abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120496858
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 19 december 2012 @ 09:09:52 #2
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_120496921
Simmu, oef :* . Nathan is 1 keer een nachtje uit logeren geweest maar ook hij doet het veel beter gewoon in zn eigen ritme. Bij nathan deed ik voor de pokjes 2x per dag havermout badje en insmeren met kidsclin. Van het laatste werden mn handen w s l droog maar geen extra eczeem (ik heb psoriasis dus ook een gevoelige huid).
pi_120496970
Sinmu,voor de kinderen is het toch ook leuk en spannend geweest,oma een heel weekend over de vloer en papa en mama weg.
Daarnaast kan ik me echt heel goed voorstellen dat oma genoot van de kleinkinderen om haar heen,en ja oma's zijn er ook om te verwennen. Daar genieten ze allemaal van.
Ja dan zijn er even andere regels maar ach zovaak komt dat toch niet voor.

Beterschap voor je kleine man! En de rust komt vanzelf weer hoor.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_120497111
mweach bar, tot op zekere hoogte ben ik het daar wel mee eens hoor, maar dit gaat (zoals altijd) way te ver. ik heb hier een paar regels voor goede redenen; viltstiften alleen aan tafel bv. bij oma hoefde dat niet (ook al had ik het gezegd) dus nu is er op de muur in de gang getekend. niet gooien met dingen, die kostte me de vorige keer mijn antieke glas-in-lood-raampje in mijn antieke kast }:|

en weet je; het is helemaal niet leuk. ravi heeft de hele zondag alleen maar gehuild ;( dat is toch echt niet leuk meer, kan aan mij liggen hoor.....
pi_120497181
Lastig Simmu. Heel duidelijk de verschillen aangeven is denk ik het enige wat je kan doen. Dat is bij oma en dit is thuis.

Seb gaat een dag in de week naar oma en hij weet heel goed wat hij wel of niet mag en van wie. Nou verschilt dat niet heel veel met thuis gelukkig. Hoewel ik denk dat hij thuis zelfs meer mag dan bij oma. Mijn moeder is wat strakker in opvoeden en ritme :D

Bij zijn opa mag eigenlijk wel alles maar kan niet zeggen dat het thuis problemen oplevert. Daar gaat hij ook niet zo vaak logeren. En als dat wel is dan is dat echt een feest natuurlijk.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_120497195
Sorry hoor,maar als dit julie ervaring us met oma dan haal je toch alles weg als ze komt oppassen,scheelt boel frustratie.
En het huilen,normaal ben jij er altijd en papa na het werk ook,dan ineens zijn jullie erniet.... Ik begrijp dat wel.

Of gewoon een ander oppas regelen als het te erg word.
Ik hoor je telkens maar "klagen" over de fam,vind dat jammer.
  woensdag 19 december 2012 @ 09:24:13 #7
259886 pessie
pi_120497222
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:19 schreef simmu het volgende:
mweach bar, tot op zekere hoogte ben ik het daar wel mee eens hoor, maar dit gaat (zoals altijd) way te ver. ik heb hier een paar regels voor goede redenen; viltstiften alleen aan tafel bv. bij oma hoefde dat niet (ook al had ik het gezegd) dus nu is er op de muur in de gang getekend. niet gooien met dingen, die kostte me de vorige keer mijn antieke glas-in-lood-raampje in mijn antieke kast }:|

en weet je; het is helemaal niet leuk. ravi heeft de hele zondag alleen maar gehuild ;( dat is toch echt niet leuk meer, kan aan mij liggen hoor.....
Maar belt je schoonmoeder jullie dan niet op? Toen Nathan uit logeren ging hebben we gezegd dat als er iets is ze altijd moet bellen zelfs al is het midden in de nacht. Ik vind helemaal niet eten en drinken reden genoeg om te bellen eigenlijk...
pi_120497444
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:22 schreef Estrys het volgende:
Lastig Simmu. Heel duidelijk de verschillen aangeven is denk ik het enige wat je kan doen. Dat is bij oma en dit is thuis.

Seb gaat een dag in de week naar oma en hij weet heel goed wat hij wel of niet mag en van wie. Nou verschilt dat niet heel veel met thuis gelukkig. Hoewel ik denk dat hij thuis zelfs meer mag dan bij oma. Mijn moeder is wat strakker in opvoeden en ritme :D

Bij zijn opa mag eigenlijk wel alles maar kan niet zeggen dat het thuis problemen oplevert. Daar gaat hij ook niet zo vaak logeren. En als dat wel is dan is dat echt een feest natuurlijk.
Dat idd :D
Tegenwoordig past mn moeder hier op (eerst bij mn zus thuis), maar ook dat is geen enkel probleem.

En idd ben t ook wel eens met wat bar zegt.

En nikki, jeetje wat een klap heeft ze gemaakt zeg! Hoe gaat t nu met haar?

Hier gaat t gewoon lekker. Meneer is de hele dag aan t spelen met zn treinen O+
Echt beste verjaardagskado ooit!
Op de opvang speelt ie ook veel met de treinen. Die van hem zijn volgens hem :D als een ander kindje in de buurt komt pakt ie alle treinen in zn armen om te beschermen. Dat klinkt.wel bekend :P
Hij begint ook steeds meer rollenspellen te spelen, zo leuk om te zien.
Tis gewoon een heerlijk mannetje O+
pi_120497463
L is elke donderdag bij opa en oma en ik herken het wel een beetje. Zo streng en consequent als mijn schoonmoeder vroeger was, zo vrij en totaal inconsequent is ze nu. Ze heeft zich namelijk voorgenomen dat ze het type 'makkelijke oma waarbij alles mag en kan' gaat zijn. En dat lukt vrij aardig.

L loopt daar de halve dag in d'r blote kont, danst letterlijk op tafel, krijgt een beker sap als ze dat wil die weer wordt weggegooid als ze toch een beker melk wil, enz. En oma d'r enige motto is 'ach, laat dat kind, toch'.

Als ik L donderdagavond rond zessen op kom halen, zit ze standaard nog in d'r onderbroek tussen een grote berg speelgoed. Dan is ze nog op geen enkel manier voorbereid op mijn komst, dus begint te huilen zodra ze me ziet. N is dan thuis aan het koken, dus ik wil dan graag snel die kant op. Maar da's onmogelijk. Want d'r broek ligt nog boven, d'r jas in de schuur, d'r knuffels in bed. En pas na een keer of drie vragen neemt oma de moeite om de boel bij elkaar te gaan sprokkelen. Afgelopen donderdag had ik L net met een hoop moeite in d'r jas en schoenen gekregen ('BRUL! Oma moet het doen!) toen oma d'r met jas en al overpakte, op schoot nam en in een nieuw, dik boek begon voor te lezen. Want 'ach, als dat kind nou toch nog even een boekje wil lezen...' Ik stond verdorie met m'n jas aan en al L's spullen bij de achterdeur te wachten.

/Frustratie. Hoef geen tips verder, kan het prima van me afzetten en ben verder blij dat oma oppast, maar wil er af en toe ff lekker over zeuren. O+
pi_120497743
Dat moet ook Spring, over je schoonmoeder moet je soms gewoon even zeuren :)

Het is overigens wel anders vind ik: structureel oppassen of een keer logeren. Ik vind (en mijn moeder gelukkig ook) dat als je structureel oppast je echt niet altijd de leuke hier-mag-alles oma uit kan hangen.

Maar als je niet wil dat ze gaan dan gaan ze toch gewoon niet logeren? Mijn schoonmoeder vind ik niet goed met Seb omgaan, ik heb er geen vertrouwen in en dus gaat hij niet. Ook al gaat hij wel naar de andere opa's en oma's. Heel sneu voor haar maar het gaat niet gebeuren. Ik weet wel dat er niks ergs met hem zal gebeuren maar toch, het voelt niet goed. En dan doe ik het ook niet toch maar omdat ze 'toch zijn oma is.'
  woensdag 19 december 2012 @ 09:48:46 #11
259886 pessie
pi_120497839
Haha son, nathan heeft ook een obsessie voor treinen, vorige week heb ik thomas de trein gehaald uit de speel o theek, ze moeten echt overal mee naar toe. Hij wil nu ook heel graag samen spelen, dan moet ik met 1 treintje rondjes rijden en hij met de rest. Vind ie geweldig.
pi_120497878
Sonnetje treinen zijn toch ook heel leuk ;) roy heeft dat met vrachtauto's en vuilniswagens.
pi_120497918
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:23 schreef _Bar_ het volgende:
Sorry hoor,maar als dit julie ervaring us met oma dan haal je toch alles weg als ze komt oppassen,scheelt boel frustratie.
En het huilen,normaal ben jij er altijd en papa na het werk ook,dan ineens zijn jullie erniet.... Ik begrijp dat wel.

Of gewoon een ander oppas regelen als het te erg word.
Ik hoor je telkens maar "klagen" over de fam,vind dat jammer.
been there, done that. ze neemt zelf speelgoed en eten mee :)

maakt me allemaal niet zo veel uit, maar ik vind dat hele "ach, tis oma, moet kunnen" een beetje over the top wanneer het helemaal niet leuk meer is voor het kind. 2 dagen oma en ravi durft de trap niet meer af (zegt gevallen te zijn), heeft 2 dagen niet gegeten en 1 dag (minimaal dat ik weet) alleen maar gehuild.

en idd; voor mij hoeft dit echt niet. maar ik ben hier niet alleen he :)
pi_120498104
Dan is er maar 1 oplossing een andere oppas voor ravi als die het niet leuk vind,of niet meer weggaan zonder de kids ;)

Of een heel duidelijk gesprek met oma aangaan dat het zo niet kan,en aangeven hoe wel,dat jullie ermee zitten als ze weg is. En je man die ziet dat toch ook.
Maar om nu elke keer als oma oppast het zo terug aan te treffen,ga je toch ook niet fijn weg?
Echt hoor als ik me bij een oppas al dan niet opa en oma erger aan de manier waarop er opgepast word, dan gaat.roy daar niet meer heen.

Wil namelijk dat roy ook een leuke tijd heeft.
pi_120498145
Gefeliciteerd meimel!!

Pfff nikki, wat een blauwe plek. Is ze weer naar het kdv vandaag?

Mooi gebitje Vicky. Mex heeft een spleet tussen zijn voortandjes...denk ook van de speen.

Lastig simmu. Maar ja, ik zou toch ook geen weekendje weg gaan als de oppas het niet aan kan. Weekend uitrusten klinkt leuk in theorie, maar als je daarna weken bezig bent om alles weer goed te krijgen werkt het natuurlijk niet.

Mex vind Thomas de trein heel saai, gelukkig maar, want ik ook.
pi_120498190
Meimel nog gefeliciteerd !
  woensdag 19 december 2012 @ 10:00:34 #17
259886 pessie
pi_120498194
Simmu ik benhet met je eens dat een dergelijke logeerpartij leuk moet zijn voor zowel oma als kind. De volgende keer misschien niet meer zo lang? Of andere oppas? Of met het hele gezin een weekendje weg O+ . Nathan heeft het die ene keer echt wel leuk gehad bij zn oma maar ik weet dat het voor mn schoonmoeder erg zwaar is. Als mn ouders in de buurt hadden gewoond zou hij misschien wat vaker logeren omdat die het denk ik beter aankunnen. Aan de andere kant houdt mn vader er echt niet van gestoord te worden in zn nachtrust :P
pi_120498377
ziehier waarom ik doorgaans niet sta te springen om een weekendje weg dus idd ;)
postivie kanttekening; met het ouder worden kan ravi dit soort dingen beter hebben. was met selene ook!

en ja; sangdrax ziet het ook wel hoor. maar die wil ook wel eens tijd met mij alleen. en ik gun het oma ook best om een weekendje lol te hebben, het gaat alleen allemaal net te ver naar mijn zin, waarbij ravi dan het onderspit delft.

nja. uitgeklaagd, ben bijna klaar met puinruimen, vanaf januari is mijn moeder met deeltijdpensioen en zeer willig om wat vaker hier te komen o|O

sorrie dames, het zat me ff ook hoog na een paniekaanval van ravi op de trap en de constante strijd en gedoe en overal rotzooi. dank voor het luisteren en meedenken!
pi_120498675
Laat het even veren simmu,vaak werkt dat nog het beste,of even uitrazen buiten.
pi_120499136
Maar het is toch ook hartstikke moeilijk om op 2 kinderen te passen in hun eigen huis. Een weekend lang en eentje nog ziek ook en dan valt ie ook nog van de trap.
Van mij zouden ze dan ook alles mogen en zou ik een hele grote zak snoep halen :+
pi_120499861
Nikki, hoe ziet ze er inmiddels uit? Het zal wel alle kleuren van de regenboog hebben inmiddels...
Fake it till you make it...
pi_120500012
Wij laten nooit in ons huis oppassen, ok voor een uurtje wel, wij doen de kids dan naar opa en oma. Daar gelden hun regels en als het dan een zooi word is het niet mijn probleem! De kinderen weten heel goed dat als ze weer thuis zijn onze regels weer gelden.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_120501077
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:48 schreef pessie het volgende:
Haha son, nathan heeft ook een obsessie voor treinen, vorige week heb ik thomas de trein gehaald uit de speel o theek, ze moeten echt overal mee naar toe. Hij wil nu ook heel graag samen spelen, dan moet ik met 1 treintje rondjes rijden en hij met de rest. Vind ie geweldig.
:D
Ach hij heeft t niet van een vreemde :P
Tis genetisch bepaald :D (mn vader heeft een modeltreinbaan en opa van moederskant had dat ook).
Kind kan er dus niks aan doen ;)
Hier moet ik ook altijd met m rijden. Hij bepaalt welke treinen ik mag *lol*

Bar, auto's, vrachtwagens en vuilniswagens vindt ie ook fascinerend :D
Vanochtend zag de zwaailichten van de vuilniswagen, stond ie naar buiten te kijken naar de vuilnisbak (zoals hij het noemt :D). Toch leuk zo'n hoekhuis met klikoverzamelpunt naast t huis :P hij staat in bed dan ook vaak onder de gordijnen naar buiten te gluren :D
pi_120501827
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 10:32 schreef Troeta het volgende:
Maar het is toch ook hartstikke moeilijk om op 2 kinderen te passen in hun eigen huis. Een weekend lang en eentje nog ziek ook en dan valt ie ook nog van de trap.
Van mij zouden ze dan ook alles mogen en zou ik een hele grote zak snoep halen :+
Haha, precies. :Y)

Hier mag ook alles bij opa en oma en ik vind het best. Thuis hebben we andere regels.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_120501884
Claudia, jouw (schoon)ouders pasten voorheen toch ook wekelijks(?) op Ivan en Lena? Ik kan me herinneren dat je ooit postte dat je het zo fijn vond dat dat nu niet meer het geval is.
pi_120501966
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 10:32 schreef Troeta het volgende:
weet je; die zak snoep mag van mij best :) en dat opeens heel veel mag ook, daar heb ik allemaal niet zo'n moeite mee hoor. maar dat overdrevene, dat ze hier in de gang met stift op de muur tekenen, niet zeggen dat het ventje ook niet meer drinkt, niks doen aan die pokkies (en vooraf wel toezeggen het wel te doen he!), van de trap vallen en niks zeggen, nou daar heb ik wel moeite mee!

enneh; zo ziek was/is ravi niet hoor! geen koorts, geen pijn en weinig jeuk. dat ze hem niet aanpraten dattie ziek is om vervolgens geen poot uit te steken!
pi_120501990
Ja, absoluut, Spring. Dat was vooral om twee redenen. Aan de ene kant vond ik het lastig dat zij de opvoedrol met ons begonnen te delen. Als wij daar bijvoorbeeld met de kindjes waren en Ivan viel, dan wilden zij hem troosten. Ik vond dat moeilijk, want hey, mijn kindje mijn zorgen. Wat ik ook lastig vond is dat we het heel sterk als een enorme gunst voelden, het oppassen, en niet te veel eisen durfden te stellen. We konden er bijvoorbeeld pas vanaf 9 uur terecht met de kindjes. Heel begrijpelijk en dat wilden we ook respecteren, maar in verband met ons werk werd dat steeds lastiger (vooral toen mijn lief stopte met freelancen). Ik vind het fijn dat we met de opvang een professionele relatie hebben.

De laatste tijd hebben mijn schoonouders vaker opgepast en dat ging enorm goed. Dat overprikkeld thuiskomen herken ik wel, maar dat gebeurt ook wel op opvangdagen. Op het moment dat Lena of Ivan mij zien dan beginnen ze al in te storten, zeg maar. :+
pi_120502817
Dat van die pokkies niet behandelen is idd erg raar. of stribbelde hij misschien tegen? En Mex mag ook niet in de gang op de muren tekenen, maar toch staat er een mooie tekening. Gevalletje even bezig zijn met een ander kind of zelf even op de wc zitten.
Waarom heeft ze niks gezegd van het van de trap vallen? Is ie hard gevallen of viel het mee?

Ik probeer gewoon even een andere kant te laten zien he, want mijn ouders en schoonouders en andere oma en opa passen graag op voor ons, maar een weekend weg zou ik niet snel durven vragen. Vind ik echt wat teveel voor hun en voor de kinderen.
Na 1 nachtje komt Mex ook altijd strontvervelend terug.

En ik snap dat jullie graag samen willen zijn een weekendje, maar is het echt zo erg om dat een paar jaar even niet te doen? Want idd als ze ouder worden gaat het allemaal veel beter en kom jij ook een stuk lekkerder thuis.
pi_120502921
Dat ze niet zei dat ie niks drinkt en dat soort dingen vind ik trouwens ook echt niet kunnen hoor, snap echt je boosheid daarover!
Als ze het niet aankan, is zij eigenlijk degene die moet zeggen van Sorry, maar ik kan dat niet meer aan.
pi_120502950
ik heb geen idee of hij hard gevallen is of niet, enige wat ik merk is dat ravi opeens doodsbang is van de trap en zelf zegt gevallen te zijn. en waarom de pokkies niet behandeld zijn dan is me ook een raadsel, want ik had vooraf alles klaargelegd, uitgelegd en er zaterdags nog over gebeld en het was allemaal niet aangeraakt.

enneh; *ik* vraag ook niet om een weekendje oppassen he! sterker nog; ik heb al een jaar of 2 geleden geconcludeerd dat dit zo voor mij niet hoeft. en elke keer is er dan iemand in huis die zegt "ze zijn nu wat ouder en ik wil graag samen weg, je doet naar omdat je het geen kans wil geven". en dan denk ik "nja, idd; ze zijn al wat groter en robuuster, vooruit, we proberen het" :|W
pi_120502995
nog een kanttekening; ze was niet van vrijdag t/m maandag alleen he! dat we dat misverstand ff uit de wereld helpen: haar vriend was er zaterdag + zondag ook bij! en dat is een ervaren opa die regelmatig op zijn kleinkinderen (zelfde leeftijd, maar dan met meer kindjes) past ;)
pi_120503657
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:29 schreef simmu het volgende:
ik heb geen idee of hij hard gevallen is of niet, enige wat ik merk is dat ravi opeens doodsbang is van de trap en zelf zegt gevallen te zijn. en waarom de pokkies niet behandeld zijn dan is me ook een raadsel, want ik had vooraf alles klaargelegd, uitgelegd en er zaterdags nog over gebeld en het was allemaal niet aangeraakt.

enneh; *ik* vraag ook niet om een weekendje oppassen he! sterker nog; ik heb al een jaar of 2 geleden geconcludeerd dat dit zo voor mij niet hoeft. en elke keer is er dan iemand in huis die zegt "ze zijn nu wat ouder en ik wil graag samen weg, je doet naar omdat je het geen kans wil geven". en dan denk ik "nja, idd; ze zijn al wat groter en robuuster, vooruit, we proberen het" :|W
Waarom volgende keer niet bij haar thuis dan? kom je ook weer in huis uit hoe jullie het achtergelaten te hebben.
pi_120503737
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:30 schreef simmu het volgende:
nog een kanttekening; ze was niet van vrijdag t/m maandag alleen he! dat we dat misverstand ff uit de wereld helpen: haar vriend was er zaterdag + zondag ook bij! en dat is een ervaren opa die regelmatig op zijn kleinkinderen (zelfde leeftijd, maar dan met meer kindjes) past ;)
wat ik kan bedenken is dat ze het op hun manier heel gezellig gehad hebben, en dat ze misschien niet wist hoe en wat, dan was het slimmer geweest dat ze opgebeld had, ja! en jullie om raad vragen.
Praat met haar! want hier word jij niet blijer van en je kinderen ook niet
pi_120503954
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:50 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Waarom volgende keer niet bij haar thuis dan? kom je ook weer in huis uit hoe jullie het achtergelaten te hebben.
omdat dat 3 uur heen, 3 uur terug en geen enkele vorm van kindveiligheidsmaatregelen is :+
pi_120504031
Nikki hoe is het nu met je dochter?

Simmu ik snap het.
pi_120504894
volgende keer regel ik gewoon 2 huisjes: eentje voor ons en eentje voor de kinderen + oma *)
pi_120515609
Er komt een nieuwe bioscoopfilm aan van nijntje!

Wij gaan er iig heen met V. :Y http://www.nijntjedefilm.nl/
pi_120540309
Derde speenloze nacht. Hij had het wat moeilijk met inslapen. Hoefde niet te huilen maar kwam met kriebel in zijn buik en allerlei andere dingen. Hij heeft niet om zijn speen gevraagd, dat wilde hij denk ik wel maar hij weet dat het geen zin heeft. Heb een kwartiertje bij hem gezeten en toen sliep hij. Gewoon de hele nacht. :)
pi_120541190
Fijn estrys.

Hoe krijg je een peuter zover dat hij net iets meer moet gaan eten?
Het is deze week de zoveelste nacht op een rij dat roy wakker word en om eten vraagt.

Hij eet smorgens 1 boterham op opvang dagen,(op dinsdag zijn we thuis en dan eet hij 2 boterhammen,maar eten we ook later) meer krijg ik er ook echt niet in,gisteren weer pap geprobeerd maar dat wilt hij niet houd zijn mond stijf dicht.
Smiddags 2 boterhammen (thuis en op opvangdagen)
S' avonds normale portie avond eten,wilt.hij geen warm eten dan 2 boterhammen.
3 x per dag beetje vanillevla ivm medicijn.

Tussendoortjes 2 stuks fruit,een koek,en rozijntjes.
Idem op opvangdagen.

Meer krijgen we er ook echt niet in,roy houd mond stijf dicht,draait hoofd weg en duwt met hand eten weg.
Maar die nachten en echt om eten vragen...
Best moeilijk dit.
pi_120541249
Dat is al meer dan Mart eet op een dag hoor :D

Is het ook echt honger? Of meer een 'smoesje''?
pi_120541263
klinkt goed estrys!

bar, misschien muesli met yoghurt? dat werkt hier goed, wij zitten elke ochten netjes aan tafel met 2 of 3 soorten muesli en ontbijtgranen (special k, cruesli, dat werk) en dat gaat prima; eten ze allebei gemiddeld toch zeker wel een vol bord van op, soms wel 2

hoe is zijn metabolisme? ravi eet 's ochtends veel, tussen de middag liever niet, en dan 's avonds normaal. selene eet 's ochtends en 's middags normaal, avondeten wat minder meestal
pi_120541327
Ymme het is echt honger een stuk kaas en een boterham en beker melk gaan gretig naar binnen.

Museli gaat roy van kokhalzen dus doen we maar nog maar even niet.

Metabolisme?? Uhmm bij Roy verschilt dat per dag enorm.
Alleen de dagen dat roy naar de opvang gaat eet hij een stuk vroeger dan wanneer we thuis zijn en nergens optijd heen moeten.
Ik maak Roy om 7 uur wakker,dan wassen,naar beneden daar krijgt hij eerst beker melk. In de tussentijd smeer ik een boterham. Rond half 8 kwart voor 8 eet hij die. Er is geen haast bij,zodra die op is schud hij al nee als ik vraag nog een boterham.

Op dagen dat we thuis zijn word roy niet wakker gemaakt en word hij zelf tussen half 8 en 8 wakker,dan wassen drinken en op het gemak,tegen 9en gaan we dan ontbijten en eet hij met gemak 2 boterhammen.

[ Bericht 62% gewijzigd door _Bar_ op 20-12-2012 09:07:23 ]
pi_120541484
metabolisme is je stofwisseling. dus in welke mate je voedsel opneemt en omzet in energie. ravi en ik zijn ochtend eters. wij hebben domweg niet genoeg aan ontbijt om kwart voor 8; we zitten doorgaans zo rond deze tijd aan fruit, gevolgd door een crackertje. in de middag kunnen we gerust uren zonder iets te eten, maar 's ochtends echt niet!
pi_120541513
misschien dan eerst die ene boterham en dan later op de opvang in de ochtend meer geven? klinkt misschien raar om hem 's ochtends meer te geven terwijl hij 's nachts honger heeft, maar wellicht hebben jullie er baat bij om zn 'natuurlijke energiebehoefte' te volgen (hopelijk druk ik dit goed uit ;) ) en lost het probleem zich dan vanzelf op
pi_120541523
Kan ook weer gewenning zijn. Eet zelf maar paar dagen 's nachts, word je vanzelf wel wakker van de honger de volgende nacht. Leander wilde ook tijdje voor slapen gaan. Hij zo honger. Jammer dan. Nu vraagt ie er ook niet meer om.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_120541531
Ik heb werkelijk geen idee bij roy, maar over het algemeen eet hij altijd goed. Alleen smorgens dat ene uurtje maakt een boterham verschil. En soms is het zo erg dat ik smorgens zelfs die ene boterham er niet in krijg. Ook weer op die opvangdagen.
pi_120541612
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:10 schreef MeNicole2 het volgende:
Kan ook weer gewenning zijn. Eet zelf maar paar dagen 's nachts, word je vanzelf wel wakker van de honger de volgende nacht. Leander wilde ook tijdje voor slapen gaan. Hij zo honger. Jammer dan. Nu vraagt ie er ook niet meer om.
jammer dan gaat hier niet op,roy als die om 3 uur snachts wakker word is wakker,als ik daarin niet in mee ga, staat de halve straat buiten denk ik... Hij kan zo ook niet bij ons in bed die breekt de slaapkamer af. Als wij erin mee gaan en roy zijn eten geven zie je roy echt bijkomen,en hebben we misschien geluk dat we roy een uurtje later terug op bed kunnen leggen,(wakker is wakker en dus gelijk actief)
Roy is nu al actief sinds vanmorgen 3 uur. En gewoon naar de opvang heb het wel weer aangegeven,dan kunnen ze hem wat eerder op bed leggen als dat lukt.

[ Bericht 4% gewijzigd door _Bar_ op 20-12-2012 09:26:09 ]
pi_120541650
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:09 schreef simmu het volgende:
misschien dan eerst die ene boterham en dan later op de opvang in de ochtend meer geven? klinkt misschien raar om hem 's ochtends meer te geven terwijl hij 's nachts honger heeft, maar wellicht hebben jullie er baat bij om zn 'natuurlijke energiebehoefte' te volgen (hopelijk druk ik dit goed uit ;) ) en lost het probleem zich dan vanzelf op
op op opvang houden ze hun eigen strakke planning aan. En dat is tegen 10en drinken/fruit/koek als ze roy dan zijn boterham geven wilt de rest ook,nee niet zo handig ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door _Bar_ op 20-12-2012 09:22:39 ]
pi_120541654
Ik ben het niet eens met je menicole.. Honger is honger en dan moet je eten.
pi_120541876
Hier eten we gewoon niet 's nachts.Nadat er een tijdje de gewenning was om rond 4 uur 's nachts ( :O ) een banaan te eten, hebben we dat gewoon als regel. Eet je te weinig, dan heb je pech. Overdag krijgen ze meer dan genoeg kansen en na het eten is er altijd nog fruit oid. Natuurlijk is het anders als ze ziek zijn.

Bar hier werkt het nog wel eens om bij weinig eten bijvoorbeeld cornflakes of zoiets in het toetje te geven voor het slapen gaan. Dat vult goed ;)
pi_120541938
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:28 schreef Stiemie het volgende:
Hier eten we gewoon niet 's nachts.Nadat er een tijdje de gewenning was om rond 4 uur 's nachts ( :O ) een banaan te eten, hebben we dat gewoon als regel. Eet je te weinig, dan heb je pech. Overdag krijgen ze meer dan genoeg kansen en na het eten is er altijd nog fruit oid. Natuurlijk is het anders als ze ziek zijn.

Bar hier werkt het nog wel eens om bij weinig eten bijvoorbeeld cornflakes of zoiets in het toetje te geven voor het slapen gaan. Dat vult goed ;)
eensch..

Genoeg kansen om te eten. Ik waarschuw ze ook bij het avondeten.. Dit is wat je krijgt, eet je het niet op heb je pech, je krijgt niks anders..

Dvdtjes zijn binnen stiemie
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_120541939
Oh en slapen is hier de laatste tijd weer drama -O- Het schijnt dat koekiemonster en spongebob 's nachts ons huis binnendringen om in de kamer van mijn peuter rond te hollen. Die wordt dan luid schreeuwend wakker en durft niet meer te gaan slapen. }:|

Ik had al voorgesteld om een briefje op de deur te doen met "verboden voor koekiemonster en spongebob", maar toen keek ze me aan, zuchtte eens diep en zei "Koekiemonster kan niet lezen mama :( "
pi_120541982
Stieme het is niet dat roy weinig eet,dat maakt het zo lastig.
Cornflakes enzo dat is standaard kokhalzen bij Roy. Zelfde als rijstwafels ook kokhalzen.

Waar ik nu naartoe neig is eigenlijk proberen de avondmaaltijd op te schuiven qua tijd (nu eten we om half 6) of toch proberen nog wat melk voor het slapen gaan.
pi_120542042
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:33 schreef _Bar_ het volgende:
Stieme het is niet dat roy weinig eet,dat maakt het zo lastig.
Cornflakes enzo dat is standaard kokhalzen bij Roy. Zelfde als rijstwafels ook kokhalzen.

Waar ik nu naartoe neig is eigenlijk proberen de avondmaaltijd op te schuiven qua tijd (nu eten we om half 6) of toch proberen nog wat melk voor het slapen gaan.
bar, is dat niet een mondtrauma? dat kokken? hoe eet hij zn avondmaaltijd, is dat geprakt of gewoon stukken zoals jullie zelf?
pi_120542054
Ik weet niet of ik de moed zou hebben 's nachts een boterham te smeren, ik denk wel dat ik in het geval van echte honger een fles pap zou proberen.
Warm en in bed liggend opdrinken.

En mocht dat gewoonte worden dan zou ik het in de loop van de tijd steeds meer verdunnen, tot het warme melk zou zijn en daarna tot het water zou zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_120542067
Ik geef snachts als hij er om vraagt een fles.
pi_120542089
Uhmmm ja okay dat is onze regel normaal ook. Maar jullie kunnen het jullie meiden uitleggen het waarom.
Als ik dat zo aan roy breng snapt die dat niet.
En eerlijk is eerlijk snachts hoeft roy voor mij niet zo nodig de buurt wakker te gillen,en als hij dan om eten vraagt prima.want dan stop het gillen.
En het feit dat ik roy daarna zonder problemen terug leggen en zodat we allemaal nog even kunnen slapen is mij ook veel waard. Want om nou telkens vanaf 3 uur beneden te zitten houd geen mens vol.
pi_120542099
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:36 schreef simmu het volgende:

[..]

bar, is dat niet een mondtrauma? dat kokken? hoe eet hij zn avondmaaltijd, is dat geprakt of gewoon stukken zoals jullie zelf?
gewoon stukken.
pi_120542138
Maar als hij snachts eet, dan is het niet gek dat ie in de ochtend niet zoveel meer wil eten..lastig probleem
pi_120542179
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:40 schreef Troeta het volgende:
Maar als hij snachts eet, dan is het niet gek dat ie in de ochtend niet zoveel meer wil eten..lastig probleem
vannacht is voor het eerst dat we eraan toe gaven om boterham te smeren ;)
Avonden daarvoor kreeg hij alleen beker warme melk en ging ik met hem naar beneden.
pi_120542192
Ja maar uren je kind hongerig laten lijkt mij ook niet de bedoeling.
pi_120542253
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:38 schreef _Bar_ het volgende:
Uhmmm ja okay dat is onze regel normaal ook. Maar jullie kunnen het jullie meiden uitleggen het waarom.
Als ik dat zo aan roy breng snapt die dat niet.
En eerlijk is eerlijk snachts hoeft roy voor mij niet zo nodig de buurt wakker te gillen,en als hij dan om eten vraagt prima.want dan stop het gillen.
En het feit dat ik roy daarna zonder problemen terug leggen en zodat we allemaal nog even kunnen slapen is mij ook veel waard. Want om nou telkens vanaf 3 uur beneden te zitten houd geen mens vol.
Dat gillen doen ze helaas ook als ze het wel snappen hoor :P Onze buurman zei laatst al heel subtiel dat onze peuter wel hard kon gillen 's nachts. Ja dat weten wij ook wel en ik slaap liever ook op dat tijdstip ;)
pi_120542305
Hier was de buurjongen vanmorgen blij... Zijn wekker vergeten te zetten en een vroege dienst moeten werken. Dankzij roy was hij netjes optijd wakker...
pi_120542469
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:49 schreef _Bar_ het volgende:
Hier was de buurjongen vanmorgen blij... Zijn wekker vergeten te zetten en een vroege dienst moeten werken. Dankzij roy was hij netjes optijd wakker...
:D Elk nadeel heb z'n voordeel :')

Hier slaapt de vriendin van B doordeweeks liever niet meer hier als Soneal en ik er ook zijn, want Soneal wil nog wel eens om 5 uur wakker worden en gaat dan tegen de muur (van hun kamer) staan rammen.
B slaapt daar vrolijk doorheen, z'n vriendin niet.

Toevallig gaat het deze week al de hele week goed, ik was eigenlijk net van plan z'n bedje tegen de andere muur te zetten maar nog niet aan toe gekomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_120542816
Is het geen groeispurt dan bar?
Ik zou het ook gewoon geven hoor, dat gegil snachts is zo erg.
pi_120542984
Je laat je kind ook niet 's nachts gillen omdat hij honger heeft lijkt mij. Zeker niet als je de 'wij eten niet 's nachts regel' niet uit kan leggen aan hem. En je kan hem slecht 's avonds helemaal vol proppen. Dus ik zou het ook geven hoor. Probeer zelf eens te slapen met honger. Misschien zit hij gewoon in een groeispurt inderdaad.
pi_120547233
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 11:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, absoluut, Spring. Dat was vooral om twee redenen. Aan de ene kant vond ik het lastig dat zij de opvoedrol met ons begonnen te delen. Als wij daar bijvoorbeeld met de kindjes waren en Ivan viel, dan wilden zij hem troosten. Ik vond dat moeilijk, want hey, mijn kindje mijn zorgen. Wat ik ook lastig vond is dat we het heel sterk als een enorme gunst voelden, het oppassen, en niet te veel eisen durfden te stellen. We konden er bijvoorbeeld pas vanaf 9 uur terecht met de kindjes. Heel begrijpelijk en dat wilden we ook respecteren, maar in verband met ons werk werd dat steeds lastiger (vooral toen mijn lief stopte met freelancen). Ik vind het fijn dat we met de opvang een professionele relatie hebben.

De laatste tijd hebben mijn schoonouders vaker opgepast en dat ging enorm goed. Dat overprikkeld thuiskomen herken ik wel, maar dat gebeurt ook wel op opvangdagen. Op het moment dat Lena of Ivan mij zien dan beginnen ze al in te storten, zeg maar. :+
Ja dat. Ik ben heel veel afhankelijk van extra oppas hier en daar. En dan voel je je vreselijk bezwaard. Mijn schoonouders komen morgen bijvoorbeeld, maar hadden wel gezegd "ja, als het sneeuwt komen we niet hoor." Dat begrijp ik echt, heel goed. Maar ik heb er geen klap aan want dan kan ik dus last minute alsnog niet weg en ook niets anders meer regelen -O- gelukkig sneeuwt het morgen niet, maar zo gebeuren er dus vaker dingen. of inderdaad de breng/haaltijden. Mijn moeder die oppast en dan maar tot 2 uur kan, ja heel begrijpelijk en ik ben blij met alles, maar als ik tot 4 uur les heb en om 5 uur thuis ben dan mis ik dus best wel wat iedere keer. Dat maakt het lastig.

quote:
2s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:59 schreef Pvoesss het volgende:
Er komt een nieuwe bioscoopfilm aan van nijntje!

Wij gaan er iig heen met V. :Y http://www.nijntjedefilm.nl/
Wat leuk!! die ga ik onthouden <3
:)
pi_120547539
Mijn ouders passen 1 keer in de 3 a 4 weken een nachtje op.
Meer zien ze de kinderen ook niet echt, Ik vind het prima zo. Ik moet er niet aan denken dat ze op zouden passen doordeweeks ofzo.
pi_120547734
quote:
2s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:37 schreef Pvoesss het volgende:
Mijn ouders passen 1 keer in de 3 a 4 weken een nachtje op.
Meer zien ze de kinderen ook niet echt, Ik vind het prima zo. Ik moet er niet aan denken dat ze op zouden passen doordeweeks ofzo.
Ze zien ze alleen als ze slapen? :D ;)
pi_120547767
Hehehehhe :@
Nee ze zijn er ook inderdaad dan overdag en eten mee :)
pi_120547872
Ik vind het altijd wel lekker combineren, ik voel me nu namelijk wat minder verplicht om in ons toch al behoorlijk drukke schema iedere week overal op bezoek te gaan c_/ :+

Ik vind het wel een fijn idee dat de meisjes hun opa's en oma's nu zo regelmatig zien dat ze er echt een goede band mee krijgen, dat vind ik wel belangrijk dat ze die gelegenheid krijgen. En ik weet nog dat wij vroeger altijd overjoyed waren als mijn oma tussen de middag een boterhammetje met ons kwam eten, dat gevoel hoop ik dat zij nu ook hebben.
pi_120552359
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:27 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja dat. Ik ben heel veel afhankelijk van extra oppas hier en daar. En dan voel je je vreselijk bezwaard. Mijn schoonouders komen morgen bijvoorbeeld, maar hadden wel gezegd "ja, als het sneeuwt komen we niet hoor." Dat begrijp ik echt, heel goed. Maar ik heb er geen klap aan want dan kan ik dus last minute alsnog niet weg en ook niets anders meer regelen -O- gelukkig sneeuwt het morgen niet, maar zo gebeuren er dus vaker dingen.
Zo zat ik van de week dus. Echt al weken geleden geregeld, kreeg ook te horen dat ze met sneeuw e.d. niet zouden komen. Van het weekend belden ze dat ze niet zouden komen, want... (iets met t oor ofzo, weet ik veel). Gelukkig kon mn man wat regelen, maar dat je er niet van op aan kan... Ik ga ze ook niet meer vragen, want dan ga ik me druk lopen maken over of ze wel zullen komen...
Kan moeilijk mn eigen ouders vragen of ze niet meer op vakantie willen gaan ;).
pi_120553570
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:14 schreef Estrys het volgende:
Je laat je kind ook niet 's nachts gillen omdat hij honger heeft lijkt mij. Zeker niet als je de 'wij eten niet 's nachts regel' niet uit kan leggen aan hem. En je kan hem slecht 's avonds helemaal vol proppen. Dus ik zou het ook geven hoor. Probeer zelf eens te slapen met honger. Misschien zit hij gewoon in een groeispurt inderdaad.
in geval van niet uit kunnen leggen is het wat anders natuurlijk. Maar hier is dat dus wel eens voorgekomen omdat ze het wel snappen. Tsja 's avonds niets eten omdat je liever wat anders eet, zorgt voor nachtelijke trek...
pi_120553772
Mijn moeder past 1 dag in de week op en dan gaan dingen ook wel eens iets anders dan ik zou willen. Maar als ik dan zie dat iedereen daar heel blij van wordt, dan is dat maar zo. Ze weten dat oma en mama andere regels hebben. Bij oma mogen ze bv een boterham bij de tv eten en weer niet met de nietmachine knutselen.
pi_120554348
Gelukkig hebben we morgen controlle bij de ka,kaart ik het daar ook aan.
Op het andere forum is het wel herkenbaar,maar echte tips ook niet.
Laten we hopen dat idd om een groeispurt gaat,want een beetje slaap is wel fijn ;)

En verder men het gaat allemaal zo hard vooruit hier,soms durven we er bijna niet van te genieten,stiekem bang voor een terug val.
Hij kan nu ook echt luisteren als je een verhaal verteld,vanmorgen hebben ze op de opvang het kerstverhaal verteld en roy heeft ademloos zitten luisteren,gezellig op schoot bij de leidster. Daarna leuk met duplo gespeeld.
pi_120554422
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:29 schreef Stiemie het volgende:

[..]

in geval van niet uit kunnen leggen is het wat anders natuurlijk. Maar hier is dat dus wel eens voorgekomen omdat ze het wel snappen. Tsja 's avonds niets eten omdat je liever wat anders eet, zorgt voor nachtelijke trek...
Maar dat was in dit geval niet aan de orde :)

Klinkt heel positief Bar! Genieten van alle positieve momenten hoor
pi_120569477
Bar, ik hoop dat de ka een oplossing/tips heeft voor je. Misschien is het echt wel een groeispurt en gaat het over een tijdje gewoon weer goed 's nachts.

Over oppas gesproken, ik ben heel blij dat ik geen gebruik maak van opa's op standaard dagen. Eén opa past nooit op en de andere af en toe en mijn zusje af en toe. Verder regelen we het met het kdv.
Wij hebben Lisa deze week ingeschreven voor de BSO dus ook als ze over bijna anderhalf jaar naar de basisschool gaat dan zijn we niet afhankelijk. Alleen... toen ik dat dus vertelde aan de opa die nooit oppast zei hij dat hij het tegen die tijd wel heel leuk zou vinden om haar uit schook te halen. :X Ik heb e.e.a. nog maar even in het midden gelaten, want ik weet echt nog niet of ik er wel op zit te wachten. Gelukkig duurt het nog een hele tijd.

Met ons slachtoffer gaat het gelukkig weer helemaal goed. Ze heeft nog wel af en toe pijn aan haar neusje en ze krijgt nu ook twee blauwe oogjes, maar gelukkig heeft ze er weinig last van. Haar neusje en voorhoofd worden ook al wat minder dik. 's Nachts slaapt ze gewoon de hele nacht door en ze is ook gewoon naar het kdv gegaan en daar zeiden de juffies dat ze gewoon net zo druk was als anders. Al met al leek het dinsdag erger dan het was. En toch hoop ik zoiets nooit meer mee te maken.
pi_120598725
Zo bezoekje ka zit er ook weer voor een half jaar op. Wel nog keer terug om bloed te prikken voor de medicijnspiegel.
Alles was goed althans de afspraak met de cardioloog is nu ook gemaakt in februari pas, dus nog steeds niet zorgwekkend, het klinkt niet als gaatje maar als een vernauwing van een ader. de ka had een hele theorie en omdat je bij Roy wel het ruisje hoort maar in de polsen de hartslag goed blijft voelen geeft aan dat het niet zorgwekkend is.
Roy is flink gegroeid 98 cm en 14,9 kg
we wilde Roy zijn bloeddruk nog meten maar dat lukte niet dus mag de cardioloog doen.

En de ka wist het ook niet precies waarom Roy nu ineens weer snachts wakker word en echt om eten vraagt, hij denkt ook met ons aan de groeispurt.
Vannacht overgens wel weer een hele nacht geslapen, eenmaal beneden was het gelijk gebaar eten, dus honger had hij ook.
pi_120600507
En at ie nou wat meer boterhammen s'ochtends?? fijn dat alles in orde was!
pi_120600767
hij heeft 2 boterhammen gegeten en een mandarijn, en zijn vla met medicijn.
pi_120600897
Dat nijntje filmpje ziet er leuk uit. Iemand enig idee hoe lang de film is? Onze peuter heeft geen zitvlees.

Hier past schoonmoeder 1 dag in 2 weken op. Met de dag zelf enzo ben ik heel tevreden. Ze is dan vaak bij ons thuis een groot gedeelte van de dag, buiten voor wandelingen etc. En soms een uur of twee bij hun thuis. Zij heeft zelfs weleens op zo'n dag hier schoongemaakt enzo. Begrijp ook dat ze hier oppast, scheelt sjouwen met kleding, speelgoed, flesjes etc. Ik erger me er dan weleens aan dat ze dan toch naar vergaderingen of andere dingen van werk moet en dan vaak bij ons teruglegt om het op te lossen. Zij is ook nog eens een manager en dan denk ik kun je dat dan niet zelf managen, ruilen met mijn man, kdv bellen voor extra dag, haarman vragen die thuis is of gewoon zeggen, dan kan ik erniet bij zijn.

Ik vind mijn schoonmoeder ook echt in balans met bepaaldedingen, die hij daar mag bv hagelslag op zijn eerste boterhamn of vakerappelmoes bij warm eten en die hij thuis niet mag of waarvoorandere regels gelden. Maar ze is absoluut niet van hij mag alles doen en toontduidelijk grenzen op. Zokrijgthij daar ook gevarieerd eten en drinken. Niet alleen hagelslag of snoep ofdathij alles mag.

Nikki fijn dat het beter gaat met je meid. Was erg schrikken, begrijpik goed dat je het niet nog eens wilt meemaken.

Sonnetje, onze peuter heeft dat ook. Sleept dan treintjes ofspeelgoed overal mee naartoe dat niemandanders dekanskrijgt om het te pakken.

Bar en stiemie, hopelijk slapen ze gauw beter zonder de buurt wakkerte maken. Dat is bij ons eerlijker verdeeld. Onzekids gillen de buren wakker en als revanche gillen hun kids ons wakker.

Bar, zijn lunch en avondeten wel altijd op hetzelfde tijdstip? Andersidd lateravondeten, kijken of dat helpt?

Eergisteren toen ikmijn peuter ophaalde vertelde de leidster dat er weinig kinderen waren zodat ze meer tijd voor mijn zoontje konnemen. En dat zij daar zo van genoten heeft. Zo leuk omte horen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_120601117
Lunch en avondeten hier altijd dezelfde tijd, op de opvang is het vroeger.
Hier lunchen we als we thuis zijn rond 13 uur/13.30 uur ivm het gelijk geven van zijn medicijn.
Op de opvang is dat 11.30/12.00 uur dat ze lunchen.
pi_120604186
En avondeten wel altijd op hetzelfde tijdstip? Werd hij dan met name op opvangdagen s'nachts wakker?

Ik zou denken dat de afstand naar de laatste maaltijd het uitslaggevende is, maar misschien is dat niet de hele waarheid.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120604415
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 16:04 schreef Tinuviel het volgende:
Dat nijntje filmpje ziet er leuk uit. Iemand enig idee hoe lang de film is? Onze peuter heeft geen zitvlees.
Een uur :) Maar is dus ook met heel veel liedjes en dansjes enzo om ze leuk entertained te houden *O*
pi_120604531
Ik zit al een jaar ofzo te wachten op die Nijntje film haha (nou ja een maand of 10 :P zie dat de trailer zolang op youtube staat :D) Denk dat Floris dat wel leuk gaat vinden.
En een uur moet wel lukken :D Althans hij kan thuis ook wel een uur voor de tv zitten :P
pi_120604721
Hier gingen met de oudste dat soort dingen al vanaf dat ze 1,5 is.
Met 1,5 zat ze voor het eerst bij een theatershow, maar ze was toen al wel veel verder dan V. nu is.
Ik denk dat hij het wel kan. Hij kan ook uren dora of diego kijken :X

En anders valt de prijs ook nog wel mee. :Y
pi_120605054
Met 1,5 had Floris daar echt geen geduld voor. Voor tv kijken niet eens :D
HEn herkenbaar van dora en diego. of chuggington.
En als tnie gaat weten we dat ook weer :')
  vrijdag 21 december 2012 @ 19:30:20 #88
259886 pessie
pi_120608137
Mijn schoonzusje pasr af en toe op. Gaat altijd heel goed en ze weet wat ik wel of niet wil. Heel handig. Verder hebben we oppas als Nathan ligt te slapen.
pi_120608535
Hier past mn moeder iedere donderdag op. Gaat prima. Ik vind t fijn dat de uk niet naar t kdv hoeft. Peuter vindt t geweldig als oma er is, iedereen blij :D
Ik merk dat ie op dinsdag helemaal kapot is na een dagje kdv, dus 1 dag vind ik wel genoeg voor m.
pi_120610361
Anne gaat een dag per week naar mijn schoonmoeder én een dag per week naar mijn ouders en dat is naar volle tevredenheid hoor. Ik weet dat ze bijna mijn schoonmoeder wat meer tv kijkt dan thuis maar bij mijn ouders weer helemaal niet dus dat trekt het weer in balans ;)

Nijntje de film is ook wel iets voor Anne denk ik. Vorige week zijn we voor het eerst naar het theater geweest en ze vond het prachtig. 6 januari gaan we weer; naar het Zandkasteel :)
pi_120616728
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 17:31 schreef Tinuviel het volgende:
En avondeten wel altijd op hetzelfde tijdstip? Werd hij dan met name op opvangdagen s'nachts wakker?

Ik zou denken dat de afstand naar de laatste maaltijd het uitslaggevende is, maar misschien is dat niet de hele waarheid.
nee dat maakt niks uit, helaas ;)
We zien het wel, voor nu gaan we er in mee.
En avondeten is altijd op de zelfde tijden.

Roy gaat 3 volle dagen naar de opvang en een ochtend in de week naar oma. volgend jaar gaan we er voorzichtig een dag bij doen, en vervalt oma.
pi_120664491
Ik ga echt een probleem krijgen met V.
Hij komt zo grappig uit de hoek vaak dat als ik boos ben ik moet lachen..

Hij stak net zijn hand in zijn luier en liet zien dat hij echt poep had :r :r
En ik vroeg hem, waarom doe je dat nou? Zegt hij: Goeie vraag! :+

En toen moest ik lachen :')
pi_120665148
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:31 schreef Stiemie het volgende:
Oh en slapen is hier de laatste tijd weer drama -O- Het schijnt dat koekiemonster en spongebob 's nachts ons huis binnendringen om in de kamer van mijn peuter rond te hollen. Die wordt dan luid schreeuwend wakker en durft niet meer te gaan slapen. }:|

Ik had al voorgesteld om een briefje op de deur te doen met "verboden voor koekiemonster en spongebob", maar toen keek ze me aan, zuchtte eens diep en zei "Koekiemonster kan niet lezen mama :( "
:D

;)
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_120673618
quote:
2s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:37 schreef Pvoesss het volgende:
Ik geef snachts als hij er om vraagt een fles.
Met? Water? Melk? Limonade?

Hier kan de dame wat water krijgen, al het andere is dikke pech. Niet eten is prima, volgende ochtend is de volgende kans.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_120687496
Met melk.. Maar hij eet sowieso vrijwel niets.
pi_120687637
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2012 16:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Met? Water? Melk? Limonade?

Hier kan de dame wat water krijgen, al het andere is dikke pech. Niet eten is prima, volgende ochtend is de volgende kans.
dat...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_120687762
Tess gaat miv 1 januari 2dgn naar het ldv. Mijn moeder past tot 1 september nog op op maandag. Per 1 september fan de dames 2 dagen naar de bso
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_120688190
quote:
2s.gif Op zondag 23 december 2012 20:52 schreef Pvoesss het volgende:
Met melk.. Maar hij eet sowieso vrijwel niets.
Je weet dat je z'n gebit verpest daarmee?
pi_120688312
Mijn zusje kreeg melk en vla 's nachts.. Haar voortanden waren helemaal verrot en moesten eruit getrokken worden..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_120688378
Stiemie succes met het verdrijven van cookiemonster en spongebob. Hier hielp het om daarop in te gaan. Dus als je kind zegt dat ze in de kast zijn deze ook open doen en cookiemonster en spongebob wegdrijven.

Pvoess en melk bij het avondeten, komt hij dan s'nachts toch nog met honger?

Wij geven s'nachts geen eten, hooguit wat water en dat weet onze peuter. Was hier ook nooit een issue. Zo weinig als hij soms s'avonds eet, blijkbaar is het altijd genoeg om de nacht door te komen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120688429
Dat kan wel zo zijn, maar hij eet dus niets op een dag.
En dus is er met arts in overleg besloten om dan iig een fles te doen.
Hij is heel klein en heel licht.. Ik heb liever dat hij eet dan dat hij kapot gaat van de honger.
pi_120688454
Er is een groot verschil tussen borstvoeding geven in de nacht en een fles. Een tepel ligt achterin en dus de melk komt eigenlijk niet in de rest van de mond. Bij een fles komt de melk echt eerst in de mond en dus bij de tanden en dus is het echt echt geen aanrader om iets anders dan water te geven als er tandjes zijn.
pi_120688493
quote:
2s.gif Op zondag 23 december 2012 21:08 schreef Pvoesss het volgende:
Dat kan wel zo zijn, maar hij eet dus niets op een dag.
En dus is er met arts in overleg besloten om dan iig een fles te doen.
Hij is heel klein en heel licht.. Ik heb liever dat hij eet dan dat hij kapot gaat van de honger.
Zelf weten, het zijn toch jouw tanden niet?
pi_120688567
Als hij iets eet of drinkt is het soms wel genoeg en soms niet.
Maar de nachten dat hij wel honger heeft geef ik hem iets.
Het is geen gewenning maar pure honger.

En als borstvoeding een optie was geweest had ik dat graag gedaan.
pi_120688751
quote:
2s.gif Op zondag 23 december 2012 21:10 schreef Pvoesss het volgende:
Als hij iets eet of drinkt is het soms wel genoeg en soms niet.
Maar de nachten dat hij wel honger heeft geef ik hem iets.
Het is geen gewenning maar pure honger.

En als borstvoeding een optie was geweest had ik dat graag gedaan.
Je leert hem dus dat s nachts eten prima is. Pure honger, dat hebben ze in Afrika. Jij biedt overdag waarschijnlijk voldoende aan. Het is jouw keuze dat je het ok vind dat hij in de nacht dus z'n honger kan stillen, zodat hij de volgende dag gewoon weer nee kan zeggen tegen de normale maaltijden.

Geen pure honger, maar puur gewenning dus.
pi_120689233
Hij heeft vandaag 1 bakje yoghurt op. Dus ja ik vind dat pure honger.
Dus ja ik vind dat prima inderdaad dat hij op die dagen een fles extra neemt.

Er zijn dagen en periodes dat hij snachts helemaal niets wil hebben.
Mijn mening is gewoon dat als hij honger heeft hij wat krijgt.
pi_120689304
Sofie vraagt nooit om eten in de nacht, hoe weinig ze ook gegeten heeft. Ik zou,dr dan ook niks geven denk ik. Of alleen een glas water.
*poef* nu is het weg
pi_120689445
Maar hoe.kan.het dan dat hij maar 1 bakje yoghurt op heeft?
Eet hij geen komkommeer.f tomaat of fruit of pasta?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 23 december 2012 @ 21:26:22 #109
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_120689545
quote:
2s.gif Op zondag 23 december 2012 21:21 schreef Pvoesss het volgende:
Hij heeft vandaag 1 bakje yoghurt op. Dus ja ik vind dat pure honger.
Dus ja ik vind dat prima inderdaad dat hij op die dagen een fles extra neemt.

Er zijn dagen en periodes dat hij snachts helemaal niets wil hebben.
Mijn mening is gewoon dat als hij honger heeft hij wat krijgt.
Je onderhoudt wel zijn mogelijkheid om overdag te weigeren. Hier altijd alleen een fles als er overdag goed gegeten was, mijn middelste had ( en heeft) soms echt hongerklop eet ie om 7 uur zo 6 boterhammen. (Kreeg tot 1,5 jaar een nachtvoeding) Als hij overdag weigerde kreeg hj 's nachts iig niks. Ging eerst ook het koekjestussendoortje er af. Tussendoortjes zijn er alleen als het 'normale' goed gaat.

Is het een idee om dan voor het slapen een fles te doen en erna nog tanden te poetsen? Flescaries heeft ook invloed ophet blijvende gebit.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_120689547
Hier zijn er ook dagen dat ze geen avond eten willen en dan zie ik later op de avond als ik de tas uitpak van school dat er ook geen brood is gegeten.
Maar het is hier gewoon duidelijk en ik zeg het ook bij het eten als er niet gegeten wordt. Denk erom, morgen ben je de eerste weer. Ik ga geen boterham smeren, bak chips pakken of wat dan ook. Drinken na het avondeten is sowieso alleen water. Ik ben zuinig op de tandjes en ik accepteer het niet dat honger wordt weggedronken.
pi_120689895
Hier ook nooit nachtelijke honger.. ze heeft wel een rietjesbeker in haar bed staan maar drinkt daar amper wat uit. Dat zijn we gaan doen na nachtelijke hoestpartijen... wanneer ze nu flink aan het hoesten is pakt ze zelf een slokje en slaapt weer verder..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_120690044
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2012 21:24 schreef Vicky het volgende:
Maar hoe.kan.het dan dat hij maar 1 bakje yoghurt op heeft?
Eet hij geen komkommeer.f tomaat of fruit of pasta?
Hij eet banaan heel soms ook appel, brood, eierkoeken, kaas, yoghurt en vla.
En soms dus geen van alle. En hij krijgt ook de fles voor tandenpoetsen etc.
En liever heb ik ook dat hij wel eet. Maar hij is een echte weigeraar.

Dit is wat er in overleg besproken is met de arts en als hij niet betert voor hij 2,5 is dan gaan we andere stappen ondernemen. Het hangt ook gewoon heel erg samen met negatieve gevoelens bij eten icm de hersenvliesontsteking.
pi_120690133
Wat goed dat je dat zo met de arts hebt overlegd en dat die met je meedenkt, Pvoesss. Ik vind het bovendien heel fijn klinken zoals je oog hebt voor de behoeftes van V. Je hebt toch te maken met conflicterende 'belangen': een goed gebit, een goed gewicht, geen eettrauma's in de hand werken. Dat lijkt me best wel lastig.

[ Bericht 15% gewijzigd door Claudia_x op 23-12-2012 21:59:46 ]
  zondag 23 december 2012 @ 21:46:48 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120690734
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:31 schreef Stiemie het volgende:

Ik maakte voor de oudste vroeger "spokenspray" door in een plantenspuit een druppeltje van mijn parfum te doen en verder te vullen met water.
Rook vertrouwd (want het geurtje van mama) en was dus veilig, en hij kon het zelf gebruiken.

Desnoods plaatjes van koekiemonster en spongebob erop.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_120693910
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 21:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik maakte voor de oudste vroeger "spokenspray" door in een plantenspuit een druppeltje van mijn parfum te doen en verder te vullen met water.
Rook vertrouwd (want het geurtje van mama) en was dus veilig, en hij kon het zelf gebruiken.

Desnoods plaatjes van koekiemonster en spongebob erop.
Bij de oudste hadden we ook een plantenspuit met monsterspray. Maar ja spongebob houdt van water dus die laat zich niet zo makkelijk afschrikken volgens peuter :') Nu jagen we alles voor het slapen uit haar kamer. Maar ze komen dus wel eens stiekem terug :( Al helpt het de laatste dagen wel dat het gang licht aanblijft. Dus dat houden we er maar even in.
pi_120694362
Lastige situatie honger in de nacht. Ik kan me er hier niets bij voorstellen. Dyon vraagt eigenlijk zelden om eten overdag, laat staan 's nachts ;) Het lijkt mij wel dat een kind eraan gewend raakt als er 's nachts eten/ drinken gegeven wordt.

Afgelopen week (op zijn verjaardag) heeft Dyon zijn flesje weggegooid. De eerste twee dagen bleef hij er wel om vragen voor het slapen gaan, maar dit weekend niets meer over gehoord :) Helaas is hij er niet beter door gaan eten.
pi_120694971
Lijnloos van harte gefeliciteerd met je 3-jarige! *O*

pi_120707142
Lijnloos en Minke gefeliciteerd *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120707512
Heb je huisdieren stiemie? De truc werkte bij meike al, en bii lars nu ook..... Ik stop de kinderen in bed, vertel dat onze kat baloe voor de deur zit en alles wegjaagt wat de kamer in wil. Als ik de deur dichtdoe roep ik baloe, en vertel dat die goed bij de deur moet blijven zitten (en vaak is de kat niet eens in de buurt maar goed)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_120707989
quote:
2s.gif Op zondag 23 december 2012 21:34 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Dit is wat er in overleg besproken is met de arts en als hij niet betert voor hij 2,5 is dan gaan we andere stappen ondernemen. Het hangt ook gewoon heel erg samen met negatieve gevoelens bij eten icm de hersenvliesontsteking.
als dit mondtrauma is, moet je daar iets mee doen! bij ravi zijn we er in de dagelijkse gang van zaken vanaf gekomen door juist heel streng vaste eettijden, geen dwang, maar ook nooit iets anders aan te bieden. en helemaal weg gaat het niet. zijn jullie al eens bij een prelogopedie-persoon geweest?
pi_120708013
quote:
2s.gif Op zondag 23 december 2012 21:34 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat laatste? Hoe heeft de hersenvliesontsteking bijgedragen aan een negatieve associatie met eten?
  maandag 24 december 2012 @ 09:19:08 #122
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120708029
Pvoesss niet nog een half jaar aankloten maar contact opnemen met prelogopedist echt doen maakte hier het verschil !
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_120708053
Ik ben het met Tico ('s reacties), en de tips van ES en Simmu eens Pvoes : niet afwachten, nu handelen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_120708066
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2012 09:18 schreef -Spring het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat laatste? Hoe heeft de hersenvliesontsteking bijgedragen aan een negatieve associatie met eten?
heeft ws sondevoeding gehad en dat is idd een megatrigger voor een mondtrauma
  maandag 24 december 2012 @ 09:25:04 #125
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120708115
Spring slangetjes/draadjes bij het hoofd ?
Hier kwam het bij Arwen door een passage onderzoek en ph metrie.. Door slangetjed in neus/keel kunnen ze soort verdrinkingsangst krijgen,, zelfs douchen , aanrakingen bij het hoofd waren krijspartijen.. Prelogopedie kreeg haar weer aan het eten :) Het is een Vrij "normale" angst bij kindjes met veel onderzoek en slangetjes gedoe bij het hoofd :)
pi_120708154
en het blijft opspelen hoor, zodra er iets 'mis' gaat (ziek zijn, zich verslikken, zelfs schrikken tijdens het eten) gaat het nog altijd mis. en heel duidelijk mondtrauma-ig. dan zit er nog eten in zn mond en moet dat er NU! UIT! als dat niet lukt dikke drama en meer ellende. laatst was het eten blijkbaar heul lekker en had hij zn mond veel te vol gepropt, verslikte zich --> drama! toen heb ik hem geholpen met zn mond leegmaken (dat klinkt toch een stuk beter dan "toen vrotte ik alles uit zn mond :P " en was het goed. dan wil hij dus echt geen hap meer eten, hoeft ook niet, gewoon wachten tot iedereen klaar is en toetje. geen gedoe van maken, gewoon accepteren dat hij het ff niet meer wil/kan en klaar.
pi_120708259
Is dat iets wat over kan gaan of kan het levenslang een rol spelen, simmu?
  maandag 24 december 2012 @ 09:37:19 #128
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120708323
Ben dan wel geen Simmi maar het Gaat ook wel over ;) althans hier is het eten geen probleem Meer bij oudste.. ( iig weigeren dan.. ze is nu de andere Kant opgeslagen.. :')) qua hoofd trauma is ze er zoverre Wij kunnen beoordelen van af. Ze gaat douchen/onder water /eet goed etc !
pi_120708374
Het klinkt heel naar zoals je het omschrijft, evenstar, een soort 'verdrinkingsangst'. Ik was altijd geneigd te denken dat kinderen flexibel zijn en relatief eenvoudig over zoiets heen kunnen komen. Dat het nog zo'n tijd een rol kan spelen...
pi_120708430
Over het gebit: ik denk dat het belangrijk is je niet blind te staren op één aspect van het eet- en drinkregime. Waar vooral tegen gewaarschuwd wordt is de hele dag door kleine beetjes eten en drinken, en dan vooral drinken uit een fles. Het gaat dus niet eens alleen om de nacht. En kinderen krijgen tegenwoordig een ongelooflijke hoeveelheid snelle koolhydraten aangeboden onder het mom dat een lekkernij eens moet kunnen of vanuit het misverstand dat een danoontje of een liga een gezonde keuze is.

Ik zou me persoonlijk niet zo druk maken over één fles in de nacht, zeker niet als er overdag gezonde keuzes tegenover staan zonder sapjes, liga's et cetera. Het nare gevoel dat Pvoesss hier aangepraat wordt is dan ook in mijn ogen niet terecht, maar het advies om iets met een eventueel mondtrauma te doen lijkt me wel op z'n plaats.
  maandag 24 december 2012 @ 09:48:50 #131
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120708525
Idd die fles is op dit moment het minste van belang , belang nu is dat hij een normale verhouding met eten gaat krijgen :)!
pi_120708603
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 09:48 schreef _evenstar_ het volgende:
Idd die fles is op dit moment het minste van belang , belang nu is dat hij een normale verhouding met eten gaat krijgen :)!
Ja, dat is toch het hoofddoel, voor elk kind. Dat overdag niet eten en 's nachts een fles drinken is ook geen situatie die je tot in de studententijd in stand wilt houden. :Y)

Ik zou oprecht niet weten hoe ik om zou gaan met een kind dat 's nachts hongerig is. Ik heb altijd geprobeerd te vermijden om 's nachts eten en drinken te geven. Gelukkig hebben de kindjes het nooit nodig gehad. Ik geloof dan ook dat gewenning zeker wel een rol speelt, en het vastzitten in bepaalde gewoontes. Het is lastig daaruit te komen, vooral als andere zaken een rol spelen. Je wilt ook niet zomaar over pijn en angst van je kind heen stappen.
  maandag 24 december 2012 @ 09:59:47 #133
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120708762
Idealiter gaat die nachtvoeding weg met fles. Maar ivm groei heeft een arts ook eisen .. Minimaal zoveel voeding en maakt niet uit hoe maar dat moet er in.. Dat er daardoor juist weer versterking of veroorzaking van problemen komen denken artsen vaak niet bij na.. Etc en dus doe je maar iets :')
pi_120709318
Ah, vandaar. Natuurlijk. Dank!

L heeft een enorme groeispurt gemaakt. Maar 104 heeft ze zo goed als overgeslagen en 110/116 (Hema weliswaar) zit prima. Man, wat lijken die kleren groot als je ze vasthebt.
pi_120710182
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 09:32 schreef Claudia_x het volgende:
Is dat iets wat over kan gaan of kan het levenslang een rol spelen, simmu?
geen idee, het aloude "ieder kind is anders" he :) bij ons is het in de dagelijkse praktijk nu juist weer geen probleem :) alleen als er iets is, speelt het op. ik spreek dus dan ook enkel vanuit onze situatie, met als kanttekening dat ik wel overtuigd ben van het idee dat je het niet op zn beloop kan laten en iets moet doen!
pi_120710306
De fles is voor de groei en vanwege energie. Hij dipt anders gewoon te veel.

De strakke eettijden zijn er en hij zit as we speak lekker naast mij een appel te eten.

Het komt door de onderzoeken verwacht ik. Infuus, het schrapen van de keel etc etc Het niet mogen drinken bij mij. En het grootste probleem met hersenvliesontsteking is dat dit heel lang door ebt in het lichaam. Alles kan teveel zijn. En veel doet er gewoon pijn.
Ik die toch moest werken, een kinderdagverblijf wat hij niet trok. En niet de mogelijkheid daar direct iets aan te veranderen.

De reden dat we het nu nog even geven is omdat ik nu thuis ben een half jaar. *O*
En ik nu de enige ben die invloed heeft op zijn voeding.
pi_120710714
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 09:59 schreef _evenstar_ het volgende:
Idealiter gaat die nachtvoeding weg met fles. Maar ivm groei heeft een arts ook eisen .. Minimaal zoveel voeding en maakt niet uit hoe maar dat moet er in.. Dat er daardoor juist weer versterking of veroorzaking van problemen komen denken artsen vaak niet bij na.. Etc en dus doe je maar iets :')
Wat dat betreft staart elke hulpverlener zich ook blind op z'n eigen gebied. De tandarts wil bijvoorbeeld dat een kind vanaf 9 maanden uitsluitend uit bekers drinkt (niet te vaak) en geen speen heeft en de kinderarts wil dat er genoeg voeding ingaat. Ik denk dat iedereen behoefte heeft aan een hulpverlener die naar een mens, in dit geval een kind, kijkt in zijn totaliteit. Het consultatiebureau zou zo'n soort functie kunnen vervullen, maarja.

Ik heb ooit mazzel gehad met een heel fijne internist die naar mij als 'geheel' keek en alle omstandigheden mee liet wegen. Misschien zijn er ook wel kinderartsen die dat kunnen. Wat dat betreft ben je als ouder overgeleverd aan wie je toevallig voor je krijgt. In mijn directe omgeving zie ik dat mensen vanwege de frustratie die daaruit voortvloeit bijvoorbeeld naar een homeopaat stappen. Het reguliere medische circuit schiet op dit punt nogal tekort en je moet als ouder stevig in je schoenen staan om op te komen voor de (andere) belangen en behoeftes van je kind.
  maandag 24 december 2012 @ 11:47:04 #138
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120711867
Klopt Claudia , vreselijk frustrerend want je wil naar elke hulpverlener luisteren..

Pvoesss als de groei zo achterblijft hartstikke fijn dat je er voor hem bent maar toch ga aub hulp erbij zoeken van een prelogopefist en idealiter een goede diëtist die mee kan denken over tekorten etc. ( ijzer te laag etc kan ook dat cirkeltje rond blijven houden he..)
pi_120712442
Wat lastig Pvoesss! Wij hebben bij allebei de meiden ook op aanraden/verzoek van de kinderarts 's nachts flessen gegeven, de jongste krijgt dit nog steeds, bij het laatste consult zijn de flessen weer besproken en de kinderarts gaf aan dat E. ze echt nog nodig heeft, haar darmen hebben zó weinig opgenomen de afgelopen tijd, ze kan alle hulp gebruiken om bij te komen. Tel daarbij op dat ze overdag geen klap at vanwege nare eet-associaties wellicht? Inmiddels eet ze overdag niet heel veel meer dan dat maar onze opties zijn wat beperkt, glutenvrij spul vindt ze niet erg lekker (no shit :') ) maar is het enige wat ik haar kan bieden. We maken wel alternatieven en bieden die aan maar als ze het niet eet dan houdt het wel op.

Ik heb het trouwens ook met mijn tandarts besproken en die zei hetzelfde als wat Claudia zegt. nachtvoedingen, liever niet, maar wat schadelijk is voor de tanden is het de hele dag (als in, 24 uur) kleine beetjes drinken, sap, melk, siroop, noem maar op, alles wat geen water is. Mijnes lurkt die fles in <5 mins leeg, dat vond ze niet zo'n issue verder zolang we overdag gewoon normaal poetsen.

Ik begin er niet aan om 's nachts boterhammen te gaan staan smeren of fruit te gaan pakken of whatever. Maar je weet zelf wanneer je kind het nodig heeft en wanneer ze wel iets kunnen hebben.

En verder update van deze kant, druuuhuuuk... de meiden kwakkelen allebei een eind in de rondte, de jongste blijft spugen en is inmiddels een ruime kilo kwijt, vanmorgen zat ze weer op 9,4. De oudste is niet zichzelf, slapjes, futloos, hangerig, ze ziet wit en is moe. Ik kan er de vinger niet op leggen maar ze is echt niet lekker. Het wordt tijd dat ze opknappen en ik ben blij dat ik strakjes gewoon met zn kan tutten.
pi_120712653
pvoesss, jongste kon absoluut geen stukjes eten verdragen, dat ging enorm mis. De logopediste (ik denk dezelfde als die van evenstar) had em binnen een paar weken aan de boterhammen. Die fles maakte onze kinderarts zich niet druk over, dat mocht tot een jaar of 3, zeker als ze het nodig hadden.

Spring, dat is een mooie spurt. Hier is het broeken in 98 of 104, de eerste 110/116 shirts hebben ook al hun intrede gedaan. Groot he.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_120712783
ohja Spring!! :o kenonne!!
Mn grote heeft ook een groeispurt getrokken maar die is nu 98 cm :D
pi_120712788
oh mignonne, balen! Ze kwakkelen van het een in het ander, stomme winter ook. Beterschap!
  maandag 24 december 2012 @ 12:15:53 #143
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120712996
Oh geds mignonne -O- beterschap !

En jullie kinders zijn. Bijna even groot als Arwen :o die zit in 110/116 eh die wordt over kleine week 7 :+
pi_120713752
Hier hebben de dames allebei een beker met water bij het bed. Iets anders krijgen ze niet na het tandenpoetsen.
Hier ook veel snot e.d.
Peuter zit in maat 104, maar af en toe leent ze ook wel een 110/116 shirtje van grote zus...
pi_120723369
Wat een kaboutertje heb ik zeg als ik dat zo lees.. Broekjes nog steeds 92 en bovenkleding nu sinds een paar maanden 98. Nou ja hij doet ook nog steeds vrijwel niet aan eten 's avonds, dus mocht hij dat ooit nog gaan doen zal het wel bijtrekken..

Beterschap voor de ziekigen, wij lijken het net weer een beetje gehad te hebben.
pi_120732563
Spring heeft vast klein vallende kleding, kan niet anders :o Kyllian is pas sinds kort uit maat 110/116.

Ik heb Dyon eindelijk weer eens gewogen. Ik verwacht eigenlijk een oproek van CB (is toch bij 3 jaar?), maar nog niets gehoord. Was wel erg benieuwd, want ik had het idee dat hij de afgelopen maanden wel iets meer was aangekomen. De weegschaal geeft rond de 13.6 kg aan (digitaal en hij pakt zijn gewicht niet altijd maar het schommelt tussen 13.4 en 14.0). Nog niet bij de middenlijn maar toch wel iets gegroeid geloof ik. De lengte ben ik ook wel erg benieuwd naar!
pi_120732948
Leyla zit net in 92. Jen gaat nu wel heel hard vind ik die gaat richting 122.
pi_120733090
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 20:22 schreef Ticootje het volgende:
Leyla zit net in 92. Jen gaat nu wel heel hard vind ik die gaat richting 122.
idem hier, in leeftijdsvolgorde :+
pi_120733138
Dan kan het niet anders dan dat meisjeskleding gewoon kleiner valt :P
pi_120733176
Sofie heeft qua shirts 92/98, broeken nog 86. Al worden die wat aan de korte kant.
*poef* nu is het weg
pi_120733407
Broeken is een crime. Goed op de heup dan zijn ze aan de korte kant, prima lengte dan zakt de broek meteen af.
pi_120733740
Ik ben vooral heel benieuwd naar O's lengte nu.. Gewicht zit meestal tussen de 14.5 en 15.5 op de weegschaal hier, maar heb het idee dat ze ook flink de hoogte is gegaan sinds haar laatste meting (toen 92cm)

Kleding draagt ze nu broeken 92/98 en shirts 98/104
We'll have love aplenty
You and Me
pi_120734242
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 20:29 schreef Ticootje het volgende:
Broeken is een crime. Goed op de heup dan zijn ze aan de korte kant, prima lengte dan zakt de broek meteen af.
We slim fit!
pi_120734500
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 20:29 schreef Ticootje het volgende:
en dit. ik heb een miniatuur bouwvakkerdame *)
pi_120734720
Sinds Viktor geboren is, heb ik het gevoel dat Amy een halve meter langer is :D
Zo groot en wijs geworden :) Draagt maat 92 onder en boven. Ze begint langzaamaan te wennen aan de concurrentie. Ze is heel lief voor hem, maar je merkt dat ze het wel moeilijk had er mee. Wilde niet meer gaan slapen en veel ongewenst gedrag. Dus maar extra veel knuffelen, veel positieve aandacht en we merken dat ze weer beter in haar vel komt te zitten.
En vrijdag had ik een enorme eye-opener. Als we Amy naar bed brengen dan willen we haar instoppen. Maar ze liet zich niet meer instoppen, ze ging steeds weer staan in bed. Dat werd dus strijd. Tot ik me ineens afvroeg waarom ze per se moest liggen. Dus toen vroeg ik haar of ze lekker ging liggen of bleef staan. Dan bleef ze natuurlijk staan en dan deed ik het slaapritueel gewoon staande. Dus de strijd was er weer uit en nu wil ze graag weer ondergestopt worden. Duurde maar 3 weken om daar achter te komen :P
Pvoesss, wat lastig de eetproblemen van V! Amy heeft ook bij de logopedist gelopen om te leren eten.

Mignonne ik hoop dat je dames snel weer opknappen!
pi_120735008
broeken blijven een ramp. Veel gekleurde chino's van de h&m en de smalle modellen van mexx. Ook 1 broek van 4ff die goed gaat. En overal een riem in en de elastiek op z'n strakst.
pi_120735063
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2012 20:43 schreef -Spring het volgende:

[..]

We slim fit!
Bij de we? Hebben ze daar kinderkleding? Maat 92?
pi_120735140
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 20:51 schreef Solagratia het volgende:
Sinds Viktor Luuk geboren is, heb ik het gevoel dat Amy Sofie een halve meter langer is :D
Zo groot en wijs geworden :) Ze begint langzaamaan te wennen aan de concurrentie. Ze is heel lief voor hem, maar je merkt dat ze het wel moeilijk had er mee.

Heel herkenbaar. Ik was net alleen met Sofie en Luuk thuis (mijn man had vandaag zijn eerste werkdag weer) En Sofie moest echt weer even omschakelen. Vooral aan het rebellen toen Luuk aan het drinken was. Hij heeft nu een kras...
Filmpjes hielpen even, maar niet lang. Luuk bleef ook maar tanken.
*poef* nu is het weg
pi_120735149
Maar inderdaad die elastiek broeken. Insnoeren.
pi_120735243
ik heb eigenlijk nog nooit gekeken bij de We. Ja, een keertje, maar toen leek alles groot en breed. Misschien nog maar eens kijken dan.
pi_120735380
WE heeft ook maat 92 broeken en ook de slim fit modellen hebben verstelbaar elastiek. Hier doen we dan alsnog een riempje erbij ;)
Ze maken kinderbroeken volgens mij gewoon echt te wijd, je hoort er veel mensen over 'klagen'.
  maandag 24 december 2012 @ 21:16:03 #162
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_120736126
hier ook net een groeispurt achter de rug. Evie draagt mt 98, maar de broeken worden te kort, zelfde geldt voor de 98/104 shirts.
Denk dat gewoon 104 (wat ik bjvoorbeeld van Next heb) het beste is.

Qua gewicht; nu ongeveer 15,5/16 kg... lengte > 100 cm in elk geval....(maar kan best flink langer zijn ;))

en hier ook alleen skinny, slimfit en veel jurkjes/rokjes. (en die rokjes in 86 passen nog prima ;))
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_120736372
Ik ben ook zo benieuwd hoe lang Sofie nu is. Volgende maand heeft ze de 2 jaars afspraak bij het cb.
*poef* nu is het weg
  maandag 24 december 2012 @ 21:20:59 #164
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_120736457
wj volgende maand de 3 jaars ;) en de 1,5 jaars :)

ben ook heel nieuwsgierig.
pi_120737521
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2012 20:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bij de we? Hebben ze daar kinderkleding? Maat 92?
Jup. Ik heb voor L alleen nog maar broeken van de We. Die Slim Fits zitten supermooi.
pi_120737951
Ik heb hier ook allemaal afzakkende broeken. Ik heb zelfs bretels gekocht om broeken omhoog te houden. :X Ik heb hier een slim fit jeans in de kast liggen die misschien nog iets te lang is, maar die ga ik er snel eens uithalen en checken of die beter zit dan de andere broeken desnoods met opgekoppelde pijpen.
pi_120738136
Pvoess, Mignonne en Evenstar, lastige situatie met het eten. Hoop dat het snel beter wordt. Vervelend Mignonne, ik zie zelf in de winkel veel glutenvrije producten, maar zelf nooit geproefd en dus nooit erbij stilgestaan, dat ze niet smaken.

Hier zakken de broeken ook van de kont. Een ceintuur doet wonderen en gelukkig mogen jongens zo rondlopen. En aan de onderkant worden ze omgeslagen, alleen gaan ze helaas zo toch snel kapot aan de onderkant.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120738277
Hier een paar billen waar bijna een glas op gezet kan worden ;) maar toch zakken de broeken af
We'll have love aplenty
You and Me
pi_120740480
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 08:34 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Heb je huisdieren stiemie? De truc werkte bij meike al, en bii lars nu ook..... Ik stop de kinderen in bed, vertel dat onze kat baloe voor de deur zit en alles wegjaagt wat de kamer in wil. Als ik de deur dichtdoe roep ik baloe, en vertel dat die goed bij de deur moet blijven zitten (en vaak is de kat niet eens in de buurt maar goed)
we hebben alleen een kat waar ze allebei (terecht) bang voor zijn. Die is niet e ht sociaal en die ontwijken ze liever :-D
Ik krijg regelmatig de vraag of we als deze poes er niet meer is een echte poes nemen die ze ku.nen aaien...
pi_120751109
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 21:47 schreef Lamb29 het volgende:
Hier een paar billen waar bijna een glas op gezet kan worden ;) maar toch zakken de broeken af
:D hahaha

Hier een gemiddelde bouw, het hangt erg van het model broek af of het goed zit of niet. Bij sommige broeken moet ik aansnoeren als een malle en andere zitten direct al goed.
pi_120751572
Maar WE, heeft die ook meidenkleding?
We hebben hier alleen een heren WE...
pi_120751683
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 10:41 schreef Nijna het volgende:
Maar WE, heeft die ook meidenkleding?
We hebben hier alleen een heren WE...
Waarom denk je dat het WE heet :D
pi_120751716
Hier in de winkel volgens mij ook alleen jongenskleding. Op Internet wel veel meisjes. De We is sowieso bezig om het zwaartepunt naar de webshop te verleggen, dacht ik.
pi_120753070
Ik weet het Estrys, maar ik vindt het zo suf dat ze hier alleen een HE hebben ;) geen SHE te bekennen ;)
pi_120764238
Zo.. Kerstmis weer bijna afgelopen?
Pfoei net een zielig overprikkeld peutertje in bed gemikt.. Helemaal einde latijntje
En morgen mogen we weer :{
We'll have love aplenty
You and Me
  dinsdag 25 december 2012 @ 20:39:17 #176
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_120764548
Iemand een idee waar je een lampje kunt kopen dat je in kunt stellen op de tijd dat kids uit bed mogen 's morgens?
  dinsdag 25 december 2012 @ 20:45:47 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120764704
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 20:39 schreef mikoxx het volgende:
Iemand een idee waar je een lampje kunt kopen dat je in kunt stellen op de tijd dat kids uit bed mogen 's morgens?
Kun je niet makkelijker gewoon een timer/schakelklok tussen het stopcontact en de stekker van de lamp doen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_120764710
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 20:39 schreef mikoxx het volgende:
Timer ertussen.
  dinsdag 25 december 2012 @ 20:47:24 #179
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_120764736
Ik vraag t voor mijn schoonzus, ze dachten dat je ergens zoiets kon kopen. Timer noemde ik ook, naar ze wilden liever een kant en klaar lampje, zoiets...
pi_120764792
Ik dacht je van Nijntje zo een slaaptrainer lampje had. Vind jedat niet gewoon bij Bart Smit of Intertoys?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 25 december 2012 @ 20:49:59 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120764808
Bedoelt ze een wake-up light?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_120764839
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 20:49 schreef Leandra het volgende:
Bedoelt ze een wake-up light?
Oh die dingen zijn zo fijn. Ik mis de mijne.
  dinsdag 25 december 2012 @ 20:57:41 #183
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_120765026
Oh dat zou mss ook kunnen, maar het is wel voor hun zoontje, die is standaard ellendig vroeg wakker... Ik stuur de link ff door, dank je leandra.
  dinsdag 25 december 2012 @ 21:00:22 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120765094
Volgens mij hebben/hadden ze bij het Kruidvat een cheap-ass nepding.... het is niks, maar kost ook niks, misschien is dat wat handiger op een kinderkamer.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_120765147
Hema had ze ook meen ik.
pi_120765345
Nou, zat er van de week nog over te mopperen van die broeken. Voor die maat 92 broeken moeten ze wel erg dikke benen hebben ineens. Bedankt voor de tip van HE.

Sola, gefeliciteerd met je zoontje! En dat verschik met de oudste is raar ja. Die is dan ook gelijk baby-af.

Wij hebben al twee geslaagde kerstdagen achtr de rug en hij houd het goed Gelukkig. Morgen nog een keer....
  dinsdag 25 december 2012 @ 21:09:45 #187
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_120765371
Als ie vroeg wakker is hoeft ie geen wake-up light lijkt me? :o ze bedoelen vast zo'n beertje of popje dat als de oogjes open zijn je uit bed mag?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 25 december 2012 @ 21:17:32 #188
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_120765562
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 21:09 schreef debuurvrouw het volgende:
Als ie vroeg wakker is hoeft ie geen wake-up light lijkt me? :o ze bedoelen vast zo'n beertje of popje dat als de oogjes open zijn je uit bed mag?
Kloptklopt!
pi_120765618
http://www.kidsleep.nl/ hier verkopen ze dergelijke dingen.
  dinsdag 25 december 2012 @ 22:11:45 #190
259886 pessie
pi_120767195
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 21:09 schreef debuurvrouw het volgende:
Lijkt me dat ze dat ook bij media markt of v en d verkopen eigenlijk.
pi_120777338
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 20:25 schreef Lamb29 het volgende:
Zo.. Kerstmis weer bijna afgelopen?
Pfoei net een zielig overprikkeld peutertje in bed gemikt.. Helemaal einde latijntje
En morgen mogen we weer :{
Hoe is het nu met O, Lamb? Weer een beetje zichzelf?

Ik moet zeggen dat L totaal geen last heeft van sint- en kerststress. Ze slaapt goed goed en overal. Gisteren hebben we r meegenomen naar vrienden. Daar heeft ze gezellig meegegeten, is om acht uur supervrolijk naar bed gegaan, er om twaalf uur weer uitgeplukt om naar huis te gaan en vanmorgen heeft ze tot kwart voor acht uitgeslapen. :o Da's nog eens wat anders dan de standaard half zeven.
  woensdag 26 december 2012 @ 10:16:55 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120777454
Wij hebben zo'n ogen openwekkerding van een aapje. Ben even het merk kwijt, werkt als een tierelier, als de ogen open zijn mogen ze naar ons toe komen, anders moeten ze nog even op hun kamer blijven spelen.
Alleen gaan we nu nog iets doen met een timer idd en een rode lamp want om kwart voor vijf je bed uit om te spelen is natuurlijk ook niet helemaal de bedoeling. ;)

Hier trws ook niet per de sint en kerst stress als wel de neiging zich vreselijk uit te gaan sloven als er visite is. Alles wordt uit de kast getrokken aan speelgoed 'kijk eens wat ik ook nog heb'! En er worden allerlei 'grapjes' uit en treure herhaald. ;)
Dus ik vind het wel lekker dat we vandaag even met zijn viertjes zijn. Even weer gewoon een dagje normaal doen. :)
pi_120777918
Jaaa, dat uitsloven! Op het gênante af soms. Rennen, zogenaamd heel hard vallen, kijken of iedereen het wel gezien heeft, neplachen. Men. :')
pi_120779012
Wij hebben zo'n babyzoo wekker gehad, maar dan in de aanbieding bij kruitvat. En nu hebben we voor de jongste van kidsleep de reiseditie en voor de oudste de klok met heel klein het plaatje.
Jongste gebruikt het ding trouw, oudste liever even niet.
Dat ding van babyzoo ging snel kapot, omdat er nog wel eens mee gespeeld werd...
Niet in de aanbieding kost dat reisklokje van kidsleep net zoveel als de babyzoo. En dan zou ik die van kidsleep aanraden. Nodigt ook niet zo uit tot spelen :).

Kinders zijn met papa naar mn schoonouders. Wat een rust! :)
pi_120783563
Mijn peuter heeft het plassen op de wc echt helemaal door, vannacht zelfs ook droog gebleven :D Alleen poepen wordt nog een probleem ben ik bang, vanwege zn medicijnen kan hij het fysiek niet ophouden, dus zonder luier laten lopen is ook onmogelijk.. Hopelijk heeft de kinderarts vrijdag daar nog een briljante oplossing voor, maar ik ben bang van niet...

Slapen doet hij echt fantastisch, geen lampjes of wekkers nodig hier :) Vanmorgen was het half 9 :P Ik voel me zo gezegend met zo'n makkelijke slaper :)
pi_120793040
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2012 10:55 schreef -Spring het volgende:
Jaaa, dat uitsloven! Op het gênante af soms. Rennen, zogenaamd heel hard vallen, kijken of iedereen het wel gezien heeft, neplachen. Men. :')
Dat dus!
Alleen O. doet het zo gigantisch uitbundig en echt de hele dag dat ze daarna dus helemaal einde latijntje is en het dus huilen is van pure vermoeidheid rond bedtijd...

Ze is qua eten nogal een gewoonte-dier... brood e.d gaat nog wel.. dat eet ze ook wel op 'andere plekken'. Maar gourmetten? Bij opa en oma? de tafel die anders staat? Echttt niet!
In een restaurant is er ook nog nooit meer dan 3 happen opgegaan helaas..

Vandaag ging wat beter dan gisteren.. hoewel ze niet in slaap kon komen bij mijn broer thuis..
Dus op de terugweg in de auto geslapen.. (hebben daar geluncht samen ipv avondeten)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_120836708
Dat neplachen komt me heel bekend voor :D
Dyon houdt wel van aandacht, kan zich ook goed uitsloven ;)

Chan, toch goed dat het plassen zo goed gaat! Waar gebruikt hij medicatie voor?

Hier een gezellige tweede kerstdag gehad, de kinderen waren echt heel lief en hebben het toch 22.30 uur uitgehouden :D In de auto sliepen ze natuurlijk meteen, maar met pyjama al aan 1,5 uur later thuis zo op bed kunnen leggen.
Ik ga het maar niet over eerste kerstdag hebben, ze zijn gelukkig zelden zo vermoeiend geweest ;)
pi_120837407
Nog bedankt allemaal voor de felicitaties!
Minke is nu echt 3! (waar gaat die tijd heen???)

Madam was helemaal in haar nopjes met de gekregen fiets (bla_bla, nog bedankt!)

Is er ook niet af te slaan en elk mogelijk moment, regen of donker maken niet uit O+

We merkten wel dat verjaardag + feestdagen erg veel impact hadden en daardoor hadden we een kleine rebel in huis de afgelopen dagen, maar nu lijkt het zich weer te herstellen *O*
pi_120837884
Lijnloos gefeliciteerd met je 3-jarige meisje. O+
Leuk hè zo'n fiets. Wij hebben onze dochter er ook een gegeven twee weken terug en het ding is helemaal de bom!
  donderdag 27 december 2012 @ 22:19:56 #200
259886 pessie
pi_120839631
Lijnloos nog van harte!

Lamb, volgende keer pannenkoeken bakken in het gourmet stel, succes gegarandeerd.

Nathan slooft zich ook graag uit. Springen, en armpjes in de lucht en luid "jaja" of " hoera!" Roepend...
pi_120840235
Lijnloos, wat kijkt ze trots! Daar zal ze zeker blij mee zijn :)

O. die niet wil eten, dat is weer wat anders ;) Wel jammer.
Hier is het ook wel het geval, maar een groot verschil met thuis is het niet want thuis eet hij ook weinig. Alleen pasta gaat er meestal erg goed in :P
pi_120841135
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:19 schreef pessie het volgende:
Lamb, volgende keer pannenkoeken bakken in het gourmet stel, succes gegarandeerd.
Oh ik mag haar dus terugsturen voor reparatie? :D
Ook pannekoeken gingen er niet in.. met gourmetten heeft ze dinsdag 4/5 stukjes ananas op en 2 stukjes stokbrood

idd meimel! Das heel wat anders dan normaal
Maar das al wel van kleins af aan... buiten de deur eten is niet aan haar besteed..
Brood gaat wel, avondeten niet..

Bij mijn ouders en schoonouders schotelen we haar dan na het avondeten een bakje rauwkost voor terwijl ze even tv kijkt.. gaat het ongemerkt naar binnen ;)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_120842791
Hier is het wel leuk om heel wat eten te pakken. Met gourmetten vindt hij het leuk om zelf wat dingen te bakken, maar opeten... Gisteren heeft hij alleen maar tomaatjes zitten eten, vond het wel een beetje sneu voor opa en oma, ze hadden zo hun best gedaan om voor de kinderen voor vanalles te zorgen :D
pi_120852417
Lijnloos fijn dai Minke zo blij is met de fiets.

Lamb, lastig he als kinderen niet zo goed eten. Wij hadden gisteren ook pannenkoeken. Waar meneer normaal minimaal 2 kan eten was het gisteren na een halfje genoeg vond hij. Toen heeft hij toch die ene op zijn bord opgegeten.
Slimme oplossing met die rauwkost, dat doen wij ook weleens als warme groentevervanger.

Meimel, dat de wil groter is dan de maag is heel herkenbaar, is hier ook. Jammer voor opa en oma die zich zo hebben ingespannen, maar zo is dat eenmal met kinderen. Ik ben er allang aan gewend geraakt dat mijn kookkunsten niet altijd gewaardeerd worden. Wat wij dan weleens doen is hem zelf eten te laten kiezen. Zo mocht hij met kerst een avond pannenkoeken wensen en heeft hij voor het eten voor morgen worstjes en frietjes gekozen, die wij dan nog aanvullen met groente.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120852494
Herkenbaar dat eten. Niet zozeer buiten de deur wij gaan met regelmaat naar een restaurant en dat gaat vaak goed, maar wel bij te veel prikkels.
Hij is dan gewoon te druk/onrustig om te eten. Hebben bewust niet gekozen voor de gourmet vanwege het lange zitten. Wij proberen op zo'n dag vaak in de aanloop er naar toe wat gezonds in te krijgen. En zo niet is er morgen weer een dag.

Ook dat uitsloven is zo herkenbaar. Ik vind het wel leuk om te zien :D
pi_120852868
Meldt met verse peuter!!
pi_120852900
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 08:59 schreef mrien het volgende:
Meldt met verse peuter!!
gefeliciteerd jullie *O* *O* *O*
pi_120852928
wij hebben trouwens kerstavond een joekel van een stuk vlees pp (entrecote) en 1ste en 2de kerstdag met de raclette gedaan. kinderen aan eigen tafeltje geparkeerd en ze hoefden niet te blijven zitten en na een klein uurtje mag hier dan zelfs de tv nog wel aan ;) de peuter zit nog altijd in zn ik-ben-ziekjes-geweest-en-wil-dus-niet-meer-eten-fase en de kleuter vrat dusdanig veel dat ze na het eten buikpijn had :X
pi_120853711
Mrien welkom met je peuter! Hoe is de nacht gegaan met de benauwdheid?
pi_120853851
Gefeliciteerd, mrien! *O*
pi_120854209
Gefeliciteerd, Mrien!

Zijn jullie peuters wel eens bang? L lijkt voor de duvel niet bang en schrikt nergens van. Niet voor/van hard gebonk op het raam door Zwarte Piet, niet voor het (pikke)donker en niet voor monsters want 'die bestaan niet.' Van fantasieën die werkelijkheid lijken, merk ik dan ook niets. Zou dat nog komen?

Net zette ik een tekenfilm af omdat ie véél te eng was. Zegt L, honend: 'Haha, dat is niet écht, hoor, mama! Dat is op de televisie! :D '

[ Bericht 1% gewijzigd door -Spring op 28-12-2012 10:36:39 ]
  vrijdag 28 december 2012 @ 11:02:18 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120855374
Gefeliciteerd Mrien *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_120858830
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 08:06 schreef Tinuviel het volgende:
Lamb, lastig he als kinderen niet zo goed eten. Wij hadden gisteren ook pannenkoeken. Waar meneer normaal minimaal 2 kan eten was het gisteren na een halfje genoeg vond hij. Toen heeft hij toch die ene op zijn bord opgegeten.
Slimme oplossing met die rauwkost, dat doen wij ook weleens als warme groentevervanger.
Normaal eet ze de oren van ons hoofd ;) dus dit is altijd wennen

Nu ja ik moet zeggen sinds een week of drie is ze langzaam aan wat aan t minderen. Ben er wel lij mee, hoef ik de grens niet aan te geven

spring jeps hier een schijterd! toen t vroeger donker werd en ze dus soms in t donker naar buiten moest zijn hier reden om vast te klampen en te roepen 'O bang!' Bang in t donker is ze niet, alleen buiten blijft dat spannend.
En tv als het spannend is hoeft ook niet van haar....

Mrien gefeliciteerd met je peuter!!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_120859582
Mrien gefeliciteerd!!

Dyon is ook niet snel ergens bang voor. Fantasie heeft hij echter wel, er zitten regelmatig tijgers op zijn kamer. Echt bang is hij dan niet, volgens mij is het meer een spelletje. Hij kan wel even schrikken van onverwachte dingen, maar niet omdat hij er bang voor is. Alhoewel hij bij de Intratuin niet heel dichtbij een bewegend nepdier durfde te komen. Zn broer haalde hem echter over en toen was het goed :)
pi_120860852
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 10:00 schreef mefke79 het volgende:
Mrien welkom met je peuter! Hoe is de nacht gegaan met de benauwdheid?
Klote
Was randje wel/niet SEH
Gaan nu naar kinderarts, had net weer aanval en nog heel benauwd
pi_120861941
He verdorie Mrien. Hopelijk geen opname nu. En wat hoop ik toch dat ook bij jullie eindelijk medicijnen gevonden gaan worden die het benauwd worden voorkomen. Als ik zo jullie verhaal telkens lees ben ik echt blij dat bij Driekus de medicijnen wel aanslaan.
pi_120862579
Oh ik zag een hele blije 3 jarige met een enorme glimlach op een mooie roze fiets!!! Fantastisch, gefeliciteerd met je jonge dame Lijnloos!

Mrien, gefeliciteerd met je grote knul! En sterkte, beterschap.
Ik hoop dat het een retourtje kinderarts is en geen enkeltje... niks aan om op je verjaardag het ziekenhuis in te moeten... Sterkte!
pi_120862966
Mrien gefeliciteerd met je peuter!
Hopelijk kan de ka hem helpen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120871858
;( Mrien.... Hopelijk kan de Ka wat voor hem betekenen!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_120872122
Zijn net weer thuis. In het ziekenhuis is hij 2x verneveld. Hing erom of hij moest blijven of mee mocht, maar na het vernevelen klonk hij wat beter
Wordt het slechter, opname
pi_120877319
tjee Mrien wat slopend zeg zo..
Heeft hij al een diagnose of vermoeden van iets? Thuis vernevelen nog geen optie?
Fijn dat hij mee naar huis mocht nu..

O. heeft iets nieuws... en het klinkt zo ontzettend lief ;)
Wanneer ik hoest, iets laat vallen of ze me gewoon even niet ziet roept ze:
Mama?! Alles goed?! Gaat t wel?
(Uiteraard imitatie ten top... maar ach ;) Lief is het wel)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_120877835
beterschap mrien ;( :*
  vrijdag 28 december 2012 @ 20:14:49 #223
259886 pessie
pi_120878178
Haha lamb, hier roept nathan na het niezen "sesonteit!". Leuk die imitatie :D alleen de hoeveelheid "shit" is soms een beetje overweldigend :')

Mrien welkom met je peuter! Balen dat ie zich zo rot voelt.
pi_120879889
Thuis vernevelen doen ze niet in ons ziekenhuis
Ik kreeg van iemand anders al wat informatie erover, eens wat informatie meenemen voor de volgende afspraak

Diagnose voor nu is "peuter-astma"

Wat lief van O O+
pi_120926535
Wat lief van O O+

Mrien, beterschap met je peuter!

Pessie, klinkt erg lief idd.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120966419
Sinds gisteren toch opgenomen, in eerste instantie voor 1 nachtje, nu nog 1 erbij sowieso. Denk niet dat we oud en nieuw thuis vieren -O-
pi_120966604
Oh Mrien nee toch. Wat een vervelend einde van het jaar. Werd het weer erger?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120966755
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 18:27 schreef mrien het volgende:
Sinds gisteren toch opgenomen, in eerste instantie voor 1 nachtje, nu nog 1 erbij sowieso. Denk niet dat we oud en nieuw thuis vieren -O-
hoef je je niet aan bezoektijden te houden of is zo een afdeling open met oud en nieuw ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_120967148
quote:
5s.gif Op zondag 30 december 2012 18:32 schreef Joene het volgende:

[..]

hoef je je niet aan bezoektijden te houden of is zo een afdeling open met oud en nieuw ?
Geen idee!
Sowieso mogen de ouders in principe altijd komen..
Maar als er morgen moeten blijven gaat S met Lotte bij z'n ouders slapen geloof ik, gezelliger dan alleen met oud en nieuw
pi_120967248
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 18:30 schreef Tinuviel het volgende:
Oh Mrien nee toch. Wat een vervelend einde van het jaar. Werd het weer erger?
Ja werd weer erger
sinds woensdag al max ventolin per dag, vrijdag dan 2x verneveld en weer naar huis. Zaterdag ging het gewoon steeds minder en weer max ventolin. Dan houdt het gewoon op op een gegeven moment.
Nu dus om de 3 uur vernevelen en veel zoutoplossing en neusdruppels. Dat helpt gelukkig wel :) het vernevelen vind hij echt wel prettig merk je
pi_120967276
Pff niet leuk! Kus voor jelle en jou
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_120967557
Mrien, wat ontzettend naar. :(
Hopelijk knapt hij snel op en kunnen jullie morgen toch allemaal samen zijn, al doet zo'n 'feestavond' er echt niet toe als je kindje ziek is. :*
pi_120967769
Klopt wat je zegt Nikki, z'n verjaardag was voor ons ook helemaal niet zo'n leuke dag op zo'n manier.
Nja we zien wel :)
pi_120969733
sterkte mrien :*

dat jullie maar snel naar huis mogen!
pi_120973826
Jee mrien, wat naar toch ;( .
pi_120974409
God Mrien. Ik vind het toh wel zó klote voor jullie -O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 30 december 2012 @ 21:01:16 #237
259886 pessie
pi_120975854
Mrien ik hoop dat ie morgen weer met je mee mag :*
pi_120980696
;( Mrien... Sterkte
We'll have love aplenty
You and Me
pi_120997528
Meer peuters ze ,is bijna 3,5 inmiddels, die elke nacht ligt te huilen, soms in haar slaap, soms is ze wakker en gaat ze liggen roepen. Ze komt niet uit bed, maar ze maakt ons wel wakker en dat begint me aardig op te breken. Ik val niet meer in slaap erna, dat is niet wat als het kwart voor 3 was...
We proberen al niet steeds maar heen te gaan, want ze moet toch ook leren om weer zelf verder te slapen... Maar straks is er wel een keer echt wat en reageren we niet meer.
Iemand een tip?

Bij ons in bed komt ze niet, want dan slaap ik ook niet meer met al die benen en armen overal :{
pi_120997556
Nijna, hoe vaak huilt/ roept ze dan? En wat vraagt ze als ze roept? Onze peuter praat/ gilt er ook weleens wat uit in zijn slaap. Hij huilt niet echt. Wij denken dan meer dat hij wakker is en ons roept maar blijkt dan te slapen. Ook roept hij ons als zijn dekbed weggeschopt is om het goed te doen. Gelukkig kunnen wij dan weer doorslapen. Manlief kon dat altijd redelijk goed. Ik heb het weer aangeleerd met de komst van de baby.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120997591
Ik denk wel een keer of 4 per nacht... en soms ligt ze inderdaad te slapen, maar dan is het ook gauw weer voorbij.
Als ze roept vraagt ze vanalles, wil ze ineens boekjes, is het elastiekje uit haar haar.... moet de muziek aan (kan ze zelf bij) enzovoort.
Ik slaap al heel lang slecht, had afgelopen tijd iets wat me goed hielp bij het slapen, als ik dan terug naar bed ging dan viel ik gewoon weer in slaap. Maar hele medicatie gebeuren gaat veranderen en daarom heb ik een ander middel gekregen wat als bijwerking slaperigheid zou geven... Nou, duf ben ik wel, maar slapen ho maar...
pi_120997614
Lastig Nijna, ik heb er geen ervaring mee, dingen als boekjes kwijt, knuffels kwijt etc. komen hier ook af en toe voorbij, maar niet elke nacht. Ik zou ook niet zo snel een oplossing kunnen bedenken. En daarbij denk ik ook dat het voor elk kind anders zal zijn, ook afhankelijk van waarom ze nou precies wakker worden.
pi_120997620
Lastig Nijna. Hier ook een peutee die wakker word en roept. Eigenlijk komt hij altijd bij ons wil in zijn eigen bed niet verder slapen.
Bij ons draait hij zich om en slaapt hij weer. Ik kon in het begin ook niet slapen. Maar sinds we een groter bed hebben en ik zeg dat hij bij zijn vader moet liggen ipv mij als hij niet stil ligt gaat het goed.

Wij gaan straks wel afbouwen als we een ritme hebben als de baby geboren is. Kiezen er bewust voor om het nu niet te doen omdat ik hem niet het gevoel wil geven dat hij niet meer welkom is met de komst van de baby.
  maandag 31 december 2012 @ 08:33:44 #244
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_120997972
Meien, hoe is het daar vanmorgen? :* :* wat heel erg rot om te lezen.. ;(

Nijna, als Stef in de avond niet wil slapen en met allemaal 'smoesjes' komt gebruiken wij vaak de praatfunctie van de babyfoon, dan zeggen we hem dat hij het zelf op kan lossen (bijv. 'Mijn boekje is gevallen') en als hij lang blijft pruttelen dat we hem nu niet meer willen horen, dat het tijd is om te slapen. Bij Stef werkt dat, of het reduceert het aantal keren dat we er echt heenmoeten. Ik weet niet of jullie ook een dergelijke babyfoon hebben?
3!
pi_120998575
Mrien, bestaat de optie om thuis te gaan vernevelen? Dat zou je een heleboel bezoekjes aan het ziekenhuis besparen. Balen joh.

Ik zal blij zijn als het allemaal weer gewoon is. Peuter is serieus van de leg door de rare dagen en wordt daar niet heel gezellig van (<- understatement of the year). We hebben inmiddels bezoekjes voor nieuwjaarsdag al afgezegd en zijn vandaag extra vroeg opgestaan om em weer een beetje in het ritme te krijgen. Dat ik zelf niet lekker in mijn vel zit helpt natuurlijk ook niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_121006217
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 09:17 schreef mefke79 het volgende:
Mrien, bestaat de optie om thuis te gaan vernevelen? Dat zou je een heleboel bezoekjes aan het ziekenhuis besparen. Balen joh.
Nee dat doen ze hier helaas niet (:
Misschien vanmiddag naar huis, kinderarts komt vanmiddag nog even luisteren.
Hij zit sinds vanmorgen weer aan de pufjes.
Lastig vind ik wel dat hij met max ventolin binnen gekomen is en er ook weer mee uit gaat. Heb ik ook wel aangegeven.
We kijken gewoon straks even, bij twijfel blijven we gewoon hier, we moeten niet van de week hier weer zitten natuurlijk.
3 opnames in 6 weken tijd is wel genoeg zo

Nijna :*
pi_121006740
Jeetje mrien, wat een gedoe joh, sterkte en beterschap voor je mannetje :*

Nijna, lastig, geen tips hier helaas.

Vanochtend Floris op de opvang gebracht. Waren al 2 jongetjes uit zn groep, echt zo schattig hoe ze gelijk samen gingen spelen O+ hij had niet eens tijd om me gedag te zeggen :D
pi_121009943
Ik ga proberen of het wat uitmaakt als ik haar met haar hoofd aan de andere kant leg... Ze wilde het zelf wel proberen.
Ik denk dat het ook niet meehelpt dat we wat botsen en inmiddels best wel in een negatieve spiraal zitten, die ik maar niet doorbroken krijg. Hopen dat het in 2013 weer wat beter wordt :{.
Maar dan is het ook wel belangrijk dat ik weer beter in mn vel zit. Anders blijven we zo ronddraaien...

Babyfoon hebben we wel, maar als ik die naast mn bed zet wordt ik van elke zucht wakker, misschien eens kijken of 'ie heel zacht kan...

Mefke, ik zou iets warmers kiezen dan de noordpool, maar gewoon weg is best lekker met kerst! :*
Wij ook een keer gedaan, Frankrijk. Helaas nog best koud, maar geen verplichtingen!

Mrien, wat jammer dat ze niet thuis vernevelen, inmiddels zou je het bijna wel zelf kunnen denk ik.
En zou veel schelen...
Met elke dag verder komen we weer dichter bij de lente/zomer en hopelijk dus ook minder snot en minder benauwdheid voor Jelle.

Son O+
pi_121021351
Thuis *O*
pi_121021530
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2012 20:20 schreef mrien het volgende:
Thuis *O*
*O* wat fijn!
*poef* nu is het weg
pi_121021572
Mrien wat fijn! *O*
pi_121021929
quote:
Thuis *O*
hoe heerlijk *O* *O* *O*
pi_121022100
Wat fijn Mrien!!!
pi_121022528
quote:
Thuis *O*
Yes!!! Welkom thuis!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_121022729
Welkom thuis Mrien met je peuter. *O* Geniet ervan!

Nijna hopelijk helpt het andersom slapen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_121041514
Vannacht het bed omgekeerd gezet en peuter sliep zowaar door... zal wel toeval zijn ;)
Nu mag ze met zus een paar nachtjes logeren bij opa en oma.
pi_121043147
Grappig, Nijna! Wie weet... L is inmiddels ook al twee keer van 'hoofdkant' verwisseld. Uit zichzelf wil ze dan ineens andersom liggen.

En ze poept op de wc! Zonder luier ertussen. Ontzettend bedankt voor de tips hierbij!
pi_121043363
Yesssssss L *O* goed zo dame!
  dinsdag 1 januari 2013 @ 19:37:27 #260
259886 pessie
pi_121044108
Spring l begint het nieuwe jaar goed!

Mefke, lekker weggaan volgend jaar. of zeggen dat je zelf kerstviert en dat wie wil op een bepaald tijdstip langs kan komen?

Nijna, fijn dat je weer een wat beter nachtje kon maken.
pi_121045444
Mefke, hopelijk gauw weer een fijner ritme te pakken.

Nijna, bij terugkomst maar even kijken of het doorzet.

Spring fijn een zindelijk wordend dochter!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_121045578
Ze is al zeker een half jaar 'zindelijk', Tinu. Ook 's nachts. Alleen voor poepen op de wc was ze panisch. Dan móest er een luier om.
pi_121045741
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:17 schreef -Spring het volgende:
Ze is al zeker een half jaar 'zindelijk', Tinu. Ook 's nachts. Alleen voor poepen op de wc was ze panisch. Dan móest er een luier om.
*G* voor de poepzindelijkheid dan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_121045789
Wat ontzettend goed van haar spring!
*poef* nu is het weg
pi_121046059
Haha, dank!

Echt hè, als je me tien jaar geleden had voorspeld dat ik op een forum zou jompelen dat mn dochter op de wc had gepoept had ik je voor gek verklaard. :D
pi_121046103
;( Nijna wat zwaar.. Hopelijk doet de logeerpartij je goed en werkt het ruilen van hoofdkant idd goed!

En spring wat fijn!! Knap van haar!

Mrien wat fijn dat jullie weer thuis zijn! Ik duim mee dat hij ook thuis goed verder opknapt!

Hier vandaag een pyjamadag gehad ;)
Gisterenavond na het eten wat vuurwerk afgestoken voor O. maar ze was er nog niet over uit of ze het nu leuk-spannend of eng-spannend vond... Beetje in mijn nek wegkruipen als er iets de lucht in ging.. maar zogauw bv een sierpotje klaar was vroeg ze wel om een nieuwe ;)
Held... :D
We'll have love aplenty
You and Me
pi_121046233
Lekker, Lamb!

En het is ook best spannend. Ik schrik me ook nog steeds bij iedere knal de blubber.

L niet uiteraard. Dwz, ze schrikt wel even, maar daar lacht ze om. Gistermiddag heeft ze zich met N vermaakt met een paar zakjes knalerwten.
pi_121046270
Wat goed van L zeg, poepen zonder luier!
pi_121046336
O. schrikt totaaaaaaaal niet van de oorlogsknallen die hier voorbij komen.. Roept een keer: Hé vuurwerk! en speelt weer verder...
Maar naar buiten gaan na het eten? en dan al dat gekke gedoe? :D Denk dat dat het euvel was..
We'll have love aplenty
You and Me
  dinsdag 1 januari 2013 @ 20:37:50 #270
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_121046444
oooo ik kom ff uit de lurkmodus hoor:

Mrien; super dat J weer lekker thuis is.... ik wens jullie een jaar toe met minder ziekenhuisbezoekjes. :*

en ik jompel natuuuuuuurlijk ook ff voor L van Spring O+ *O* *O* *O*

en hier gaat het net zo; Evie is al een paar maanden plaszindelijk, alleen poepen deed ze niet, ging nog vaak in de onderbroek; maar nu deze week al 4/5 keer op de wc/potje gepoept. ^O^
en ik ben net zo trots!
pi_121046816
Spring wat ontzettend goed van L.! Dat hebben jullie samen toch mooi geflikt binnen een paar weken! *O*
pi_121047906
Voor Evie van BJ *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_121063923
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:35 schreef Lamb29 het volgende:
O. schrikt totaaaaaaaal niet van de oorlogsknallen die hier voorbij komen.. Roept een keer: Hé vuurwerk! en speelt weer verder...
Maar naar buiten gaan na het eten? en dan al dat gekke gedoe? :D Denk dat dat het euvel was..
Haha, dat paste niet binnen het stramien. :D

BJ, ook supergoed van Evie! Hebben jullie iets speciaals gedaan of ging het min of meer vanzelf?

Ik zoek wel nog iets van een trapje oid voor in de wc waar ze d'r voeten op kan zetten. Nu poept ze op de gewone bril met (de verkleiner is voor baby's :') ) en moet ze zich dus met d'r armen als het ware opdrukken om te voorkomen dat ze erin valt. Hiernaast bungelen d'r voeten naar beneden. Niet echt een goede poephouding dus.

We hebben als eens zo'n bril met trapje van de Prénatal geprobeerd maar dat past niet op onze wc, die veel te hoog. Weet dus even niet zo goed wat handig gaat zijn. Een krukje of zo? Liefst iets handzaams en iets waartegen ik tijdens een nachtelijk toiletbezoek m'n kleine teen niet aan gort stoot. Dit is nl wel het gevoel met het kerkpoefje(?) dat er nu staat (en dat ook nog eens veel te laag is). Wat hebben jullie?
  Moderator woensdag 2 januari 2013 @ 09:55:37 #274
5428 crew  miss_sly
pi_121063956
Wij hebben een opstapje van Kruidvat, werkt prima.
Echt goed van L dat ze het zomaar doet!!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_121064158
Een gewoon opstapje dus. Ik dacht dat er misschien iets speciaals of high tecs voor zou zijn of zo. :P

Deze ook besteld btw. Ik háát onderweg-wc's.

pi_121078501
;) Juist dat Spring... Ze is nogal een gewoontedier...

Wat een handig ding! Das idd handig.. ga de site even open slingeren
We'll have love aplenty
You and Me
  woensdag 2 januari 2013 @ 19:51:34 #277
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_121082651
De mijne is al een heel aantal dagen op rij 's nachts ook zindelijk *O*
(En eigenlijk is ie zindelijk op eigen initiatief ook nog, want soms vind ik het nog best handig, luiers. Maar hij wil gewoon echt niet meer.)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_121086202
Brrrr ik walg ook altijd van openbare toiletten. Ik heb sowieso altijd van die vochtige toiletreinigingsdoekjes bij me. Die gebruik ik dus eerst en dan laat ik Lisa mijn broek/benen vasthouden zodat ze niet in de pot zakt. Dan hoeft ze niet met haar handjes aan zo'n walgelijke wc bril te zitten en werkt prima. :)
Die wc bril cover lijkt me trouwens ook fijn!

Mrien, gaat alles goed met jullie ukkie?

Rocka, wat knap! *O*

Ik heb hier een peutertje die helemaal gek is van bambino-loco. Ik heb gisteren weer nieuwe boekjes besteld omdat ze de eerste twee boekjes in een maand tijd al heeft uitgespeeld. Ik vind het zo knap dat ze nieteens uitleg nodig heeft om te weten wat ze met zo'n 'puzzel' moet. Voor ouders met kindjes die van puzzelen houden is dit denk ook echt een aanrader.

Vandaag is mijn man met dochter naar de Bumba theatershow geweest. Ze heeft een uur lang stil gezeten en gekeken en genoten. O+ Ik was wel benieuwd of ze het zo lang uit zou houden, maar dat viel dus reuze mee. Over een maand de volgende show, woezel en pip en in juni buurman en buurman. Ik kan echt zo genieten van het feit dat we steeds meer leuke dingen met haar kunnen doen waar ze zich zelf ook echt op verheugd en waar ze ontzettend van geniet. O+
  woensdag 2 januari 2013 @ 21:52:08 #279
259886 pessie
pi_121088421
Goed dat je het zegtvvan die loco nikki.nathan is echt helemaal van het pzzelen momenteel. 6, 9, 12 stukjes doet ie zo en 16 gaat ook steeds sneller en soepeler. Ik slinger v&a even aan.
  Moderator woensdag 2 januari 2013 @ 21:54:03 #280
5428 crew  miss_sly
pi_121088499
Nikki, waar heb je nieuwe boekjes besteld?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_121088698
*O* voor alle zindelijke peuters!!

Hier kunnen we meejompelen, Dyon is nu ook 's nachts zindelijk *O*
Zelfde reden als Rocka eigenlijk. Hij wil sinds een paar weken geen luier meer om 's nachts. Ik vond het nog riskant (niet zo'n zin in bed verschonen 's nachts ;)), maar toch maar geprobeerd. In de afgelopen weken maar 1 keer een klein ongelukje gehad.
pi_121090004
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 21:54 schreef miss_sly het volgende:
Nikki, waar heb je nieuwe boekjes besteld?
Ik heb laatst nieuwe boekjes gekocht bij de v&d daar hadden ze veel keus.
pi_121091243
Miss sly, ik heb ze van Bol.com (ik heb drie boekjes besteld dus gratis verzending), maar ook op marktplaats wordt heel wat aangeboden. Ook op de site van loco zelf kun je de boekjes bestellen, maar daar vond ik de verzendkosten te hoog.

En voor de puzzelaars. Ik heb van smartgames het spel 'day and night' en het spel 'dora aan zee' en die twee zijn ook mega hits hier. :)

We spelen ook onze eigen spellen met Lisa voor zover dat mogelijk is, bijvoorbeeld 'wie is het?', dan vraag je Lisa of haar mannetje kaal is, zegt ze: "nee hij heeft een hoed op". Maargoed, ze vind het ontzettend leuk om met hulp de juiste poppetjes om te klappen en we liggen in een deuk om haar antwoorden als we vragen of haar poppetje een dikke neus heeft bijvoorbeeld. ;)
pi_121101007
Meimel, had hij vaak ook al een droge luier 's nachts dan? Iris wil ook graag zonder luier 's nachts, maar ik durf het niet aan nog eigenlijk...

Nikki, day and night hebben wij ook, erg leuk spel. En voor de oudste camelot JR.
En wie is het is ook leuk, het gaat nog niet helemaal zoals het hoort, maar het idee is wel leuk.
Zat Iris laatst met J. (mooi lang haar) wie is het te spelen. Vraagt Iris:"Heeft 'ie net als jou.... een kaal hoofd?" ;)
pi_121101075
Kan loco al joh?? Ik heb mijn oude nog waar ik vroeger zelf mee gespeeld heb, zo maar eens tevoorschijn halen nog. Zag het ook bij V&D liggen idd en daar is nu 50 % korting op al het speelgoed, dus voor wie wil inslaan!

Best rot zo'n schoolvakantie zeg, ik merk dat Mex het best wel mist. Met kerst en oud en nieuw heeft ie lekker gespeeld met zijn tante van 5 en die mist ie nu ook heel erg. Hij zegt steeds haar naam, zwaait en gaat dan heel sip kijken.

Applaus voor de zindelijke kindjes!
pi_121101144
Dat scheelt dan wel idd troeta. De losse boekjes kosten toch 8 euro.
Wij hebben wel de loco bambino en niet de mini dus zes stukjes ipv 12. Maar Yaro kan het hier ook zelf.
Verder heb je twee boekjes vanaf 2 jaar die zijn iets makkelijker. De andere zijn vanaf 3 jaar en zitten moeilijkere opgave in. Daar zit voor Yaro meer uitdaging in. De helft kan hij zelf de andere doet hij met hulp van mij.
Ik vind die ook leuker want dan kan je kiezen voor een thema. Hij vind die van Dikkie Dik erg leuk.
  donderdag 3 januari 2013 @ 08:59:32 #287
259886 pessie
pi_121101273
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 08:46 schreef Troeta het volgende:
Kan loco al joh?? Ik heb mijn oude nog waar ik vroeger zelf mee gespeeld heb, zo maar eens tevoorschijn halen nog. Zag het ook bij V&D liggen idd en daar is nu 50 % korting op al het speelgoed, dus voor wie wil inslaan!

Best rot zo'n schoolvakantie zeg, ik merk dat Mex het best wel mist. Met kerst en oud en nieuw heeft ie lekker gespeeld met zijn tante van 5 en die mist ie nu ook heel erg. Hij zegt steeds haar naam, zwaait en gaat dan heel sip kijken.

Applaus voor de zindelijke kindjes!
Ook 50% korting op het startsetje dan? Zo ja stuur ik manlief even langs de v&d.
Edit, even gezocht en was tot en met 1 januari.
pi_121101351
Ja op alles pessie!! Ik kocht een kadootje van 35 euro en bij de kassa was ie ineens de helft goedkoper, leuke verrassing. Meteen een puzzel en een auto van Cars gekocht. Zo zijn het een beetje normale prijzen.

Geloof dat ik die van 12 stukken heb, maar we gaan het gewoon proberen.
  donderdag 3 januari 2013 @ 09:09:22 #289
259886 pessie
pi_121101430
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 09:04 schreef Troeta het volgende:
Ja op alles pessie!! Ik kocht een kadootje van 35 euro en bij de kassa was ie ineens de helft goedkoper, leuke verrassing. Meteen een puzzel en een auto van Cars gekocht. Zo zijn het een beetje normale prijzen.

Geloof dat ik die van 12 stukken heb, maar we gaan het gewoon proberen.
Ik ga vanavond zelf nogcwel even kijken, moet toch naar de stad voor verf.

Wat betreft puzzelstukjes, Nathan maakt bij voorkeur die van 6 en 9 stukjes, die van 12 moet hij echt even motivatie voor vinden, is nog best lastig voor een peuter zag ik bij Nathan. Nathan heeft de 4 in 1 puzzel van nijntje O+ ik hoor nu vaak: nijntje puzze maken!
Wanneer was je trouwens bij de v&d?
pi_121101766
Ik was er afgelopen zondag, nog wel in december, maar zou het zo snel afgelopen zijn die korting?
pi_121102638
Ik heb laatst een 9 stuks puzzel geprobeerd. Was voor het eerst en het ging redelijk. Zeker voor de eerste keer. Ik had gewoon helemaal geen gewone puzzels.
Kwam ik op de rommelmarkt een puzzeldoos van cars tegen met 10 puzzels. Oplopend van 9 naar 60 stukken voor 3 euro. Dat was dus een mooie deal.
Als hij de 9 onder de knie heeft pak ik de volgende erbij dat zijn er dan 12.
pi_121102686
Ik haal regelmatig een puzzel voor Minke bij Intertoys uit de aanbieding bak... kind houdt van puzzels O+ Net als mama! Dus dan zitten we samen aan de grote tafel te puzzelen. Vorige week heeft ze weer een nieuwe gekregen, 24 stukjes... binnen 7 minuten was ze klaar! :@
pi_121102880
goede tips! Ik heb ook nog weinig puzzels idd. Op school zeiden ze dat ie zo graag puzzelde, dus moet maar eens op zoek.
pi_121103294
Lars puzzelt ook graag, ik haal vaak puzzels voor hem bij de bibliotheek. Laatst één met 25 stukje meegenomen, met het idee dat hij daar dan toch wel even moeite mee zou hebben... maar helaas, ook die legt hij zo in elkaar.

Zal dit weekend eens verder kijken daar, volgens mij lenen ze er ook loco uit...
  donderdag 3 januari 2013 @ 10:44:52 #295
259886 pessie
pi_121103648
quote:
0s.gif Op [url=http://forum.fok.nstuk bhl/topic/1908335/12/25#121101766]donderdag 3 januari 2013 09:27[/url] schreef Troeta het volgende:
Ik was er afgelopen zondag, nog wel in december, maar zou het zo snel afgelopen zijn die korting?
Het is natuurlijk wel echt een goede deal, die duren helaad maar kort. Als het lukt ga ik vanavond nog even kijken. Binnen v&a heb ik nog geen reacties gehad.

As, wat knap dat die met 9 zo vlug lukte! Ben je lid van een speel o theek? Daar heb ik eerst een puzzel weggehaald met 6, 9, 12 en 16 stukjes om te kijken wat ie ermee kon. Helaas hebben ze geen bambino loco, maar ga het wel even tippen bij de werkgroep.

En dat andere kindjes al zulke moeilijke puzzels maken zeg! Als Nathan de 16 stukjes goed kan krijgt hij de thomas puzze met 20 stukjes. Denk dat ie dan echt alleen nog maar puzzelt.
pi_121104306
Zoontje van een vriendin van mij maakt gewoon al puzzels van 12 stukjes, hij is 3 maanden jonger dan Floris.

Ik was al trots dat ie een puzzel van 4 stukjes zo maakte :P
Nu doet ie 6 zo en zijn nu met 9 bezig.
Maar.hij is geen puzzelaar :D
pi_121104992
Nee volgens mij hier geen speel o theek, maar mijn vader is dol op rommelmarkten dus als ik het idee heb dat ik iets wil proberen is het binnen twee weken vaak in huis. Of ik koop het zoals de loco, maar dat is meer omdat het straks voor de tweede ook goed te gebruiken is.

Yaro is ook niet echt een puzzelaar. Vaak doet hij het pas als hij het kan. En deze was wel echt met hulp hoor.
pi_121105910
Haha, Son, hier ook geen puzzelaar. Ze oefent nu met 6 stukjes maar ze kijkt niet eens naar het plaatje. Ze propt gewoon die stukjes in elkaar en zegt dan 'deze hier he'. :+
pi_121106980
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 12:10 schreef Solagratia het volgende:
Haha, Son, hier ook geen puzzelaar. Ze oefent nu met 6 stukjes maar ze kijkt niet eens naar het plaatje. Ze propt gewoon die stukjes in elkaar en zegt dan 'deze hier he'. :+
Klinkt als Floris. Dan probeerje uit te leggen dat ie op kleurtjes moet letten. Legt ie een stukje goed, haalt ie t weer uit elkaar voor een ander stukje :')
Of dat je zegt: dat past toch niet? Dat ie zegt, past wel :')
Eigenwijs O+
  donderdag 3 januari 2013 @ 12:42:52 #300
259886 pessie
pi_121106982
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 12:10 schreef Solagratia het volgende:
Ik vind de verschillen tussen kindjes zo grappig. Nathan draait en past en als het niet past zegt ie "passe miet" , past niet, en zoekt ie een volgend stukje.
  donderdag 3 januari 2013 @ 12:43:33 #301
259886 pessie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')