Ja maar hij gaat niet naar school, zijn moeder vond het beter om hem thuis te houden.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:44 schreef GekkePoes het volgende:
Niet gewoon stiekem frikandellen eten na school?
Of met ouders die hun 10 jarige dagelijks Red Bull laten drinken en regelmatig fast food serveren met ernstig overgewicht als gevolg.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:14 schreef Sapstengel het volgende:
Mooi. Moeten ze ook doen met mensen die hun kind opvoeden als vegetariër. Kindermishandeling is het.
Wat is dit nu weer voor BS?quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:14 schreef Sapstengel het volgende:
Mooi. Moeten ze ook doen met mensen die hun kind opvoeden als vegetariër. Kindermishandeling is het.
En valt o.a. hier terug te zien;quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:01 schreef tong80 het volgende:
Documentaire wordt nu herhaald op NED-2
Dit lijkt mij een groter probleem. Er valt veel te verbeteren aan het eetgedrag van mensen (volwassenen en kinderen), maar dit wijf is doorgeslagen en zelfs als het aantoonbaar slecht is (tekort aan calcium en groeiachterstand) blijft ze doorgaan.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:58 schreef Luigi het volgende:
[..]
Of met ouders die hun 10 jarige dagelijks Red Bull laten drinken en regelmatig fast food serveren met ernstig overgewicht als gevolg.
Maar het merendeel daarvan propagandeert dat voedselpatroon niet als superieur t.o.v. anderen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:58 schreef Luigi het volgende:
[..]
Of met ouders die hun 10 jarige dagelijks Red Bull laten drinken en regelmatig fast food serveren met ernstig overgewicht als gevolg.
Ok. Fundamentalistische religie dan? Over superioriteit propaganderen gesproken!quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:03 schreef muzas het volgende:
[..]
Maar het merendeel daarvan propagandeert dat voedselpatroon niet als superieur t.o.v. anderen.
En hoezo zou bijzonder overgewicht niet aantoonbaar slecht zijn trouwens?quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:02 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dit lijkt mij een groter probleem. Er valt veel te verbeteren aan het eetgedrag van mensen (volwassenen en kinderen), maar dit wijf is doorgeslagen en zelfs als het aantoonbaar slecht is (tekort aan calcium en groeiachterstand) blijft ze doorgaan.
Ik snap je punt, ben het er mee eens. Maar een religie met een eetpatroon vergelijken (hoewel dit rare wijf bijna religieus aan doet) is een beetje appels met peren.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:04 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ok. Fundamentalistische religie dan? Over superioriteit propaganderen gesproken!.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:57 schreef Specularium het volgende:
Ik hoopte al dat die docu het een en ander versneld in werking zou zetten.
Ik denk dat ze beter die jeugdcriminelen uit huis kunnen plaatsen i.p.v. deze symboolpolitiek.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:58 schreef Luigi het volgende:
[..]
Blijkbaar wanneer je je kind ervan weerhoudt om naar school te gaan.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:04 schreef Viking84 het volgende:
Lastig is natuurlijk altijd: waar trek je de grens?
David Wolfe, zit ook in het begin van de docuquote:Op dinsdag 18 december 2012 12:01 schreef muzas het volgende:
Goede ontwikkeling. Hoe sneu het ook is, want dat mens zal in d'r eigen overtuiging uiteraard het beste met haar zoon voorhebben... Want is blijft een moeder.
Maar ze is koppig als kut en ben wel eens benieuwd door welke bronnen zij heeft laten brainwashen. En als ik haar dan op een markt tegen andermans kinderen zie preken over dat je kanker krijgt van koffie en gebakken eten...
Gaat te ver.
Dit soort mensen zijn doorgedraaid in hun eigen ideeen. Ze zegt letterlijk "Ze weten in het ziekenhuis niet waar ze het over hebben". Kenmerk van dit soort mensen. Hun weten het beter dan honderden jaren wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd door hele hordes mensen die hun leven gewerkt hebben aan hun onderzoeken.
Die indruk had ik niet.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:50 schreef Loedertje het volgende:
...en durft zijn moeder totaal niet tegen te spraken, haar mening is zijn mening.
Of misschien kent hij de situatie iets beter dan jij.quote:Waarom heeft vader nooit ingegrepen of is hij net zo gek (aangezien moeder haar zoon in het uiterste wil ontvoeren naar Engeland)
Inderdaadquote:Op dinsdag 18 december 2012 11:58 schreef Luigi het volgende:
Punt is, het kan nog druk worden met uithuisplaatsingen op deze manier.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:08 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat ze beter die jeugdcriminelen uit huis kunnen plaatsen i.p.v. deze symboolpolitiek.
Chiazaadjes,quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:14 schreef muzas het volgende:
Haar verweer tegenover een rechter... "Als u op internet googlet" Ja mens
Klopt, dat gaan we dan ook allemaal meenemen in de vergelijking.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:14 schreef Lyrebird het volgende:
Glijdend vlak. Waarom deze moeder / kind wel aanpakken, en anderen niet? Wat als kinderen op hun 10e aan de zware shag zitten?
Dat het kind ondervoed is en allerlei problemen heeft is vervelend voor het kind, maar zo kun je nog wel duizenden kinderen vinden. Wat als je twee oerlelijke ouders hebt? Als vanzelfsprekend oerlelijk kind heb je dan ook geen leuk leven. Maar moet de overheid zich dan daar ook in gaan mengen?
Hoog aluhoedjes gehalte.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:13 schreef pinine het volgende:
Gisteren ook de doc. op t.v gezien en zojuist was er weer iets op de radio, voor een opgroeiend kind is dit inderdaad geen goed dieet maar er zijn ook gevallen bekend van volwassenen met kanker die met dit dieet blijvend in remissie bleven.
Waar ze het hier vooral op gooien is dat hij leerplicht heeft en zijn moeder hem van school houdt.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:14 schreef Lyrebird het volgende:
Glijdend vlak. Waarom deze moeder / kind wel aanpakken, en anderen niet? Wat als kinderen op hun 10e aan de zware shag zitten?
Dat het kind ondervoed is en allerlei problemen heeft is vervelend voor het kind, maar zo kun je nog wel duizenden kinderen vinden. Wat als je twee oerlelijke ouders hebt? Als vanzelfsprekend oerlelijk kind heb je dan ook geen leuk leven. Maar moet de overheid zich dan daar ook in gaan mengen?
Ik zit me hier ook op te winden.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:16 schreef Arcee het volgende:
Die indoctrinerende, sektarische moeder heeft een bord vol rauw eten voor d'r kop.
Dus zolang het nog naar school kan mag de ouder alles doen?quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Blijkbaar wanneer je je kind ervan weerhoudt om naar school te gaan.
Niet zo'n rare grens wat mij betreft.
Zoveel ouders zijn er toch niet die hun kind langdurig ervan weerhouden naar school te gaan?quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:14 schreef Luigi het volgende:
[..]
Punt is, het kan nog druk worden met uithuisplaatsingen op deze manier.
Dat deden ze, de Hoge Raad oordeelde dat het kind leerplicht heeft.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:17 schreef tong80 het volgende:
Ik zit me hier ook op te winden.
En waarom grepen ze 4 jaar geleden niet in
Goede vraag. Uit deze steekproef van 1 lijkt het niet dat jeugdzorg goed functioneert.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik zit me hier ook op te winden.
En waarom grepen ze 4 jaar geleden niet in
Waarom is dat het enige criterium voor jou?quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zoveel ouders zijn er toch niet die hun kind langdurig ervan weerhouden naar school te gaan?
Natuurlijk mag je je kind niet mishandelen. Maar zolang je je kind iets te eten geeft, niet slaat, kleren geeft en naar school stuurt, kun je als ouder vrij veel maken ja.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dus zolang het nog naar school kan mag de ouder alles doen?
Dat bedoel ik te zeggen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:19 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat deden ze, de Hoge Raad oordeelde dat het kind leerplicht heeft.
Maar Tom gaat al 3 jaar niet naar school. Hoe kan dat?
Goed punt. Lijkt me ook de enige reden om een moeder/kind aan te pakken.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:17 schreef Specularium het volgende:
[..]
Waar ze het hier vooral op gooien is dat hij leerplicht heeft en zijn moeder hem van school houdt.
En dat doen ze gewoon bij elke ouder die dat doet, niks hellend vlak.
Omdat dat de reden is dat er een procedure in gang wordt gezet. Dat is ook het oordeel van de rechter. Over dat eten heeft 'ie verder niks gezegd.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Waarom is dat het enige criterium voor jou?
Vooral de leerplichtambtenaar doet z'n werk blijkbaar niet zo goed.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:19 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Goede vraag. Uit deze steekproef van 1 lijkt het niet dat jeugdzorg goed functioneert.
Dit is op zich geen onbelangrijk punt. Heel veel kinderen hebben een ongebalanceerd dieet uit pure desinteresse, of uit verwaarlozing. Mogen dergelijke kinderen wel bij hun ouders blijven?quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:18 schreef Lyrebird het volgende:
Ook niet onbelangrijk: dit is een moeder die erg veel om haar kind geeft. Je kunt zo duizenden vaders en moeders vinden die helemaal niets om hun kind geven.
Nee, dat is een prima punt. Maar iedereen hier lijkt vooral blij te zijn dat het gebeurt omdat het een rauwkostknagende zweefteef is en niet omdat ze de leerplicht ontduikt.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zoveel ouders zijn er toch niet die hun kind langdurig ervan weerhouden naar school te gaan?
Rechter kan (helaas, maar logischerwijs) niet anders. Staat weinig in het wetboek over voedingsvoorschriften voor kinderen lijkt me... Anders zouden die hier eerder genoemde red-bull moeders en shag-tokkies ook een probleem hebben.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat dat de reden is dat er een procedure in gang wordt gezet. Dat is ook het oordeel van de rechter. Over dat eten heeft 'ie verder niks gezegd.
Waar zou je al die kinderen heen willen sturen? Je hebt het dan niet over een handjevol ofzo.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:22 schreef Reya het volgende:
[..]
Dit is op zich geen onbelangrijk punt. Heel veel kinderen hebben een ongebalanceerd dieet uit pure desinteresse, of uit verwaarlozing. Mogen dergelijke kinderen wel bij hun ouders blijven?
Ambtenaren lijkt me.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vooral de leerplichtambtenaar doet z'n werk blijkbaar niet zo goed.
Paul de Leeuw lijkt me bijzonder schadelijk voor de cognitieve ontwikkeling van kinderen, dus dat lijkt me begrijpelijk.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:22 schreef tong80 het volgende:
Als kind niet mogen opblijven om op zaterdagavond naar Paul de Leeuw te kijken met frikandellen, patatjes of chips.
Natuurlijk, dat is de sensatie. Als dat mens dr kind thuis hield maar 'm gewoon biefstukken voerde in plaats van sla, dan kraaide er geen haan naar.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:22 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nee, dat is een prima punt. Maar iedereen hier lijkt vooral blij te zijn dat het gebeurt omdat het een rauwkostknagende zweefteef is en niet omdat ze de leerplicht ontduikt.
Over het in het gevaar brengen van de gezondheid van je kind vast wel.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:22 schreef muzas het volgende:
[..]
Rechter kan (helaas, maar logischerwijs) niet anders. Staat weinig in het wetboek over voedingsvoorschriften voor kinderen lijkt me... Anders zouden die hier eerder genoemde red-bull moeders en shag-tokkies ook een probleem hebben.
Daar is geen oplossing voor, dus blijven ze maar bij hun ouders. De structurele leerplichtontduiking maakt dit een ernstig geval, maar afgezien daarvan lijkt het me lastig te motiveren om juist deze jongen wel uit huis te plaatsen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waar zou je al die kinderen heen willen sturen? Je hebt het dan niet over een handjevol ofzo.
Maar dat is wel moeilijk vast te stellen. Dat kind heeft verder toch geen ziekte ofzo?quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:24 schreef tong80 het volgende:
[..]
Over het in het gevaar brengen van de gezondheid van je kind vast wel.
Of iets als ouderlijke plicht.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:23 schreef Reya het volgende:
[..]
Paul de Leeuw lijkt me bijzonder schadelijk voor de cognitieve ontwikkeling van kinderen, dus dat lijkt me begrijpelijk.
Punt is dat het dan opeens een véél breder probleem wordt dan alleen deze rauwkostmoeder. Als je goede (wat is dat dan, goede voeding?) erbij gaat betrekken.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:24 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik las in een ander topic dat het kind een groeiachterstand van 15cm zou hebben (let op, niet zelf geverifieerd of dat idd ergens terug te vinden is). Dat is wel fors, mocht dat zo zijn dus.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar dat is wel moeilijk vast te stellen. Dat kind heeft verder toch geen ziekte ofzo?
Laten we eens beginnen met aantoonbare problemen, zoals in dit geval calciumtekort en groeiachterstand. Aan de andere kan van het spectrum gaat het dan waarschijnlijk om overgewicht.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:26 schreef Luigi het volgende:
[..]
Punt is dat het dan opeens een véél breder probleem wordt dan alleen deze rauwkostmoeder. Als je goede (wat is dat dan, goede voeding?) erbij gaat betrekken.
Dat is nog steeds geen reden. Stel dat je ouders twee dwergen zijn. Reken maar dat je een flinke kans op een groeiachterstand loopt.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:26 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik las in een ander topic dat het kind een groeiachterstand van 15cm zou hebben (let op, niet zelf geverifieerd of dat idd ergens terug te vinden is). Dat is wel fors, mocht dat zo zijn dus.
En toch gaan kinderen steeds vroeger steeds meer drinken... uit huis plaatsen dus?quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:27 schreef tong80 het volgende:
Kan niet quoten Tijn. Maar alle artsen wezen de moeder en gerechtelijke instanties er op dat het kind schadelijke gevolgen in de toekomst krijgt. Korsakov krijg je ook niet na 2 flesssen wijn. Maar is wel het gevolg als je het langdurig doet.
Ja, zo'n uitspraak werd dan aangehoord en ieder ging weer z'n eigen weg zonder dat er iets veranderde.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:27 schreef tong80 het volgende:
Maar alle artsen wezen de moeder en gerechtelijke instanties er op dat het kind schadelijke gevolgen in de toekomst krijgt.
Als door meerdere artsen kan worden vastgesteld dat z'n gezondheid schade oploopt door de voeding, dan kun je daar misschien iets mee, ja. Maar voor zover ik lees, is daar nog lang geen sprake van. Alleen een enkele arts die roept dat er misschien wat mis is, maar dat lijkt me niet genoeg om een kind bij z'n moeder weg te halen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:26 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik las in een ander topic dat het kind een groeiachterstand van 15cm zou hebben (let op, niet zelf geverifieerd of dat idd ergens terug te vinden is). Dat is wel fors, mocht dat zo zijn dus.
Daar kun je voor corrigeren.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen reden. Stel dat je ouders twee dwergen zijn. Reken maar dat je een flinke kans op een groeiachterstand loopt.
Ja, je zou die docu even moeten kijken.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:29 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Andere vraag: is er ook nog ergens een vader?
Wel als de ouders ze dagelijks zelf dronken voeren.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:28 schreef Luigi het volgende:
[..]
En toch gaan kinderen steeds vroeger steeds meer drinken... uit huis plaatsen dus?
Engeland. Met een broer van Tom.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:29 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Daar kun je voor corrigeren.
Andere vraag: is er ook nog ergens een vader?
En het is voor dat joch te hopen dat 'ie snel uit huis gaat en zelf gaat bepalen wat 'ie eet.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als die moeder dat kind naar school stuurt, is er verder niets aan de hand.
Is er een acuut gevaar? Zolang dat niet bestaat, lijkt het me ondoenlijk louter op het punt van voeding kinderen uit huis te plaatsen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:24 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hoeveel artsen moeten het dan wel zeggen ipv een stuk of tien ?quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als door meerdere artsen kan worden vastgesteld dat z'n gezondheid schade oploopt door de voeding, dan kun je daar misschien iets mee, ja. Maar voor zover ik lees, is daar nog lang geen sprake van. Alleen een enkele arts die roept dat er misschien wat mis is, maar dat lijkt me niet genoeg om een kind bij z'n moeder weg te halen.
Ergens in de documentaire zegt hij ook dat hij soms buiten zijn moeder om eet.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
En het is voor dat joch te hopen dat 'ie snel uit huis gaat en zelf gaat bepalen wat 'ie eet.
Twee lijkt me genoeg, maar dat is verder aan een rechter toch?quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hoeveel artsen moeten het dan wel zeggen ipv een stuk of tien ?
Groei achterstand van 15 centimeter lijkt me aardig acuut.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:30 schreef Reya het volgende:
[..]
Is er een acuut gevaar? Zolang dat niet bestaat, lijkt het me ondoenlijk louter op het punt van voeding kinderen uit huis te plaatsen.
En met deze opvoeding is er best een kans dat hij, al dan niet tijdelijk, doorslaat naar de andere kant.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
En het is voor dat joch te hopen dat 'ie snel uit huis gaat en zelf gaat bepalen wat 'ie eet.
Ja, dat denk ik ook. Over 10 jaar moet 'ie met een takelwagen uit z'n huis worden getild omdat 'ie jarenlang elke dag 20 hamburgers heeft gegeten.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:31 schreef CarbonC het volgende:
[..]
En met deze opvoeding is er best een kans dat hij, al dan niet tijdelijk, doorslaat naar de andere kant.
Obesitas is dat net zo goed, dat leidt tot een verhoogde kans op diabetes, wat uiteindelijk kan leiden tot het verlies van perifere ledematen. Zo kun je nog wel even doorgaan.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Groei achterstand van 15 centimeter lijkt me aardig acuut.
Dat weet ik niet, ik las alleen iets over dat de rechter had geoordeeld dat 'ie gewoon naar school moest en die moeder dat niet doet.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:32 schreef tong80 het volgende:
Tijn die rechter plaatste het kind toch al 6 maanden uit huis ? Of begreep ik het verkeerd ?
Het Afrika-argument, het duurde even maar daar is ie!quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:33 schreef sorcees het volgende:
Hij heeft meer te eten dan 3/4 van de wereldbevolking, waar maken we ons collectief druk om.
Zelf kun je iets doen aan misstanden in je eigen omgeving, algemene misstanden moet je aan anderen (de daarvoor bedoelde en opgerichte instanties).
55.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:38 schreef muzas het volgende:
't mens zelf ziet er ook erg gezond uit. Hoe oud is ze? 78?
Ja, nee, ik vind het mens ook geschift. Maar dat vind ik ook van zwartekousen uit de bible belt, van tokkie's die alleen maar euroshopper frikandellen eten en van voetbalhooligans.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:38 schreef tong80 het volgende:
'Ik geef mijn hond nu een paar dagen niks te eten wegens zijn oorontsteking. Ik denk dat ie het na 2 dagen wel begint te begrijpen.'
Need to say more ?
Ik wilde al iets posten over anorexia.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:38 schreef muzas het volgende:
't mens zelf ziet er ook erg gezond uit. Hoe oud is ze? 78?
Andere variant is het, dat waar Hugo Borst over sprak:quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik wilde al iets posten over anorexia.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |