abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120496601
Ik vries alles in de avent bekers 150ml per keer, soms maar 100ml en er staat vaak vers afgekolfde melk in de koelkast..nu drinkt ze altijd dezelfde hoeveelheden maar vroeger deed ik mix+match ;) bevroren melk ontdooien en als nodig is aanvullen met vers afgekoelde melk (zo lang het op dezelfde temp. is mag alles gemengd worden)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_120504238
Ik vries ook grotere hoeveelheden in. Maar misschien ga ik het anders doen, want ze laat nu al een paar keer tot 40 cc over. Zonde om weg te gooien. Van de week heb ik het opgedronken... :') Vond het zo zonde, hahahaha!

Vraagje: mijn dochter heeft nu al een paar keer de linkerborst geweigerd. Als eerste borst en als tweede borst. Tegenstribbelen op weg er naartoe en als ze drinkt laat ze weer los. Iemand een idee waar dat door kan komen? Ze ligt dan op haar rechterzijde en is wel verkouden. Zou het oorpijn kunnen zijn?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_120504378
Ik kom nu echt afscheid nemen. Maandag bleek E alwéér spruw te hebben - waarschijnlijk door besmette ingevroren melk - plus luieruitslag. Toen ik mijn melk stond te pasteuriseren, dacht en voelde ik ineens: en nu is het genoeg. Jammer, maar ik heb er nu wel vrede mee.

Bedankt voor alle tips en support! En ik wens jullie nog een heel fijne borstvoedingsperiode toe. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Cantare op 19-12-2012 13:18:13 ]
pi_120504661
Jammer Cantare, maar ook begrijpelijk :* Als je er vrede mee hebt, dan is het goed. En zo te zien heb je ook even te tijd genomen om er over na te denken.
pi_120504721
PV: het kan pijn zijn maar het kan ook trage tsr/melkstroom...mijn meissje heeft rond 4-5 maanden de linker borst geweigerd..tot krijsen toe -O- ik ben bij de HAP geweest omdat ik dacht dat iets mis zou zijn, ze hebben niks gevonden en 1-2 weken daarna nam ze hem weer, wel minder dan de rechterborst daar is veel meer melk en de stroom constanter.

Cantare -O- :*
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 19 december 2012 @ 18:48:11 #106
258612 nytar
boys boys boys
pi_120517361
jammer cantare, maar soms is genoeg ook gewoon genoeg!

Ik mag morgen naar de huisarts...verhoging, zere borst en rode vlekken...en mn antibiotica voor mn blaasontsteking was net op :(
pi_120520565
Genoeg is genoeg cantare! Aan jouw inzet heeft het iig niet gelegen!

Vervelend nytar? Is het sinds vandaag?
pi_120523546
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 08:46 schreef bitterend het volgende:
Ik vries alles in de avent bekers 150ml per keer, soms maar 100ml en er staat vaak vers afgekolfde melk in de koelkast..nu drinkt ze altijd dezelfde hoeveelheden maar vroeger deed ik mix+match ;) bevroren melk ontdooien en als nodig is aanvullen met vers afgekoelde melk (zo lang het op dezelfde temp. is mag alles gemengd worden)
Zo doe ik het ook!

SE ik ben ook een voorraadje aan aan het leggen in de diepvries, omdat ik bang ben dat het kolven op het werk minder zal zijn. Mijn kleine is nu bijna 3 maanden (jouwe iets jonger toch) en ik kolf net zoveel als jij.
Wat ik zou doen, mocht je echt te weinig hebben.. is sochtends of savonds als je haar aan de borst hebt, tegelijkertijd de andere borst afkolven. Je kleintje zorgt toch wel dat ze genoeg binnen krijgt, en het kolven gaat dan rete snel, omdat je ukkie voor de tsr zorgt.

Verder heb ik altijd 2 flesjes verse melk in de koelkast staan. Als ik dan weer goed heb gekolfd vries ik het 'oude' uit de koelkast in, en zet het nieuwe in de koelkast.

Grote porties dus, omdat ik anders veel bakjes kwijt ben.

Oh en de diepvries zakjes van difrax zijn ook heel handig, en minder duur dan die van medela! Ze verkopen ze bij de kruidvat. http://www.baby-dump.nl/i(...)ep_id=7553&merk=7557
pi_120526599
Balen Cantare!

PV, anders moet je even aan Pessie vragen? Die heeft ruime ervaring met borstweigeren aan 1 kant, maar wel succesvol gevoed ondanks dat.

HIer gaat het volgens mij de goede kant op :)
Ik heb ontdekt dat er twee dingen zijn die het voeden beter laten gaan.
1. Rust en een rustige houding tijdens het voeden
2. Niet binnen 2,5 uur weer aanleggen.

En dat tweede kon wel eens de truc zijn. Suf, want ik ben wel van het voeden op verzoek. Maar als ik binnen 2,5 a 3 uur weer aanleg, drinkt hij beroerd, krijgt hij maar weinig, komt binnen het uur weer (HONGER!) en drinkt dan dus weer beroerd enzovoort. Als hij nu na bijv.2uur begint met huilen, doe ik hem eerst even in de doek, meestal valt hij dan in slaap. En als hij dan wakker wordt, gaat het super met drinken.
Dus... nu heb ik een 7-pondertje die maar 6 à 7 voedingen per etmaal krijgt en dat klinkt zo weinig...maar het gaat veel beter!

Ik kolf 3x per dag, daarmee krijg ik genoeg opbrengst om hem 3x per dag 80cc extra te geven :)
En als het zo doorgaat, durf ik langzaam te gaan afbouwen met bijvoeden :)
  woensdag 19 december 2012 @ 22:33:03 #110
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_120530226
free, fijn dat je een oplossing gevonden lijkt te hebben! *O*

Cantare, wat jammer! Maar het gaat erom dat jullie je allemaal goed voelen. :*
pi_120535190
Sorry dat ik niet meer gereageerd heb sinds vanmiddag. Had het ff druk met opruimen, kerstboom, kerst-alles...
Maargoed, bedankt voor de reacties. Kennelijk was het, gelukkig, van korte duur. Ze heeft vanavond weer goed gedronken. Nu ik erbij nadenk... ze heeft ook veel geslapen vandaag. Wellicht dus gewoon toeval. En haar oortje ruikt niet en ze heeft ook geen verhoging of iets.
Laten we hopen dat het wegbliijft. :)

Klinkt goed, free! Nu je het zegt, bij mijn zoon werkte het ook zo. Dat was ik vergeten, is alweer ruim zes jaar terug... :o
pi_120536158
Ach Cantare, wat verdrietig. -O-
Maar het klinkt alsof het echt klaar en goed is zo. Dikke zoen voor jou.

Fijn Free! :)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_120540780
Cantare jammer, maar misschien wel beter zo. Geeft jullie ook wat rust.
Free wat fijn dat het beter lit te gaan! Wat ontzettend knap dat je het nog vol weet te houden :Y

Kwisted, mijnes is 4,5 maand :) en heb wel wat voorraad op zich, maar als ik dan zie dat er drie ijsblokzakjes voor en dag nodig zijn dan vliegt het eruit! (En als ik dan joor dat ze de fles niet goed drinkt, dus twee keer 20cc heeft gedronken dus twee keer 120cc weggegooid is word ik een beetje verdrietig want het heeft me echt veeeel moeite gekost om dat voorraadje op te bouwen). Voeden en kolven tegelijk heb ik nog niet geprobeerd, maar heb dan ook geen hand over tijdens het voeden :{

Heb wel een grote handige kan gekocht bij ikea (jamka) daar kunnen wel flink wat ijsblokjes in ontdooien, en dan giet ik het daarna in avent bekers om mee te geven aan het kdv. Alleen hoe krijg ik die kan gesteriliseerd, op 70 graden in de vaatwasser is t enige wat past denk ik :P
pi_120541014
Cantare, wat jammer dat je moet stoppen, maar fijn dat het nu goed is en je er voor je gevoel alles aan gedaan hebt, zodat je er nu vrede mee kan hebben. :*

Free, wat fijn dat je een 'gebruiksaanwijzing' lijkt te hebben gevonden die werkt voor M! Dat het vanaf nu maar voorspoedig en makkelijk mag gaan.

Ik heb een paar vragen:
Melk bewaren kan dus het beste in ijsblokzakjes? Klinkt eigenlijk wel handig ja, met per stuk ontdooien. Ik heb nu een shitload aan diepvrieszakjes met diverse opbrengsten liggen, maar ik heb eigenlijk geen idee hoeveel meneer per keer drinkt. Hoe kom ik daarachter, gewoon maar wat proberen?

En mag je melk van verschillende data bij elkaar doen in een flesje? Ik heb bv nog wat liggen van de eerste week, zou ik dat dan bij de opbrengst van gisteren mogen doen?
pi_120541018
Hebben ze op het kdv een vriezer? Dsn kunnen ze misschien kleinere porties ontdooien?
pi_120542994
Ja ze hebben een vriezer. Heb dus ook ijsblokzakjes aangeleverd. Maar dat vonden ze niet heel fijn werken... Zal ze anders nog wel eens bellen om te vragen wat ze wel willen dan...
  donderdag 20 december 2012 @ 10:28:19 #117
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_120543391
cantare, jammer dat de bv eerder is gestopt dan je zou willen. Maar hopelijk heb je er nu wel vrede mee. :*

free, wat zou dat fijn zijn als je idd een oplossing hebt gevonden! *O* (Zat ik alleen te denken wat er dan gebeurt als hij regeldagen krijgt, maar dat voel je dan wrs wel goed aan.)

mineola, melk van dezelfde temperatuur mag gemengd worden. Dus ook melk van verschillende dagen, maar dat moet dan wel allebei min of meer dezelfde temperatuur hebben.

supremeE, je kan beginnen met 50cc of zo? Kijken of je kindje überhaupt uit de fles drinkt? Anders is nog extra 50cc snel opgewarmd, toch?
De stelregel is 150cc * lichaamsgewicht / aantal voedingen. Dus bij 5 kilo en 7 voedingen is het 150 * 5 / 7 = 107cc (110 dus) per fles. Als je uitgaat van 180 * lichaamsgewicht / aantal voedingen kom je uit op 130cc. Dus iets tussen 110 en 130 zal wel min of meer goed zijn in dat geval.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_120543806
Mja, met die regel kom ik op 160 cc per fles. Thuis drinkt ze gewoon uit de fles, geen idee waarom ze op het kdv niet wilde. Ze speelde met de speen, ze hebben het drie kwartier geprobeerd...

Maar goed, in het nieuwe jaar gaat ze pas weer een dagje. Misschien is de oplossing inderdaad meerdere kleine porties op een dag, om de twee uur 60 cc ofzo... Dat zal ik eens vragen, voordat ze steeds de helft weg moeten gooien :'(
pi_120544253
SE: bij Faye zijn ze begonnen met 60-70cc per voeding en dan iedere 2 uur een voeding oid. Nu drinkt ze vaak 3 voedingen van 100-120 cc over de hele dag, veel minder dan wanneer ze bij mijn moeder is. En ze is nu 6 maanden oud. Ze haalt het 's nachts wel weer in.
Ik heb het idee dat het allemaal veel te interessant is op het KVD, om de tijd en rust te nemen om goed te drinken.
Bij ons KDV liggen er ook ijsklontjes in de vriezer, voor nood.

Drinkt ze ook melk op kamertemperatuur? Dat kan je ook nog zeggen op het KDV, aanbieden op kamertemperatuur, als ze het dan niet opdrinkt hoeft het niet weg, maar kan het later weer gegeven worden (kan zo'n 5-6 uur bewaard blijven buiten de koelkast.)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_120544892
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 21:36 schreef freecell het volgende:
Balen Cantare!

PV, anders moet je even aan Pessie vragen? Die heeft ruime ervaring met borstweigeren aan 1 kant, maar wel succesvol gevoed ondanks dat.

HIer gaat het volgens mij de goede kant op :)
Ik heb ontdekt dat er twee dingen zijn die het voeden beter laten gaan.
1. Rust en een rustige houding tijdens het voeden
2. Niet binnen 2,5 uur weer aanleggen.

En dat tweede kon wel eens de truc zijn. Suf, want ik ben wel van het voeden op verzoek. Maar als ik binnen 2,5 a 3 uur weer aanleg, drinkt hij beroerd, krijgt hij maar weinig, komt binnen het uur weer (HONGER!) en drinkt dan dus weer beroerd enzovoort. Als hij nu na bijv.2uur begint met huilen, doe ik hem eerst even in de doek, meestal valt hij dan in slaap. En als hij dan wakker wordt, gaat het super met drinken.
Dus... nu heb ik een 7-pondertje die maar 6 à 7 voedingen per etmaal krijgt en dat klinkt zo weinig...maar het gaat veel beter!

Ik kolf 3x per dag, daarmee krijg ik genoeg opbrengst om hem 3x per dag 80cc extra te geven :)
En als het zo doorgaat, durf ik langzaam te gaan afbouwen met bijvoeden :)
Super!! ^O^
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_120544987
Oh en Freecel, ik vergeet het steeds te zeggen maar je bent echt een kanjer!
pi_120545130
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 08:40 schreef Mineola het volgende:
Cantare, wat jammer dat je moet stoppen, maar fijn dat het nu goed is en je er voor je gevoel alles aan gedaan hebt, zodat je er nu vrede mee kan hebben. :*

Free, wat fijn dat je een 'gebruiksaanwijzing' lijkt te hebben gevonden die werkt voor M! Dat het vanaf nu maar voorspoedig en makkelijk mag gaan.

Ik heb een paar vragen:
Melk bewaren kan dus het beste in ijsblokzakjes? Klinkt eigenlijk wel handig ja, met per stuk ontdooien. Ik heb nu een shitload aan diepvrieszakjes met diverse opbrengsten liggen, maar ik heb eigenlijk geen idee hoeveel meneer per keer drinkt. Hoe kom ik daarachter, gewoon maar wat proberen?

En mag je melk van verschillende data bij elkaar doen in een flesje? Ik heb bv nog wat liggen van de eerste week, zou ik dat dan bij de opbrengst van gisteren mogen doen?
Bij ons kdv zijn ze begonnen met kleine hoeveelheden per keer geven, ca. 80-100 ml. Als hij nog honger leek te hebben, gaven ze nog wat meer, zodat er niet veel weggegooid hoefde te worden.

Waarom geef je alles ingevroren / ontdooid mee SE? Melk is in de koeling zeker tot 5 dagen goed, dus als je onder werktijd kolft, kan je dat vaak gewoon in de koelkast bewaren tot je volgende werkdag. Gister had mijn mini wat overgelaten, dat heb ik vandaag dus weer mee kunnen geven. Als het ingevroren was geweest, had het weggegooid kunnen worden :). Ze kijken op het kdv ook naar de datum op de bekers, de oudste melk gaat het eerst op.

Edit: ik lees nu dat ze nog niet zo geregeld gaat, dan is ingevroren melk natuurlijk wel nodig.

Mijn mini dronk eigenlijk direct veel en goed op het kdv, met op z'n hoogtepunt 520 ml op een dag :o. En ik maar kolven, 4x per dag! Sinds ze begonnen zijn met hem een fruithapje te geven op het kdv, drinkt hij opeens veel minder en houdt hij geregeld nog 180 over. Hij gaat dan ook met de speen spelen en wegduwen, terwijl het fruithapje er héél goed ingaat (hij gaat steeds protesteren als ze het lepeltje uit zijn mond halen :D O+ thuis doen we rapley maar op het kdv niet). Of dat samenhangt weet ik niet, maar het is wel heel toevallig.

[ Bericht 18% gewijzigd door Phaidra op 20-12-2012 11:29:46 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 20 december 2012 @ 11:38:07 #123
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_120545565
Morretje had laatst de tip van milktrays. Denk dat dat handiger is dan ijsblokjeszakjes. De laatste vond ik ook vrij onhandig.

Free wat goed!
Ik heb maar een maand of 4 met 1 kant gevoed. Rechts was sowieso mij stieftiet en na een gevalletje spruw was het klaar aan die kant.
pi_120545675
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 08:20 schreef SupremeEvil het volgende:

Heb wel een grote handige kan gekocht bij ikea (jamka) daar kunnen wel flink wat ijsblokjes in ontdooien, en dan giet ik het daarna in avent bekers om mee te geven aan het kdv. Alleen hoe krijg ik die kan gesteriliseerd, op 70 graden in de vaatwasser is t enige wat past denk ik :P
Water koken in de waterkoker en dan in de kan gieten zo stereliseer ik vaak ook de flesjes want die gaan hier niet dagelijks in de sterelisator.
pi_120545859
Phaidra, jouw kleintje al aan het fruit? :o :o

Dat was mijn eerste reactie. En toen bedacht ik me dat mijn baby ook al bijna een half jaar is en volgende week met Kerst zijn eerste worteltje gaat krijgen :P :D

Hier dus al bijna 6 maanden bv en het gaat best lekker allemaal. Omdat hij 's nachts meerdere keren bij me drinkt heb ik 's morgens enorm volle borsten die zowat m'n bh uit knallen. De eerste kolfsessie op het werk levert me dan ook rond de 250 ml op *O*
's Middags heb ik gewoon weer 'n bescheiden cup en kolf ik maximaal 120 ml.
Hij krijgt op mijn werkdagen 2 flessen van 160 ml die meestal wel leeg gaan. Maar ik kolf dus meer dan hij drinkt en heb inmiddels een mooie voorraad in de vriezer staan.
En met de feestdagen gaat die voorraad slinken!!! Ik verheug me zo erg op de wijn, champagne, prosecco.... :9~
.... met gevoel voor drama....
pi_120546377
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 11:46 schreef Kersjes het volgende:
Phaidra, jouw kleintje al aan het fruit? :o :o

Dat was mijn eerste reactie. En toen bedacht ik me dat mijn baby ook al bijna een half jaar is en volgende week met Kerst zijn eerste worteltje gaat krijgen :P :D
:D :D Gaat hard he! Wij zijn uiteindelijk begonnen met rapley toen hij iets ouder dan 5,5 maand was. Hij was al weken op ons eten aan het azen en ik dacht dat het toch nog wel even zou duren voor hij iets binnen kreeg. Maar hij snapte het dus eigenlijk heel snel en natuurlijk krijgt hij niet veel binnen (al was het maar omdat zijn aandachtsboog niet veel langer is dan 5-10 min) maar hij vindt het echt heel leuk O+. Op het kdv zijn ze begonnen met 6 maanden en ik vind het prima dat hij daar wel gepureerd krijgt. Leert hij direct beide methodes.

quote:
Hier dus al bijna 6 maanden bv en het gaat best lekker allemaal. Omdat hij 's nachts meerdere keren bij me drinkt heb ik 's morgens enorm volle borsten die zowat m'n bh uit knallen. De eerste kolfsessie op het werk levert me dan ook rond de 250 ml op *O*
's Middags heb ik gewoon weer 'n bescheiden cup en kolf ik maximaal 120 ml.
Hij krijgt op mijn werkdagen 2 flessen van 160 ml die meestal wel leeg gaan. Maar ik kolf dus meer dan hij drinkt en heb inmiddels een mooie voorraad in de vriezer staan.
En met de feestdagen gaat die voorraad slinken!!! Ik verheug me zo erg op de wijn, champagne, prosecco.... :9~
*O* Gaat lekker dus!

Hier drinkt hij ook nog meerdere keren per nacht, maar dat resulteert niet in enorme borsten 's ochtends... Wel als hij een keertje wél doorslaapt, dan merk ik duidelijk verschil :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_120547009
Wat goed kersjes!

:* voor cantare

Hier ook geen grote cup :P alleen gister toen ze van 1-7sliep
Heb toen om half6 met de hand 'gekolft' in een spuugdoekje omdat ik geen zin had om beneden te kolven haha (wilde slapen :+ )

Ik wil het voeden op verzoek een beetje anders gaan doen, omdat ze om de 2u bijv een beetje drinkt ipv echt goed. Ik wil het dus een beetje gaan uitstellen en haar andere dingen aanbieden. Nu eet ze smorgens en smiddags een klein beetje brood en in de middag fruit met mij + avondsvonds wat warm eten.
Ik merk al dat de vraag iets minder wordt, maar nog steeds drinkt ze wel vaak en kort (naar mijn idee niet echt effectief)
pi_120586741
Ik heb gewoon nauwelijks melk tussen 16:00 en 20:00. Ik merk het aan mijn borsten,aan het kolven en aan een hoogst geirriteerde baby.
(Dat laatste is wel fijn, normaal krijgt hij er nu dus wel genoeg uit ;) )
Maar het resultaat is hele avonden clusteren (mag)
Alleen zou het nog bijtrekken?
  vrijdag 21 december 2012 @ 08:57:20 #129
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_120587204
Moeder natuur zegt gewoon dat de baby moet slapen als jij moet koken, eten en kindjes naar bed brengen. ;)

Maar zou je het niet kunnen verhelpen door net ervoor te kolven of tijdens die periode en dan een aantal dagen, of doe je dat sowieso al? Je zou willen dat ie deze uren gaat clusteren, want door de avond te clusteren los je dit probleem toch niet op? Lastig hoor....

Ik las dat het op zich beter gaat nu hij minder voedingen drinkt, fijn hoor, dat je je weg gevonden hebt tot zover. ;)
pi_120588159
Nou, liever niet :D Om die tijd ren ik me sowieso een rotje tot 19:00. Dus ideaal zou zijn: voeden om 16:00 en dan om 19:00. Maar die hebben we nog nooit gehad.
Het is ook de eerste kolfbeurt die ik heb laten vallen. Extra stress in spitsuur voor 2 druppen melk.
  vrijdag 21 december 2012 @ 10:18:35 #131
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_120589000
Ik heb ook milktrays en vind ze heel prettig werken :Y

freecell, is er een mogelijkheid om het eind van de middag/begin van de avond iets minder stressvol te maken? Hier is het dan ook wel druk, maar ik heb er niet veel stress van
  vrijdag 21 december 2012 @ 10:26:04 #132
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_120589224
Ik had natuurlijk maar een kleine baby, maar wat toen hielp en wat ik nog wel eens doe is in de ochtend koken. Hier spelen Lientje en oppaskind dan samen en dan heb ik even mijn handen vrij, of ik doe het tijdens hun middagslaap.

Als baby was ze vaak mopperig vanaf half vijf en wou ze veel drinken en werkte ik tot zes uur, dan moest ik nog naar huis en koken en moest zij op bed. Als het dan klaar stond hoefde ik het alleen maar op te warmen als ze in bedje lag en kon ik rustig eten.

Nu is ze vaak moe en hangerig rond 17.00 en wil ze graag bij me zitten, als het dan al klaar staat heb ik daar tijd en rust voor en warm ik het om 17.30 even op en kunnen we eten. Ik doe het niet iedere dag want niet iedere maaltijd leent zich ervoor, maar bijv stamp of pasta kan dat prima mee.
pi_120597784
Cantare jammer van het stoppen maar als jeer vrede mee hebt is het goed.

Free, fijn dat het nu zo goed gaat. En als je om 16 uur voed en hem dan in de doek doet, kun je dan rustig koken? Of bv aardappels groente al eerder schillen en in de koelkast of in pan met water bewaren. Dan hoef je het alleen aanzetten en wachten tot het gaar is?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_120615539
Ok ik ben het kolven met m'n handkolf nogal beu. Net 60 cc bij elkaar gesprokkeld..(OK het is ook savonds) Maar zou dat met een elektrische beter gaan?
Ik vind ze alleen nogal heel erg prijzig, vraag me af of het nu nog de moeite is om in te investeren. Heb voorlopig nog geen baan, maar wie weet.. Dan zal ik ook minimaal 3x per dag weer moeten kolven. Ben nu 4,5 maand aan de bv, wil minimaal een half jaar en als dat nog lukt doorgaan tot die kleine niet meer wil :) misschien ligt het wel aan de moeilijke tsr (zelfs de syntocinon doet z'n werk niet meer lijkt)
Wat denken jullie?
  vrijdag 21 december 2012 @ 22:11:17 #135
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_120616018
Naast Z&G ook even hier, over 7 maanden hoop ik weer een baby aan de borst te hebben. :)
pi_120616343
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:11 schreef Juud79 het volgende:
Naast Z&G ook even hier, over 7 maanden hoop ik weer een baby aan de borst te hebben. :)
Ow wat leuk *O* Opdat alles maar goed mag gaan en je een mooie gezonde baby op de wereld nag zetten :*
pi_120618061
quote:
Dacht het al ;) maar tof! Van harte!
pi_120618456
quote:
Gefeliciteerd!! *O*

Lol, ik ben een avondje weg en heb inmiddels al 2x een tsr gehad :D. Terwijl ik meestal tussen 19.30 en nu helemaal geen voeding geef!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:00:59 #139
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_120618511
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:02 schreef SupremeEvil het volgende:
Ok ik ben het kolven met m'n handkolf nogal beu. Net 60 cc bij elkaar gesprokkeld..(OK het is ook savonds) Maar zou dat met een elektrische beter gaan?
Ik vind ze alleen nogal heel erg prijzig, vraag me af of het nu nog de moeite is om in te investeren. Heb voorlopig nog geen baan, maar wie weet.. Dan zal ik ook minimaal 3x per dag weer moeten kolven. Ben nu 4,5 maand aan de bv, wil minimaal een half jaar en als dat nog lukt doorgaan tot die kleine niet meer wil :) misschien ligt het wel aan de moeilijke tsr (zelfs de syntocinon doet z'n werk niet meer lijkt)
Wat denken jullie?
Kwisted had voor een heel nette prijs een electrische kolf te koop (Medela Swing). Gewoon alles uitkoken (incl slang), 10 min in kokend water met een klein scheutje azijn en het kan gewoon gebruikt worden.

Juud, wat leuk zeg! Van harte gefeliciteerd! *O*
pi_120618528
quote:
Ha, van harte!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_120618634
quote:
Wat denken jullie?
Als je gaat werken is een elektrische kolf wel echt een aanrader :Y. Zeker als je met de handkolf moeite hebt (al is 60 cc in de avond niet heel gek hoor!).

Maar je zou eventueel kunnen wachten tot je zekerheid hebt over een baan? Of in V&A polsen of iemand er een te koop heeft? Het is best een uitgave idd.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_120626635
Se misschien kun je een kolf huren om te proberen?

Hoe bedoel je stief tiet.. Nachtje zonder kind dus zojuist kolven.. 200 rechts :X en 50 links :') die is heel consequent in 50 geven maakt niet uit na hoeveel uur...
  zaterdag 22 december 2012 @ 07:55:15 #143
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_120626724
quote:
Wat denken jullie?
Welke handkolf heb je? Ik heb die van Medela en ook een Medela Swing en ik heb er altijd veel meer uitgekregen met de handkolf. Elektrisch is echter wel stúkken fijner als je op grotere hoeveelheden zit en 3x per dag kolft. Ik weet ook niet zo goed hoe dat zit met de tsr in jouw geval, maar ik merkte dus wel verschil tussen de ene kolf en de andere.

Gerbera, da's wel bizar :o
3!
pi_120627358
Juud gefeliciteerd!!!

Se
Svonds kolf ik ook weinig hoor! 60 is helemaal niet zo gek
Soms kolf ik ook erg weinig, maar ik trek het me niet aan, S drinkt toch voornamelijk live, kolven doe ik 'voor het geval dat'
Stress helpt ook niet :* wat vaker kort kolven misschien? Helpt hier wel een beetje. Ik had gelezen dat je beter vaker kort kunt kolven dan 1x lang
pi_120627835
Heb een Avent handkolf... Maar heb al een paar keer bij de fysio gelopen vanwege overbelasting door het kolven :P Zag een elektrische avent op marktplaats staan voor een leuk prijsje. Dus dat ga ik proberen, ben benieuwd!

Trouwens nog bedankt voor jullie reacties, ook mbt het kdv ijsblokjes verhaal!!
pi_120627980
Haha, dat is nog eens wat anders dan een muisarm of tennisarm :')
pi_120628064
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:00 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Kwisted had voor een heel nette prijs een electrische kolf te koop (Medela Swing). Gewoon alles uitkoken (incl slang), 10 min in kokend water met een klein scheutje azijn en het kan gewoon gebruikt worden.

Die is ondertussen verkocht :)

Juud, gefeliciteerd!!

Free, bij mij werkte hand kolven beter, omdat ik dan zelf het ritme kan aangeven.
pi_120628239
Als het echt moet en ik echt te weinig heb, kolf ik met de hand (dus helemaal zonder kolf) nog even 20cc oid na. Dan krijgt de Pisa er dus geen drup meer uit he? :D
Maar ik vind het zo'n gedoe!

We gaan de bjivoeding weer met 20cc terugschroeven vandaag :) 60-60-80 nu,dus 200 cc per dag. En gisteren 220 gekolfd, dus we redden het nog steeds ;)
Alleen mijn manneke drinkt mijn borsten ineens veel beter leeg, dus dan kolft het ook beroerd, haha.

Dus.. 8 weken.. en het lijkt eindelijk goed te gaan.
Als ik het geweten had dat het zo zou gaan.... Ik weet niet of ik het weer gedaan had :@
pi_120628300
met de hand? Ik kan knijpen wat ik wil, maar dan komt er echt geen melk uit haha.

Ook onder de douche ofzo komt er geen melk uit.

Ik heb zelfs gehoord dat het er bij een orgasme uit kan komen! Dat heb ik gelukkig ook niet haha
pi_120628331
Dat heb ik ook nog nooit gehad, wel een plezierige manier van kolven :+
Onder de douche werkt bij mij ook niet inderdaad.

Maar met de hand is even oefenen en dan werkt het wel. Effectiever dan een dubbelzijdige elektrische kolf blijkbaar.
  zaterdag 22 december 2012 @ 12:20:24 #151
259886 pessie
pi_120629606
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 07:18 schreef Gerberaatje het volgende:
Se misschien kun je een kolf huren om te proberen?

Hoe bedoel je stief tiet.. Nachtje zonder kind dus zojuist kolven.. 200 rechts :X en 50 links :') die is heel consequent in 50 geven maakt niet uit na hoeveel uur...
Had je bij L ook een stieftiet? Zo ja, is het dezelfde kant?

Free fijn dat het beter gaat *O*
pi_120629968
Toppie free!!!
pi_120638281
Even klagen hoor ;(

Gebruik nu een paar dagen syntocinon spray, kan helaas niet merken dat het helpt.. Ik kolf nu per dag een aantal uren, maar krijg er per dag maar 6 volledige voedingen (100-120 ml) uit. Dit betekend dat ik mijn zoon 2x kunstvoeding moet geven.

Jammer genoeg moest hij hier heel erg van overgeven, en werd er heel onrustig van. Ook dronk hij per keer maar 50-70 ml. Op aanraden van het CB heb ik speciale Nutrilon gekocht, die voor spugende babies. Maar... dat spul is zo verschrikkelijk dik, hij kreeg het de fles niet uit! Nu heb ik vanmiddag nieuwe Difrax spenen gekocht, die voor papflessen.
Nu heeft mijn kleine zonet 130ml KV gedronken in 10-15 minuten :@ , ik schrok er van.. Is dit wel verantwoord? Hij hoefde er niet van te spugen, en is na de fles gelijk weer in slaap gedonderd.

Het volgende; hoe kan ik mijn productie nog een beetje verhogen? Clusteren etc helpt ook niet veel. En is het verantwoord om mijn zoon met de nieuwe speen KV te geven?

Mocht de KV vraag hier niet op z'n plek staan, dan zoek ik even een ander topic ;)
pi_120638445
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 17:32 schreef Poesopstokje het volgende:
Even klagen hoor ;(

Gebruik nu een paar dagen syntocinon spray, kan helaas niet merken dat het helpt.. Ik kolf nu per dag een aantal uren, maar krijg er per dag maar 6 volledige voedingen (100-120 ml) uit. Dit betekend dat ik mijn zoon 2x kunstvoeding moet geven.

Jammer genoeg moest hij hier heel erg van overgeven, en werd er heel onrustig van. Ook dronk hij per keer maar 50-70 ml. Op aanraden van het CB heb ik speciale Nutrilon gekocht, die voor spugende babies. Maar... dat spul is zo verschrikkelijk dik, hij kreeg het de fles niet uit! Nu heb ik vanmiddag nieuwe Difrax spenen gekocht, die voor papflessen.
Nu heeft mijn kleine zonet 130ml KV gedronken in 10-15 minuten :@ , ik schrok er van.. Is dit wel verantwoord? Hij hoefde er niet van te spugen, en is na de fles gelijk weer in slaap gedonderd.

Het volgende; hoe kan ik mijn productie nog een beetje verhogen? Clusteren etc helpt ook niet veel. En is het verantwoord om mijn zoon met de nieuwe speen KV te geven?

Mocht de KV vraag hier niet op z'n plek staan, dan zoek ik even een ander topic ;)
wat vervelend dat de spray niet beter werkt. ik heb hem ook, en spray wel 2 a 3 keer, terwijl t eigenlijk maar 1x moet.. maar dan werkt t wel beter.. ik gebruik t alleen niet elke dag.

ik weet niet of t vergelijkbaar is met kv, maar mijn baby (3mnd) drinkt 150ml bv ook in 10min. Ik denk als je kleintje zo goed dronk dat t wel goed zal zijn, dan zal t honger zijn geweest.
pi_120639154
Kwisted, mijn baby is 3 1/2 week :@
Hij kreeg de KV gewoon niet uit de fles, maar nu met het grotere gaatje gaat het opeens wel héél snel. Was ook wat te snel met roepen, meneer heeft net alles ondergespuugd. Volgende keer maar drinken met pauzes.

Ik zal ook eens 2/3 pufjes proberen. Ik kolf wel veel, dus hopelijk heeft het wel effect.
  zaterdag 22 december 2012 @ 18:07:07 #156
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_120639357
Anouk deed ook altijd maar 10 minuten over een fles kv. Geen ervaring met de dikkere Nutrilon, maar als je die difrax speen hebt met 3 standen (ik deed er stickers op, anders zie je niet waar welke stand is), dan kan je iedere stand even proberen wat voor hem wel werkt? Anouk drinkt de pap met die speen, stand 3, mja, zij is inmiddels 14 maanden (-2 dagen :P) ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_120639490
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 18:07 schreef Susie het volgende:
Anouk deed ook altijd maar 10 minuten over een fles kv. Geen ervaring met de dikkere Nutrilon, maar als je die difrax speen hebt met 3 standen (ik deed er stickers op, anders zie je niet waar welke stand is), dan kan je iedere stand even proberen wat voor hem wel werkt? Anouk drinkt de pap met die speen, stand 3, mja, zij is inmiddels 14 maanden (-2 dagen :P) ;)
Dit is een gewone speen, eentje met een groter gaatje. Maar ik zal het even aankijken, anders gaan we weer terug naar de normale speen. Ik wil hem ook niet misselijk maken.

Iemand nog bv tips? Clusteren en synti doe ik al :)
pi_120639922
Sorry even zonder bijgelezen te zijn. Kan dunne groene poep ontstaan door tandjes, medicatie of ziekte zoals maag/ darm griep of verkoudheid?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120641410
quote:
Gefeliciteerd *O*. Dat je over 7 maanden weer zo een mooie bv periode mag beginnen.

Kersjes, fijn om te lezen hoe goed het bij jullie gaat.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zaterdag 22 december 2012 @ 19:05:28 #160
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_120641435
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 18:24 schreef Tinuviel het volgende:
Sorry even zonder bijgelezen te zijn. Kan dunne groene poep ontstaan door tandjes, medicatie of ziekte zoals maag/ darm griep of verkoudheid?
ja :Y

Poesopstokje, wat kv kan ik niks zinnigs zeggen. Wat bv betreft, weet ik ook eigenlijk niks meer. Misschien heeft Wupwup nog ideeën (stuur haar anders even een PM) en anders even bellen met een vrijwilliger van de vbn of lll of een lk vragen
pi_120643075
Poesopeenstokje, wat rot dat je nog geen effect merkt van de oxytocinespray.
Als je graag borstvoeding wilt geven dan kun je de bijvoeding het beste met een speen geven die zo klein mogelijk is, anders heb je grote kans dat je kindje straks niet meer uit de borst wil drinken. Eigenlijk kun je ook beter helemaal nog geen fles geven en bijvoeding geven dmv een cupje of vingervoeden. Je hebt contact met een LK toch, wat zegt die hierover? Aan het cb kun je meestal maar beter geen advies rondom bv vragen ;)
Misschien spuugt je kindje wel omdat er ineens veel te veel in de maag terecht kwam door de te snelle speen. Voor een baby'tje van 3 weken is 50-70 ml prima lijkt mij, dan kun je misschien wat vaker voeden. 130 ml per keer lijkt mij heel erg veel, dan rek je de maag flink uit. En als hij dan straks wel uit de borst drinkt en wellicht minder per keer krijgt heb je een probleem, want dan heeft hij nog honger.
Ik denk dat het het handigste is om contact met de lk op te nemen, of eventueel eerst iemand van de lll of de vbn en niet zelf dingen te proberen. Ze zijn er om je te helpen en willen dat ook graag, dus voel je niet bezwaard om te bellen ;)
Succes :*
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_120643877
Hier vandaag een slechte drinker, beetje ziekjes.mdronk maar een borst maar kon daar 2-3 uur mee vooruit. Maar vanmiddag had ik dus behorlijke stuwing in een borst.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120648583
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 19:50 schreef Twinkly het volgende:
Poesopeenstokje, wat rot dat je nog geen effect merkt van de oxytocinespray.
Als je graag borstvoeding wilt geven dan kun je de bijvoeding het beste met een speen geven die zo klein mogelijk is, anders heb je grote kans dat je kindje straks niet meer uit de borst wil drinken. Eigenlijk kun je ook beter helemaal nog geen fles geven en bijvoeding geven dmv een cupje of vingervoeden. Je hebt contact met een LK toch, wat zegt die hierover? Aan het cb kun je meestal maar beter geen advies rondom bv vragen ;)
Misschien spuugt je kindje wel omdat er ineens veel te veel in de maag terecht kwam door de te snelle speen. Voor een baby'tje van 3 weken is 50-70 ml prima lijkt mij, dan kun je misschien wat vaker voeden. 130 ml per keer lijkt mij heel erg veel, dan rek je de maag flink uit. En als hij dan straks wel uit de borst drinkt en wellicht minder per keer krijgt heb je een probleem, want dan heeft hij nog honger.
Ik denk dat het het handigste is om contact met de lk op te nemen, of eventueel eerst iemand van de lll of de vbn en niet zelf dingen te proberen. Ze zijn er om je te helpen en willen dat ook graag, dus voel je niet bezwaard om te bellen ;)
Succes :*
Hey Twinkly, bedankt voor je adviezen! Hier kan ik wel wat mee :) Ik heb geen contact met een LK, maar zal haar eens bellen.
:*
pi_120650925
Juud, gefeliciteerd!!
.... met gevoel voor drama....
pi_120652032
Vanaf wanneer is het eigenlijk handig om te gaan oefenen met een flesje? Luuk is nu bijna 4 weken. En dan is het een "extra" moment toch? Nog niet een voeding vervangen, maar tussendoor.
*poef* nu is het weg
pi_120662699
Kaatje volgens mij was het dacht ik verstandig om met 5-6 weken te beginnen, zodat je kind uit de fles leert drinken en dan doorgaan tot je begint te werken. Ik kolfde dan tussen 2 voedingen tussendoor en gaf een heel klein gedeelte daarvan 20-30 ml dan extra na of tussen de borsten en dat deed ik meestal om de dag. De rest van de gekolfde melk deed ik in de vriezer als voeding voor de eerste opvangdag en als voorraad. Ik hoop dat het klopt wat ik zeg. Moet ook aan toe voegen dat allebei mijn kindjes ontzettend makkelijke flesdrinkers zijn (geweest).
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120673769
Juud, van harte gefeliciteerd!! w/
pi_120674179
Hoeveel bv dronken jullie mini's met 3 maanden ongeveer?
Mijn dame klokt namelijk vanmiddag gewoon 170ml naar binnen. Is dat niet veel??
pi_120674795
Poes:
S dronk met een paar weken 120ml en nichtje 60ml dus dat verschilt gewoon per kind. Al zou ik het rustig opbouwen als hij er van spuugt

Kwisted
S dronk in sept geloof ik 150ml weg toen was de fles op (met oefenen, daarna heeft ze niet echt meer uit de fles willen drinken) ze had nog wel dorst dus 170ml had ze vast ook wel kunnen drinken, met 3,5- 4mnd

Ik baal wel dat S niet met uit de fles wil drinken, maar van een lepeltje of uit een bekertje gaat het ook goed. Moedermelk is dan not done, mevr wil water :9
Gelukkig maakt dat nu met bijvoeding enz niet zoveel uit en ze drinkt vaak genoeg uit de borst.
Sinds een paar dagen laat ze wat meer tijd tussen voedingen. Dus nu om de 3-4uur ongv

Linkerborst/tepel doet zeer -O- stukje tepel komt er paars en iets anders van vorm uit als ze zichzelf na het drinken, 'bijtend' lostrekt :X
Wat doe ik verkeerd?
pi_120678063
Oh balen zoe, beterschap voor je tepel. Hier trekt/ bijt meneer naar mijn gevoel als de melk niet (snel genoeg) komt, het op is of er een boertje dwars zit.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120681347
Tinu
Het is tepelmishandeling :(
Hmm ja het is op het eind dus boer/langzame melkstroom zou beide idd kunnen!

Hoe houden jullie de wat grotere baby's vast? Haar billen kunnen niet echt meer op mijn schoot rusten dus hou nu haar beentjes een soort van omhoog zodat ze meer ontspant, anders schopt ze zo met haar sterke benen :9
Zittend drinken doet ze ook weleens maar als ze wil ontspannen heb ik naast liggend voeden nog niet echt een fijne houding
pi_120685167
Zoe, ik laat hem op mijn benen liggen en hoofdje op een kussen of soms ook op het voedingskussen of ik voed liggend in bed, dan heb ik dat probleem met de grootte niet. Zittend heb ik een keer gedaan en werkte (nog) niet goed. Ten eerste kan hij nog niet zelfstandig zitten en ten tweede was hij nog erger afgeleid dan bij het liggen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120687992
Goed, ik heb een buikgriep te pakken. Hoe voorkom ik dat mijn productie ernstig inklapt? Aanleggen en zelf blijven drinken snap ik,maar verder?

[ Bericht 0% gewijzigd door Morretje op 23-12-2012 21:22:45 ]
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_120688161
Morretje, lastig. Veel meer kun je volgens mij niet doen. Als je diarree krijgt wel bijzonder goed drinken, maar verder weet ik het ook even niet.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120691452
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2012 21:00 schreef Morretje het volgende:
Goed, ik heb een buikgriep te pakken. Hoe voorkom ik dat mijn productie ernstig inklapt? Aanleggen en zelf blijven drinken snap ik,maar verder?
Ik heb in 6 maanden nu 3x buikgriep gehad en steeds wel een productiedip. Blijven drinken (ors, daar zitten suikers en zouten in tegen uitdroging) zodra het enigszins gaat ook weer eten. Veel aanleggen (ik heb veel liggend gevoed), zoveel mogelijk rust pakken. Ik heb ook domperidon gebruikt, dat kan ook de productie verhogen. In het begin 3x per dag, werkt ook de misselijkheid / braken tegen. Wel langzaam afbouwen als het beter gaat!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 24 december 2012 @ 09:45:11 #176
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_120708452
Ai morretje, beterschap!

Zoe, ik heb hier ook een Reus. Het is vooral spierballen kweken hier en als ik kan, voed ik liggend. Op de andere momenten improviseer ik. Een beetje van ergonomisch en een beetje van reusje. Ik denk dat als ze eenmaal kan zitten, dat we daar ook iets mee kunnen.
Ik ben eigenlijk niet zo'n expert, hahaha!

Hier voor de tweede keer een soort menstruatie. Toen ze vijf weken was, was ik ook een keer aan het menstrueren. Toen had ik een paar dagen minder melk en pijnlijke borsten en tepels, ook van het trekken en kauwen omdat er minder melk kwam. Ik heb me ook laten vertellen dat het dan anders smaakt, dat kan ook nog "meehelpen".
  maandag 24 december 2012 @ 09:52:30 #177
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120708605
Hier nog steeds niet ongesteld maar ook spiraal en nog volledig op verzoek dus dat zal ook schelen ?

Morretje beterschap ( heb toen ook in overleg domp gebruikt )
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 24 december 2012 @ 10:25:06 #178
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_120709488
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 09:52 schreef _evenstar_ het volgende:
Hier nog steeds niet ongesteld maar ook spiraal en nog volledig op verzoek dus dat zal ook schelen ?

Morretje beterschap ( heb toen ook in overleg domp gebruikt )
Ja, ik word sowieso ongesteld. De enige maanden dat ik het niet ben geweest in mijn leven, waren tijdens mijn zwangerschappen en voor mijn pubertijd. Zoals mijn huisarts ooit zei: 'jouw lichaam hoeft maar hormonen te ruiken en het reageert er al op'. :P
pi_120713940
Lekker Paradijsvogeltje.. Ik ga na de borstvoeding weer aan de prikpil, heb een hekel aan ongesteld zijn!

Vanochtend eens dubbel gekolfd, met de elektrische en handkolf. Na 10 minuten had ik met de elek.20 ml en met de hand 80.. :|W Ik ga nu weer over op de handkolf, lamme hand neem ik voor lief! 8-)

Ik had nog 30ml melk in de koelkast staan, maar daar zaten allemaal witte vlokjes in.. Heb het maar weggegooid. Of was dat niet nodig? Het was melk van gisteren.
  maandag 24 december 2012 @ 13:16:39 #180
259886 pessie
pi_120715105
Poes, niet zomaar melk weggooien!!!
Die witte vlokjes zijn de vetcellen die samenbinden, vermarmen en goed ondjes draaienen je bv is weer homogeen.
pi_120716393
Luuk is in een maand gewoon een kilo aangekomen.... En 4 cm gegroeid. Zal het zo eens in de curve zetten, maar luuk ligt nu lekker tegen me aan te slapen. Hel vermoeiend, zo'n consultatie bureau bezoek.
*poef* nu is het weg
pi_120716404
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2012 13:16 schreef pessie het volgende:
Poes, niet zomaar melk weggooien!!!
Die witte vlokjes zijn de vetcellen die samenbinden, vermarmen en goed ondjes draaienen je bv is weer homogeen.
:@ Shit..
Niet weer doen dus! Bedankt ;)
Ik ben echt een leek hoor, op BV gebied. Ik google me rot, maar sommige dingen worden gewoon niet genoemd, net als dit dus.

Nog zoiets; je mag melk van verschillende temperaturen niet bij elkaar gooien.
Maar je mag dan wel weer kolven in een flesje, en een uur later weer verdergaan. Dan heb je toch ook warme melk met kamertemperatuur melk?
En als je kamertemp. melk bij de koelkast melk in doet? Mag dat wel?
  maandag 24 december 2012 @ 13:56:46 #183
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120716568
Mag ik melk wat sinds vrijdag in de koelkast staat nog invriezen?
pi_120716637
Pv
Spierballen kweken idd, pff! :D
Ze grijpt ook snel mijn haar,oorbellen etc als ze hoger ligt & 'bijt' ook snel. Als ze los laat trekt ze eerst even :X
Zitten kan ze goed maar tijdens het drinken leunt ze liever haha

Toen ik ongesteld was (toen ze nog doorsliep :+ ) merkte ik dat ze anders/minder dronk. Dus ik denk idd dat het invloed heet op hoeveelheid/smaak

Poes
Borstvoeding.com staat heel veel info!
Ik deed geklofte melk ik verschillende bakjes in de koelkast en na een dag eventueel bij elkaar gieten in 1 grote fles bijv.
Over temperaturen staat geloof ik ook op bv.com
pi_120716683
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 13:56 schreef _evenstar_ het volgende:
Binnen 24u dacht ik? Na pasteuriseren kan het wel weer ingevroren worden zoals ik het heb begrepen
pi_120717749

Hij gaat lekker!
*poef* nu is het weg
pi_120718152
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 13:56 schreef _evenstar_ het volgende:
Yep. heb ik net ook gedaan :)
pi_120718179
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 13:52 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Nog zoiets; je mag melk van verschillende temperaturen niet bij elkaar gooien.
Maar je mag dan wel weer kolven in een flesje, en een uur later weer verdergaan. Dan heb je toch ook warme melk met kamertemperatuur melk?
En als je kamertemp. melk bij de koelkast melk in doet? Mag dat wel?
Vers afgekolfde melk laat je eerst op kamertemp. komen daarna in de koelkast. Je mengt het pas met de andere melk als het afgekoeld is en op dezelfde temperatuur.
pi_120718286
Ik had steeds zo'n sterk tsr, en ik kolfde dat dan even af. Had dan meestal iets van 20-40 cc per kant. Ik heb die melk niet ingevroren omdat we toch nog geen flesjes gaven. Maar weggooien vond ik ook weer zowat. Ik heb het dus maar aan Sofie gegeven. Ze vond het heerlijk. Ze bleef maar om meer vragen. Ze kreeg het wel uit de koelkast. Warm wilde ze er niks van weten.

Nu is het wat beter afgestemd. Ik heb alleen vanmorgen gekolfd. Luuk had om 22.30 links gedronken. Om 3.30 alleen op rechts. Om 7 uur knalde mijn borst. Heb 2 minuten gekolfd en had 60 cc.

[ Bericht 21% gewijzigd door kaatjejannie op 24-12-2012 14:57:03 ]
*poef* nu is het weg
pi_120718406
Mooie curve KJ! Mag je trots op zijn :)

_evenstar_ ik zou het ook gewoon nog invriezen :)

Poesopstokje: als je de melk een paar dagen laat staan, dan heb je bovenin een hele vette 'korst' en daaronder een veel waterige melk. Best grappig om te zien! Even voorzichtig schudden en het is weer gemengd.
pi_120718574
Mooie curve KJ!

Wist niet dat melk na een paar dagen nog ingevroren mocht worden ^O^ goed om te weten
  maandag 24 december 2012 @ 15:12:15 #192
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_120719080
KJ wat een mooie curve!

Ik las net dit stuk op bv.com. Heel mooi, genuanceerd artikel. Beetje lang, maar ach.

http://www.borstvoeding.c(...)j/respect1.html#meer
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 24 december 2012 @ 16:30:55 #193
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120722278
Oké want om bijna 200cc weg te gooien. Vind ik sonde.. Maar mooi :D
pi_120723634
ja ik doe het ook! Gewoon nog invriezen.

Ik doe alleen niet wat Bitterend zegt.. de afgekolfde melk op kamertemp laten komen.. Ik zet het eigenlijk meteen in de koelkast.
  maandag 24 december 2012 @ 17:05:34 #195
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_120723927
Even een vraag. Isabel is nu acht dagen en drinkt prima aan de borst. Ze verslikt zich nog wel eens en heeft regelmatig de hik.
Dat is volgens mij heel normaal allemaal. Ik ben zelf nog een beetje aan het uitzoeken hoe en wat met de borst. Één of twee borsten per keer.

Het probleem is namelijk dat ze veel groene ontlasting heeft. De echte borstvoedingspoep heb ik nog bijna niet gezien.
Kraamzorg weet het aan of de sterk tsr maar dat vind ik wel meevallen of te weinig achtermelk.
Ze groeit wel goed. Binnen drie dagen op geboortegewicht 2935 gram en dag 7 zat ze op 3100 gram.
Ik bied r nou 2 * de ene borst aan en als toetje de andere.
Iemand nog meer tips om die groene ontlasting te voorkomen?
  maandag 24 december 2012 @ 18:36:39 #196
259886 pessie
pi_120728164
Becky, hoe is ze verder? Gelukkig of juist veel huilen? Als zij gelukkig is kan die groene poep ook heel normaal zijn.
pi_120728594
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 14:46 schreef bitterend het volgende:

[..]

Vers afgekolfde melk laat je eerst op kamertemp. komen daarna in de koelkast. Je mengt het pas met de andere melk als het afgekoeld is en op dezelfde temperatuur.
Duidelijk, dankje!
pi_120728890
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 17:05 schreef becky27 het volgende:
Even een vraag. Isabel is nu acht dagen en drinkt prima aan de borst. Ze verslikt zich nog wel eens en heeft regelmatig de hik.
Dat is volgens mij heel normaal allemaal. Ik ben zelf nog een beetje aan het uitzoeken hoe en wat met de borst. Één of twee borsten per keer.

Het probleem is namelijk dat ze veel groene ontlasting heeft. De echte borstvoedingspoep heb ik nog bijna niet gezien.
Kraamzorg weet het aan of de sterk tsr maar dat vind ik wel meevallen of te weinig achtermelk.
Ze groeit wel goed. Binnen drie dagen op geboortegewicht 2935 gram en dag 7 zat ze op 3100 gram.
Ik bied r nou 2 * de ene borst aan en als toetje de andere.
Iemand nog meer tips om die groene ontlasting te voorkomen?
Mijn guppie heeft ook regelmatig (net iets minder dan de helft van de poepluiers denk ik) groene ontlasting maar lijkt er over het algemeen geen last van te hebben.
pi_120729091
Groene ontlasting is vaak wel een teken van veel voormelk. Voormelk bevat relatief meer suikers waardoor ze last kunnen krijgen van krampjes. Zolang ze goed groeit en genoeg plast, tevreden is na een voeding hoef je niet meteen in te grijpen. Het moet allemaal ook nog even afstemmen op elkaar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_120734286
Hele mooie curve KJ!!

Ben ook nog niet ongesteld trouwens, maar mijn dreumes drinkt nog echt heel vaak overdag..ze wil vaak kleine slokjes zo tussendoor *;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')