abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 december 2012 @ 12:20:24 #151
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_120629606
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 07:18 schreef Gerberaatje het volgende:
Se misschien kun je een kolf huren om te proberen?

Hoe bedoel je stief tiet.. Nachtje zonder kind dus zojuist kolven.. 200 rechts :X en 50 links :') die is heel consequent in 50 geven maakt niet uit na hoeveel uur...
Had je bij L ook een stieftiet? Zo ja, is het dezelfde kant?

Free fijn dat het beter gaat *O*
pi_120629968
Toppie free!!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_120638281
Even klagen hoor ;(

Gebruik nu een paar dagen syntocinon spray, kan helaas niet merken dat het helpt.. Ik kolf nu per dag een aantal uren, maar krijg er per dag maar 6 volledige voedingen (100-120 ml) uit. Dit betekend dat ik mijn zoon 2x kunstvoeding moet geven.

Jammer genoeg moest hij hier heel erg van overgeven, en werd er heel onrustig van. Ook dronk hij per keer maar 50-70 ml. Op aanraden van het CB heb ik speciale Nutrilon gekocht, die voor spugende babies. Maar... dat spul is zo verschrikkelijk dik, hij kreeg het de fles niet uit! Nu heb ik vanmiddag nieuwe Difrax spenen gekocht, die voor papflessen.
Nu heeft mijn kleine zonet 130ml KV gedronken in 10-15 minuten :@ , ik schrok er van.. Is dit wel verantwoord? Hij hoefde er niet van te spugen, en is na de fles gelijk weer in slaap gedonderd.

Het volgende; hoe kan ik mijn productie nog een beetje verhogen? Clusteren etc helpt ook niet veel. En is het verantwoord om mijn zoon met de nieuwe speen KV te geven?

Mocht de KV vraag hier niet op z'n plek staan, dan zoek ik even een ander topic ;)
pi_120638445
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 17:32 schreef Poesopstokje het volgende:
Even klagen hoor ;(

Gebruik nu een paar dagen syntocinon spray, kan helaas niet merken dat het helpt.. Ik kolf nu per dag een aantal uren, maar krijg er per dag maar 6 volledige voedingen (100-120 ml) uit. Dit betekend dat ik mijn zoon 2x kunstvoeding moet geven.

Jammer genoeg moest hij hier heel erg van overgeven, en werd er heel onrustig van. Ook dronk hij per keer maar 50-70 ml. Op aanraden van het CB heb ik speciale Nutrilon gekocht, die voor spugende babies. Maar... dat spul is zo verschrikkelijk dik, hij kreeg het de fles niet uit! Nu heb ik vanmiddag nieuwe Difrax spenen gekocht, die voor papflessen.
Nu heeft mijn kleine zonet 130ml KV gedronken in 10-15 minuten :@ , ik schrok er van.. Is dit wel verantwoord? Hij hoefde er niet van te spugen, en is na de fles gelijk weer in slaap gedonderd.

Het volgende; hoe kan ik mijn productie nog een beetje verhogen? Clusteren etc helpt ook niet veel. En is het verantwoord om mijn zoon met de nieuwe speen KV te geven?

Mocht de KV vraag hier niet op z'n plek staan, dan zoek ik even een ander topic ;)
wat vervelend dat de spray niet beter werkt. ik heb hem ook, en spray wel 2 a 3 keer, terwijl t eigenlijk maar 1x moet.. maar dan werkt t wel beter.. ik gebruik t alleen niet elke dag.

ik weet niet of t vergelijkbaar is met kv, maar mijn baby (3mnd) drinkt 150ml bv ook in 10min. Ik denk als je kleintje zo goed dronk dat t wel goed zal zijn, dan zal t honger zijn geweest.
pi_120639154
Kwisted, mijn baby is 3 1/2 week :@
Hij kreeg de KV gewoon niet uit de fles, maar nu met het grotere gaatje gaat het opeens wel héél snel. Was ook wat te snel met roepen, meneer heeft net alles ondergespuugd. Volgende keer maar drinken met pauzes.

Ik zal ook eens 2/3 pufjes proberen. Ik kolf wel veel, dus hopelijk heeft het wel effect.
  zaterdag 22 december 2012 @ 18:07:07 #156
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_120639357
Anouk deed ook altijd maar 10 minuten over een fles kv. Geen ervaring met de dikkere Nutrilon, maar als je die difrax speen hebt met 3 standen (ik deed er stickers op, anders zie je niet waar welke stand is), dan kan je iedere stand even proberen wat voor hem wel werkt? Anouk drinkt de pap met die speen, stand 3, mja, zij is inmiddels 14 maanden (-2 dagen :P) ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_120639490
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 18:07 schreef Susie het volgende:
Anouk deed ook altijd maar 10 minuten over een fles kv. Geen ervaring met de dikkere Nutrilon, maar als je die difrax speen hebt met 3 standen (ik deed er stickers op, anders zie je niet waar welke stand is), dan kan je iedere stand even proberen wat voor hem wel werkt? Anouk drinkt de pap met die speen, stand 3, mja, zij is inmiddels 14 maanden (-2 dagen :P) ;)
Dit is een gewone speen, eentje met een groter gaatje. Maar ik zal het even aankijken, anders gaan we weer terug naar de normale speen. Ik wil hem ook niet misselijk maken.

Iemand nog bv tips? Clusteren en synti doe ik al :)
pi_120639922
Sorry even zonder bijgelezen te zijn. Kan dunne groene poep ontstaan door tandjes, medicatie of ziekte zoals maag/ darm griep of verkoudheid?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_120641410
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:11 schreef Juud79 het volgende:
Naast Z&G ook even hier, over 7 maanden hoop ik weer een baby aan de borst te hebben. :)
Gefeliciteerd *O*. Dat je over 7 maanden weer zo een mooie bv periode mag beginnen.

Kersjes, fijn om te lezen hoe goed het bij jullie gaat.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zaterdag 22 december 2012 @ 19:05:28 #160
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_120641435
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 18:24 schreef Tinuviel het volgende:
Sorry even zonder bijgelezen te zijn. Kan dunne groene poep ontstaan door tandjes, medicatie of ziekte zoals maag/ darm griep of verkoudheid?
ja :Y

Poesopstokje, wat kv kan ik niks zinnigs zeggen. Wat bv betreft, weet ik ook eigenlijk niks meer. Misschien heeft Wupwup nog ideeën (stuur haar anders even een PM) en anders even bellen met een vrijwilliger van de vbn of lll of een lk vragen
pi_120643075
Poesopeenstokje, wat rot dat je nog geen effect merkt van de oxytocinespray.
Als je graag borstvoeding wilt geven dan kun je de bijvoeding het beste met een speen geven die zo klein mogelijk is, anders heb je grote kans dat je kindje straks niet meer uit de borst wil drinken. Eigenlijk kun je ook beter helemaal nog geen fles geven en bijvoeding geven dmv een cupje of vingervoeden. Je hebt contact met een LK toch, wat zegt die hierover? Aan het cb kun je meestal maar beter geen advies rondom bv vragen ;)
Misschien spuugt je kindje wel omdat er ineens veel te veel in de maag terecht kwam door de te snelle speen. Voor een baby'tje van 3 weken is 50-70 ml prima lijkt mij, dan kun je misschien wat vaker voeden. 130 ml per keer lijkt mij heel erg veel, dan rek je de maag flink uit. En als hij dan straks wel uit de borst drinkt en wellicht minder per keer krijgt heb je een probleem, want dan heeft hij nog honger.
Ik denk dat het het handigste is om contact met de lk op te nemen, of eventueel eerst iemand van de lll of de vbn en niet zelf dingen te proberen. Ze zijn er om je te helpen en willen dat ook graag, dus voel je niet bezwaard om te bellen ;)
Succes :*
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_120643877
Hier vandaag een slechte drinker, beetje ziekjes.mdronk maar een borst maar kon daar 2-3 uur mee vooruit. Maar vanmiddag had ik dus behorlijke stuwing in een borst.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120648583
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 19:50 schreef Twinkly het volgende:
Poesopeenstokje, wat rot dat je nog geen effect merkt van de oxytocinespray.
Als je graag borstvoeding wilt geven dan kun je de bijvoeding het beste met een speen geven die zo klein mogelijk is, anders heb je grote kans dat je kindje straks niet meer uit de borst wil drinken. Eigenlijk kun je ook beter helemaal nog geen fles geven en bijvoeding geven dmv een cupje of vingervoeden. Je hebt contact met een LK toch, wat zegt die hierover? Aan het cb kun je meestal maar beter geen advies rondom bv vragen ;)
Misschien spuugt je kindje wel omdat er ineens veel te veel in de maag terecht kwam door de te snelle speen. Voor een baby'tje van 3 weken is 50-70 ml prima lijkt mij, dan kun je misschien wat vaker voeden. 130 ml per keer lijkt mij heel erg veel, dan rek je de maag flink uit. En als hij dan straks wel uit de borst drinkt en wellicht minder per keer krijgt heb je een probleem, want dan heeft hij nog honger.
Ik denk dat het het handigste is om contact met de lk op te nemen, of eventueel eerst iemand van de lll of de vbn en niet zelf dingen te proberen. Ze zijn er om je te helpen en willen dat ook graag, dus voel je niet bezwaard om te bellen ;)
Succes :*
Hey Twinkly, bedankt voor je adviezen! Hier kan ik wel wat mee :) Ik heb geen contact met een LK, maar zal haar eens bellen.
:*
pi_120650925
Juud, gefeliciteerd!!
.... met gevoel voor drama....
pi_120652032
Vanaf wanneer is het eigenlijk handig om te gaan oefenen met een flesje? Luuk is nu bijna 4 weken. En dan is het een "extra" moment toch? Nog niet een voeding vervangen, maar tussendoor.
*poef* nu is het weg
pi_120662699
Kaatje volgens mij was het dacht ik verstandig om met 5-6 weken te beginnen, zodat je kind uit de fles leert drinken en dan doorgaan tot je begint te werken. Ik kolfde dan tussen 2 voedingen tussendoor en gaf een heel klein gedeelte daarvan 20-30 ml dan extra na of tussen de borsten en dat deed ik meestal om de dag. De rest van de gekolfde melk deed ik in de vriezer als voeding voor de eerste opvangdag en als voorraad. Ik hoop dat het klopt wat ik zeg. Moet ook aan toe voegen dat allebei mijn kindjes ontzettend makkelijke flesdrinkers zijn (geweest).
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120673769
Juud, van harte gefeliciteerd!! w/
pi_120674179
Hoeveel bv dronken jullie mini's met 3 maanden ongeveer?
Mijn dame klokt namelijk vanmiddag gewoon 170ml naar binnen. Is dat niet veel??
pi_120674795
Poes:
S dronk met een paar weken 120ml en nichtje 60ml dus dat verschilt gewoon per kind. Al zou ik het rustig opbouwen als hij er van spuugt

Kwisted
S dronk in sept geloof ik 150ml weg toen was de fles op (met oefenen, daarna heeft ze niet echt meer uit de fles willen drinken) ze had nog wel dorst dus 170ml had ze vast ook wel kunnen drinken, met 3,5- 4mnd

Ik baal wel dat S niet met uit de fles wil drinken, maar van een lepeltje of uit een bekertje gaat het ook goed. Moedermelk is dan not done, mevr wil water :9
Gelukkig maakt dat nu met bijvoeding enz niet zoveel uit en ze drinkt vaak genoeg uit de borst.
Sinds een paar dagen laat ze wat meer tijd tussen voedingen. Dus nu om de 3-4uur ongv

Linkerborst/tepel doet zeer -O- stukje tepel komt er paars en iets anders van vorm uit als ze zichzelf na het drinken, 'bijtend' lostrekt :X
Wat doe ik verkeerd?
pi_120678063
Oh balen zoe, beterschap voor je tepel. Hier trekt/ bijt meneer naar mijn gevoel als de melk niet (snel genoeg) komt, het op is of er een boertje dwars zit.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120681347
Tinu
Het is tepelmishandeling :(
Hmm ja het is op het eind dus boer/langzame melkstroom zou beide idd kunnen!

Hoe houden jullie de wat grotere baby's vast? Haar billen kunnen niet echt meer op mijn schoot rusten dus hou nu haar beentjes een soort van omhoog zodat ze meer ontspant, anders schopt ze zo met haar sterke benen :9
Zittend drinken doet ze ook weleens maar als ze wil ontspannen heb ik naast liggend voeden nog niet echt een fijne houding
pi_120685167
Zoe, ik laat hem op mijn benen liggen en hoofdje op een kussen of soms ook op het voedingskussen of ik voed liggend in bed, dan heb ik dat probleem met de grootte niet. Zittend heb ik een keer gedaan en werkte (nog) niet goed. Ten eerste kan hij nog niet zelfstandig zitten en ten tweede was hij nog erger afgeleid dan bij het liggen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120687992
Goed, ik heb een buikgriep te pakken. Hoe voorkom ik dat mijn productie ernstig inklapt? Aanleggen en zelf blijven drinken snap ik,maar verder?

[ Bericht 0% gewijzigd door Morretje op 23-12-2012 21:22:45 ]
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_120688161
Morretje, lastig. Veel meer kun je volgens mij niet doen. Als je diarree krijgt wel bijzonder goed drinken, maar verder weet ik het ook even niet.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120691452
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2012 21:00 schreef Morretje het volgende:
Goed, ik heb een buikgriep te pakken. Hoe voorkom ik dat mijn productie ernstig inklapt? Aanleggen en zelf blijven drinken snap ik,maar verder?
Ik heb in 6 maanden nu 3x buikgriep gehad en steeds wel een productiedip. Blijven drinken (ors, daar zitten suikers en zouten in tegen uitdroging) zodra het enigszins gaat ook weer eten. Veel aanleggen (ik heb veel liggend gevoed), zoveel mogelijk rust pakken. Ik heb ook domperidon gebruikt, dat kan ook de productie verhogen. In het begin 3x per dag, werkt ook de misselijkheid / braken tegen. Wel langzaam afbouwen als het beter gaat!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 24 december 2012 @ 09:45:11 #176
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_120708452
Ai morretje, beterschap!

Zoe, ik heb hier ook een Reus. Het is vooral spierballen kweken hier en als ik kan, voed ik liggend. Op de andere momenten improviseer ik. Een beetje van ergonomisch en een beetje van reusje. Ik denk dat als ze eenmaal kan zitten, dat we daar ook iets mee kunnen.
Ik ben eigenlijk niet zo'n expert, hahaha!

Hier voor de tweede keer een soort menstruatie. Toen ze vijf weken was, was ik ook een keer aan het menstrueren. Toen had ik een paar dagen minder melk en pijnlijke borsten en tepels, ook van het trekken en kauwen omdat er minder melk kwam. Ik heb me ook laten vertellen dat het dan anders smaakt, dat kan ook nog "meehelpen".
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 24 december 2012 @ 09:52:30 #177
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120708605
Hier nog steeds niet ongesteld maar ook spiraal en nog volledig op verzoek dus dat zal ook schelen ?

Morretje beterschap ( heb toen ook in overleg domp gebruikt )
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 24 december 2012 @ 10:25:06 #178
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_120709488
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 09:52 schreef _evenstar_ het volgende:
Hier nog steeds niet ongesteld maar ook spiraal en nog volledig op verzoek dus dat zal ook schelen ?

Morretje beterschap ( heb toen ook in overleg domp gebruikt )
Ja, ik word sowieso ongesteld. De enige maanden dat ik het niet ben geweest in mijn leven, waren tijdens mijn zwangerschappen en voor mijn pubertijd. Zoals mijn huisarts ooit zei: 'jouw lichaam hoeft maar hormonen te ruiken en het reageert er al op'. :P
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_120713940
Lekker Paradijsvogeltje.. Ik ga na de borstvoeding weer aan de prikpil, heb een hekel aan ongesteld zijn!

Vanochtend eens dubbel gekolfd, met de elektrische en handkolf. Na 10 minuten had ik met de elek.20 ml en met de hand 80.. :|W Ik ga nu weer over op de handkolf, lamme hand neem ik voor lief! 8-)

Ik had nog 30ml melk in de koelkast staan, maar daar zaten allemaal witte vlokjes in.. Heb het maar weggegooid. Of was dat niet nodig? Het was melk van gisteren.
  maandag 24 december 2012 @ 13:16:39 #180
259886 pessie
pi_120715105
Poes, niet zomaar melk weggooien!!!
Die witte vlokjes zijn de vetcellen die samenbinden, vermarmen en goed ondjes draaienen je bv is weer homogeen.
pi_120716393
Luuk is in een maand gewoon een kilo aangekomen.... En 4 cm gegroeid. Zal het zo eens in de curve zetten, maar luuk ligt nu lekker tegen me aan te slapen. Hel vermoeiend, zo'n consultatie bureau bezoek.
*poef* nu is het weg
pi_120716404
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2012 13:16 schreef pessie het volgende:
Poes, niet zomaar melk weggooien!!!
Die witte vlokjes zijn de vetcellen die samenbinden, vermarmen en goed ondjes draaienen je bv is weer homogeen.
:@ Shit..
Niet weer doen dus! Bedankt ;)
Ik ben echt een leek hoor, op BV gebied. Ik google me rot, maar sommige dingen worden gewoon niet genoemd, net als dit dus.

Nog zoiets; je mag melk van verschillende temperaturen niet bij elkaar gooien.
Maar je mag dan wel weer kolven in een flesje, en een uur later weer verdergaan. Dan heb je toch ook warme melk met kamertemperatuur melk?
En als je kamertemp. melk bij de koelkast melk in doet? Mag dat wel?
  maandag 24 december 2012 @ 13:56:46 #183
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120716568
Mag ik melk wat sinds vrijdag in de koelkast staat nog invriezen?
pi_120716637
Pv
Spierballen kweken idd, pff! :D
Ze grijpt ook snel mijn haar,oorbellen etc als ze hoger ligt & 'bijt' ook snel. Als ze los laat trekt ze eerst even :X
Zitten kan ze goed maar tijdens het drinken leunt ze liever haha

Toen ik ongesteld was (toen ze nog doorsliep :+ ) merkte ik dat ze anders/minder dronk. Dus ik denk idd dat het invloed heet op hoeveelheid/smaak

Poes
Borstvoeding.com staat heel veel info!
Ik deed geklofte melk ik verschillende bakjes in de koelkast en na een dag eventueel bij elkaar gieten in 1 grote fles bijv.
Over temperaturen staat geloof ik ook op bv.com
pi_120716683
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 13:56 schreef _evenstar_ het volgende:
Binnen 24u dacht ik? Na pasteuriseren kan het wel weer ingevroren worden zoals ik het heb begrepen
pi_120717749

Hij gaat lekker!
*poef* nu is het weg
pi_120718152
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 13:56 schreef _evenstar_ het volgende:
Yep. heb ik net ook gedaan :)
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_120718179
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 13:52 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Nog zoiets; je mag melk van verschillende temperaturen niet bij elkaar gooien.
Maar je mag dan wel weer kolven in een flesje, en een uur later weer verdergaan. Dan heb je toch ook warme melk met kamertemperatuur melk?
En als je kamertemp. melk bij de koelkast melk in doet? Mag dat wel?
Vers afgekolfde melk laat je eerst op kamertemp. komen daarna in de koelkast. Je mengt het pas met de andere melk als het afgekoeld is en op dezelfde temperatuur.
pi_120718286
Ik had steeds zo'n sterk tsr, en ik kolfde dat dan even af. Had dan meestal iets van 20-40 cc per kant. Ik heb die melk niet ingevroren omdat we toch nog geen flesjes gaven. Maar weggooien vond ik ook weer zowat. Ik heb het dus maar aan Sofie gegeven. Ze vond het heerlijk. Ze bleef maar om meer vragen. Ze kreeg het wel uit de koelkast. Warm wilde ze er niks van weten.

Nu is het wat beter afgestemd. Ik heb alleen vanmorgen gekolfd. Luuk had om 22.30 links gedronken. Om 3.30 alleen op rechts. Om 7 uur knalde mijn borst. Heb 2 minuten gekolfd en had 60 cc.

[ Bericht 21% gewijzigd door kaatjejannie op 24-12-2012 14:57:03 ]
*poef* nu is het weg
pi_120718406
Mooie curve KJ! Mag je trots op zijn :)

_evenstar_ ik zou het ook gewoon nog invriezen :)

Poesopstokje: als je de melk een paar dagen laat staan, dan heb je bovenin een hele vette 'korst' en daaronder een veel waterige melk. Best grappig om te zien! Even voorzichtig schudden en het is weer gemengd.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_120718574
Mooie curve KJ!

Wist niet dat melk na een paar dagen nog ingevroren mocht worden ^O^ goed om te weten
  maandag 24 december 2012 @ 15:12:15 #192
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_120719080
KJ wat een mooie curve!

Ik las net dit stuk op bv.com. Heel mooi, genuanceerd artikel. Beetje lang, maar ach.

http://www.borstvoeding.c(...)j/respect1.html#meer
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 24 december 2012 @ 16:30:55 #193
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120722278
Oké want om bijna 200cc weg te gooien. Vind ik sonde.. Maar mooi :D
pi_120723634
ja ik doe het ook! Gewoon nog invriezen.

Ik doe alleen niet wat Bitterend zegt.. de afgekolfde melk op kamertemp laten komen.. Ik zet het eigenlijk meteen in de koelkast.
  maandag 24 december 2012 @ 17:05:34 #195
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_120723927
Even een vraag. Isabel is nu acht dagen en drinkt prima aan de borst. Ze verslikt zich nog wel eens en heeft regelmatig de hik.
Dat is volgens mij heel normaal allemaal. Ik ben zelf nog een beetje aan het uitzoeken hoe en wat met de borst. Één of twee borsten per keer.

Het probleem is namelijk dat ze veel groene ontlasting heeft. De echte borstvoedingspoep heb ik nog bijna niet gezien.
Kraamzorg weet het aan of de sterk tsr maar dat vind ik wel meevallen of te weinig achtermelk.
Ze groeit wel goed. Binnen drie dagen op geboortegewicht 2935 gram en dag 7 zat ze op 3100 gram.
Ik bied r nou 2 * de ene borst aan en als toetje de andere.
Iemand nog meer tips om die groene ontlasting te voorkomen?
  maandag 24 december 2012 @ 18:36:39 #196
259886 pessie
pi_120728164
Becky, hoe is ze verder? Gelukkig of juist veel huilen? Als zij gelukkig is kan die groene poep ook heel normaal zijn.
pi_120728594
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 14:46 schreef bitterend het volgende:

[..]

Vers afgekolfde melk laat je eerst op kamertemp. komen daarna in de koelkast. Je mengt het pas met de andere melk als het afgekoeld is en op dezelfde temperatuur.
Duidelijk, dankje!
pi_120728890
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 17:05 schreef becky27 het volgende:
Even een vraag. Isabel is nu acht dagen en drinkt prima aan de borst. Ze verslikt zich nog wel eens en heeft regelmatig de hik.
Dat is volgens mij heel normaal allemaal. Ik ben zelf nog een beetje aan het uitzoeken hoe en wat met de borst. Één of twee borsten per keer.

Het probleem is namelijk dat ze veel groene ontlasting heeft. De echte borstvoedingspoep heb ik nog bijna niet gezien.
Kraamzorg weet het aan of de sterk tsr maar dat vind ik wel meevallen of te weinig achtermelk.
Ze groeit wel goed. Binnen drie dagen op geboortegewicht 2935 gram en dag 7 zat ze op 3100 gram.
Ik bied r nou 2 * de ene borst aan en als toetje de andere.
Iemand nog meer tips om die groene ontlasting te voorkomen?
Mijn guppie heeft ook regelmatig (net iets minder dan de helft van de poepluiers denk ik) groene ontlasting maar lijkt er over het algemeen geen last van te hebben.
pi_120729091
Groene ontlasting is vaak wel een teken van veel voormelk. Voormelk bevat relatief meer suikers waardoor ze last kunnen krijgen van krampjes. Zolang ze goed groeit en genoeg plast, tevreden is na een voeding hoef je niet meteen in te grijpen. Het moet allemaal ook nog even afstemmen op elkaar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_120734286
Hele mooie curve KJ!!

Ben ook nog niet ongesteld trouwens, maar mijn dreumes drinkt nog echt heel vaak overdag..ze wil vaak kleine slokjes zo tussendoor *;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')