abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120546377
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 11:46 schreef Kersjes het volgende:
Phaidra, jouw kleintje al aan het fruit? :o :o

Dat was mijn eerste reactie. En toen bedacht ik me dat mijn baby ook al bijna een half jaar is en volgende week met Kerst zijn eerste worteltje gaat krijgen :P :D
:D :D Gaat hard he! Wij zijn uiteindelijk begonnen met rapley toen hij iets ouder dan 5,5 maand was. Hij was al weken op ons eten aan het azen en ik dacht dat het toch nog wel even zou duren voor hij iets binnen kreeg. Maar hij snapte het dus eigenlijk heel snel en natuurlijk krijgt hij niet veel binnen (al was het maar omdat zijn aandachtsboog niet veel langer is dan 5-10 min) maar hij vindt het echt heel leuk O+. Op het kdv zijn ze begonnen met 6 maanden en ik vind het prima dat hij daar wel gepureerd krijgt. Leert hij direct beide methodes.

quote:
Hier dus al bijna 6 maanden bv en het gaat best lekker allemaal. Omdat hij 's nachts meerdere keren bij me drinkt heb ik 's morgens enorm volle borsten die zowat m'n bh uit knallen. De eerste kolfsessie op het werk levert me dan ook rond de 250 ml op *O*
's Middags heb ik gewoon weer 'n bescheiden cup en kolf ik maximaal 120 ml.
Hij krijgt op mijn werkdagen 2 flessen van 160 ml die meestal wel leeg gaan. Maar ik kolf dus meer dan hij drinkt en heb inmiddels een mooie voorraad in de vriezer staan.
En met de feestdagen gaat die voorraad slinken!!! Ik verheug me zo erg op de wijn, champagne, prosecco.... :9~
*O* Gaat lekker dus!

Hier drinkt hij ook nog meerdere keren per nacht, maar dat resulteert niet in enorme borsten 's ochtends... Wel als hij een keertje wél doorslaapt, dan merk ik duidelijk verschil :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_120547009
Wat goed kersjes!

:* voor cantare

Hier ook geen grote cup :P alleen gister toen ze van 1-7sliep
Heb toen om half6 met de hand 'gekolft' in een spuugdoekje omdat ik geen zin had om beneden te kolven haha (wilde slapen :+ )

Ik wil het voeden op verzoek een beetje anders gaan doen, omdat ze om de 2u bijv een beetje drinkt ipv echt goed. Ik wil het dus een beetje gaan uitstellen en haar andere dingen aanbieden. Nu eet ze smorgens en smiddags een klein beetje brood en in de middag fruit met mij + avondsvonds wat warm eten.
Ik merk al dat de vraag iets minder wordt, maar nog steeds drinkt ze wel vaak en kort (naar mijn idee niet echt effectief)
pi_120586741
Ik heb gewoon nauwelijks melk tussen 16:00 en 20:00. Ik merk het aan mijn borsten,aan het kolven en aan een hoogst geirriteerde baby.
(Dat laatste is wel fijn, normaal krijgt hij er nu dus wel genoeg uit ;) )
Maar het resultaat is hele avonden clusteren (mag)
Alleen zou het nog bijtrekken?
  vrijdag 21 december 2012 @ 08:57:20 #129
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_120587204
Moeder natuur zegt gewoon dat de baby moet slapen als jij moet koken, eten en kindjes naar bed brengen. ;)

Maar zou je het niet kunnen verhelpen door net ervoor te kolven of tijdens die periode en dan een aantal dagen, of doe je dat sowieso al? Je zou willen dat ie deze uren gaat clusteren, want door de avond te clusteren los je dit probleem toch niet op? Lastig hoor....

Ik las dat het op zich beter gaat nu hij minder voedingen drinkt, fijn hoor, dat je je weg gevonden hebt tot zover. ;)
pi_120588159
Nou, liever niet :D Om die tijd ren ik me sowieso een rotje tot 19:00. Dus ideaal zou zijn: voeden om 16:00 en dan om 19:00. Maar die hebben we nog nooit gehad.
Het is ook de eerste kolfbeurt die ik heb laten vallen. Extra stress in spitsuur voor 2 druppen melk.
  vrijdag 21 december 2012 @ 10:18:35 #131
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_120589000
Ik heb ook milktrays en vind ze heel prettig werken :Y

freecell, is er een mogelijkheid om het eind van de middag/begin van de avond iets minder stressvol te maken? Hier is het dan ook wel druk, maar ik heb er niet veel stress van
  vrijdag 21 december 2012 @ 10:26:04 #132
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_120589224
Ik had natuurlijk maar een kleine baby, maar wat toen hielp en wat ik nog wel eens doe is in de ochtend koken. Hier spelen Lientje en oppaskind dan samen en dan heb ik even mijn handen vrij, of ik doe het tijdens hun middagslaap.

Als baby was ze vaak mopperig vanaf half vijf en wou ze veel drinken en werkte ik tot zes uur, dan moest ik nog naar huis en koken en moest zij op bed. Als het dan klaar stond hoefde ik het alleen maar op te warmen als ze in bedje lag en kon ik rustig eten.

Nu is ze vaak moe en hangerig rond 17.00 en wil ze graag bij me zitten, als het dan al klaar staat heb ik daar tijd en rust voor en warm ik het om 17.30 even op en kunnen we eten. Ik doe het niet iedere dag want niet iedere maaltijd leent zich ervoor, maar bijv stamp of pasta kan dat prima mee.
pi_120597784
Cantare jammer van het stoppen maar als jeer vrede mee hebt is het goed.

Free, fijn dat het nu zo goed gaat. En als je om 16 uur voed en hem dan in de doek doet, kun je dan rustig koken? Of bv aardappels groente al eerder schillen en in de koelkast of in pan met water bewaren. Dan hoef je het alleen aanzetten en wachten tot het gaar is?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_120615539
Ok ik ben het kolven met m'n handkolf nogal beu. Net 60 cc bij elkaar gesprokkeld..(OK het is ook savonds) Maar zou dat met een elektrische beter gaan?
Ik vind ze alleen nogal heel erg prijzig, vraag me af of het nu nog de moeite is om in te investeren. Heb voorlopig nog geen baan, maar wie weet.. Dan zal ik ook minimaal 3x per dag weer moeten kolven. Ben nu 4,5 maand aan de bv, wil minimaal een half jaar en als dat nog lukt doorgaan tot die kleine niet meer wil :) misschien ligt het wel aan de moeilijke tsr (zelfs de syntocinon doet z'n werk niet meer lijkt)
Wat denken jullie?
  vrijdag 21 december 2012 @ 22:11:17 #135
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_120616018
Naast Z&G ook even hier, over 7 maanden hoop ik weer een baby aan de borst te hebben. :)
pi_120616343
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:11 schreef Juud79 het volgende:
Naast Z&G ook even hier, over 7 maanden hoop ik weer een baby aan de borst te hebben. :)
Ow wat leuk *O* Opdat alles maar goed mag gaan en je een mooie gezonde baby op de wereld nag zetten :*
pi_120618061
quote:
Dacht het al ;) maar tof! Van harte!
pi_120618456
quote:
Gefeliciteerd!! *O*

Lol, ik ben een avondje weg en heb inmiddels al 2x een tsr gehad :D. Terwijl ik meestal tussen 19.30 en nu helemaal geen voeding geef!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:00:59 #139
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_120618511
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:02 schreef SupremeEvil het volgende:
Ok ik ben het kolven met m'n handkolf nogal beu. Net 60 cc bij elkaar gesprokkeld..(OK het is ook savonds) Maar zou dat met een elektrische beter gaan?
Ik vind ze alleen nogal heel erg prijzig, vraag me af of het nu nog de moeite is om in te investeren. Heb voorlopig nog geen baan, maar wie weet.. Dan zal ik ook minimaal 3x per dag weer moeten kolven. Ben nu 4,5 maand aan de bv, wil minimaal een half jaar en als dat nog lukt doorgaan tot die kleine niet meer wil :) misschien ligt het wel aan de moeilijke tsr (zelfs de syntocinon doet z'n werk niet meer lijkt)
Wat denken jullie?
Kwisted had voor een heel nette prijs een electrische kolf te koop (Medela Swing). Gewoon alles uitkoken (incl slang), 10 min in kokend water met een klein scheutje azijn en het kan gewoon gebruikt worden.

Juud, wat leuk zeg! Van harte gefeliciteerd! *O*
pi_120618528
quote:
Ha, van harte!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_120618634
quote:
Wat denken jullie?
Als je gaat werken is een elektrische kolf wel echt een aanrader :Y. Zeker als je met de handkolf moeite hebt (al is 60 cc in de avond niet heel gek hoor!).

Maar je zou eventueel kunnen wachten tot je zekerheid hebt over een baan? Of in V&A polsen of iemand er een te koop heeft? Het is best een uitgave idd.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_120626635
Se misschien kun je een kolf huren om te proberen?

Hoe bedoel je stief tiet.. Nachtje zonder kind dus zojuist kolven.. 200 rechts :X en 50 links :') die is heel consequent in 50 geven maakt niet uit na hoeveel uur...
  zaterdag 22 december 2012 @ 07:55:15 #143
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_120626724
quote:
Wat denken jullie?
Welke handkolf heb je? Ik heb die van Medela en ook een Medela Swing en ik heb er altijd veel meer uitgekregen met de handkolf. Elektrisch is echter wel stúkken fijner als je op grotere hoeveelheden zit en 3x per dag kolft. Ik weet ook niet zo goed hoe dat zit met de tsr in jouw geval, maar ik merkte dus wel verschil tussen de ene kolf en de andere.

Gerbera, da's wel bizar :o
3!
pi_120627358
Juud gefeliciteerd!!!

Se
Svonds kolf ik ook weinig hoor! 60 is helemaal niet zo gek
Soms kolf ik ook erg weinig, maar ik trek het me niet aan, S drinkt toch voornamelijk live, kolven doe ik 'voor het geval dat'
Stress helpt ook niet :* wat vaker kort kolven misschien? Helpt hier wel een beetje. Ik had gelezen dat je beter vaker kort kunt kolven dan 1x lang
pi_120627835
Heb een Avent handkolf... Maar heb al een paar keer bij de fysio gelopen vanwege overbelasting door het kolven :P Zag een elektrische avent op marktplaats staan voor een leuk prijsje. Dus dat ga ik proberen, ben benieuwd!

Trouwens nog bedankt voor jullie reacties, ook mbt het kdv ijsblokjes verhaal!!
pi_120627980
Haha, dat is nog eens wat anders dan een muisarm of tennisarm :')
pi_120628064
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:00 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Kwisted had voor een heel nette prijs een electrische kolf te koop (Medela Swing). Gewoon alles uitkoken (incl slang), 10 min in kokend water met een klein scheutje azijn en het kan gewoon gebruikt worden.

Die is ondertussen verkocht :)

Juud, gefeliciteerd!!

Free, bij mij werkte hand kolven beter, omdat ik dan zelf het ritme kan aangeven.
pi_120628239
Als het echt moet en ik echt te weinig heb, kolf ik met de hand (dus helemaal zonder kolf) nog even 20cc oid na. Dan krijgt de Pisa er dus geen drup meer uit he? :D
Maar ik vind het zo'n gedoe!

We gaan de bjivoeding weer met 20cc terugschroeven vandaag :) 60-60-80 nu,dus 200 cc per dag. En gisteren 220 gekolfd, dus we redden het nog steeds ;)
Alleen mijn manneke drinkt mijn borsten ineens veel beter leeg, dus dan kolft het ook beroerd, haha.

Dus.. 8 weken.. en het lijkt eindelijk goed te gaan.
Als ik het geweten had dat het zo zou gaan.... Ik weet niet of ik het weer gedaan had :@
pi_120628300
met de hand? Ik kan knijpen wat ik wil, maar dan komt er echt geen melk uit haha.

Ook onder de douche ofzo komt er geen melk uit.

Ik heb zelfs gehoord dat het er bij een orgasme uit kan komen! Dat heb ik gelukkig ook niet haha
pi_120628331
Dat heb ik ook nog nooit gehad, wel een plezierige manier van kolven :+
Onder de douche werkt bij mij ook niet inderdaad.

Maar met de hand is even oefenen en dan werkt het wel. Effectiever dan een dubbelzijdige elektrische kolf blijkbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')