef Jivis het volgende:
[..]
Die rechten peuteren ze heus nog wel los. Ik maak me eerder zorgen over het bronmateriaal: Men vond LotR lang onverfilmbaar, maar in het geval van The Silmarillion is dat nog vele malen erger. Des te meer omdat het eerder een verzameling legendes is dan echt een toegankelijk avontuur (zoals The Hobbit en LotR).
Ik vraag me eerder af of er wel een goed verhaal uit te smeden valt dat niet-Tolkienfans weet te boeienquote:Op donderdag 27 december 2012 13:45 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
The Silmarillion wordt inderdaad een hele grote uitdaging, maar Jackson heeft zich al vele malen bewezen. Hoop echt dat ze het een keer naar het witte doek gaan brengen. The Silmarillion is inderdaad een verhaal van legendes. Al die sterke figuren, dan heb je wel veel goede acteurs nodig. The Hobbit heeft al 250 miljoen euro gekost. The Silmarillion gaat dat ruim overtreffen mocht het zover komen.
De meeste mensen die ik ken die zijn begonnen aan The Silmarillion, zijn afgehaakt, de rest is er niet eens aan begonnen (mijzelf incluis).quote:Op donderdag 27 december 2012 13:49 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ik vraag me eerder af of er wel een goed verhaal uit te smeden valt dat niet-Tolkienfans weet te boeien.
Het wordt zeer zeker een uitdaging, maar dat maakt het spannend. Als ze daar in slagen, dan wordt het misschien groter en spannender dan LOTR. De personages zijn al bij voorbaat sterker en indrukwekkender dan LOTR. Dus dat kan al een voordeel zijn.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:49 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ik vraag me eerder af of er wel een goed verhaal uit te smeden valt dat niet-Tolkienfans weet te boeien.
Nee, denk het niet. Thor was wel heel krachtig vergeleken met zijn opponenten. Hier zit toch net wat meer verhaal achter. We krijgen the Valar (goden) te zien die de eerste oorlogen voeren tegen Melkor (de sterkste Valar). De maiar zijn een soort van dienaren van the Valar. Je kunt bijvoorbeeld de Balrogs, weerwolven, tovenaars en sauron in deze groep scharen. We krijgen teven Sauron te zien in zijn eerste dagen.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:53 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De meeste mensen die ik ken die zijn begonnen aan The Silmarillion, zijn afgehaakt, de rest is er niet eens aan begonnen (mijzelf incluis).
En als ik dat zo hoor, met al die 'legendes', wordt het dan niet een soort Thor?
Daar ben ik ook bang voor. Gandalf had moeite al moeite met the Balrog in LOTR. Dat was niet een zwakke, maar ook niet de sterkste. Gothmog is toch wel een heel andere verhaal. Fingolfin was al op sterven na dood en kon in zijn dood Gothmog meenemen. Daarnaast had Melkor een extreem leger van krachtige wezens. Draken, balrogs, weerwolven en ga maar verder. Sauron was ten tijde van die gebeurtenissen de rechterhand van Melkor. Alleen al die wezens in een film, wordt inderdaad te veel. Ben het met je eens.quote:Op donderdag 27 december 2012 14:49 schreef Jivis het volgende:
Juist het menselijke karakter van LotR maakt die trilogie tot zo'n succes. Al die wezens met godpowers wordt lichtelijk overkill denk ik. Is de Balrog in zijn eentje nog onoverwinnelijk voor de Fellowship, in de Silmarillion komt er een heel leger van die wezens op de proppen.
Waarom eigenlijk niet? (de rechten van) LOTR hebben ze toch ook van de hand gedaan.quote:Op donderdag 27 december 2012 15:26 schreef Dagonet het volgende:
Niet dat dat ooit zal gebeuren trouwens, de erven van Tolkien willen de filmrechten helemaal niet verkopen namelijk.
Gaat heus nog wel gebeuren. Ooit.quote:Op donderdag 27 december 2012 15:26 schreef Dagonet het volgende:
Je kan wel gedeeltes verfilmen, zoals Beren en Luthien bijv.
Niet dat dat ooit zal gebeuren trouwens, de erven van Tolkien willen de filmrechten helemaal niet verkopen namelijk.
Ik hoop nog in mijn levenquote:Op donderdag 27 december 2012 17:00 schreef Jivis het volgende:
[..]
Gaat heus nog wel gebeuren. Ooit.
Bijna, ben 30.quote:Op donderdag 27 december 2012 18:52 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Ben je al 84 dan? Krijgen ze echt nog wel los hoor.
Ik ben 16 en denk en hoop dat ik het nog wel mee kan maken. Wil graag een verhaal verfilmd worden waar je Sauron als mens kan zien!quote:Op donderdag 27 december 2012 18:53 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Bijna, ben 30.
Ik heb er een hard hoofd in. Maar wie weet!
De Necromancer is een mens.quote:Op donderdag 27 december 2012 18:55 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Ik ben 16 en denk en hoop dat ik het nog wel mee kan maken. Wil graag een verhaal verfilmd worden waar je Sauron als mens kan zien!
quote:Op donderdag 27 december 2012 20:33 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De Necromancer is een mens.
Dat is dus geregeld, in 2014 kan je rustig sterven. Wel na juli, kun je zelfs twee films met Sauron zien.
Dat *zeggen* ze al in het eerste deel van The Hobbit (de film). Sterker nog, daar wordt ie gelijk Sauron genoemd. Omdat anders de kijkers er niks meer van snappen.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:07 schreef Jivis het volgende:
[..]
Vind ik wel een beetje een spoiler hoor, nu weten we al dat de necromancer Sauron is.
Dat is ook zo. Gelijk mijn grootste kanttekening bij The Hobbit: Peter Jackson heeft zich te veel laten meeslepen door cgi. Vooral bij de orks (met name Azog) is dat jammer.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:51 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ben vandaag eindelijk geweest, en ik heb heerlijk genoten van het avontuur en de overdonderende effects. Af en toe vond ik de hoeveelheid CGI net iets té, in Lord of the Rings had ik iets meer het gevoel dat de sets daadwerkelijk uitgebreid waren opgebouwd, en dat er een riant aantal figuranten continu aanwezig was.
Dat dus.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:48 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat *zeggen* ze al in het eerste deel van The Hobbit (de film). Sterker nog, daar wordt ie gelijk Sauron genoemd. Omdat anders de kijkers er niks meer van snappen.
quote:Op donderdag 27 december 2012 20:33 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De Necromancer is een mens.
Dat is dus geregeld, in 2014 kan je rustig sterven. Wel na juli, kun je zelfs twee films met Sauron zien.
Ah dus de necromancer is toch Sauron. Weet ik dat ook weer.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:07 schreef Jivis het volgende:
[..]
Vind ik wel een beetje een spoiler hoor, nu weten we al dat de necromancer Sauron is.
Sauron is een soort Voldemort en de ring een horcrux (of eigenlijk is Voldemort een ripoff van Sauron). Zolang de ring niet vernietigd is, kan Sauron dus niet sterven. De Necromancer is een vorm van Sauron die hij voor zichzelf gecreëerd heeft. Hij staat bekend als shapeshifter, dus zijn 'echte' vorm is onduidelijk. PJ heeft daar echter wel een interpretatie van gegeven in de proloog van LotR.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:50 schreef hafcfan het volgende:
[..]gewelige reactie! Nog 1 vraag he, want daar las ik in het boek ook niks over of ik ben het vergeten. Wat is een Necromancer precies? Dat is Sauron toch niet?
Ja, als het copyright vervalt, 75 na de dood van Christopher, hij is de auteur van de Silmarillion.quote:Op donderdag 27 december 2012 17:00 schreef Jivis het volgende:
[..]
Gaat heus nog wel gebeuren. Ooit.
Dan ben ik 105. Moet te doen zijn.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:33 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja, als het copyright vervalt, 75 na de dood van Christopher, hij is de auteur van de Silmarillion.
Op z'n vroegst dus 2087.
Christopher leeft nogquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:36 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Dan ben ik 105. Moet te doen zijn.
Aha nu snap ik het. Was Voldermort wel wat slimmer door 7 gruzelementen te maken in plaats van een ring.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:58 schreef Jivis het volgende:
[..]
Sauron is een soort Voldemort en de ring een horcrux (of eigenlijk is Voldemort een ripoff van Sauron). Zolang de ring niet vernietigd is, kan Sauron dus niet sterven. De Necromancer is een vorm van Sauron die hij voor zichzelf gecreëerd heeft. Hij staat bekend als shapeshifter, dus zijn 'echte' vorm is onduidelijk. PJ heeft daar echter wel een interpretatie van gegeven in de proloog van LotR.
In het boek The Hobbit wordt Sauron (volgensmij) niet genoemd, maar is het de 'shadow' die over Mirkwood komt. Er staat meer informatie over in de Aanhangselen.
[ afbeelding ]
Het is meer een soort van 'kletsen over de genialiteit van André Hazes' in een muziektopic over Mozart.quote:Op vrijdag 28 december 2012 23:52 schreef Pek het volgende:
Over Harrie Potter lullen in een LotR-topic is vloeken in de kerk, dat snap je hopelijk wel
HP is idd waardeloos.quote:Op vrijdag 28 december 2012 23:52 schreef Pek het volgende:
Over Harrie Potter lullen in een LotR-topic is vloeken in de kerk, dat snap je hopelijk wel
Harry Potter.quote:Op vrijdag 28 december 2012 23:52 schreef Pek het volgende:
Wat?quote:
Die boeken waren nog oke, maar die films waren triestquote:Op zaterdag 29 december 2012 00:52 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Wat?
LOTR en HP zijn allebei geweldig. Harry Potter heeft betere personages en emoties en LOTR heeft een complexere wereld.
[ afbeelding ]
Groetjes groetjes.
Mwah, dan raad ik je aan beiden boekenreeksen eens te lezen. "Betere personages" is in dat geval zeer relatief.quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:52 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Wat?
LOTR en HP zijn allebei geweldig. Harry Potter heeft betere personages en emoties en LOTR heeft een complexere wereld.
[ afbeelding ]
Groetjes groetjes.
[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2012 01:29:20 ]
quote:Op zaterdag 29 december 2012 01:28 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Mwah, dan raad ik je aan beiden boekenreeksen eens te lezen. "Betere personages" is in dat geval zeer relatief.
Ik ben uiteindelijk ook naar The Hobbit gegaan overigens, viel me helemaal niet tegen, alleen ging de tijdlijn wat snel?Ik heb beide gelezen, ook een paar keer vlak na elkaar om te vergelijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LOTR heeft helemaal niet zulke goede personages. Heb je Legolas en zelfs Aragorn ooit iets zien zeggen waaruit karakter bleek? Nou dan.
De enigen met een beetje karakter zijn Frodo, Sam en Gollum.Helemaal super.
Legolas hoeft dan ook niet ontzettend veel karakter te hebben. Als er iemand dood gaat zijn Elfen volgens Tolkien relatief emotieloos omdat natuurlijke sterfte hun niet bekend isquote:Op zaterdag 29 december 2012 01:35 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Ik heb beide gelezen, ook een paar keer vlak na elkaar om te vergelijken.
LOTR heeft helemaal niet zulke goede personages. Heb je Legolas ooit iets zien zeggen waaruit karakter bleek? Nou dan.
Tolkien kan misschien goed een wereld bouwen, maar emoties kan hij helaas niet goed verwoorden. Zeer jammer, want dat was een groot nadeel aan de boeken. Net zo als in de Hobbit. Alle dwergen zijn precies hetzelfde, op Bombur na want die is dik. Verder kan ik ze niet onderscheiden omdat ze geen greintje persoonlijkheid hebbenquote:Op zaterdag 29 december 2012 01:37 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Legolas hoeft dan ook niet ontzettend veel karakter te hebben. Als er iemand dood gaat zijn Elfen volgens Tolkien relatief emotieloos omdat natuurlijke sterfte hun niet bekend is
Maar och, een Frodo, Sam, Gollum, Gandalf, Aragorn en ook een Saruman hebben gewoon karakter.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Zelfs in de boeken hebben het merendeel van de dwergen (Balin, Thorin en Dwalin sowieso) ook gewoon emotie en dergelijke.quote:Op zaterdag 29 december 2012 01:41 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Tolkien kan misschien goed een wereld bouwen, maar emoties kan hij helaas niet goed verwoorden. Zeer jammer, want dat was een groot nadeel aan de boeken. Net zo als in de Hobbit. Alle dwergen zijn precies hetzelfde, op Bombur na want die is dik. Verder kan ik ze niet onderscheiden omdat ze geen greintje persoonlijkheid hebben
Gelukkig heeft Peter Jackson het wel wat beter gedaan
Ditquote:Op zaterdag 29 december 2012 01:44 schreef Romanus het volgende:
Zou toch vet zijn als Tolkien net zo goed karakters kon beschrijven als bijvoorbeeld Tolstoj dat kon. Dan zouden de boeken nog vetter zijn
Tolkien heeft een uitmuntende wereld op papier gezet. Het was gewoon een genie op zijn gebied. Als je bedenkt dat hij de bedenker is van veel wezens die in de huidige fantasyboeken en films worden gebruikt, dan kun je niks minder dan impasse voor deze man hebben. Hij heeft zelf rangordes in zijn boeken aangebracht van de groten der Midden-Aarde.quote:Op zaterdag 29 december 2012 01:41 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Tolkien kan misschien goed een wereld bouwen, maar emoties kan hij helaas niet goed verwoorden. Zeer jammer, want dat was een groot nadeel aan de boeken. Net zo als in de Hobbit. Alle dwergen zijn precies hetzelfde, op Bombur na want die is dik. Verder kan ik ze niet onderscheiden omdat ze geen greintje persoonlijkheid hebben
Gelukkig heeft Peter Jackson het wel wat beter gedaan
quote:1. Supreme being in Middle Earth legendarium: Eru Illuvatar
2. Valar: Manwë · Ulmo · Aulë · Oromë · Mandos (Námo) · Lórien (Irmo) · Tulkas -
Varda · Yavanna · Nienna · Estë · Vairë · Vána · Nessa - Melkor
3. Maiar: Eönwë · Ilmarë · Ossë · Uinen · Salmar · Sauron · Melian · Arien · Tilion · Wizards · Saruman (Curunír) · Gandalf (Olórin) · Radagast (Aiwendil) · Blue Wizards · Balrogs · Gothmog · Durin's Bane
Russische Hobbits, leuk hoor...quote:Op zaterdag 29 december 2012 01:44 schreef Romanus het volgende:
Zou toch vet zijn als Tolkien net zo goed karakters kon beschrijven als bijvoorbeeld Tolstoj dat kon. Dan zouden de boeken nog vetter zijn
ik wil niet dat Tolstoj het schreef, alleen dat Tolkien net zo goed karakters kon beschrijven zoals Tolstojquote:Op zaterdag 29 december 2012 01:50 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Russische Hobbits, leuk hoor...
(dat soort boeken kom ik sowieso niet doorheen)
Dit zeker, enorm knap. Ook dat hij zoveel talen zelf heeft verzonnenquote:Op zaterdag 29 december 2012 01:49 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Tolkien heeft een uitmuntende wereld op papier gezet. Het was gewoon een genie op zijn gebied. Als je bedenkt dat hij de bedenker is van veel wezens die in de huidige fantasyboeken en films worden gebruikt, dan kun je niks minder dan impasse voor deze man hebben. Hij heeft zelf rangordes in zijn boeken aangebracht van de groten der Midden-Aarde.
[..]
Zijn gecreeërde wereld is ook geniaal, dat hoor je mij niet ontkennenquote:Op zaterdag 29 december 2012 01:49 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Tolkien heeft een uitmuntende wereld op papier gezet. Het was gewoon een genie op zijn gebied. Als je bedenkt dat hij de bedenker is van veel wezens die in de huidige fantasyboeken en films worden gebruikt, dan kun je niks minder dan impasse voor deze man hebben. Hij heeft zelf rangordes in zijn boeken aangebracht van de groten der Midden-Aarde.
[..]
Klopt. Wilde het nogmaals benadrukken. Gaat zelfs het gerucht dat toen Gandalf tegen de Balrog vocht in LOTR dat hij toen stierf en naar Eru Illuvatar (oppergod) ging. Alleen aangezien zijn taak niet was voltrokken stuurde Eru Illuvatar hem weer terug.quote:Op zaterdag 29 december 2012 01:51 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Zijn gecreeërde wereld is ook geniaal, dat hoor je mij niet ontkennen
Zeker. Heel indrukwekkend.quote:Op zaterdag 29 december 2012 01:50 schreef Romanus het volgende:
Dit zeker, enorm knap. Ook dat hij zoveel talen zelf heeft verzonnen
Hij werd toen toch ook Gandalf the White?quote:Op zaterdag 29 december 2012 01:52 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Klopt. Wilde het nogmaals benadrukken. Gaat zelfs het gerucht dat toen Gandalf tegen de Balrog vocht in LOTR dat hij toen stierf en naar Eru Illuvatar (oppergod) ging. Alleen aangezien zijn taak niet was voltrokken stuurde Eru Illuvatar hem weer terug.
Ja, klopt. Kort daarna werd hij Gandalf the White. Waarschijnlijk (gerucht) heeft Eru Illuvatar hem wat nieuwe krachten gegeven. Hij had op een gegeven moment ook totaal geen moeite met Saruman. Terwijl hij daarvoor alle moeite had met Saruman en verloor. Gandalf is aan het einde van LOTR de sterkste maia die leeft.quote:Op zaterdag 29 december 2012 02:07 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hij werd toen toch ook Gandalf the White?
Het is natuurlijk niet op alle punten te vergelijken, maar wat betreft Sauron/Voldemort is het helemaal niet zo gek. Sterker nog, ik ga er vanuit dat Rowling het hele horcrux-idee simpelweg heeft 'geleend' van Tolkien's concept over Sauron's krachten in de One Ring (al dan niet onbewust).quote:Op zaterdag 29 december 2012 10:29 schreef Viking84 het volgende:
Harry Potter vergelijken met LOTRdat zijn toch twee totaal verschillende dingen? Als je dan toch iets met LOTR wilt vergelijken, neem dan Narnia. Dat is pas een slap aftreksel van LOTR. Niet zo gek ook, aangezien Tolkien en Lewis vrienden waren (en christen, dat is zowel in Narnia als in LOTR/The Hobbit terug te zien).
Ah, lang geleden dat ik de boeken heb gelezen. De details weet ik ook niet meer tot op de puntjes. Bedankt dat je het net even wat scherper brengt.quote:Op zaterdag 29 december 2012 08:53 schreef Dagonet het volgende:
Da's niet echt een gerucht hoor. Het plan van de Valar (het sturen van Maiar om de mensen en elven van Midden-Aarde indirect te steunen tegen Sauron) werd overgenomen en vergroot door Eru op het moment dat het plan compleet faalde (Gandalf dood, Saruman gevallen, Radagast teveel gericht op dieren en de twee blauwe verdwenen in het oosten). Staat ergens beschreven in de brieven.
Gandalf kreeg echter niet zozeer nieuwe krachten als dat hij bevrijd werd van de zelf opgelegde beperkingen toen hij naar Midden Aarde ging.
Narniaquote:Op zaterdag 29 december 2012 10:29 schreef Viking84 het volgende:
Harry Potter vergelijken met LOTRdat zijn toch twee totaal verschillende dingen? Als je dan toch iets met LOTR wilt vergelijken, neem dan Narnia. Dat is pas een slap aftreksel van LOTR. Niet zo gek ook, aangezien Tolkien en Lewis vrienden waren (en christen, dat is zowel in Narnia als in LOTR/The Hobbit terug te zien).
Complete reeks van in TTR,quote:Op zaterdag 29 december 2012 11:08 schreef Operc het volgende:
Nu het toch gaat over verschillende fantasy reeksen: iemand hier die Wheel of Time leest? Naar mijn mening de overtreffende trap van LoTR. Maar, eerlijk is eerlijk, zonder Tolkien was die reeks er niet geweest waarschijnlijk.
Ha, een kenner, leukquote:Op zaterdag 29 december 2012 11:03 schreef Jivis het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet op alle punten te vergelijken, maar wat betreft Sauron/Voldemort is het helemaal niet zo gek. Sterker nog, ik ga er vanuit dat Rowling het hele horcrux-idee simpelweg heeft 'geleend' van Tolkien's concept over Sauron's krachten in de One Ring (al dan niet onbewust).
Ik heb Narnia ook gelezen en vind dat juist minder goed te vergelijken met LotR. Tolkien hekelde de schrijfstijl van Lewis, omdat die er zo duidelijk een christelijke toon in aan bracht. Tolkien probeerde dat in zijn eigen werk te voorkomen; hij schreef immers zijn eigen Engelse mythologie, los van het christendom. Hoewel je wel wat christelijke elementen zou kunnen ontdekken, wees hij dit zelf altijd resoluut van de hand. In tegenstelling tot Lewis.
Alleen een beetje jammer dat ik geen bron kan vinden van die uitspraak van Tolkien. Voor de rest vind ik het blabla van christenen. Op die manier kun je in élk boek wel christelijke elementen vindenquote:J.R.R. Tolkien wrote, "The Lord of the Rings is of course a fundamentally religious and Catholic work; unconsciously so at first, but consciously in the revision."
Het begin is ook waardoor veel mensen de vergelijking trekken denk ik. Rustig klein dorpje waar een tovenaar langskomt om een paar jongens te recruteren die vervolgens de wereld moeten gaan redden. Tsja, dat is vrijwel gelijk in beide series.quote:Op zaterdag 29 december 2012 12:31 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Complete reeks van in TTR,.
Begin van WoT is een directe homage aan Tolkien, aldus Robert Jordan zelf.
Ik ben er persoonlijk geen fan van, de karakters zijn te star en de serie is teveel uit de kluiten gewassen als een op hol geslagen woekerplant.
quote:Op zaterdag 29 december 2012 13:39 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ha, een kenner, leuk. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de LotR-boeken niet heb gelezen (wel twee deeltjes Narnia), maar volgens mij klopt jouw stelling dat Tolkien geen duidelijke christelijke toon in zijn boeken wilde aanbrengen niet.
Inderdaad, hij was erg streng katholiek. En wanneer je een bepaalde ideologie aanhangt is het bijna niet te voorkomen dat je daar elementen van in je boeken verwerkt, denk ik. Lewis legt het er echter wel erg dik bovenop (met Aslan enzovoort). Zoals ik al zei; Tolkien's bedoeling was een complete, nieuwe mythologie te schrijven. Daarom houdt hij zich in zijn werk verre van duidelijke christelijke verwijzingen, omdat dat op zichzelf weer een soort mythologie is natuurlijk. Maar hij zal er vast (al dan niet onbewust) christelijke elementen in verwerkt hebben.quote:Op zaterdag 29 december 2012 14:30 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik heb wel eens een biografie gelezen over Tolkien, ik kan me herinneren dat die man zwaar katholiek was, dus ik denk ook dat hij er wel christelijke dingen in heeft verwerkt.
Toevallig gisteren ook gekocht bij mediamarkt,, maar dan de set als geheel. Compleet hetzelfe voor de rest los van de omhullende box, in de set zitten de 3 films elk weer in een eigen case.quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:33 schreef Sickert het volgende:
Vandaag de losse Extended Lotr versies opgepikt bij de Freerecordshop!
45e totaal tot aan de kassa 34,99!
6 Blu-ray's en 9DVDs met bonus materiaal
Vanmiddag meteen de eerste gekeken en zag zoveel dingen die ik nog nooit gezien had!quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:37 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Toevallig gisteren ook gekocht bij mediamarkt,, maar dan de set als geheel. Compleet hetzelfe voor de rest los van de omhullende box, in de set zitten de 3 films elk weer in een eigen case.
Heb nog nooit de extended versies gezien, dus ben benieuwd.
De productie heeft 250 miljoen euro gekost!quote:Op zaterdag 29 december 2012 20:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Inmiddels 200 miljoen in de US en 570 miljoen dollar wereldwijd voor the Hobbit, best een prima score maar men had er meer van verwacht. Zal eindigen rond de 900-1000 miljoen.
Heb je nog meer voorbeelden behalve het vuurwerk? Ik vind hem in FotR als Grijze tovenaar ook serieus, hij wordt meermaals gewoon boos.quote:Op zaterdag 29 december 2012 20:31 schreef Jivis het volgende:
Gandalf the Grey gedraagt zich precies hoe hij zich in FotR ook gedraagt (vuurwerkscene met die kindertjes bijvoorbeeld). In film twee en drie is hij in feite een ander personage (Gandalf the White) en inderdaad serieuzer.
Gandalf is een grote aan het einde van LOTR. Er wordt zelfs gesuggereerd dat als hij als Gandalf the White het op zou nemen tegen Sauron op zijn top dat hij misschien nipt zou verliezen, maar het zou een epische strijd worden.quote:Op zaterdag 29 december 2012 20:55 schreef Rosario het volgende:
[..]
Heb je nog meer voorbeelden behalve het vuurwerk? Ik vind hem in FotR als Grijze tovenaar ook serieus, hij wordt meermaals gewoon boos.
Nope, eerder tussen de 500 en 600 miljoen.quote:Op zaterdag 29 december 2012 20:53 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
De productie heeft 250 miljoen euro gekost!
Oh, ik moet ergens hebben gelezen dat de productiekosten 250 miljoen waren. Kan het niet snel terugvinden.quote:Op zaterdag 29 december 2012 20:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nope, eerder tussen de 500 en 600 miljoen.
Ik ook. Misschien alleen de eerste film?quote:Op zaterdag 29 december 2012 21:09 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Oh, ik moet ergens hebben gelezen dat de productiekosten 250 miljoen waren. Kan het niet snel terugvinden.
Dat zou best kunnen. Ik moet het ergens hebben gelezen, want anders liep ik er nooit mee te strooien in dit topic. Kan mij ook niet herinneren waar.quote:Op zaterdag 29 december 2012 21:11 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ik ook. Misschien alleen de eerste film?
Er zit niets in van Silmarillion of unfinished tales.quote:Op zaterdag 29 december 2012 20:08 schreef Rosario het volgende:
Daarom gaat hij alles uit de Silmarillion en Unfinished Tales in drie delen van een kinderboek proppen.
Oh ja, Radagasts verhaal zit in de Hobbit zeker. Net zoals de Necromancer van Dol Goldur..quote:Op zaterdag 29 december 2012 22:13 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Er zit niets in van Silmarillion of unfinished tales.
Hij heeft de aanhangels erbij getrokken voor achtergrond verhalen.quote:Op zaterdag 29 december 2012 23:42 schreef Rosario het volgende:
[..]
Oh ja, Radagasts verhaal zit in de Hobbit zeker. Net zoals de Necromancer van Dol Goldur..
White Council komt volgens mij wel uit Silmarillion.quote:Op zaterdag 29 december 2012 22:13 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Er zit niets in van Silmarillion of unfinished tales.
Voor mij is het ook nog maar m'n tweede Bluray aanschaf ooit (de eerste was de Back to the Future trilogie, blijven echt heerlijke films hoe vaak ik ze ook al gezien heb)quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:58 schreef Sickert het volgende:
[..]
Vanmiddag meteen de eerste gekeken en zag zoveel dingen die ik nog nooit gezien had!
De Dvd over artwork ook een uurtje van bekeken ook erg gaaf om de verhalen er achter te zien
Mn eerste Blu-rays en meteen toppertjes!
quote:Op zondag 30 december 2012 02:03 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Voor mij is het ook nog maar m'n tweede Bluray aanschaf ooit (de eerste was de Back to the Future trilogie, blijven echt heerlijke films hoe vaak ik ze ook al gezien heb)
De extra's bij deze lotr lijken me ook erg boeiend. Ik zie al wel dat elke film 4 aparte commentaar-tracks heeft, knettergek joh. Of ik ooit daarvoor nog de tijd ga vinden
Nee, want daar hebben ze simpelweg de rechten niet voor. Al het extra materiaal komt uit de Appendixes.quote:Op zondag 30 december 2012 01:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
White Council komt volgens mij wel uit Silmarillion.
Niet uit de appendixes van de Hobbit in ieder geval..quote:Op zondag 30 december 2012 09:36 schreef Jivis het volgende:
[..]
Nee, want daar hebben ze simpelweg de rechten niet voor. Al het extra materiaal komt uit de Appendixes.
De Appendixes van LotR dus. Daar staat onder andere meer informatie in over de White Council en Gandalf's tocht naar Dol Guldur.quote:Op zondag 30 december 2012 13:24 schreef Rosario het volgende:
[..]
Niet uit de appendixes van de Hobbit in ieder geval..
En sowieso, de rechten voor de Silmarillion zijn niks waard. Vrijwel niemand kent die boeken, laat staan dat ze ze gelezen hebben.
Ik heb gekeken naar de commentary-track gesproken door de acteurs van de Extended Edition van Fellowship of the Ring. Dat vond ik echt heel leuk, vooral aangezien de vier acteurs die de hobbits speelden samen gezellig hun belevenissen bespraken. Dat was dus heel leuk, maar zoals je al zegt ik heb nog niet de tijd gevonden om naar de rest te kijken / luisteren.quote:Op zondag 30 december 2012 02:03 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Voor mij is het ook nog maar m'n tweede Bluray aanschaf ooit (de eerste was de Back to the Future trilogie, blijven echt heerlijke films hoe vaak ik ze ook al gezien heb)
De extra's bij deze lotr lijken me ook erg boeiend. Ik zie al wel dat elke film 4 aparte commentaar-tracks heeft, knettergek joh. Of ik ooit daarvoor nog de tijd ga vinden
Is dat die met die bril, die klinkt als Kermit de kikker?quote:Op zondag 30 december 2012 17:13 schreef Jivis het volgende:
Die Richard Taylor (baas van WETA) kan ook interessant vertellen over alles dat ontworpen is voor de films. Het nadeel is alleen dat hij echt een verschrikkelijk irritante stem heeft.
Jepquote:Op zondag 30 december 2012 19:15 schreef Pek het volgende:
[..]
Is dat die met die bril, die klinkt als Kermit de kikker?
En Christopher doet ze niet van de hand omdat z'n vader er enorme spijt van had en het eigenlijk niet wilde.quote:Op zondag 30 december 2012 13:39 schreef Jivis het volgende:
En het is niet zozeer dat die rechten veel waard zijn, maar meer dat Christopher Tolkien ze niet wil verkopen. De rechten van LotR had Tolkien zelf al van de hand gedaan toen hij nog leefde.
Volgensmij is het verhaal eerder dat Tolkien de rechten verkocht omdat hij destijds dacht dat de boeken toch onverfilmbaar waren. Nu is dat met de huidige technologie wel mogelijk gebleken.quote:Op maandag 31 december 2012 09:19 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En Christopher doet ze niet van de hand omdat z'n vader er enorme spijt van had en het eigenlijk niet wilde.
Op zich nog steeds niet, het is een bewerking van zijn verhaal en daar had hij een gruwelijke hekel aan. Niet alleen stukken die weggelaten zijn (de wodu wasa, tom bombadil en het belangrijkste stuk van het hele boek), maar ook alles wat doorelkaar gegooid werd in plaats van verhaallijn na verhaallijn.quote:Op maandag 31 december 2012 10:56 schreef Jivis het volgende:
[..]
Volgensmij is het verhaal eerder dat Tolkien de rechten verkocht omdat hij destijds dacht dat de boeken toch onverfilmbaar waren. Nu is dat met de huidige technologie wel mogelijk gebleken.
Dat is met elk boek natuurlijk zo, als je het letter voor letter overneemt werkt het niet. PJ dat het prima aangepakt; ik zou het ook eerder een interpretatie dan een bewerking van Tolkiens' verhaal noemen. Ik vind zelfs dat je met het lezen van het boek al een eigen interpretatie maakt. En de Silmarillion is in wezen ook een interpretatie van Christopher Tolkien van zijn vader's aantekeningen. J.R.R. kan dan wel graag willen dat zijn werk begrepen wordt zoals hij het zelf begreep, maar dat is nu eenmaal onmogelijk als je een boek publiceert dat door tientallen en uiteindelijk miljoen mensen gelezen wordt. Iedereen leest het op zijn eigen manier.quote:Op maandag 31 december 2012 13:50 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Op zich nog steeds niet, het is een bewerking van zijn verhaal en daar had hij een gruwelijke hekel aan. Niet alleen stukken die weggelaten zijn (de wodu wasa, tom bombadil en het belangrijkste stuk van het hele boek), maar ook alles wat doorelkaar gegooid werd in plaats van verhaallijn na verhaallijn.
Doe je het zoals het boek dan is het nog steeds niet goed verfilmbaar, techniek is nooit het probleem geweest.
Je doelt zeker op de laatste 100 bladzijden?quote:Op maandag 31 december 2012 13:50 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Op zich nog steeds niet, het is een bewerking van zijn verhaal en daar had hij een gruwelijke hekel aan. Niet alleen stukken die weggelaten zijn (de wodu wasa, tom bombadil en het belangrijkste stuk van het hele boek),
[...]
Ik vind de Scouring of the Shire überhaupt een hele vreemde passage. Sowieso iets wat in de films niet had gewerkt, net als Tom Bombadil.quote:Op maandag 31 december 2012 14:47 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Je doelt zeker op de laatste 100 bladzijden?
Ik heb het boek pas gelezen ná de films en heb die laatste 100 bladzijden dan ook overgeslagen. Voor mijn gevoel hoorden ze er helemaal niet bij... Dat doet een film dus met dit verhaal.
Heeft misschien niet zoveel met The Hobbit te maken maar ik vond het het vermelden waard.quote:Geluidsman Mike Hopkins is overleden na een ongeluk tijdens het raften in Nieuw-Zeeland. De sound editor die een Oscar won voor zijn werk voor Lord of the Rings werd in het water gevonden door een reddingshelikopter. Dat schrijft de Nieuw-Zeelandse website Stuff. Hopkins is 53 jaar geworden.
Het reddingsteam heeft nog geprobeerd Hopkins te reanimeren, maar dat mocht niet baten. Twee anderen die ook te water waren geraakt, hebben het ongeluk wel overleefd. Volgens de politie droegen de drie reddingsvesten, wetsuits en helmen. Ze kwamen in de problemen nadat ze door een sterke draaikolk uit hun boot werden geslingerd.
Hopkins werkte jarenlang samen met regisseur Peter Jackson. Hij deed het geluid voor Heavenly Creatures, de The Lord of the Rings-trilogie en King Kong. Voor het geluid van The Two Towers en King Kong won Hopkins Oscars samen met zijn Amerikaanse collega Ethan van der Ryn.
Thema's zijn voor watjes! Schildsurfende Elven moet je hebben! En explosies! Als je twee of drie Legolassen had gehad, dan had je Sauron zo wel kunnen verslaan!quote:Op maandag 31 december 2012 13:50 schreef Dagonet het volgende:
het belangrijkste stuk van het hele boek
En dat is dus jammer, het verhaal gaat over de volwassenwording van de hobbits die zich niet meer kunnen verschuilen achter de bewaking van de dunedain. Ze moeten zelf over hun lot gaan beslissen. De kleine versie van de mensen die niet meer kunnen schuilen achter de elven.pquote:Op maandag 31 december 2012 14:47 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Je doelt zeker op de laatste 100 bladzijden?
Ik heb het boek pas gelezen ná de films en heb die laatste 100 bladzijden dan ook overgeslagen. Voor mijn gevoel hoorden ze er helemaal niet bij... Dat doet een film dus met dit verhaal.
Wat zijn de wodu wasa ook alweer? Ik heb de term eerder gehoord, maar ik kan met Google niks vinden.quote:Op maandag 31 december 2012 13:50 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Op zich nog steeds niet, het is een bewerking van zijn verhaal en daar had hij een gruwelijke hekel aan. Niet alleen stukken die weggelaten zijn (de wodu wasa, tom bombadil en het belangrijkste stuk van het hele boek), maar ook alles wat doorelkaar gegooid werd in plaats van verhaallijn na verhaallijn.
Doe je het zoals het boek dan is het nog steeds niet goed verfilmbaar, techniek is nooit het probleem geweest.
Inboorlingen toch die mee wilden vechten met Rohan?quote:Op maandag 31 december 2012 16:44 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wat zijn de wodu wasa ook alweer? Ik heb de term eerder gehoord, maar ik kan met Google niks vinden.
RotK, The Ride of the Rohirrimquote:'Nay, nay,' said Elfhelm, 'the enemy is on the road not in the
hills. You hear the Woses, the Wild Men of the Woods: thus they
talk together from afar. They still haunt Drúadan Forest, it is said.
Remnants of an older time they be, living few and secretly, wild
and wary as the beasts. They go not to war with Gondor or the
Mark; but now they are troubled by the darkness and the
coming of the orcs: they fear lest the Dark Years be returning,
as seems likely enough. Let us be thankful that they are not
hunting us: for they use poisoned arrows, it is said, and they are
woodcrafty beyond compare. But they have offered their
services to Théoden. Even now one of their headmen is being
taken to the king. Yonder go the lights. So much I have heard
but no more. And now I must busy myself with my lord's
commands. Pack yourself up, Master Bag!' He vanished into the
shadows.
Ik denk nog steeds dat Tolkien zich omdraaide in zijn graf, toen die elven in Helmsdeep verschenen. Hoe heeft Jackson het ooit kunnen bedenkenquote:Op maandag 31 december 2012 13:50 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Kan ook mode zijn natuurlijk. Er zit 60 jaar ofzo tussen the hobbit en lotr.quote:Op maandag 31 december 2012 18:03 schreef Sloggi het volgende:
Dan vind ik de dwergen zonder baarden toch een paar tandjes erger.
quote:Op maandag 31 december 2012 18:08 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Kan ook mode zijn natuurlijk. Er zit 60 jaar ofzo tussen the hobbit en lotr.
Ik vond het niet storend andersquote:Op maandag 31 december 2012 21:08 schreef Remqo het volgende:
Dat vond ik ook een stoorfactor.
Er is maar 1 dwerg waarvan ik het kan hebben die geen baard heeft.
[ afbeelding ]
Deze haalt sowieso een miljard opquote:Op dinsdag 1 januari 2013 13:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Worldwide: $685,743,000
Gaat erg goed de laatste week, denk dat de film toch richting miljard gaat mits het januari in de top 3 kan blijven.
Makkelijk. De productiekosten zijn er iig wel uit nu. Dus het cashen voor MGM kan beginnenquote:Op dinsdag 1 januari 2013 13:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Worldwide: $685,743,000
Gaat erg goed de laatste week, denk dat de film toch richting miljard gaat mits het januari in de top 3 kan blijven.
misschien weet jij het wel (of iemand anders natuurlijk). Zijn nu alle drie de delen al gefilmd? of alleen het eerste en tweede deel?, Zou wel wat zijn als ze met een deel al een groot deel van de kosten van alle drie de films eruit zouden hebben (maar dat zal wel niet)quote:Op dinsdag 1 januari 2013 13:13 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Makkelijk. De productiekosten zijn er iig wel uit nu. Dus het cashen voor MGM kan beginnen
dit jaar gaan ze een maandje of 2 pick up en aanvullende scenes filmen om er een trilogie van te kunnen makenquote:Op dinsdag 1 januari 2013 13:16 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
misschien weet jij het wel (of iemand anders natuurlijk). Zijn nu alle drie de delen al gefilmd? of alleen het eerste en tweede deel?, Zou wel wat zijn als ze met een deel al een groot deel van de kosten van alle drie de films eruit zouden hebben (maar dat zal wel niet)
Ha, oke. dus het grote werk is al gedaan. Nog wat aanvullende opnames, dan het digitale werk en editen. Als de volgende twee delen ook zoveel gaan opbrengen, dan hebben ze dus echt mega vette winst (en dan hebben we nog de verkoop van DVD/bluray).quote:Op dinsdag 1 januari 2013 13:23 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
dit jaar gaan ze een maandje of 2 pick up en aanvullende scenes filmen om er een trilogie van te kunnen maken
Ik weet niet of dat door 48fps kwam.quote:Op maandag 31 december 2012 19:56 schreef Asskicker14 het volgende:
Daarna stoorde ik mij aan de zeer hoge scherpheid waardoor je duidelijk kon zien dat het sets waren in plaats van dat het je de indruk geeft dat je echt naar 'Middle-Earth' zit te kijken.
Als gevolg daarvan kon ik bij de 48FPS variant geen enkele moment van de film genieten.
Waarschijnlijk een remastered LOTR 3D in de bioscoop zoals ze nu ook met alle Disney films en Star Wars doenquote:Op dinsdag 1 januari 2013 13:26 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Ha, oke. dus het grote werk is al gedaan. Nog wat aanvullende opnames, dan het digitale werk en editen. Als de volgende twee delen ook zoveel gaan opbrengen, dan hebben ze dus echt mega vette winst (en dan hebben we nog de verkoop van DVD/bluray).
Ik ben benieuwd wat na deze reeks gaat komen. als het zo winstgevend is, dan kunnen ze dat niet laten liggen denk ik (ook al doen de erven van Tolkien lastig).
Ze doen hun best maar als ze dat doen. Ik ga er dan zeker weten niet heen.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 14:41 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een remastered LOTR 3D in de bioscoop zoals ze nu ook met alle Disney films en Star Wars doen
daar zou ik dan weer niet heen gaan. dan moeten ze maar met wheels of time gaan beginnen ofzo!quote:Op dinsdag 1 januari 2013 14:41 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een remastered LOTR 3D in de bioscoop zoals ze nu ook met alle Disney films en Star Wars doen
Achteraf een bewerking naar 3D is echt vreselijk. Het kijkdoos-effect krijg je dan.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 14:41 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Het ergste voorbeeld daarvan is wel Clash of the Titans.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 15:35 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Achteraf een bewerking naar 3D is echt vreselijk. Het kijkdoos-effect krijg je dan.
Radagast komt terloops voor in The Hobbit.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 16:30 schreef Ditty het volgende:
Gister middag eindelijk gezien. Had het heel anders verwacht misschien te veel gedacht aan LOTR maar vond het wel leuk. Verhaal is wel wat aangepast volgens mij komen orks en Radagast helemaal niet voor in het boek en waren het de aardmannen die op de wargs reden.
Maar zeker een mooie film nu nog een jaar wachten op de volgende.....
Uruk-hai zijn orks x aardmannen toch?quote:Op dinsdag 1 januari 2013 18:37 schreef Sloggi het volgende:
Aardmannen = goblins = orcs. Het zijn dezelfde wezens.
http://tolkien.slimy.com/faq/Creatures.html#OrcGoblinquote:Op dinsdag 1 januari 2013 18:39 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Uruk-hai zijn orks x aardmannen toch?
Er wordt nog wat gevochten bij Dol Guldur, maar ook dat zal niet genoeg zijn om een film te vullen.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 18:40 schreef Discombobulate het volgende:
Weet iemand waar "The Hobbit 'There and back again'" over moet gaan?
Film 2 gaat namelijk over het doden van Smaug en alles voorafgaand aan dat. Dan houden we alleen Slag om de vijf legers over, maar dat is toch veel te weinig voor een 3e film? Kan iemand mij vertellen wat Peter Jackson nog gaat/wil toevoegen?
ik dacht dat orcs en goblins twee aparte soorten waren. Uruk hai zijn verbeterde orcs (verbeterd door saruman)quote:Op dinsdag 1 januari 2013 18:39 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Uruk-hai zijn orks x aardmannen toch?
Dat heeft Peter Jackson verzonnen. In de boeken komen ze gewoon uit Mordor en is er verder weinig over bekend, behalve dan dat ze een stuk groter en sterker zijn dan eerdere Orks.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 19:25 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
ik dacht dat orcs en goblins twee aparte soorten waren. Uruk hai zijn verbeterde orcs (verbeterd door saruman)
Oh oké ik dacht dat daar dus verschil inzat. Als ik tijd heb moet ik de boeken maar weer eens gaan lezenquote:Op dinsdag 1 januari 2013 16:39 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Radagast komt terloops voor in The Hobbit.
En aardmannen zijn in de boeken nagenoeg hetzelfde als orks, het onderscheid in de films is veel groter.
Denk over de afronding en de terugreis van Bilbo Baggins en het lot van de dwergen en hoe die dat gaat doen weet ik niet ik laat me verrassenquote:Op dinsdag 1 januari 2013 18:40 schreef Discombobulate het volgende:
Weet iemand waar "The Hobbit 'There and back again'" over moet gaan?
Film 2 gaat namelijk over het doden van Smaug en alles voorafgaand aan dat. Dan houden we alleen Slag om de vijf legers over, maar dat is toch veel te weinig voor een 3e film? Kan iemand mij vertellen wat Peter Jackson nog gaat/wil toevoegen?
bedankt voor je antwoord. Maar weet je zeker dat ook in de boeken Saruman niet heeft gesleuteld aan een sommige van de Uruk hai? Dat idee blijf ik wel houden, ik ga het eens opzoeken.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 19:50 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dat heeft Peter Jackson verzonnen. In de boeken komen ze gewoon uit Mordor en is er verder weinig over bekend, behalve dan dat ze een stuk groter en sterker zijn dan eerdere Orks.
Tolkien gebruikt de term 'goblin' gewoon als synoniem voor Ork, trouwens.
Ik geloof dat Saruman in de boeken inderdaad zelf ook aan het prutsen was, maar wat daaruit voortkwam heeft geen connectie met de Uruk-Hai. Ik meen dat hij orks met mensen combineerde.quote:Op woensdag 2 januari 2013 10:41 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
bedankt voor je antwoord. Maar weet je zeker dat ook in de boeken Saruman niet heeft gesleuteld aan een sommige van de Uruk hai? Dat idee blijf ik wel houden, ik ga het eens opzoeken.
Silmarilliliononon? Daar haal je nog wel een film of 10 uitquote:Op dinsdag 1 januari 2013 14:41 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Als de omschrijvingen op IMDb kloppen, gebeurt er in deel 2 juist weinig en in deel 3 zowat alles.quote:Op woensdag 2 januari 2013 00:12 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Denk over de afronding en de terugreis van Bilbo Baggins en het lot van de dwergen en hoe die dat gaat doen weet ik niet ik laat me verrassen
Nou het gevecht met de draak noem ik nou niet niets, juist omdat het eindigde met de draak, weet je al dat die het volgende deel een grote rol gaat spelen .quote:Op woensdag 2 januari 2013 13:14 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Als de omschrijvingen op IMDb kloppen, gebeurt er in deel 2 juist weinig en in deel 3 zowat alles.
misschien dat er in het tweede deel meer aandacht aan het verdrijven van de "necromancer" wordt besteed en bevat dat veel actie.quote:Op woensdag 2 januari 2013 13:14 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Als de omschrijvingen op IMDb kloppen, gebeurt er in deel 2 juist weinig en in deel 3 zowat alles.
ik vraag me wel afquote:Op woensdag 2 januari 2013 13:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Deel 2 wordt juist episch met alles wat er rond Smaug gebeurt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(moet zoiets in spoilers trouwens, nagenoeg iedereen heeft de Hobbit toch wel gelezen?
quote:Op woensdag 2 januari 2013 13:37 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
ik vraag me wel afJa spoilers pls! Ik heb alleen de film gezien ;pSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(moet zoiets in spoilers trouwens, nagenoeg iedereen heeft de Hobbit toch wel gelezen?
quote:Op woensdag 2 januari 2013 13:57 schreef Bitterlemon het volgende:
Paar dagen geleden gezien, klopt qua verhaal bar weinig van.Dit. Maarja, kunnen ze er lekker 3 delen van maken hé.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No resentment ever evened out a weaker hand
Inderdaad. Maar als Smaug al in de tweede film verslagen zou moeten worden, hoe erg gaan ze alles in de derde film dan wel niet uitmelken?quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:02 schreef Silv het volgende:
[..]
Dit. Maarja, kunnen ze er lekker 3 delen van maken hé.
Dit. Maarja, kunnen ze er lekker 3 delen van maken hé.quote:
Paar dagen geleden gezien, klopt qua verhaal bar weinig van.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[/quote]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:11 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: mijn versie van het boek is uit 1971, als ik het me goed herinner.
quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:14 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]Het boek is uit 1937, dus dat laatste zal weinig uitmakenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: mijn versie van het boek is uit 1971, als ik het me goed herinner.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
Paar dagen geleden gezien, klopt qua verhaal bar weinig van.Volgensmij is het inmiddels al 48348328 genoemd, maar al die extra informatie staat in de Appendixes. PJ is in The Hobbit trouwer gebleven aan Tolkien dan in LotR.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alleen Azog is er met de haren bijgesleept, die stierf al bij Moria. De kans is echter groot dat dit in de film ook zo was, maar later is aangepast toen bekend werd dat ze er drie films van gingen maken.Amen.
quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:14 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]ik ben benieuwd naar jou versie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: mijn versie van het boek is uit 1971, als ik het me goed herinner.
in de mijne staat dit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:36 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
ik ben benieuwd naar jou versie.
in de mijne staat dit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aha.quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:25 schreef Jivis het volgende:
[..]
Volgensmij is het inmiddels al 48348328 genoemd, maar al die extra informatie staat in de Appendixes. PJ is in The Hobbit trouwer gebleven aan Tolkien dan in LotR.
Alleen Azog is er met de haren bijgesleept, die stierf al bij Moria. De kans is echter groot dat dit in de film ook zo was, maar later is aangepast toen bekend werd dat ze er drie films van gingen maken.
En dat is van alle leeftijden geloof ik, ken genoeg Tolkien fans van 50+ die het maar al te leuk vonden mijn kennis te testen na mijn eerste keer LotR lezenquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:08 schreef Luigi het volgende:
En ik maar denken dat het vooral Trekkies en Star Wars fanaten waren die elkaars e-piemels aan het vergelijken waren omtrent 'kennis' van het betreffende onderwerp.
Mijn god..
Ook lieden met een korte e-piemel (zoals ik) kunnen met een beetje nadenken en handig zoeken (en ff niks te doen hebben) online veel juiste info vinden!quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:08 schreef Luigi het volgende:
En ik maar denken dat het vooral Trekkies en Star Wars fanaten waren die elkaars e-piemels aan het vergelijken waren omtrent 'kennis' van het betreffende onderwerp.
Mijn god..
quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:06 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Aha.Dat is z'n zoon, Bolg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amen.
quote:Op woensdag 2 januari 2013 16:02 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dat is z'n zoon, Bolg.Aha.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan wel zijn, maar daar gaat The Hobbit helemaal niet over. The Hobbit gaat over een Hobbit die een avontuur beleeft, iets dat atypisch is voor Hobbits, en laat zien hoe die Hobbit van een behoudend, wat onzeker mannetje verandert in een avonturier die moediger blijkt dan hij zelf dacht.quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:11 schreef attila_de_hun het volgende:
SPOILER
De Necromancer staat duidelijk genoemd in het boek. Ook dat deze door de White council uit Dol Guldur wordt verdreven (in de tijdsperiode dat het verhaal van "the hobbit"zich afspeelt. Er wordt alleen niet verteld hoe dat wordt gedaan. Ook staat in het boek vermeld dat Radagast aan de rand van Mirkwood woont. Allen Azog is echt nieuw
Tolkien heeft na het verschijnen van LOTR de Hobbit herschreven zodat beide boeken elkaar niet meer tegen spraken.quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:19 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Het boek is uit 1937, dus dat laatste zal weinig uitmaken
Wat de nederlandse vertaling betreft zou ik het niet weten, maar de Engelse is niet zo ingrijpend veranderd als ik de wiki moet geloven.. de 3e en laatste revisie stamt uit 1966 (http://en.wikipedia.org/wiki/The_Hobbit#Revisions)quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:13 schreef Duur het volgende:
[..]
Tolkien heeft na het verschijnen van LOTR de Hobbit herschreven zodat beide boeken elkaar niet meer tegen spraken.
Ook zijn er in diverse vertalingen (amerikaanse editie is in dit opzicht ook een vertaling) "fouten" gemaakt, die het verhaal aardig veranderen.
Zo is er het verhaal dat Tolkien erg boos geweest is op de eerste nederlandse vertaler, omdat die de namen vertaald heeft. Pas toen Tolkien door kreeg dat daarmee de woordgrappen/kunsten die hij gemaakt had met de namen ook in het nederlands begrijpbaar werden, mocht het uitgegeven worden.
Nooit aan gedacht dat Peter Jackson van deze film een prequel wilde maken , dus van alles uit de kast halen om duidelijk maken hoe het allemaal begon???quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:33 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Kan wel zijn, maar daar gaat The Hobbit helemaal niet over. The Hobbit gaat over een Hobbit die een avontuur beleeft, iets dat atypisch is voor Hobbits, en laat zien hoe die Hobbit van een behoudend, wat onzeker mannetje verandert in een avonturier die moediger blijkt dan hij zelf dacht.
Gek genoeg is die transformatie in de film al aan het einde van het eerste deel voltooid, terwijl Bilbo in het boek op dat moment eigenlijk nog steeds een bang, conservatief mannetje is...
Wat lul jij nu een eind in de ruimte?quote:Op woensdag 2 januari 2013 22:12 schreef Sloggi het volgende:
Leuk en aardig, maar hij heeft The Hobbit dus niet verfilmd.
En? Deze film heeft toch iedereen in de bios gezien?quote:Op woensdag 2 januari 2013 22:28 schreef Scorpie het volgende:
Dvd SCr is er. Oke kwaliteit, geluid ook aardig alhoewel 2.0.
Omdat het niet 100% is overgenomen uit het boek, is het geen verfilming van The Hobbit?quote:Op woensdag 2 januari 2013 22:12 schreef Sloggi het volgende:
Ik wil hem thuis nog een keer in 2D bekijkenquote:Op donderdag 3 januari 2013 02:06 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En? Deze film heeft toch iedereen in de bios gezien?
Van Twilight weet ik het niet te zeggen, maar HP is zeker niet 100% uit de boeken verfilmdquote:Op donderdag 3 januari 2013 02:08 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Omdat het niet 100% is overgenomen uit het boek, is het geen verfilming van The Hobbit?
Dat gebeurt zo vaak, Harry Potter en Twilight zijn wellicht de enige uitzonderingen (en daarom waarschijnlijk ook zo slecht).
Nope nog nietquote:Op donderdag 3 januari 2013 02:06 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En? Deze film heeft toch iedereen in de bios gezien?
quote:Op woensdag 2 januari 2013 22:12 schreef Sloggi het volgende:
Deel 1 en 2 wel. En dat waren dan ook meteen hele saaie films.quote:Op donderdag 3 januari 2013 05:32 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Van Twilight weet ik het niet te zeggen, maar HP is zeker niet 100% uit de boeken verfilmd
die hele serie HP heeft toch iets van 3 regisseurs gehad? werd steeds duisterder, wat wel beter wasquote:Op donderdag 3 januari 2013 10:22 schreef Jivis het volgende:
[..]
Deel 1 en 2 wel. En dat waren dan ook meteen hele saaie films.
Vier zelfsquote:Op donderdag 3 januari 2013 10:27 schreef andreas612 het volgende:
[..]
die hele serie HP heeft toch iets van 3 regisseurs gehad? werd steeds duisterder, wat wel beter was
nou daar ga je al, beide hoofdpersonages ook het verkeerde pad op daarnaquote:Op donderdag 3 januari 2013 10:34 schreef Jivis het volgende:
[..]
Waarvan de eerste twee door de regisseur van Home Alone.
Niet haten op Home Alone okeequote:Op donderdag 3 januari 2013 10:34 schreef Jivis het volgende:
[..]
Vier zelfs.
Waarvan de eerste twee door de regisseur van Home Alone.
Dat bedoel ik inderdaad, perfect voorbeeld van waarom een directe boekverfilming niet werkt. Ik wilde niet de hele serie wegzetten als slecht.quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:22 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ook niet. Deel 1 was zo slecht verfilmd dat ik daarna het boek heb gelezen om te kijken waar de hype nu precies over ging.quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:22 schreef Jivis het volgende:
[..]
Het is vrij letterlijk overgenomen hoor. Doordat het tekstuele commentaar van Harry ontbreekt mis je echter een heleboel informatie.quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:06 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ook niet. Deel 1 was zo slecht verfilmd dat ik daarna het boek heb gelezen om te kijken waar de hype nu precies over ging.
Ik krijg er geen 1 gedownload, allemaal not available.quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:13 schreef wolfrolf het volgende:
Deze belabberde dvdscr doet mij bij de vraag opdoemen waarom er intussen niet Blurayscreeners worden gebruikt
Uit deel 1 van HP zijn er ook genoeg karakters en gebeurtenissen uit de boeken niet in de film te zien.quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:22 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ik vind dat je niks mist. Veel te donker, fletse kleuren en constant rare blurry blokjes die een watermark wegblurren.quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:18 schreef valek het volgende:
[..]
Ik krijg er geen 1 gedownload, allemaal not available.
Take down noticesquote:Op donderdag 3 januari 2013 12:18 schreef valek het volgende:
[..]
Ik krijg er geen 1 gedownload, allemaal not available.
dat dus. Sowieso een no brainer aanschaf. De extended cut dat is. Theatrical download ik de full hd variant van.quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:35 schreef attila_de_hun het volgende:
gewoon ff geduld en dan de DVD/Bluray kopen. Dan is het volop genieten, in volle glorie!
ik hoop dat er weer zo een uitgebreide "making of" bij zal zitten. en dat ze bijv. ook wat info erbij doen over hoe Del Toro het zou hebben aangepakt. Lijkt mij interessant om te zie wat de verschillen zouden zijnquote:Op donderdag 3 januari 2013 12:40 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
dat dus. Sowieso een no brainer aanschaf. De extended cut dat is. Theatrical download ik de full hd variant van.
Nog meer nutteloze scènes. Jeuj.quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:40 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
dat dus. Sowieso een no brainer aanschaf. De extended cut dat is. Theatrical download ik de full hd variant van.
Nee, dat is op zich geen probleem (dat was bij LotR ook niet het geval, en die films waren wel gewoon goed). Maar als je het uitgangspunt van de film de nek omdraait en er een heel ander verhaal van maakt kun je moeilijk beweren dat er veel van het boek is overgebleven, ook al komen veel scènes in zekere mate rechtstreeks uit het boek.quote:Op donderdag 3 januari 2013 02:08 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Omdat het niet 100% is overgenomen uit het boek, is het geen verfilming van The Hobbit?
Dat gebeurt zo vaak, Harry Potter en Twilight zijn wellicht de enige uitzonderingen (en daarom waarschijnlijk ook zo slecht).
Gelukkig hoef jij die Extended Edition niet te kopenquote:
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:28 schreef gotrunks het volgende:
Ik heb twee vragen nadat ik de hobbit gezien heb1. Erfstuk van Thorin's familie, het meest waardevolle bezit van de dwergenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2. VerdronkenAmen.
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:50 schreef Jivis het volgende:
[..]
1. Erfstuk van Thorin's familie, het meest waardevolle bezit van de dwergen
2. Verdronken
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:52 schreef Romanus het volgende:
[..]Dat is alleen een naam die er aan gegeven is volgensmij, naar mijn weten is het gewoon een heel uniek juweelstuk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amen.
Volgens mij gaat vooral Saruman in films 2 of 3 op zoek naar The One Ring, zoals het ook beschreven is door Tolkien in appendix B van LOTR.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:22 schreef attila_de_hun het volgende:
Zou Gollum in de volgende delen ook te zien zijn? (ja, ik weet het, in het boek gebeurt dat niet maar wie weet wat voor draai PJ eraan gaat geven. Wellicht gaat Gollum op zoek naar zijn "precious"??)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |