Ze zal best deels een punt hebben, maar is wel extremistisch bezig. Het zou voor veel mensen inderdaad geen kwaad kunnen op wat beter op de voeding te letten, maar om dan gelijk allerlei dingen maar helemaal weg te laten slaat ook nergens op.quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:47 schreef luxerobots het volgende:
Die Tom komt duidelijk wat tekort. Zelfs binnen het rauwe spectrum is ze extreem. Pinda's, melk en vis kunnen ook rauw gegeten worden. Als je die ook nog uit het dieet haalt. Het lijkt me ook duidelijk dat Tom ondervoed is.
Aan de andere kant heeft die vrouw deels een punt. We eten hier in het westen erg slecht. Moet je maar eens kijken wat we aan suikers, vet, kleurstoffen, conserveringsmiddelen en chemische rommel binnenkrijgen. En kijk maar eens wat dieren allemaal binnenkrijgen om niet ziek te worden, snel te groeien en veel melk en eieren te produceren. Het is niet voor niets dat we als Nederlanders almaar langer en vooral dikker worden.
Een volksgericht is natuurlijk ook niet het antwoord.quote:Op dinsdag 18 december 2012 14:10 schreef Slacentrifuge het volgende:
Ik vraag me serieus af of deze moeder nog op de markt kan staan. Kan me voorstellen dat er behoorlijk wat boze mensen rondlopen die haar dat best even duidelijk willen maken. Ze is toch aardig bekend nu..
Op de Boerenmarkt in Amsterdam lijkt mij dat niet zo'n probleem, trekt wel meer van dit soort figuren aan.quote:Op dinsdag 18 december 2012 14:10 schreef Slacentrifuge het volgende:
Ik vraag me serieus af of deze moeder nog op de markt kan staan. Kan me voorstellen dat er behoorlijk wat boze mensen rondlopen die haar dat best even duidelijk willen maken. Ze is toch aardig bekend nu..
Ik ga haar opzoeken en haar noten kopen. en dan aanklagen dat ik kanker van haar noten heb gekregenquote:Op dinsdag 18 december 2012 14:10 schreef Slacentrifuge het volgende:
Anders zouden we veel ouder worden...quote:Op dinsdag 18 december 2012 14:38 schreef WammesWaggel het volgende:
Wel opmerkelijk is dat uitspraak dat mensen die zuivel consumeren niet oud zouden worden... nou Nederlanders proppen zich er anders veelal vol mee en worden globaal gezien erg oud.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 14:50 schreef OProg het volgende:
[..]
Anders zouden we veel ouder worden...
Dat kan wel, maar zouden we niet gezonder oud worden zonder melk? Vaak hoor je van bodybuilders die zich volgieten met melk dat ze een enorm slechte huid krijgen. Melk drinken is lang niet zo gezond als wordt gedacht.quote:Op dinsdag 18 december 2012 14:38 schreef WammesWaggel het volgende:
Wel opmerkelijk is dat uitspraak dat mensen die zuivel consumeren niet oud zouden worden... nou Nederlanders proppen zich er anders veelal vol mee en worden globaal gezien erg oud.
En daar heb je precies mijn punt gemaakt, té is inderdaad niet goed. Bij normale inname (1-2 glazen per dag) bevat melk juist veel componenten die horen in een gebalanceerd dieet.quote:
Nee, bodybuilding is gezond.quote:Op dinsdag 18 december 2012 14:51 schreef the85mc het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar zouden we niet gezonder oud worden zonder melk? Vaak hoor je van bodybuilders die zich volgieten met melk dat ze een enorm slechte huid krijgen. Melk drinken is lang niet zo gezond als wordt gedacht.
Die worden voor een wedstrijd met bruine verf ondergespoten.quote:Op dinsdag 18 december 2012 14:51 schreef the85mc het volgende:
[..]
Vaak hoor je van bodybuilders die zich volgieten met melk dat ze een enorm slechte huid krijgen.
Bodybuilders zijn juist vaak veel gezonder dan mensen met een "normaal" dieet.quote:Op dinsdag 18 december 2012 14:51 schreef the85mc het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar zouden we niet gezonder oud worden zonder melk? Vaak hoor je van bodybuilders die zich volgieten met melk dat ze een enorm slechte huid krijgen. Melk drinken is lang niet zo gezond als wordt gedacht.
Is het ook, en vaak word je er ook wel op gewezen. Dan sta je serieus 3-0 achterquote:Op dinsdag 18 december 2012 15:12 schreef ukga het volgende:
BEn ik de enige of vinden meer mensen het nogal volstrekt asociaal en respectloos dat je een rechtszaak bij gaat volgen met je jas aan en der kind een pet op laat hebben?
terecht. Hij heeft ook nog zo een mooi nektasje omquote:Op dinsdag 18 december 2012 15:13 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Is het ook, en vaak word je er ook wel op gewezen. Dan sta je serieus 3-0 achter
quote:Op dinsdag 18 december 2012 15:15 schreef Jesse_ het volgende:
Zal de volgende docu Rauwst of Rouw gaan heten?
Wat krijgt ze dan aan vezels binnen op zo'n schooldag? Of langzame koolhydraten? Alleen fruit en groente, en soms een stukje koek of kaas is niet genoeg.quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:29 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Schoolmelk is zeldzaam.. Het zijn allemaal pakjes drinken, zelfs een beker is zeldzaam.![]()
Ze nemen dus koeken mee, chocolade koeken, liga's in ieder geval allemaal prefab voedsel.
Sommige kinderen krijgen 2 sultana's mee en voor enkele is dat dan ook ontbijt![]()
Mijn dochter neemt mee naar school: Komkommer, druifjes, aardbeien.
En als ik haar wil blij maken dan doe ik er wat blokjes kaas bij. Soms een stukje eierkoek.
Als ik haar gewoon een verrassing mee wil geven.![]()
Ik ben niet antisuiker of anti calorieen maar ik snap het geven van koeken en dergelijke gewoon niet..
Zeker omdat ze bij het overblijven een identiek iets mee krijgen, nog een keer die koeken.
Soms een boterham met hagelslag of chocopasta![]()
En mijn dochter is 4, de kinderen in haar klas zijn dus 4 a 5
Ik heb het idee dat het hier over ochtend en middag pauzes gaat en dat ze tussen de middag wel een lunch hebben. Ik deed het vroeger ook met een appel in de ochtendpauze, thuis tussen de middag vaak warm eten en 's avonds brood. Heb niet het idee dat ik iets te kort ben gekomen hierdoor.quote:Op dinsdag 18 december 2012 15:40 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Wat krijgt ze dan aan vezels binnen op zo'n schooldag? Of langzame koolhydraten? Alleen fruit en groente, en soms een stukje koek of kaas is niet genoeg.
Als dat het is heb ik niets gezegd. Het kwam op mij over alsof de dochter alleen dat meekrijgt op een hele schooldag.quote:Op dinsdag 18 december 2012 15:46 schreef jappas het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het hier over ochtend en middag pauzes gaat en dat ze tussen de middag wel een lunch hebben. Ik deed het vroeger ook met een appel in de ochtendpauze, thuis tussen de middag vaak warm eten en 's avonds brood. Heb niet het idee dat ik iets te kort ben gekomen hierdoor.
Mea culpa! Door deze documentaire ben ik een beetje teveel gefocust op kinderen en voeding.quote:Op dinsdag 18 december 2012 16:01 schreef Pvoesss het volgende:
Uhhh nee dit is het tussendoortje. Rond 10 uur eten ze iets en drinken ze iets.
Ze ontbijt gewoon, en tussen de middag eet ze heel ouderwets ook thuis
niet opgelet? Gekookt eten wordt zuurder en dat is niet goed volgens haar.quote:Op dinsdag 18 december 2012 17:40 schreef Kamper86 het volgende:
Ff heel simpel. Kan ze niet een beetje smokkelen en toch het eten koken als ze daarna maar van het kookvocht een smoothie maakt?
Dat zegt meer over de media capaciteiten van die onderzoekers dan de kwaliteit van het onderzoek. Ik ben zelf wetenschapper en heb daar aardig wat ervaring mee.quote:Op dinsdag 18 december 2012 07:07 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
dit was wel een dusdanige doorbraak dat t het nieuws haalde. En verder wat Hexje zegt
Een echt gewei. Mijn hond krijgt dat wel eens om op te kauwenquote:Op dinsdag 18 december 2012 17:59 schreef Karina het volgende:
Oh en wat is hertengewei? Bedoelde die "guru" daar echt gewei van een hert mee of is het een soort kruid of een plant?
quote:ze hebben er wel voor gestudeerd, maar weten ze niet waar ze over praten
Met als argument "staat op google".quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:02 schreef ukga het volgende:
Ook geweldig hoe ze elk hoogopgeleide, dokter en arts ff omver lult met;
[..]
Serieus? En dat mogen ze wel etenquote:Op dinsdag 18 december 2012 18:02 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Een echt gewei. Mijn hond krijgt dat wel eens om op te kauwen![]()
De reguliere medische wereld is het grote kwaad, daarom waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 18 december 2012 17:59 schreef Karina het volgende:
Wat ik ook vreemd vond: het ziekenhuis gaf nog wat advies over voeding: vijgen en dadels, wat daar mis mee is weet ik niet, maar blijkbaar sloeg ze dat advies in de wind en aten ze die ook maar niet.
Het ziekenhuis had dus eigenlijk omgekeerde psychologie moeten hanteren: alleen maar sla eten is goed voor je!quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:03 schreef Specularium het volgende:
[..]
De reguliere medische wereld is het grote kwaad, daarom waarschijnlijk.
Hier heb je die 'guru':
http://www.uitdaging.net/gezond/David_Wolfe_rawfoods.html
En dan het stukje over je eigen kracht weggeven.
ja,en;quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:03 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Met als argument "staat op google".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |