Inderdaad kletsnat zeg... Gelukkig vrij, hoef er zondag of maandag alleen maar even uit om boodschappen te doenquote:Op vrijdag 21 december 2012 17:00 schreef Fredo55 het volgende:
Neerslagsommen t/m maandag:
[ afbeelding ]
Oh ja, die ene oud & nieuw waarbij we de overkant van de straat niet eens konden zien. Hilarisch was datquote:Op vrijdag 21 december 2012 18:17 schreef TommyGun het volgende:
Zolang 't maar niet mistig is de 31e...
pfff, kinderachtige kut hobby, dat vuurwerk.quote:Op vrijdag 21 december 2012 18:17 schreef TommyGun het volgende:
Zolang 't maar niet mistig is de 31e...
Zei iemand uit het noorden van het land?quote:
Idd het noorden. Vrieskou heb ik veel liever en dan met een zonnetje erbij dan dit.quote:Op vrijdag 21 december 2012 21:11 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Zei iemand uit het noorden van het land?
(hier in het midden wordt het alleen maar warmer, momenteel. Oh, dat kut vuurwerk hoor ik ook al, oppakken die criminelen!)
Ooo kijk, voor het oosten al weer veel minder regen.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:00 schreef Fredo55 het volgende:
Neerslagsommen t/m maandag:
[ afbeelding ]
Sommige delen van het land is aardig wat gevallen.quote:Op zaterdag 22 december 2012 19:09 schreef WEST het volgende:
Het valt tot nu toe nog wel mee. Halverwege de middag pas echte begonnen met regenen..., maar nu is het alleen maar wat gespetter niet eens hard regen.
Hier in Brabant eigenlijk non-stop regen vanaf een een uur of 10 vanmorgen.quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:59 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Sommige delen van het land is aardig wat gevallen.
Ik loop hier alleen in een te stille stadquote:Op zaterdag 22 december 2012 21:35 schreef Snowsquall het volgende:
BrabantWaar de regen gemoedelijk valt
Verschil moet er wezenquote:Op zaterdag 22 december 2012 21:01 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Hier in Brabant eigenlijk non-stop regen vanaf een een uur of 10 vanmorgen.
quote:Op zaterdag 22 december 2012 22:51 schreef Schuifpui het volgende:
Wat een ongelooflijk kut weer. De enige week dit jaar dat ik vrij ben en dan valt er even een maandhoeveelheid aan neerslag:
[ afbeelding ]
Nergens iets van winter te bekennen. Momenteel 12.6 graden in zeeland.
quote:Op zondag 23 december 2012 08:38 schreef JDude het volgende:
Nog een uurtje of anderhalf denk ik, dan regent het al 24 uur.
In Utrecht is het zeker een uur droog geweest, rond 20:00.quote:Op zondag 23 december 2012 08:38 schreef JDude het volgende:
Nog een uurtje of anderhalf denk ik, dan regent het al 24 uur.
quote:Op zondag 23 december 2012 08:42 schreef Ambrosius het volgende:
[..], gaan we hier net niet halen zo te zien. Ben benieuwd hoeveel er gevallen is.
twitter:frankdeboosere twitterde op zondag 23-12-2012 om 08:26:54Op de meeste plaatsen is de voorbije 24 uur tussen 20 en 35 mm neerslag gevallen. Meer info op http://t.co/bAnkEHys reageer retweet
Alleen jammer dat het qua weer dan weer herfst is.quote:Op zondag 23 december 2012 09:27 schreef Klonk het volgende:
Ik kom net buiten en mijn hoofd verwachte nog winter, alleen is het voorjaar buiten qua temperatuur
Bizar...
het begint droog te worden boven NL en nu heb ik geen glazen bol maar ik zie ook geen regen meer aankomen op de europese radar dus straks gewoon ff naar buiten en genieten van een lekker voorjaarsdagjequote:Op zondag 23 december 2012 09:33 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Alleen jammer dat het qua weer dan weer herfst is.
2 jaar geleden wel..quote:Op zondag 23 december 2012 10:34 schreef IntenSiVuS het volgende:
moet je na gaan als dit allemaal sneeuw was geweest
Ja dat was erg mooi! ben ook bang dat dat de laatste keer in mijn leven isquote:Op zondag 23 december 2012 11:10 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
2 jaar geleden wel..
Toen viel er veel sneeuw op 23-24 december (ruim 20 cm lag er toen).
Toen volop er van genoten, want de volgende keer dat zoiets gebeurt zou ik zomaar oud en grijs kunnen zijn.
quote:Op zondag 23 december 2012 10:44 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ajoh, waarschijnlijk krijgen we in februari wel weer ergens een weekje winter ofzo....
Doe niet zo dramatisch, duizend kilometer naar het noorden of oosten kun je dan vandaag nog meemaken!quote:Op zondag 23 december 2012 11:14 schreef Wessell het volgende:
[..]
Ja dat was erg mooi! ben ook bang dat dat de laatste keer in mijn leven is
zoals meneer de Boer op t plaatjequote:Op zondag 23 december 2012 12:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nou ja, vervelend als je er naast woont.
dat is zowel in theorie als in praktijk onmogelijk, als er geen weer is dan is het dat het weerquote:Op zondag 23 december 2012 15:55 schreef Gitank2 het volgende:
Volgens mij is wat de maya's voorspeld hebben niet het einde van de wereld, maar het einde van het weer.
Haha inderdaad.quote:Op zondag 23 december 2012 15:56 schreef Klonk het volgende:
[..]
dat is zowel in theorie als in praktijk onmogelijk, als er geen weer is dan is het dat het weer
ik vind dit ook wel lekker weer eigenlijk, ben liever nat de op de fiets bij 13 graden dan bij 2 gradenquote:Op zondag 23 december 2012 15:57 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Haha inderdaad.
Met deze bedoel ik dan ook meer het mooie weer.
http://www.quickmeme.com/make/caption/#id=228548148&name=backquote:Op zondag 23 december 2012 15:59 schreef Gitank2 het volgende:
Dat weer wel.
Maar ik ga in een geschiedenisboek kijken om de dag te vinden wanneer er voor het laatst geen wolken voor de zon zaten hier
Wat de energierekening betreft dus goed voor ieders portemoneequote:Op maandag 24 december 2012 00:03 schreef VacaLoca het volgende:
Goed voor de economie dit, los van de gasbedrijven.
Ja, alleen zet men wat men bespaart voornamelijk op de spaarrekening. Consumptie daalt dus iets bij een zachte winter. Maar de bouw vaart er heel goed bij.quote:Op maandag 24 december 2012 10:32 schreef pinine het volgende:
[..]
Wat de energierekening betreft dus goed voor ieders portemonee
quote:München barbecuet bij 20,7 graden
In Zuid-Duitsland wordt de dag voor Kerst gevierd met barbecues en ritjes in de cabrio. In München was het meer dan 20 graden.
In de Beierse hoofdstad werd vanmiddag het record van 24 december 1977 met meer dan 6 graden verbroken. Het werd 20,7 graden Celsius. In Freiburg bij het Zwarte Woud werd 18,5 graad gemeten. Dat was sinds het begin van de metingen nog niet voorgekomen. Een paar weken gelden lag er nog een dik pak sneeuw in grote delen van Zuid-Duitsland.
Warme wind
Volgens persbureau DPA rijden in München vandaag mensen met open dak rond. Ook zitten veel mensen buiten voor cafés en er wordt in tuinen gebarbecued. Ook morgen blijft het warm, dankzij een warme wind die over de Alpen vanuit Zuid-Europa komt. Op Tweede Kerstdag koelt het in München weer wat af. Dan verwachten weerbureaus temperaturen rond de 10 graden.
Oostenrijk
De Oostenrijkse pers meldt dat in de deelstaat Vorarlberg ook recordtemperaturen worden bereikt. De publieke omroep ORF zegt dat op 24 december in de gemeente Brand een temperatuur is bereikt van 17,7 graden. Het vorige warmterecord dateert van meer dan zestig jaar geleden, schrijft de ORF op zijn website.
In een rivierbedding gaan wonen is vragen om problemenquote:Op zondag 23 december 2012 12:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nou ja, vervelend als je er naast woont.
Half Nederland woont onder zeeniveauquote:Op maandag 24 december 2012 18:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In een rivierbedding gaan wonen is vragen om problemen
Of niet zeg!quote:Op maandag 24 december 2012 20:25 schreef Mestras het volgende:
[..]
Stuur die wind is even deze kant op
Op Buienradar staat dat de eerste hooikoortsklachten al gemeld zijn omdat sommige Elzen nu al bloeien.quote:Op maandag 24 december 2012 16:59 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
OMG
Heel bizar. Stilte voor de storm of een vroeg begin van de lente.
Where so fucked.
Sterker nog, de zon breekt nu heel voorzichtig door!quote:Op dinsdag 25 december 2012 09:19 schreef computergirl het volgende:
het is droog in Amsterdam , al een uur denk ik
Idd.quote:Op dinsdag 25 december 2012 13:21 schreef DemonRage het volgende:
Wat is het weer een heerlijk nat tyfusweer.
quote:Op dinsdag 25 december 2012 19:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Iemand die het weer voor oudejaarsavond en de overgang naar nieuwjaar al weet?
Wat??? Jij houdt niet van een beetje kou? Ik mis de kouquote:Op woensdag 26 december 2012 01:45 schreef Lemans24 het volgende:
Nou, liever dit dan -10 hoor.
Af en toe de zon overdag zou echter wel leuk zijn. In de laatste tien dagen heeft de zon in totaal nog geen half uur geschenen in De Bilt!
Op dit moment natquote:Op dinsdag 25 december 2012 19:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Iemand die het weer voor oudejaarsavond en de overgang naar nieuwjaar al weet?
En de zon schijnt zowaar!!!quote:Op woensdag 26 december 2012 01:45 schreef Lemans24 het volgende:
Nou, liever dit dan -10 hoor.
Af en toe de zon overdag zou echter wel leuk zijn. In de laatste tien dagen heeft de zon in totaal nog geen half uur geschenen in De Bilt!
Nee, ik hou niet van kou. Want ik stook dit jaar niet (experiment) en dan wordt het binnen ijs- en ijskoud. Nu is het lekker, houden zo.quote:Op woensdag 26 december 2012 11:14 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wat??? Jij houdt niet van een beetje kou? Ik mis de kou
Wat is je experiment dan? Wat is je doel of uitdaging? Van mij mag het dik gaan vriezen en sneeuwen! Het is echt goT nondeju alleen maar an het plenzen hier...quote:Op woensdag 26 december 2012 12:21 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee, ik hou niet van kou. Want ik stook dit jaar niet (experiment) en dan wordt het binnen ijs- en ijskoud. Nu is het lekker, houden zo.
De uitdaging is dat ik een winter uithoud zonder ook maar één keer de verwarming aan te zetten.quote:Op woensdag 26 december 2012 12:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wat is je experiment dan? Wat is je doel of uitdaging? Van mij mag het dik gaan vriezen en sneeuwen! Het is echt goT nondeju alleen maar an het plenzen hier...
Koning winter zit in het barre noorden en het verre oosten van Europa. Hij schijnt het daar naar z'n zin te hebben en wil er niet meer weg!quote:Op woensdag 26 december 2012 12:47 schreef ZaZoe het volgende:
Vooralsnog erg nat oud en nieuw zo te zien. En ook nog redelijk wat wind.
Koning winter mag van mij nu wel komen.
Mensen doen wel of je zowat dood gaat als het gas tijdelijk afgesloten wordt. Alsof het een eerste levensbehoefte is. Dat is het in Nederland dus niet.quote:Op woensdag 26 december 2012 13:14 schreef INViCTuS het volgende:
Ik zie het nut er niet van in en je wordt er ook niet beter van, ja financieel dan in zekere zin wel. Het is toch helemaal niet relaxt om overdreven dik aangekleed te zijn omdat het in huis koud is. Heb je nooit gasten over de vloer dan? Van het niet hebben van gas kun je uberhaupt niet ziek worden, dat zit vaak tussen de orenvan het weer word je per definitie niet ziek.
Oud en nieuw 2008/2009quote:Op woensdag 26 december 2012 11:47 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Ja dat was bizar, welke jaar was dat ook alweer?
Bij een neef van mij is al 2x de gasmeter vervangen omdat men dacht dat hij sjoemelde maar hij heeft de hoofdkraan gewoon dichtgedraaid om te besparen, hij is wel aardig ingebouwd met stokende buren dus heel koud wordt het nooit, zelf heb ik regelmatig de houtkachel aan waardoor de c.v. een stuk minder hoeft te werken en het hout heb ik gratisquote:Op woensdag 26 december 2012 13:28 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Mensen doen wel of je zowat dood gaat als het gas tijdelijk afgesloten wordt. Alsof het een eerste levensbehoefte is. Dat is het in Nederland dus niet.
En ik heb nooit gasten over de vloer nee, dat laat ik wel uit m'n hoofd, veel te koud voor zeSowieso ga ik liever naar anderen toe, scheelt ook weer dat ik niet hoef op te ruimen, het is hier vaak een teringzooi...
Ik zat vorige week dik aangekleed ja, toen was het koud. Maar nu niet hoor, ben inmiddels heel tevreden met 14 graden.
En ik doe het dus vooral omdat het KAN. Je moet alles eens proberen hè. Ja en het scheelt me twee tientjes in de maand, vergeleken met vorig jaar, ook leuk.
quote:Op woensdag 26 december 2012 13:28 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Mensen doen wel of je zowat dood gaat als het gas tijdelijk afgesloten wordt. Alsof het een eerste levensbehoefte is. Dat is het in Nederland dus niet.
En ik heb nooit gasten over de vloer nee, dat laat ik wel uit m'n hoofd, veel te koud voor zeSowieso ga ik liever naar anderen toe, scheelt ook weer dat ik niet hoef op te ruimen, het is hier vaak een teringzooi...
Ik zat vorige week dik aangekleed ja, toen was het koud. Maar nu niet hoor, ben inmiddels heel tevreden met 14 graden.
En ik doe het dus vooral omdat het KAN. Je moet alles eens proberen hè. Ja en het scheelt me twee tientjes in de maand, vergeleken met vorig jaar, ook leuk.
Het is net skydiven of bungeejumpen idd.quote:Op woensdag 26 december 2012 13:28 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Let er wel op dat alles in je kamer gemaakt is voor kamertemperatuur. Een standaard koelkast is bijv. niet gemaakt voor temperaturen in huis lager dan 16 graden en als je laminaat hebt is er kans dat het krimpt en dat er gaten in vallen.quote:Op woensdag 26 december 2012 13:28 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik heb het ook een jaar gedaan, was geen enkel probleem! Als het veel te koud werd ging ik gewoon in bed liggen met mijn laptopquote:Op woensdag 26 december 2012 13:04 schreef Lemans24 het volgende:
De uitdaging is dat ik een winter uithoud zonder ook maar één keer de verwarming aan te zetten.
Het doel is leren wat de gevolgen zijn van geen gas verstoken. Ik weet nu al dat je in Nederland níet doodvriest of ook maar ziek wordt als er even geen gas is. Sterker nog, mijn weerstand wordt met de dag hoger! Vochtproblemen, iets wat vaak wordt beweerd, zijn er ook niet. Logisch trouwens, want vocht ontstaat tijdens het afkoelen van warme lucht. En de lucht is nooit warm geweest
ik heb het een jaar of 5 moeten doen, iets met domme dingen en geld enzo en dit jaar is de eerste winter dat het allemaal weer in orde is en ik kan je vertellen dat het verdomde lekker is om de verwarming op 17 te zettenquote:Op donderdag 27 december 2012 06:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb het ook een jaar gedaan, was geen enkel probleem! Als het veel te koud werd ging ik gewoon in bed liggen met mijn laptop
Zo ver wil ik niet gaan, ik moet ook nog koken en douchen (dat laatste nu wel wat langer, moet ik bekennen.)quote:Op woensdag 26 december 2012 17:16 schreef pinine het volgende:
[..]
Bij een neef van mij is al 2x de gasmeter vervangen omdat men dacht dat hij sjoemelde maar hij heeft de hoofdkraan gewoon dichtgedraaid om te besparen, hij is wel aardig ingebouwd met stokende buren dus heel koud wordt het nooit, zelf heb ik regelmatig de houtkachel aan waardoor de c.v. een stuk minder hoeft te werken en het hout heb ik gratis
Dat zeg ik toch niet? Alles eens geprobeerd moeten hebben, slaat niet alleen op adrenaline sporten hoor, dat slaat op... alles!quote:Op woensdag 26 december 2012 19:11 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Het is net skydiven of bungeejumpen idd.
Ja, dat van die koelkast weet ik inmiddels ook en inderdaad, de koelkast doet een beetje raar. Verder geen problemen met andere dingen in huis.quote:Op woensdag 26 december 2012 23:09 schreef Symer het volgende:
[..]
Let er wel op dat alles in je kamer gemaakt is voor kamertemperatuur. Een standaard koelkast is bijv. niet gemaakt voor temperaturen in huis lager dan 16 graden en als je laminaat hebt is er kans dat het krimpt en dat er gaten in vallen.
Zaterdag wordt zonnig.quote:Op donderdag 27 december 2012 06:45 schreef Klonk het volgende:
Komt trouwens niet vaak voor dat een TT nog zo lang actueel is
Gewoon doen! Ik heb 5100 meter gedaan, in Peru (gewoon met de bus en een stukje lopen...) maar spijt dat ik toen niet de 6000 heb opgezocht, toen ik daar ook in de buurt was (in Bolivia) wat zelfs zonder sneeuw en ijs mogelijk is daar.quote:Op donderdag 27 december 2012 14:02 schreef INViCTuS het volgende:
Ik zou het meer als een kwelling gaan zienik ben niet geheel fit momenteel en als het dan zo koud als 14/15 graden is, dan ga ik me er echt niet beter van voelen. Uitdagingen zie ik toch echt anders
binnen nu en 4 jaar wil ik op de top van de Mont Blanc staan en de Haute Route van Chamonix naar Zermatt hebben gelopen
. Ooit wil ik uiteraard ook wel is hoger staan dan 6000m
Het zal de nummer 5 of 6 in de lijst met natste worden, gezien de verwachtingen.quote:Op donderdag 27 december 2012 16:13 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit moet wel een van de natste decembermaanden sinds tijden zijn.er is geen dag voorbij gegaan zonder neerslag.
Ik ook niet, maar het was vooral sneeuw, denk ik. Oh nee, dat was 2010!quote:Op donderdag 27 december 2012 16:19 schreef Adelante het volgende:
2011 ook zo hoog? kan me helemaal niet indenken dat vorig jaar december zo nat was
Zo voelt het nietquote:Op donderdag 27 december 2012 17:29 schreef Fredo55 het volgende:
[ afbeelding ]
Die 51mm is vast een fout?
Vorig jaar was vrijwel vergelijkbaar met nu, maar dan helemaal zonder sneeuw en vorst volgens mij.quote:Op donderdag 27 december 2012 16:19 schreef Adelante het volgende:
2011 ook zo hoog? kan me helemaal niet indenken dat vorig jaar december zo nat was
Misschien waren Rinus en Romana aan het oefenen voor de nieuwjaarsduik en spatte dat water ook in de regenmeter?quote:Op donderdag 27 december 2012 17:29 schreef Fredo55 het volgende:
[ afbeelding ]
Die 51mm is vast een fout?
Goed hoor dat je dat zegt, ben ik weer blij dat ik daar niet zit!quote:Op donderdag 27 december 2012 23:33 schreef kepler het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik zit nu in Noorwegen en daar is het al de hele dag aan het sneeuwenLigt bijna een halve (verse) meter sneeuw
quote:Op donderdag 27 december 2012 17:56 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
[..]
Misschien waren Rinus en Romana aan het oefenen voor de nieuwjaarsduik en spatte dat water ook in de regenmeter?
quote:
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOquote:Op vrijdag 28 december 2012 17:18 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Volgende week weer zie ik op de pluim
[ afbeelding ]
Nog wel onzeker, de helft van de ensemble members gaat nog voor verlenging van het relatief zachte weer.quote:Op vrijdag 28 december 2012 17:18 schreef Co_OL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Laat het niet uitkomen...quote:Op vrijdag 28 december 2012 17:18 schreef Co_OL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dikke doei, blijf nou maar gewoon weg met die vieze waterkou(want dat is het!) we zitten al bijna in januari. Tijd voor de lente.quote:Op vrijdag 28 december 2012 17:18 schreef Co_OL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Klopt , toen was het even warm of koud als met kerst 2011 en oud en nieuw 2011 - 2012quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:43 schreef VacaLoca het volgende:
Er zijn begin juni dagen geweest die kouder waren dan het morgen wordt
Nuja, de astronomische winter is pas 7 dagen geleden begonnen en duurt nog tot 19 maart.quote:Op vrijdag 28 december 2012 17:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dikke doei, blijf nou maar gewoon weg met die vieze waterkou(want dat is het!) we zitten al bijna in januari. Tijd voor de lente.
Astronomisch is alleen weinig relevant voor het einde van de mogelijkheid tot echt koud weer, dat is toch meestal wel afgelopen op 1 maart.quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:32 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Nuja, de astronomische winter is pas 7 dagen geleden begonnen en duurt nog tot 19 maart.
Ook als je naar meteorologische winter kijkt zijn we nog geeneens op de helft.quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:54 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Astronomisch is alleen weinig relevant voor het einde van de mogelijkheid tot echt koud weer, dat is toch meestal wel afgelopen op 1 maart.
Ik weet het, helaas... Maar de laatste jaren is januari meestal wel OK. En met wat zon kan het al snel warmer aanvoelen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 19:16 schreef VacaLoca het volgende:
Ook als je naar meteorologische winter kijkt zijn we nog geeneens op de helft.
Januari is in NL dan ook gemiddeld nog kouder dan december en februari is gem. even koud als december.
Dat komt door de daglengte, denk ik. Alweer die zon dusquote:Toch lijkt het dat mensen november, december, januari eerder als winter beschouwen dan december-februari
Geen jaar is hetzelfde dus wat vorige winter is gebeurd hoeft nu niet te gebeuren, december vorig jaar was trouwens minder koud dan deze december wat alweer een verschil is, kan best zijn dat we met dit weer het voorjaar binnenhobbelen en bijv. in april de oostenwind pas opsteekt zoals een paar jaar geleden.quote:Op vrijdag 28 december 2012 19:27 schreef ZaZoe het volgende:
Denk dat we er niet onderuit komen dat we nog een behoorlijke winterse periode krijgen.
Beter dan dit vieze aanhoudende herfstweer.
En daarna weer de Lente..
Hoop vooral dat de lente zal zijn zoals in 2007. Heerlijk was dat zeg. ~25 graden en kurkdroog. Geen hoge luchtvochtigheid en een klein briesje. En bijna altijd zon. Perfect.quote:Op vrijdag 28 december 2012 19:29 schreef Lemans24 het volgende:
Dat het maar een januari zoals in 2007 mag worden!
In april 2007 was ik op reis, dus heb het geheel gemist. Hoewel, in Mexico City was het toen helzelfde weerquote:Op zaterdag 29 december 2012 15:00 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Hoop vooral dat de lente zal zijn zoals in 2007. Heerlijk was dat zeg. ~25 graden en kurkdroog. Geen hoge luchtvochtigheid en een klein briesje. En bijna altijd zon. Perfect.
2009, 2010 en 2011 waren niet veel anders overigensDus hopelijk 2013 weer een zacht en zonnig april.
Het is helemaal grijs bij jullie. Had bijna een bliksemschicht gefotografeerdquote:Op zondag 30 december 2012 15:34 schreef boertie het volgende:
Dikke hagelbui in Holten. Zo groot als knikkers
Binnen 1 minuut gevallen. De helft is alweer weggedooidquote:Op zondag 30 december 2012 15:36 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het is helemaal grijs bij jullie. Had bijna een bliksemschicht gefotografeerd
Ik blaas het jouw kant opquote:Op zondag 30 december 2012 15:36 schreef minthy het volgende:
Houden jullie dat klereweer wel daar? Hier schijnt het zonnetje nog
Vet!quote:Op zondag 30 december 2012 16:00 schreef ACT-F het volgende:
Een de mooiste inslag van toen net![]()
[ afbeelding ]
Nee.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 13:54 schreef Harde_Mepper het volgende:
Vanaf volgende week toch weer een koudere periode?
Nee tot half januari niet, wel iets droger http://www.weer.nl/wereld(...)rstatic_pi4%5Bp%5D=1quote:Op dinsdag 1 januari 2013 13:54 schreef Harde_Mepper het volgende:
Vanaf volgende week toch weer een koudere periode?
(iets)... "droger"..... Klinkt al muziek in de oren.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 15:48 schreef pinine het volgende:
[..]
Nee tot half januari niet, wel iets droger http://www.weer.nl/wereld(...)rstatic_pi4%5Bp%5D=1
hier overdag hetzelfde, 's nachts tien tot vijftien graden warmer dan bij jou. Scheelt een hoop gas voor ons land!quote:Op donderdag 3 januari 2013 01:24 schreef Dven het volgende:
Hier is het saai en droog. Overdag een graadje of vijf a tien, snachts -5 a -10
Hier kost het verdomde veel hout en/of elektriciteitquote:Op donderdag 3 januari 2013 02:10 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
hier overdag hetzelfde, 's nachts tien tot vijftien graden warmer dan bij jou. Scheelt een hoop gas voor ons land!
Ja vast wel ergens.quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:54 schreef sinepedraap het volgende:
Hoi gaat het nog sneeuwen deze winter
Verklaar je nader.quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:54 schreef sinepedraap het volgende:
Hoi gaat het nog sneeuwen deze winter
Nou bij wijze van spreken dan. Wetenschappelijk gezien in het gebied van dit land.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:09 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Verklaar je nader.
Dit is wel erg algemeen hè...
Ok, gaat het nog sneeuwen in januari of februari in Nederland, dus.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:10 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Nou bij wijze van spreken dan. Wetenschappelijk gezien in het gebied van dit land.
Thanks. Ik vroeg het me gewoon af. Ik ben er namelijk van op de hoogte dat weersvoorspellingen, met name in ons koude kikkerlandje, niet immer acuraat zijn maar vroeg me derhalve dus gewoon af of de kans relatief groter was dat er eventueel wat winterse neerslag met een temperatuur van onder het vriespunt zou vallen mogelijk gezien de komende maanden dus bij wijze van spreken feitelijk derhalve dusquote:Op donderdag 3 januari 2013 16:16 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ok, gaat het nog sneeuwen in januari of februari in Nederland, dus.
Dat is pure speculatie, helaas niet te voorspellen.
Het heeft toch al gesneeuwd, begin december!quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:57 schreef Fredo55 het volgende:
Het zal toch niet zo zijn dat dit een sneeuwloze winter word.
Niet in het zuidwesten.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:02 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het heeft toch al gesneeuwd, begin december!
nope, alleen een klein dipje qua nachttemperaturen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:12 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ensemble voor Noord-Oost Nederland
[ afbeelding ]
Komt die winter!
Dat is dan ook een moeilijk gebied voor sneeuw. Puur zeeklimaat, bijna zoals een Atlantisch eiland.quote:
quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:17 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
nope, alleen een klein dipje qua nachttemperaturen.
Het is toch de 850 hPa temperatuur? Die gaat heel even naar -10 en dan gelijk weer omhoog. Dat betekent op zeeniveau net lichte vorst. Of zit ik er helemaal naast?quote:
Lichte vorst met een aantal neerslagpuntjes is voor mij de ideale winter.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:20 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het is toch de 850 hPa temperatuur? Die gaat heel even naar -10 en dan gelijk weer omhoog. Dat betekent op zeeniveau net lichte vorst. Of zit ik er helemaal naast?
Ok, ik dacht dat je bedoelde dat we de diepvries ingingenquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:22 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Lichte vorst met een aantal neerslagpuntjes is voor mij de ideale winter.
Hier wel idd.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:02 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het heeft toch al gesneeuwd, begin december!
Ik heb de verwarming nog niet aangehad deze winterquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:20 schreef tomaat52 het volgende:
Ik had het vandaag zowat de hele dag koud.
Hoe de fuck krijg je dat voor elkaar?quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik heb de verwarming nog niet aangehad deze winterIs er nog zicht op winterse taferelen, of wordt dit een unicum dat ik een winter doorbreng zonder de kachel aan te zetten?
Ik krijg warmte van de bejaarde burenquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:42 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Hoe de fuck krijg je dat voor elkaar?
Dat heb ik met het raam open met deze temperaturenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 01:03 schreef minthy het volgende:
M'n huis is steenkoud zonder verwarming, iets met slechte isolatie. De verwarming staat op een behaaglijke 18 graden
Ik heb niet eens een winterjas!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:24 schreef Norrage het volgende:
Ik heb gister gewoon mijn openslaande deuren wijd open gezet, het was gewoon te warm om te slapen met mijn winter-dekbed (en sowieso vind ik het lekker als mijn slaapkamer koud is)...echt, wat een grafweer. Zo warm, ik fiets zelfs in mijn zomerjas
Gelukkig wel! Er zijn soorten die altijd bloeien in december-januari hoorquote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:52 schreef Revolution-NL het volgende:
Hier staan al een paar bomen in de bloesems
Ik heb de eerste muggen alweer gezien.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:52 schreef Revolution-NL het volgende:
Hier staan al een paar bomen in de bloesems
En ook dat is normaal. Veel soorten muggen overwinteren binnenshuis.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:45 schreef WEST het volgende:
[..]
Ik heb de eerste muggen alweer gezien.
Nooit van standvogels gehoord?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:16 schreef Wessell het volgende:
En ik hoor alleen maar vogels buiten fluiten,die meestal vertrokken zijn in december?
Lekker subjectief, die omschrijving op wikipedia.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:43 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nooit van standvogels gehoord?
De merels zoeken alweer een partner,
off-topic: die omschrijving op wikipedia! De zang van de merel:
"Hun zang is een subliem, vol, aangenaam, melancholisch en weemoedig muzikaal lied met vele variaties, dat vaak eindigt in zachte, krassende geluiden"
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:43 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
"Hun zang is een subliem, vol, aangenaam, melancholisch en weemoedig muzikaal lied met vele variaties, dat vaak eindigt in zachte, krassende geluiden"
Achso.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik krijg warmte van de bejaarde burenEn gewoon goed geïsoleerd
Mijn huisspin begeeft zich al buiten voor de ramen om de muggen te vangen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:45 schreef WEST het volgende:
[..]
Ik heb de eerste muggen alweer gezien.
Nee dat wist ik echt niet :quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:43 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nooit van standvogels gehoord?
De merels zoeken alweer een partner,
Heel Nederland zit vol met vogels in de winter, met name ganzen en eenden, maar ook honderden andere soorten.quote:
Definieer Noorden, hier (Z-Frl) is het al de hele dag droog namelijkquote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:08 schreef Djeez het volgende:
Ik dacht dat er voor vandaag geen regen was voorspeld? Het regent hier toch al weer een paar uur onafgebroken in het Noorden des lands
Assenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:14 schreef alors het volgende:
[..]
Definieer Noorden, hier (Z-Frl) is het al de hele dag droog namelijk
Neequote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ligt er al een beetje winter in het verschiet?
Vorig jaar lag er nu ook nog niks in het verschietquote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:56 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Haha het wordt deze winter dus echt triest haha
Jaquote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ligt er al een beetje winter in het verschiet?
Ik heb geen probleem met dit zachte weer. Geen last van sneeuw en gladheid gelukkig.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:07 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En ook dat is normaal. Veel soorten muggen overwinteren binnenshuis.
Echt, de meeste berichten over een vroegere natuur kloppen gewoon niet
En toen kwamen er twee koude weken, winterprikjequote:Op vrijdag 4 januari 2013 21:30 schreef -0- het volgende:
[..]
Vorig jaar lag er nu ook nog niks in het verschiet
In de verwachting bij weer.nl zie ik anders maar een beetje vorst http://www.weer.nl/wereld(...)rstatic_pi4%5Bp%5D=1quote:Op zaterdag 5 januari 2013 09:54 schreef aloa het volgende:
Ziet er steeds beter uit. Ook ecmwf doet mee. Oper gaat voor vorst vanaf zaterdag de 12e.![]()
[ afbeelding ]
Shit, die pluim is even 7 graden kouder dan gisteren!quote:Op zaterdag 5 januari 2013 09:54 schreef aloa het volgende:
Ziet er steeds beter uit. Ook ecmwf doet mee. Oper gaat voor vorst vanaf zaterdag de 12e.![]()
[ afbeelding ]
Over een paar dagen overdag ook onder 0 en sneeuw jaquote:Op zaterdag 5 januari 2013 10:28 schreef Pino112 het volgende:
[..]
En ook sneeuw? Zo ja, stuur deze kant eens op
Gelukkig hebben de meeste andere betrouwbare bronnenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:03 schreef Toto69 het volgende:
Move along people, als de telegraaf erover begint komt er niets.
Klopt, alleen de Telegraaf verneuqt het weer...quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:03 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Gelukkig hebben de meeste andere betrouwbare bronnen
Grapjas. Die komt er *gegarandeerd* niet. Laat ik daar maar snel wat inzetten, win ik misschien wel 1,05 keer m'n inzet...quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
Koud is goed!
Woon nu in Dokkum dus laat de 11steden maar komen
Net als vorig jaar, toen het níet door ging. En dit jaar is het water nog warmer.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
Whahaha![]()
Februari kan genoeg doen he net als vorig jaar wat de beetje sneeuw eigenlijk de tocht der tochten in de soep liet koken.
Ik hoop het alleen al omdat je dan je verwarming wel aan moet doen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:30 schreef Lemans24 het volgende:
Trouwens, die pluim laat maar drie dagen lichte vorst zien én kans op sneeuw, dus stel je er nog maar niet te veel van voor
Ik ben extreem eigenwijs en volhardend, dus reken er maar niet opquote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:56 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik hoop het alleen al omdat je dan je verwarming wel aan moet doen.
Gerrit Hiemstra opende net dan ook het weerbericht met: "ken je dat boek, vijftig tinten grijs?"quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:12 schreef Kentekenplaat het volgende:
Wat voor weer er ook komt: als dat grijze weer maar oprot. Wat is dat deprimerend. Al dagen is het grijs, grijs en nog eens grijs.
Ja, 16 minuten alweer, morgen 17!quote:Het enige lichtpuntje is dat het alweer iets later donker wordt.
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:12 schreef Kentekenplaat het volgende:
Het enige lichtpuntje is dat het alweer iets later donker wordt.
Langzaam maar gestaagquote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:12 schreef Kentekenplaat het volgende:
spreiding is wel erg fors nog. Tendens is dat het kouder wordt, maar of het nou echt gaat vriezen...quote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:12 schreef VacaLoca het volgende:
Nieuwe pluim nóg kouder
[ afbeelding ]
dat lijkt inderdaad wel vrij zekerquote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:06 schreef Norrage het volgende:
Het worden tenminste wat normalere temperaturen..
Kans lijkt toch behoorlijk aanwezigquote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:59 schreef Againzender het volgende:
[..]
spreiding is wel erg fors nog. Tendens is dat het kouder wordt, maar of het nou echt gaat vriezen...
De nieuwste pluim is weer minder koud, maar vorst lijkt inderdaad iets waarschijnlijker.quote:
Het is hier anders alleen vrijdag en gisteren echt grijs geweest, doordeweek scheen de zon redelijk vaak net zoals nu. Beter blijft het gewoon zo.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:12 schreef Kentekenplaat het volgende:
Wat voor weer er ook komt: als dat grijze weer maar oprot. Wat is dat deprimerend. Al dagen is het grijs, grijs en nog eens grijs.
Iets minder koud misschien, maar wel een langere periode rond 0.quote:Op zondag 6 januari 2013 10:37 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De nieuwste pluim is weer minder koud, maar vorst lijkt inderdaad iets waarschijnlijker.
Verder: een temperatuur ergens tussen -10 en +10 is puur gokken...
Dat gaat vast weer fantastisch Hollands winterweer worden, met lekker veel ijzel en ongelukken, prachtig hoor.quote:Op zondag 6 januari 2013 10:51 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Iets minder koud misschien, maar wel een langere periode rond 0.
Goed geslapen alors?quote:Op zondag 6 januari 2013 10:53 schreef alors het volgende:
[..]
Dat gaat vast weer fantastisch Hollands winterweer worden, met lekker veel ijzel en ongelukken, prachtig hoor.
quote:
Jahoor, het is prima weer toch nu? Ik snap alleen niet zo waarom mensen op winters kwakkelweer hopen.quote:Op zondag 6 januari 2013 10:51 schreef alors het volgende:
[..]
Het is hier anders alleen vrijdag en gisteren echt grijs geweest, doordeweek scheen de zon redelijk vaak net zoals nu. Beter blijft het gewoon zo.
Kwakkelweerquote:Op zondag 6 januari 2013 12:40 schreef alors het volgende:
[..]
[..]
Jahoor, het is prima weer toch nu? Ik snap alleen niet zo waarom mensen op winters kwakkelweer hopen.
Eens, helemaal prima!quote:Op zondag 6 januari 2013 12:40 schreef alors het volgende:
[..]
[..]
Jahoor, het is prima weer toch nu? Ik snap alleen niet zo waarom mensen op winters kwakkelweer hopen.
Nieuwste pluim is stuk kouderquote:Op zondag 6 januari 2013 10:37 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De nieuwste pluim is weer minder koud, maar vorst lijkt inderdaad iets waarschijnlijker.
Verder: een temperatuur ergens tussen -10 en +10 is puur gokken...
Wel kouder, niet eensgezinderquote:Op zondag 6 januari 2013 12:53 schreef aloa het volgende:
[..]
Nieuwste pluim is stuk kouder![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat wel, maar er liggen ook meer lijntjes boven de nulquote:Op zondag 6 januari 2013 12:59 schreef aloa het volgende:
[..]
Gemiddelde is een stuk lager dan zaterdag.
Als het goed is liggen er juist meer lijntjes onder nul. Gemiddelde gaat omlaag dus meer lijntjes gaan voor kouquote:Op zondag 6 januari 2013 13:04 schreef kepler het volgende:
[..]
Dat wel, maar er liggen ook meer lijntjes boven de nulWe zullen het zien van heet weekend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |