In Cessna II heeft de HR volgens mij gezegd dat Cessna I ook voor de Vpb geldt.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:16 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ik heb hem anders gekregen bij Vpb?
Artikel 3.8 jo. 3.25 IB jo. 8, lid 1 VPB.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:16 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ik heb hem anders gekregen bij Vpb?
Ah, excuus voor de onnauwkeurigheidquote:Op dinsdag 18 december 2012 12:18 schreef Actaeon het volgende:
[..]
In Cessna II heeft de HR volgens mij gezegd dat Cessna I ook voor de Vpb geldt.
Nevermind, kon je ook niet weten misschien.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:19 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ah, excuus voor de onnauwkeurigheid
Bedanktquote:Op dinsdag 18 december 2012 12:18 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Artikel 3.8 jo. 3.25 IB jo. 8, lid 1 VPB.
Verder: succes!
Ohja, en verder wat Actaeon zegt.quote:
Die ken ik ook. Maar die klinkt minder mooi dan Cessnaquote:Op dinsdag 18 december 2012 12:24 schreef Actaeon het volgende:
Overigens heb je ook nog het 'Renpaardenarrest' wat een nadere invulling van Cessna geeft voor de Vpb.
Toen ik het postte dacht ik ook van Hmm het volgt natuurlijk uit het systeem van de wet dat je Cessna I ook in de Vpb zou moeten kunnen toepassen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:23 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ohja, en verder wat Actaeon zegt.
Verder vind ik Cessna II een beetje raar, aangezien je voor de VPB (globaal) dezelfde winstberekeningsregels hanteert als voor de IB, behalve art. 2, lid 5 VPB (geheel ondernemingsvermogen). Zal daar wel arrest voor zijn gewezen, maar ik kan me Cessna II daarvoor niet goed genoeg meer herinneren.
Dat zeker.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:25 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Die ken ik ook. Maar die klinkt minder mooi dan Cessna
Nu hebben wij geen scheiding van machten zoals in de VS, maar in principe is de Staten-Generaal het wetgevende orgaan, de regering heeft 0.0 stemmen van de 150. Ze hebben wel het recht van initiatief(en meer dan 80% van alle voorstellen komen van die kant). Daarom zijn ze eigenlijk ook wel wetgevend orgaan.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:23 schreef Paxcon het volgende:
In art 1:1 lid 2 sub a Awb staat dat de wetgevende macht geen bestuursorgaan is. Echter bestaat de wetgevende macht uit regering en Staten-Generaal gezamenlijk, maar de regering is wel een bestuursorgaan?
Klopt.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:23 schreef Paxcon het volgende:
In art 1:1 lid 2 sub a Awb staat dat de wetgevende macht geen bestuursorgaan is. Echter bestaat de wetgevende macht uit regering en Staten-Generaal gezamenlijk, maar de regering is wel een bestuursorgaan?
Ik zit anders te stralenquote:Op dinsdag 18 december 2012 12:36 schreef Ryon het volgende:
Ambtenarenrecht. Vrolijk word je er niet van
Nee. Formele wetgever = staten-generaal + regeringquote:Op dinsdag 18 december 2012 12:36 schreef Paxcon het volgende:
Oh oke. Dus met sub a bedoelen ze eigenlijk de eerste en tweede kamer?
Stiekem had ik gehoopt dat het iets meer bestuursrecht en iets minder privaatrecht zou zijn. Ik heb nu steeds het gevoel de helft van de stof te missen.quote:
Waarom zo vroegquote:Op dinsdag 18 december 2012 12:40 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Ja zeg, sluiten de koffiedames hier om 15u de boel![]()
Maar goed dat ik vanmiddag nog een koffie bij de CoffeeCompany ga drinken met een maat van me
quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:36 schreef Paxcon het volgende:
Oh oke. Dus met sub a bedoelen ze eigenlijk de eerste en tweede kamer?
Je moet het meer als 2 instanties zien:quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:38 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Nee. Formele wetgever = staten-generaal + regering
Je doelt zeker op de verschillen met 7.10 BW?quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:40 schreef Ryon het volgende:
[..]
Stiekem had ik gehoopt dat het iets meer bestuursrecht en iets minder privaatrecht zou zijn. Ik heb nu steeds het gevoel de helft van de stof te missen.
Vanwege tentamensquote:Op dinsdag 18 december 2012 12:41 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Waarom zo vroeg![]()
Eigenlijk zou je altijd naar de CoffeCo. moeten gaan!
Balen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:44 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Vanwege tentamensDe kelder zit propvol met mensen die cafeïne nodig hebben en zij sluiten de boel
En ja, ik weet dat ik altijd naar CC moet gaan, maar ik ben lui
Ga ik de volgende keer naar de EURquote:Op dinsdag 18 december 2012 12:46 schreef Keyos het volgende:
Ik hoor hier zo vaak mensen klagen over drukte in studieruimtes terwijl op de EUR er ongelooflijk veel beschikbare plekken zijn op de campus waar je vrijwel gegarandeerd een studieplek hebt.
Ondanks onze afschuwelijke campus toch nog een positief puntje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
Op dit moment blaft er Dire Straits door mijn speakers terwijl ik alle aantekeningen van hoorcollege en werkgroepen doorneem, ook heerlijkquote:Op dinsdag 18 december 2012 12:47 schreef Boterbartje het volgende:
gewoon thuis aan je bureautje gaan zitten, mooi uitzicht over Nijmegen en broodjes ham/mosterd/rucula onder handbereik
Jij wordt nog eens moddervet, weet je dat?quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:47 schreef Boterbartje het volgende:
gewoon thuis aan je bureautje gaan zitten, mooi uitzicht over Nijmegen en broodjes ham/mosterd/rucula onder handbereik
Wie weet is hij dat alquote:Op dinsdag 18 december 2012 12:48 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Jij wordt nog eens moddervet, weet je dat?
Ik weet het, ben al x aantal kg zwaarder dan van de zomerquote:Op dinsdag 18 december 2012 12:48 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Jij wordt nog eens moddervet, weet je dat?
Dankquote:
No offencequote:
Ligt er ook een beetje aan altijd hoe zelfverzekerd je bent natuurlijk over het tentamen, ik maak mij niet zo heel erg zorgen over vrijdag, dan is er minder stress dan wanneer je constant de angst hebt dat je het niet gaat halen met de huidige kennis.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:52 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Genieten tijdens een tentamenweek. Ik moet het nog meemaken
Mwah, ik geniet meestal niet echt wanneer ik, zoals deze week, drie tentamens op het program heb staan. Hoe goed ik ook in de stof mag zitten.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:53 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ligt er ook een beetje aan altijd hoe zelfverzekerd je bent natuurlijk over het tentamen, ik maak mij niet zo heel erg zorgen over vrijdag, dan is er minder stress dan wanneer je constant de angst hebt dat je het niet gaat halen met de huidige kennis.
Dat kan ik inderdaad begrijpen, ik zit zelf in dat 5 weken -> tentamen systeem dus ik leef 5 weken toe naar één, dan kijk je er uiteraard anders tegenaan dan wanneer je er 3 in 1 week moet knallen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:55 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Mwah, ik geniet meestal niet echt wanneer ik, zoals deze week, drie tentamens op het program heb staan. Hoe goed ik ook in de stof mag zitten.
Merk ook dat ik een stuk minder gestrest ben als ik echt het gevoel heb dat ik hem wel ga halen. 2 Weken geleden nog aan het stressen voor deze week, heb over uurtje tentamen, gaat wel goed komenquote:Op dinsdag 18 december 2012 12:53 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ligt er ook een beetje aan altijd hoe zelfverzekerd je bent natuurlijk over het tentamen, ik maak mij niet zo heel erg zorgen over vrijdag, dan is er minder stress dan wanneer je constant de angst hebt dat je het niet gaat halen met de huidige kennis.
Al moet ik nog de proeftentamens maken dus ik weet niet of mijn zelfverzekerdheid voor a.s vrijdag terecht is, ik vind het vak in ieder geval leuk, dat helpt al heel wat.
Succes!quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:07 schreef Giku het volgende:
[..]
Merk ook dat ik een stuk minder gestrest ben als ik echt het gevoel heb dat ik hem wel ga halen. 2 Weken geleden nog aan het stressen voor deze week, heb over uurtje tentamen, gaat wel goed komen
Even nog alles doornemen!
Ik probeer sowieso wat verder vooruit te leren. Ben half september begonnen en elke week wel 10 uur gemaakt, lijkt heel weinig, maar waar ik vroeger eind november begon, had ik half november al 1/5 vakken klaar en kon ik rustig beginnen aan de twee tentamens die ik nu hebquote:Op dinsdag 18 december 2012 12:56 schreef Keyos het volgende:
[..]
Dat kan ik inderdaad begrijpen, ik zit zelf in dat 5 weken -> tentamen systeem dus ik leef 5 weken toe naar één, dan kijk je er uiteraard anders tegenaan dan wanneer je er 3 in 1 week moet knallen.
Dankuquote:
quote:Op maandag 17 december 2012 07:42 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Trouwens alle mensen die deze week tentamen hebben: jullie zijn WEL unique goddamn snowflakes. Scoren scoren scorennnnnnnnnnnnnnn.
quote:
quote:
scholieren = mboquote:Op dinsdag 18 december 2012 13:12 schreef Boterbartje het volgende:
wat is het precieze verschil tussen studenten en scholieren?
Good luck !quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:07 schreef Giku het volgende:
[..]
Merk ook dat ik een stuk minder gestrest ben als ik echt het gevoel heb dat ik hem wel ga halen. 2 Weken geleden nog aan het stressen voor deze week, heb over uurtje tentamen, gaat wel goed komen
Even nog alles doornemen!
Pak de VanDale er maar even bij.quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:12 schreef Boterbartje het volgende:
wat is het precieze verschil tussen studenten en scholieren?
quote:
quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:13 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Pak de VanDale er maar even bij.
Ik mag het niet hopen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:19 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
m.n. zelfs. Dus pakweg het vmbo wordt ook niet uitgesloten?
Je vergeet het "met name".quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:21 schreef Boterbartje het volgende:
van Dale zegt; hoger onderwijs is student. Ergo hbo + WO
Maar het is hogere school, in de zin scholier is een schoolganger zouden hbo'ers dus ook scholieren moeten zijn.
lastig
Eens. Vroeger wel eens meegemaakt dat iemand afgestudeerd was aan de mavo. Alle respect uiteraard maar dan ben je gewoon geslaagd zeg maar.quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:23 schreef Keyos het volgende:
Als een hbo'er het woord 'studeren' of 'student' gebruikt kan ik dat op zich wel hebben, als een mbo'er het gebruikt moet ik lachen. Niet denigrerend bedoeld , mbo is niets meer dan een doorgetrokken vmbo opleiding qua niveau en regels.
fquote:Op dinsdag 18 december 2012 13:22 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Je vergeet het "met name".
Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:22 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Je vergeet het "met name".
Online stond er nog "m.n." bij de omschrijving. Waarmee ze het begrip dus eigenlijk onbeperkt verruimen.quote:
subforumquote:Op dinsdag 18 december 2012 13:27 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nee, in een echt forum.
Grapje ofcourse; WGR.
Het gebruik van forum getuigt van onjuiste opvatting omtrent de temen forum en subforum, indien je een onderdeel van dit forum bedoelt en niet een geheel andere site.quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:31 schreef Maharbal het volgende:
Wie zegt dat ik subforum bedoelde?
Oops, ik edit net Pax z'n post. Verkeerde knop, sorry.
Semantisch geouwehoer.quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:32 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Het gebruik van forum getuigt van onjuiste opvatting omtrent de temen forum en subforum, indien je een onderdeel van dit forum bedoelt en niet een geheel andere site.
Pas daarmee op hequote:
quote:
quote:semantisch
geheugen, onderdeel van het langetermijngeheugen waarin feitenkennis van de wereld om ons heen wordt opgeslagen; e therapie, therapeutische techniek die erop gericht is de cliënt aan te zetten tot herinterpretatie van vertekende kennis en van emotioneel gekleurde woorden.
Ik hou niet van semantisch geouwehoer.quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:32 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Het gebruik van forum getuigt van onjuiste opvatting omtrent de temen forum en subforum, indien je een onderdeel van dit forum bedoelt en niet een geheel andere site.
Okquote:Op dinsdag 18 december 2012 13:35 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik hou niet van semantisch geouwehoer.
Je bent het woordje 'een' vergeten in je overigens terechte opmerking.
quote:
quote:De semantiek of betekenisleer is een wetenschap die zich bezighoudt met de betekenis van symbolen, waarbij het in het bijzonder de bouwstenen van natuurlijke talen die voor de communicatie dienen ofwel woorden en zinnen betreft.
Juristen die niet van semantisch geouwehoer houden.quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:35 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik hou niet van semantisch geouwehoer.
Je bent het woordje 'een' vergeten in je overigens terechte opmerking.
Belachelijkquote:Op dinsdag 18 december 2012 13:36 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Juristen die niet van semantisch geouwehoer houden.
Maharbal is hier dan ook meer sadist dan jurist.quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:36 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Juristen die niet van semantisch geouwehoer houden.
Dat blijkt maar weer dan.quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:37 schreef Maharbal het volgende:
Ik ben dan ook een waardeloze knuppel van een jurist.
Het ontbeert je in ieder geval niet van zelfkennis.quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:37 schreef Maharbal het volgende:
Ik ben dan ook een waardeloze knuppel van een jurist.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:38 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Het ontbeert je in ieder geval niet vanaan zelfkennis.
Ik ben niet meer zo scherp, vergeef mijquote:
quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:39 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Het is altijd het makkelijkst schoppen als iemand al op de grond is gaan liggen he mannen.
Apparantly he got up again!quote:
quote:
Proestquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |