Dat bedoel ik te zeggen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:19 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat deden ze, de Hoge Raad oordeelde dat het kind leerplicht heeft.
Maar Tom gaat al 3 jaar niet naar school. Hoe kan dat?
Goed punt. Lijkt me ook de enige reden om een moeder/kind aan te pakken.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:17 schreef Specularium het volgende:
[..]
Waar ze het hier vooral op gooien is dat hij leerplicht heeft en zijn moeder hem van school houdt.
En dat doen ze gewoon bij elke ouder die dat doet, niks hellend vlak.
Omdat dat de reden is dat er een procedure in gang wordt gezet. Dat is ook het oordeel van de rechter. Over dat eten heeft 'ie verder niks gezegd.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Waarom is dat het enige criterium voor jou?
Vooral de leerplichtambtenaar doet z'n werk blijkbaar niet zo goed.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:19 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Goede vraag. Uit deze steekproef van 1 lijkt het niet dat jeugdzorg goed functioneert.
Dit is op zich geen onbelangrijk punt. Heel veel kinderen hebben een ongebalanceerd dieet uit pure desinteresse, of uit verwaarlozing. Mogen dergelijke kinderen wel bij hun ouders blijven?quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:18 schreef Lyrebird het volgende:
Ook niet onbelangrijk: dit is een moeder die erg veel om haar kind geeft. Je kunt zo duizenden vaders en moeders vinden die helemaal niets om hun kind geven.
Nee, dat is een prima punt. Maar iedereen hier lijkt vooral blij te zijn dat het gebeurt omdat het een rauwkostknagende zweefteef is en niet omdat ze de leerplicht ontduikt.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zoveel ouders zijn er toch niet die hun kind langdurig ervan weerhouden naar school te gaan?
Rechter kan (helaas, maar logischerwijs) niet anders. Staat weinig in het wetboek over voedingsvoorschriften voor kinderen lijkt me... Anders zouden die hier eerder genoemde red-bull moeders en shag-tokkies ook een probleem hebben.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat dat de reden is dat er een procedure in gang wordt gezet. Dat is ook het oordeel van de rechter. Over dat eten heeft 'ie verder niks gezegd.
Waar zou je al die kinderen heen willen sturen? Je hebt het dan niet over een handjevol ofzo.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:22 schreef Reya het volgende:
[..]
Dit is op zich geen onbelangrijk punt. Heel veel kinderen hebben een ongebalanceerd dieet uit pure desinteresse, of uit verwaarlozing. Mogen dergelijke kinderen wel bij hun ouders blijven?
Ambtenaren lijkt me.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vooral de leerplichtambtenaar doet z'n werk blijkbaar niet zo goed.
Paul de Leeuw lijkt me bijzonder schadelijk voor de cognitieve ontwikkeling van kinderen, dus dat lijkt me begrijpelijk.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:22 schreef tong80 het volgende:
Als kind niet mogen opblijven om op zaterdagavond naar Paul de Leeuw te kijken met frikandellen, patatjes of chips.
Natuurlijk, dat is de sensatie. Als dat mens dr kind thuis hield maar 'm gewoon biefstukken voerde in plaats van sla, dan kraaide er geen haan naar.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:22 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nee, dat is een prima punt. Maar iedereen hier lijkt vooral blij te zijn dat het gebeurt omdat het een rauwkostknagende zweefteef is en niet omdat ze de leerplicht ontduikt.
Over het in het gevaar brengen van de gezondheid van je kind vast wel.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:22 schreef muzas het volgende:
[..]
Rechter kan (helaas, maar logischerwijs) niet anders. Staat weinig in het wetboek over voedingsvoorschriften voor kinderen lijkt me... Anders zouden die hier eerder genoemde red-bull moeders en shag-tokkies ook een probleem hebben.
Daar is geen oplossing voor, dus blijven ze maar bij hun ouders. De structurele leerplichtontduiking maakt dit een ernstig geval, maar afgezien daarvan lijkt het me lastig te motiveren om juist deze jongen wel uit huis te plaatsen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waar zou je al die kinderen heen willen sturen? Je hebt het dan niet over een handjevol ofzo.
Maar dat is wel moeilijk vast te stellen. Dat kind heeft verder toch geen ziekte ofzo?quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:24 schreef tong80 het volgende:
[..]
Over het in het gevaar brengen van de gezondheid van je kind vast wel.
Of iets als ouderlijke plicht.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:23 schreef Reya het volgende:
[..]
Paul de Leeuw lijkt me bijzonder schadelijk voor de cognitieve ontwikkeling van kinderen, dus dat lijkt me begrijpelijk.
Punt is dat het dan opeens een véél breder probleem wordt dan alleen deze rauwkostmoeder. Als je goede (wat is dat dan, goede voeding?) erbij gaat betrekken.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:24 schreef tong80 het volgende:
[..]
Over het in het gevaar brengen van de gezondheid van je kind vast wel.
Of iets als ouderlijke plicht.
Ik las in een ander topic dat het kind een groeiachterstand van 15cm zou hebben (let op, niet zelf geverifieerd of dat idd ergens terug te vinden is). Dat is wel fors, mocht dat zo zijn dus.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar dat is wel moeilijk vast te stellen. Dat kind heeft verder toch geen ziekte ofzo?
Laten we eens beginnen met aantoonbare problemen, zoals in dit geval calciumtekort en groeiachterstand. Aan de andere kan van het spectrum gaat het dan waarschijnlijk om overgewicht.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:26 schreef Luigi het volgende:
[..]
Punt is dat het dan opeens een véél breder probleem wordt dan alleen deze rauwkostmoeder. Als je goede (wat is dat dan, goede voeding?) erbij gaat betrekken.
Dat is nog steeds geen reden. Stel dat je ouders twee dwergen zijn. Reken maar dat je een flinke kans op een groeiachterstand loopt.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:26 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik las in een ander topic dat het kind een groeiachterstand van 15cm zou hebben (let op, niet zelf geverifieerd of dat idd ergens terug te vinden is). Dat is wel fors, mocht dat zo zijn dus.
En toch gaan kinderen steeds vroeger steeds meer drinken... uit huis plaatsen dus?quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:27 schreef tong80 het volgende:
Kan niet quoten Tijn. Maar alle artsen wezen de moeder en gerechtelijke instanties er op dat het kind schadelijke gevolgen in de toekomst krijgt. Korsakov krijg je ook niet na 2 flesssen wijn. Maar is wel het gevolg als je het langdurig doet.
Ja, zo'n uitspraak werd dan aangehoord en ieder ging weer z'n eigen weg zonder dat er iets veranderde.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:27 schreef tong80 het volgende:
Maar alle artsen wezen de moeder en gerechtelijke instanties er op dat het kind schadelijke gevolgen in de toekomst krijgt.
Als door meerdere artsen kan worden vastgesteld dat z'n gezondheid schade oploopt door de voeding, dan kun je daar misschien iets mee, ja. Maar voor zover ik lees, is daar nog lang geen sprake van. Alleen een enkele arts die roept dat er misschien wat mis is, maar dat lijkt me niet genoeg om een kind bij z'n moeder weg te halen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:26 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik las in een ander topic dat het kind een groeiachterstand van 15cm zou hebben (let op, niet zelf geverifieerd of dat idd ergens terug te vinden is). Dat is wel fors, mocht dat zo zijn dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |