abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120496858
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 19 december 2012 @ 09:09:52 #2
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_120496921
Simmu, oef :* . Nathan is 1 keer een nachtje uit logeren geweest maar ook hij doet het veel beter gewoon in zn eigen ritme. Bij nathan deed ik voor de pokjes 2x per dag havermout badje en insmeren met kidsclin. Van het laatste werden mn handen w s l droog maar geen extra eczeem (ik heb psoriasis dus ook een gevoelige huid).
pi_120496970
Sinmu,voor de kinderen is het toch ook leuk en spannend geweest,oma een heel weekend over de vloer en papa en mama weg.
Daarnaast kan ik me echt heel goed voorstellen dat oma genoot van de kleinkinderen om haar heen,en ja oma's zijn er ook om te verwennen. Daar genieten ze allemaal van.
Ja dan zijn er even andere regels maar ach zovaak komt dat toch niet voor.

Beterschap voor je kleine man! En de rust komt vanzelf weer hoor.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_120497111
mweach bar, tot op zekere hoogte ben ik het daar wel mee eens hoor, maar dit gaat (zoals altijd) way te ver. ik heb hier een paar regels voor goede redenen; viltstiften alleen aan tafel bv. bij oma hoefde dat niet (ook al had ik het gezegd) dus nu is er op de muur in de gang getekend. niet gooien met dingen, die kostte me de vorige keer mijn antieke glas-in-lood-raampje in mijn antieke kast }:|

en weet je; het is helemaal niet leuk. ravi heeft de hele zondag alleen maar gehuild ;( dat is toch echt niet leuk meer, kan aan mij liggen hoor.....
pi_120497181
Lastig Simmu. Heel duidelijk de verschillen aangeven is denk ik het enige wat je kan doen. Dat is bij oma en dit is thuis.

Seb gaat een dag in de week naar oma en hij weet heel goed wat hij wel of niet mag en van wie. Nou verschilt dat niet heel veel met thuis gelukkig. Hoewel ik denk dat hij thuis zelfs meer mag dan bij oma. Mijn moeder is wat strakker in opvoeden en ritme :D

Bij zijn opa mag eigenlijk wel alles maar kan niet zeggen dat het thuis problemen oplevert. Daar gaat hij ook niet zo vaak logeren. En als dat wel is dan is dat echt een feest natuurlijk.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_120497195
Sorry hoor,maar als dit julie ervaring us met oma dan haal je toch alles weg als ze komt oppassen,scheelt boel frustratie.
En het huilen,normaal ben jij er altijd en papa na het werk ook,dan ineens zijn jullie erniet.... Ik begrijp dat wel.

Of gewoon een ander oppas regelen als het te erg word.
Ik hoor je telkens maar "klagen" over de fam,vind dat jammer.
  woensdag 19 december 2012 @ 09:24:13 #7
259886 pessie
pi_120497222
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:19 schreef simmu het volgende:
mweach bar, tot op zekere hoogte ben ik het daar wel mee eens hoor, maar dit gaat (zoals altijd) way te ver. ik heb hier een paar regels voor goede redenen; viltstiften alleen aan tafel bv. bij oma hoefde dat niet (ook al had ik het gezegd) dus nu is er op de muur in de gang getekend. niet gooien met dingen, die kostte me de vorige keer mijn antieke glas-in-lood-raampje in mijn antieke kast }:|

en weet je; het is helemaal niet leuk. ravi heeft de hele zondag alleen maar gehuild ;( dat is toch echt niet leuk meer, kan aan mij liggen hoor.....
Maar belt je schoonmoeder jullie dan niet op? Toen Nathan uit logeren ging hebben we gezegd dat als er iets is ze altijd moet bellen zelfs al is het midden in de nacht. Ik vind helemaal niet eten en drinken reden genoeg om te bellen eigenlijk...
pi_120497444
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:22 schreef Estrys het volgende:
Lastig Simmu. Heel duidelijk de verschillen aangeven is denk ik het enige wat je kan doen. Dat is bij oma en dit is thuis.

Seb gaat een dag in de week naar oma en hij weet heel goed wat hij wel of niet mag en van wie. Nou verschilt dat niet heel veel met thuis gelukkig. Hoewel ik denk dat hij thuis zelfs meer mag dan bij oma. Mijn moeder is wat strakker in opvoeden en ritme :D

Bij zijn opa mag eigenlijk wel alles maar kan niet zeggen dat het thuis problemen oplevert. Daar gaat hij ook niet zo vaak logeren. En als dat wel is dan is dat echt een feest natuurlijk.
Dat idd :D
Tegenwoordig past mn moeder hier op (eerst bij mn zus thuis), maar ook dat is geen enkel probleem.

En idd ben t ook wel eens met wat bar zegt.

En nikki, jeetje wat een klap heeft ze gemaakt zeg! Hoe gaat t nu met haar?

Hier gaat t gewoon lekker. Meneer is de hele dag aan t spelen met zn treinen O+
Echt beste verjaardagskado ooit!
Op de opvang speelt ie ook veel met de treinen. Die van hem zijn volgens hem :D als een ander kindje in de buurt komt pakt ie alle treinen in zn armen om te beschermen. Dat klinkt.wel bekend :P
Hij begint ook steeds meer rollenspellen te spelen, zo leuk om te zien.
Tis gewoon een heerlijk mannetje O+
pi_120497463
L is elke donderdag bij opa en oma en ik herken het wel een beetje. Zo streng en consequent als mijn schoonmoeder vroeger was, zo vrij en totaal inconsequent is ze nu. Ze heeft zich namelijk voorgenomen dat ze het type 'makkelijke oma waarbij alles mag en kan' gaat zijn. En dat lukt vrij aardig.

L loopt daar de halve dag in d'r blote kont, danst letterlijk op tafel, krijgt een beker sap als ze dat wil die weer wordt weggegooid als ze toch een beker melk wil, enz. En oma d'r enige motto is 'ach, laat dat kind, toch'.

Als ik L donderdagavond rond zessen op kom halen, zit ze standaard nog in d'r onderbroek tussen een grote berg speelgoed. Dan is ze nog op geen enkel manier voorbereid op mijn komst, dus begint te huilen zodra ze me ziet. N is dan thuis aan het koken, dus ik wil dan graag snel die kant op. Maar da's onmogelijk. Want d'r broek ligt nog boven, d'r jas in de schuur, d'r knuffels in bed. En pas na een keer of drie vragen neemt oma de moeite om de boel bij elkaar te gaan sprokkelen. Afgelopen donderdag had ik L net met een hoop moeite in d'r jas en schoenen gekregen ('BRUL! Oma moet het doen!) toen oma d'r met jas en al overpakte, op schoot nam en in een nieuw, dik boek begon voor te lezen. Want 'ach, als dat kind nou toch nog even een boekje wil lezen...' Ik stond verdorie met m'n jas aan en al L's spullen bij de achterdeur te wachten.

/Frustratie. Hoef geen tips verder, kan het prima van me afzetten en ben verder blij dat oma oppast, maar wil er af en toe ff lekker over zeuren. O+
pi_120497743
Dat moet ook Spring, over je schoonmoeder moet je soms gewoon even zeuren :)

Het is overigens wel anders vind ik: structureel oppassen of een keer logeren. Ik vind (en mijn moeder gelukkig ook) dat als je structureel oppast je echt niet altijd de leuke hier-mag-alles oma uit kan hangen.

Maar als je niet wil dat ze gaan dan gaan ze toch gewoon niet logeren? Mijn schoonmoeder vind ik niet goed met Seb omgaan, ik heb er geen vertrouwen in en dus gaat hij niet. Ook al gaat hij wel naar de andere opa's en oma's. Heel sneu voor haar maar het gaat niet gebeuren. Ik weet wel dat er niks ergs met hem zal gebeuren maar toch, het voelt niet goed. En dan doe ik het ook niet toch maar omdat ze 'toch zijn oma is.'
  woensdag 19 december 2012 @ 09:48:46 #11
259886 pessie
pi_120497839
Haha son, nathan heeft ook een obsessie voor treinen, vorige week heb ik thomas de trein gehaald uit de speel o theek, ze moeten echt overal mee naar toe. Hij wil nu ook heel graag samen spelen, dan moet ik met 1 treintje rondjes rijden en hij met de rest. Vind ie geweldig.
pi_120497878
Sonnetje treinen zijn toch ook heel leuk ;) roy heeft dat met vrachtauto's en vuilniswagens.
pi_120497918
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:23 schreef _Bar_ het volgende:
Sorry hoor,maar als dit julie ervaring us met oma dan haal je toch alles weg als ze komt oppassen,scheelt boel frustratie.
En het huilen,normaal ben jij er altijd en papa na het werk ook,dan ineens zijn jullie erniet.... Ik begrijp dat wel.

Of gewoon een ander oppas regelen als het te erg word.
Ik hoor je telkens maar "klagen" over de fam,vind dat jammer.
been there, done that. ze neemt zelf speelgoed en eten mee :)

maakt me allemaal niet zo veel uit, maar ik vind dat hele "ach, tis oma, moet kunnen" een beetje over the top wanneer het helemaal niet leuk meer is voor het kind. 2 dagen oma en ravi durft de trap niet meer af (zegt gevallen te zijn), heeft 2 dagen niet gegeten en 1 dag (minimaal dat ik weet) alleen maar gehuild.

en idd; voor mij hoeft dit echt niet. maar ik ben hier niet alleen he :)
pi_120498104
Dan is er maar 1 oplossing een andere oppas voor ravi als die het niet leuk vind,of niet meer weggaan zonder de kids ;)

Of een heel duidelijk gesprek met oma aangaan dat het zo niet kan,en aangeven hoe wel,dat jullie ermee zitten als ze weg is. En je man die ziet dat toch ook.
Maar om nu elke keer als oma oppast het zo terug aan te treffen,ga je toch ook niet fijn weg?
Echt hoor als ik me bij een oppas al dan niet opa en oma erger aan de manier waarop er opgepast word, dan gaat.roy daar niet meer heen.

Wil namelijk dat roy ook een leuke tijd heeft.
pi_120498145
Gefeliciteerd meimel!!

Pfff nikki, wat een blauwe plek. Is ze weer naar het kdv vandaag?

Mooi gebitje Vicky. Mex heeft een spleet tussen zijn voortandjes...denk ook van de speen.

Lastig simmu. Maar ja, ik zou toch ook geen weekendje weg gaan als de oppas het niet aan kan. Weekend uitrusten klinkt leuk in theorie, maar als je daarna weken bezig bent om alles weer goed te krijgen werkt het natuurlijk niet.

Mex vind Thomas de trein heel saai, gelukkig maar, want ik ook.
pi_120498190
Meimel nog gefeliciteerd !
  woensdag 19 december 2012 @ 10:00:34 #17
259886 pessie
pi_120498194
Simmu ik benhet met je eens dat een dergelijke logeerpartij leuk moet zijn voor zowel oma als kind. De volgende keer misschien niet meer zo lang? Of andere oppas? Of met het hele gezin een weekendje weg O+ . Nathan heeft het die ene keer echt wel leuk gehad bij zn oma maar ik weet dat het voor mn schoonmoeder erg zwaar is. Als mn ouders in de buurt hadden gewoond zou hij misschien wat vaker logeren omdat die het denk ik beter aankunnen. Aan de andere kant houdt mn vader er echt niet van gestoord te worden in zn nachtrust :P
pi_120498377
ziehier waarom ik doorgaans niet sta te springen om een weekendje weg dus idd ;)
postivie kanttekening; met het ouder worden kan ravi dit soort dingen beter hebben. was met selene ook!

en ja; sangdrax ziet het ook wel hoor. maar die wil ook wel eens tijd met mij alleen. en ik gun het oma ook best om een weekendje lol te hebben, het gaat alleen allemaal net te ver naar mijn zin, waarbij ravi dan het onderspit delft.

nja. uitgeklaagd, ben bijna klaar met puinruimen, vanaf januari is mijn moeder met deeltijdpensioen en zeer willig om wat vaker hier te komen o|O

sorrie dames, het zat me ff ook hoog na een paniekaanval van ravi op de trap en de constante strijd en gedoe en overal rotzooi. dank voor het luisteren en meedenken!
pi_120498675
Laat het even veren simmu,vaak werkt dat nog het beste,of even uitrazen buiten.
pi_120499136
Maar het is toch ook hartstikke moeilijk om op 2 kinderen te passen in hun eigen huis. Een weekend lang en eentje nog ziek ook en dan valt ie ook nog van de trap.
Van mij zouden ze dan ook alles mogen en zou ik een hele grote zak snoep halen :+
pi_120499861
Nikki, hoe ziet ze er inmiddels uit? Het zal wel alle kleuren van de regenboog hebben inmiddels...
Fake it till you make it...
pi_120500012
Wij laten nooit in ons huis oppassen, ok voor een uurtje wel, wij doen de kids dan naar opa en oma. Daar gelden hun regels en als het dan een zooi word is het niet mijn probleem! De kinderen weten heel goed dat als ze weer thuis zijn onze regels weer gelden.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_120501077
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:48 schreef pessie het volgende:
Haha son, nathan heeft ook een obsessie voor treinen, vorige week heb ik thomas de trein gehaald uit de speel o theek, ze moeten echt overal mee naar toe. Hij wil nu ook heel graag samen spelen, dan moet ik met 1 treintje rondjes rijden en hij met de rest. Vind ie geweldig.
:D
Ach hij heeft t niet van een vreemde :P
Tis genetisch bepaald :D (mn vader heeft een modeltreinbaan en opa van moederskant had dat ook).
Kind kan er dus niks aan doen ;)
Hier moet ik ook altijd met m rijden. Hij bepaalt welke treinen ik mag *lol*

Bar, auto's, vrachtwagens en vuilniswagens vindt ie ook fascinerend :D
Vanochtend zag de zwaailichten van de vuilniswagen, stond ie naar buiten te kijken naar de vuilnisbak (zoals hij het noemt :D). Toch leuk zo'n hoekhuis met klikoverzamelpunt naast t huis :P hij staat in bed dan ook vaak onder de gordijnen naar buiten te gluren :D
pi_120501827
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 10:32 schreef Troeta het volgende:
Maar het is toch ook hartstikke moeilijk om op 2 kinderen te passen in hun eigen huis. Een weekend lang en eentje nog ziek ook en dan valt ie ook nog van de trap.
Van mij zouden ze dan ook alles mogen en zou ik een hele grote zak snoep halen :+
Haha, precies. :Y)

Hier mag ook alles bij opa en oma en ik vind het best. Thuis hebben we andere regels.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_120501884
Claudia, jouw (schoon)ouders pasten voorheen toch ook wekelijks(?) op Ivan en Lena? Ik kan me herinneren dat je ooit postte dat je het zo fijn vond dat dat nu niet meer het geval is.
pi_120501966
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 10:32 schreef Troeta het volgende:
weet je; die zak snoep mag van mij best :) en dat opeens heel veel mag ook, daar heb ik allemaal niet zo'n moeite mee hoor. maar dat overdrevene, dat ze hier in de gang met stift op de muur tekenen, niet zeggen dat het ventje ook niet meer drinkt, niks doen aan die pokkies (en vooraf wel toezeggen het wel te doen he!), van de trap vallen en niks zeggen, nou daar heb ik wel moeite mee!

enneh; zo ziek was/is ravi niet hoor! geen koorts, geen pijn en weinig jeuk. dat ze hem niet aanpraten dattie ziek is om vervolgens geen poot uit te steken!
pi_120501990
Ja, absoluut, Spring. Dat was vooral om twee redenen. Aan de ene kant vond ik het lastig dat zij de opvoedrol met ons begonnen te delen. Als wij daar bijvoorbeeld met de kindjes waren en Ivan viel, dan wilden zij hem troosten. Ik vond dat moeilijk, want hey, mijn kindje mijn zorgen. Wat ik ook lastig vond is dat we het heel sterk als een enorme gunst voelden, het oppassen, en niet te veel eisen durfden te stellen. We konden er bijvoorbeeld pas vanaf 9 uur terecht met de kindjes. Heel begrijpelijk en dat wilden we ook respecteren, maar in verband met ons werk werd dat steeds lastiger (vooral toen mijn lief stopte met freelancen). Ik vind het fijn dat we met de opvang een professionele relatie hebben.

De laatste tijd hebben mijn schoonouders vaker opgepast en dat ging enorm goed. Dat overprikkeld thuiskomen herken ik wel, maar dat gebeurt ook wel op opvangdagen. Op het moment dat Lena of Ivan mij zien dan beginnen ze al in te storten, zeg maar. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_120502817
Dat van die pokkies niet behandelen is idd erg raar. of stribbelde hij misschien tegen? En Mex mag ook niet in de gang op de muren tekenen, maar toch staat er een mooie tekening. Gevalletje even bezig zijn met een ander kind of zelf even op de wc zitten.
Waarom heeft ze niks gezegd van het van de trap vallen? Is ie hard gevallen of viel het mee?

Ik probeer gewoon even een andere kant te laten zien he, want mijn ouders en schoonouders en andere oma en opa passen graag op voor ons, maar een weekend weg zou ik niet snel durven vragen. Vind ik echt wat teveel voor hun en voor de kinderen.
Na 1 nachtje komt Mex ook altijd strontvervelend terug.

En ik snap dat jullie graag samen willen zijn een weekendje, maar is het echt zo erg om dat een paar jaar even niet te doen? Want idd als ze ouder worden gaat het allemaal veel beter en kom jij ook een stuk lekkerder thuis.
pi_120502921
Dat ze niet zei dat ie niks drinkt en dat soort dingen vind ik trouwens ook echt niet kunnen hoor, snap echt je boosheid daarover!
Als ze het niet aankan, is zij eigenlijk degene die moet zeggen van Sorry, maar ik kan dat niet meer aan.
pi_120502950
ik heb geen idee of hij hard gevallen is of niet, enige wat ik merk is dat ravi opeens doodsbang is van de trap en zelf zegt gevallen te zijn. en waarom de pokkies niet behandeld zijn dan is me ook een raadsel, want ik had vooraf alles klaargelegd, uitgelegd en er zaterdags nog over gebeld en het was allemaal niet aangeraakt.

enneh; *ik* vraag ook niet om een weekendje oppassen he! sterker nog; ik heb al een jaar of 2 geleden geconcludeerd dat dit zo voor mij niet hoeft. en elke keer is er dan iemand in huis die zegt "ze zijn nu wat ouder en ik wil graag samen weg, je doet naar omdat je het geen kans wil geven". en dan denk ik "nja, idd; ze zijn al wat groter en robuuster, vooruit, we proberen het" :|W
pi_120502995
nog een kanttekening; ze was niet van vrijdag t/m maandag alleen he! dat we dat misverstand ff uit de wereld helpen: haar vriend was er zaterdag + zondag ook bij! en dat is een ervaren opa die regelmatig op zijn kleinkinderen (zelfde leeftijd, maar dan met meer kindjes) past ;)
pi_120503657
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:29 schreef simmu het volgende:
ik heb geen idee of hij hard gevallen is of niet, enige wat ik merk is dat ravi opeens doodsbang is van de trap en zelf zegt gevallen te zijn. en waarom de pokkies niet behandeld zijn dan is me ook een raadsel, want ik had vooraf alles klaargelegd, uitgelegd en er zaterdags nog over gebeld en het was allemaal niet aangeraakt.

enneh; *ik* vraag ook niet om een weekendje oppassen he! sterker nog; ik heb al een jaar of 2 geleden geconcludeerd dat dit zo voor mij niet hoeft. en elke keer is er dan iemand in huis die zegt "ze zijn nu wat ouder en ik wil graag samen weg, je doet naar omdat je het geen kans wil geven". en dan denk ik "nja, idd; ze zijn al wat groter en robuuster, vooruit, we proberen het" :|W
Waarom volgende keer niet bij haar thuis dan? kom je ook weer in huis uit hoe jullie het achtergelaten te hebben.
pi_120503737
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:30 schreef simmu het volgende:
nog een kanttekening; ze was niet van vrijdag t/m maandag alleen he! dat we dat misverstand ff uit de wereld helpen: haar vriend was er zaterdag + zondag ook bij! en dat is een ervaren opa die regelmatig op zijn kleinkinderen (zelfde leeftijd, maar dan met meer kindjes) past ;)
wat ik kan bedenken is dat ze het op hun manier heel gezellig gehad hebben, en dat ze misschien niet wist hoe en wat, dan was het slimmer geweest dat ze opgebeld had, ja! en jullie om raad vragen.
Praat met haar! want hier word jij niet blijer van en je kinderen ook niet
pi_120503954
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:50 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Waarom volgende keer niet bij haar thuis dan? kom je ook weer in huis uit hoe jullie het achtergelaten te hebben.
omdat dat 3 uur heen, 3 uur terug en geen enkele vorm van kindveiligheidsmaatregelen is :+
pi_120504031
Nikki hoe is het nu met je dochter?

Simmu ik snap het.
pi_120504894
volgende keer regel ik gewoon 2 huisjes: eentje voor ons en eentje voor de kinderen + oma *)
pi_120515609
Er komt een nieuwe bioscoopfilm aan van nijntje!

Wij gaan er iig heen met V. :Y http://www.nijntjedefilm.nl/
pi_120540309
Derde speenloze nacht. Hij had het wat moeilijk met inslapen. Hoefde niet te huilen maar kwam met kriebel in zijn buik en allerlei andere dingen. Hij heeft niet om zijn speen gevraagd, dat wilde hij denk ik wel maar hij weet dat het geen zin heeft. Heb een kwartiertje bij hem gezeten en toen sliep hij. Gewoon de hele nacht. :)
pi_120541190
Fijn estrys.

Hoe krijg je een peuter zover dat hij net iets meer moet gaan eten?
Het is deze week de zoveelste nacht op een rij dat roy wakker word en om eten vraagt.

Hij eet smorgens 1 boterham op opvang dagen,(op dinsdag zijn we thuis en dan eet hij 2 boterhammen,maar eten we ook later) meer krijg ik er ook echt niet in,gisteren weer pap geprobeerd maar dat wilt hij niet houd zijn mond stijf dicht.
Smiddags 2 boterhammen (thuis en op opvangdagen)
S' avonds normale portie avond eten,wilt.hij geen warm eten dan 2 boterhammen.
3 x per dag beetje vanillevla ivm medicijn.

Tussendoortjes 2 stuks fruit,een koek,en rozijntjes.
Idem op opvangdagen.

Meer krijgen we er ook echt niet in,roy houd mond stijf dicht,draait hoofd weg en duwt met hand eten weg.
Maar die nachten en echt om eten vragen...
Best moeilijk dit.
pi_120541249
Dat is al meer dan Mart eet op een dag hoor :D

Is het ook echt honger? Of meer een 'smoesje''?
pi_120541263
klinkt goed estrys!

bar, misschien muesli met yoghurt? dat werkt hier goed, wij zitten elke ochten netjes aan tafel met 2 of 3 soorten muesli en ontbijtgranen (special k, cruesli, dat werk) en dat gaat prima; eten ze allebei gemiddeld toch zeker wel een vol bord van op, soms wel 2

hoe is zijn metabolisme? ravi eet 's ochtends veel, tussen de middag liever niet, en dan 's avonds normaal. selene eet 's ochtends en 's middags normaal, avondeten wat minder meestal
pi_120541327
Ymme het is echt honger een stuk kaas en een boterham en beker melk gaan gretig naar binnen.

Museli gaat roy van kokhalzen dus doen we maar nog maar even niet.

Metabolisme?? Uhmm bij Roy verschilt dat per dag enorm.
Alleen de dagen dat roy naar de opvang gaat eet hij een stuk vroeger dan wanneer we thuis zijn en nergens optijd heen moeten.
Ik maak Roy om 7 uur wakker,dan wassen,naar beneden daar krijgt hij eerst beker melk. In de tussentijd smeer ik een boterham. Rond half 8 kwart voor 8 eet hij die. Er is geen haast bij,zodra die op is schud hij al nee als ik vraag nog een boterham.

Op dagen dat we thuis zijn word roy niet wakker gemaakt en word hij zelf tussen half 8 en 8 wakker,dan wassen drinken en op het gemak,tegen 9en gaan we dan ontbijten en eet hij met gemak 2 boterhammen.

[ Bericht 62% gewijzigd door _Bar_ op 20-12-2012 09:07:23 ]
pi_120541484
metabolisme is je stofwisseling. dus in welke mate je voedsel opneemt en omzet in energie. ravi en ik zijn ochtend eters. wij hebben domweg niet genoeg aan ontbijt om kwart voor 8; we zitten doorgaans zo rond deze tijd aan fruit, gevolgd door een crackertje. in de middag kunnen we gerust uren zonder iets te eten, maar 's ochtends echt niet!
pi_120541513
misschien dan eerst die ene boterham en dan later op de opvang in de ochtend meer geven? klinkt misschien raar om hem 's ochtends meer te geven terwijl hij 's nachts honger heeft, maar wellicht hebben jullie er baat bij om zn 'natuurlijke energiebehoefte' te volgen (hopelijk druk ik dit goed uit ;) ) en lost het probleem zich dan vanzelf op
pi_120541523
Kan ook weer gewenning zijn. Eet zelf maar paar dagen 's nachts, word je vanzelf wel wakker van de honger de volgende nacht. Leander wilde ook tijdje voor slapen gaan. Hij zo honger. Jammer dan. Nu vraagt ie er ook niet meer om.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_120541531
Ik heb werkelijk geen idee bij roy, maar over het algemeen eet hij altijd goed. Alleen smorgens dat ene uurtje maakt een boterham verschil. En soms is het zo erg dat ik smorgens zelfs die ene boterham er niet in krijg. Ook weer op die opvangdagen.
pi_120541612
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:10 schreef MeNicole2 het volgende:
Kan ook weer gewenning zijn. Eet zelf maar paar dagen 's nachts, word je vanzelf wel wakker van de honger de volgende nacht. Leander wilde ook tijdje voor slapen gaan. Hij zo honger. Jammer dan. Nu vraagt ie er ook niet meer om.
jammer dan gaat hier niet op,roy als die om 3 uur snachts wakker word is wakker,als ik daarin niet in mee ga, staat de halve straat buiten denk ik... Hij kan zo ook niet bij ons in bed die breekt de slaapkamer af. Als wij erin mee gaan en roy zijn eten geven zie je roy echt bijkomen,en hebben we misschien geluk dat we roy een uurtje later terug op bed kunnen leggen,(wakker is wakker en dus gelijk actief)
Roy is nu al actief sinds vanmorgen 3 uur. En gewoon naar de opvang heb het wel weer aangegeven,dan kunnen ze hem wat eerder op bed leggen als dat lukt.

[ Bericht 4% gewijzigd door _Bar_ op 20-12-2012 09:26:09 ]
pi_120541650
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:09 schreef simmu het volgende:
misschien dan eerst die ene boterham en dan later op de opvang in de ochtend meer geven? klinkt misschien raar om hem 's ochtends meer te geven terwijl hij 's nachts honger heeft, maar wellicht hebben jullie er baat bij om zn 'natuurlijke energiebehoefte' te volgen (hopelijk druk ik dit goed uit ;) ) en lost het probleem zich dan vanzelf op
op op opvang houden ze hun eigen strakke planning aan. En dat is tegen 10en drinken/fruit/koek als ze roy dan zijn boterham geven wilt de rest ook,nee niet zo handig ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door _Bar_ op 20-12-2012 09:22:39 ]
pi_120541654
Ik ben het niet eens met je menicole.. Honger is honger en dan moet je eten.
pi_120541876
Hier eten we gewoon niet 's nachts.Nadat er een tijdje de gewenning was om rond 4 uur 's nachts ( :O ) een banaan te eten, hebben we dat gewoon als regel. Eet je te weinig, dan heb je pech. Overdag krijgen ze meer dan genoeg kansen en na het eten is er altijd nog fruit oid. Natuurlijk is het anders als ze ziek zijn.

Bar hier werkt het nog wel eens om bij weinig eten bijvoorbeeld cornflakes of zoiets in het toetje te geven voor het slapen gaan. Dat vult goed ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')