Zuipen, snuiven en neuken gok ik zo.quote:Op zaterdag 22 december 2012 21:06 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Raar eigenlijk dat slechte mensen naar de hel gestuurd zouden worden, misschien zoekt de duivel vriendjes of zo.
Zoiets zal het wel zijn.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:52 schreef Nobu het volgende:
[..]
Zuipen, snuiven en neuken gok ik zo.
Maar wat zij "goed gedrag" noemen verschilt wel hemelsbreed (pun intented) met dat wat het Christendom "goed gedrag" noemt. Dus de keuze kan nog steeds fout zijnquote:Op woensdag 16 januari 2013 11:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat hoeft niet zozeer, omdat je allemaal meergodengeloven noemt is het zo dat je niet in een bepaalde god hoeft te geloven om naar hun vorm van de hemel te gaan. Sterker nog, er zijn dan meestal niet eens 2 vormen als in hemel en hel, maar meer of 1 hiernamaals met vele schakeringen(het huis van mijn vader heeft vele kamers) of reincarnatie(met of zonder bewuste plaatsing terug).
Er wordt in die geloven veel meer op gedrag beoordeeld dan op in de juiste god geloven. Daarnaast zijn de goden anders, grilliger, wat de een vermakelijk vindt vindt de ander een groot probleem en weer een ander zou je een goddelijke beloning geven.
Die geloven doen niet aan alleen via mij, jezus christus, die doen aan via vele wegen.
Ik vind Ietsisme wat kaal, dan kan er net zo goed een labeltje "God" op. Al is het wel dat als je dat noemt dat je in God gelooft weer reden aan te nemen dat je Christen bent (of moslim of joods afhankelijk van hoe je er uitziet). Ietsisme is in dat geval wel beter. Al klinkt dat heel twijfelachtig.. Nou ja dan moet er maar een halve kerk worden gebouwd ofzoquote:Op woensdag 16 januari 2013 15:10 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Nu ik er nog eens over nadenk, klinkt het bijna als dit amirite?http://nl.wikipedia.org/wiki/Ietsisme
Ik geloof wel dat er een topicstarter geweest zou kunnen zijn.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:23 schreef SharQueDo het volgende:
Grappig dat TS zich niet meer laat zien in dit topic.
Is lang niet zo erg als mensen die het geloof van liefde prediken maar kleine jongetjes misbruiken, discrimeren en aanzetten tot haat...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:31 schreef pirlo444 het volgende:
Ja totdat ze terminaal zijn en ineens gelovig worden
Nou hebben we t wel weer lang genoeg over Andries Knevel gehadquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is lang niet zo erg als mensen die het geloof van liefde prediken maar kleine jongetjes misbruiken, discrimeren en aanzetten tot haat...
Ik noem angst voor iets wat in mijn ogen een waanbeeld is toch echt een fobie. En je noemt gruwelijke martelingen specifiek, voor mij zijn die onderdeel van dat "waanbeeld" en dus ook geen reden om angst voor te hebben.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Vind je? Angst voor gruwelijke martelingen is niet ongegrond of ongezond, op zich.
Geloof in de hel zou je een waanbeeld mogen noemen, vanuit een bepaalde optiek, maar de angst ervoor is niet fobisch, mi.
Als jij het zo wilt noemen, in mijn ogen blijft het een angst voor een ongegrond iets, zoals, spinnen, muizen, kikkers, etc. Angst voor de hel is geen onredelijke angst, mits je daarin gelooft.quote:Op donderdag 17 januari 2013 01:41 schreef SlechtValk het volgende:
[..]
Ik noem angst voor iets wat in mijn ogen een waanbeeld is toch echt een fobie. En je noemt gruwelijke martelingen specifiek, voor mij zijn die onderdeel van dat "waanbeeld" en dus ook geen reden om angst voor te hebben.
Natuurlijk moet ik mijn reactie in een eerder bericht rectificeren. Ik zei dat atheisten geen angst hebben, natuurlijk hebben atheisten vergelijkbare angsten als ieder christen, alleen is het onderwerp van die angst een andere. M.a.w. natuurlijk hebben "ze" angsten maar niet voor iets waar ze niet in geloven.
Je kunt niet iets vrezen waar je niet in gelooft. Voor mij bestaat God niet dus kan ik er ook niet bang voor zijn zoals jij ook niet bang bent dat je gelooft in de verkeerde God. Volgens moslims ga jij bv naar de hel omdat je de koran en Mohammed verwerpt, ik neem aan dat je daar ook niet mee bezig bent of bang voor bent. Zo is dat voor mij ook, ik ben niet bezig met angsten voor God want hij bestaat niet.quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:56 schreef demetria het volgende:
Beste FOK!kers,
Af en toe kijk ik hier eens rond op FOK! en ik merk dat er hier erg veel atheïsten zitten. Zelf ben ik christen en zou er niet aan moeten denken om atheïstisch te zijn.
Mijn vraag aan jullie: zijn jullie niet bang dat er een kans bestaat dat God er is, en dat je dus naar de hel gaat?
Alvast bedankt,
groetjes
Dat hangt een beetje van het betreffende geloof af, maar in verreweg de meeste gevallen zit een christen dan wel goed, mits ze zich christelijk gedragenquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:18 schreef Grouch het volgende:
[..]
Maar wat zij "goed gedrag" noemen verschilt wel hemelsbreed (pun intented) met dat wat het Christendom "goed gedrag" noemt. Dus de keuze kan nog steeds fout zijn
Inderdaad.quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:33 schreef Beathoven het volgende:
Als je als seriemoordenaar in de gevangenis een bijbel vindt en je wordt vervolgens een bijbel-nerd en een "goed mens" door de lessen van de here Jezus te volgen, dan hoor je de engelen boven je al zingen. Daarom verwerp ik het concept van de hel en de hemel als de 2 vakjes waar je na je dood in gegooid kan worden.
Exactly my point. Ik geloof er niet in en dus is het voor mij een onredelijke angst.quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
...
Angst voor de hel is geen onredelijke angst, mits je daarin gelooft.
Ergens missen we elkaar, maar goed, niet echt boeiendquote:Op donderdag 17 januari 2013 17:54 schreef SlechtValk het volgende:
[..]
Exactly my point. Ik geloof er niet in en dus is het voor mij een onredelijke angst.
Dat is nou precies wat ik wel heel erg boeiend vind... hoe het kan dat sommige mensen op bepaalde punten diametraal kunnen denken.quote:Op donderdag 17 januari 2013 19:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ergens missen we elkaar, maar goed, niet echt boeiend
Nouja, ik denk (tenminste, dat hoop ik) dat ik wel snap wat SlechtValk bedoelt. Je zegt immers:quote:Op donderdag 17 januari 2013 19:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ergens missen we elkaar, maar goed, niet echt boeiend
Volgens mij is het dat wederom nèt nietquote:Op vrijdag 18 januari 2013 02:49 schreef SlechtValk het volgende:
[..]
Dat is nou precies wat ik wel heel erg boeiend vind... hoe het kan dat sommige mensen op bepaalde punten diametraal kunnen denken.
Volgens mij weten we ook beiden best wel waar we elkaar mislopen, namelijk op het punt waar we iets voor waarheid aannemen...
In m'n volgende leven hoop ik terug te komen als vogelquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:23 schreef virl3 het volgende:
Ik hoop eigenlijk of reincarnatie.. Kan ik 't volgende leven verder Fokken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |