Had je bij L ook een stieftiet? Zo ja, is het dezelfde kant?quote:Op zaterdag 22 december 2012 07:18 schreef Gerberaatje het volgende:
Se misschien kun je een kolf huren om te proberen?
Hoe bedoel je stief tiet.. Nachtje zonder kind dus zojuist kolven.. 200 rechtsen 50 links
die is heel consequent in 50 geven maakt niet uit na hoeveel uur...
wat vervelend dat de spray niet beter werkt. ik heb hem ook, en spray wel 2 a 3 keer, terwijl t eigenlijk maar 1x moet.. maar dan werkt t wel beter.. ik gebruik t alleen niet elke dag.quote:Op zaterdag 22 december 2012 17:32 schreef Poesopstokje het volgende:
Even klagen hoor![]()
Gebruik nu een paar dagen syntocinon spray, kan helaas niet merken dat het helpt.. Ik kolf nu per dag een aantal uren, maar krijg er per dag maar 6 volledige voedingen (100-120 ml) uit. Dit betekend dat ik mijn zoon 2x kunstvoeding moet geven.
Jammer genoeg moest hij hier heel erg van overgeven, en werd er heel onrustig van. Ook dronk hij per keer maar 50-70 ml. Op aanraden van het CB heb ik speciale Nutrilon gekocht, die voor spugende babies. Maar... dat spul is zo verschrikkelijk dik, hij kreeg het de fles niet uit! Nu heb ik vanmiddag nieuwe Difrax spenen gekocht, die voor papflessen.
Nu heeft mijn kleine zonet 130ml KV gedronken in 10-15 minuten, ik schrok er van.. Is dit wel verantwoord? Hij hoefde er niet van te spugen, en is na de fles gelijk weer in slaap gedonderd.
Het volgende; hoe kan ik mijn productie nog een beetje verhogen? Clusteren etc helpt ook niet veel. En is het verantwoord om mijn zoon met de nieuwe speen KV te geven?
Mocht de KV vraag hier niet op z'n plek staan, dan zoek ik even een ander topic
Dit is een gewone speen, eentje met een groter gaatje. Maar ik zal het even aankijken, anders gaan we weer terug naar de normale speen. Ik wil hem ook niet misselijk maken.quote:Op zaterdag 22 december 2012 18:07 schreef Susie het volgende:
Anouk deed ook altijd maar 10 minuten over een fles kv. Geen ervaring met de dikkere Nutrilon, maar als je die difrax speen hebt met 3 standen (ik deed er stickers op, anders zie je niet waar welke stand is), dan kan je iedere stand even proberen wat voor hem wel werkt? Anouk drinkt de pap met die speen, stand 3, mja, zij is inmiddels 14 maanden (-2 dagen)
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 21 december 2012 22:11 schreef Juud79 het volgende:
Naast Z&G ook even hier, over 7 maanden hoop ik weer een baby aan de borst te hebben.
jaquote:Op zaterdag 22 december 2012 18:24 schreef Tinuviel het volgende:
Sorry even zonder bijgelezen te zijn. Kan dunne groene poep ontstaan door tandjes, medicatie of ziekte zoals maag/ darm griep of verkoudheid?
Hey Twinkly, bedankt voor je adviezen! Hier kan ik wel wat meequote:Op zaterdag 22 december 2012 19:50 schreef Twinkly het volgende:
Poesopeenstokje, wat rot dat je nog geen effect merkt van de oxytocinespray.
Als je graag borstvoeding wilt geven dan kun je de bijvoeding het beste met een speen geven die zo klein mogelijk is, anders heb je grote kans dat je kindje straks niet meer uit de borst wil drinken. Eigenlijk kun je ook beter helemaal nog geen fles geven en bijvoeding geven dmv een cupje of vingervoeden. Je hebt contact met een LK toch, wat zegt die hierover? Aan het cb kun je meestal maar beter geen advies rondom bv vragen
Misschien spuugt je kindje wel omdat er ineens veel te veel in de maag terecht kwam door de te snelle speen. Voor een baby'tje van 3 weken is 50-70 ml prima lijkt mij, dan kun je misschien wat vaker voeden. 130 ml per keer lijkt mij heel erg veel, dan rek je de maag flink uit. En als hij dan straks wel uit de borst drinkt en wellicht minder per keer krijgt heb je een probleem, want dan heeft hij nog honger.
Ik denk dat het het handigste is om contact met de lk op te nemen, of eventueel eerst iemand van de lll of de vbn en niet zelf dingen te proberen. Ze zijn er om je te helpen en willen dat ook graag, dus voel je niet bezwaard om te bellen![]()
Succes
Ik heb in 6 maanden nu 3x buikgriep gehad en steeds wel een productiedip. Blijven drinken (ors, daar zitten suikers en zouten in tegen uitdroging) zodra het enigszins gaat ook weer eten. Veel aanleggen (ik heb veel liggend gevoed), zoveel mogelijk rust pakken. Ik heb ook domperidon gebruikt, dat kan ook de productie verhogen. In het begin 3x per dag, werkt ook de misselijkheid / braken tegen. Wel langzaam afbouwen als het beter gaat!quote:Op zondag 23 december 2012 21:00 schreef Morretje het volgende:
Goed, ik heb een buikgriep te pakken. Hoe voorkom ik dat mijn productie ernstig inklapt? Aanleggen en zelf blijven drinken snap ik,maar verder?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |