abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120814219
quote:
7s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:01 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ach, je kunt toch op het net al lezen hoe het verhaal grotendeels gaat verlopen.
ja dus? ik weet helemaal niet hoe het verder gaat lopen en heb ook geen behoefte om dat te weten voordat ik de volgende films kijk
pi_120814228
wolfrolf leest geen klassieke romans als The Hobbit :'(.

edit: en planethugo ook al niet :'(.
Amen.
pi_120814243
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:02 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Ja nu dus ook effe graag
Vooruit met de geit. Je bent al de tweede die het vraagt.
pi_120814258
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:02 schreef planethugo het volgende:

[..]

ja dus? ik weet helemaal niet hoe het verder gaat lopen en heb ook geen behoefte om dat te weten voordat ik de volgende films kijk
Oke, ik zet het in een spoiler.
  donderdag 27 december 2012 @ 13:04:56 #55
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_120814287
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:03 schreef Jivis het volgende:

Ik vond het boek maar matig eerlijk gezegd.
LOTR-trilogie is stukken beter.
Helemaal super.
pi_120814306
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:04 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Oke, ik zet het in een spoiler.
Waarom zet je het dan ook openbaar.
pi_120814322
quote:

Ik heb het boek wel gelezen.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:03 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Vooruit met de geit. Je bent al de tweede die het vraagt.
Netjes. Thanks.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_120814324
quote:

nee idd :P

ik lees al heel weinig boeken, behalve sportboeken, de vi en de krant :P
pi_120814366
quote:
9s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:05 schreef Ziba het volgende:

[..]

Waarom zet je het dan ook openbaar.
Ach, ik dacht daar is dit topic voor bestemd.
  Donald Duck held donderdag 27 december 2012 @ 13:07:44 #60
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_120814391
quote:
7s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:01 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ach, je kunt toch op het net al lezen hoe het verhaal grotendeels gaat verlopen.
Meer dan genoeg mensen die alleen de films kijken en geen interesse hebben in het boek.
Ik heb sterk het vermoeden dat degenen die hier buiten tags spoilers plaatsen over dingen die in de 2e of 3e film gaan gebeuren, dat bijzonder expres doen. Ze hopen dat ze reacties krijgen van mensen die 'Spoiler!' roepen waarna ze kunnen reageren met 'mensen die het boek niet gelezen hebben :') ' of iets dergelijks.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_120814508
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:07 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]Ze hopen dat ze reacties krijgen van mensen die 'Spoiler!' roepen waarna ze kunnen reageren met 'mensen die het boek niet gelezen hebben :') ' of iets dergelijks.
Dit noemen we nou projectie.

Maar wie leest dat boek nou? :') Dat is echt iets voor nerds ofzo, wist niet eens dat er boeken van zijn.
pi_120814520
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:02 schreef Ziba het volgende:
:D

Ik heb de film gezien door een impulsieve actie en dat terwijl ik lord of de rings ofzo nooit heb gezien. Zonder dat ik het verhaal wist, begreep ik de film wel en vond ik het op een gegeven moment zelfs spannend. Terwijl ik eigenlijk nooit wat met dit soort films heb. :')
Had ik ook. Ben naarmate de jaren vorderden ook veel meer fantasyverhalen gaan lezen. Heb alles gelezen van Tolkien. Die Tolkien heeft een hele wereld gecreërd. Dat gaat je pet te boven als je alleen de films hebt gezien en niet zijn werken hebt gelezen.

Life of Pi schijnt ook goed te zijn. Volgens mij een 8,4 op IMDb, terwijl The Hobbit een 8,5 staat.
  donderdag 27 december 2012 @ 13:13:47 #63
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_120814615
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:10 schreef Ziba het volgende:

[..]

Dit noemen we nou projectie.

Maar wie leest dat boek nou? :') Dat is echt iets voor nerds ofzo, wist niet eens dat er boeken van zijn.
:')
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:11 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Had ik ook. Ben naarmate de jaren vorderden ook veel meer fantasyverhalen gaan lezen. Heb alles gelezen van Tolkien. Die Tolkien heeft een hele wereld gecreërd. Dat gaat je pet te boven als je alleen de films hebt gezien en niet zijn werken hebt gelezen.

Life of Pi schijnt ook goed te zijn. Volgens mij een 8,4 op IMDb, terwijl The Hobbit een 8,5 staat.
Life of Pi was ook heel goed, maar je moet er van houden. Trage, maar interessante opbouw. Traag verloop, maar vol met karakterontwikkeling. Etc etc
Helemaal super.
pi_120814685
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:13 schreef Kyubey het volgende:
Life of Pi was ook heel goed, maar je moet er van houden. Trage, maar interessante opbouw. Traag verloop, maar vol met karakterontwikkeling. Etc etc
Heb gehoord dat 3D daar heel goed tot zijn recht komt en het verhaal is ook origineel. Misschien vanavond of morgen een bezoekje aan de bios.
  donderdag 27 december 2012 @ 13:20:10 #65
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120814846
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:02 schreef Ziba het volgende:
:D

Ik heb de film gezien door een impulsieve actie en dat terwijl ik lord of de rings ofzo nooit heb gezien. Zonder dat ik het verhaal wist, begreep ik de film wel en vond ik het op een gegeven moment zelfs spannend. Terwijl ik eigenlijk nooit wat met dit soort films heb. :')
Ga Lord of the Rings dan ook maar kijken ;)
pi_120815152
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:05 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Ik heb het boek wel gelezen.

[..]

Netjes. Thanks.
Waar zit je dan in godsnaam over te zeuren? :')

Of is het puur een principekwestie wat betreft spoilertags?
Amen.
pi_120815214
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:28 schreef Jivis het volgende:

[..]

Waar zit je dan in godsnaam over te zeuren? :')
Als je *iets* langer nadenkt is het voor andere users misschien wel erg vervelend om gespoiled te worden.

Bovendien wil ik zelf de artwork helemaal nog niet zien, omdat ik VERRAST wil worden in de bioscoop. Of is dat echt zo moeilijk te bevatten.
pi_120815296
Ik vind het wat deze spoiler betrof inderdaad BS. In andere gevallen ben ik het wel met je eens.
Amen.
pi_120815308
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:33 schreef Jivis het volgende:
Ik vind het wat deze spoiler betrof inderdaad BS. In andere gevallen ben ik het wel met je eens.
Iets wat nog niet in de bioscoop te zien is geweest in spoilertags zetten. Heel simpel.
pi_120815385
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:07 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Meer dan genoeg mensen die alleen de films kijken en geen interesse hebben in het boek.
Ik heb sterk het vermoeden dat degenen die hier buiten tags spoilers plaatsen over dingen die in de 2e of 3e film gaan gebeuren, dat bijzonder expres doen. Ze hopen dat ze reacties krijgen van mensen die 'Spoiler!' roepen waarna ze kunnen reageren met 'mensen die het boek niet gelezen hebben :') ' of iets dergelijks.
Je mist echt veel. Als je de werken leest, dan weet je pas hoe groot de wereld van Tolkien is. Ik hoop, hoewel dat waarschijnlijk nooit gaat gebeuren aangezien Jackson de rechten daar niet voor heeft, dat we een keer The Valar, Melkor en Gothmog te zien krijgen. Dat zijn toch wel de groten der Midden-Aarde naast de Maiar (Gandalf, Sauron, Saruman etc).
pi_120815429
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:33 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Iets wat nog niet in de bioscoop te zien is geweest in spoilertages zetten. Heel simpel.
Doe ik zelf ook altijd. Vond alleen dat er in het geval van deze spoilert wat onnodig stampij gemaakt werd :P. Maar goed, kutdiscussie verder dit.
Amen.
pi_120815578
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:36 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Je mist echt veel. Als je de werken leest, dan weet je pas hoe groot de wereld van Tolkien is. Ik hoop, hoewel dat waarschijnlijk nooit gaat gebeuren aangezien Jackson de rechten daar niet voor heeft, dat we een keer The Valar, Melkor en Gothmog te zien krijgen. Dat zijn toch wel de groten der Midden-Aarde naast de Maiar (Gandalf, Sauron, Saruman etc).
Die rechten peuteren ze heus nog wel los. Ik maak me eerder zorgen over het bronmateriaal: men vond LotR lang onverfilmbaar, maar in het geval van The Silmarillion is dat nog vele malen erger. Des te meer omdat het eerder een verzameling legendes is dan echt een toegankelijk avontuur (zoals The Hobbit en LotR).
Amen.
pi_120815737
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:41 schreef Jivis het volgende:

[..]

Die rechten peuteren ze heus nog wel los. Ik maak me eerder zorgen over het bronmateriaal: Men vond LotR lang onverfilmbaar, maar in het geval van The Silmarillion is dat nog vele malen erger. Des te meer omdat het eerder een verzameling legendes is dan echt een toegankelijk avontuur (zoals The Hobbit en LotR).
The Silmarillion wordt inderdaad een hele grote uitdaging, maar Jackson heeft zich al vele malen bewezen. Hoop echt dat ze het een keer naar het witte doek gaan brengen. The Silmarillion is inderdaad een verhaal van legendes. Al die sterke figuren, dan heb je wel veel goede acteurs nodig. The Hobbit heeft al 250 miljoen euro gekost. The Silmarillion gaat dat ruim overtreffen mocht het zover komen.
pi_120815880
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:45 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

The Silmarillion wordt inderdaad een hele grote uitdaging, maar Jackson heeft zich al vele malen bewezen. Hoop echt dat ze het een keer naar het witte doek gaan brengen. The Silmarillion is inderdaad een verhaal van legendes. Al die sterke figuren, dan heb je wel veel goede acteurs nodig. The Hobbit heeft al 250 miljoen euro gekost. The Silmarillion gaat dat ruim overtreffen mocht het zover komen.
Ik vraag me eerder af of er wel een goed verhaal uit te smeden valt dat niet-Tolkienfans weet te boeien :).
Amen.
  donderdag 27 december 2012 @ 13:53:11 #75
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120816012
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:49 schreef Jivis het volgende:

[..]

Ik vraag me eerder af of er wel een goed verhaal uit te smeden valt dat niet-Tolkienfans weet te boeien :).
De meeste mensen die ik ken die zijn begonnen aan The Silmarillion, zijn afgehaakt, de rest is er niet eens aan begonnen (mijzelf incluis).

En als ik dat zo hoor, met al die 'legendes', wordt het dan niet een soort Thor?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')