Je snapt het daadwerkelijk niet, wat vermakelijkquote:Op dinsdag 18 december 2012 17:57 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Bedankt voor deze les in evolutie
Evolutie gaat om aanpassing aan omstandigheden en zo te overleven. zie de kreet 'survival of the fittest' maar wellicht weetje dat wel beter dan
Dat is bullshit, jij zegt dat mensen met intelligentie minder goed kunnen voortplantenquote:Op dinsdag 18 december 2012 18:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je snapt het daadwerkelijk niet, wat vermakelijkJa. Evolutie draait om overleven. Maar wat is overleven? Zo veel mogelijk nakomelingen krijgen. Evolutie draait niet om één generatie of één individu, het draait om een soort als geheel. Dus is jouw uitspraak 'vanuit het oogpunt van de evolutie wel interessant bijvoorbeeld.' niet waar, want het is voor de voortplantingskansen van de mens als soort nadelig om intelligent te zijn.
Verder ga ik nu mijn aandacht besteden aan het een stuk zinvollere civiel recht.
En dat laatste mag je juist ook zo stellen en als ik het de moeite waard vind zou mij zelfs kunnen gaan verdedigen. Wat iemand wel en niet kan en hoeveel waarde dat allemaal heeft is allemaal subjectief, maar tegelijkertijd ook onderwerp van discussie. Een discussie die best gevoerd mag worden, en waar je niet al op voorhand (met alle goede bedoelingen) een hele groep mensen van moet uitsluiten op basis van respect en het vermoeden dat zij toch te simpel zijn om voor zichzelf op te kunnen komen en alleen maar gekwetst raken.quote:Op dinsdag 18 december 2012 17:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Volgens mij beweert ook niemand dat bijv. een achterhoedegevecht op de lomschool hetzelfde is als een universitaire opleiding en een laag niveau is nou eenmaal een laag niveau. Dat wil echter nog niet zeggen dat je de mensen dan maar meteen als voetveeg moet behandelen.
Daarnaast: wat is iets kunnen? Ik faciliteer belastingontwijking, jij bestudeert het "vijfde-colonne"recht (de ambtenarij). Weet niet of dit an sich nou verheffende praktijken zijn
Neequote:Op dinsdag 18 december 2012 18:04 schreef De_Fietser het volgende:
Moeten jullie ook van die uitspraken van 70 pagina's lezen voor internationaal recht? Terwijl er echt maar een halve pagina interessant en echt relevant is.
Dat is een hele vervelende hebbelijkheid van met name het EHRM, maar ook het HvJ EU maakt zich er vaak schuldig aan. Als je printpapier wil besparen loont het dan ook heel erg de moeite om alleen de relevante overwegingen te printen. Vaak ook niet geheel toevallig alleen de laatste 5 pagina's.quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:04 schreef De_Fietser het volgende:
Moeten jullie ook van die uitspraken van 70 pagina's lezen voor internationaal recht? Terwijl er echt maar een halve pagina interessant en echt relevant is.
Voorlopige voorschotsbeschikking niet gehad voor 2013 van Belastingdienst toeslagen? Sturen ze elk jaar ruim op tijd op, daar zie je een jaarbedrag op staan. Was eerst 840, nu 1056 euro. Dus van 70 naar 88 euro. Kortom: ik krijg geld toequote:Op dinsdag 18 december 2012 17:55 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Hoe weet je dat dat bedrag veranderd is?
Ha! Ik krijg meerquote:Op dinsdag 18 december 2012 18:08 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Voorlopige voorschotsbeschikking niet gehad voor 2013 van Belastingdienst toeslagen? Sturen ze elk jaar ruim op tijd op, daar zie je een jaarbedrag op staan. Was eerst 840, nu 1056 euro. Dus van 70 naar 88 euro. Kortom: ik krijg geld toeBasisverzekering + aanvullend 1 ster = bij Zilveren Kruis 73,99 euro met 850 eigen risico. Dus 14,01 euro hou ik over
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belachelijk jaquote:En oh: is toch wat hé met de zoveelste herziening, nu inzake de zes van Breda?Weer verborgen bewijs
![]()
Bij ons zit dat allemaal in een reader, die op zijn beurt weer zeer prijzig is.quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:07 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat is een hele vervelende hebbelijkheid van met name het EHRM, maar ook het HvJ EU maakt zich er vaak schuldig aan. Als je printpapier wil besparen loont het dan ook heel erg de moeite om alleen de relevante overwegingen te printen. Vaak ook niet geheel toevallig alleen de laatste 5 pagina's.
Kleine toevoeging op mijzelf om aan te geven waar ik heen wil:quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:04 schreef Ryon het volgende:
[..]
En dat laatste mag je juist ook zo stellen en als ik het de moeite waard vind zou mij zelfs kunnen gaan verdedigen. Wat iemand wel en niet kan en hoeveel waarde dat allemaal heeft is allemaal subjectief, maar tegelijkertijd ook onderwerp van discussie. Een discussie die best gevoerd mag worden, en waar je niet al op voorhand (met alle goede bedoelingen) een hele groep mensen van moet uitsluiten op basis van respect en het vermoeden dat zij toch te simpel zijn om voor zichzelf op te kunnen komen en alleen maar gekwetst raken.
Was jij nou thuis in strafrecht?quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:14 schreef Ryon het volgende:
[..]
Kleine toevoeging op mijzelf om aan te geven waar ik heen wil:
Er zit een verschil tussen fatsoennormen en een mening uiten. Als een vrouw met overgewicht de bus instapt en een Aldi tas met haar meedraagt een vervaalde bloemetjesjurk dan ga ik niet ter plekke opstaan, haar uitlachen en haar een dik arm loeder noemen dat in het leven faalt waar wij allemaal bijstaan.
Of dat allemaal waar zou mogen zijn of niet doet er niet toe. Het is op dat moment onfatsoenlijk, kwetsend en zwaar vernederend. Dat betekent echter niet dat ik een uitgesproken mening heb over falen in het leven, een ongezonde levenstijl er op na houden, armoede en mogelijke oorzaken van obesitas. Een mening die ik uit fatsoen op behoorlijk wat momenten voor mij zou moeten houden, maar waar ik zeker ook niet hypocriet over ga lopen doen. Voor de maarschappelijke normering (in den beginne is iedereen vrij om zijn leven zo hard te verneuken als deze dat zelf wil. maar de invloed van anderen kan dat enigszins beinvloeden) is het wellicht zelfs belangrijk dat ik deze mening ook op fatsoenlijke wijze kenbaar maak.
Falen is natuurlijk wel relatief.quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:14 schreef Ryon het volgende:
[..]
Kleine toevoeging op mijzelf om aan te geven waar ik heen wil:
Er zit een verschil tussen fatsoennormen en een mening uiten. Als een vrouw met overgewicht de bus instapt en een Aldi tas met haar meedraagt een vervaalde bloemetjesjurk dan ga ik niet ter plekke opstaan, haar uitlachen en haar een dik arm loeder noemen dat in het leven faalt waar wij allemaal bijstaan.
Of dat allemaal waar zou mogen zijn of niet doet er niet toe. Het is op dat moment onfatsoenlijk, kwetsend en zwaar vernederend. Dat betekent echter niet dat ik een uitgesproken mening heb over falen in het leven, een ongezonde levenstijl er op na houden, armoede en mogelijke oorzaken van obesitas. Een mening die ik uit fatsoen op behoorlijk wat momenten voor mij zou moeten houden, maar waar ik zeker ook niet hypocriet over ga lopen doen. Voor de maarschappelijke normering (in den beginne is iedereen vrij om zijn leven zo hard te verneuken als deze dat zelf wil. maar de invloed van anderen kan dat enigszins beinvloeden) is het wellicht zelfs belangrijk dat ik deze mening ook op fatsoenlijke wijze kenbaar maak.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:19 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Falen is natuurlijk wel relatief.
Misschien is die aldi chick met haar dikke pens en afzichtelijke jurk wel hartstikke gelukkig en ziet ze haar leven als uitermate geslaagd.
Jij zat ook aan de RuG toch?quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:23 schreef Joosie200 het volgende:
Enfin.. one down, six to go. Registergoederen wacht ik wel af. Tijd voor kerstvakantie?Dacht het niet
3 januari erfrecht, 4 januari belastingrecht 1, 7 januari burgerlijk 3 's ochtends en Romeins privaatrecht 's middags, 11 januari handels b en dan eindelijk twee weken niets. 21 januari: her registergoederen en 29 januari handels a her. Toch zit ik vanaf zaterdag mooi in la France
(ouders ftw)
Ik heb trouwens voor je gezocht: Ik kom op sommige sites wel verzet tegen een OM-afdoening tegen, en ook verzet tegen een strafbeschikking kan (waar je vandaan haalt dat dat niet zo is ontgaat me). Ik denk dat de rechtsbron art. 12 jo 12k Sv is.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |