abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120472099
En Tom zegt... Maar ik loop wel met Engels voor.

Goh... vader... Engeland
pi_120472465
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:40 schreef twaalf het volgende:

[..]

Er zit in ieder geval nog iets in met de stelling van Pythagoras en sinus en cosinus in de onderbouw. Moederlief weet daar misschien wat minder van.
Heel ietsjes misschien, veel zal het met wiskunde a niet zijn.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_120473017
Tom kiest vast ook helemaal zelf of hij wiskunde a of b doet.
  dinsdag 18 december 2012 @ 19:58:05 #254
14505 OProg
A Life in Music
pi_120473194
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:55 schreef twaalf het volgende:
Tom kiest vast ook helemaal zelf of hij wiskunde a of b doet.
Op deze wijze is Tom een subsidieslurper voor de toekomst. ;(
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_120473211
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:38 schreef twaalf het volgende:

[..]

Ze wonen ook nog eens in een grachtenpand.
Nee, hoor. Nieuwbouw met galerij, daar keek de keuken op uit, ergens in de Jordaan of Nieuwmarkt zo te zien.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  dinsdag 18 december 2012 @ 20:00:42 #256
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_120473388
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:46 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Heel ietsjes misschien, veel zal het met wiskunde a niet zijn.
in 3 VWO in ieder geval wél, en dat is voor de keuze a of b.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_120473408
Nou, ik denk dat moeder inderdaad straks richting Engeland vertrekt.

Los van het groeiprobleem, vind ik de wijze waarop deze jongen gehersenspoeld en gemanipuleerd wordt nog stuitender.
Tuurlijk zegt die jongen dat hij bij zijn moeder wil blijven en zich prima voelt. Het is toch enige leven wat hij heeft op dit moment? Ze isoleert hem fysiek en geestelijk van een sociale omgeving. Hij is, op dat vriendinnetje na die ook uit een dergelijk gezin komt (iets minder extreem), totaal alleen.
Dit gedrag van die moeder is exact hetzelfde als ouders die in een sekte verzeild zijn geraakt. De kinderen groeien helemaal op in die denktrant met alle extreme opvattingen en levensstijlen. Ze kennen niemand buiten die sekte, ze krijgen de boodschap mee tot een soort van uitverkoren groep te horen....

Die broer was al wat ouder toen die moeder met haar extremisme begon en dat heeft wellicht er voor gezorgd dat hij minder te vormen was. Deze jongen was zo jong dat hij al niets anders meer weet en kent.

Toch raar dat een kinderbescherming blijkbaar alleen de leerplicht heeft om in te grijpen en die geestelijke mishandeling niet ernstig genoeg vindt.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_120473517
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:58 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Nee, hoor. Nieuwbouw met galerij, daar keek de keuken op uit, ergens in de Jordaan of Nieuwmarkt zo te zien.
Je hebt gelijk, ik vergis me. Ze liepen inderdaad een grachtenpand binnen maar daar ging hij toen eten bij dat meisje.
pi_120473660
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 20:00 schreef Injetta het volgende:
Toch raar dat een kinderbescherming blijkbaar alleen de leerplicht heeft om in te grijpen en die geestelijke mishandeling niet ernstig genoeg vindt.
Maar als je indoctrinatie geestelijke mishandeling vind (wat ik het in dit geval wel vind), waar trek je de lijn als instantie zijnde. Veel ouders die hun kind gelovig opvoeden doen in mijn ogen precies hetzelfde, en die kun je ook niet allemaal uit huis plaatsen.
  dinsdag 18 december 2012 @ 20:10:23 #260
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_120474099
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 20:04 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Maar als je indoctrinatie geestelijke mishandeling vind (wat ik het in dit geval wel vind), waar trek je de lijn als instantie zijnde. Veel ouders die hun kind gelovig opvoeden doen in mijn ogen precies hetzelfde, en die kun je ook niet allemaal uit huis plaatsen.
Het hindert die kinderen in ieder geval niet in hun ontwikkeling. Of het moeten al meisjes binnen sgp milieu zijn? Het is wel raar dat religieuze gronden zonder morren altijd thuisonderwijs toestaat in die zin.

Het feit dat toen hij eigen keuzes ging maken zijn moeder besloot dat hij onder invloed was en dus thuis onderwezen moest worden is belachelijk.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_120474291
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 20:02 schreef twaalf het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik vergis me. Ze liepen inderdaad een grachtenpand binnen maar daar ging hij toen eten bij dat meisje.
Die woont best leuk, jah. ;)
pi_120474292
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 20:04 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Is ook wel weer waar.
Die grens is inderdaad lastig. Maar zodra het sektarisch wordt en kinderen geheel geïsoleerd worden moet het wel in de gaten gehouden worden..
En misschien moet het wel een combinatie zijn. Want hier is ook nog overduidelijk sprake van die ondervoeding en ontwikkelingsachterstand.

Er zijn ook kinderen in heel strenge Joodse gezinnen die op een hele strenge Joodse school zitten.
Verder mogen ze geen tv kijken, niet op internet, ze moeten van 8 uur 's ochtends tot 6 uur 's avonds naar school. Buiten school bestaat het leven uit bidden, Tora lezen, synagoge bezoeken en alle leefregels volgens. Dit is gewoon geaccepteerd. Maar als je het goed beschouwd is dit ook sektarisch en abnormaal.

Tja.. misschien is dus dat thuis houden door die moeder inderdaad de enige enigszins objectieve houvast voor de kinderbescherming... Als hij weer naar school gaat, is in ieder geval dat isolement doorbroken.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_120474634
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 20:00 schreef Injetta het volgende:
Nou, ik denk dat moeder inderdaad straks richting Engeland vertrekt.
Ik denk dat ze het dan nog wel moeilijker gaat krijgen om Tom aan het regime te houden, omdat ze dan met die broer zit die zich daarvan los heeft gemaakt.
Aan Tom te zien keek hij aardig op tegen Ben (broer), die gaat dan in no time lopen rebelleren.

Dear God, make it so, dat kind moet heel ernstig gaan puberen, maar hij durft niet omdat moeder hem volledig heeft geïsoleerd van iedereen die hem daarin zou kunnen steunen. ;(
  dinsdag 18 december 2012 @ 20:18:50 #264
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_120474694
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:58 schreef OProg het volgende:

[..]

Op deze wijze is Tom een subsidieslurper voor de toekomst. ;(
Misschien gaat hij als hij groot is een boek schrijven. (uiteraard geschreven door een ghostwriter)
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_120477029
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 20:17 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Dear God, make it so, dat kind moet heel ernstig gaan puberen, maar hij durft niet omdat moeder hem volledig heeft geïsoleerd van iedereen die hem daarin zou kunnen steunen. ;(
Volgens mij valt het dat isolement wel mee, dat is meer een beeld dat werd geschetst in die documentaire. Maar op de FB paginas van de hoofdrolspelers lijkt het wel mee te vallen. Het lijkt overigens ook alsof het vriendinnetje inmiddels een nieuwe liefde heeft gevonden.
Jesus saves but death prevails.
pi_120483123
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 20:50 schreef Shivo het volgende:

[..]

Volgens mij valt het dat isolement wel mee, dat is meer een beeld dat werd geschetst in die documentaire. Maar op de FB paginas van de hoofdrolspelers lijkt het wel mee te vallen. Het lijkt overigens ook alsof het vriendinnetje inmiddels een nieuwe liefde heeft gevonden.
strong stalking
  dinsdag 18 december 2012 @ 22:15:12 #267
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_120483941
quote:

[..]

Hou je ons op de hoogte? :')
  dinsdag 18 december 2012 @ 22:15:24 #268
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_120483951
FAIL @ Toms Facebook:
Op de vraag pizza versus sushi zegt hij: Pizza!

:') :')
pi_120484030
facebook van zn broer _O_
  dinsdag 18 december 2012 @ 22:16:37 #270
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_120484041
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:15 schreef MrBaas het volgende:
FAIL @ Toms Facebook:
Op de vraag pizza versus sushi zegt hij: Pizza!

:') :')
pizza van rauwe groeten
  dinsdag 18 december 2012 @ 22:19:02 #271
97111 ukga
Siewosie baas
pi_120484174
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:16 schreef jcdragon het volgende:

[..]

pizza van rauwe groeten
en rauw deeg
pi_120488823
quote:

[..]

Je houdt ze goed in de gaten :')

Maar waarschijnlijk was ze het zat om op Tom's puberteit te wachten
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_120496998
quote:
Daar gelooft ze wel in wetenschappelijk onderzoek. Misschien moet ze gaan samenwerken met Diederik Stapel.
pi_120497864
Ze roept continu maar bij van alles dat het 'wetenschappelijk bewezen' is, daarbij niet gehinderd door enige diepgaande kennis. Gewoon napraten wat er op rawfood-sites staat. Ze googlet en ze googlet maar, maar is enkel op zoek naar informatie die haar kant van het verhaal bevestigt.

Het is een soort mini-sekte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')