abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 januari 2013 @ 17:00:45 #226
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_121807284
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 16:56 schreef GigaNova het volgende:

[q]Een atheist is iemand die denkt dat er geen God is? :?
Beter: iemand die niet gelooft in het bestaan van (een) God (welke dan ook). ;)
(Un)masking for the greater good.
  zondag 20 januari 2013 @ 17:01:32 #227
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_121807317
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 16:59 schreef Smack10 het volgende:
Ik denk dat atheïsten niet geloven omdat hun iets ernstigs is overkomen of omdat ze willen ontkennen dat er een groter "iets" is dan hunzelf.
Waarom zou iemand die niet gelooft in een god iets ernstigs zijn overkomen?

Niet geloven in een godheid, betekent niet automatisch dat een atheïst denkt dat-ie geen deel uit maakt van een groter geheel. Hij meent alleen dat dat 'grotere' geen godheid is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Natalie op 20-01-2013 17:06:47 ]
pi_121807326
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 16:59 schreef GigaNova het volgende:

[..]

Een God die buiten tijd bestaat heeft inderdaad geen begin nodig. Onze gelimiteerde hersens kunnen dat gewoon niet verwerken, denk ik. :s)
Dito voor een oerknal uit het niets.
pi_121807336
quote:

[..]

Een God die buiten tijd bestaat heeft inderdaad geen begin nodig. Onze gelimiteerde hersens kunnen dat gewoon niet verwerken, denk ik. :s)
Diep ^O^

Maar met de komst van de supercomputers (kwantum/nano blabla etc.) die slimmer zijn dan de mens komen we wellicht tot inzicht.

Overigens kan de mensheid net zo goed een nieuwe bigbang zelf maken en daarmee een "werkelijkheid" creëren. Ik denk dat dat in de toekomst ook gaat gebeuren en op een gegeven moment die mensen zich hetzelfde afvragen als wij nu :Y
  zondag 20 januari 2013 @ 17:02:12 #230
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121807340
quote:
Ik denk dat atheïsten niet geloven omdat hun iets ernstigs is overkomen of omdat ze willen ontkennen dat er een groter "iets" is dan hunzelf.
Neuh, ik ben nooit met een geloof opgevoed, en geleerd zelf na te denken.
Waarom geloof jij aan een god? Omdat je dat is wijsgemaakt, maar er is geen enkel objectief bewijs voor.
Als je pa en moe moslims waren geweest was jij moslim geweest en als ze in bosgeesten hadden geloofd had jij dat waarschijnlijk ook gedaan tot er een misionaris voorbij kwam die je misbruikte.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_121807367
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 17:00 schreef Natalie het volgende:

[..]

Beter: iemand die niet gelooft in het bestaan van (een) God (welke dan ook). ;)
Je ziet ook weleens dat mensen die wat overkomen is ineens 'in den Heere' zijn..
pi_121807376
Ik lees vanaf het begin mee, maar dit valt niet meer te volgen.

Waarom zou je bang zijn voor iets waarin je niet geloofd, dat is de vraag. Een Atheist hoeft niet perse niet in het hiernamaals of een volgend leven te geloven, dat heft er niets mee te maken. Atheist is simpelweg het tegenovergestelde van een Theist (iemand die overtuigd is van het bestaan van god of goden)

Zelf vrees ik de dood niet, maar dat komt niet omdat ik denk dat hierna iets goeds komt, maar meer omdat ik accepteer dat dingen gaan zoals ze gaan.

Voor mij is het simpele bewijs voor het niet bestaan van god, waarom een cirkel voor een rechte lijn of mogelijk andere cirkel zetten als de lijn ook gewoon kan beginnen. Waarom is het logischer dat god zichzelf creeerd en daarna onze wereld, dan dat deze wereld zichzelf heft gecreeerd.
Ik zie geen logica of bewijs voor et bestaan van god, maar wel een logica in het niet bestaan.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
  zondag 20 januari 2013 @ 17:03:12 #233
45206 Pietverdriet
pi_121807381
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 17:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Open er een topic over, in W&T of hoe heet dat zitten genoeg mensen die je dat uit kunnen leggen.
pi_121807396
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 17:01 schreef Natalie het volgende:

[..]

Waarom zou iemand die niet gelooft in een god iets ernstigs zijn overkomen?
Kan toch een reden zijn om van je geloof af te wijken.

Ik zeg niet dat het per definitie bij niet-gelovigen dat het geval is.
pi_121807398
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 17:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Onmogelijk sins de oerknal al bestond in tijd (anders kan hij dus niet ontploffen).

Voor elke gebeurtenis is een reden, dus de oerknal moest wel een reden hebben. :)
  zondag 20 januari 2013 @ 17:04:43 #236
45206 Pietverdriet
pi_121807449
quote:

[..]

Een god die buiten de tijd staat, en buiten het universum, bestaat dus niet, want hij staat buiten de gehele werkelijkheid.
pi_121807491
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2013 17:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een god die buiten de tijd staat, en buiten het universum, bestaat dus niet, want hij staat buiten de gehele werkelijkheid.
Wat is werkelijkheid? Zoals we die in boeken lezen? Wat we zien? Brein krakend! :D
  zondag 20 januari 2013 @ 17:06:45 #238
45206 Pietverdriet
pi_121807534
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 17:05 schreef GigaNova het volgende:

[..]

Wat is werkelijkheid? Zoals we die in boeken lezen? Wat we zien? Brein krakend! :D
Nee, wat is de waarneming van de werkelijkheid.
pi_121807557
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 17:03 schreef GigaNova het volgende:

[..]

Onmogelijk sins de oerknal al bestond in tijd (anders kan hij dus niet ontploffen).

Voor elke gebeurtenis is een reden, dus de oerknal moest wel een reden hebben. :)
Ik heb begrepen dat tijd en ruimte zijn ontstaan met de oerknal. Aangezien we nog niet alles wat er te weten valt over natuurwetenschappen en god, en zeker wij tweeën niet, lijkt het gewaagd er stellige uitspraken over te doen.
pi_121807574
We gebruiken werkelijkheid als de geconstateerde waarnemingen van het "normaal". Lijkt mij.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_121807583
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2013 17:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Neuh, ik ben nooit met een geloof opgevoed, en geleerd zelf na te denken.
Waarom geloof jij aan een god? Omdat je dat is wijsgemaakt, maar er is geen enkel objectief bewijs voor.
Als je pa en moe moslims waren geweest was jij moslim geweest en als ze in bosgeesten hadden geloofd had jij dat waarschijnlijk ook gedaan tot er een misionaris voorbij kwam die je misbruikte.
Hmm. Dus mensen met een geloof kunnen daar niet zelf voor kiezen?

Ik kan heel goed zelf nadenken en eruit filteren wat ik realistisch acht en wat niet.

Feit blijft dat wij niet alles kunnen beredeneren over hoe alles werkt in ons universum.

Geloof zie ik daarnaast ook als een groep mensen die een betere toekomst willen en daarvoor werk verrichten. Mensen geloven dus in een beter toekomst.

Hoop doet leven, met als hulpmiddel geloof.

Dit hoeft niet perse in een God te zijn. God is sowieso een vaag begrip.
pi_121807610
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2013 17:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Buiten onze huidige werkelijkheid bedoel je.
pi_121807621
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 17:03 schreef GigaNova het volgende:
[..]

Tijd als dimensie voor dit universum is met de oerknal ontstaan.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 20 januari 2013 @ 17:09:43 #244
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_121807653
quote:
11s.gif Op zondag 20 januari 2013 16:07 schreef Natalie het volgende:

[..]

Blij dat ik dat niet tegen m'n moeder heb gezegd toen ze aan de hartbewaking lag 5 jaar geleden....
Toen er bij mij een auto-immuun ziekte werd geconstateerd zei ik tegen de arts: Goh dat verklaard mijn vrijgezellenbestaan, zelfs mijn eigen lichaam vind mij afstotelijk.
Kreeg ik een psychiater op mijn dak!!! Humorloze idoot.

On topic: Ik vind de gedachte van reïncarnatie wel geruststellend. Het beeld van de oude man met de baard op een wolk met harpspelende engeltjes vind ik niet heel realistisch, maar het zou zomaar kunnen. De gevolgen van je keuzes moet je in je leven al dragen en niet afschuiven op de periode na je dood.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  zondag 20 januari 2013 @ 17:10:10 #245
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_121807673
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 17:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Je ziet ook weleens dat mensen die wat overkomen is ineens 'in den Heere' zijn..
Aan de ene kant kan ik me daar wat bij voorstellen. 't Is menselijk om te zoeken naar redenen en oorzaken voor iets, of dat nu goed of slecht is. En zolang ze daar steun in vinden, is daar ook niet mis mee.

Maar altijd stug volhouden dat er geen god bestaat, en daarna ineens het licht zien en iedere zondag in de kerk zitten... daar krijg ik altijd de kriebels van. Ik bedoel: maak een keuze, sta erachter, maar dat switchen van het ene naar het andere uiterste.. mwa.

[ Bericht 0% gewijzigd door Natalie op 20-01-2013 17:16:45 (taalcorrectie) ]
  zondag 20 januari 2013 @ 17:10:20 #246
45206 Pietverdriet
pi_121807680
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 17:08 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Buiten onze huidige werkelijkheid bedoel je.
Nee, buiten de werkelijkheid.
  zondag 20 januari 2013 @ 17:11:24 #247
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_121807725
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 17:03 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Kan toch een reden zijn om van je geloof af te wijken.

Ik zeg niet dat het per definitie bij niet-gelovigen dat het geval is.
Nee, dat je dat mogelijk bedoelde ging hier ook dagen toen ik de post van E_O las :)
pi_121807727
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 17:10 schreef Natalie het volgende:

[..]

Aan de ene kant kan ik me daar wat bij voorstellen. 't Is menselijk om te zoeken naar redenen en oorzaken voor iets, of dat nu goed of slecht is. En zolang ze daar steun in vinden, is daar ook niet mis mee.

Maar altijd stug volhouden dat er geen god bestaat, en daarna ineens het licht zien en iedere zondag in de kerk zitten... daar krijg ik altijd de kriebels van. Ik bedoel: maak een keuze, sta erachter, maar dat swichen van het ene naar het andere uiterste.. mwa.
Ik ken niet zulke switchers eigenlijk, jij wel?
pi_121807800
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 17:09 schreef Uccie het volgende:

[..]

Toen er bij mij een auto-immuun ziekte werd geconstateerd zei ik tegen de arts: Goh dat verklaard mijn vrijgezellenbestaan, zelfs mijn eigen lichaam vind mij afstotelijk.
Kreeg ik een psychiater op mijn dak!!! Humorloze idoot.

(...)
Geniaal, had ik ook moeten doen.

Ook OT;

Ik heb eigenlijk een counter-vraag richting Theisten. Waarom hebben jullie angst voor god?
Waarom zou je bang zijn dat god boos op je is als je iets fout doet? Boosheid zou god heel menselijk maken en dat is toch juist niet de bedoeling.
pi_121807818
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2013 16:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heerlijk.
Zo vroeg ik de man die langskwam, die ark van Noach, hoe groot zou die wel niet zijn geweest?
Euh, ja groot
Groter dan een supertanker?
Euh, ja, euh
Hoe kan je zo een groot schip zeewaardig uit hout bouwen terwijl ons dat alleen maar de laatste, 20 jaar lukt, en dan met zeer taai modern staal?
Zaagde de man volledig door, heel vriendelijk, over dat een schip van die grote nooit van hout gemaakt kon worden, en okay, laten we zeggen dat het kan, waar haalt ie de bomen voor het hout vandaan, die Noach, in zijn eentje? Bij de gamma om de hoek? Hoe zaagt ie daar planken van met zijn bronzen zaagje.
De man werd steeds vertwijfelder en bozer. Werd er dan weer uitgestuurd. Zei hem dan dat dit geen argument was maar wanhoop en vertwijfeling.
Heerlijk, wat werd ie kwaad.
Juffrouw Koosje was gelukkig altijd bereid om de middenweg te kiezen door te zeggen: "dat weet ik niet", of "niet alles is letterlijk te nemen". Een ontzettend lieve vrouw was het, al merkte je soms wel dat ze stiekem vermoeid raakte van al die bijdehante kleine wijsneuzen. :P

quote:
Zelf denk ik dat het meer een vorm van controle is. Angst voor het onbekende wegnemen door wat niet past in concepten als onmogelijk of niet-bestaand te betitelen. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')