De vraag is: wat? Okee, als je het aan je rug hebt en je verwacht fysiotherapie nodig te hebben (waarvan overigens ook de eerste negen behandelingen nog steeds gewoon in het basispakket zitten), wellicht, maar verder?quote:Op zaterdag 22 december 2012 18:07 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Op die leeftijd kan iets aanvullends erbij geen kwaad vind ik,
Het is ook een stukje rust! En er zal toch ook wel wat inzitten al heb ik er nog nooit naar gekeken.quote:Op zaterdag 22 december 2012 18:08 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
De vraag is: wat? Okee, als je het aan je rug hebt en je verwacht fysiotherapie nodig te hebben (waarvan overigens ook de eerste negen behandelingen nog steeds gewoon in het basispakket zitten), wellicht, maar verder?
Ik zou er dan toch eens eventjes naar kijken wat zo'n aanvullend pakket nou eigenlijk precies biedt.quote:Op zaterdag 22 december 2012 18:09 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het is ook een stukje rust! En er zal toch ook wel wat inzitten al heb ik er nog nooit naar gekeken.
Eerste negen behandelingen in het basispakket? In welk land woon jij?quote:Op zaterdag 22 december 2012 18:08 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
De vraag is: wat? Okee, als je het aan je rug hebt en je verwacht fysiotherapie nodig te hebben (waarvan overigens ook de eerste negen behandelingen nog steeds gewoon in het basispakket zitten), wellicht, maar verder?
Mijn vriend heeft na een ongeluk wat fysiotherapie nodig gehad en heeft daar geen cent voor betaald uit eigen zak, maar wellicht is dit inderdaad veranderd voor 2013, zou kunnen.quote:Op zaterdag 22 december 2012 18:18 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Eerste negen behandelingen in het basispakket? In welk land woon jij?
haha volgens mij doet iedereen dat zo. Kreeg trouwens mail van anderzorg dat ze mijn tandartsbehandeling wel vergoeden maar ik blijf toch nog maar bij fbto nog, een jaartje. Januari tandarts, daarna de boel uitzetten. Deed fbto voor dit jaar ook al aan aanvullende modules?quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:58 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
FBTO, met tandheelkundige kosten. Max. eigen risico. In januari alle verstandskiezen eruit & naar de mondhygieniste. Daarna module uitzetten
Geldt voor veel 'oudere' mensen, niet overstappen en plat verzekeren. Daar verdienen de verzekeraars lekker aan.quote:Op zaterdag 22 december 2012 19:01 schreef Moogwai10 het volgende:
Probleem is dat ze een beetje 'van de oude stempel' is en dus alleen maar voor zekerheid wil gaan.
Maar ik zal maandag wel even vergoedingenoverzicht halen voor haar bij Zorg en Zekerheid en dan even duidelijk uitleggen dat veel van die aanvullende verzekeringen geldklopperij zijn en alleen maar inspelen op 'angsten' m.b.t. de gezondheid.
Geloof vanaf 2011 dat je ze aan en uit kan zetten. Aanvulende modules deden ze uiteraard al zo lang zorgverzekeraars aanvullende modules aanbieden.quote:Op zaterdag 22 december 2012 18:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
haha volgens mij doet iedereen dat zo. Kreeg trouwens mail van anderzorg dat ze mijn tandartsbehandeling wel vergoeden maar ik blijf toch nog maar bij fbto nog, een jaartje. Januari tandarts, daarna de boel uitzetten. Deed fbto voor dit jaar ook al aan aanvullende modules?
dat bedoel ik iddquote:Op zondag 23 december 2012 00:39 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
[..]
Geloof vanaf 2011 dat je ze aan en uit kan zetten. Aanvulende modules deden ze uiteraard al zo lang zorgverzekeraars aanvullende modules aanbieden.
Daar zit ik dus ook nog mee want ik wil gewoon heel graag bij mn huidige tandarts blijven en dan ook nog een vraag over mn anticonceptie, wil overstappen naar CZdirect. Hebben ze een handige chat, wil ik die openen doet hij het niet (op een werkdag). Zuchtquote:Op zondag 23 december 2012 14:45 schreef Thomas2301 het volgende:
Het valt mij op dat veel tandartsen niet gecontracteerd zijn. Die van mijn moeder niet, die van mij niet. Ik wil graag overstappen, maar vroeg mij af of dit nog een probleem op zou leveren. De huidige verzekering (VGZ) heeft mijn huidige tandartsencentrum blijkbaar ook niet gecontracteerd (misschien wel toen ik er kwam?), maar daar heb ik nooit iets van gemerkt.
Ook schrok mijn moeder over het vragen van toestemming voor kronen aan de verzekeraar. Ik adviseerde haar om even te bellen, maar het is nu dicht natuurlijk. Gaan hier maanden overheen? Daar is ze natuurlijk wat bang voor. Dat je niet ineens een half jaar zonder voortanden rondloopt of zo. :p
Ik ben zelf ook overgestapt naar Zilveren Kruis, al moet ik de polisvoorwaarden nog krijgen (via mail of post?). In principe heb ik de stap exact een maand geleden gezet en zie eigenlijk niets terugkomen over 'gecontracteerde' tandartsen, maar wel bij andere verzekeringen. Ik zit dus denk ik wel goed.quote:Op zondag 23 december 2012 14:49 schreef Trusten het volgende:
Voor tandartsen maakt het (iig bij Zilveren Kruis) niet uit of de tandarts gecontracteerd is vanwege de landelijke tarieven
Dit verschilt per verzekeraar. Bij veel is het verplicht om akkoord te gaan met een automatische incasso als je kiest voor maandbetaling. Ik ben overgestapt naar Zilveren Kruis en die bieden een acceptgiro bij maandbetaling. Vind ik altijd wel handig, betaal ik het gelijk als de zorgtoeslag binnenkomt.quote:Op zondag 23 december 2012 16:00 schreef eight het volgende:
Hoe zit eigenlijk met automatische incasso's bij verzekeraars als je nu overstapt?
Wordt je meteen verplicht om hun te machtigen of kun je nog steeds kiezen voor acceptgiro?
Je kunt gewoon naar iedere tandarts gaan die je wilt bezoeken. Heel weinig tandartsen zijn gecontracteerd (ivm met de vrije tandartstarieven dit jaar - ze wilden zich niet houden aan de vastgestelde maxima van de zorgverzekeraars). Bij CZ kun je in ieder geval naar iedere tandarts (ivm coulanceregeling, die ook volgend jaar geldt). Enige nadeel is dat je de nota moet voorschieten, maar dat is dus bij bijna alle tandartsen/verzekeraars.quote:Op zondag 23 december 2012 16:02 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Daar zit ik dus ook nog mee want ik wil gewoon heel graag bij mn huidige tandarts blijven en dan ook nog een vraag over mn anticonceptie, wil overstappen naar CZdirect. Hebben ze een handige chat, wil ik die openen doet hij het niet (op een werkdag). ZuchtMorgen maar even bellen of mailen dan.
Zelfs dat eigenlijk niet, dat is pas vanaf de 21ste behandeling en dan ook alleen als je chronische aandoening op een erg beperkte lijst staat. Ik kan dus gewoon mooi zelf dokken.quote:Op zaterdag 22 december 2012 18:26 schreef Sloggi het volgende:
Fysiotherapie zit sinds 2011 niet meer in het basispakket, alleen voor chronisch zieken.
Daar komt nog eens bij dat wanneer je vanaf de 21ste behandeling recht hebt op vergoeding vanuit de basis, je mogelijk ook eerst nog je eigen risico moet opmaken als je dat nog niet hebt gedaan tegen die tijd.quote:Op zondag 23 december 2012 17:45 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Zelfs dat eigenlijk niet, dat is pas vanaf de 21ste behandeling en dan ook alleen als je chronische aandoening op een erg beperkte lijst staat. Ik kan dus gewoon mooi zelf dokken.
Ah bedankt.quote:@Thomas
Je polis + polisvoorwaarden + zorgpas ontvang je per post.
huh? Anderzorg jong vergoedt toch echt 9 behandelingen.quote:Op zondag 23 december 2012 17:45 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Zelfs dat eigenlijk niet, dat is pas vanaf de 21ste behandeling en dan ook alleen als je chronische aandoening op een erg beperkte lijst staat. Ik kan dus gewoon mooi zelf dokken.
Bel FBTO eventjes op morgen, dan hoor je het antwoord vanzelf.quote:Op zondag 23 december 2012 20:14 schreef µ het volgende:
Wat denken jullie: kan ik nog voor 31 december voor heel 2013 betalen als ik morgen een verzekering bij FBTO aanvraag?
Was ik inderdaad van plan.quote:Op zondag 23 december 2012 23:43 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Bel FBTO eventjes op morgen, dan hoor je het antwoord vanzelf.
Sommige verzekeraars geven korting bij directe betaling van het volledig verschuldigde bedrag, andere niet, de enige manier om daar achter te komen is om ze eventjes te bellen.
quote:Op zaterdag 22 december 2012 19:01 schreef Moogwai10 het volgende:
Probleem is dat ze een beetje 'van de oude stempel' is en dus alleen maar voor zekerheid wil gaan.
Maar ik zal maandag wel even vergoedingenoverzicht halen voor haar bij Zorg en Zekerheid en dan even duidelijk uitleggen dat veel van die aanvullende verzekeringen geldklopperij zijn en alleen maar inspelen op 'angsten' m.b.t. de gezondheid.
Klopt als een zwerende vinger.quote:Op zaterdag 22 december 2012 19:03 schreef Ambrosius het volgende:
Geldt voor veel 'oudere' mensen, niet overstappen en plat verzekeren. Daar verdienen de verzekeraars lekker aan.
Wat bespaar je maandelijks?quote:Op zondag 23 december 2012 23:54 schreef µ het volgende:
Dit is de eerste keer dat ik zelf de vergelijking maak. Zit te twijfelen om voor de max. eigen risico te gaan.
Kunnen jullie helpen? Doen of niet? Als ik in het ziekenhuis beland heb ik het geld om de 350+500=850 te betalen...
Doen dan. Als je niet verwacht ca. 600 euro aan kosten te gaan maken, loont het: 350+250 aan minder premie.quote:Op zondag 23 december 2012 23:54 schreef µ het volgende:
Dit is de eerste keer dat ik zelf de vergelijking maak. Zit te twijfelen om voor de max. eigen risico te gaan.
Kunnen jullie helpen? Doen of niet? Als ik in het ziekenhuis beland heb ik het geld om de 350+500=850 te betalen...
Het is heel simpel: ben je (redelijk) gezond, verwacht je geen grote kosten qua ziekenhuisopnames in de nabije toekomst (NB: dat houdt dus onder meer in dat je geen gevaarlijke sporten e.d. beoefent), EN heb je een redelijk bedragje aan spaargeld op de bank - zet dan dat eigen risico op het maximaal toegestane bedrag, oftwel 850 euro.quote:Op zondag 23 december 2012 23:56 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Doen dan. Als je niet verwacht ca. 600 euro aan kosten te gaan maken, loont het: 350+250 aan minder premie.
Ik.quote:Op zondag 23 december 2012 23:55 schreef µ het volgende:
Wie zijn hier eigenlijk 'minimaal' verzekerd? Geen aanvulling en volledig eigen risico? Ik zou graag weten wat de redenatie hier achter is.
Zeer de moeite waard!quote:Op maandag 24 december 2012 01:06 schreef µ het volgende:
Goeie genade. Het loont best dit goed uit te rekenen. Morgen maar eens kiezen, maar gezien mijn gezondheid en leeftijd denk ik dat ik ga voor maximaal eigen risico en niets aanvullends.
Nu slapen, twee uur later dan gedacht. Bedankt voor de input.
nee, aanvullendquote:Op zondag 23 december 2012 22:26 schreef Doedezemaar het volgende:
In de basisverzekering? Heel vreemd, dat is alleen als je nog geen 18 bent. En basisverzekering is overal gelijk. Dat lijkt me toch om een aanvullende verzekering te gaan.
verschil anderzorg fbto blijkt voor mij 415 euro te zijn in het voordeel van fbtoquote:Op maandag 24 december 2012 02:32 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Zeer de moeite waard!
En dat is nou net waar de verzekeringsmaatschappijen dus niet vanuit gaan dat je dat dus ook doet!
Waar dacht je dat die torenhoge winsten van die clubs anders vandaan kwamen?
Wees de slimste, oftewel, REKEN UIT wat in jouw geval het beste uitkomt, en laat je geen angstpsychotische flauwekul-geinspireerde aanvullende verzekeringen aanpraten.
No worries, dat gaat zeker lukken.quote:Moogwai, ik hoop dat je er in slaagt om je moeder te overtuigen!
Ben zelf een tijdje echt minimaal verzekerd geweest en dat heeft me toen een hoop centen bespaard! Inmiddels echter chronisch ziek (reuma) met prijzige medicatie + reumatoloogbezoek, dus ER staat op ¤ 350,-, maar aanvullende verzekeringen komen er bij bij mij lekker nog steeds niet in hoor!quote:Op zondag 23 december 2012 23:55 schreef µ het volgende:
Wie zijn hier eigenlijk 'minimaal' verzekerd? Geen aanvulling en volledig eigen risico? Ik zou graag weten wat de redenatie hier achter is.
Ik kan het bij Turien/VGZ wel en dan betaal ik het bedrag pas eind januari 2013 (met 3% korting).quote:Op maandag 24 december 2012 11:09 schreef µ het volgende:
Of ik dit jaar nog kan betalen; nee dus.
Elmar: Welkom op de chat van AnderZorg. Ik ben Elmar, waar kan ik u mee helpen?
Bezoeker: Hallo Elmar, ik wil graag weten of het moglijk is dit jaar nog de volledige premie van de zorgverzekering 2013 te betalen als ik deze vandaag aanvraag.
Elmar: Hallo. Ik ben bang dat het niet meer gaat lukken. Alle betaal opdrachten zijn inmiddels al naar de bank gestuurd,
Bezoeker: Oei, jammer. Wanneer is dit geweest? Dan weet ik dat voor volgend jaar
Elmar: Midden vorige week is de overdracht geweest.
Bezoeker: Okee, dan weet ik genoeg, bedankt!
Is zeker een goed plan.quote:Toch goed om dit allemaal eens in een spreadsheet te zetten.
Ik wilde eigenlijk voor 1 jan 2013 betaald hebben. Is voordelig voor de belastingdienst.quote:Op maandag 24 december 2012 11:12 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Ik kan het bij Turien/VGZ wel en dan betaal ik het bedrag pas eind januari 2013 (met 3% korting).
Dan maak je het toch zelf overquote:Op maandag 24 december 2012 11:22 schreef µ het volgende:
[..]
Ik wilde eigenlijk voor 1 jan 2013 betaald hebben. Is voordelig voor de belastingdienst.
Als dat kan, primaquote:Op maandag 24 december 2012 11:27 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dan maak je het toch zelf over
Prachtig ja, staat gewoon op hun website te lezen.quote:Bij Anderzorg hebben we geen medische selectie. Ook niet voor de aanvullende verzekering. Heb je een chronische rechter tennisarm en is het te beschamend om te vertellen waar je die van gekregen hebt? Geen probleem, wij willen het niet eens weten!
Zet je adblocker uit, dan kan je weer 'echt' quotenquote:Op maandag 24 december 2012 11:31 schreef Moogwai10 het volgende:
[..]
Prachtig ja, staat gewoon op hun website te lezen.
Je weet niet hoe je geld overmaakt? (hoe kom je dan in hemelsnaam aan meer dan 20.000 euro aan vermogen?)quote:Op maandag 24 december 2012 11:31 schreef µ het volgende:
[..]
Als dat kan, prima. Weet niet hoe dat werkt, mijn vader regelde het tot dit jaar
.
Geld overmaken moet wel lukken jaquote:Op maandag 24 december 2012 11:36 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je weet niet hoe je geld overmaakt? (hoe kom je dan in hemelsnaam aan meer dan 20.000 euro aan vermogen?)
Als je dat nou vraagt op Anderzorgchat geven ze je vast wel een rekeningnummer waar je heen mag sturen..quote:Op maandag 24 december 2012 11:40 schreef µ het volgende:
[..]
Geld overmaken moet wel lukken ja![]()
![]()
.
Weet alleen niet of de rekening nog dit jaar komt.
Was ik alweer vergeten. Ik maak het nu ook zelf over.quote:Op maandag 24 december 2012 11:22 schreef µ het volgende:
[..]
Ik wilde eigenlijk voor 1 jan 2013 betaald hebben. Is voordelig voor de belastingdienst.
Zie ik neregns terug?quote:Op maandag 24 december 2012 12:38 schreef secondant het volgende:
Volgens Gratiz.nl: Alleen tijdens de Kerstdagen (25 en 26 december) ontvang je gratis een Bol.com bon ter waarde van maar liefst ¤ 50,-!
Kerst is morgen misschien dan pas zichtbaar?quote:
Indien student -> Zilverenkruis circa 63 euro per maand inclusief 1 ster aanvullende verzekering.quote:Op maandag 24 december 2012 13:09 schreef Hi_flyer het volgende:
Weet iemand wat je kan met 1750 punten bij shopkorting.nl? Is dat direct om te zetten in harde euro's? Ik wil via hun een zorgverzekering bij anderzorg afsluiten. Of weet iemand een goedkopere verzekering dan 72,25 euro/maand? Ik zoek geen enkele aanvullende module en max eigen risico.
Helaas, geen student meer. Checken ze dat?quote:Op maandag 24 december 2012 13:14 schreef xminator het volgende:
[..]
Indien student -> Zilverenkruis circa 63 euro per maand inclusief 1 ster aanvullende verzekering.
Dat zou ik niet weten/durven te zeggen. Je moet ook nieuwe klant zijn wil je voor 63 eypo per maand de zorgverzekering gebruiken.quote:Op maandag 24 december 2012 13:16 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Helaas, geen student meer. Checken ze dat?
en wat wat de reactie?quote:Op maandag 24 december 2012 13:22 schreef µ het volgende:
Net anderzorg even gevraagd naar de actie en of ik zelf kan overmaken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |