abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 december 2012 @ 15:17:06 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120461261
Welkom in het topic van de zorgverzekeringen 2013

Langzaamaan maken de zorgverzekeraars de prijzen voor hun basis- en aanvullende verzekeringen bekend voor 2013.

- Ben jij al aan het vergelijken of je volgend jaar elders goedkoper uit bent?
- Heb je je oog al laten vallen op de "lokkertjes" die verzekeraars inzetten?
- Weet je nog niet zeker welke dekking je moet nemen en waar?

Misschien dat we elkaar weer kunnen helpen voor aankomend jaar.

Handige sites:

Independer.nl
Verzekeringssite.nl
Zorgkiezer.nl
Geld.nl
Zorgpremiekorting.nl

Rijksoverheid:
Zorgverzekering
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 18 december 2012 @ 15:17:23 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120461278
Mijn lapo:

Ja, ik heb niet zo vaak wat. Twee keer controle per jaar + tandsteen verwijderen. Vond alleen die extra's van AZ Jong ook wel leuk :P. Maar ja, volgend jaar dan. Zul je zien dat alles dan weer aangepast is :').

Nu is het nog even de vraag of ik geen wachttijd heb. Heb de module Tand al eens gehad, maar voor een lagere vergoedingslimiet dan waarvoor ik hem nu wil afsluiten. Begrijp uit dat bericht van FBTO dat ik in het vorige topic postte dat de wachttijd dan niet geldt, maar weet niet of dat ook geldt als je de module nu niet hebt.
Niet meer actief op Fok!
  † In Memoriam † dinsdag 18 december 2012 @ 15:24:16 #3
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_120461569
Ik heb het vorige topic "doorgelezen" maar nog niet gelezen dat Ditzo zijn tandartsverzekering opeens gewijzigd heeft.

Ik had een verzekering tot ¤ 750,-- en die bestaat niet meer, die is nu ¤ 500,00 voor 2013.

Het is dat ik mijn polis voor 2013 doorlas anders had ik het niet geweten.... vind het niet zo netjes dat ze niet even een mailtje gestuurd hebben.
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_120461625
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 15:24 schreef just me het volgende:
Ik heb het vorige topic "doorgelezen" maar nog niet gelezen dat Ditzo zijn tandartsverzekering opeens gewijzigd heeft.

Ik had een verzekering tot ¤ 750,-- en die bestaat niet meer, die is nu ¤ 500,00 voor 2013.

Het is dat ik mijn polis voor 2013 doorlas anders had ik het niet geweten.... vind het niet zo netjes dat ze niet even een mailtje gestuurd hebben.
netjes en verzekeraars gaat niet samen dan verdienen ze toch niks

[OT]
ik zit nog steeds goed blijkt maar weer bij de jaarlijkse verzekeringscheck ^O^
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_120461632
Staat toch in de polis, waarom dan nog een mailtje van eenzelfde wijziging krijgen?
All management is Strategic Management.
  † In Memoriam † dinsdag 18 december 2012 @ 15:27:28 #6
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_120461702
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 15:25 schreef GodsSon het volgende:
Staat toch in de polis, waarom dan nog een mailtje van eenzelfde wijziging krijgen?
Omdat het een wijziging is bijvoorbeeld? Of een mailtje dat de polisvoorwaarden bekend zijn is toch niet zoveel moeite.

Ik heb ook mensen gesproken die niet wisten dat de polisvoorwaarden bekend zijn! Mijn vorige zorgverzekering stuurde ruim van te voren de polis op naar huis.
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  dinsdag 18 december 2012 @ 15:34:11 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120462007
Mailtje was wel netjes geweest idd.

Overigens mogen zorgverzekeraars je niet weigeren als je alleen een aanvullende verzekering wilt afsluiten. Er is geen koppeling tussen basisverzekering en aanvullende verzekering.
Niet meer actief op Fok!
pi_120462111
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 15:24 schreef just me het volgende:
Ik heb het vorige topic "doorgelezen" maar nog niet gelezen dat Ditzo zijn tandartsverzekering opeens gewijzigd heeft.

Ik had een verzekering tot ¤ 750,-- en die bestaat niet meer, die is nu ¤ 500,00 voor 2013.

Het is dat ik mijn polis voor 2013 doorlas anders had ik het niet geweten.... vind het niet zo netjes dat ze niet even een mailtje gestuurd hebben.
Zevenhonderdvijftig euro, is het niet tijd voor een kunstgebit?
  † In Memoriam † dinsdag 18 december 2012 @ 15:38:13 #9
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_120462181
quote:
12s.gif Op dinsdag 18 december 2012 15:36 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Zevenhonderdvijftig euro, is het niet tijd voor een kunstgebit?
Ik heb paradontitus, kan ik niets aan doen, maar wil er alles aan doen om nog niet aan een kunstgebit te hoeven
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  dinsdag 18 december 2012 @ 15:58:27 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120462992
quote:
Kan ik ook losse aanvullende verzekeringen afsluiten zonder basisverzekering?
OPMERKING OF SUGGESTIE
Antwoord:

Dat kan. Dan geldt:

- Op elke aanvullende module heb je standaard een wachttijd van 6 maanden. Voor plastische chirurgie binnen de module Gezichtszorg & Orthodontie heb je een wachttijd van 24 maanden. Tijdens de wachttijd betaal je wel premie, maar je krijgt nog niks vergoed.
- De aanvullende modules kun je alleen per 1 januari opzeggen. Dus niet aan het eind van iedere maand.
- Je betaalt voor iedere aanvullende module ¤ 25,- administratiekosten per jaar.
- Het is niet mogelijk tijdens het kalenderjaar de vergoeding van een module te verhogen of verlagen. Dit kan alleen per 1 januari van het nieuwe kalenderjaar.
Dit vond ik op de website. Losse module afsluiten kan dus wel, maar je zit er wel een heel jaar aan vast. Vind ik niet echt een optie (zou me bijna 150 euro per maand gaan kosten, alles bij elkaar :P).

Beetje zitten rekenen. Inclusief wachttijd zou ik hooguit 7 maanden premie moeten betalen = 7 x 36 = 252 euro en daar krijg ik 750 euro voor terug, waarvan ik m'n behandeling en de tweede controle dit jaar kan betalen... Dus nog niet eens zo gek. Andere optie is dus naar AnderZorg gaan voor 111 per maand en die (minimaal) 550 volledig zelf betalen = 46 euro per maand. Anderzorg kost me dus minimaal 157 per maand in dat geval.

FBTO kost me slechts 117,75 per maand als ik een wachttijd van zes maanden heb (12 x basispremie + 7 keer aanvullende premie / 12) en slechts 96,75 + eenmalig 36 euro als ik die niet heb.

[ Bericht 1% gewijzigd door Viking84 op 18-12-2012 16:14:37 ]
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 18 december 2012 @ 16:33:25 #11
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120464480
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 15:34 schreef Viking84 het volgende:
Mailtje was wel netjes geweest idd.

Overigens mogen zorgverzekeraars je niet weigeren als je alleen een aanvullende verzekering wilt afsluiten. Er is geen koppeling tussen basisverzekering en aanvullende verzekering.
Ze mogen je niet weigeren, maar doorgaans heffen ze wel een hogere premie dan voor de mensen die ook hun basisverzekering hebben afgesloten bij dezelfde club. Nogmaals, als het je lukt om een uitzondering op deze regel te scoren - hartstikke goed. :)

Verzekeraars zijn nou eenmaal geen charitatieve instellingen, ze proberen echt de winst wel te pakken waar ze pakken kunnen. ;)

NB: let er ook altijd op dat er voor aanvullende verzekeringen - itt de basisverzekering - geen acceptatieplicht geldt!
Zeg dus pas je oude aanvullende verzekering op als je zeker weet dat je door de nieuwe wordt geaccepteerd.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120464531
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 15:34 schreef Viking84 het volgende:
Mailtje was wel netjes geweest idd.

Overigens mogen zorgverzekeraars je niet weigeren als je alleen een aanvullende verzekering wilt afsluiten. Er is geen koppeling tussen basisverzekering en aanvullende verzekering.
Ja dat mag wel. Voor de basisverzekering geldt een acceptatieplicht. Voor de aanvullende verzekeringen niet. Verzekeraars mogen dus naar hartelust voorwaarden verbinden aan hun aanvullende dekkingen. Het is zeg maar het beleg op de boterham voor de verzekeraar. Veel verzekeraars geven geen toestemming om alleen aanvullende verzekeringen af te sluiten, soms wel maar dan met aanvullende voorwaarden zoals een premieopslag à 25% o.i.d.

Ze trekken namelijk de conclusie dat je bij voorbaat al weet dat je de betreffende verzekering gaat gebruiken en dat is duur voor ze... M.a.w. ze laten zich niet snel de kaas van het brood eten :P.
  dinsdag 18 december 2012 @ 16:36:20 #13
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120464584
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 16:34 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ja dat mag wel. Voor de basisverzekering geldt een acceptatieplicht. Voor de aanvullende verzekeringen niet. Verzekeraars mogen dus naar hartelust voorwaarden verbinden aan hun aanvullende dekkingen. Het is zeg maar het beleg op de boterham voor de verzekeraar. Veel verzekeraars geven geen toestemming om alleen aanvullende verzekeringen af te sluiten, soms wel maar dan met aanvullende voorwaarden zoals een premieopslag à 25% o.i.d.

Ze trekken namelijk de conclusie dat je bij voorbaat al weet dat je de betreffende verzekering gaat gebruiken en dat is duur voor ze.
Dit dus. (we postten min of meer op hetzelfde moment)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120464683
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 16:36 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Dit dus. (we postten min of meer op hetzelfde moment)
OHRA had toen ook een actie dat je via het Kruidvat een losse tandverzekering kon kopen. Volgens mij kocht je dat in een soort "doosje". Zijn ze ook snel mee gestopt want het kostte bakken met geld :P.
  dinsdag 18 december 2012 @ 16:41:49 #15
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120464790
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 16:39 schreef Mallet het volgende:

[..]

OHRA had toen ook een actie dat je via het Kruidvat een losse tandverzekering kon kopen. Volgens mij kocht je dat in een soort "doosje". Zijn ze ook snel mee gestopt want het kostte bakken met geld :P.
Uiteraard... dat viel te verwachten. Kennelijk had OHRA toen de verwachting dat niet veel mensen die actie via het Kruidvat zouden opmerken en hoopten ze dat er niet teveel mensen gebruik van gingen maken. Kennelijk is het tegendeel toen gebeurd en kregen ze drommen klanten met een gammel gebit - en dat was natuurlijk niet de bedoeling. :P
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120464846
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 16:41 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Uiteraard... dat viel te verwachten. Kennelijk had OHRA toen de verwachting dat niet veel mensen die actie via het Kruidvat zouden opmerken en hoopten ze dat er niet teveel mensen gebruik van gingen maken. Kennelijk is het tegendeel toen gebeurd en kregen ze drommen klanten met een gammel gebit - en dat was natuurlijk niet de bedoeling. :P
Zo hadden ze ooit via Independer een aantal speciale Independer Aanvullende Verzekeringen. Bij de meest uitgebreide variant werd de eigen bijdrage voor geneesmiddelen 100% vergoed. Ideaal voor mensen met ADHD e.d. Die variant werd er ook gelijk een jaar later uitgegooid, maar de mensen die hem destijds hadden afgesloten hielden hem wel :P. Precies hetzelfde verhaal idd.
  dinsdag 18 december 2012 @ 16:50:50 #17
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120465140
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 16:43 schreef Mallet het volgende:
Die variant werd er ook gelijk een jaar later uitgegooid, maar de mensen die hem destijds hadden afgesloten hielden hem wel :P.
Dat vind ik eigenlijk nog wel keurig netjes van die club. Voor hetzelfde geld hadden ze gewoon de voorwaarden gewijzigd en de clienten daarvan slechts summier (of zelfs helemaal niet, want dat schijnt dus ook voor te komen) op de hoogte gesteld.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120465316
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 16:50 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Dat vind ik eigenlijk nog wel keurig netjes van die club. Voor hetzelfde geld hadden ze gewoon de voorwaarden gewijzigd en de clienten daarvan slechts summier (of zelfs helemaal niet, want dat schijnt dus ook voor te komen) op de hoogte gesteld.
Klopt inderdaad. Heb net ff op de site gekeken en ook in 2013 zetten ze dat oude pakket voort.
  dinsdag 18 december 2012 @ 23:11:43 #19
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_120487615
Ik ben er nog steeds niet uit, maar denk dat het CZ-Direct gaat worden.
Max eigen risico en niks anders.
Scheelt een aardige duit per maand, betaal daar dan de tandarts wel van.

Maar is dit wel slim dan, heb eigenlijk verder nooit iets.
enige risico wat ik heb is dat ik wordt aangereden op de motor of onderuit ga, verder vrij weinig eigenlijk.
  woensdag 19 december 2012 @ 06:02:38 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120495471
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2012 23:11 schreef lipjes het volgende:
Ik ben er nog steeds niet uit, maar denk dat het CZ-Direct gaat worden.
Max eigen risico en niks anders.
Scheelt een aardige duit per maand, betaal daar dan de tandarts wel van.

Maar is dit wel slim dan, heb eigenlijk verder nooit iets.
enige risico wat ik heb is dat ik wordt aangereden op de motor of onderuit ga, verder vrij weinig eigenlijk.
tja je neemt altijd een risico natuurlijk. Maar het verleden is wel een goede voorspeller van de toekomst. Als je het eigen risico zelf kunt ophoesten als het nodig is, lijkt het me geen slecht idee :)
Niet meer actief op Fok!
pi_120500792
Ik zit komend jaar ook bij CZ Direct met maximaal eigen risico. Wanneer je premie en eigen risico optelt, dan kon je er op uit dat het extra risico dat je loopt niet ¤ 500 is, maar slechts ¤ 209,60. Het is nog maar de vraag of je dat eigen risico gaat aanspreken, maar de premiekorting steek je alvast in je zak.
  woensdag 19 december 2012 @ 13:37:49 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120505397
Net mail terug gehad van FBTO dat ik geen wachttijd heb als ik de module Tand voor 1 januari afsluit :D. Dus meteen even een afspraak met de tandarts maken voor januari :P.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 19 december 2012 @ 15:15:12 #23
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_120509318
Ja het enige wat ik verwacht is tandarts.
En wellicht ibuprofen 600 bruis.

Maar meer als dat ook niet, tenzij, zoals ik al eerder zei, ik van de motor wordt gereden of onderuit ga.
Dus dan ook maar voor CZ Direct + max eigen risico.

Kan je daar trouwens nog wel bijv een aanvullend pakket later bijsluiten?
pi_120510969
Hey medezoekers,

Momenteel zit ik bij IZA.

Ik ben van plan over te stappen op CZ direct, ik kom niet zo heel vaak bij de huisarts, hooguit 1 of 2x per jaar. Verder ben ik ook gezond.

Enige wat ik heb is dat mijn tanden niet zo heel goed in orde zijn, ik heb gemiddeld per jaar 1-2x wel een gaatje dus moet wel eens zo nu en dan naar de tandarts.

Mijn keuze valt dus op CZ direct + Aanvullende verzekering Extra.
http://www.czdirect.nl/be(...)rect-zorgverzekering (kom ik op 118 eu uit)

Echter, ook Besured lijkt mij een goed idee: dan zou ik op 102 eu uitkomen per jaar. Zij vergoeden tandartskosten tot 100% maar wel tot een bedrag van 350.

Welke van de 2 is een betere keuze voor mij? Ik woon trouwens in Maastricht(Limburg), ik weet niet of dit relevant is.

Alvast bedankt.

[ Bericht 8% gewijzigd door PizzaMizza op 19-12-2012 16:14:36 ]
#freefrederike
  woensdag 19 december 2012 @ 16:10:42 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120511655
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:15 schreef lipjes het volgende:
Ja het enige wat ik verwacht is tandarts.
En wellicht ibuprofen 600 bruis.

Maar meer als dat ook niet, tenzij, zoals ik al eerder zei, ik van de motor wordt gereden of onderuit ga.
Dus dan ook maar voor CZ Direct + max eigen risico.

Kan je daar trouwens nog wel bijv een aanvullend pakket later bijsluiten?
Volgens mij kan dat alleen bij FBTO (en dan heb je 6 maanden wachttijd).
Niet meer actief op Fok!
pi_120511712
Is Besured alleen voor (ex)studenten?

[ Bericht 2% gewijzigd door Ron.Jeremy op 19-12-2012 16:17:19 ]
  woensdag 19 december 2012 @ 16:12:37 #27
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120511735
quote:
4s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:53 schreef PizzaMizza het volgende:
Hey medezoekers,

Momenteel zit ik bij IZA cura.

Ik ben van plan over te stappen op CZ direct, ik kom niet zo heel vaak bij de huisarts, hooguit 1 of 2x per jaar. Verder ben ik ook gezond.

Enige wat ik heb is dat mijn tanden niet zo heel goed in orde zijn, ik heb gemiddeld per jaar 1-2x wel een gaatje dus moet wel eens zo nu en dan naar de tandarts.

Mijn keuze valt dus op CZ direct + Aanvullende verzekering Extra.
http://www.czdirect.nl/be(...)rect-zorgverzekering (kom ik op 118 eu uit)

Echter, ook Besured lijkt mij een goed idee: dan zou ik op 102 eu uitkomen per jaar. Zij vergoeden tandartskosten tot 100% maar wel tot een bedrag van 350.

Welke van de 2 is een betere keuze voor mij? Ik woon trouwens in Maastricht(Limburg), ik weet niet of dit relevant is.

Alvast bedankt.
Ja woonplaats is wel relevant. Mensen uit Maastricht hebben over het algemeen een slechter gebit dan andere Nederlanders, dus een hoge vergoeding is wel op z'n plaats :P (grapje!)

Voor 2 gaatjes per jaar hoef je je niet te verzekeren, denk ik. Zoek even op wat de tandartstarieven zijn en kijk of de premie die je jaarlijks betaalt voor de tandartsverzekering daar tegenop weegt :)
Niet meer actief op Fok!
pi_120511800
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:12 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja woonplaats is wel relevant. Mensen uit Maastricht hebben over het algemeen een slechter gebit dan andere Nederlanders, dus een hoge vergoeding is wel op z'n plaats :P (grapje!)

Voor 2 gaatjes per jaar hoef je je niet te verzekeren, denk ik. Zoek even op wat de tandartstarieven zijn en kijk of de premie die je jaarlijks betaalt voor de tandartsverzekering daar tegenop weegt :)
Ik had dat inderdaad al opgezocht, maar een tandarts rekent ongeveer 60 eu uit voor een behandeling, dus dan zou 2x een gaatje vullen al meer zijn dan dat. ;(

CZ direct spreekt mij meer aan, maar Besured is goedkoper. hmmm...
#freefrederike
pi_120511930
quote:
4s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:14 schreef PizzaMizza het volgende:

CZ direct spreekt mij meer aan, maar Besured is goedkoper. hmmm...
Ik heb prima ervaringen met CZ direct.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 19 december 2012 @ 16:18:05 #30
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_120511947
Wat ik eerder vervelend vind is dat ik altijd een aanvullend pakket moet nemen om een tandartsverzekering te nemen.
pi_120511986
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:18 schreef lipjes het volgende:
Wat ik eerder vervelend vind is dat ik altijd een aanvullend pakket moet nemen om een tandartsverzekering te nemen.
Niet bij FBTO hoor...
  woensdag 19 december 2012 @ 16:21:38 #32
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120512105
quote:
4s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:14 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ik had dat inderdaad al opgezocht, maar een tandarts rekent ongeveer 60 eu uit voor een behandeling, dus dan zou 2x een gaatje vullen al meer zijn dan dat. ;(

CZ direct spreekt mij meer aan, maar Besured is goedkoper. hmmm...
Heeft CZ Direct naast de tandverzekering nog iets waar je gebruik van maakt? Als het puur om de tandverzekering gaat, zou ik voor de goedkoopste gaan. En vergoedt CZ Direct ook 100%?
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 19 december 2012 @ 16:21:58 #33
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_120512112
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:18 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

Niet bij FBTO hoor...
Kom ik uit op 83.57
en bij CZdirect 83,65

Ik heb natuurlijk mijn leeftijd nog mee :+
pi_120512117
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:18 schreef lipjes het volgende:
Wat ik eerder vervelend vind is dat ik altijd een aanvullend pakket moet nemen om een tandartsverzekering te nemen.
Nee hoor; bij CZ en De Friesland niet. Ik houd daar ook niet van, die soort koppelverkoop. Ze maken juist winsten op die aanvullende verzekeringen, dus proberen ze je daar op vast te pinnen en uit te zuigen.

Vind het klachtwaardig; die verplichting. Gewoon laten weten dat je dat nit wilt en anders een klacht indienen bij het klachteninstituut zorgverzekeringen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 19 december 2012 @ 16:22:35 #35
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120512142
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:18 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

Niet bij FBTO hoor...
Hoe bedoel je dat? Ook daar is de tandverzekering een aanvullend pakket. Of doel je op aanvullende pakketten met meerdere dingen erin? De meeste verzekeraars hebben een of meerdere exclusieve tandmodules.
Niet meer actief op Fok!
pi_120512159
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:21 schreef lipjes het volgende:

[..]

Kom ik uit op 83.57
en bij CZdirect 83,65

Ik heb natuurlijk mijn leeftijd nog mee :+
Voordeel bij FBTO is dat je het na gebruik weer kunt uitzetten ;)
  woensdag 19 december 2012 @ 16:23:38 #37
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_120512172
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:23 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

Voordeel bij FBTO is dat je het na gebruik weer kunt uitzetten ;)
Ja ik ga 1x per jaar naar de tandarts, kan ik dan nu wel afsluiten, ff gaan, en dan weer uitzetten natuurlijk :+

Basisverzekering met max eigen risico is wel 3 euro per maand duurder bij FBTO
pi_120512223
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:22 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? Ook daar is de tandverzekering een aanvullend pakket. Of doel je op aanvullende pakketten met meerdere dingen erin? De meeste verzekeraars hebben een of meerdere exclusieve tandmodules.
Volgens mij bedoelde lipjes dat hij eerst een andere aanvullende verzekering moet kiezen om vervolgens een tandverzekering af te sluiten. Of begreep ik hem verkeerd? -O-
pi_120512253
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:23 schreef lipjes het volgende:

[..]

Ja ik ga 1x per jaar naar de tandarts, kan ik dan nu wel afsluiten, ff gaan, en dan weer uitzetten natuurlijk :+

Basisverzekering met max eigen risico is wel 3 euro per maand duurder bij FBTO
Daarom gewoon per jaar betalen, krijg je mooi 3% korting bij FBTO :)
  woensdag 19 december 2012 @ 16:25:54 #40
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120512273
3% korting _O-.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 19 december 2012 @ 16:27:06 #41
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120512313
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:23 schreef lipjes het volgende:

[..]

Ja ik ga 1x per jaar naar de tandarts, kan ik dan nu wel afsluiten, ff gaan, en dan weer uitzetten natuurlijk :+

Basisverzekering met max eigen risico is wel 3 euro per maand duurder bij FBTO
Ik heb net even een afspraak gemaakt bij de tandarts voor in januari O-) .

Ik blijf het raar vinden, dat dit zomaar kan. Het enige wat veranderd is tov vorig jaar is dat nu voor álle behandelingen een wachttijd geldt. Vorig jaar gold er voor een consult nog geen wachttijd.
Niet meer actief op Fok!
pi_120512329
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Heeft CZ Direct naast de tandverzekering nog iets waar je gebruik van maakt? Als het puur om de tandverzekering gaat, zou ik voor de goedkoopste gaan. En vergoedt CZ Direct ook 100%?
Het gaat idd puur om de tandartsverzekering en wellicht een bezoek aan de huisarts, maar ben verder kerngezond. Ik heb CZ nu idd al overgeslagen want zij vergoeden maar 75% tot een max van 450.

Ik denk dat ik Besured of National Academic ga kiezen, beide zelfde prijs voor basis+tandartsverzekering
#freefrederike
pi_120512333
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:25 schreef Viking84 het volgende:
3% korting _O-.
3% op de basis alleen scheelt je ¤ 34,83/persoon. Is zo gek nog niet, de rente die je op je spaarrekening krijgt is tegenwoordig lager.
  woensdag 19 december 2012 @ 16:28:47 #44
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_120512381
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:24 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelde lipjes dat hij eerst een andere aanvullende verzekering moet kiezen om vervolgens een tandverzekering af te sluiten. Of begreep ik hem verkeerd? -O-
Nee je begrijpt me goed :+

quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:25 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

Daarom gewoon per jaar betalen, krijg je mooi 3% korting bij FBTO :)
Kan dit jaar helaas niet even 1000 euro ophoesten, belastingdienst wil ook nog geld terug ;(
pi_120512436
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:24 schreef Ron.Jeremy het volgende:

Volgens mij bedoelde lipjes dat hij eerst een andere aanvullende verzekering moet kiezen om vervolgens een tandverzekering af te sluiten. Of begreep ik hem verkeerd? -O-
Nee, dat begreep je goed. Tenminste, zo begreep ik het ook.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_120512485
Hoe werkt die "opzegbare" taandartsverzekering van FBTO dan? 1x naar d etandarts, die maand verzekerd en dan weg/opzeggen??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_120512517
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:31 schreef blomke het volgende:
Hoe werkt die "opzegbare" taandartsverzekering van FBTO dan? 1x naar d etandarts, die maand verzekerd en dan weg/opzeggen??
Ja, wel vanaf 1 januari de module aanzetten, anders heb je een wachttijd van 6 maanden.
pi_120512735
Ik ga 2x: in januari en juli. Dan kan ik die module 2x aanzetten?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 19 december 2012 @ 16:40:20 #49
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_120512847
In dat geval, FBTO :)
Vanavond maar eens regelen, tijd begint wel erg te dringen.

Ook nog ff kijken of hun mijn huidige opzeggen of ik dat zelf moet doen
pi_120513060
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:37 schreef blomke het volgende:
Ik ga 2x: in januari en juli. Dan kan ik die module 2x aanzetten?
Als je de module na januari uitzet, dan heb je daarna altijd te maken met de wachttijd van 6 maanden, ongeacht wanneer je hem weer aanzet.
pi_120513116
Dus pr 1-2 uitzetten, betekent per 1-8 weer aanzetten?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_120513339
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:47 schreef blomke het volgende:
Dus pr 1-2 uitzetten, betekent per 1-8 weer aanzetten?
Nee, stel je zet hem per 01.02 uit, en per 01.04 weer aan, dan worden de behandelingen weer per 01.10 vergoedt vanwege de wachttijd van 6 maanden.
pi_120513357
Dubbel, sorry!
pi_120513368
Bedankt!!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_120513415
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:52 schreef blomke het volgende:
Bedankt!!
Graag gedaan! ;)
pi_120530513
Een vriendin van mij heeft alleen havo afgerond en is nu gewoon ergens werkzaam. Kan zij zich dan bij Besured verzekeren? Ik twijfel...
  woensdag 19 december 2012 @ 22:38:35 #57
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_120530590
Zo te zien doet FBTO mijn huidige automatisch opzeggen, dat is mooi.
Tevens, morgen even bellen, even alles van automatische incasso naar acceptgiro om laten zetten.
  woensdag 19 december 2012 @ 22:43:04 #58
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120530884
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 22:37 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Een vriendin van mij heeft alleen havo afgerond en is nu gewoon ergens werkzaam. Kan zij zich dan bij Besured verzekeren? Ik twijfel...
Volgens mij kan dat wel, hoor. Gewoon morgen even bellen/mailen en het vragen? :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120534731
Ik ga voor zilveren kruis voor studentenpakket, twijfel nog tussen 350 of 850 euro eigen risico omdat het verschil vrij klein is :'). Maar ik vraag mij af, als je de premie per jaar betaalt en je overlijdt op 2 januari krijgt de nabestaanden dan de overige 363 dagen het geld terug of ben je dan 1000 euro minder rijk?
  donderdag 20 december 2012 @ 00:57:00 #60
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120536329
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 23:42 schreef Brembo het volgende:
Maar ik vraag mij af, als je de premie per jaar betaalt en je overlijdt op 2 januari krijgt de nabestaanden dan de overige 363 dagen het geld terug of ben je dan 1000 euro minder rijk?
Ik ben bang dat je dan je geld gewoon kwijt bent (correct me if enzovoorts). Je krijgt toch ook zeker korting op de premie als je het hele jaar in een keer betaalt? Lijkt me dat voortijdig overlijden dan typisch een gevalletje 'tsja, eigen risico' is.
Hoe groot schat je die kans zelf in? ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120540092
vraag: ik heb per 1 januari een zorgverzekering afgesloten bij een andere maatschappij. als ik het goed begrijp wordt mijn oude verzekering automatisch beeindigd via een register dat de zorgverzekeraars bijhouden. geldt dit alleen voor de basisverzekering of wordt de aanvullende verzekering ook beëindigd?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_120540811
Als je het hebt aangevraagd, worden beiden opgezegd. (via vecozo). Dat gebeurt niet automatisch.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_120540821
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 00:57 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je dan je geld gewoon kwijt bent (correct me if enzovoorts). Je krijgt toch ook zeker korting op de premie als je het hele jaar in een keer betaalt? Lijkt me dat voortijdig overlijden dan typisch een gevalletje 'tsja, eigen risico' is.
Hoe groot schat je die kans zelf in? ;)
Je krijgt gewoon je geld terug over de dagen dat je niet verzekerd bent. :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  donderdag 20 december 2012 @ 08:31:58 #64
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120540908
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2012 08:24 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

je familie Je krijgt gewoon je geld terug over de dagen dat je niet verzekerd bent. :)
Fixed :P
Niet meer actief op Fok!
pi_120540940
Ik zit nog bij Zilveren kruis achmea ik heb via Independer mn verzekering omgezet naar De Friesland verzekering.

Ik betaalde voor Zilveren kruis 125 per maand wat niet heel veel is. Straks bij De Friesland 73 euro. Maar onlangs is mn gebit helemaal schoon gemaakt en ik zou niet meer zomaar een gaatje krijgen ten zei ik natuurlijk wat fout doe. Tevens kom ik zowat nooit bij het ziekenhuis dus ik dacht laat ik het maar 1 jaar proberen. Zonder aanvullende verzekering en hoge eigen risico. Het is natuurlijk wel een gok maar voor 1 jaar wil ik het wel proberen. :)
pi_120541292
De verzekering van VGZ zou je een gratis tablet computer kunnen opleveren, ik zou uitkomen op 97,15 euro bij de keuze voor 0 euro extra eigen risico en de volledige korting van United Consumers, elders staat weer dat je die korting inruilt voor het presentje, de tablet, een beetje onduidelijk.

https://www.unitedconsumers.com/zorgverzekering/

Even een mailtje sturen naar dat bedrijf. :)
  donderdag 20 december 2012 @ 09:05:31 #67
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_120541417
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 08:59 schreef WammesWaggel het volgende:
De verzekering van VGZ zou je een gratis tablet computer kunnen opleveren, ik zou uitkomen op 97,15 euro bij de keuze voor 0 euro extra eigen risico en de volledige korting van United Consumers, elders staat weer dat je die korting inruilt voor het presentje, de tablet, een beetje onduidelijk.

https://www.unitedconsumers.com/zorgverzekering/

Even een mailtje sturen naar dat bedrijf. :)
Opnieuw biedt UnitedConsumers u 10% korting op de VGZ Zorgverzekering. Kiest u voor een aanvullende verzekering, dan ontvangt u 2 maanden gratis van ons. Dit verzekert u van de uitstekende kwaliteit van VGZ voor de laagste premie!

&
Nieuw: u kunt er ook voor kiezen om uw korting
over 2013 om te zetten in een gratis kado:
Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) WiFi 16GB
Philips combi Wake-up Light & LivingColors Iris Clear
Samsung Galaxy Tab 2 (7.0) WiFi 8GB

Dus zoals ik het lees is het of het kado of de korting.
Tevens, je kan de 10.1 inch alleen krijgen als je 2 man verzekerd.
pi_120541526
quote:
7s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:05 schreef lipjes het volgende:

[..]

Opnieuw biedt UnitedConsumers u 10% korting op de VGZ Zorgverzekering. Kiest u voor een aanvullende verzekering, dan ontvangt u 2 maanden gratis van ons. Dit verzekert u van de uitstekende kwaliteit van VGZ voor de laagste premie!

&
Nieuw: u kunt er ook voor kiezen om uw korting
over 2013 om te zetten in een gratis kado:
Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) WiFi 16GB
Philips combi Wake-up Light & LivingColors Iris Clear
Samsung Galaxy Tab 2 (7.0) WiFi 8GB

Dus zoals ik het lees is het of het kado of de korting.
Tevens, je kan de 10.1 inch alleen krijgen als je 2 man verzekerd.
Dat dacht ik ook maar kies maar voor een offerte en daar staat dan weer zowel de tablet en de korting op :)
  donderdag 20 december 2012 @ 09:43:48 #69
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_120542200
Denk dat het achteraf wordt berekend dan.

Maar ff fbto gebeld, kan mijn prolongatie niet met acceptgiro betalen maar alleen met automatische incasso.
En dan ook aan het begin van de maand -O-
Dit gaat finaal mis in januari _O-
pi_120542341
Mailtje terug gehad, snelle service, je koopt dus eigenlijk die tablet op afbetaling voor een kleine 140 euro.
pi_120542376
quote:
7s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:05 schreef lipjes het volgende:
Opnieuw biedt UnitedConsumers u 10% korting op de VGZ Zorgverzekering. Kiest u voor een aanvullende verzekering, dan ontvangt u 2 maanden gratis van ons. Dit verzekert u van de uitstekende kwaliteit van VGZ voor de laagste premie!

&
Nieuw: u kunt er ook voor kiezen om uw korting
over 2013 om te zetten in een gratis kado:
Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) WiFi 16GB
Philips combi Wake-up Light & LivingColors Iris Clear
Samsung Galaxy Tab 2 (7.0) WiFi 8GB

Dus zoals ik het lees is het of het kado of de korting.
Tevens, je kan de 10.1 inch alleen krijgen als je 2 man verzekerd.
:o Ik wil al heel lang zo'n wake-up light!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_120542564
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:51 schreef WammesWaggel het volgende:
Mailtje terug gehad, snelle service, je koopt dus eigenlijk die tablet op afbetaling voor een kleine 140 euro.
Je krijgt hem waarschijnlijk pas na maart, had mijn vriend vorig jaar ook met de iPod. Ze willen dat je eerst 3 maanden betaalt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 20 december 2012 @ 10:21:03 #73
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120543177
quote:
7s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:43 schreef lipjes het volgende:
Denk dat het achteraf wordt berekend dan.

Maar ff fbto gebeld, kan mijn prolongatie niet met acceptgiro betalen maar alleen met automatische incasso.
En dan ook aan het begin van de maand -O-
Dit gaat finaal mis in januari _O-
? ik snap je niet. Waarom wil je per se met acceptgiro betalen? Het is toch veel fijner als je er geen omkijken naar hebt?
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 20 december 2012 @ 10:21:43 #74
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120543199
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:o Ik wil al heel lang zo'n wake-up light!
Ik heb er één *O* (of eigenlijk heb ik die vorig jaar geleend van mijn huisgenoot en nooit teruggegeven O-) )
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 20 december 2012 @ 10:22:00 #75
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_120543209
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

? ik snap je niet. Waarom wil je per se met acceptgiro betalen? Het is toch veel fijner als je er geen omkijken naar hebt?
Aangezien ik altijd maar een euro of 50 op mijn rekening heb staan.
Rest staat op een aparte spaarrekening.

Plus dan heb ik wat meer inzicht waar mijn geld blijft :)
pi_120543516
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:21 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb er één *O* (of eigenlijk heb ik die vorig jaar geleend van mijn huisgenoot en nooit teruggegeven O-) )
:D Ik wil er heel graag één, alleen zo jammer dat je dat ding dan pas krijgt als het 's morgens niet echt meer donker is. Ik wil er NU één :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 20 december 2012 @ 10:47:03 #77
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120543993
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:D Ik wil er heel graag één, alleen zo jammer dat je dat ding dan pas krijgt als het 's morgens niet echt meer donker is. Ik wil er NU één :{
Ja :').

Ik zou er zelf een kopen dit jaar, maar ja, nu zijn we al over de helft van het aantal donkere dagen volgens mij, dus vind ik het niet zo interessant meer... En hij moet hem gewoon terug jatten als 'ie hem terug wil hebben, dan koop ik er zelf wel één :Y.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 20 december 2012 @ 13:12:15 #78
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120548531
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2012 08:24 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Je krijgt gewoon je geld terug over de dagen dat je niet verzekerd bent. :)
Okee, dat valt dan weer mee. Voor je erfgenamen, dan. :P
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120552773
Wel jammer dat voor de tandmodule van FBTO in 2013 een wachttijd gaat gelden van 6 maanden. Ongetwijfeld vaak gebruik van gemaakt voor steeds 1 maand in 2012. (zoals wij deden...)

Ik blijf bij FBTO, vanwege de gesplitste aanvullende modules en het feit dat we oa gezinsplanning aan kunnen zetten halverwege het jaar.
pi_120553819
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:D Ik wil er heel graag één, alleen zo jammer dat je dat ding dan pas krijgt als het 's morgens niet echt meer donker is. Ik wil er NU één :{
Bij de blokker in de aanbieding momenteel :P
pi_120555493
Iemand die wellicht een tip heeft? Ik zoek een zorgverzekering met de volgende kenmerken:

Aparte tandartsverzekering (tot X aantal euros) die parodontologie dekt
Online kunnen declareren
Liefst een die overstap regelt

Ik zat eerst bij cz direct te kijken, deze hebben echter alleen aanvullende paketten, dan krijg ik allemaal onzin die ik niet nodig heb. Bij anderszorg ziet er vreemd genoeg geen paradontologie bij de tandartsverzekering..
  donderdag 20 december 2012 @ 16:23:50 #82
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120555709
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:06 schreef exode het volgende:
Wel jammer dat voor de tandmodule van FBTO in 2013 een wachttijd gaat gelden van 6 maanden. Ongetwijfeld vaak gebruik van gemaakt voor steeds 1 maand in 2012. (zoals wij deden...)

Ik blijf bij FBTO, vanwege de gesplitste aanvullende modules en het feit dat we oa gezinsplanning aan kunnen zetten halverwege het jaar.
Niet als je hem per 1 januari aanzet :) Ik heb een mailtje gekregen dat ik ook geen wachttijd heb, als bestaande klant, maar ik zou voor de zekerheid ook zelf nog even bellen (of liever nog mailen: dan heb je het zwart op wit).
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 20 december 2012 @ 16:24:54 #83
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120555758
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:35 schreef Trusten het volgende:

[..]

Bij de blokker in de aanbieding momenteel :P
Via internet is 'ie standaard voor 50/60 euro te krijgen :P
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 20 december 2012 @ 16:25:34 #84
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120555787
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 16:17 schreef GoobyPls het volgende:
Iemand die wellicht een tip heeft? Ik zoek een zorgverzekering met de volgende kenmerken:

Aparte tandartsverzekering (tot X aantal euros) die parodontologie dekt
Online kunnen declareren
Liefst een die overstap regelt

Ik zat eerst bij cz direct te kijken, deze hebben echter alleen aanvullende paketten, dan krijg ik allemaal onzin die ik niet nodig heb. Bij anderszorg ziet er vreemd genoeg geen paradontologie bij de tandartsverzekering..
FBTO wellicht? Ik weet niet of ze parodontologie dekken, maar ik krijg de indruk dat ze alles dekken tot een maximumbedrag.
Niet meer actief op Fok!
pi_120556322
Zit verstandskies trekken bij de kaakchirurg altijd in het basispakket (en dus ben je altijd je ER kwijt)? Of kan je toch via een aanvullende verzekering iets terugkrijgen zonder eerst ER op te moeten maken?
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_120557445
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 16:25 schreef Viking84 het volgende:

[..]

FBTO wellicht? Ik weet niet of ze parodontologie dekken, maar ik krijg de indruk dat ze alles dekken tot een maximumbedrag.
Ja dekken ze wel, enige nadeel is dan weer dan ze gecontracteerde zorg hebben.
pi_120557851
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 16:39 schreef Loohcs het volgende:
Zit verstandskies trekken bij de kaakchirurg altijd in het basispakket (en dus ben je altijd je ER kwijt)? Of kan je toch via een aanvullende verzekering iets terugkrijgen zonder eerst ER op te moeten maken?
Altijd eigen risico.
pi_120558125
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 16:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Niet als je hem per 1 januari aanzet :) Ik heb een mailtje gekregen dat ik ook geen wachttijd heb, als bestaande klant, maar ik zou voor de zekerheid ook zelf nog even bellen (of liever nog mailen: dan heb je het zwart op wit).
Klopt, ik zet de tandartsmodule aan, laat in januari alles verbouwen en zet 'm meteen weer uit.
sig verwijderd door FA
pi_120558680
Jongens, vraagje. Wordt je verzekering automatisch omgezet? Is het mogelijk om dubbel verzekered te zijn?
#freefrederike
pi_120558777
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2012 17:44 schreef PizzaMizza het volgende:
Jongens, vraagje. Wordt je verzekering automatisch omgezet? Is het mogelijk om dubbel verzekered te zijn?
Je oude wordt automatisch opgezegd als je je inschrijft bij de nieuwe.
sig verwijderd door FA
pi_120559099
Oke thanks.
#freefrederike
pi_120559152
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2012 17:47 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Je oude wordt automatisch opgezegd als je je inschrijft bij de nieuwe.
Nope, je moet vragen of ze dat doen.
pi_120559165
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2012 17:47 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Je oude wordt automatisch opgezegd als je je inschrijft bij de nieuwe.
Dit is niet correct. Als er in vecozo niet is opgezegd, zit je aan de oude verzekeraar vast.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_120560124
Of ze je vorige opzeggen staat meestal duidelijk op de site, goed marketingpraatje namelijk.
pi_120560228
Punt is dat dat niet altijd goed gaat (Vecozo werkt soms echt dramatisch...), dus je moet er altijd zelf achteraan..
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_120560380
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2012 18:30 schreef Five_Horizons het volgende:
Punt is dat dat niet altijd goed gaat (Vecozo werkt soms echt dramatisch...), dus je moet er altijd zelf achteraan..
Ligt ook regelmatig bij de nieuwe zorgverzekeraar, die moet wel aangeven bij vecozo dat er een nieuwe patiënt is.
sig verwijderd door FA
pi_120560519
Dat is precies wat ik bedoel (mijn ervaring zit ook bij de ontvangende partij;ik werkte dit jaar bij Ditzo en zat bovenop onder andere dit deel van de zorgverzekering (de overstappers). Velen hebben we toen moeten laten blijven bij de oude verzekeraar.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_120562123
Bij mij is het dit jaar en vorig jaar gelukkig wel goed gegaan :P
Heb al een bevestiging ontvangen van mijn oude verzekeraar.
pi_120563334
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2012 17:44 schreef PizzaMizza het volgende:
Jongens, vraagje. Wordt je verzekering automatisch omgezet? Is het mogelijk om dubbel verzekered te zijn?
Ik heb twee jaar geleden een dubbele verzekering gehad. Pas na vier maanden lieten ze me gaan.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_120566422
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2012 18:30 schreef Five_Horizons het volgende:
Punt is dat dat niet altijd goed gaat (Vecozo werkt soms echt dramatisch...), dus je moet er altijd zelf achteraan..
Niet veel aan Vecozo werkt goed :P
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  donderdag 20 december 2012 @ 20:29:50 #101
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120566489
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2012 17:28 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Klopt, ik zet de tandartsmodule aan, laat in januari alles verbouwen en zet 'm meteen weer uit.
idem :P
Niet meer actief op Fok!
pi_120567124
Ik doe hetzelfde. Ik denk niet dat het lang duurt voor er voor aanvullende verzekeringen een wachttijd komt (en terecht). Idealiter zouden de premies dan sterk dalen, maar dat zie ik dan weer niet gebeuren.
  donderdag 20 december 2012 @ 20:42:20 #103
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120567285
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2012 18:38 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat is precies wat ik bedoel (mijn ervaring zit ook bij de ontvangende partij;ik werkte dit jaar bij Ditzo en zat bovenop onder andere dit deel van de zorgverzekering (de overstappers). Velen hebben we toen moeten laten blijven bij de oude verzekeraar.
Als een verzekeraar het expliciet meldt op hun site, en het ook via de telefoon heeft aangegeven, dan hoop ik toch dat je wel op ze kan vertrouwen in deze...
Maar goed, toch ook maar een mailtje sturen aan de ouwe club.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120567904
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:28 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Niet veel aan Vecozo werkt goed :P
Is het echt zo erg?
sig verwijderd door FA
pi_120574519
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:42 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Als een verzekeraar het expliciet meldt op hun site, en het ook via de telefoon heeft aangegeven, dan hoop ik toch dat je wel op ze kan vertrouwen in deze...
Maar goed, toch ook maar een mailtje sturen aan de ouwe club.
Nogmaals, ik heb daar genoeg ervaring mee, helaas. :')

Dat gaat echt in duizenden gevallen mis :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  donderdag 20 december 2012 @ 22:37:21 #106
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120574769
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2012 22:33 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nogmaals, ik heb daar genoeg ervaring mee, helaas. :')

Dat gaat echt in duizenden gevallen mis :)
Nou, een gewaarschuwd mens telt voor twee he. Ik pak morgen eens even de telefoon en stuur voor alle zekerheid ook nog eventjes een mailtje naar de oude verzekeraar, want dubbel betalen lijkt me nou niet echt een pretje.

Dank voor de waarschuwing! ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120581563
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 22:37 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Nou, een gewaarschuwd mens telt voor twee he. Ik pak morgen eens even de telefoon en stuur voor alle zekerheid ook nog eventjes een mailtje naar de oude verzekeraar, want dubbel betalen lijkt me nou niet echt een pretje.

Dank voor de waarschuwing! ;)
Ouderwetsche Meesters sturen natuurlijk met hun antieke faxapparaat een sommering.
  vrijdag 21 december 2012 @ 00:55:42 #108
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120582257
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 december 2012 00:36 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Ouderwetsche Meesters sturen natuurlijk met hun antieke faxapparaat een sommering.
Nou deze Ouderwetsche Meester belt gewoon op hoor, en stuurt een mailtje ter bevestiging van het gesprek een paar minuutjes later. :P
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120587450
Damn, ik ben er nog niet uit. Zie door de bomen het bos niet meer.... Aan de ene kant denk ik dat het niet zo veel uit maakt, anderszijds maakt het dat juist niet gemakkelijker.

Iemand nog ideeën? Voorwaardes zijn:

• vrije zorgkeuze,
• veel fysio (afgelopen jaar ongeveer 14 keer gegaan, verwacht volgend jaar ook weer de nodige bezoekjes)
• Tandarts 100% tot iig 200: ik twijfel hier nog wel over; ik heb nu tot 500 euro. Ik laat 2 x per jaar m'n gebit reinigen en 2 x op controle. Af en toe een gaatje. Een keer een wortelkanaal gehad, maar ik hoop dat dit nu niet gaat hoeven. Heb wel opgevuld spleetje en dat kan afbreken. Is al een tijd niet gebeurt, dat niet.
• Soms naar accupuncturist of haptonoom, maar weet nog niet of ik dit komend jaar weer wil.

Ik ben volgens mij een typische oververzekeraar (econoom....) ;(

Ik heb idepender al afgestruind, maar kom er toch nog niet uit. Ditzo zou kunnen, OHRA, FBTO. Heb ook gekeken naar Interpolis via de Rabobank. Lijkt ook aantrekkelijk, maar dat is dat weer geen vrije zorgkeuze.
Zit nu bij de Amersfoortse en dat beviel afgelopen jaar prima, maar deze is wel duur...
  vrijdag 21 december 2012 @ 09:59:30 #110
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120588496
Waarom is vrije zorgkeuze zo belangrijk? Als jij nu weet met wie je te maken krijgt (met welke fysio bijvoorbeeld), kun je toch gewoon opzoeken of die een contract heeft met jouw verzekeraar en zo ja, dan is er toch niets aan het handje?

Je kunt bij independer ook je wensen invullen t.a.v. fysiotherapie en acupunctuur, misschien helpt dat je verder.
Niet meer actief op Fok!
pi_120588563
Zijn er ook tandartsverzekeringen die voor een laag maandelijks bedrag onbeperkt vergoeden (dus niet tot max 200 euro), maar dan bijv met 20% eigen risico? Ik vrees dat er volgend jaar een boel aan 1 tand moet gebeuren (afgebroken, moet misschien een brug oid in...kroon kon al niet meer), maar dat wordt een duur grapje.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_120588738
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 09:59 schreef Viking84 het volgende:
Waarom is vrije zorgkeuze zo belangrijk? Als jij nu weet met wie je te maken krijgt (met welke fysio bijvoorbeeld), kun je toch gewoon opzoeken of die een contract heeft met jouw verzekeraar en zo ja, dan is er toch niets aan het handje?

Je kunt bij independer ook je wensen invullen t.a.v. fysiotherapie en acupunctuur, misschien helpt dat je verder.
omdat ik nu EMDR volg bij een psycholoog die vanaf volgend jaar met geen enkele verzekeraar een contract af sluit.
Maar ik denk dat EMDR niet heel veel sessie meer zal zijn. Dus misschien maakt dat qua kosten dan niet heel veel uit.... Straks eens aan haar vragen wat ze verwacht qua sessies....
pi_120590464
http://www.2013zorgverzek(...)kgever-vaak-duurder/

Nagegaan en het klopt,

via mijn werkgever krijg ik 10% korting op een premie van 110 (basis)
en via een vergelijking krijg ik 8% korting (niet via werkgever) op een premie van 100,74 euro. (PNOzorg).
Ik rij in een paarse auto.
pi_120592267
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 11:11 schreef bossb het volgende:
http://www.2013zorgverzek(...)kgever-vaak-duurder/

Nagegaan en het klopt,

via mijn werkgever krijg ik 10% korting op een premie van 110 (basis)
en via een vergelijking krijg ik 8% korting (niet via werkgever) op een premie van 100,74 euro. (PNOzorg).
Vraagje naar aanleiding van dit artikel: kan een werkgever je verplichten tot het afnemen van een collectieve zorgverzekering? :o
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  vrijdag 21 december 2012 @ 12:24:49 #115
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120592980
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 10:02 schreef Isabeau het volgende:
Zijn er ook tandartsverzekeringen die voor een laag maandelijks bedrag onbeperkt vergoeden (dus niet tot max 200 euro), maar dan bijv met 20% eigen risico? Ik vrees dat er volgend jaar een boel aan 1 tand moet gebeuren (afgebroken, moet misschien een brug oid in...kroon kon al niet meer), maar dat wordt een duur grapje.
Je wilt een onbeperkte vergoeding, maar met eigen bijdrage? Dan is AnderZorg een optie. Je betaalt dan per verrichting en krijgt 80% vergoed (bij Jong en Tand). Jong kost iets van 14 euro, Tand iets van 17, zo uit het hoofd. Kom je inclusief basisverzekering op 115 euro uit, maximaal. Netjes toch? :) (AnderZorg + Jong was ook mijn eerste keuze, ga ik wellicht volgend jaar doen).
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 21 december 2012 @ 12:31:40 #116
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120593206
Net eventjes de oude zorgverzekeraar gebeld en ja hoor, ik was netjes afgemeld. Puntje voor Promovendum, weer.
Helaas biedt Promovendum geen korting bij het ineens voldoen van de totale jaarpremie. Puntje er weer af...
Nou ja, die premie is toch al behoorlijk laag, dus geeft niet echt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:04 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Vraagje naar aanleiding van dit artikel: kan een werkgever je verplichten tot het afnemen van een collectieve zorgverzekering? :o
Volgens mij niet. Dus, altijd nog even checken of het toch niet ergens anders nog goedkoper minder duur kan!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120593326
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:24 schreef Viking84 het volgende:

Je wilt een onbeperkte vergoeding, maar met eigen bijdrage? Dan is AnderZorg een optie. Je betaalt dan per verrichting en krijgt 80% vergoed (bij Jong en Tand). Jong kost iets van 14 euro, Tand iets van 17, zo uit het hoofd. Kom je inclusief basisverzekering op 115 euro uit, maximaal. Netjes toch? :) (AnderZorg + Jong was ook mijn eerste keuze, ga ik wellicht volgend jaar doen).
ok, dat is wat ik nu ongeveer ook betaal per maand, maar dan met een max. 240 euro per jaar vergoeding en daar red ik het volgend jaar niet mee.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 21 december 2012 @ 12:44:15 #118
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120593595
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

ok, dat is wat ik nu ongeveer ook betaal per maand, maar dan met een max. 240 euro per jaar vergoeding en daar red ik het volgend jaar niet mee.
AnderZorg is een van de weinige verzekeraars (misschien wel de enige?) die geen vergoedingslimiet heeft :).
Niet meer actief op Fok!
pi_120593776
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:44 schreef Viking84 het volgende:

AnderZorg is een van de weinige verzekeraars (misschien wel de enige?) die geen vergoedingslimiet heeft :).
Stel dat het 800 euro wordt oid (ik roep maar wat hoor ;) ) dan vind ik 160 euro zelf betalen nog wel te doen. Dat is in ieder geval beter dan 240 vergoed krijgen en dan nog 560 zelf betalen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 21 december 2012 @ 12:55:17 #120
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120594003
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Stel dat het 800 euro wordt oid (ik roep maar wat hoor ;) ) dan vind ik 160 euro zelf betalen nog wel te doen. Dat is in ieder geval beter dan 240 vergoed krijgen en dan nog 560 zelf betalen.
Idd. Je moet gewoon uitrekenen wat je verwacht kwijt te zijn en op basis daarvan je keuze maken ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_120604521
Vandaag de pas van nieuwe verzekering ontvangen, Zilveren Kruis. Tevens opzegbevestiging huidige verzekaar binnen, dus ZK heeft dat goed gedaan. Nu lekker besparen volgend jaar: 27,50 euro p/m omlaag!
pi_120604613
Hebben jullie ook nog een aantal verzekeraars waar je slechte ervaringen mee hebt en daar liever niet naar toe (terug) gaat?
Ik heb dat met OHRA en VGZ met name. Misschien is het inmiddels verbeterd, maar toch blijft het in m'n achterhoofd.
Dus in dat opzicht nog afraders?
pi_120604658
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 17:44 schreef Nyota het volgende:
Hebben jullie ook nog een aantal verzekeraars waar je slechte ervaringen mee hebt en daar liever niet naar toe (terug) gaat?
Ik heb dat met OHRA en VGZ met name. Misschien is het inmiddels verbeterd, maar toch blijft het in m'n achterhoofd.
Dus in dat opzicht nog afraders?
Is natuurlijk heel persoonlijk: waarom raad je die verzekeringen af?

Ben jaren bij VGZ geweest en alleen maar positieve ervaringen, dusja...
pi_120604841
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 17:45 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Is natuurlijk heel persoonlijk: waarom raad je die verzekeringen af?

Ben jaren bij VGZ geweest en alleen maar positieve ervaringen, dusja...
Met VGZ heb ik een tijd lang overhoop gelegen over diverse declaraties: het duurde lang en soms werd iets niet of deels vergoed, terwijl dit geheel vergoed moest worden. Dat heeft me dus maanden gekost voordat dat goed was gemaakt.

En bij OHRA heb ik dezelfde vraag aan 8 verschillende mensen gesteld via de klantenservice en ik kreeg steeds een verschillend antwoord. ;( Dat vond ik toen niet zo heel tof. Daarnaast deden ze behoorlijk moeilijk over diverse declaraties waarvan ze vonden dat deze dubbel waren ingediend. Dat was geheel niet waar en heb nog meerdere malen moeten bellen waar m'n geld bleef....

En in dit soort fratsen heb ik zeker weten geen zin. M'n vader heeft overigens ook al zo vaak problemen met VGZ gehad (maar hij blijft toch...): misschien ligt het aan m'n achternaam :D
pi_120627879
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:12 schreef AngryAngel het volgende:

[..]

Kruidvat had vorig jaar nog een eigen zorg verzekering (whitelabel van OHRA volgens mij).
Hieruit kun je trouwens wel zien hoe "eerlijk" independer vergelijkt tussen zorgverzekeringen. ook dat ze gewoon besured enzo er niet tussen zetten.

Ik snap ook niet dat de TS niet even een site erop zet met een overzicht van alle zorgverzekeraars, deze kun je ok gebruiken:

http://zorgwatch.nl
Dit verzoek heb ik al bij een MOD neergelegd. Bij 2 eerlijk gezegd waarvan er één later geen WGR MOD bleek te zijn, maar helaas.
pi_120629238
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 16:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Niet als je hem per 1 januari aanzet :) Ik heb een mailtje gekregen dat ik ook geen wachttijd heb, als bestaande klant, maar ik zou voor de zekerheid ook zelf nog even bellen (of liever nog mailen: dan heb je het zwart op wit).
Maar dan nog gaat de per maand aan en uit zetten niet op. Wat wij deden: in maart een afspraak bij de tandarts, in maart aanzetten en meteen weer uit. Dat kan dus niet meer. Wij hebben nooit wat dus wij hadden geen tandartsverzekering, dit was een leuke constructie voor ons. Nu neem ik gewoon geen tandartsverzekering.
  zaterdag 22 december 2012 @ 12:14:49 #127
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120629509
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 12:00 schreef exode het volgende:

[..]

Maar dan nog gaat de per maand aan en uit zetten niet op. Wat wij deden: in maart een afspraak bij de tandarts, in maart aanzetten en meteen weer uit. Dat kan dus niet meer. Wij hebben nooit wat dus wij hadden geen tandartsverzekering, dit was een leuke constructie voor ons. Nu neem ik gewoon geen tandartsverzekering.
Niet meer nee, vorig jaar wel. Toen had je geen wachttijd voor controle e.d.

Ik zet hem per 1 februari weer uit en eventuele verdere tandartskosten betaal ik zelf wel. Heb geen problematisch gebit, gelukkig.
Niet meer actief op Fok!
pi_120629734
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 12:14 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Niet meer nee, vorig jaar wel. Toen had je geen wachttijd voor controle e.d.

Ik zet hem per 1 februari weer uit en eventuele verdere tandartskosten betaal ik zelf wel. Heb geen problematisch gebit, gelukkig.
Klopt, dat kon dus vorig jaar wel, jammer dat het niet meer kan. Dat was de hoofdreden dat we bij FBTO zaten/zitten.
pi_120629840
Wij gaan bij nader inzien overstappen naar CZ. Ik krijg daar via mijn werkgever erg leuke korting.

Maar we stappen vooral over vanwege de aanvullende verzekering. Die hebben we al jaren niet meer, maar hebben we hopelijk in 2013 wel nodig. We willen er 2 dingen in: gezinsplanning/extra kraamzorg etc en fysio. Bij FBTO moeten we dan 2 modules aanzetten en ook nog eens voor 2 personen. Bij CZ kunnen we een pakket nemen die even duur is als 1 aanvullende module van FBTO maar alles in 1 x dekt. En maar voor 1 persoon af te sluiten.

Het wordt voor moi basisverzekering met hoogste eigen risico, voor mijn vriendin basisverzekering met aanvullend Basis Collectief.
  Moderator zaterdag 22 december 2012 @ 12:46:18 #130
155227 crew  Guppy
dus
pi_120630112
Ik denk dat ik maar gewoon bij Anderzorg blijf.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_120630917
Ik denk dat ik bij "De Friesland" blijf. Heb wel vergeleken met FBTO vanwege die tandartsmodule, maar ik zie bij 2x per jaar tandartsbezoek, gebitsreinigingen en diverse vullingen soms een kroon, niet echt een groot FBTO-voordeel.

Heb bij "De Friesland" altijd de tandartspremie 2x eruit gehaald qua tandartskosten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 22 december 2012 @ 14:54:59 #132
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120633493
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 17:44 schreef Nyota het volgende:
Hebben jullie ook nog een aantal verzekeraars waar je slechte ervaringen mee hebt en daar liever niet naar toe (terug) gaat?
Ik heb dat met OHRA en VGZ met name. Misschien is het inmiddels verbeterd, maar toch blijft het in m'n achterhoofd.
Dus in dat opzicht nog afraders?
Tsja, het is een persoonlijke ervaring natuurlijk, maar ZK heeft het ooit eens geflikt om een aantal declaraties van mij (buitenlandse arts, was ziek geworden tijdens vakantie) gewoon ZOEK te maken. Ik moest de originele facturen opsturen - heb ik dus ook gedaan - en toen ik maar niks hoorde en ging bellen, wisten ze zogenaamd niet waar ik het over had. Dus was ik vervolgens de originele facturen kwijt en de kopieen daarvan wilden ze niet in behandeling nemen. :')
Het is alweer een heel aantal jaartjes geleden, maar reden genoeg om voor mij de benen te nemen en ZK nooit meer te overwegen als ziektekostenverzekeraar. Jammer-maar-helaas.

Die eindeloze wachtrijen aan de telefoon bij die club hielpen ook al niet mee...
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zaterdag 22 december 2012 @ 14:55:45 #133
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_120633513
Zijn er hier mensen die hun zorgpremie over 2013 van tevoren in één keer betalen? Ik las over die mogelijkheid in WGR / Banken met "hoge" rente-topic #46. Je schijnt er soms 3% korting mee te krijgen. Da's meer dan je aan rente krijgt op een spaardeposito van een jaar.
pi_120633548
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:55 schreef Extraneus het volgende:
Zijn er hier mensen die hun zorgpremie over 2013 van tevoren in één keer betalen? Ik las over die mogelijkheid in WGR / Banken met "hoge" rente-topic #46. Je schijnt er soms 3% korting mee te krijgen. Da's meer dan je aan rente krijgt op een spaardeposito van een jaar.
Ja, bij FBTO krijg je bijvoorbeeld korting, scheelt toch weer een paar tientjes.
sig verwijderd door FA
  zaterdag 22 december 2012 @ 14:58:08 #135
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_120633565
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:57 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Ja, bij FBTO krijg je bijvoorbeeld korting, scheelt toch weer een paar tientjes.
Ja, precies. Hoop dat VGZ/Turien het ook heeft.
  zaterdag 22 december 2012 @ 15:00:22 #136
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120633620
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:55 schreef Extraneus het volgende:
Zijn er hier mensen die hun zorgpremie over 2013 van tevoren in één keer betalen? Ik las over die mogelijkheid in WGR / Banken met "hoge" rente-topic #46. Je schijnt er soms 3% korting mee te krijgen. Da's meer dan je aan rente krijgt op een spaardeposito van een jaar.
Promovendum doet het dus in ieder geval NIET. Gisteren nog over gebeld. Helaas.
Het hangt dus van de verzekeraar af...
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zaterdag 22 december 2012 @ 15:01:56 #137
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_120633660
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:00 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Promovendum doet het dus in ieder geval NIET. Gisteren nog over gebeld. Helaas.
Het hangt dus van de verzekeraar af...
Vervelend. Ik zou wel meer vooruit willen betalen en veel minder vaste lasten willen hebben. Dan gebruik ik gewoon mijn vrij opneembare spaargeld om zo veel mogelijk vaste lasten van tevoren te betalen en er meer korting me te krijgen dan ik bij elkaar zou kunnen sparen aan rente.
  zaterdag 22 december 2012 @ 15:42:45 #138
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120634778
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:01 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Vervelend. Ik zou wel meer vooruit willen betalen en veel minder vaste lasten willen hebben. Dan gebruik ik gewoon mijn vrij opneembare spaargeld om zo veel mogelijk vaste lasten van tevoren te betalen en er meer korting me te krijgen dan ik bij elkaar zou kunnen sparen aan rente.
Ja, dat was dus ook mijn plan...
Nou is de premie van Promovendum al behoorlijk laag, dus okee, maar toch.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120635279
Bij Besured kan je ook niet in 1 keer de jaarpremie betalen, helaas...
  zaterdag 22 december 2012 @ 16:06:56 #140
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_120635498
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:01 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Vervelend. Ik zou wel meer vooruit willen betalen en veel minder vaste lasten willen hebben. Dan gebruik ik gewoon mijn vrij opneembare spaargeld om zo veel mogelijk vaste lasten van tevoren te betalen en er meer korting me te krijgen dan ik bij elkaar zou kunnen sparen aan rente.
En het scheelt je ook nog een beetje belasting dus als het kan en je hebt het geld er voor dan zeker doen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zaterdag 22 december 2012 @ 16:26:59 #141
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120636066
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:06 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

En het scheelt je ook nog een beetje belasting dus als het kan en je hebt het geld er voor dan zeker doen.
hoe kan het belasting schelen dan?

Paar tientjes per jaar korting vind ik niet zo boeiend. Bovendien is het wel de bedoeling dat het geld dat ik uitspaar per maand weer op m'n spaarrekening komt en daar vertrouw ik mezelf niet zo in :P
Niet meer actief op Fok!
pi_120636093
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

hoe kan het belasting schelen dan?

Paar tientjes per jaar korting vind ik niet zo boeiend. Bovendien is het wel de bedoeling dat het geld dat ik uitspaar per maand weer op m'n spaarrekening komt en daar vertrouw ik mezelf niet zo in :P
Vermogensbelasting, indien van toepassing.
sig verwijderd door FA
pi_120636299
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

hoe kan het belasting schelen dan?

Paar tientjes per jaar korting vind ik niet zo boeiend. Bovendien is het wel de bedoeling dat het geld dat ik uitspaar per maand weer op m'n spaarrekening komt en daar vertrouw ik mezelf niet zo in :P
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vermogensbelasting
pi_120637019
Ik heb een vraag over eigen risico en medicijnen via de huisarts. Huisartskosten vallen niet on der het eigen risico, maar hoe zit dat met medicijnen die uitgeschreven zijn door de huisarts?
pi_120637070
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:55 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb een vraag over eigen risico en medicijnen via de huisarts. Huisartskosten vallen niet on der het eigen risico, maar hoe zit dat met medicijnen die uitgeschreven zijn door de huisarts?
De medicijnen vallen onder het ER :)
  zaterdag 22 december 2012 @ 16:57:25 #146
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120637072
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:55 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb een vraag over eigen risico en medicijnen via de huisarts. Huisartskosten vallen niet on der het eigen risico, maar hoe zit dat met medicijnen die uitgeschreven zijn door de huisarts?
Consult bij de huisarts valt NIET onder het eigen risico, eventueel voorgeschreven medicijnen dus WEL.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zaterdag 22 december 2012 @ 16:58:13 #147
384187 DeGemaskerdeMuchacho
Blinde paniek zij met ons.
pi_120637092
FBTO, met tandheelkundige kosten. Max. eigen risico. In januari alle verstandskiezen eruit & naar de mondhygieniste. Daarna module uitzetten :)
  zaterdag 22 december 2012 @ 17:00:00 #148
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120637138
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:27 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Vermogensbelasting, indien van toepassing.
Yep, als je net zo'n 1200 euro boven de vrijstelling zit, dan is je premie in een keer betalen een elegante manier om de vermogensrendementsheffing (want zo heet dat, vermogensbelasting bestaat niet in NL ;)) te vermijden (c.q. te verminderen).
Niet dat het om veel geld gaat, maar toch...
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120638798
Ben even op zoek naar een goede verzekering voor mijn moeder.

Op dit moment is ze bij Zorg en Zekerheid verzekerd met AV Top, waardoor ze een premie betaald van ¤ 135,-.

Alleen gaat ze dus nooit naar een fysiotherapeut, is nooit in het buitenland en heeft nog slechts 8 tanden (de rest is kunstgebit) waarvoor ze 2x per jaar naar de tandarts gaat voor een controle. Wel heeft ze een bril en heeft ze medicijnen voor hoge bloeddruk

Ik heb haar geadviseerd gewoon de basisverzekering te nemen (+ eigen risico van ¤ 350,- i.v.m. medicijnen), maar ze is 'bang' dat ze dan risico loopt als ze iets krijgt (ze is 67 jr) en ze wil gewoon 'TOP' verzekerd zijn. Zijn jullie het met me eens dat ze nu honderden euro's per jaar aan het weggooien is?
  zaterdag 22 december 2012 @ 18:04:14 #150
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_120639274
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 17:48 schreef Moogwai10 het volgende:
Ben even op zoek naar een goede verzekering voor mijn moeder.

Op dit moment is ze bij Zorg en Zekerheid verzekerd met AV Top, waardoor ze een premie betaald van ¤ 135,-.

Alleen gaat ze dus nooit naar een fysiotherapeut, is nooit in het buitenland en heeft nog slechts 8 tanden (de rest is kunstgebit) waarvoor ze 2x per jaar naar de tandarts gaat voor een controle. Wel heeft ze een bril en heeft ze medicijnen voor hoge bloeddruk

Ik heb haar geadviseerd gewoon de basisverzekering te nemen (+ eigen risico van ¤ 350,- i.v.m. medicijnen), maar ze is 'bang' dat ze dan risico loopt als ze iets krijgt (ze is 67 jr) en ze wil gewoon 'TOP' verzekerd zijn. Zijn jullie het met me eens dat ze nu honderden euro's per jaar aan het weggooien is?
Wat betaal je voor dat aanvullende pakket?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zaterdag 22 december 2012 @ 18:05:44 #151
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120639314
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 17:48 schreef Moogwai10 het volgende:
Ik heb haar geadviseerd gewoon de basisverzekering te nemen (+ eigen risico van ¤ 350,- i.v.m. medicijnen), maar ze is 'bang' dat ze dan risico loopt als ze iets krijgt (ze is 67 jr) en ze wil gewoon 'TOP' verzekerd zijn. Zijn jullie het met me eens dat ze nu honderden euro's per jaar aan het weggooien is?
Je hebt volledig gelijk!!!
ALLE echt noodzakelijke hulp zit in de basisverzekering, het kan niet vaak genoeg worden gezegd. Dus ook voor als je 'iets' krijgt (wat overigens niet per se hoeft samen te hangen met leeftijd...).

Het is m.i. zo jammer dat zovele mensen nog steeds klappen met geld betalen voor iets dat ze hoogstwaarschijnlijk nooit nodig zullen hebben, alleen maar door bangmakerij van de verzekeringsmaatschappijen - daarbij ook nog geholpen door de term 'basis'verzekering, alsof je dus iets tekort zou komen als je je niet aanvullend verzekert. Pure angst-psychologie uiteraard.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zaterdag 22 december 2012 @ 18:07:44 #152
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_120639368
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 18:05 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Je hebt volledig gelijk!!!
ALLE echt noodzakelijke hulp zit in de basisverzekering, het kan niet vaak genoeg worden gezegd. Dus ook voor als je 'iets' krijgt (wat overigens niet per se hoeft samen te hangen met leeftijd...).

Het is m.i. zo jammer dat zovele mensen nog steeds klappen met geld betalen voor iets dat ze hoogstwaarschijnlijk nooit nodig zullen hebben, alleen maar door bangmakerij van de verzekeringsmaatschappijen - daarbij ook nog geholpen door de term 'basis'verzekering, alsof je dus iets tekort zou komen als je je niet aanvullend verzekert. Pure angst-psychologie uiteraard.
Op die leeftijd kan iets aanvullends erbij geen kwaad vind ik,
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zaterdag 22 december 2012 @ 18:08:45 #153
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120639396
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 18:07 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Op die leeftijd kan iets aanvullends erbij geen kwaad vind ik,
De vraag is: wat? Okee, als je het aan je rug hebt en je verwacht fysiotherapie nodig te hebben (waarvan overigens ook de eerste negen behandelingen nog steeds gewoon in het basispakket zitten), wellicht, maar verder?
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zaterdag 22 december 2012 @ 18:09:43 #154
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_120639428
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 18:08 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

De vraag is: wat? Okee, als je het aan je rug hebt en je verwacht fysiotherapie nodig te hebben (waarvan overigens ook de eerste negen behandelingen nog steeds gewoon in het basispakket zitten), wellicht, maar verder?
Het is ook een stukje rust! En er zal toch ook wel wat inzitten al heb ik er nog nooit naar gekeken.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zaterdag 22 december 2012 @ 18:12:36 #155
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120639517
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 18:09 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Het is ook een stukje rust! En er zal toch ook wel wat inzitten al heb ik er nog nooit naar gekeken.
Ik zou er dan toch eens eventjes naar kijken wat zo'n aanvullend pakket nou eigenlijk precies biedt. ;)

En... "rust"? Daarvoor zo'n 40 euro per maand extra betalen? Het is een keuze uiteraard...
En mocht je een hartaanval of kanker (of wat voor enge ziekte dan ook) krijgen, je krijgt precies dezelfde medische behandeling met alleen een basisverzekering, dus trek je conclusies.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120639696
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 18:08 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

De vraag is: wat? Okee, als je het aan je rug hebt en je verwacht fysiotherapie nodig te hebben (waarvan overigens ook de eerste negen behandelingen nog steeds gewoon in het basispakket zitten), wellicht, maar verder?
Eerste negen behandelingen in het basispakket? In welk land woon jij?
  zaterdag 22 december 2012 @ 18:21:24 #157
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120639812
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 december 2012 18:18 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Eerste negen behandelingen in het basispakket? In welk land woon jij?
Mijn vriend heeft na een ongeluk wat fysiotherapie nodig gehad en heeft daar geen cent voor betaald uit eigen zak, maar wellicht is dit inderdaad veranderd voor 2013, zou kunnen.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120639971
Fysiotherapie zit sinds 2011 niet meer in het basispakket, alleen voor chronisch zieken.
  zaterdag 22 december 2012 @ 18:48:06 #159
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120640737
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:58 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
FBTO, met tandheelkundige kosten. Max. eigen risico. In januari alle verstandskiezen eruit & naar de mondhygieniste. Daarna module uitzetten :)
haha volgens mij doet iedereen dat zo. Kreeg trouwens mail van anderzorg dat ze mijn tandartsbehandeling wel vergoeden maar ik blijf toch nog maar bij fbto nog, een jaartje. Januari tandarts, daarna de boel uitzetten. Deed fbto voor dit jaar ook al aan aanvullende modules?
Niet meer actief op Fok!
pi_120641065
quote:
[..]

Wat betaal je voor dat aanvullende pakket?
Die AV-TOP is ¤ 35,-.
pi_120641236
Probleem is dat ze een beetje 'van de oude stempel' is en dus alleen maar voor zekerheid wil gaan.

Maar ik zal maandag wel even vergoedingenoverzicht halen voor haar bij Zorg en Zekerheid en dan even duidelijk uitleggen dat veel van die aanvullende verzekeringen geldklopperij zijn en alleen maar inspelen op 'angsten' m.b.t. de gezondheid.
pi_120641343
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 19:01 schreef Moogwai10 het volgende:
Probleem is dat ze een beetje 'van de oude stempel' is en dus alleen maar voor zekerheid wil gaan.

Maar ik zal maandag wel even vergoedingenoverzicht halen voor haar bij Zorg en Zekerheid en dan even duidelijk uitleggen dat veel van die aanvullende verzekeringen geldklopperij zijn en alleen maar inspelen op 'angsten' m.b.t. de gezondheid.
Geldt voor veel 'oudere' mensen, niet overstappen en plat verzekeren. Daar verdienen de verzekeraars lekker aan.
sig verwijderd door FA
pi_120641430
Precies, en daarom heb ik zelf gewoon lekker een basisverzekering en switch ik elk jaar van energieleverancier e.d. :Y
pi_120648795
Ik voel me als superverzekeringnemer soms ook een bejaarde, hoewel ik de boel er met alleen de fysio er dit jaar al weer uit heb gehaald :D

Ik neig nu naar Ditzo. Nog een paar berekeningentjes maken morgen als ik weer fris en fruitig ben en dan vind ik het wel weer leuk geweest met het gezoek...
  zondag 23 december 2012 @ 00:39:37 #165
384187 DeGemaskerdeMuchacho
Blinde paniek zij met ons.
pi_120656379
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 18:48 schreef Viking84 het volgende:

[..]

haha volgens mij doet iedereen dat zo. Kreeg trouwens mail van anderzorg dat ze mijn tandartsbehandeling wel vergoeden maar ik blijf toch nog maar bij fbto nog, een jaartje. Januari tandarts, daarna de boel uitzetten. Deed fbto voor dit jaar ook al aan aanvullende modules?
Geloof vanaf 2011 dat je ze aan en uit kan zetten. Aanvulende modules deden ze uiteraard al zo lang zorgverzekeraars aanvullende modules aanbieden.
  zondag 23 december 2012 @ 07:08:31 #166
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120662033
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2012 00:39 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:

[..]

Geloof vanaf 2011 dat je ze aan en uit kan zetten. Aanvulende modules deden ze uiteraard al zo lang zorgverzekeraars aanvullende modules aanbieden.
dat bedoel ik idd ;)
Niet meer actief op Fok!
  zondag 23 december 2012 @ 10:52:45 #167
379986 GoobyPls
Gooby Pls :)
pi_120663428
Heb je nergens een uitgebreidere zorgvergelijker? Ik wil ook kunnen filteren op wel/niet online declareren, op gecontracteerde zorg etc.
pi_120663446
Hier nog erg tevreden met Anderzorg.nl. Als iemand ook lid wil worden PM me even, dan krijgen we beide een mooie 20 euro :).

Ik heb overigens Anderzorg basis + jong aanvullend.
Live your life!
pi_120670375
Het valt mij op dat veel tandartsen niet gecontracteerd zijn. Die van mijn moeder niet, die van mij niet. Ik wil graag overstappen, maar vroeg mij af of dit nog een probleem op zou leveren. De huidige verzekering (VGZ) heeft mijn huidige tandartsencentrum blijkbaar ook niet gecontracteerd (misschien wel toen ik er kwam?), maar daar heb ik nooit iets van gemerkt.

Ook schrok mijn moeder over het vragen van toestemming voor kronen aan de verzekeraar. Ik adviseerde haar om even te bellen, maar het is nu dicht natuurlijk. Gaan hier maanden overheen? Daar is ze natuurlijk wat bang voor. Dat je niet ineens een half jaar zonder voortanden rondloopt of zo. :p
pi_120670525
Voor tandartsen maakt het (iig bij Zilveren Kruis) niet uit of de tandarts gecontracteerd is vanwege de landelijke tarieven
pi_120673104
Hoe zit eigenlijk met automatische incasso's bij verzekeraars als je nu overstapt?
Wordt je meteen verplicht om hun te machtigen of kun je nog steeds kiezen voor acceptgiro?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_120673205
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 14:45 schreef Thomas2301 het volgende:
Het valt mij op dat veel tandartsen niet gecontracteerd zijn. Die van mijn moeder niet, die van mij niet. Ik wil graag overstappen, maar vroeg mij af of dit nog een probleem op zou leveren. De huidige verzekering (VGZ) heeft mijn huidige tandartsencentrum blijkbaar ook niet gecontracteerd (misschien wel toen ik er kwam?), maar daar heb ik nooit iets van gemerkt.

Ook schrok mijn moeder over het vragen van toestemming voor kronen aan de verzekeraar. Ik adviseerde haar om even te bellen, maar het is nu dicht natuurlijk. Gaan hier maanden overheen? Daar is ze natuurlijk wat bang voor. Dat je niet ineens een half jaar zonder voortanden rondloopt of zo. :p
Daar zit ik dus ook nog mee want ik wil gewoon heel graag bij mn huidige tandarts blijven en dan ook nog een vraag over mn anticonceptie, wil overstappen naar CZdirect. Hebben ze een handige chat, wil ik die openen doet hij het niet (op een werkdag). Zucht :P Morgen maar even bellen of mailen dan.
pi_120673363
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 14:49 schreef Trusten het volgende:
Voor tandartsen maakt het (iig bij Zilveren Kruis) niet uit of de tandarts gecontracteerd is vanwege de landelijke tarieven
Ik ben zelf ook overgestapt naar Zilveren Kruis, al moet ik de polisvoorwaarden nog krijgen (via mail of post?). In principe heb ik de stap exact een maand geleden gezet en zie eigenlijk niets terugkomen over 'gecontracteerde' tandartsen, maar wel bij andere verzekeringen. Ik zit dus denk ik wel goed.

Maar ik blijf het onoverzichtelijk vinden zo. De normale tarieven leken mij ook de grote verandering na 2012, misschien moeten anderen het nog verwerken?
pi_120673370
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 16:00 schreef eight het volgende:
Hoe zit eigenlijk met automatische incasso's bij verzekeraars als je nu overstapt?
Wordt je meteen verplicht om hun te machtigen of kun je nog steeds kiezen voor acceptgiro?
Dit verschilt per verzekeraar. Bij veel is het verplicht om akkoord te gaan met een automatische incasso als je kiest voor maandbetaling. Ik ben overgestapt naar Zilveren Kruis en die bieden een acceptgiro bij maandbetaling. Vind ik altijd wel handig, betaal ik het gelijk als de zorgtoeslag binnenkomt.

@Thomas
Je polis + polisvoorwaarden + zorgpas ontvang je per post.
pi_120674871
Nog iemand die wil overstappen naar Zekur? Stuur even een pm, dan kunnen we beiden 12,50 verdienen.

Zie: https://www.zekur.nl/verz(...)deel/verdien-e-12-50
pi_120676897
quote:
17s.gif Op zondag 23 december 2012 16:02 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Daar zit ik dus ook nog mee want ik wil gewoon heel graag bij mn huidige tandarts blijven en dan ook nog een vraag over mn anticonceptie, wil overstappen naar CZdirect. Hebben ze een handige chat, wil ik die openen doet hij het niet (op een werkdag). Zucht :P Morgen maar even bellen of mailen dan.
Je kunt gewoon naar iedere tandarts gaan die je wilt bezoeken. Heel weinig tandartsen zijn gecontracteerd (ivm met de vrije tandartstarieven dit jaar - ze wilden zich niet houden aan de vastgestelde maxima van de zorgverzekeraars). Bij CZ kun je in ieder geval naar iedere tandarts (ivm coulanceregeling, die ook volgend jaar geldt). Enige nadeel is dat je de nota moet voorschieten, maar dat is dus bij bijna alle tandartsen/verzekeraars.
pi_120678108
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 december 2012 18:26 schreef Sloggi het volgende:
Fysiotherapie zit sinds 2011 niet meer in het basispakket, alleen voor chronisch zieken.
Zelfs dat eigenlijk niet, dat is pas vanaf de 21ste behandeling en dan ook alleen als je chronische aandoening op een erg beperkte lijst staat. Ik kan dus gewoon mooi zelf dokken.
pi_120680428
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 17:45 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Zelfs dat eigenlijk niet, dat is pas vanaf de 21ste behandeling en dan ook alleen als je chronische aandoening op een erg beperkte lijst staat. Ik kan dus gewoon mooi zelf dokken.
Daar komt nog eens bij dat wanneer je vanaf de 21ste behandeling recht hebt op vergoeding vanuit de basis, je mogelijk ook eerst nog je eigen risico moet opmaken als je dat nog niet hebt gedaan tegen die tijd.
pi_120685320
Wat denken jullie: kan ik nog voor 31 december voor heel 2013 betalen als ik morgen een verzekering bij FBTO aanvraag?
జ్ఞ‌ా
pi_120689194
quote:
@Thomas
Je polis + polisvoorwaarden + zorgpas ontvang je per post.
Ah bedankt.

Ik ben net thuis (op mijn kamer) en moest even alles goed doorzoeken, maar ik heb wat post weten te onderscheppen. Volgens mij is een aantal huisgenoten er met hun moddervoeten overheen gegaan en heb ik het dus gemist. Ziet er niet alsof het er net ligt. Ga het zo even doornemen.

Bespaar ik toch weer bijna ¤25,- per maand. Ik kom van VGZ met ¤135 ongeveer. Heb wel wat extra fysio erbij omdat ik flink ben gaan sporten.
  zondag 23 december 2012 @ 22:20:30 #181
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120692916
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 17:45 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Zelfs dat eigenlijk niet, dat is pas vanaf de 21ste behandeling en dan ook alleen als je chronische aandoening op een erg beperkte lijst staat. Ik kan dus gewoon mooi zelf dokken.
huh? Anderzorg jong vergoedt toch echt 9 behandelingen.
Niet meer actief op Fok!
pi_120693410
In de basisverzekering? Heel vreemd, dat is alleen als je nog geen 18 bent. En basisverzekering is overal gelijk. Dat lijkt me toch om een aanvullende verzekering te gaan.
pi_120695087
Aangezien zowat m´n gehele kenniskring op PNOzorg terecht komt qua prijs-kwaliteit en ik hem hier vrijwel niet voorbij heb zien komen: Zie ik iets over het hoofd wat betreft PNOzorg? Addertjes onder het gras?
I was an atheist until I realized I was God
  zondag 23 december 2012 @ 23:43:22 #184
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120698528
quote:
5s.gif Op zondag 23 december 2012 20:14 schreef µ het volgende:
Wat denken jullie: kan ik nog voor 31 december voor heel 2013 betalen als ik morgen een verzekering bij FBTO aanvraag?
Bel FBTO eventjes op morgen, dan hoor je het antwoord vanzelf. :)
Sommige verzekeraars geven korting bij directe betaling van het volledig verschuldigde bedrag, andere niet, de enige manier om daar achter te komen is om ze eventjes te bellen.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120699043
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 23:43 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Bel FBTO eventjes op morgen, dan hoor je het antwoord vanzelf. :)
Sommige verzekeraars geven korting bij directe betaling van het volledig verschuldigde bedrag, andere niet, de enige manier om daar achter te komen is om ze eventjes te bellen.
Was ik inderdaad van plan.
జ్ఞ‌ా
  zondag 23 december 2012 @ 23:53:57 #186
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120699054
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 19:01 schreef Moogwai10 het volgende:
Probleem is dat ze een beetje 'van de oude stempel' is en dus alleen maar voor zekerheid wil gaan.

Maar ik zal maandag wel even vergoedingenoverzicht halen voor haar bij Zorg en Zekerheid en dan even duidelijk uitleggen dat veel van die aanvullende verzekeringen geldklopperij zijn en alleen maar inspelen op 'angsten' m.b.t. de gezondheid.
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 19:03 schreef Ambrosius het volgende:
Geldt voor veel 'oudere' mensen, niet overstappen en plat verzekeren. Daar verdienen de verzekeraars lekker aan.
Klopt als een zwerende vinger.
De verzekeraarsmaatschappijen halen ongeveer 80% van hun jaarlijkse miljoenen/miljarden-winsten uit aanvullende verzekeringen, puur gebaseerd op onwetendheid c.q. 'angst' bij een hele hoop minder-bij-de-handte verzekeringsnemers... heel vaak ouderen, inderdaad.

Ik probeer ieder jaar weer ook mijn ouders weer te overtuigen dat ze ongelooflijk oververzekerd zijn en op die manier alleen maar bijdragen aan de bonussen van de verzekeringsmaffia :{

Moogwai, ik hoop dat je er in slaagt om je moeder te overtuigen! :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120699096
Dit is de eerste keer dat ik zelf de vergelijking maak. Zit te twijfelen om voor de max. eigen risico te gaan.

Kunnen jullie helpen? Doen of niet? Als ik in het ziekenhuis beland heb ik het geld om de 350+500=850 te betalen...
జ్ఞ‌ా
pi_120699160
Wie zijn hier eigenlijk 'minimaal' verzekerd? Geen aanvulling en volledig eigen risico? Ik zou graag weten wat de redenatie hier achter is :s).
జ్ఞ‌ా
pi_120699182
quote:
3s.gif Op zondag 23 december 2012 23:54 schreef µ het volgende:
Dit is de eerste keer dat ik zelf de vergelijking maak. Zit te twijfelen om voor de max. eigen risico te gaan.

Kunnen jullie helpen? Doen of niet? Als ik in het ziekenhuis beland heb ik het geld om de 350+500=850 te betalen...
Wat bespaar je maandelijks?
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_120699185
quote:
3s.gif Op zondag 23 december 2012 23:54 schreef µ het volgende:
Dit is de eerste keer dat ik zelf de vergelijking maak. Zit te twijfelen om voor de max. eigen risico te gaan.

Kunnen jullie helpen? Doen of niet? Als ik in het ziekenhuis beland heb ik het geld om de 350+500=850 te betalen...
Doen dan. Als je niet verwacht ca. 600 euro aan kosten te gaan maken, loont het: 350+250 aan minder premie.
sig verwijderd door FA
pi_120699224
quote:
14s.gif Op zondag 23 december 2012 23:56 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Wat bespaar je maandelijks?
Per jaar heb ik het hier: ¤ 249.96.

Je zou wel gek zijn om het niet te doen volgens mij.
జ్ఞ‌ా
pi_120699422
De tering, het kwartje valt. Opeens wordt een '¤ 4.17' maandelijkse korting voor +100 eigen risico duidelijk. Dacht dat het een willekeurig getal was, maar ¤4.17*12 is 50 euro :'). Dus je betaalt de helft van de verhoging op het eigen-risicobedrag jaarlijks als kosten.

Toch goed om dit allemaal eens in een spreadsheet te zetten :+.
జ్ఞ‌ా
  maandag 24 december 2012 @ 00:05:52 #193
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120699685
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2012 23:56 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Doen dan. Als je niet verwacht ca. 600 euro aan kosten te gaan maken, loont het: 350+250 aan minder premie.
Het is heel simpel: ben je (redelijk) gezond, verwacht je geen grote kosten qua ziekenhuisopnames in de nabije toekomst (NB: dat houdt dus onder meer in dat je geen gevaarlijke sporten e.d. beoefent), EN heb je een redelijk bedragje aan spaargeld op de bank - zet dan dat eigen risico op het maximaal toegestane bedrag, oftwel 850 euro.

Scheelt je ongeveer 15-20 euro per maand aan premie, kan behoorlijk oplopen dus over de jaren dat je niks claimt. :Y
Nog verstandiger: stop dat uitgespaarde geld aan premies in een spaarrekening. Kan behoorlijk oplopen in de loop der jaren, en het is prettig als je dus een potje hebt, mocht je ooit iets 'naars' overkomen.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120699950
Slimme om het apart te zetten inderdaad. En bedankt voor de verificatie van mijn ideeen ;).

Tandartsverzekering werkt nu weer net andersom (vergoedt tot het verzekerde bedrag in plaats van vanaf het eigen risico). Da's even omschakelen in mijn hoofd.

Komt er in ieder geval op neer dat een tandartsverzekering mij ¤91.80 per jaar kost. Alle kosten tussen de ¤91.80 en ¤150 zijn winst, alles buiten die 'band' is verlies.

Zie ik dat goed?
జ్ఞ‌ా
  maandag 24 december 2012 @ 00:16:04 #195
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120700133
quote:
2s.gif Op zondag 23 december 2012 23:55 schreef µ het volgende:
Wie zijn hier eigenlijk 'minimaal' verzekerd? Geen aanvulling en volledig eigen risico? Ik zou graag weten wat de redenatie hier achter is :s).
Ik.
Heel simpel: in 45 jaar tijd *1* keer een ziekenhuis van binnen gezien (en dan niet voor een bezoekje, bedoel ik ;)). Volledig gezond, doe niet aan gevaarlijke sporten (behalve mijn jaarlijkse skivakantie, maar daar sluit ik een aanvullende module bij mijn doorlopende reisverzekering voor af). Heb wel een chronische kwaal (asthma), maar de (beperkte) medicijnkosten kan ik prima zelf dokken en blijven beneden de grens van het verplichte eigen risico wat ik dus sowieso al zelf moet betalen.

Aanvullend verzekeren heb ik vanaf het eerste begin van dit systeem onzin gevonden. Zoals al gezegd, ik ben redelijk gezond, heb geen fysiotherapie nodig, en geloof niet in alternatieve nonsens-'geneeskunde'. Mocht ik ooit psychotherapie nodig hebben, dan kan ik dat prima betalen vanuit mijn spaargeld - ALS dat al gebeurt.
Ik ga eens in de drie jaar naar de tandarts om de boel te laten controleren, en als er iets mis blijkt te zijn, betaal ik dat gewoon uit eigen zak. De score over de afgelopen 10 jaar: drie keer controle + gebitsreiniging + wat kleinigheidjes. Geen tandartsverzekering die tegen die 'kosten' op kan...

Bril? Ja ik ben inmiddels aan de leesbril. Die dingen liggen voor een eurootje of vijf in stapels bij de Hema enzovoorts. Ga ik me dus ook echt niet voor verzekeren. :P

[ Bericht 3% gewijzigd door HetKlusKonijn op 24-12-2012 00:25:02 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120702568
Goeie genade. Het loont best dit goed uit te rekenen. Morgen maar eens kiezen, maar gezien mijn gezondheid en leeftijd denk ik dat ik ga voor maximaal eigen risico en niets aanvullends.

Nu slapen, twee uur later dan gedacht. Bedankt voor de input.
జ్ఞ‌ా
  maandag 24 december 2012 @ 02:32:03 #197
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120705218
quote:
2s.gif Op maandag 24 december 2012 01:06 schreef µ het volgende:
Goeie genade. Het loont best dit goed uit te rekenen. Morgen maar eens kiezen, maar gezien mijn gezondheid en leeftijd denk ik dat ik ga voor maximaal eigen risico en niets aanvullends.

Nu slapen, twee uur later dan gedacht. Bedankt voor de input.
Zeer de moeite waard!
En dat is nou net waar de verzekeringsmaatschappijen dus niet vanuit gaan dat je dat dus ook doet!

Waar dacht je dat die torenhoge winsten van die clubs anders vandaan kwamen?
Wees de slimste, oftewel, REKEN UIT wat in jouw geval het beste uitkomt, en laat je geen angstpsychotische flauwekul-geinspireerde aanvullende verzekeringen aanpraten. ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door HetKlusKonijn op 24-12-2012 02:37:18 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  maandag 24 december 2012 @ 07:03:52 #198
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120707188
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 22:26 schreef Doedezemaar het volgende:
In de basisverzekering? Heel vreemd, dat is alleen als je nog geen 18 bent. En basisverzekering is overal gelijk. Dat lijkt me toch om een aanvullende verzekering te gaan.
nee, aanvullend ;) misverstandje!
Niet meer actief op Fok!
  maandag 24 december 2012 @ 07:06:51 #199
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120707195
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 02:32 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Zeer de moeite waard!
En dat is nou net waar de verzekeringsmaatschappijen dus niet vanuit gaan dat je dat dus ook doet!

Waar dacht je dat die torenhoge winsten van die clubs anders vandaan kwamen?
Wees de slimste, oftewel, REKEN UIT wat in jouw geval het beste uitkomt, en laat je geen angstpsychotische flauwekul-geinspireerde aanvullende verzekeringen aanpraten. ;)
verschil anderzorg fbto blijkt voor mij 415 euro te zijn in het voordeel van fbto :P loont dus echt om het uit te rekenen idd.

Volgend jaar ga ik waarschijnlijk wel naar anderzorg omdat ik dan geen dure tandartsbehandelingen verwacht en anderzorg jong een leuk pakket vind :Y
Niet meer actief op Fok!
pi_120708052
Even ter check: ik verwacht komend jaar weer een boel Fysiobezoeken, dus iets aanvullends haal ik er zeker wel uit.

Qua eigen risico: ik heb begin van dit jaar al in ieder geval ¤164 die ik weet dat onder m'n eigen risico valt. Misschien wordt t wel 2x 164. Verder slik ik ook medicijnen die ok van het ER af gaan. Ik zit nu te twijfelen of ik het ER niet verder zal verhogen, want met deze verwachte kosten ga ik niet boven die ¤350 uit komen. Ik ben wel een brokkenpiloot, maar verder is het met name ziekenhuis dat onder je ER valt toch?
pi_120710405
Ik ga denk ik voor AnderZorg. 840 euro per jaar ^O^.
జ్ఞ‌ా
pi_120710564
quote:
Moogwai, ik hoop dat je er in slaagt om je moeder te overtuigen! :)
No worries, dat gaat zeker lukken. ;)
pi_120710642
quote:
2s.gif Op zondag 23 december 2012 23:55 schreef µ het volgende:
Wie zijn hier eigenlijk 'minimaal' verzekerd? Geen aanvulling en volledig eigen risico? Ik zou graag weten wat de redenatie hier achter is :s).
Ben zelf een tijdje echt minimaal verzekerd geweest en dat heeft me toen een hoop centen bespaard! Inmiddels echter chronisch ziek (reuma) met prijzige medicatie + reumatoloogbezoek, dus ER staat op ¤ 350,-, maar aanvullende verzekeringen komen er bij bij mij lekker nog steeds niet in hoor! :P
pi_120710785
Of ik dit jaar nog kan betalen; nee dus.

Elmar: Welkom op de chat van AnderZorg. Ik ben Elmar, waar kan ik u mee helpen?

Bezoeker: Hallo Elmar, ik wil graag weten of het moglijk is dit jaar nog de volledige premie van de zorgverzekering 2013 te betalen als ik deze vandaag aanvraag.
Elmar: Hallo. Ik ben bang dat het niet meer gaat lukken. Alle betaal opdrachten zijn inmiddels al naar de bank gestuurd,
Bezoeker: Oei, jammer. Wanneer is dit geweest? Dan weet ik dat voor volgend jaar
Elmar: Midden vorige week is de overdracht geweest.
Bezoeker: Okee, dan weet ik genoeg, bedankt!
జ్ఞ‌ా
  maandag 24 december 2012 @ 11:12:41 #205
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_120710867
quote:
3s.gif Op maandag 24 december 2012 11:09 schreef µ het volgende:
Of ik dit jaar nog kan betalen; nee dus.

Elmar: Welkom op de chat van AnderZorg. Ik ben Elmar, waar kan ik u mee helpen?

Bezoeker: Hallo Elmar, ik wil graag weten of het moglijk is dit jaar nog de volledige premie van de zorgverzekering 2013 te betalen als ik deze vandaag aanvraag.
Elmar: Hallo. Ik ben bang dat het niet meer gaat lukken. Alle betaal opdrachten zijn inmiddels al naar de bank gestuurd,
Bezoeker: Oei, jammer. Wanneer is dit geweest? Dan weet ik dat voor volgend jaar
Elmar: Midden vorige week is de overdracht geweest.
Bezoeker: Okee, dan weet ik genoeg, bedankt!
Ik kan het bij Turien/VGZ wel en dan betaal ik het bedrag pas eind januari 2013 (met 3% korting).
pi_120710873
quote:
Toch goed om dit allemaal eens in een spreadsheet te zetten :+.
Is zeker een goed plan. ^O^

Heb zelf ook zo'n spreadsheet gemaakt.

Vooral bij tandheelkundige behandelingen kan je dan heel mooi zien wat het max. te behalen voordeel is m.b.t. te betalen premie vs. maximaal terug te ontvangen bedrag.

Even een knip-plak van Interpolis:

Omschrijving/Verzekerd bedrag/Max. voordeel (=ingelegde premie minus maximaal terug te ontvangen bedrag)

GebitActief 1 ster (75% vergoed) ¤ 225,- 16,77
GebitActief 2 sterren (75% vergoed) ¤ 450,- 135,03
GebitActief 3 sterren (75% vergoed) ¤ 900,- 332,28
GebitActief 4 sterren (100% vergoed) ¤ 1150,- 348,93

Mijn conclusie is dat je met name bij het verzekerde bedrag van ¤ 225,- (die volgens mij juist het meeste wordt gekozen!), nagenoeg geen premievoordeel hebt.
pi_120711033
nvm
pi_120711082


[ Bericht 100% gewijzigd door joepvd op 24-12-2012 11:21:14 ]
pi_120711130
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 11:12 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Ik kan het bij Turien/VGZ wel en dan betaal ik het bedrag pas eind januari 2013 (met 3% korting).
Ik wilde eigenlijk voor 1 jan 2013 betaald hebben. Is voordelig voor de belastingdienst.
జ్ఞ‌ా
pi_120711162
Whehe:


Bij Anderzorg hebben we geen medische selectie. Ook niet voor de aanvullende verzekering. Heb je een chronische rechter tennisarm en is het te beschamend om te vertellen waar je die van gekregen hebt? Geen probleem, wij willen het niet eens weten!

_O-.
జ్ఞ‌ా
pi_120711249
quote:
2s.gif Op maandag 24 december 2012 11:22 schreef µ het volgende:

[..]

Ik wilde eigenlijk voor 1 jan 2013 betaald hebben. Is voordelig voor de belastingdienst.
Dan maak je het toch zelf over :?
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_120711356
quote:
14s.gif Op maandag 24 december 2012 11:27 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dan maak je het toch zelf over :?
Als dat kan, prima :s). Weet niet hoe dat werkt, mijn vader regelde het tot dit jaar ;).
జ్ఞ‌ా
pi_120711357
quote:
Bij Anderzorg hebben we geen medische selectie. Ook niet voor de aanvullende verzekering. Heb je een chronische rechter tennisarm en is het te beschamend om te vertellen waar je die van gekregen hebt? Geen probleem, wij willen het niet eens weten!
Prachtig ja, staat gewoon op hun website te lezen. :D
pi_120711393
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 11:31 schreef Moogwai10 het volgende:
[..]
Prachtig ja, staat gewoon op hun website te lezen. :D
Zet je adblocker uit, dan kan je weer 'echt' quoten ;).
జ్ఞ‌ా
  maandag 24 december 2012 @ 11:35:43 #215
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_120711472
Collectief via detacheerder, eigen riscio maxed out: ik betaal weer iets van 75/76euro.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_120711506
quote:
3s.gif Op maandag 24 december 2012 11:31 schreef µ het volgende:

[..]

Als dat kan, prima :s). Weet niet hoe dat werkt, mijn vader regelde het tot dit jaar ;).
Je weet niet hoe je geld overmaakt? (hoe kom je dan in hemelsnaam aan meer dan 20.000 euro aan vermogen?)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_120711625
quote:
14s.gif Op maandag 24 december 2012 11:36 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je weet niet hoe je geld overmaakt? (hoe kom je dan in hemelsnaam aan meer dan 20.000 euro aan vermogen?)
Geld overmaken moet wel lukken ja :') :+ :D.

Weet alleen niet of de rekening nog dit jaar komt.
జ్ఞ‌ా
pi_120712129
quote:
2s.gif Op maandag 24 december 2012 11:40 schreef µ het volgende:

[..]

Geld overmaken moet wel lukken ja :') :+ :D.

Weet alleen niet of de rekening nog dit jaar komt.
Als je dat nou vraagt op Anderzorgchat geven ze je vast wel een rekeningnummer waar je heen mag sturen.. :)

Overigens wel raar dat ze die optie niet meteen gaven.. Scheelt toch weer een klant
  maandag 24 december 2012 @ 12:19:18 #219
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_120713119
quote:
2s.gif Op maandag 24 december 2012 11:22 schreef µ het volgende:

[..]

Ik wilde eigenlijk voor 1 jan 2013 betaald hebben. Is voordelig voor de belastingdienst.
Was ik alweer vergeten. Ik maak het nu ook zelf over.
pi_120713736
Volgens Gratiz.nl: Alleen tijdens de Kerstdagen (25 en 26 december) ontvang je gratis een Bol.com bon ter waarde van maar liefst ¤ 50,-!
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_120714387
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 12:38 schreef secondant het volgende:
Volgens Gratiz.nl: Alleen tijdens de Kerstdagen (25 en 26 december) ontvang je gratis een Bol.com bon ter waarde van maar liefst ¤ 50,-!
Zie ik neregns terug?
జ్ఞ‌ా
pi_120714813
quote:
2s.gif Op maandag 24 december 2012 12:57 schreef µ het volgende:

[..]

Zie ik neregns terug?
Kerst is morgen misschien dan pas zichtbaar?
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
  maandag 24 december 2012 @ 13:09:33 #223
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_120714824
Weet iemand wat je kan met 1750 punten bij shopkorting.nl? Is dat direct om te zetten in harde euro's? Ik wil via hun een zorgverzekering bij anderzorg afsluiten. Of weet iemand een goedkopere verzekering dan 72,25 euro/maand? Ik zoek geen enkele aanvullende module en max eigen risico. :)
pi_120715022
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 13:09 schreef Hi_flyer het volgende:
Weet iemand wat je kan met 1750 punten bij shopkorting.nl? Is dat direct om te zetten in harde euro's? Ik wil via hun een zorgverzekering bij anderzorg afsluiten. Of weet iemand een goedkopere verzekering dan 72,25 euro/maand? Ik zoek geen enkele aanvullende module en max eigen risico. :)
Indien student -> Zilverenkruis circa 63 euro per maand inclusief 1 ster aanvullende verzekering.
  maandag 24 december 2012 @ 13:16:27 #225
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_120715097
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 13:14 schreef xminator het volgende:

[..]

Indien student -> Zilverenkruis circa 63 euro per maand inclusief 1 ster aanvullende verzekering.
Helaas, geen student meer. Checken ze dat?
pi_120715156
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 13:16 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Helaas, geen student meer. Checken ze dat?
Dat zou ik niet weten/durven te zeggen. Je moet ook nieuwe klant zijn wil je voor 63 eypo per maand de zorgverzekering gebruiken.
pi_120715317
Net anderzorg even gevraagd naar de actie en of ik zelf kan overmaken.
జ్ఞ‌ా
pi_120717454
quote:
2s.gif Op maandag 24 december 2012 13:22 schreef µ het volgende:
Net anderzorg even gevraagd naar de actie en of ik zelf kan overmaken.
en wat wat de reactie?
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_120718303
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 13:17 schreef xminator het volgende:

[..]

Dat zou ik niet weten/durven te zeggen. Je moet ook nieuwe klant zijn wil je voor 63 eypo per maand de zorgverzekering gebruiken.
Hoe kom jij uit op 63 euro per maand?
pi_120718342
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 14:50 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Hoe kom jij uit op 63 euro per maand?
Geld terug actie van ZK zelf en een andere site geloof ik :)
  maandag 24 december 2012 @ 14:52:05 #231
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_120718352
Zo, uiteindelijk bij anderzorg afgesloten voor 69,35/maand/persoon. :)
pi_120718365
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 14:51 schreef elby1988 het volgende:

[..]

Geld terug actie van ZK zelf en een andere site geloof ik :)
Oei dan is het wel een goede deal! Welke site?
pi_120720319
Ik ben afgelopen twee weken drie keer bij een fysiotherapeut geweest. Ik was al bang voor de rekening, omdat ik mijzelf minimaal verzekerd heb.

Nu kreeg ik zonet een acceptgiro van Zilveren Kruis of ik mijn zorgverzekering voor volgend jaar wil betalen.
Blijkt dat ik dit jaar ook al een aanvullende verzekering had. Die aanvullende verzekering had ik bij zilveren kruis (met fysio), de basisverzekering bij anderzorg. Kan dit uberhaupt? En zoja, dan ben ik dus gewoon voor de fysio verzekerd?
  maandag 24 december 2012 @ 16:09:54 #234
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_120721355
quote:
14s.gif Op maandag 24 december 2012 11:36 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Je weet niet hoe je geld overmaakt? (hoe kom je dan in hemelsnaam aan meer dan 20.000 euro aan vermogen?)
Als je niet weet hoe je het er af haalt ga je wel naar de 20.000 :P
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 24 december 2012 @ 16:19:52 #235
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120721770
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 15:45 schreef Droplollie het volgende:
Ik ben afgelopen twee weken drie keer bij een fysiotherapeut geweest. Ik was al bang voor de rekening, omdat ik mijzelf minimaal verzekerd heb.

Nu kreeg ik zonet een acceptgiro van Zilveren Kruis of ik mijn zorgverzekering voor volgend jaar wil betalen.
Blijkt dat ik dit jaar ook al een aanvullende verzekering had. Die aanvullende verzekering had ik bij zilveren kruis (met fysio), de basisverzekering bij anderzorg. Kan dit uberhaupt? En zoja, dan ben ik dus gewoon voor de fysio verzekerd?
yep dat kan. Heb je de aanvullende vorig jaar niet opgezegd?
Niet meer actief op Fok!
pi_120721881
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 14:25 schreef secondant het volgende:
[..]
en wat wat de reactie?
Chat was niet beschikbaar; ik wacht op een antwoord per mail.
జ్ఞ‌ా
  maandag 24 december 2012 @ 16:25:37 #237
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_120722029
quote:
2s.gif Op maandag 24 december 2012 16:22 schreef µ het volgende:

[..]

Chat was niet beschikbaar; ik wacht op een antwoord per mail.
Ben benieuwd of mijn wijziging naar jaarbetaling nog is meegenomen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_120722050
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2012 16:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

yep dat kan. Heb je de aanvullende vorig jaar niet opgezegd?
Ik was geswitcht en ging ervan uit dat de nieuwe verzekeraar mijn vorige (aanvullende) verzekering op zou zeggen. Is dus niet gebeurd.

Komt mij heel goed uit, want: 3 x fysio is ongeveer 100 euro.
Beter Af Plus polis is 12 euro voor een jaar.

Nadeel is dat ik nu niet de welkomstbonus krijg van 75 euro bij Zilveren Kruis.

Ik blijf nu gewoon bij Anderzorg en hou de aanvullende verzekering van Zilveren Kruis.
Is voor mij de goedkoopste oplossing.
  maandag 24 december 2012 @ 17:08:18 #239
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120724069
Anderzorg jong vergoedt ook 9 keer fysio hè, voor 111 in de maand.
Niet meer actief op Fok!
pi_120727188
Weet iemand via welke site je het best een zilveren kruis verzekering kan afsluiten? 63 euro per maand klinkt prima namelijk!
pi_120727320
quote:
10s.gif Op maandag 24 december 2012 18:10 schreef Ludacriss het volgende:
Weet iemand via welke site je het best een zilveren kruis verzekering kan afsluiten? 63 euro per maand klinkt prima namelijk!
Zie pm
pi_120727584
quote:
14s.gif Op maandag 24 december 2012 18:13 schreef xminator het volgende:

[..]

Zie pm
Top! Bedankt voor de moeite!
pi_120728243
quote:
5s.gif Op zondag 23 december 2012 22:49 schreef kastanova het volgende:
Aangezien zowat m´n gehele kenniskring op PNOzorg terecht komt qua prijs-kwaliteit en ik hem hier vrijwel niet voorbij heb zien komen: Zie ik iets over het hoofd wat betreft PNOzorg? Addertjes onder het gras?
Iemand?
I was an atheist until I realized I was God
pi_120729308
quote:
11s.gif Op maandag 24 december 2012 18:38 schreef kastanova het volgende:

[..]

Iemand?
Die premies zijn veels te hoog. Wat hebben zij of wat heb jij ingevuld?
En waarom is prijs-kwaliteit goed?
pi_120729870
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 19:04 schreef Eppie_NL het volgende:

[..]

Die premies zijn veels te hoog. Wat hebben zij of wat heb jij ingevuld?
En waarom is prijs-kwaliteit goed?
Omdat het de enige maatschappij is met een prijs/kwaliteit score van 100% op Independer? :@.

Heb het basispakket zonder aanvullingen. Alleen de tandarts volle bak aangezien ik onderhoud verwacht: Maandpremie van 140,74
I was an atheist until I realized I was God
  maandag 24 december 2012 @ 19:20:45 #246
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_120729936
Ben overgestapt van Besured naar ZK en heb zojuist mijn laatste premie aan Besured betaald. ZK zou de overstap regelen en heb inmiddels mijn poliskaart, polisblad etc. in huis.
Kan ik nu nog zorgeloos het nieuwe jaar in wat betreft mijn zorgverzekering?
pi_120730673
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 19:19 schreef kastanova het volgende:

[..]

Omdat het de enige maatschappij is met een prijs/kwaliteit score van 100% op Independer? :@.

Heb het basispakket zonder aanvullingen. Alleen de tandarts volle bak aangezien ik onderhoud verwacht: Maandpremie van 140,74
Als ik jou was zou ik me niet zo blind staren op de zogenaamde prijs/kwaliteit score van 100%.

Wat moet de tandarts allemaal gaan doen dan? En hoeveel zal dit moeten kosten?
  maandag 24 december 2012 @ 19:46:29 #248
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120731115
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 19:19 schreef kastanova het volgende:

[..]

Omdat het de enige maatschappij is met een prijs/kwaliteit score van 100% op Independer? :@.

Heb het basispakket zonder aanvullingen. Alleen de tandarts volle bak aangezien ik onderhoud verwacht: Maandpremie van 140,74
Dat kan wel goedkoper. Zoals Eppie al vraagt: wat denk je kwijt te zijn aan tandartskosten?
Max 750 euro: ga naar FBTO en neem de tandmodule met een maximale vergoeding. In januari laat je aan je gebit sleutelen en per 1 februari zet je de module weer uit, zodat het je maar 36 euro gekost heeft.
Niet meer actief op Fok!
pi_120731231
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 19:36 schreef Eppie_NL het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik me niet zo blind staren op de zogenaamde prijs/kwaliteit score van 100%.

Wat moet de tandarts allemaal gaan doen dan? En hoeveel zal dit moeten kosten?
Nog onbekend, maar de gemiddelde tandartsrekening kennende ga ik toch voor zekerheid en dat houdt in maximaal verzekeren.
I was an atheist until I realized I was God
pi_120731472
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 19:19 schreef kastanova het volgende:

[..]

Omdat het de enige maatschappij is met een prijs/kwaliteit score van 100% op Independer? :@.

Heb het basispakket zonder aanvullingen. Alleen de tandarts volle bak aangezien ik onderhoud verwacht: Maandpremie van 140,74
Wat is je eigen risico dan voor de basisverzekering? Aanvullende verzekeringen tellen daar niet voor.
pi_120731587
quote:
3s.gif Op maandag 24 december 2012 19:48 schreef kastanova het volgende:

[..]

Nog onbekend, maar de gemiddelde tandartsrekening kennende ga ik toch voor zekerheid en dat houdt in maximaal verzekeren.
Je verwacht onderhoud, maar kan niet zeggen wat?
Hoe kan je dan verwachten dat er onderhoud nodig is?
pi_120734160
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 19:20 schreef Vaatwastablet het volgende:
Ben overgestapt van Besured naar ZK en heb zojuist mijn laatste premie aan Besured betaald. ZK zou de overstap regelen en heb inmiddels mijn poliskaart, polisblad etc. in huis.
Kan ik nu nog zorgeloos het nieuwe jaar in wat betreft mijn zorgverzekering?
Lijkt mij wel. Moest je Besured nog van november 2012 betalen dan? Ze incasseren namelijk voor de maand daaropvolgend. Ik ben vrij snel overgestapt toen de nieuwe premies bekend waren en Besured heeft dus voor deze maand niet meer geïncasseerd. Als de incasso en jouw opzegging elkaar hebben gekruist moet je het ff storneren. Uiteindelijk krijg je het sowieso wel terug, maar als je daar niet op wilt wachten..
  maandag 24 december 2012 @ 21:36:29 #253
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120737569
quote:
14s.gif Op maandag 24 december 2012 11:24 schreef µ het volgende:
Whehe:


Bij Anderzorg hebben we geen medische selectie. Ook niet voor de aanvullende verzekering. Heb je een chronische rechter tennisarm en is het te beschamend om te vertellen waar je die van gekregen hebt? Geen probleem, wij willen het niet eens weten!

_O-.
Haha!

Puntje voor Anderzorg vanwege gevoel voor humor. :Y
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  maandag 24 december 2012 @ 21:53:53 #254
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_120738611
quote:
3s.gif Op maandag 24 december 2012 19:48 schreef kastanova het volgende:

[..]

Nog onbekend, maar de gemiddelde tandartsrekening kennende ga ik toch voor zekerheid en dat houdt in maximaal verzekeren.
Maar heb je dan ook een 'algemene' aanvullende verzekering moeten nemen om ubrhaupt een aanvullende tandartsverzekering te kunnen krijgen? Bij Turien/VGZ moet dat en daarom heb ik het niet gedaan hoewel ik wel tandartskosten verwacht.
pi_120739677
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 21:53 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Maar heb je dan ook een 'algemene' aanvullende verzekering moeten nemen om ubrhaupt een aanvullende tandartsverzekering te kunnen krijgen? Bij Turien/VGZ moet dat en daarom heb ik het niet gedaan hoewel ik wel tandartskosten verwacht.
Basisverzekering
(incl 8% korting)
¤ 100,74
(Eigen risico ¤ 0,-)

Tand Compleet
(incl 10% korting)
¤ 40,00
I was an atheist until I realized I was God
pi_120751208
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 21:53 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Maar heb je dan ook een 'algemene' aanvullende verzekering moeten nemen om ubrhaupt een aanvullende tandartsverzekering te kunnen krijgen? Bij Turien/VGZ moet dat en daarom heb ik het niet gedaan hoewel ik wel tandartskosten verwacht.
Daarom ben ik overgestapt naar een zorg verzekeraar die mij niet verplichte een aanvullende verzekering te nemen bij de tandarts verzekering en het scheelt aardig wat centjes ook :)
pi_120751454
Zo, op de valreep nog even overgestapt naar Ohra.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_120751657
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 10:32 schreef danos het volgende:
Zo, op de valreep nog even overgestapt naar Ohra.
Wel een collectiviteit erop gegooid neem ik aan?
pi_120751701
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 10:48 schreef Mallet het volgende:

[..]

Wel een collectiviteit erop gegooid neem ik aan?
Sure :)
Even a broken clock is right twice a day.
pi_120751733
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2012 10:51 schreef danos het volgende:

[..]

Sure :)
Ze hebben best veel "open collectieven" die je er zo op kan gooien.
OHRA Sterk Voordeel
Stichting Zorg voor Koopkracht
Donorpolis
One for One
pi_120751965
overstap geregeld! Zilveren kruis met nog 1 jaar studentenkorting :9
pi_120764689
Stap vandaag nog over en ontvang een Bol.com cadeaubon t.w.v. ¤ 50,-
http://www.anderzorg.nl/

Wel dus. Helaas gisteren overgestapt.
జ్ఞ‌ా
pi_120765484
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 10:10 schreef Sorella het volgende:

[..]

Daarom ben ik overgestapt naar een zorg verzekeraar die mij niet verplichte een aanvullende verzekering te nemen bij de tandarts verzekering en het scheelt aardig wat centjes ook :)
En daar komt dan nog bij dat VGZ een dure verzekeraar is. Overstappen naar een goedkopere die je niet verplicht om een aanvullende verzekering te nemen bij een tandartsverzekering scheelt je dubbel geld.
pi_120765687
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 december 2012 21:14 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

En daar komt dan nog bij dat VGZ een dure verzekeraar is. Overstappen naar een goedkopere die je niet verplicht om een aanvullende verzekering te nemen bij een tandartsverzekering scheelt je dubbel geld.
Bijv. De Friesland, CZ of ZK
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_120766486
*knip*
  woensdag 26 december 2012 @ 14:41:49 #266
392166 Verlaaguwvastelasten
Verlaag uw vaste lasten
pi_120784064
De actie van Anderzorg en de Gratis bol.com bon is uitsluitend nog vandaag geldig.
Zie voorwaarden:
De actie loopt van 25 december 2012 tot en met 26 december 2012. Indien na deze datum inschrijvingen worden ontvangen zal inschrijving als verzekerde tot stand komen, maar de bon t.w.v. ¤ 50,00 wordt niet uitgekeerd.
pi_120784658
Ik wil iets verifiëren m.b.t de Zorgpremie ongeacht of je nu aanvullend of basis
hebt.

Klopt het dat je eigen bijdrage altijd inhoudt dat al je rekeningen die je maakt voor
het aanschaffen van medicijnen(ongeacht of de arts dit voorschrijft) eerst onder je
eigen bijdrage vallen?

Dus stel ik heb gedurende het jaar de tandarts bezocht en fysio en medicijnen tegen
de griep en ik bij elkaar aan kosten +/- 500 euro gemaakt en ik wil dit bij mijn
zorgverzekeraar declareren deze de som maakt van 500 euro minus 350 euro
(eigen bijdrage) en dan het restbedrag al of niet vergoed(stel je hebt een aanvullende
verzekering van iets)

M.a.w. eerst dien je je eigen bijdrage op te maken alvorens er iets al of niet wordt
vergoed en het dus kan zijn dat als je een eigen bijdrage van 800 euro per maand
hebt je in dit geval dus helemaal niets terugkrijgt (500 euro kosten) daar het nog
binnen de grens van die eigen bijdrage(800 euro) valt.

Wie?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-12-2012 15:01:18 ]
  woensdag 26 december 2012 @ 15:18:12 #268
392166 Verlaaguwvastelasten
Verlaag uw vaste lasten
pi_120785180
Je hebt een eigen risico op de basis verzekering.
Standaard eigen risico is ¤ 350,-
De eerste 350 euro aan zorgkosten zijn dus voor eigen rekening.
Met uitzondering van:
Waar geldt het eigen risico niet voor
Voor bepaalde zorg hoef je niet zelf de eerste kosten te betalen. Het eigen risico geldt niet voor:
•Verzekerden jonger dan 18 jaar
•Kosten van de huisarts
•Kosten voor verloskundige zorg en kraamzorg
•Vergoedingen vanuit de aanvullende verzekering
•Tandartskosten voor verzekerden jonger dan 18 jaar
•Hulpmiddelen in bruikleen van thuiszorg
•Nacontrole levende orgaandonor (nier- of levertransplantatie)
•Ketenzorg. Dit is zorg waarbij verschillende zorgaanbieders samenwerken (bijvoorbeeld bij diabetes behandelingen)

Daarnaast kun je bij medicijnen nog een eigen bijdrag hebben. Dat is iets anders dan het eigen risico.
In sommige gevallen moet u bij medicijnen een eigen bijdrage betalen. Deze eigen bijdrage bestaat al enige tijd en geldt voor medicijnen die niet in het Geneesmiddelen Vergoeding Systeem (GVS) zijn opgenomen. Het gaat dan om een beperkt aantal medicijnen en het is mogelijk dat de eigen bijdrage voor sommige medicijnen verandert in 2013. U kunt hier zien of een bepaald medicijn volledig vergoed wordt en wat eventuele alternatieve merken voor hetzelfde medicijn zijn als er een eigen bijdrage wordt gevraagd.
pi_120785214
Dit klopt. Al geldt die eigen bijdrage niet voor de aanvullende zorgverzekering.
pi_120785882
Definitief overgestapt naar Promovendum, zit dit jaar nog bij m'n oude werkgever (Ditzo), maar die had ik zelf al lang geleden opgezegd...
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_120788093
Overgestapt naar CZdirect basisverzekering en eigen risico van 850 euro.

72.50 euro per maand.

Goedkoper was er niet.
pi_120788224
quote:
6s.gif Op woensdag 26 december 2012 17:01 schreef DeRakker. het volgende:
Overgestapt naar CZdirect basisverzekering en eigen risico van 850 euro.

72.50 euro per maand.

Goedkoper was er niet.
Waarom niet AnderZorg gedaan? 72,25 en als je je vandaag nog aanmeldt een cadeaubon van 50 euro van bol.com.
pi_120788336
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 17:06 schreef Mallet het volgende:

[..]

Waarom niet AnderZorg gedaan? 72,25 en als je je vandaag nog aanmeldt een cadeaubon van 50 euro van bol.com.
Ben ik niet tegengekomen bij independer.
Heb me trouwens al eerder aangemeld dus weet niet of dit nog zon actie is een week ervoor ofzo.
pi_120788408
quote:
6s.gif Op woensdag 26 december 2012 17:10 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ben ik niet tegengekomen bij independer.
Heb me trouwens al eerder aangemeld dus weet niet of dit nog zon actie is een week ervoor ofzo.
Ja alleen als je gisteren of vandaag over zou stappen.

Independer is niet zo independent als je misschien denkt..
pi_120788425
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 17:13 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ja alleen als je gisteren of vandaag over zou stappen.

Independer is niet zo independent als je misschien denkt..
Ja precies en ik had het al 1 of 2 weken geleden geregeld.. dus toen was deze actie er nog niet.
pi_120788432
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 14:51 schreef elby1988 het volgende:

[..]

Geld terug actie van ZK zelf en een andere site geloof ik :)
Welke site?
pi_120796595
Ik heb een vraagje hopelijk kunnen jullie mij helpen :) . Via Independer heb ik als dekking aangegeven dat ik EUR 150 aan lenzen wil declareren. Hun adviseren mij:
Zilveren Kruis Achmea (ISO/LSVb)
Beter Af Selectief Polis Studenten
Beter Af Plus Polis 2 sterren + Beter Af Extra Pakket Studenten + Beter Af Tandarts Polis 1 ster Studenten

Bij voorwaarden zie ik inderdaad EUR 150 bij lenzen, maar de Beter Af Plus Polis 2 sterren vergoed maar EUR 100.

Ik weet bijna zeker dat de EUR 150 een type foutje is :( :(

Dacht ik eindelijk DE zorgverzekering te hebben gevonden..

my question: zijn er hier lenzendragers/brillen dragers die een leuk verzekering hebben gevonden :@ ?
pi_120796674
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 22:25 schreef _Twinkle het volgende:
Ik heb een vraagje hopelijk kunnen jullie mij helpen :) . Via Independer heb ik als dekking aangegeven dat ik EUR 150 aan lenzen wil declareren. Hun adviseren mij:
Zilveren Kruis Achmea (ISO/LSVb)
Beter Af Selectief Polis Studenten
Beter Af Plus Polis 2 sterren + Beter Af Extra Pakket Studenten + Beter Af Tandarts Polis 1 ster Studenten

Bij voorwaarden zie ik inderdaad EUR 150 bij lenzen, maar de Beter Af Plus Polis 2 sterren vergoed maar EUR 100.

Ik weet bijna zeker dat de EUR 150 een type foutje is :( :(

Dacht ik eindelijk DE zorgverzekering te hebben gevonden..

my question: zijn er hier lenzendragers/brillen dragers die een leuk verzekering hebben gevonden :@ ?
Volgens mij klopt die 150 wel.

Je krijgt extra vergoeding vanwege "Beter Af Extra Pakket Studenten".

quote:
Wij bieden vergoedingen waar je als student echt iets aan hebt:
Je krijgt de complete basisverzekering met onder andere een vergoeding voor huisarts, geneesmiddelen, anticonceptie en ziekenvervoer
Je krijgt extra vergoeding voor brillen en contactlenzen
Je krijgt ¤ 240,- extra vergoeding voor alternatieve geneeswijzen of geneesmiddelen
Je krijgt bij een aanvullende verzekering (2 sterren) tot ¤ 115,- vergoed voor een cursus stoppen met roken of alcohol
Zie ook:
http://www.studentengoedv(...)aPakketStudenten.pdf

[ Bericht 3% gewijzigd door Eppie_NL op 26-12-2012 22:38:39 ]
  donderdag 27 december 2012 @ 08:50:24 #280
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120808442
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 17:13 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ja alleen als je gisteren of vandaag over zou stappen.

Independer is niet zo independent als je misschien denkt..
totaal niet zelfs. Leuk voor een eerste indruk maar het loont om verder te kijken dan de top 3. Er is wel een onafhankelijke, naam even kwijt, maar die gaat ermee stoppen omdat er al genoeg vergelijkingssites zijn 8)7
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 27 december 2012 @ 08:55:32 #281
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_120808488
Ik ben uiteindelijk bij fbto gebleven. Er is namelijk een actie. Nieuw af te sluiten modules met een wachttijd hebben voor klanten tijdelijk geen wachttijd. Aangezien ik wat fysiotherapie verwacht binnenkort heb ik de betreffende module meteen aangezet. Nu hoef ik de behandelingen het eerste half jaar niet zelf te betalen!
pi_120815584
Weet iemand of je ook collectiviteitskorting krijgt bij fbto als je partner lid is van Vereniging eigen Huis? Of moet je echt zelf lid zijn?
pi_120815961
Waarom is de informatievoorziening van Nedasco zo slecht? Ik bedoel: ik kan wel informatie vinden over hun A tot Z verzekeringen... maar, pas na een paar keer zoeken en doorklikken, ze adverteren er niet eens mee op hun home page... Verder is hun site niet echt up tot date. Heeft dit een reden?

Ze zitten i.i.g. wel in de vergelijker van kiesbeter.nl
-
pi_120817753
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 22:25 schreef _Twinkle het volgende:
Ik heb een vraagje hopelijk kunnen jullie mij helpen :) . Via Independer heb ik als dekking aangegeven dat ik EUR 150 aan lenzen wil declareren. Hun adviseren mij:
Zilveren Kruis Achmea (ISO/LSVb)
Beter Af Selectief Polis Studenten
Beter Af Plus Polis 2 sterren + Beter Af Extra Pakket Studenten + Beter Af Tandarts Polis 1 ster Studenten

Bij voorwaarden zie ik inderdaad EUR 150 bij lenzen, maar de Beter Af Plus Polis 2 sterren vergoed maar EUR 100.

Ik weet bijna zeker dat de EUR 150 een type foutje is :( :(

Dacht ik eindelijk DE zorgverzekering te hebben gevonden..

my question: zijn er hier lenzendragers/brillen dragers die een leuk verzekering hebben gevonden :@ ?
Ik heb Zilveren Kruis gebeld en volgens de jongen aan de telefoon klopt die 150 euro. Ik heb ook Besured gebeld, omdat ik het niet helemaal duidelijk vond of je die 230 ook in 1 jaar mocht opmaken, dus bijvoorbeeld opsparen tot 2014, maar dat mocht niet.

Heeft iemand die nu verzekerd is bij Besured trouwens ervaring een bril bij Eyewish kopen? Werd de vergoeding direct verrekend of moest je zelf declareren? Ze staat niet in de polischeck bij Eyewish.
pi_120818920
quote:
5s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:42 schreef Rowlf het volgende:
Weet iemand of je ook collectiviteitskorting krijgt bij fbto als je partner lid is van Vereniging eigen Huis? Of moet je echt zelf lid zijn?
Heeft je partner daar al een verzekering met die korting? Zo ja, dan kun jij meeverzekerd worden op je partners polis. Zo nee, dan kun je proberen of je ervan kan profiteren, maar sluit ik niet uit dat ze je die korting weigeren.
  donderdag 27 december 2012 @ 15:43:45 #286
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_120820449
Het valt me op dat vrijwel elke zorgverzekeraar voor lenzen een vergoeding van 100 euro geeft voor 3 jaar.
Nu heb ik het afgelopen jaar dat bedrag al besteed bij mijn huidige zorgverzekeraar, maar ik wil dit jaar gaan overstappen naar een andere.
Kan ik dan bij de nieuwe zorgverzekeraar weer opnieuw 100 euro declareren?
Dan loont het voor mij wel om jaarlijks over te stappen...
pi_120820673
Zijn er nog leuke cadeaus, waardebonnen of geldacties voor de late beslisser ;) ?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  donderdag 27 december 2012 @ 15:51:26 #288
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_120820734
quote:
5s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:42 schreef Rowlf het volgende:
Weet iemand of je ook collectiviteitskorting krijgt bij fbto als je partner lid is van Vereniging eigen Huis? Of moet je echt zelf lid zijn?
Dat checken ze niet hoor, het is gewoon een code volgens mij. Ik gebruik die korting ook, maar ik kan me niet herinneren dat er om gegevens gevraagd is.
pi_120821577
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 15:49 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Zijn er nog leuke cadeaus, waardebonnen of geldacties voor de late beslisser ;) ?
Bij Zilveren Kruis ¤75 retour voor nieuwe klanten in maart '13

Overigens krijg ik korting vanwege vakbondslidmaatschap. Maar dat kan iedereen aanvinken; wordt niet gecontroleerd.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_120822015
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:11 schreef blomke het volgende:

[..]

Bij Zilveren Kruis ¤75 retour voor nieuwe klanten in maart '13

Overigens krijg ik korting vanwege vakbondslidmaatschap. Maar dat kan iedereen aanvinken; wordt niet gecontroleerd.
plus 35 of 25 euro cashback :)
pi_120822172
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:22 schreef xminator het volgende:

[..]

plus 35 of 25 euro cashback :)
? Hoe?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_120822235
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:26 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

? Hoe?
Ik stuur vanavond wel een PM met info, je mot wel nieuwe klant zijn.
  donderdag 27 december 2012 @ 16:30:26 #293
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_120822333
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:27 schreef xminator het volgende:

[..]

Ik stuur vanavond wel een PM met info, je mot wel nieuwe klant zijn.
Mag ik het ook weten trouwens :@ Ben ook net overgestapt op ZK.
pi_120822341
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:27 schreef xminator het volgende:

[..]

Ik stuur vanavond wel een PM met info, je mot wel nieuwe klant zijn.
mag ik ook een pm? :P
pi_120822443
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:30 schreef Vaatwastablet het volgende:

[..]

Mag ik het ook weten trouwens :@ Ben ook net overgestapt op ZK.
Als je al bent overgestapt kan het niet meer..
pi_120823298
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:27 schreef xminator het volgende:

[..]

Ik stuur vanavond wel een PM met info, je mot wel nieuwe klant zijn.
Graag. Ben een nieuwe klant en nog niet overgestapt.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  donderdag 27 december 2012 @ 16:51:47 #297
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120823376
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:22 schreef xminator het volgende:

[..]

plus 35 of 25 euro cashback :)
Krijg jij nu per persoon die zich via jou aanmeldt geld? :P
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 27 december 2012 @ 16:52:22 #298
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120823402
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 15:43 schreef Jiggle het volgende:
Het valt me op dat vrijwel elke zorgverzekeraar voor lenzen een vergoeding van 100 euro geeft voor 3 jaar.
Nu heb ik het afgelopen jaar dat bedrag al besteed bij mijn huidige zorgverzekeraar, maar ik wil dit jaar gaan overstappen naar een andere.
Kan ik dan bij de nieuwe zorgverzekeraar weer opnieuw 100 euro declareren?
Dan loont het voor mij wel om jaarlijks over te stappen...
Volgens mij wel ja :Y. Ze houden niet van elkaar bij wat de ander jou al uitbetaald heeft ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_120823578
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:51 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Krijg jij nu per persoon die zich via jou aanmeldt geld? :P
2,50 krijg ik, maar dat is peanuts vergeleken met 35 of 25 euro vind je niet?
pi_120828069
slot
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')