abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120496858
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 19 december 2012 @ 09:09:52 #2
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_120496921
Simmu, oef :* . Nathan is 1 keer een nachtje uit logeren geweest maar ook hij doet het veel beter gewoon in zn eigen ritme. Bij nathan deed ik voor de pokjes 2x per dag havermout badje en insmeren met kidsclin. Van het laatste werden mn handen w s l droog maar geen extra eczeem (ik heb psoriasis dus ook een gevoelige huid).
pi_120496970
Sinmu,voor de kinderen is het toch ook leuk en spannend geweest,oma een heel weekend over de vloer en papa en mama weg.
Daarnaast kan ik me echt heel goed voorstellen dat oma genoot van de kleinkinderen om haar heen,en ja oma's zijn er ook om te verwennen. Daar genieten ze allemaal van.
Ja dan zijn er even andere regels maar ach zovaak komt dat toch niet voor.

Beterschap voor je kleine man! En de rust komt vanzelf weer hoor.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_120497111
mweach bar, tot op zekere hoogte ben ik het daar wel mee eens hoor, maar dit gaat (zoals altijd) way te ver. ik heb hier een paar regels voor goede redenen; viltstiften alleen aan tafel bv. bij oma hoefde dat niet (ook al had ik het gezegd) dus nu is er op de muur in de gang getekend. niet gooien met dingen, die kostte me de vorige keer mijn antieke glas-in-lood-raampje in mijn antieke kast }:|

en weet je; het is helemaal niet leuk. ravi heeft de hele zondag alleen maar gehuild ;( dat is toch echt niet leuk meer, kan aan mij liggen hoor.....
pi_120497181
Lastig Simmu. Heel duidelijk de verschillen aangeven is denk ik het enige wat je kan doen. Dat is bij oma en dit is thuis.

Seb gaat een dag in de week naar oma en hij weet heel goed wat hij wel of niet mag en van wie. Nou verschilt dat niet heel veel met thuis gelukkig. Hoewel ik denk dat hij thuis zelfs meer mag dan bij oma. Mijn moeder is wat strakker in opvoeden en ritme :D

Bij zijn opa mag eigenlijk wel alles maar kan niet zeggen dat het thuis problemen oplevert. Daar gaat hij ook niet zo vaak logeren. En als dat wel is dan is dat echt een feest natuurlijk.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_120497195
Sorry hoor,maar als dit julie ervaring us met oma dan haal je toch alles weg als ze komt oppassen,scheelt boel frustratie.
En het huilen,normaal ben jij er altijd en papa na het werk ook,dan ineens zijn jullie erniet.... Ik begrijp dat wel.

Of gewoon een ander oppas regelen als het te erg word.
Ik hoor je telkens maar "klagen" over de fam,vind dat jammer.
  woensdag 19 december 2012 @ 09:24:13 #7
259886 pessie
pi_120497222
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:19 schreef simmu het volgende:
mweach bar, tot op zekere hoogte ben ik het daar wel mee eens hoor, maar dit gaat (zoals altijd) way te ver. ik heb hier een paar regels voor goede redenen; viltstiften alleen aan tafel bv. bij oma hoefde dat niet (ook al had ik het gezegd) dus nu is er op de muur in de gang getekend. niet gooien met dingen, die kostte me de vorige keer mijn antieke glas-in-lood-raampje in mijn antieke kast }:|

en weet je; het is helemaal niet leuk. ravi heeft de hele zondag alleen maar gehuild ;( dat is toch echt niet leuk meer, kan aan mij liggen hoor.....
Maar belt je schoonmoeder jullie dan niet op? Toen Nathan uit logeren ging hebben we gezegd dat als er iets is ze altijd moet bellen zelfs al is het midden in de nacht. Ik vind helemaal niet eten en drinken reden genoeg om te bellen eigenlijk...
pi_120497444
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:22 schreef Estrys het volgende:
Lastig Simmu. Heel duidelijk de verschillen aangeven is denk ik het enige wat je kan doen. Dat is bij oma en dit is thuis.

Seb gaat een dag in de week naar oma en hij weet heel goed wat hij wel of niet mag en van wie. Nou verschilt dat niet heel veel met thuis gelukkig. Hoewel ik denk dat hij thuis zelfs meer mag dan bij oma. Mijn moeder is wat strakker in opvoeden en ritme :D

Bij zijn opa mag eigenlijk wel alles maar kan niet zeggen dat het thuis problemen oplevert. Daar gaat hij ook niet zo vaak logeren. En als dat wel is dan is dat echt een feest natuurlijk.
Dat idd :D
Tegenwoordig past mn moeder hier op (eerst bij mn zus thuis), maar ook dat is geen enkel probleem.

En idd ben t ook wel eens met wat bar zegt.

En nikki, jeetje wat een klap heeft ze gemaakt zeg! Hoe gaat t nu met haar?

Hier gaat t gewoon lekker. Meneer is de hele dag aan t spelen met zn treinen O+
Echt beste verjaardagskado ooit!
Op de opvang speelt ie ook veel met de treinen. Die van hem zijn volgens hem :D als een ander kindje in de buurt komt pakt ie alle treinen in zn armen om te beschermen. Dat klinkt.wel bekend :P
Hij begint ook steeds meer rollenspellen te spelen, zo leuk om te zien.
Tis gewoon een heerlijk mannetje O+
pi_120497463
L is elke donderdag bij opa en oma en ik herken het wel een beetje. Zo streng en consequent als mijn schoonmoeder vroeger was, zo vrij en totaal inconsequent is ze nu. Ze heeft zich namelijk voorgenomen dat ze het type 'makkelijke oma waarbij alles mag en kan' gaat zijn. En dat lukt vrij aardig.

L loopt daar de halve dag in d'r blote kont, danst letterlijk op tafel, krijgt een beker sap als ze dat wil die weer wordt weggegooid als ze toch een beker melk wil, enz. En oma d'r enige motto is 'ach, laat dat kind, toch'.

Als ik L donderdagavond rond zessen op kom halen, zit ze standaard nog in d'r onderbroek tussen een grote berg speelgoed. Dan is ze nog op geen enkel manier voorbereid op mijn komst, dus begint te huilen zodra ze me ziet. N is dan thuis aan het koken, dus ik wil dan graag snel die kant op. Maar da's onmogelijk. Want d'r broek ligt nog boven, d'r jas in de schuur, d'r knuffels in bed. En pas na een keer of drie vragen neemt oma de moeite om de boel bij elkaar te gaan sprokkelen. Afgelopen donderdag had ik L net met een hoop moeite in d'r jas en schoenen gekregen ('BRUL! Oma moet het doen!) toen oma d'r met jas en al overpakte, op schoot nam en in een nieuw, dik boek begon voor te lezen. Want 'ach, als dat kind nou toch nog even een boekje wil lezen...' Ik stond verdorie met m'n jas aan en al L's spullen bij de achterdeur te wachten.

/Frustratie. Hoef geen tips verder, kan het prima van me afzetten en ben verder blij dat oma oppast, maar wil er af en toe ff lekker over zeuren. O+
pi_120497743
Dat moet ook Spring, over je schoonmoeder moet je soms gewoon even zeuren :)

Het is overigens wel anders vind ik: structureel oppassen of een keer logeren. Ik vind (en mijn moeder gelukkig ook) dat als je structureel oppast je echt niet altijd de leuke hier-mag-alles oma uit kan hangen.

Maar als je niet wil dat ze gaan dan gaan ze toch gewoon niet logeren? Mijn schoonmoeder vind ik niet goed met Seb omgaan, ik heb er geen vertrouwen in en dus gaat hij niet. Ook al gaat hij wel naar de andere opa's en oma's. Heel sneu voor haar maar het gaat niet gebeuren. Ik weet wel dat er niks ergs met hem zal gebeuren maar toch, het voelt niet goed. En dan doe ik het ook niet toch maar omdat ze 'toch zijn oma is.'
  woensdag 19 december 2012 @ 09:48:46 #11
259886 pessie
pi_120497839
Haha son, nathan heeft ook een obsessie voor treinen, vorige week heb ik thomas de trein gehaald uit de speel o theek, ze moeten echt overal mee naar toe. Hij wil nu ook heel graag samen spelen, dan moet ik met 1 treintje rondjes rijden en hij met de rest. Vind ie geweldig.
pi_120497878
Sonnetje treinen zijn toch ook heel leuk ;) roy heeft dat met vrachtauto's en vuilniswagens.
pi_120497918
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:23 schreef _Bar_ het volgende:
Sorry hoor,maar als dit julie ervaring us met oma dan haal je toch alles weg als ze komt oppassen,scheelt boel frustratie.
En het huilen,normaal ben jij er altijd en papa na het werk ook,dan ineens zijn jullie erniet.... Ik begrijp dat wel.

Of gewoon een ander oppas regelen als het te erg word.
Ik hoor je telkens maar "klagen" over de fam,vind dat jammer.
been there, done that. ze neemt zelf speelgoed en eten mee :)

maakt me allemaal niet zo veel uit, maar ik vind dat hele "ach, tis oma, moet kunnen" een beetje over the top wanneer het helemaal niet leuk meer is voor het kind. 2 dagen oma en ravi durft de trap niet meer af (zegt gevallen te zijn), heeft 2 dagen niet gegeten en 1 dag (minimaal dat ik weet) alleen maar gehuild.

en idd; voor mij hoeft dit echt niet. maar ik ben hier niet alleen he :)
pi_120498104
Dan is er maar 1 oplossing een andere oppas voor ravi als die het niet leuk vind,of niet meer weggaan zonder de kids ;)

Of een heel duidelijk gesprek met oma aangaan dat het zo niet kan,en aangeven hoe wel,dat jullie ermee zitten als ze weg is. En je man die ziet dat toch ook.
Maar om nu elke keer als oma oppast het zo terug aan te treffen,ga je toch ook niet fijn weg?
Echt hoor als ik me bij een oppas al dan niet opa en oma erger aan de manier waarop er opgepast word, dan gaat.roy daar niet meer heen.

Wil namelijk dat roy ook een leuke tijd heeft.
pi_120498145
Gefeliciteerd meimel!!

Pfff nikki, wat een blauwe plek. Is ze weer naar het kdv vandaag?

Mooi gebitje Vicky. Mex heeft een spleet tussen zijn voortandjes...denk ook van de speen.

Lastig simmu. Maar ja, ik zou toch ook geen weekendje weg gaan als de oppas het niet aan kan. Weekend uitrusten klinkt leuk in theorie, maar als je daarna weken bezig bent om alles weer goed te krijgen werkt het natuurlijk niet.

Mex vind Thomas de trein heel saai, gelukkig maar, want ik ook.
pi_120498190
Meimel nog gefeliciteerd !
  woensdag 19 december 2012 @ 10:00:34 #17
259886 pessie
pi_120498194
Simmu ik benhet met je eens dat een dergelijke logeerpartij leuk moet zijn voor zowel oma als kind. De volgende keer misschien niet meer zo lang? Of andere oppas? Of met het hele gezin een weekendje weg O+ . Nathan heeft het die ene keer echt wel leuk gehad bij zn oma maar ik weet dat het voor mn schoonmoeder erg zwaar is. Als mn ouders in de buurt hadden gewoond zou hij misschien wat vaker logeren omdat die het denk ik beter aankunnen. Aan de andere kant houdt mn vader er echt niet van gestoord te worden in zn nachtrust :P
pi_120498377
ziehier waarom ik doorgaans niet sta te springen om een weekendje weg dus idd ;)
postivie kanttekening; met het ouder worden kan ravi dit soort dingen beter hebben. was met selene ook!

en ja; sangdrax ziet het ook wel hoor. maar die wil ook wel eens tijd met mij alleen. en ik gun het oma ook best om een weekendje lol te hebben, het gaat alleen allemaal net te ver naar mijn zin, waarbij ravi dan het onderspit delft.

nja. uitgeklaagd, ben bijna klaar met puinruimen, vanaf januari is mijn moeder met deeltijdpensioen en zeer willig om wat vaker hier te komen o|O

sorrie dames, het zat me ff ook hoog na een paniekaanval van ravi op de trap en de constante strijd en gedoe en overal rotzooi. dank voor het luisteren en meedenken!
pi_120498675
Laat het even veren simmu,vaak werkt dat nog het beste,of even uitrazen buiten.
pi_120499136
Maar het is toch ook hartstikke moeilijk om op 2 kinderen te passen in hun eigen huis. Een weekend lang en eentje nog ziek ook en dan valt ie ook nog van de trap.
Van mij zouden ze dan ook alles mogen en zou ik een hele grote zak snoep halen :+
pi_120499861
Nikki, hoe ziet ze er inmiddels uit? Het zal wel alle kleuren van de regenboog hebben inmiddels...
Fake it till you make it...
pi_120500012
Wij laten nooit in ons huis oppassen, ok voor een uurtje wel, wij doen de kids dan naar opa en oma. Daar gelden hun regels en als het dan een zooi word is het niet mijn probleem! De kinderen weten heel goed dat als ze weer thuis zijn onze regels weer gelden.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_120501077
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:48 schreef pessie het volgende:
Haha son, nathan heeft ook een obsessie voor treinen, vorige week heb ik thomas de trein gehaald uit de speel o theek, ze moeten echt overal mee naar toe. Hij wil nu ook heel graag samen spelen, dan moet ik met 1 treintje rondjes rijden en hij met de rest. Vind ie geweldig.
:D
Ach hij heeft t niet van een vreemde :P
Tis genetisch bepaald :D (mn vader heeft een modeltreinbaan en opa van moederskant had dat ook).
Kind kan er dus niks aan doen ;)
Hier moet ik ook altijd met m rijden. Hij bepaalt welke treinen ik mag *lol*

Bar, auto's, vrachtwagens en vuilniswagens vindt ie ook fascinerend :D
Vanochtend zag de zwaailichten van de vuilniswagen, stond ie naar buiten te kijken naar de vuilnisbak (zoals hij het noemt :D). Toch leuk zo'n hoekhuis met klikoverzamelpunt naast t huis :P hij staat in bed dan ook vaak onder de gordijnen naar buiten te gluren :D
pi_120501827
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 10:32 schreef Troeta het volgende:
Maar het is toch ook hartstikke moeilijk om op 2 kinderen te passen in hun eigen huis. Een weekend lang en eentje nog ziek ook en dan valt ie ook nog van de trap.
Van mij zouden ze dan ook alles mogen en zou ik een hele grote zak snoep halen :+
Haha, precies. :Y)

Hier mag ook alles bij opa en oma en ik vind het best. Thuis hebben we andere regels.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_120501884
Claudia, jouw (schoon)ouders pasten voorheen toch ook wekelijks(?) op Ivan en Lena? Ik kan me herinneren dat je ooit postte dat je het zo fijn vond dat dat nu niet meer het geval is.
pi_120501966
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 10:32 schreef Troeta het volgende:
weet je; die zak snoep mag van mij best :) en dat opeens heel veel mag ook, daar heb ik allemaal niet zo'n moeite mee hoor. maar dat overdrevene, dat ze hier in de gang met stift op de muur tekenen, niet zeggen dat het ventje ook niet meer drinkt, niks doen aan die pokkies (en vooraf wel toezeggen het wel te doen he!), van de trap vallen en niks zeggen, nou daar heb ik wel moeite mee!

enneh; zo ziek was/is ravi niet hoor! geen koorts, geen pijn en weinig jeuk. dat ze hem niet aanpraten dattie ziek is om vervolgens geen poot uit te steken!
pi_120501990
Ja, absoluut, Spring. Dat was vooral om twee redenen. Aan de ene kant vond ik het lastig dat zij de opvoedrol met ons begonnen te delen. Als wij daar bijvoorbeeld met de kindjes waren en Ivan viel, dan wilden zij hem troosten. Ik vond dat moeilijk, want hey, mijn kindje mijn zorgen. Wat ik ook lastig vond is dat we het heel sterk als een enorme gunst voelden, het oppassen, en niet te veel eisen durfden te stellen. We konden er bijvoorbeeld pas vanaf 9 uur terecht met de kindjes. Heel begrijpelijk en dat wilden we ook respecteren, maar in verband met ons werk werd dat steeds lastiger (vooral toen mijn lief stopte met freelancen). Ik vind het fijn dat we met de opvang een professionele relatie hebben.

De laatste tijd hebben mijn schoonouders vaker opgepast en dat ging enorm goed. Dat overprikkeld thuiskomen herken ik wel, maar dat gebeurt ook wel op opvangdagen. Op het moment dat Lena of Ivan mij zien dan beginnen ze al in te storten, zeg maar. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_120502817
Dat van die pokkies niet behandelen is idd erg raar. of stribbelde hij misschien tegen? En Mex mag ook niet in de gang op de muren tekenen, maar toch staat er een mooie tekening. Gevalletje even bezig zijn met een ander kind of zelf even op de wc zitten.
Waarom heeft ze niks gezegd van het van de trap vallen? Is ie hard gevallen of viel het mee?

Ik probeer gewoon even een andere kant te laten zien he, want mijn ouders en schoonouders en andere oma en opa passen graag op voor ons, maar een weekend weg zou ik niet snel durven vragen. Vind ik echt wat teveel voor hun en voor de kinderen.
Na 1 nachtje komt Mex ook altijd strontvervelend terug.

En ik snap dat jullie graag samen willen zijn een weekendje, maar is het echt zo erg om dat een paar jaar even niet te doen? Want idd als ze ouder worden gaat het allemaal veel beter en kom jij ook een stuk lekkerder thuis.
pi_120502921
Dat ze niet zei dat ie niks drinkt en dat soort dingen vind ik trouwens ook echt niet kunnen hoor, snap echt je boosheid daarover!
Als ze het niet aankan, is zij eigenlijk degene die moet zeggen van Sorry, maar ik kan dat niet meer aan.
pi_120502950
ik heb geen idee of hij hard gevallen is of niet, enige wat ik merk is dat ravi opeens doodsbang is van de trap en zelf zegt gevallen te zijn. en waarom de pokkies niet behandeld zijn dan is me ook een raadsel, want ik had vooraf alles klaargelegd, uitgelegd en er zaterdags nog over gebeld en het was allemaal niet aangeraakt.

enneh; *ik* vraag ook niet om een weekendje oppassen he! sterker nog; ik heb al een jaar of 2 geleden geconcludeerd dat dit zo voor mij niet hoeft. en elke keer is er dan iemand in huis die zegt "ze zijn nu wat ouder en ik wil graag samen weg, je doet naar omdat je het geen kans wil geven". en dan denk ik "nja, idd; ze zijn al wat groter en robuuster, vooruit, we proberen het" :|W
pi_120502995
nog een kanttekening; ze was niet van vrijdag t/m maandag alleen he! dat we dat misverstand ff uit de wereld helpen: haar vriend was er zaterdag + zondag ook bij! en dat is een ervaren opa die regelmatig op zijn kleinkinderen (zelfde leeftijd, maar dan met meer kindjes) past ;)
pi_120503657
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:29 schreef simmu het volgende:
ik heb geen idee of hij hard gevallen is of niet, enige wat ik merk is dat ravi opeens doodsbang is van de trap en zelf zegt gevallen te zijn. en waarom de pokkies niet behandeld zijn dan is me ook een raadsel, want ik had vooraf alles klaargelegd, uitgelegd en er zaterdags nog over gebeld en het was allemaal niet aangeraakt.

enneh; *ik* vraag ook niet om een weekendje oppassen he! sterker nog; ik heb al een jaar of 2 geleden geconcludeerd dat dit zo voor mij niet hoeft. en elke keer is er dan iemand in huis die zegt "ze zijn nu wat ouder en ik wil graag samen weg, je doet naar omdat je het geen kans wil geven". en dan denk ik "nja, idd; ze zijn al wat groter en robuuster, vooruit, we proberen het" :|W
Waarom volgende keer niet bij haar thuis dan? kom je ook weer in huis uit hoe jullie het achtergelaten te hebben.
pi_120503737
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:30 schreef simmu het volgende:
nog een kanttekening; ze was niet van vrijdag t/m maandag alleen he! dat we dat misverstand ff uit de wereld helpen: haar vriend was er zaterdag + zondag ook bij! en dat is een ervaren opa die regelmatig op zijn kleinkinderen (zelfde leeftijd, maar dan met meer kindjes) past ;)
wat ik kan bedenken is dat ze het op hun manier heel gezellig gehad hebben, en dat ze misschien niet wist hoe en wat, dan was het slimmer geweest dat ze opgebeld had, ja! en jullie om raad vragen.
Praat met haar! want hier word jij niet blijer van en je kinderen ook niet
pi_120503954
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:50 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Waarom volgende keer niet bij haar thuis dan? kom je ook weer in huis uit hoe jullie het achtergelaten te hebben.
omdat dat 3 uur heen, 3 uur terug en geen enkele vorm van kindveiligheidsmaatregelen is :+
pi_120504031
Nikki hoe is het nu met je dochter?

Simmu ik snap het.
pi_120504894
volgende keer regel ik gewoon 2 huisjes: eentje voor ons en eentje voor de kinderen + oma *)
pi_120515609
Er komt een nieuwe bioscoopfilm aan van nijntje!

Wij gaan er iig heen met V. :Y http://www.nijntjedefilm.nl/
pi_120540309
Derde speenloze nacht. Hij had het wat moeilijk met inslapen. Hoefde niet te huilen maar kwam met kriebel in zijn buik en allerlei andere dingen. Hij heeft niet om zijn speen gevraagd, dat wilde hij denk ik wel maar hij weet dat het geen zin heeft. Heb een kwartiertje bij hem gezeten en toen sliep hij. Gewoon de hele nacht. :)
pi_120541190
Fijn estrys.

Hoe krijg je een peuter zover dat hij net iets meer moet gaan eten?
Het is deze week de zoveelste nacht op een rij dat roy wakker word en om eten vraagt.

Hij eet smorgens 1 boterham op opvang dagen,(op dinsdag zijn we thuis en dan eet hij 2 boterhammen,maar eten we ook later) meer krijg ik er ook echt niet in,gisteren weer pap geprobeerd maar dat wilt hij niet houd zijn mond stijf dicht.
Smiddags 2 boterhammen (thuis en op opvangdagen)
S' avonds normale portie avond eten,wilt.hij geen warm eten dan 2 boterhammen.
3 x per dag beetje vanillevla ivm medicijn.

Tussendoortjes 2 stuks fruit,een koek,en rozijntjes.
Idem op opvangdagen.

Meer krijgen we er ook echt niet in,roy houd mond stijf dicht,draait hoofd weg en duwt met hand eten weg.
Maar die nachten en echt om eten vragen...
Best moeilijk dit.
pi_120541249
Dat is al meer dan Mart eet op een dag hoor :D

Is het ook echt honger? Of meer een 'smoesje''?
pi_120541263
klinkt goed estrys!

bar, misschien muesli met yoghurt? dat werkt hier goed, wij zitten elke ochten netjes aan tafel met 2 of 3 soorten muesli en ontbijtgranen (special k, cruesli, dat werk) en dat gaat prima; eten ze allebei gemiddeld toch zeker wel een vol bord van op, soms wel 2

hoe is zijn metabolisme? ravi eet 's ochtends veel, tussen de middag liever niet, en dan 's avonds normaal. selene eet 's ochtends en 's middags normaal, avondeten wat minder meestal
pi_120541327
Ymme het is echt honger een stuk kaas en een boterham en beker melk gaan gretig naar binnen.

Museli gaat roy van kokhalzen dus doen we maar nog maar even niet.

Metabolisme?? Uhmm bij Roy verschilt dat per dag enorm.
Alleen de dagen dat roy naar de opvang gaat eet hij een stuk vroeger dan wanneer we thuis zijn en nergens optijd heen moeten.
Ik maak Roy om 7 uur wakker,dan wassen,naar beneden daar krijgt hij eerst beker melk. In de tussentijd smeer ik een boterham. Rond half 8 kwart voor 8 eet hij die. Er is geen haast bij,zodra die op is schud hij al nee als ik vraag nog een boterham.

Op dagen dat we thuis zijn word roy niet wakker gemaakt en word hij zelf tussen half 8 en 8 wakker,dan wassen drinken en op het gemak,tegen 9en gaan we dan ontbijten en eet hij met gemak 2 boterhammen.

[ Bericht 62% gewijzigd door _Bar_ op 20-12-2012 09:07:23 ]
pi_120541484
metabolisme is je stofwisseling. dus in welke mate je voedsel opneemt en omzet in energie. ravi en ik zijn ochtend eters. wij hebben domweg niet genoeg aan ontbijt om kwart voor 8; we zitten doorgaans zo rond deze tijd aan fruit, gevolgd door een crackertje. in de middag kunnen we gerust uren zonder iets te eten, maar 's ochtends echt niet!
pi_120541513
misschien dan eerst die ene boterham en dan later op de opvang in de ochtend meer geven? klinkt misschien raar om hem 's ochtends meer te geven terwijl hij 's nachts honger heeft, maar wellicht hebben jullie er baat bij om zn 'natuurlijke energiebehoefte' te volgen (hopelijk druk ik dit goed uit ;) ) en lost het probleem zich dan vanzelf op
pi_120541523
Kan ook weer gewenning zijn. Eet zelf maar paar dagen 's nachts, word je vanzelf wel wakker van de honger de volgende nacht. Leander wilde ook tijdje voor slapen gaan. Hij zo honger. Jammer dan. Nu vraagt ie er ook niet meer om.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_120541531
Ik heb werkelijk geen idee bij roy, maar over het algemeen eet hij altijd goed. Alleen smorgens dat ene uurtje maakt een boterham verschil. En soms is het zo erg dat ik smorgens zelfs die ene boterham er niet in krijg. Ook weer op die opvangdagen.
pi_120541612
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:10 schreef MeNicole2 het volgende:
Kan ook weer gewenning zijn. Eet zelf maar paar dagen 's nachts, word je vanzelf wel wakker van de honger de volgende nacht. Leander wilde ook tijdje voor slapen gaan. Hij zo honger. Jammer dan. Nu vraagt ie er ook niet meer om.
jammer dan gaat hier niet op,roy als die om 3 uur snachts wakker word is wakker,als ik daarin niet in mee ga, staat de halve straat buiten denk ik... Hij kan zo ook niet bij ons in bed die breekt de slaapkamer af. Als wij erin mee gaan en roy zijn eten geven zie je roy echt bijkomen,en hebben we misschien geluk dat we roy een uurtje later terug op bed kunnen leggen,(wakker is wakker en dus gelijk actief)
Roy is nu al actief sinds vanmorgen 3 uur. En gewoon naar de opvang heb het wel weer aangegeven,dan kunnen ze hem wat eerder op bed leggen als dat lukt.

[ Bericht 4% gewijzigd door _Bar_ op 20-12-2012 09:26:09 ]
pi_120541650
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:09 schreef simmu het volgende:
misschien dan eerst die ene boterham en dan later op de opvang in de ochtend meer geven? klinkt misschien raar om hem 's ochtends meer te geven terwijl hij 's nachts honger heeft, maar wellicht hebben jullie er baat bij om zn 'natuurlijke energiebehoefte' te volgen (hopelijk druk ik dit goed uit ;) ) en lost het probleem zich dan vanzelf op
op op opvang houden ze hun eigen strakke planning aan. En dat is tegen 10en drinken/fruit/koek als ze roy dan zijn boterham geven wilt de rest ook,nee niet zo handig ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door _Bar_ op 20-12-2012 09:22:39 ]
pi_120541654
Ik ben het niet eens met je menicole.. Honger is honger en dan moet je eten.
pi_120541876
Hier eten we gewoon niet 's nachts.Nadat er een tijdje de gewenning was om rond 4 uur 's nachts ( :O ) een banaan te eten, hebben we dat gewoon als regel. Eet je te weinig, dan heb je pech. Overdag krijgen ze meer dan genoeg kansen en na het eten is er altijd nog fruit oid. Natuurlijk is het anders als ze ziek zijn.

Bar hier werkt het nog wel eens om bij weinig eten bijvoorbeeld cornflakes of zoiets in het toetje te geven voor het slapen gaan. Dat vult goed ;)
pi_120541938
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:28 schreef Stiemie het volgende:
Hier eten we gewoon niet 's nachts.Nadat er een tijdje de gewenning was om rond 4 uur 's nachts ( :O ) een banaan te eten, hebben we dat gewoon als regel. Eet je te weinig, dan heb je pech. Overdag krijgen ze meer dan genoeg kansen en na het eten is er altijd nog fruit oid. Natuurlijk is het anders als ze ziek zijn.

Bar hier werkt het nog wel eens om bij weinig eten bijvoorbeeld cornflakes of zoiets in het toetje te geven voor het slapen gaan. Dat vult goed ;)
eensch..

Genoeg kansen om te eten. Ik waarschuw ze ook bij het avondeten.. Dit is wat je krijgt, eet je het niet op heb je pech, je krijgt niks anders..

Dvdtjes zijn binnen stiemie
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_120541939
Oh en slapen is hier de laatste tijd weer drama -O- Het schijnt dat koekiemonster en spongebob 's nachts ons huis binnendringen om in de kamer van mijn peuter rond te hollen. Die wordt dan luid schreeuwend wakker en durft niet meer te gaan slapen. }:|

Ik had al voorgesteld om een briefje op de deur te doen met "verboden voor koekiemonster en spongebob", maar toen keek ze me aan, zuchtte eens diep en zei "Koekiemonster kan niet lezen mama :( "
pi_120541982
Stieme het is niet dat roy weinig eet,dat maakt het zo lastig.
Cornflakes enzo dat is standaard kokhalzen bij Roy. Zelfde als rijstwafels ook kokhalzen.

Waar ik nu naartoe neig is eigenlijk proberen de avondmaaltijd op te schuiven qua tijd (nu eten we om half 6) of toch proberen nog wat melk voor het slapen gaan.
pi_120542042
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:33 schreef _Bar_ het volgende:
Stieme het is niet dat roy weinig eet,dat maakt het zo lastig.
Cornflakes enzo dat is standaard kokhalzen bij Roy. Zelfde als rijstwafels ook kokhalzen.

Waar ik nu naartoe neig is eigenlijk proberen de avondmaaltijd op te schuiven qua tijd (nu eten we om half 6) of toch proberen nog wat melk voor het slapen gaan.
bar, is dat niet een mondtrauma? dat kokken? hoe eet hij zn avondmaaltijd, is dat geprakt of gewoon stukken zoals jullie zelf?
pi_120542054
Ik weet niet of ik de moed zou hebben 's nachts een boterham te smeren, ik denk wel dat ik in het geval van echte honger een fles pap zou proberen.
Warm en in bed liggend opdrinken.

En mocht dat gewoonte worden dan zou ik het in de loop van de tijd steeds meer verdunnen, tot het warme melk zou zijn en daarna tot het water zou zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_120542067
Ik geef snachts als hij er om vraagt een fles.
pi_120542089
Uhmmm ja okay dat is onze regel normaal ook. Maar jullie kunnen het jullie meiden uitleggen het waarom.
Als ik dat zo aan roy breng snapt die dat niet.
En eerlijk is eerlijk snachts hoeft roy voor mij niet zo nodig de buurt wakker te gillen,en als hij dan om eten vraagt prima.want dan stop het gillen.
En het feit dat ik roy daarna zonder problemen terug leggen en zodat we allemaal nog even kunnen slapen is mij ook veel waard. Want om nou telkens vanaf 3 uur beneden te zitten houd geen mens vol.
pi_120542099
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:36 schreef simmu het volgende:

[..]

bar, is dat niet een mondtrauma? dat kokken? hoe eet hij zn avondmaaltijd, is dat geprakt of gewoon stukken zoals jullie zelf?
gewoon stukken.
pi_120542138
Maar als hij snachts eet, dan is het niet gek dat ie in de ochtend niet zoveel meer wil eten..lastig probleem
pi_120542179
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:40 schreef Troeta het volgende:
Maar als hij snachts eet, dan is het niet gek dat ie in de ochtend niet zoveel meer wil eten..lastig probleem
vannacht is voor het eerst dat we eraan toe gaven om boterham te smeren ;)
Avonden daarvoor kreeg hij alleen beker warme melk en ging ik met hem naar beneden.
pi_120542192
Ja maar uren je kind hongerig laten lijkt mij ook niet de bedoeling.
pi_120542253
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:38 schreef _Bar_ het volgende:
Uhmmm ja okay dat is onze regel normaal ook. Maar jullie kunnen het jullie meiden uitleggen het waarom.
Als ik dat zo aan roy breng snapt die dat niet.
En eerlijk is eerlijk snachts hoeft roy voor mij niet zo nodig de buurt wakker te gillen,en als hij dan om eten vraagt prima.want dan stop het gillen.
En het feit dat ik roy daarna zonder problemen terug leggen en zodat we allemaal nog even kunnen slapen is mij ook veel waard. Want om nou telkens vanaf 3 uur beneden te zitten houd geen mens vol.
Dat gillen doen ze helaas ook als ze het wel snappen hoor :P Onze buurman zei laatst al heel subtiel dat onze peuter wel hard kon gillen 's nachts. Ja dat weten wij ook wel en ik slaap liever ook op dat tijdstip ;)
pi_120542305
Hier was de buurjongen vanmorgen blij... Zijn wekker vergeten te zetten en een vroege dienst moeten werken. Dankzij roy was hij netjes optijd wakker...
pi_120542469
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:49 schreef _Bar_ het volgende:
Hier was de buurjongen vanmorgen blij... Zijn wekker vergeten te zetten en een vroege dienst moeten werken. Dankzij roy was hij netjes optijd wakker...
:D Elk nadeel heb z'n voordeel :')

Hier slaapt de vriendin van B doordeweeks liever niet meer hier als Soneal en ik er ook zijn, want Soneal wil nog wel eens om 5 uur wakker worden en gaat dan tegen de muur (van hun kamer) staan rammen.
B slaapt daar vrolijk doorheen, z'n vriendin niet.

Toevallig gaat het deze week al de hele week goed, ik was eigenlijk net van plan z'n bedje tegen de andere muur te zetten maar nog niet aan toe gekomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_120542816
Is het geen groeispurt dan bar?
Ik zou het ook gewoon geven hoor, dat gegil snachts is zo erg.
pi_120542984
Je laat je kind ook niet 's nachts gillen omdat hij honger heeft lijkt mij. Zeker niet als je de 'wij eten niet 's nachts regel' niet uit kan leggen aan hem. En je kan hem slecht 's avonds helemaal vol proppen. Dus ik zou het ook geven hoor. Probeer zelf eens te slapen met honger. Misschien zit hij gewoon in een groeispurt inderdaad.
pi_120547233
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 11:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, absoluut, Spring. Dat was vooral om twee redenen. Aan de ene kant vond ik het lastig dat zij de opvoedrol met ons begonnen te delen. Als wij daar bijvoorbeeld met de kindjes waren en Ivan viel, dan wilden zij hem troosten. Ik vond dat moeilijk, want hey, mijn kindje mijn zorgen. Wat ik ook lastig vond is dat we het heel sterk als een enorme gunst voelden, het oppassen, en niet te veel eisen durfden te stellen. We konden er bijvoorbeeld pas vanaf 9 uur terecht met de kindjes. Heel begrijpelijk en dat wilden we ook respecteren, maar in verband met ons werk werd dat steeds lastiger (vooral toen mijn lief stopte met freelancen). Ik vind het fijn dat we met de opvang een professionele relatie hebben.

De laatste tijd hebben mijn schoonouders vaker opgepast en dat ging enorm goed. Dat overprikkeld thuiskomen herken ik wel, maar dat gebeurt ook wel op opvangdagen. Op het moment dat Lena of Ivan mij zien dan beginnen ze al in te storten, zeg maar. :+
Ja dat. Ik ben heel veel afhankelijk van extra oppas hier en daar. En dan voel je je vreselijk bezwaard. Mijn schoonouders komen morgen bijvoorbeeld, maar hadden wel gezegd "ja, als het sneeuwt komen we niet hoor." Dat begrijp ik echt, heel goed. Maar ik heb er geen klap aan want dan kan ik dus last minute alsnog niet weg en ook niets anders meer regelen -O- gelukkig sneeuwt het morgen niet, maar zo gebeuren er dus vaker dingen. of inderdaad de breng/haaltijden. Mijn moeder die oppast en dan maar tot 2 uur kan, ja heel begrijpelijk en ik ben blij met alles, maar als ik tot 4 uur les heb en om 5 uur thuis ben dan mis ik dus best wel wat iedere keer. Dat maakt het lastig.

quote:
2s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:59 schreef Pvoesss het volgende:
Er komt een nieuwe bioscoopfilm aan van nijntje!

Wij gaan er iig heen met V. :Y http://www.nijntjedefilm.nl/
Wat leuk!! die ga ik onthouden <3
:)
pi_120547539
Mijn ouders passen 1 keer in de 3 a 4 weken een nachtje op.
Meer zien ze de kinderen ook niet echt, Ik vind het prima zo. Ik moet er niet aan denken dat ze op zouden passen doordeweeks ofzo.
pi_120547734
quote:
2s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:37 schreef Pvoesss het volgende:
Mijn ouders passen 1 keer in de 3 a 4 weken een nachtje op.
Meer zien ze de kinderen ook niet echt, Ik vind het prima zo. Ik moet er niet aan denken dat ze op zouden passen doordeweeks ofzo.
Ze zien ze alleen als ze slapen? :D ;)
pi_120547767
Hehehehhe :@
Nee ze zijn er ook inderdaad dan overdag en eten mee :)
pi_120547872
Ik vind het altijd wel lekker combineren, ik voel me nu namelijk wat minder verplicht om in ons toch al behoorlijk drukke schema iedere week overal op bezoek te gaan c_/ :+

Ik vind het wel een fijn idee dat de meisjes hun opa's en oma's nu zo regelmatig zien dat ze er echt een goede band mee krijgen, dat vind ik wel belangrijk dat ze die gelegenheid krijgen. En ik weet nog dat wij vroeger altijd overjoyed waren als mijn oma tussen de middag een boterhammetje met ons kwam eten, dat gevoel hoop ik dat zij nu ook hebben.
:)
pi_120552359
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:27 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja dat. Ik ben heel veel afhankelijk van extra oppas hier en daar. En dan voel je je vreselijk bezwaard. Mijn schoonouders komen morgen bijvoorbeeld, maar hadden wel gezegd "ja, als het sneeuwt komen we niet hoor." Dat begrijp ik echt, heel goed. Maar ik heb er geen klap aan want dan kan ik dus last minute alsnog niet weg en ook niets anders meer regelen -O- gelukkig sneeuwt het morgen niet, maar zo gebeuren er dus vaker dingen.
Zo zat ik van de week dus. Echt al weken geleden geregeld, kreeg ook te horen dat ze met sneeuw e.d. niet zouden komen. Van het weekend belden ze dat ze niet zouden komen, want... (iets met t oor ofzo, weet ik veel). Gelukkig kon mn man wat regelen, maar dat je er niet van op aan kan... Ik ga ze ook niet meer vragen, want dan ga ik me druk lopen maken over of ze wel zullen komen...
Kan moeilijk mn eigen ouders vragen of ze niet meer op vakantie willen gaan ;).
Fake it till you make it...
pi_120553570
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:14 schreef Estrys het volgende:
Je laat je kind ook niet 's nachts gillen omdat hij honger heeft lijkt mij. Zeker niet als je de 'wij eten niet 's nachts regel' niet uit kan leggen aan hem. En je kan hem slecht 's avonds helemaal vol proppen. Dus ik zou het ook geven hoor. Probeer zelf eens te slapen met honger. Misschien zit hij gewoon in een groeispurt inderdaad.
in geval van niet uit kunnen leggen is het wat anders natuurlijk. Maar hier is dat dus wel eens voorgekomen omdat ze het wel snappen. Tsja 's avonds niets eten omdat je liever wat anders eet, zorgt voor nachtelijke trek...
pi_120553772
Mijn moeder past 1 dag in de week op en dan gaan dingen ook wel eens iets anders dan ik zou willen. Maar als ik dan zie dat iedereen daar heel blij van wordt, dan is dat maar zo. Ze weten dat oma en mama andere regels hebben. Bij oma mogen ze bv een boterham bij de tv eten en weer niet met de nietmachine knutselen.
pi_120554348
Gelukkig hebben we morgen controlle bij de ka,kaart ik het daar ook aan.
Op het andere forum is het wel herkenbaar,maar echte tips ook niet.
Laten we hopen dat idd om een groeispurt gaat,want een beetje slaap is wel fijn ;)

En verder men het gaat allemaal zo hard vooruit hier,soms durven we er bijna niet van te genieten,stiekem bang voor een terug val.
Hij kan nu ook echt luisteren als je een verhaal verteld,vanmorgen hebben ze op de opvang het kerstverhaal verteld en roy heeft ademloos zitten luisteren,gezellig op schoot bij de leidster. Daarna leuk met duplo gespeeld.
pi_120554422
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:29 schreef Stiemie het volgende:

[..]

in geval van niet uit kunnen leggen is het wat anders natuurlijk. Maar hier is dat dus wel eens voorgekomen omdat ze het wel snappen. Tsja 's avonds niets eten omdat je liever wat anders eet, zorgt voor nachtelijke trek...
Maar dat was in dit geval niet aan de orde :)

Klinkt heel positief Bar! Genieten van alle positieve momenten hoor
pi_120569477
Bar, ik hoop dat de ka een oplossing/tips heeft voor je. Misschien is het echt wel een groeispurt en gaat het over een tijdje gewoon weer goed 's nachts.

Over oppas gesproken, ik ben heel blij dat ik geen gebruik maak van opa's op standaard dagen. Eén opa past nooit op en de andere af en toe en mijn zusje af en toe. Verder regelen we het met het kdv.
Wij hebben Lisa deze week ingeschreven voor de BSO dus ook als ze over bijna anderhalf jaar naar de basisschool gaat dan zijn we niet afhankelijk. Alleen... toen ik dat dus vertelde aan de opa die nooit oppast zei hij dat hij het tegen die tijd wel heel leuk zou vinden om haar uit schook te halen. :X Ik heb e.e.a. nog maar even in het midden gelaten, want ik weet echt nog niet of ik er wel op zit te wachten. Gelukkig duurt het nog een hele tijd.

Met ons slachtoffer gaat het gelukkig weer helemaal goed. Ze heeft nog wel af en toe pijn aan haar neusje en ze krijgt nu ook twee blauwe oogjes, maar gelukkig heeft ze er weinig last van. Haar neusje en voorhoofd worden ook al wat minder dik. 's Nachts slaapt ze gewoon de hele nacht door en ze is ook gewoon naar het kdv gegaan en daar zeiden de juffies dat ze gewoon net zo druk was als anders. Al met al leek het dinsdag erger dan het was. En toch hoop ik zoiets nooit meer mee te maken.
pi_120598725
Zo bezoekje ka zit er ook weer voor een half jaar op. Wel nog keer terug om bloed te prikken voor de medicijnspiegel.
Alles was goed althans de afspraak met de cardioloog is nu ook gemaakt in februari pas, dus nog steeds niet zorgwekkend, het klinkt niet als gaatje maar als een vernauwing van een ader. de ka had een hele theorie en omdat je bij Roy wel het ruisje hoort maar in de polsen de hartslag goed blijft voelen geeft aan dat het niet zorgwekkend is.
Roy is flink gegroeid 98 cm en 14,9 kg
we wilde Roy zijn bloeddruk nog meten maar dat lukte niet dus mag de cardioloog doen.

En de ka wist het ook niet precies waarom Roy nu ineens weer snachts wakker word en echt om eten vraagt, hij denkt ook met ons aan de groeispurt.
Vannacht overgens wel weer een hele nacht geslapen, eenmaal beneden was het gelijk gebaar eten, dus honger had hij ook.
pi_120600507
En at ie nou wat meer boterhammen s'ochtends?? fijn dat alles in orde was!
pi_120600767
hij heeft 2 boterhammen gegeten en een mandarijn, en zijn vla met medicijn.
pi_120600897
Dat nijntje filmpje ziet er leuk uit. Iemand enig idee hoe lang de film is? Onze peuter heeft geen zitvlees.

Hier past schoonmoeder 1 dag in 2 weken op. Met de dag zelf enzo ben ik heel tevreden. Ze is dan vaak bij ons thuis een groot gedeelte van de dag, buiten voor wandelingen etc. En soms een uur of twee bij hun thuis. Zij heeft zelfs weleens op zo'n dag hier schoongemaakt enzo. Begrijp ook dat ze hier oppast, scheelt sjouwen met kleding, speelgoed, flesjes etc. Ik erger me er dan weleens aan dat ze dan toch naar vergaderingen of andere dingen van werk moet en dan vaak bij ons teruglegt om het op te lossen. Zij is ook nog eens een manager en dan denk ik kun je dat dan niet zelf managen, ruilen met mijn man, kdv bellen voor extra dag, haarman vragen die thuis is of gewoon zeggen, dan kan ik erniet bij zijn.

Ik vind mijn schoonmoeder ook echt in balans met bepaaldedingen, die hij daar mag bv hagelslag op zijn eerste boterhamn of vakerappelmoes bij warm eten en die hij thuis niet mag of waarvoorandere regels gelden. Maar ze is absoluut niet van hij mag alles doen en toontduidelijk grenzen op. Zokrijgthij daar ook gevarieerd eten en drinken. Niet alleen hagelslag of snoep ofdathij alles mag.

Nikki fijn dat het beter gaat met je meid. Was erg schrikken, begrijpik goed dat je het niet nog eens wilt meemaken.

Sonnetje, onze peuter heeft dat ook. Sleept dan treintjes ofspeelgoed overal mee naartoe dat niemandanders dekanskrijgt om het te pakken.

Bar en stiemie, hopelijk slapen ze gauw beter zonder de buurt wakkerte maken. Dat is bij ons eerlijker verdeeld. Onzekids gillen de buren wakker en als revanche gillen hun kids ons wakker.

Bar, zijn lunch en avondeten wel altijd op hetzelfde tijdstip? Andersidd lateravondeten, kijken of dat helpt?

Eergisteren toen ikmijn peuter ophaalde vertelde de leidster dat er weinig kinderen waren zodat ze meer tijd voor mijn zoontje konnemen. En dat zij daar zo van genoten heeft. Zo leuk omte horen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_120601117
Lunch en avondeten hier altijd dezelfde tijd, op de opvang is het vroeger.
Hier lunchen we als we thuis zijn rond 13 uur/13.30 uur ivm het gelijk geven van zijn medicijn.
Op de opvang is dat 11.30/12.00 uur dat ze lunchen.
pi_120604186
En avondeten wel altijd op hetzelfde tijdstip? Werd hij dan met name op opvangdagen s'nachts wakker?

Ik zou denken dat de afstand naar de laatste maaltijd het uitslaggevende is, maar misschien is dat niet de hele waarheid.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_120604415
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 16:04 schreef Tinuviel het volgende:
Dat nijntje filmpje ziet er leuk uit. Iemand enig idee hoe lang de film is? Onze peuter heeft geen zitvlees.
Een uur :) Maar is dus ook met heel veel liedjes en dansjes enzo om ze leuk entertained te houden *O*
pi_120604531
Ik zit al een jaar ofzo te wachten op die Nijntje film haha (nou ja een maand of 10 :P zie dat de trailer zolang op youtube staat :D) Denk dat Floris dat wel leuk gaat vinden.
En een uur moet wel lukken :D Althans hij kan thuis ook wel een uur voor de tv zitten :P
pi_120604721
Hier gingen met de oudste dat soort dingen al vanaf dat ze 1,5 is.
Met 1,5 zat ze voor het eerst bij een theatershow, maar ze was toen al wel veel verder dan V. nu is.
Ik denk dat hij het wel kan. Hij kan ook uren dora of diego kijken :X

En anders valt de prijs ook nog wel mee. :Y
pi_120605054
Met 1,5 had Floris daar echt geen geduld voor. Voor tv kijken niet eens :D
HEn herkenbaar van dora en diego. of chuggington.
En als tnie gaat weten we dat ook weer :')
  vrijdag 21 december 2012 @ 19:30:20 #88
259886 pessie
pi_120608137
Mijn schoonzusje pasr af en toe op. Gaat altijd heel goed en ze weet wat ik wel of niet wil. Heel handig. Verder hebben we oppas als Nathan ligt te slapen.
pi_120608535
Hier past mn moeder iedere donderdag op. Gaat prima. Ik vind t fijn dat de uk niet naar t kdv hoeft. Peuter vindt t geweldig als oma er is, iedereen blij :D
Ik merk dat ie op dinsdag helemaal kapot is na een dagje kdv, dus 1 dag vind ik wel genoeg voor m.
pi_120610361
Anne gaat een dag per week naar mijn schoonmoeder én een dag per week naar mijn ouders en dat is naar volle tevredenheid hoor. Ik weet dat ze bijna mijn schoonmoeder wat meer tv kijkt dan thuis maar bij mijn ouders weer helemaal niet dus dat trekt het weer in balans ;)

Nijntje de film is ook wel iets voor Anne denk ik. Vorige week zijn we voor het eerst naar het theater geweest en ze vond het prachtig. 6 januari gaan we weer; naar het Zandkasteel :)
pi_120616728
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 17:31 schreef Tinuviel het volgende:
En avondeten wel altijd op hetzelfde tijdstip? Werd hij dan met name op opvangdagen s'nachts wakker?

Ik zou denken dat de afstand naar de laatste maaltijd het uitslaggevende is, maar misschien is dat niet de hele waarheid.
nee dat maakt niks uit, helaas ;)
We zien het wel, voor nu gaan we er in mee.
En avondeten is altijd op de zelfde tijden.

Roy gaat 3 volle dagen naar de opvang en een ochtend in de week naar oma. volgend jaar gaan we er voorzichtig een dag bij doen, en vervalt oma.
pi_120664491
Ik ga echt een probleem krijgen met V.
Hij komt zo grappig uit de hoek vaak dat als ik boos ben ik moet lachen..

Hij stak net zijn hand in zijn luier en liet zien dat hij echt poep had :r :r
En ik vroeg hem, waarom doe je dat nou? Zegt hij: Goeie vraag! :+

En toen moest ik lachen :')
pi_120665148
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:31 schreef Stiemie het volgende:
Oh en slapen is hier de laatste tijd weer drama -O- Het schijnt dat koekiemonster en spongebob 's nachts ons huis binnendringen om in de kamer van mijn peuter rond te hollen. Die wordt dan luid schreeuwend wakker en durft niet meer te gaan slapen. }:|

Ik had al voorgesteld om een briefje op de deur te doen met "verboden voor koekiemonster en spongebob", maar toen keek ze me aan, zuchtte eens diep en zei "Koekiemonster kan niet lezen mama :( "
:D

;)
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_120673618
quote:
2s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:37 schreef Pvoesss het volgende:
Ik geef snachts als hij er om vraagt een fles.
Met? Water? Melk? Limonade?

Hier kan de dame wat water krijgen, al het andere is dikke pech. Niet eten is prima, volgende ochtend is de volgende kans.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_120687496
Met melk.. Maar hij eet sowieso vrijwel niets.
pi_120687637
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2012 16:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Met? Water? Melk? Limonade?

Hier kan de dame wat water krijgen, al het andere is dikke pech. Niet eten is prima, volgende ochtend is de volgende kans.
dat...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_120687762
Tess gaat miv 1 januari 2dgn naar het ldv. Mijn moeder past tot 1 september nog op op maandag. Per 1 september fan de dames 2 dagen naar de bso
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_120688190
quote:
2s.gif Op zondag 23 december 2012 20:52 schreef Pvoesss het volgende:
Met melk.. Maar hij eet sowieso vrijwel niets.
Je weet dat je z'n gebit verpest daarmee?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_120688312
Mijn zusje kreeg melk en vla 's nachts.. Haar voortanden waren helemaal verrot en moesten eruit getrokken worden..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')