abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 december 2012 @ 09:45:11 #176
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_120708452
Ai morretje, beterschap!

Zoe, ik heb hier ook een Reus. Het is vooral spierballen kweken hier en als ik kan, voed ik liggend. Op de andere momenten improviseer ik. Een beetje van ergonomisch en een beetje van reusje. Ik denk dat als ze eenmaal kan zitten, dat we daar ook iets mee kunnen.
Ik ben eigenlijk niet zo'n expert, hahaha!

Hier voor de tweede keer een soort menstruatie. Toen ze vijf weken was, was ik ook een keer aan het menstrueren. Toen had ik een paar dagen minder melk en pijnlijke borsten en tepels, ook van het trekken en kauwen omdat er minder melk kwam. Ik heb me ook laten vertellen dat het dan anders smaakt, dat kan ook nog "meehelpen".
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 24 december 2012 @ 09:52:30 #177
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120708605
Hier nog steeds niet ongesteld maar ook spiraal en nog volledig op verzoek dus dat zal ook schelen ?

Morretje beterschap ( heb toen ook in overleg domp gebruikt )
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 24 december 2012 @ 10:25:06 #178
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_120709488
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 09:52 schreef _evenstar_ het volgende:
Hier nog steeds niet ongesteld maar ook spiraal en nog volledig op verzoek dus dat zal ook schelen ?

Morretje beterschap ( heb toen ook in overleg domp gebruikt )
Ja, ik word sowieso ongesteld. De enige maanden dat ik het niet ben geweest in mijn leven, waren tijdens mijn zwangerschappen en voor mijn pubertijd. Zoals mijn huisarts ooit zei: 'jouw lichaam hoeft maar hormonen te ruiken en het reageert er al op'. :P
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_120713940
Lekker Paradijsvogeltje.. Ik ga na de borstvoeding weer aan de prikpil, heb een hekel aan ongesteld zijn!

Vanochtend eens dubbel gekolfd, met de elektrische en handkolf. Na 10 minuten had ik met de elek.20 ml en met de hand 80.. :|W Ik ga nu weer over op de handkolf, lamme hand neem ik voor lief! 8-)

Ik had nog 30ml melk in de koelkast staan, maar daar zaten allemaal witte vlokjes in.. Heb het maar weggegooid. Of was dat niet nodig? Het was melk van gisteren.
  maandag 24 december 2012 @ 13:16:39 #180
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_120715105
Poes, niet zomaar melk weggooien!!!
Die witte vlokjes zijn de vetcellen die samenbinden, vermarmen en goed ondjes draaienen je bv is weer homogeen.
pi_120716393
Luuk is in een maand gewoon een kilo aangekomen.... En 4 cm gegroeid. Zal het zo eens in de curve zetten, maar luuk ligt nu lekker tegen me aan te slapen. Hel vermoeiend, zo'n consultatie bureau bezoek.
*poef* nu is het weg
pi_120716404
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2012 13:16 schreef pessie het volgende:
Poes, niet zomaar melk weggooien!!!
Die witte vlokjes zijn de vetcellen die samenbinden, vermarmen en goed ondjes draaienen je bv is weer homogeen.
:@ Shit..
Niet weer doen dus! Bedankt ;)
Ik ben echt een leek hoor, op BV gebied. Ik google me rot, maar sommige dingen worden gewoon niet genoemd, net als dit dus.

Nog zoiets; je mag melk van verschillende temperaturen niet bij elkaar gooien.
Maar je mag dan wel weer kolven in een flesje, en een uur later weer verdergaan. Dan heb je toch ook warme melk met kamertemperatuur melk?
En als je kamertemp. melk bij de koelkast melk in doet? Mag dat wel?
  maandag 24 december 2012 @ 13:56:46 #183
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120716568
Mag ik melk wat sinds vrijdag in de koelkast staat nog invriezen?
pi_120716637
Pv
Spierballen kweken idd, pff! :D
Ze grijpt ook snel mijn haar,oorbellen etc als ze hoger ligt & 'bijt' ook snel. Als ze los laat trekt ze eerst even :X
Zitten kan ze goed maar tijdens het drinken leunt ze liever haha

Toen ik ongesteld was (toen ze nog doorsliep :+ ) merkte ik dat ze anders/minder dronk. Dus ik denk idd dat het invloed heet op hoeveelheid/smaak

Poes
Borstvoeding.com staat heel veel info!
Ik deed geklofte melk ik verschillende bakjes in de koelkast en na een dag eventueel bij elkaar gieten in 1 grote fles bijv.
Over temperaturen staat geloof ik ook op bv.com
pi_120716683
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 13:56 schreef _evenstar_ het volgende:
Binnen 24u dacht ik? Na pasteuriseren kan het wel weer ingevroren worden zoals ik het heb begrepen
pi_120717749

Hij gaat lekker!
*poef* nu is het weg
pi_120718152
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 13:56 schreef _evenstar_ het volgende:
Yep. heb ik net ook gedaan :)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_120718179
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 13:52 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Nog zoiets; je mag melk van verschillende temperaturen niet bij elkaar gooien.
Maar je mag dan wel weer kolven in een flesje, en een uur later weer verdergaan. Dan heb je toch ook warme melk met kamertemperatuur melk?
En als je kamertemp. melk bij de koelkast melk in doet? Mag dat wel?
Vers afgekolfde melk laat je eerst op kamertemp. komen daarna in de koelkast. Je mengt het pas met de andere melk als het afgekoeld is en op dezelfde temperatuur.
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_120718286
Ik had steeds zo'n sterk tsr, en ik kolfde dat dan even af. Had dan meestal iets van 20-40 cc per kant. Ik heb die melk niet ingevroren omdat we toch nog geen flesjes gaven. Maar weggooien vond ik ook weer zowat. Ik heb het dus maar aan Sofie gegeven. Ze vond het heerlijk. Ze bleef maar om meer vragen. Ze kreeg het wel uit de koelkast. Warm wilde ze er niks van weten.

Nu is het wat beter afgestemd. Ik heb alleen vanmorgen gekolfd. Luuk had om 22.30 links gedronken. Om 3.30 alleen op rechts. Om 7 uur knalde mijn borst. Heb 2 minuten gekolfd en had 60 cc.

[ Bericht 21% gewijzigd door kaatjejannie op 24-12-2012 14:57:03 ]
*poef* nu is het weg
pi_120718406
Mooie curve KJ! Mag je trots op zijn :)

_evenstar_ ik zou het ook gewoon nog invriezen :)

Poesopstokje: als je de melk een paar dagen laat staan, dan heb je bovenin een hele vette 'korst' en daaronder een veel waterige melk. Best grappig om te zien! Even voorzichtig schudden en het is weer gemengd.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_120718574
Mooie curve KJ!

Wist niet dat melk na een paar dagen nog ingevroren mocht worden ^O^ goed om te weten
  maandag 24 december 2012 @ 15:12:15 #192
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_120719080
KJ wat een mooie curve!

Ik las net dit stuk op bv.com. Heel mooi, genuanceerd artikel. Beetje lang, maar ach.

http://www.borstvoeding.c(...)j/respect1.html#meer
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 24 december 2012 @ 16:30:55 #193
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120722278
Oké want om bijna 200cc weg te gooien. Vind ik sonde.. Maar mooi :D
pi_120723634
ja ik doe het ook! Gewoon nog invriezen.

Ik doe alleen niet wat Bitterend zegt.. de afgekolfde melk op kamertemp laten komen.. Ik zet het eigenlijk meteen in de koelkast.
  maandag 24 december 2012 @ 17:05:34 #195
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_120723927
Even een vraag. Isabel is nu acht dagen en drinkt prima aan de borst. Ze verslikt zich nog wel eens en heeft regelmatig de hik.
Dat is volgens mij heel normaal allemaal. Ik ben zelf nog een beetje aan het uitzoeken hoe en wat met de borst. Één of twee borsten per keer.

Het probleem is namelijk dat ze veel groene ontlasting heeft. De echte borstvoedingspoep heb ik nog bijna niet gezien.
Kraamzorg weet het aan of de sterk tsr maar dat vind ik wel meevallen of te weinig achtermelk.
Ze groeit wel goed. Binnen drie dagen op geboortegewicht 2935 gram en dag 7 zat ze op 3100 gram.
Ik bied r nou 2 * de ene borst aan en als toetje de andere.
Iemand nog meer tips om die groene ontlasting te voorkomen?
  maandag 24 december 2012 @ 18:36:39 #196
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_120728164
Becky, hoe is ze verder? Gelukkig of juist veel huilen? Als zij gelukkig is kan die groene poep ook heel normaal zijn.
pi_120728594
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 14:46 schreef bitterend het volgende:

[..]

Vers afgekolfde melk laat je eerst op kamertemp. komen daarna in de koelkast. Je mengt het pas met de andere melk als het afgekoeld is en op dezelfde temperatuur.
Duidelijk, dankje!
pi_120728890
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 17:05 schreef becky27 het volgende:
Even een vraag. Isabel is nu acht dagen en drinkt prima aan de borst. Ze verslikt zich nog wel eens en heeft regelmatig de hik.
Dat is volgens mij heel normaal allemaal. Ik ben zelf nog een beetje aan het uitzoeken hoe en wat met de borst. Één of twee borsten per keer.

Het probleem is namelijk dat ze veel groene ontlasting heeft. De echte borstvoedingspoep heb ik nog bijna niet gezien.
Kraamzorg weet het aan of de sterk tsr maar dat vind ik wel meevallen of te weinig achtermelk.
Ze groeit wel goed. Binnen drie dagen op geboortegewicht 2935 gram en dag 7 zat ze op 3100 gram.
Ik bied r nou 2 * de ene borst aan en als toetje de andere.
Iemand nog meer tips om die groene ontlasting te voorkomen?
Mijn guppie heeft ook regelmatig (net iets minder dan de helft van de poepluiers denk ik) groene ontlasting maar lijkt er over het algemeen geen last van te hebben.
pi_120729091
Groene ontlasting is vaak wel een teken van veel voormelk. Voormelk bevat relatief meer suikers waardoor ze last kunnen krijgen van krampjes. Zolang ze goed groeit en genoeg plast, tevreden is na een voeding hoef je niet meteen in te grijpen. Het moet allemaal ook nog even afstemmen op elkaar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_120734286
Hele mooie curve KJ!!

Ben ook nog niet ongesteld trouwens, maar mijn dreumes drinkt nog echt heel vaak overdag..ze wil vaak kleine slokjes zo tussendoor *;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')