abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120461167
Zal de volgende docu Rauwst of Rouw gaan heten? ;(
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_120461177
Het was mij niet eens opgevallen, maar nu je het zegt inderdaad :').
  dinsdag 18 december 2012 @ 15:17:00 #203
97111 ukga
Siewosie baas
pi_120461258
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 15:13 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Is het ook, en vaak word je er ook wel op gewezen. Dan sta je serieus 3-0 achter :')
terecht. Hij heeft ook nog zo een mooi nektasje om :')

Enig fatsoen is deze mensen totaal onbekend (vooral de moeder dan, die hoort een kind op te voeden)

Ik kan niet begrijpen dat je het voogdij van je kind op het spel staat en je komt met je kind binnen alsof je een dagje naar artis gaat :')
pi_120461716
Jeetje, ik realiseer me net dat je dan de hele winter alleen maar koud eten en drinken hebt! Brrrr, geen verwarmend kopje soep, grote mok hete thee of een groot bord dampende stamp.... Alleen daarom al! :X
  dinsdag 18 december 2012 @ 15:35:42 #205
97111 ukga
Siewosie baas
pi_120462077
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2012 15:15 schreef Jesse_ het volgende:
Zal de volgende docu Rauwst of Rouw gaan heten? ;(
:D rouw hoop ik :P
  dinsdag 18 december 2012 @ 15:40:25 #206
97111 ukga
Siewosie baas
pi_120462266
Ze geeft haar hond 3 dagen geen eten..wtf
als dit mn buurvrouw was had ze nu serieus een probleem gehad. vuile dierenbeul
ik hoop dat ze de volgende rechtzaak van de dierenbescherming is
pi_120462281
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 december 2012 10:29 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Schoolmelk is zeldzaam.. Het zijn allemaal pakjes drinken, zelfs een beker is zeldzaam. :X

Ze nemen dus koeken mee, chocolade koeken, liga's in ieder geval allemaal prefab voedsel.
Sommige kinderen krijgen 2 sultana's mee en voor enkele is dat dan ook ontbijt :)

Mijn dochter neemt mee naar school: Komkommer, druifjes, aardbeien.
En als ik haar wil blij maken dan doe ik er wat blokjes kaas bij. Soms een stukje eierkoek.
Als ik haar gewoon een verrassing mee wil geven. O+

Ik ben niet antisuiker of anti calorieen maar ik snap het geven van koeken en dergelijke gewoon niet..
Zeker omdat ze bij het overblijven een identiek iets mee krijgen, nog een keer die koeken.
Soms een boterham met hagelslag of chocopasta :Y

En mijn dochter is 4, de kinderen in haar klas zijn dus 4 a 5
Wat krijgt ze dan aan vezels binnen op zo'n schooldag? Of langzame koolhydraten? Alleen fruit en groente, en soms een stukje koek of kaas is niet genoeg.
pi_120462516
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 15:40 schreef TheHappyPrince het volgende:

[..]

Wat krijgt ze dan aan vezels binnen op zo'n schooldag? Of langzame koolhydraten? Alleen fruit en groente, en soms een stukje koek of kaas is niet genoeg.
Ik heb het idee dat het hier over ochtend en middag pauzes gaat en dat ze tussen de middag wel een lunch hebben. Ik deed het vroeger ook met een appel in de ochtendpauze, thuis tussen de middag vaak warm eten en 's avonds brood. Heb niet het idee dat ik iets te kort ben gekomen hierdoor.
pi_120462543
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 15:46 schreef jappas het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat het hier over ochtend en middag pauzes gaat en dat ze tussen de middag wel een lunch hebben. Ik deed het vroeger ook met een appel in de ochtendpauze, thuis tussen de middag vaak warm eten en 's avonds brood. Heb niet het idee dat ik iets te kort ben gekomen hierdoor.
Als dat het is heb ik niets gezegd. Het kwam op mij over alsof de dochter alleen dat meekrijgt op een hele schooldag.
pi_120463126
Uhhh nee dit is het tussendoortje. Rond 10 uur eten ze iets en drinken ze iets.

Ze ontbijt gewoon, en tussen de middag eet ze heel ouderwets ook thuis :)
pi_120463139
net de docu ook gezien. Dat mens is gek
Denkt ze serieus dat honderden jaren aan kennis over voeding niets toevoegt aan de manier van eten van de mens?

Dat ze gezond wil eten vind ik logisch. Dat ze haar kind gezond eten wil geven vind ik logisch. Dat ze haar kind leert dat frituurvet en allemaal baksels niet altijd gezond zijn vind ik logisch. Maar dat ze haar kind bewezen bouwstoffen onthoudt...

Overigens is het ook lekker waardevol wat Tom zelf zegt over zijn dieet en of hij door wil gaan of niet. Dat joch is vanaf kleins af aan geïndoctrineerd door zijn moeder. Dat haalt een externe instantie er niet zomaar even uit.
pi_120463278
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 december 2012 16:01 schreef Pvoesss het volgende:
Uhhh nee dit is het tussendoortje. Rond 10 uur eten ze iets en drinken ze iets.

Ze ontbijt gewoon, en tussen de middag eet ze heel ouderwets ook thuis :)
Mea culpa! Door deze documentaire ben ik een beetje teveel gefocust op kinderen en voeding.
pi_120463558
Andere kinderen krijgen gerust dus dit mee.
http://www.lu.nl/ookvanlu(...)F2012+4%3A11%3A25+PM
pi_120467159
Ff heel simpel. Kan ze niet een beetje smokkelen en toch het eten koken als ze daarna maar van het kookvocht een smoothie maakt?
  dinsdag 18 december 2012 @ 17:41:45 #215
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_120467222
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 17:40 schreef Kamper86 het volgende:
Ff heel simpel. Kan ze niet een beetje smokkelen en toch het eten koken als ze daarna maar van het kookvocht een smoothie maakt?
niet opgelet? Gekookt eten wordt zuurder en dat is niet goed volgens haar.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_120467884
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 07:07 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

dit was wel een dusdanige doorbraak dat t het nieuws haalde. En verder wat Hexje zegt
Dat zegt meer over de media capaciteiten van die onderzoekers dan de kwaliteit van het onderzoek. Ik ben zelf wetenschapper en heb daar aardig wat ervaring mee.
Jesus saves but death prevails.
  Moderator dinsdag 18 december 2012 @ 17:59:15 #217
9859 crew  Karina
Woman
pi_120467907
Ik heb net dit tweede deel zitten kijken, met verbazing! De omgekeerde logica: andere kinderen zijn groot door de hormonen, Tom is klein omdat hij die hormonen niet binnen krijgt...

Tevens claimt ze dat het niet uitmaakt dat hij kleiner is, maar wel elke keer meten en zeggen: ja je bent toch al weer een centimeter gegroeid.

Verder: haar ouders hebben altijd "normaal" gegeten en die zagen er toch redelijk gezond uit, ziet ze dat dan niet?

Wat ik ook vreemd vond: het ziekenhuis gaf nog wat advies over voeding: vijgen en dadels, wat daar mis mee is weet ik niet, maar blijkbaar sloeg ze dat advies in de wind en aten ze die ook maar niet.

Oh en wat is hertengewei? Bedoelde die "guru" daar echt gewei van een hert mee of is het een soort kruid of een plant?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_120467993
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 december 2012 17:59 schreef Karina het volgende:
Oh en wat is hertengewei? Bedoelde die "guru" daar echt gewei van een hert mee of is het een soort kruid of een plant?
Een echt gewei. Mijn hond krijgt dat wel eens om op te kauwen _O- _O-
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  dinsdag 18 december 2012 @ 18:02:47 #219
97111 ukga
Siewosie baas
pi_120468002
Ook geweldig hoe ze elk hoogopgeleide, dokter en arts ff omver lult met;
quote:
ze hebben er wel voor gestudeerd, maar weten ze niet waar ze over praten
:')
pi_120468016
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:02 schreef ukga het volgende:
Ook geweldig hoe ze elk hoogopgeleide, dokter en arts ff omver lult met;

[..]

:')
Met als argument "staat op google".
  Moderator dinsdag 18 december 2012 @ 18:03:25 #221
9859 crew  Karina
Woman
pi_120468019
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:02 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Een echt gewei. Mijn hond krijgt dat wel eens om op te kauwen _O- _O-
Serieus? En dat mogen ze wel eten :')
niet zo tof doen
pi_120468028
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 december 2012 17:59 schreef Karina het volgende:
Wat ik ook vreemd vond: het ziekenhuis gaf nog wat advies over voeding: vijgen en dadels, wat daar mis mee is weet ik niet, maar blijkbaar sloeg ze dat advies in de wind en aten ze die ook maar niet.
De reguliere medische wereld is het grote kwaad, daarom waarschijnlijk.

Hier heb je die 'guru':
http://www.uitdaging.net/gezond/David_Wolfe_rawfoods.html

En dan het stukje over je eigen kracht weggeven.
  Moderator dinsdag 18 december 2012 @ 18:05:31 #223
9859 crew  Karina
Woman
pi_120468103
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:03 schreef Specularium het volgende:

[..]

Hier heb je die 'guru':

Het ziekenhuis had dus eigenlijk omgekeerde psychologie moeten hanteren: alleen maar sla eten is goed voor je!
niet zo tof doen
  dinsdag 18 december 2012 @ 18:09:29 #224
97111 ukga
Siewosie baas
pi_120468251
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:03 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Met als argument "staat op google".
ja,en;
3 atleten in Amerika hebben betere resultaten geboekt met rauw voedsel

JA BITCH EN OOK MET 500mg testosteron ethenaat. dus???????????
pi_120468765
Pindakaas, wie is er NIET groot door geworden? :')

;(
pi_120469165
Wat een treurnis, echt zielig voor dat jochie :'( Misschien mist hij geen warm eten omdat hij het niet kent, maar wat moet het een straf zijn om zo te moeten leven. Hij zegt dat hij zich ''goed'' voelt op dit dieet, maar ja hoe kan hij dat beoordelen? Hij leeft altijd al zo, dus weet waarschijnlijk niet wat je echt ''goed'' en ''fit'' voelen inhoudt..

Ze zouden die moeder toch wel een soort van dwangbevel kunnen opleggen om die jongen gezond te eten te geven? Op straffe van opsluiting ofzo? Dat dit niet aangepakt wordt, vind ik echt bizar.. Er is aangetoond door medisch onderzoek dat het kind tekort komt, dus waar wachten ze dan nog op? Onvoorstelbaar.. :{
pi_120469247
Dat chickie was dat nou z,n zus of vriendin, mooi grietje was dat :9
aardappels, sproitjes, sloavink.
pi_120469303
Tom en z'n moeder zo bij RTL nieuws
  dinsdag 18 december 2012 @ 18:40:15 #229
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_120469351
Grietje is heel wat groter dan hem. Tevens ook aandachtshoer want meeliften op zijn 'bekendheid'.
Heeft hij wel genoeg eiwitten om soldaatjes aan te maken voor zijn vriendin? :')
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_120469388
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:37 schreef Jan-Slagter het volgende:
Dat chickie was dat nou z,n zus of vriendin, mooi grietje was dat :9
Vriendinnetje.
pi_120469407
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:35 schreef Selestha het volgende:
Ze zouden die moeder toch wel een soort van dwangbevel kunnen opleggen om die jongen gezond te eten te geven? Op straffe van opsluiting ofzo? Dat dit niet aangepakt wordt, vind ik echt bizar.. Er is aangetoond door medisch onderzoek dat het kind tekort komt, dus waar wachten ze dan nog op? Onvoorstelbaar.. :{
Wat wil je doen? Een kind van 15 aan de dwangvoeding leggen? Too little too late.
pi_120469484
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:38 schreef computergirl het volgende:
Tom en z'n moeder zo bij RTL nieuws
Nieuws of Boulevard?
pi_120469780
quote:

[..]

Hier heb je die 'guru':

Volgens die guru moest hij wel zuivel tot zich nemen, maar denk maar niet dat die heks daar dan naar gaat luisteren hoor :N
pi_120470337
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:24 schreef WammesWaggel het volgende:
Pindakaas, wie is er NIET groot door geworden? :')

;(
haha :D
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_120470757
Ik vind het wel een heel interessante kwestie. Ik denk dat die moeder op veel punten gelijk heeft, en doet wat ze denkt dat het beste is voor haar zoon. Er is wel degelijk een verband tussen de manier waarop we in de westerse wereld eten en alle gezondheidsproblemen die er tegenwoordig heersen in de maatschappij.. Niet alleen bepaalde kankers en diabetes maar er wordt ook gedacht dat slechte voeding een invloed heeft op de mentale toestand (depressie etc).
Wat ik vooral interessant vind aan dit verhaal is het feit dat er in Nederland ontzettend veel gezinnen zijn die hun kinderen slecht te eten geven. Kijk alleen al naar het aantal obese kinderen en jonge mensen met diabetes type 2, dat blijft toenemen. Die mensen moeten toch ook niet voor de rechtbank verschijnen? Ik begrijp dat er bij Tom terkorten zijn aan bepaalde vitamines en aan calcium (?), maar hij krijgt zelf de keus om anders te eten maar weigert het zelf. Hoe ver kun je en zou je als autoriteit dan moeten gaan om zo'n kind anders te doen eten?

Overigens vind ik het wel onzin dat hij niet naar school gaat, daar is natuurlijk helemaal geen excuus voor.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_120470840
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 15:40 schreef ukga het volgende:
Ze geeft haar hond 3 dagen geen eten..wtf
als dit mn buurvrouw was had ze nu serieus een probleem gehad. vuile dierenbeul
ik hoop dat ze de volgende rechtzaak van de dierenbescherming is
Haha ja dat vond ik ook zo flauw.. omdat het beest een oorontsteking heeft die maar niet over ging.. ;( arme Coco
pi_120471021
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:14 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik vind het wel een heel interessante kwestie. Ik denk dat die moeder op veel punten gelijk heeft, en doet wat ze denkt dat het beste is voor haar zoon. Er is wel degelijk een verband tussen de manier waarop we in de westerse wereld eten en alle gezondheidsproblemen die er tegenwoordig heersen in de maatschappij.. Niet alleen bepaalde kankers en diabetes maar er wordt ook gedacht dat slechte voeding een invloed heeft op de mentale toestand (depressie etc).
Wat ik vooral interessant vind aan dit verhaal is het feit dat er in Nederland ontzettend veel gezinnen zijn die hun kinderen slecht te eten geven. Kijk alleen al naar het aantal obese kinderen en jonge mensen met diabetes type 2, dat blijft toenemen. Die mensen moeten toch ook niet voor de rechtbank verschijnen? Ik begrijp dat er bij Tom terkorten zijn aan bepaalde vitamines en aan calcium (?), maar hij krijgt zelf de keus om anders te eten maar weigert het zelf. Hoe ver kun je en zou je als autoriteit dan moeten gaan om zo'n kind anders te doen eten?

Overigens vind ik het wel onzin dat hij niet naar school gaat, daar is natuurlijk helemaal geen excuus voor.
ik vond het verdacht veel op hersenspoeling lijken. vooral die sekteleider en hoe hij op dat manneke in aan het praten was. en die moeder maar goedkeurend knikken bij elk woord van die idioot. :{
pi_120471503
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:20 schreef dawg het volgende:

[..]

ik vond het verdacht veel op hersenspoeling lijken. vooral die sekteleider en hoe hij op dat manneke in aan het praten was. en die moeder maar goedkeurend knikken bij elk woord van die idioot. :{
Tja.. ben het met je eens hoor, maar iedere ouder beïnvloedt natuurlijk de denkwijze van zijn/haar kind. In dit gezin gaat het over voeding, in andere gezinnen over politiek of over gastarbeiders. Ik vraag me gewoon af in hoeverre de staat zich in zulke kwesties zou moeten en mogen moeien.. Denk ook dat deze documentaire alles alleen maar erger maakt voor die jongen.
pi_120471601
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 december 2012 00:29 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Niet overdrijven, die som was moeilijker dan de havo/vwo rekentoets.
Ik overdrijf niet..... vermenigvuldigen van 2 getallen met 2 getallen is groep 7 stof.. Als dat al moeilijker is dan de havo/vwo rekentoets... :X
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_120471614
RTL4 nu.
  dinsdag 18 december 2012 @ 19:33:34 #241
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_120471686
Ik vond het feit dat Tom zijn moeder tijdens een 'stoeipartij' voor moddervet uitmaakte wel tekenend. Als dat bij haar gevoelig ligt ( en dat ligt het volgens mij, gezien haar bijna trotse: ik weeg 44 kilo, misschien wel minder) is dat een manier om haar keihard te pakken.
Hij verzet zich dus wel, een beetje. Denk ik, als psycholoog van de koude grond. :')
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_120471790
quote:

[..]

Hier heb je die 'guru':

Interessant, had ook geprobeerd hem te vinden maar dat was niet gelukt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:30 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Tja.. ben het met je eens hoor, maar iedere ouder beïnvloedt natuurlijk de denkwijze van zijn/haar kind. In dit gezin gaat het over voeding, in andere gezinnen over politiek of over gastarbeiders. Ik vraag me gewoon af in hoeverre de staat zich in zulke kwesties zou moeten en mogen moeien.. Denk ook dat deze documentaire alles alleen maar erger maakt voor die jongen.
Good punt, en eens. En er zijn heus wel verbanden tussen eten en kanker aan te wijzen. Maar er zijn veel meer positieve verbanden tussen niet-rauw voedsel en gezondheid, inclusief kanker.
  dinsdag 18 december 2012 @ 19:36:53 #243
14505 OProg
A Life in Music
pi_120471888
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:32 schreef Specularium het volgende:
RTL4 nu.
Ze zal hem dus wel naar Engeland peren...

Waar betalen ze het allemaal van vraag je ook af...
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_120471901
Het niveau van de lessen was inderdaad verbijsterend. Dat mens doet nu nog simpele rekensommen en geschiedenis is het voorlezen van een webpagina van de BBC. Ben benieuwd hoe Tom het ervan af zou brengen bij een proefwerk van zijn oude school.
pi_120471919
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:31 schreef Injetta het volgende:

[..]

Ik overdrijf niet..... vermenigvuldigen van 2 getallen met 2 getallen is groep 7 stof.. Als dat al moeilijker is dan de havo/vwo rekentoets... :X
Dat is het echt. Rekenen/wiskunde is niets meer op HAVO/VWO.
pi_120471955
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:36 schreef OProg het volgende:

[..]

Ze zal hem dus wel naar Engeland peren...

Waar betalen ze het allemaal van vraag je ook af...
Ze wonen ook nog eens in een grachtenpand.
pi_120471976
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:37 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Dat is het echt. Rekenen/wiskunde is niets meer op HAVO/VWO.
Onzin
pi_120472022
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:38 schreef twaalf het volgende:

[..]

Onzin
? :')
Buiten de beta profielen is het echt niet zo veel moeilijker.
  dinsdag 18 december 2012 @ 19:39:30 #249
14505 OProg
A Life in Music
pi_120472035
quote:

[..]

Het zag er ook niet uit alsof die pa iemand is die een stevige alimentatie kan betalen. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_120472067
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:39 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

? :')
Buiten de beta profielen is het echt niet zo veel moeilijker.
Er zit in ieder geval nog iets in met de stelling van Pythagoras en sinus en cosinus in de onderbouw. Moederlief weet daar misschien wat minder van.
pi_120472099
En Tom zegt... Maar ik loop wel met Engels voor.

Goh... vader... Engeland
pi_120472465
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:40 schreef twaalf het volgende:

[..]

Er zit in ieder geval nog iets in met de stelling van Pythagoras en sinus en cosinus in de onderbouw. Moederlief weet daar misschien wat minder van.
Heel ietsjes misschien, veel zal het met wiskunde a niet zijn.
pi_120473017
Tom kiest vast ook helemaal zelf of hij wiskunde a of b doet.
  dinsdag 18 december 2012 @ 19:58:05 #254
14505 OProg
A Life in Music
pi_120473194
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:55 schreef twaalf het volgende:
Tom kiest vast ook helemaal zelf of hij wiskunde a of b doet.
Op deze wijze is Tom een subsidieslurper voor de toekomst. ;(
pi_120473211
quote:

[..]

Nee, hoor. Nieuwbouw met galerij, daar keek de keuken op uit, ergens in de Jordaan of Nieuwmarkt zo te zien.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  dinsdag 18 december 2012 @ 20:00:42 #256
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_120473388
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:46 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Heel ietsjes misschien, veel zal het met wiskunde a niet zijn.
in 3 VWO in ieder geval wél, en dat is voor de keuze a of b.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_120473408
Nou, ik denk dat moeder inderdaad straks richting Engeland vertrekt.

Los van het groeiprobleem, vind ik de wijze waarop deze jongen gehersenspoeld en gemanipuleerd wordt nog stuitender.
Tuurlijk zegt die jongen dat hij bij zijn moeder wil blijven en zich prima voelt. Het is toch enige leven wat hij heeft op dit moment? Ze isoleert hem fysiek en geestelijk van een sociale omgeving. Hij is, op dat vriendinnetje na die ook uit een dergelijk gezin komt (iets minder extreem), totaal alleen.
Dit gedrag van die moeder is exact hetzelfde als ouders die in een sekte verzeild zijn geraakt. De kinderen groeien helemaal op in die denktrant met alle extreme opvattingen en levensstijlen. Ze kennen niemand buiten die sekte, ze krijgen de boodschap mee tot een soort van uitverkoren groep te horen....

Die broer was al wat ouder toen die moeder met haar extremisme begon en dat heeft wellicht er voor gezorgd dat hij minder te vormen was. Deze jongen was zo jong dat hij al niets anders meer weet en kent.

Toch raar dat een kinderbescherming blijkbaar alleen de leerplicht heeft om in te grijpen en die geestelijke mishandeling niet ernstig genoeg vindt.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_120473517
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:58 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Nee, hoor. Nieuwbouw met galerij, daar keek de keuken op uit, ergens in de Jordaan of Nieuwmarkt zo te zien.
Je hebt gelijk, ik vergis me. Ze liepen inderdaad een grachtenpand binnen maar daar ging hij toen eten bij dat meisje.
pi_120473660
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 20:00 schreef Injetta het volgende:
Toch raar dat een kinderbescherming blijkbaar alleen de leerplicht heeft om in te grijpen en die geestelijke mishandeling niet ernstig genoeg vindt.
Maar als je indoctrinatie geestelijke mishandeling vind (wat ik het in dit geval wel vind), waar trek je de lijn als instantie zijnde. Veel ouders die hun kind gelovig opvoeden doen in mijn ogen precies hetzelfde, en die kun je ook niet allemaal uit huis plaatsen.
  dinsdag 18 december 2012 @ 20:10:23 #260
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_120474099
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 20:04 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Maar als je indoctrinatie geestelijke mishandeling vind (wat ik het in dit geval wel vind), waar trek je de lijn als instantie zijnde. Veel ouders die hun kind gelovig opvoeden doen in mijn ogen precies hetzelfde, en die kun je ook niet allemaal uit huis plaatsen.
Het hindert die kinderen in ieder geval niet in hun ontwikkeling. Of het moeten al meisjes binnen sgp milieu zijn? Het is wel raar dat religieuze gronden zonder morren altijd thuisonderwijs toestaat in die zin.

Het feit dat toen hij eigen keuzes ging maken zijn moeder besloot dat hij onder invloed was en dus thuis onderwezen moest worden is belachelijk.
pi_120474291
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 20:02 schreef twaalf het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik vergis me. Ze liepen inderdaad een grachtenpand binnen maar daar ging hij toen eten bij dat meisje.
Die woont best leuk, jah. ;)
pi_120474292
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 20:04 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Is ook wel weer waar.
Die grens is inderdaad lastig. Maar zodra het sektarisch wordt en kinderen geheel geïsoleerd worden moet het wel in de gaten gehouden worden..
En misschien moet het wel een combinatie zijn. Want hier is ook nog overduidelijk sprake van die ondervoeding en ontwikkelingsachterstand.

Er zijn ook kinderen in heel strenge Joodse gezinnen die op een hele strenge Joodse school zitten.
Verder mogen ze geen tv kijken, niet op internet, ze moeten van 8 uur 's ochtends tot 6 uur 's avonds naar school. Buiten school bestaat het leven uit bidden, Tora lezen, synagoge bezoeken en alle leefregels volgens. Dit is gewoon geaccepteerd. Maar als je het goed beschouwd is dit ook sektarisch en abnormaal.

Tja.. misschien is dus dat thuis houden door die moeder inderdaad de enige enigszins objectieve houvast voor de kinderbescherming... Als hij weer naar school gaat, is in ieder geval dat isolement doorbroken.
pi_120474634
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 20:00 schreef Injetta het volgende:
Nou, ik denk dat moeder inderdaad straks richting Engeland vertrekt.
Ik denk dat ze het dan nog wel moeilijker gaat krijgen om Tom aan het regime te houden, omdat ze dan met die broer zit die zich daarvan los heeft gemaakt.
Aan Tom te zien keek hij aardig op tegen Ben (broer), die gaat dan in no time lopen rebelleren.

Dear God, make it so, dat kind moet heel ernstig gaan puberen, maar hij durft niet omdat moeder hem volledig heeft geïsoleerd van iedereen die hem daarin zou kunnen steunen. ;(
  dinsdag 18 december 2012 @ 20:18:50 #264
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_120474694
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:58 schreef OProg het volgende:

[..]

Op deze wijze is Tom een subsidieslurper voor de toekomst. ;(
Misschien gaat hij als hij groot is een boek schrijven. (uiteraard geschreven door een ghostwriter)
pi_120477029
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 20:17 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Dear God, make it so, dat kind moet heel ernstig gaan puberen, maar hij durft niet omdat moeder hem volledig heeft geïsoleerd van iedereen die hem daarin zou kunnen steunen. ;(
Volgens mij valt het dat isolement wel mee, dat is meer een beeld dat werd geschetst in die documentaire. Maar op de FB paginas van de hoofdrolspelers lijkt het wel mee te vallen. Het lijkt overigens ook alsof het vriendinnetje inmiddels een nieuwe liefde heeft gevonden.
pi_120483123
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 20:50 schreef Shivo het volgende:

[..]

Volgens mij valt het dat isolement wel mee, dat is meer een beeld dat werd geschetst in die documentaire. Maar op de FB paginas van de hoofdrolspelers lijkt het wel mee te vallen. Het lijkt overigens ook alsof het vriendinnetje inmiddels een nieuwe liefde heeft gevonden.
strong stalking
  dinsdag 18 december 2012 @ 22:15:12 #267
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_120483941
quote:

[..]

Hou je ons op de hoogte? :')
  dinsdag 18 december 2012 @ 22:15:24 #268
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_120483951
FAIL @ Toms Facebook:
Op de vraag pizza versus sushi zegt hij: Pizza!

:') :')
pi_120484030
facebook van zn broer _O_
  dinsdag 18 december 2012 @ 22:16:37 #270
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_120484041
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:15 schreef MrBaas het volgende:
FAIL @ Toms Facebook:
Op de vraag pizza versus sushi zegt hij: Pizza!

:') :')
pizza van rauwe groeten
  dinsdag 18 december 2012 @ 22:19:02 #271
97111 ukga
Siewosie baas
pi_120484174
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:16 schreef jcdragon het volgende:

[..]

pizza van rauwe groeten
en rauw deeg
pi_120488823
quote:

[..]

Je houdt ze goed in de gaten :')

Maar waarschijnlijk was ze het zat om op Tom's puberteit te wachten
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_120496998
quote:
Daar gelooft ze wel in wetenschappelijk onderzoek. Misschien moet ze gaan samenwerken met Diederik Stapel.
pi_120497864
Ze roept continu maar bij van alles dat het 'wetenschappelijk bewezen' is, daarbij niet gehinderd door enige diepgaande kennis. Gewoon napraten wat er op rawfood-sites staat. Ze googlet en ze googlet maar, maar is enkel op zoek naar informatie die haar kant van het verhaal bevestigt.

Het is een soort mini-sekte.
pi_120497901
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:49 schreef Isegrim het volgende:
Ze roept continu maar bij van alles dat het 'wetenschappelijk bewezen' is, daarbij niet gehinderd door enige diepgaande kennis. Gewoon napraten wat er op rawfood-sites staat. Ze googlet en ze googlet maar, maar is enkel op zoek naar informatie die haar kant van het verhaal bevestigt.

Het is een soort BNW :P
pi_120498246
BNW, the Food Edition.
pi_120500502
Vreemd ook dat Tom niet gewoon zelf thuis eten kan pakken of zoveel mag eten als hij zelf zou willen, voor ieder tomaatje of appeltje moet hij zijn moeder om toestemming vragen.

Ongebruikelijk op die leeftijd me dunkt.
pi_120500637
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2012 11:10 schreef WammesWaggel het volgende:
Vreemd ook dat Tom niet gewoon zelf thuis eten kan pakken of zoveel mag eten als hij zelf zou willen, voor ieder tomaatje of appeltje moet hij zijn moeder om toestemming vragen.

Ongebruikelijk op die leeftijd me dunkt.
De meeste moeders zouden een gat in de lucht springen als hun 15 jarige spruit een appel of een tomaat wil pakken om te snacken :P
pi_120501442
Dat wijf gun ik zo de kanker, wat zal ze teleurgesteld zijn. En die arme hond snapt er niks van.
pi_120501577
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:49 schreef Isegrim het volgende:

Ze zijn pioniers :{w
  woensdag 19 december 2012 @ 11:48:05 #282
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_120501772
Ik vond het vooral apart dat ze steeds terugkwam, op dat harde korstje bij gekookt eten dat echt intens slecht zou zijn, ook weer in een interview vandaag in het AD.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 19 december 2012 @ 12:14:34 #283
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_120502517
of in de vk:
Zijn moeder oogt mager. Ze is een vrouw met een missie, daarom werkte ze ook mee aan een tweede documentaire: Rauwer (2012). 'Gebakken eten met een hard randje is net zo verslavend als heroïne', zegt Francis. 'Het heeft net zo'n slechte uitwerking. Dat is wetenschappelijk bewezen.' Ze weegt 53 kilo. 'Ik hoor soms dat ik er zo slecht uitzie. Dat komt door de stress die ik al twee jaar ervaar.'
http://www.volkskrant.nl/(...)-ik-gewoon-weg.dhtml
  woensdag 19 december 2012 @ 12:17:12 #284
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_120502598
Oh, dan heb ik het interview in de volkskrant gelezen vanmorgen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_120502855
quote:
Waarom stuurt u Tom niet gewoon naar school?
Francis: 'De lagere school was geen probleem, maar op de middelbare school, merkten we dat kinderen hem uitlachten.'
Tom: 'Overdag at ik niets meer, omdat ik het niet fijn vond mijn eten uit mijn tas te halen. Ik wilde niet steeds horen: hé, daar heb je die appeljongen weer.'
Wat een flut reden :')
  woensdag 19 december 2012 @ 12:33:43 #286
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_120503084
Mijn kind eet zonder problemen appels op school? Maar ja, die zit niet in het ruimdenkende Amsterdam op school. ;)
pi_120503998
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:33 schreef debuurvrouw het volgende:
Mijn kind eet zonder problemen appels op school? Maar ja, die zit niet in het ruimdenkende Amsterdam op school. ;)
Haha, je hebt een appeljongen!
pi_120504173
Eten vergelijken met heroïne ook. Eten is gewoon een eerste levensbehoefte. Hoe meer voedingsstoffen hoe meer het een behoefte wordt,

Heroïne is pas verslavend als je er aan begint, maar je hoeft er niet per se mee te beginnen, eten daarentegen..
  woensdag 19 december 2012 @ 13:12:15 #290
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_120504459
quote:
2s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:59 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Haha, je hebt een appeljongen!
een knapperige appel nog wel!
  woensdag 19 december 2012 @ 13:15:14 #291
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_120504562
pi_120505254
quote:
Inderdaad een aantal interessante punten. Op die leeftijd is je vriendengroep en het losmaken van je ouders zo belangrijk, en ik zie niet goed hoe Tom dat kan doen met dat thuisonderwijs.

En wat is trouwens het niveau van de lessen die hij van ma krijgt? Ze wantrouwt artsen en de wetenschap en denkt na wat googlen de wijsheid over ingewikkelde processen in het menselijk lichaam in pacht te hebben. Dan vrees ik het ergste voor vakken als biologie, natuur- en scheikunde.

En die 'goeroe' in die docu met zijn graslopen... :?
pi_120505262
Ja, een goed stuk, maar welke oplossing staat zij dan voor...? Het kan toch zo niet blijven?
  woensdag 19 december 2012 @ 13:43:28 #294
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_120505638
De wereldschool zou al een goeie stap voorwaarts zijn. Als ik zie wat mijn kind allemaal leert op school... Dat had ik niet gered hoor, thuis. Misschien wel als ik me er in verdiept had maar ik denk dat ik het tempo wellicht onderschat had.
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2012 @ 13:46:48 #295
91830 MaximusTG
pi_120505764
Ik zou, als ik een kind had, die prima alles kunnen leren wat ie zou moeten leren op de middelbare school. Oke, misschien Frans en Duits niet helemaal, maar verder wel.
Maar dat moet je toch helemaal niet willen als ouder..
  woensdag 19 december 2012 @ 13:47:37 #296
97111 ukga
Siewosie baas
pi_120505787
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:46 schreef MaximusTG het volgende:
d had, die prima alles kunnen leren w
Op school leer je meer dingen dan alleen uit boeken :)
  woensdag 19 december 2012 @ 13:48:56 #297
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_120505835
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:46 schreef MaximusTG het volgende:
Ik zou, als ik een kind had, die prima alles kunnen leren wat ie zou moeten leren op de middelbare school. Oke, misschien Frans en Duits niet helemaal, maar verder wel.
Maar dat moet je toch helemaal niet willen als ouder..
Wis-schei- en natuurkunde op niveau? Spellingsregels Nederlands?

En inderdaad, ik wil dat helemaal niks. School is zoveel meer dan die vakken.
  woensdag 19 december 2012 @ 13:50:58 #298
97111 ukga
Siewosie baas
pi_120505920
Wat nog het meest kansloze is; tom gaat neit meer naar school omdat ie daar gepest zou worden etc.

NU KOMT IE OP TV en ziet heel Nederland hem. Het lijkt me dat ie hierdoor eerder meer dan minder gepest mee zal gaan worden nu iedereen hem kent.
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2012 @ 13:51:48 #299
91830 MaximusTG
pi_120505958
Tuurlijk, dat stelt niks voor hoor. Zelf VWO N&T gedaan met biologie. Daarna uni. Verder niet om dat niveau te bagatelliseren maar zeker als je zorgt voor boeken incl. boek voor de leraar dan is dat prima te doen als je zelf ook VWO gedaan hebt.
pi_120505967
Ik denk niet dat er heel veel vijftienjarigen die docu hebben gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')