Daar kun je voor corrigeren.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen reden. Stel dat je ouders twee dwergen zijn. Reken maar dat je een flinke kans op een groeiachterstand loopt.
Ja, je zou die docu even moeten kijken.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:29 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Andere vraag: is er ook nog ergens een vader?
Wel als de ouders ze dagelijks zelf dronken voeren.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:28 schreef Luigi het volgende:
[..]
En toch gaan kinderen steeds vroeger steeds meer drinken... uit huis plaatsen dus?
Engeland. Met een broer van Tom.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:29 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Daar kun je voor corrigeren.
Andere vraag: is er ook nog ergens een vader?
En het is voor dat joch te hopen dat 'ie snel uit huis gaat en zelf gaat bepalen wat 'ie eet.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als die moeder dat kind naar school stuurt, is er verder niets aan de hand.
Is er een acuut gevaar? Zolang dat niet bestaat, lijkt het me ondoenlijk louter op het punt van voeding kinderen uit huis te plaatsen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:24 schreef tong80 het volgende:
[..]
Over het in het gevaar brengen van de gezondheid van je kind vast wel.
Of iets als ouderlijke plicht.
Hoeveel artsen moeten het dan wel zeggen ipv een stuk of tien ?quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als door meerdere artsen kan worden vastgesteld dat z'n gezondheid schade oploopt door de voeding, dan kun je daar misschien iets mee, ja. Maar voor zover ik lees, is daar nog lang geen sprake van. Alleen een enkele arts die roept dat er misschien wat mis is, maar dat lijkt me niet genoeg om een kind bij z'n moeder weg te halen.
Ergens in de documentaire zegt hij ook dat hij soms buiten zijn moeder om eet.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
En het is voor dat joch te hopen dat 'ie snel uit huis gaat en zelf gaat bepalen wat 'ie eet.
Twee lijkt me genoeg, maar dat is verder aan een rechter toch?quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hoeveel artsen moeten het dan wel zeggen ipv een stuk of tien ?
Groei achterstand van 15 centimeter lijkt me aardig acuut.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:30 schreef Reya het volgende:
[..]
Is er een acuut gevaar? Zolang dat niet bestaat, lijkt het me ondoenlijk louter op het punt van voeding kinderen uit huis te plaatsen.
En met deze opvoeding is er best een kans dat hij, al dan niet tijdelijk, doorslaat naar de andere kant.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
En het is voor dat joch te hopen dat 'ie snel uit huis gaat en zelf gaat bepalen wat 'ie eet.
Ja, dat denk ik ook. Over 10 jaar moet 'ie met een takelwagen uit z'n huis worden getild omdat 'ie jarenlang elke dag 20 hamburgers heeft gegeten.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:31 schreef CarbonC het volgende:
[..]
En met deze opvoeding is er best een kans dat hij, al dan niet tijdelijk, doorslaat naar de andere kant.
Obesitas is dat net zo goed, dat leidt tot een verhoogde kans op diabetes, wat uiteindelijk kan leiden tot het verlies van perifere ledematen. Zo kun je nog wel even doorgaan.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Groei achterstand van 15 centimeter lijkt me aardig acuut.
Dat weet ik niet, ik las alleen iets over dat de rechter had geoordeeld dat 'ie gewoon naar school moest en die moeder dat niet doet.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:32 schreef tong80 het volgende:
Tijn die rechter plaatste het kind toch al 6 maanden uit huis ? Of begreep ik het verkeerd ?
Het Afrika-argument, het duurde even maar daar is ie!quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:33 schreef sorcees het volgende:
Hij heeft meer te eten dan 3/4 van de wereldbevolking, waar maken we ons collectief druk om.
Zelf kun je iets doen aan misstanden in je eigen omgeving, algemene misstanden moet je aan anderen (de daarvoor bedoelde en opgerichte instanties).
55.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:38 schreef muzas het volgende:
't mens zelf ziet er ook erg gezond uit. Hoe oud is ze? 78?
Ja, nee, ik vind het mens ook geschift. Maar dat vind ik ook van zwartekousen uit de bible belt, van tokkie's die alleen maar euroshopper frikandellen eten en van voetbalhooligans.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:38 schreef tong80 het volgende:
'Ik geef mijn hond nu een paar dagen niks te eten wegens zijn oorontsteking. Ik denk dat ie het na 2 dagen wel begint te begrijpen.'
Need to say more ?
Ik wilde al iets posten over anorexia.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:38 schreef muzas het volgende:
't mens zelf ziet er ook erg gezond uit. Hoe oud is ze? 78?
Andere variant is het, dat waar Hugo Borst over sprak:quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik wilde al iets posten over anorexia.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |