De kerstdagen zijn in aantocht, net als het nieuwe jaar; iets wat bij FOK!games niet onberoerd blijft. Zoals elk jaar is er op FOK!games een grote kerstprijsvraag vol games en goodies die je kunt winnen.
Elke dag kun je vragen beantwoorden en logo's raden, om daarmee punten bij elkaar te sprokkelen die je uiteindelijk in kunt zetten voor game(s) of goodie(s) naar eigen keuze in de kerstveiling. Vragen beantwoorden kan vanaf dinsdag 25 december tot en met woensdag 2 januari en elke dag zullen er nieuwe vragen bij komen. Ook slechts één vraag beantwoorden kan je een prijs opleveren, dus ook als je geen vakantie hebt kun je deelnemen.
Om alvast iets te geven om naar uit te kijken: er zijn veel games die je kunt winnen, zoals Diablo III, Mass Effect 3, Transformers: Fall of Cybertron, Zone of the Enders, Monster Hunter Tri, T-shirts van allerlei games, etc.
Als hoofdprijs is er door Nokia een 808 PureView beschikbaar gesteld. Voor ieder wat wils dus! Houd FOK!games aankomende week dus goed in de gaten!
We bedanken Activision Blizzard, Bethesda, Electronic Arts, Konami, Microsoft, Nintendo, Nokia, Rockstar, Sony, Square Enix en Ubisoft voor de prijzen die ze speciaal voor deze veiling ter beschikking hebben gesteld.
Nokia 808 PureView
Die prijzen zijn inmiddels niks meer waard zeker?quote:Op vrijdag 21 december 2012 19:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik heb m'n prijs uit de editie van 2010 nog steeds niet (serieus!)
GAM / [KPV] #4 Laatste punten uitgeven!
Dat waren de prijzen die Bol had moeten versturen? Apart, er zijn tegoedbonnen van bol verzonden en volgens mij had ik van iedereen een thanks gezien. Zullen we dit verder via pm regelen, ik heb denk ik wel een oplossing. Om nu nog bij Bol aan te kloppen is wat laat en hoort ook niet thuis in dit nieuwe jaarquote:Op vrijdag 21 december 2012 19:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik heb m'n prijs uit de editie van 2010 nog steeds niet (serieus!)
GAM / [KPV] #4 Laatste punten uitgeven!
1. Geen idee, op welke manier probeer je het? Volgens mij kon dat in eerdere edities ook niet.quote:Op dinsdag 25 december 2012 10:09 schreef Jesse_ het volgende:
Waarom kan ik de antwoorden niet wijzigen?
En er is geen antwoord dingetje voor de opdracht vraag, of mis ik iets?
We hebben aardig wat prijzen, dus zelfs met een paar punten win je vast al iets. Ook hebben we elke dag een opdracht en een bonuscode, dus kansen zat om puntjes te sprokkelen. De nieuwsarchieven zijn de oplossing voor de rest, maar soms is het nog zoeken (dat moesten wij ookquote:
Ik moet het weer eens aanzwengelen, maar voor vandaag zwengel ik alleen mijn hoofdkussen nog aanquote:Op dinsdag 25 december 2012 16:30 schreef bigbass het volgende:
Yay, dit topic maar weer volgenGaat de IRC ook weer in gebruik?
quote:Je kunt de vragen beantwoorden via de speciale Kerstprijsvraag-pagina.
Oeps, ik had verkeerd gekeken.quote:Op woensdag 26 december 2012 23:51 schreef Pheno het volgende:
Het staat nochtans in het sitenieuws:
[..]
Nee hoor, alles is terug te vinden in artikelen op de website.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:30 schreef Jesse_ het volgende:
Het zijn wel erg veel ons kent ons vragen, zo win ik natuurlijk nooit iets
Ik heb maar 1 vraag niet hoeven opzoeken so far, en (bijna) alles is prima te vinden.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:30 schreef Jesse_ het volgende:
We hebben al een tijdje een zoekfunctie op FOK!. Het heeft even geduurd, dat weet ik, maar het is er nu een jaartje of twee (of is dat mijn gevoel) en het werkt snel en effectiefquote:Op vrijdag 28 december 2012 11:30 schreef Jesse_ het volgende:
Alles wordt nog met de hand nagekeken dus grote kans dat dit de komende dagen wat zal stijgen.quote:Op zaterdag 29 december 2012 21:03 schreef DrNick het volgende:
Ik heb 8 vragen beantwoord, maar nog maar 5 punten, terwijl dit er zeker meer moeten zijn. Wordt hier later nog naar gekeken?
quote:Op zaterdag 29 december 2012 21:05 schreef wc-eend het volgende:
[..]
Alles wordt nog met de hand nagekeken dus grote kans dat dit de komende dagen wat zal stijgen.
Je weet niet hoe lief ign is met het geven van het ip adres in dit geval, dus wie weetquote:Op zondag 30 december 2012 15:29 schreef lordteddybeer het volgende:
Valsspelers:![]()
Zeker irritant dat je er niks aan kan doen, omdat iemand zich ook onder een andere naam kan inschrijven
En ik heb dr maar 3 punten bij ipv de 6 verwachttequote:Op maandag 31 december 2012 09:20 schreef wc-eend het volgende:
Op dit moment alles met de hand nagekeken
alles goed bijhouden dan kan je het over een paar dagen checkenquote:Op maandag 31 december 2012 10:15 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
En ik heb dr maar 3 punten bij ipv de 6 verwachtte
Welke had ik fout, 7-8 of 6-8?
Veel levert het diegene iig niet opquote:Op zondag 30 december 2012 12:24 schreef bigbass het volgende:
http://www.ign.com/boards/threads/help.452816650/
Geen idee of jullie er er wat aan kunnen doen.
Ik denk dat dit (uit sponsoroverwegingen) een uitzondering is. Het antwoord in dat bericht is in elk geval correctquote:Op dinsdag 1 januari 2013 18:22 schreef zombieater het volgende:
Bij vraag 8-4 is het antwoord volgensmij alleen te vinden op frontpage. Maar alle antwoorden moeten op fok!games staan tog?
Het artikel is geschreven door iemand van FOK!games en heeft ook op onze website gestaanquote:Op dinsdag 1 januari 2013 18:22 schreef zombieater het volgende:
Bij vraag 8-4 is het antwoord volgensmij alleen te vinden op frontpage. Maar alle antwoorden moeten op fok!games staan tog?
Zo lastig dat er in ieder geval om hulp gevraagd wordt door in ieder geval 1 userquote:Op woensdag 2 januari 2013 13:09 schreef Rossdale het volgende:
Het was wel erg pittig dit jaar zeg, vooral die klote charactersDaar heeft een shopper zich goed op uitgeleefd hehe
Heb je voor mij het linkje naar die 4chan board?quote:Op woensdag 2 januari 2013 16:59 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Zo lastig dat er in ieder geval om hulp gevraagd wordt door in ieder geval 1 user![]()
[ afbeelding ]
Vast wel, ik zit er nu in de buurt en heb weinig tijd gehad om te zoeken. Wellicht na handmatige controles dat ik daar zelfs overheen kom.quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:33 schreef DrNick het volgende:
Zijn er mensen met meer dan 150 punten?
Ja ik zit daar wel overheen, maar ik gok dat er zelfs een aantal personen tegen of over de 200 punten zitten. Dat red ik dan bij lange na niet, tenzij ik alle gokvragen toevallig goed heb ofzoquote:Op woensdag 2 januari 2013 23:33 schreef DrNick het volgende:
Zijn er mensen met meer dan 150 punten?
Voorgaande jaren werden er nog wel eens een quiz gehouden in de IRC, of werd er gehint naar mogelijke bonuspunten op een bepaalde middag. Dat zijn dingen die mensen naar de IRC halen waar ze dan blijven hangen.quote:Op maandag 7 januari 2013 19:57 schreef Pheno het volgende:
Je mag altijd per pm of dm aangeven hoe we dat actiever kunnen krijgen, maar om mensen nu met een pistool op hun slaap te laten reageren in dit topic gaat wel wat ver
Ik weet wel dat er al antwoorden worden vergeleken in dit topic:
GAM / [KPV] De kerstprijsvraag editie 2012 - Antwoorden - Niet officieel
Lijkt erop dat mijn dingen in ieder geval nagekeken zijnquote:Op maandag 7 januari 2013 21:09 schreef Pheno het volgende:
Er waren wat technische problemen bij het nakijken in het weekend, maar volgens mij is alles nu gedaan. Ik ga het vragen, maar ik verwacht vanavond anders morgen.
Na een week vol vragen over games, de gamesite en meer is de veiling vanaf vandaag geopend. Je kunte jouw verdiende punten inzetten op diverse items. Omdat het nogal wat items zijn hebben we de starttijd van de bieding op items verdeeld over de week.
Voor bepaalde items begint het dus vandaag, 8 januari. De laatste itemronde is 15 januari. Elk item zal een week beschikbaar zijn om op te bieden, zodat iedereen voldoende tijd heeft te kijken, te beslissen en punten in te zetten op zijn of haar gewenste items. Er zijn veel games die je kunt winnen, zoals Diablo III, Mass Effect 3, Transformers: Fall of Cybertron, Zone of the Enders, Monster Hunter Tri, T-shirts van allerlei games, etc. Als hoofdprijs is er door Nokia een 808 PureView beschikbaar gesteld. Op dit item is gedurende de hele veiling te bieden.
De veiling verloopt via de ondertussen bekende veilingportal. Onder het kopje prijzen zie je alle mogelijk te winnen prijzen. De einddatum staat erbij. Onderin de lijst, de items met als einddatum 15 januari zijn als eerste beschikbaar om op te bieden. Als er op een item te bieden is vind je dat op desbetreffende itempagina zelf, onderaan de beschrijving en foto. Vergeet niet je adres in te vullen bij je profiel!
We bedanken nogmaals Activision Blizzard, Bethesda, Electronic Arts, Konami, Microsoft, Nintendo, Nokia, Rockstar, Sony, Square Enix en Ubisoft voor de prijzen die ze speciaal voor deze veiling ter beschikking hebben gesteld.
Nokia 808 PureView
Nee, zodra iemand een hoger bod plaatst krijg je je punten terug, die kun je dus weer opnieuw inzettenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 09:30 schreef Jesse_ het volgende:
Verlies je punten die je inzet maar geen prijs opleveren?
Dat betekent dus aanwezig zijn als de deadline verlooptquote:Op dinsdag 8 januari 2013 09:38 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Nee, zodra iemand een hoger bod plaatst krijg je je punten terug, die kun je dus weer opnieuw inzetten
dat is een veelgebruikte tactiekquote:Op dinsdag 8 januari 2013 09:41 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Dat betekent dus aanwezig zijn als de deadline verloopt
Als je voor zo min mogelijk punten een prijs wil winnen wel ja. Je kunt ook voor jezelf een max aantal punten voor een prijs bepalen en die gewoon meteen inzetten.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 09:41 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Dat betekent dus aanwezig zijn als de deadline verloopt
Ik heb niet zoveel punten, ik zal wel moetenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 09:42 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Als je voor zo min mogelijk punten een prijs wil winnen wel ja. Je kunt ook voor jezelf een max aantal punten voor een prijs bepalen en die gewoon meteen inzetten.
Je puntenaantal is al bekend en kun je ook zien, hier gaat niks meer aan veranderen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 09:43 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Ik heb niet zoveel punten, ik zal wel moeten
Daarom ben ik ook wel benieuwd naar de antwoorden op de bonusvragen, kan ik een beetje zien waar ik sta met mijn puntenaantal
Dat weet ik, maar de antwoorden op de bonusvragen bevatten wel wat interessante statistiekjes.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:45 schreef wc-eend het volgende:
[..]
Je puntenaantal is al bekend en kun je ook zien, hier gaat niks meer aan veranderen.
Bij promo-materiaal krijg je een recensie-kopie. Die zijn gewoon speelbaar maar het zal waarschijnlijk nodig zijn een Online Pass aan te moeten schaffen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:25 schreef jespertje het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de games zoals battlefield 3, diablo 3 etc. Kun je bij deze games ook online of is dit niet mogelijk? Ik zie namelijk bij een aantal games wel staan dat het promo materiaal was, maar bij een aantal niet.
Bij het aantal dat het er niet staat is het geen promo, maar winkelversie. Dan kun je dus online. EA is bv weer zo aardig geweest promo's op te sturen met online code overigens.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:25 schreef jespertje het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de games zoals battlefield 3, diablo 3 etc. Kun je bij deze games ook online of is dit niet mogelijk? Ik zie namelijk bij een aantal games wel staan dat het promo materiaal was, maar bij een aantal niet.
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 08:04 schreef Pheno het volgende:
De antwoorden voor de reguliere vragen (dag 1 t/m dag 8):
http://games.fok.nl/speci(...)2-de-antwoorden.html
Dit was mijn antwoordquote:Hoe een flashback handig is voor een loshangende deur is ons een raadsel. We proberen het de volgende keer eens uit
Ach, die is pas een weekje aan de gang. Vanavond sluiten de eerste items dus ik verwacht inderdaad wel wat jagers die op het laatst gaan biedenquote:
Ja, dat bedoel ik eigenlijk ook. Vanavond de eerste veilingen die zullen sluiten en het snipen zal vast wel weer los gaan. Succes met het verzenden van de prijzenquote:Op maandag 14 januari 2013 08:29 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ach, die is pas een weekje aan de gang. Vanavond sluiten de eerste items dus ik verwacht inderdaad wel wat jagers die op het laatst gaan bieden
En dan kan ik hopelijk morgen al wat dingen versturen. Om alles in 1x te doen wordt gewoon te bizar, voor mij en voor het arme slachtoffer bij het postkantoor
Zet dan ff een notice op de "bieden" pagina zodat mensen hun adres niet vergeten.quote:Op maandag 14 januari 2013 08:29 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ach, die is pas een weekje aan de gang. Vanavond sluiten de eerste items dus ik verwacht inderdaad wel wat jagers die op het laatst gaan bieden
En dan kan ik hopelijk morgen al wat dingen versturen. Om alles in 1x te doen wordt gewoon te bizar, voor mij en voor het arme slachtoffer bij het postkantoor
Als het goed is staat het vrij duidelijk in het bericht. Plus dat ik het gewoonweg niet kanquote:Op maandag 14 januari 2013 18:48 schreef mzmr7 het volgende:
[..]
Zet dan ff een notice op de "bieden" pagina zodat mensen hun adres niet vergeten.
Heb je goed gehandeldquote:Op maandag 14 januari 2013 21:36 schreef zombieater het volgende:
197 punten op ICO-collection o_O
Kan er overheen, maar of ik m zoveel waard vind xD
Inderdaad. Ik snap niet waarom ze dat zo vreemd vinden en neem aan dat dat ook gewoon is goedgerekend.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:47 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dit was mijn antwoordStond serieus in een bericht
quote:Over flashbacks gesproken, ook hier zitten die in het spel. Je kunt een flashback gebruiken om een stukje terug in de tijd te gaan en zo een bocht of stukje parkoers opnieuw te doen. Van mij had het niet gehoeven, want het hoort nu eenmaal bij de leercurve om zo perfect mogelijk te rijden. Maar vooruit, die loshangende deur ziet er ook niet uit, dus hup, flashback.
Vorig jaar (of het jaar daarvoor) sloten veilingen op verschillende tijden. Dat vond ik persoonlijk ook fijner.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:35 schreef echid het volgende:
[..]
Heb je goed gehandeld. Dat waren mijn punten. Ik kan niet tot laat in de avond opblijven omdat ik 's ochtends vroeg eruit moet en ik kan het niet maken om met kleine oogjes op mijn werk te verschijnen.
Lijkt mij toch ook. Pheno heeft hier wellicht uitsluitsel over?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:37 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik snap niet waarom ze dat zo vreemd vinden en neem aan dat dat ook gewoon is goedgerekend.
http://games.fok.nl/previ(...)ly-championship.html
[..]
Aangezien ik alles nagekeken heb kan ik aangeven dat de meeste flashback antwoorden goed zijn gerekend.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:38 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Lijkt mij toch ook. Pheno heeft hier wellicht uitsluitsel over?
Nog fijner zou zijn als eind-tijden voor de veiling niet exact zichtbaar zouden zijn. Inplaats daarvan zou er een tijdspanne moeten worden aangegeven waartussen de veiling sluit. Bijv 21:00-23:30quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:37 schreef Thormodo het volgende:
Vorig jaar (of het jaar daarvoor) sloten veilingen op verschillende tijden. Dat vond ik persoonlijk ook fijner.
Tevens had ik in mijn hoofd dat de eerste veilingen pas vanavond zouden eindigen.
Elk jaar is de discussie er weer. Maar er is toch niks mis met snipen. Als ze het echt willen voorkomen kunnen ze doen dat de veiling XX seconden open blijft na een bod. Maar dan moet je net zo goed wakker zijn wil je dan winnen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:23 schreef mzmr7 het volgende:
[..]
Nog fijner zou zijn als eind-tijden voor de veiling niet exact zichtbaar zouden zijn. Inplaats daarvan zou er een tijdspanne moeten worden aangegeven waartussen de veiling sluit. Bijv 21:00-23:30
Anders kan iedereen elkaar op het laatste moment overbieden met 1 punt. Een alternatief voor dit probleem zou zijn een minimum bod gebaseerd op het hoogste bod van ieder item, dat langzaam toeneemt naarmate er niet geboden wordt. Hoe langer mensen wachten met bieden, hoe meer punten ze in moeten zetten. Dan gaat de veiling gewoon lekker strak door, en dan weten alle deelnemers waar ze aan toe zijn. Maar dan moet de lengte van de veiling wel ingekort worden, want die is nu veel te langdradig. 2 dagen de tijd om te bieden is mooi zat.
Jawel, het zorgt ervoor dat de punten per prijs infrequent toenemen. Waardoor deelnemers niet weten waar ze aan toe zijn. Mensen met weinig punten of ervaring met de prijsvraag lopen daardoor prijzen mis omdat ze denken kans te hebben, en ultiem lopen ze tegen de boom.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:39 schreef RPG het volgende:
Elk jaar is de discussie er weer. Maar er is toch niks mis met snipen. Als ze het echt willen voorkomen kunnen ze doen dat de veiling XX seconden open blijft na een bod. Maar dan moet je net zo goed wakker zijn wil je dan winnen.
Het huidige systeem is juist langzaam. Zowel door de lengte als het gedrag dat dit model veroorzaakt. Vooral de lengte is te lang, 4 dagen de tijd om de bieden is onzin voor alles behalve de hoofdprijs, die naar mijn inzien al zo goed als gewonnen is. De opmaak van de veiling pagina kan ook veel beter, ieder item moet worden gesorteerd op openingsdatum en hoogste bod. En alle items moeten per einddatum binnen hun eigen kader worden geplaatst.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:39 schreef RPG het volgende:
Langzaam oplopende punten is een minder leuk systeem omdat dan mensen met weinig punten uberhaubt nauwelijks kans op prijzen hebben. Zij zullen al snel bij het begin van de veiling moeten bieden en daarna niet meer kunnen bieden omdat het ze dan teveel punten kost. Nu kan je nog makkelijk voor 10 punten objecten winnen.
Primaquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:16 schreef wc-eend het volgende:
[..]
Aangezien ik alles nagekeken heb kan ik aangeven dat de meeste flashback antwoorden goed zijn gerekend.
Ironisch is dat mensen die onregelmatig werken juist verliezen door snipen, en niet door mogelijke kortere duur, niemand werkt namelijk 3 dagen achter elkaar. Verder kan je van veilen geen berekenbaar spel maken. En een spel dat niet berekenbaar is, is geen spel. Het principe is simpel; je hebt genoeg punten, of je hebt het niet.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:48 schreef wc-eend het volgende:
Je moet daarnaast niet vergeten dat er mensen zijn die gewoon onregelmatig werken of andere dingen hebben.. Deze tijden houden we al jaren aan het snipen brengt gewoon een extra spelelement mee..
Het is niet of je genoeg punten hebt. Het is zorgen dat je de meeste aantal punten bij de afloop van de veiling hebt geplaatst. Zet je vroeg in op een veiling houd dat in dat je de prijs omhoog haalt en dat je je punten niet ergens anders voor kan gebruiken tot je overboden bent. Je moet dus zelf bedenken of dat handig is. Zelf zal ik nooit van te voren bieden op een prijs voor die reden.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:57 schreef mzmr7 het volgende:
[..]
Ironisch is dat mensen die onregelmatig werken juist verliezen door snipen, en niet door mogelijke kortere duur, niemand werkt namelijk 3 dagen achter elkaar. Verder kan je van veilen geen berekenbaar spel maken. En een spel dat niet berekenbaar is, is geen spel. Het principe is simpel; je hebt genoeg punten, of je hebt het niet.
Het feit dat mensen hun inzet moeten verdelen over meerdere prijzen is spelelement genoeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |