Zo doe ik het ook!quote:Op woensdag 19 december 2012 08:46 schreef bitterend het volgende:
Ik vries alles in de avent bekers 150ml per keer, soms maar 100ml en er staat vaak vers afgekolfde melk in de koelkast..nu drinkt ze altijd dezelfde hoeveelheden maar vroeger deed ik mix+matchbevroren melk ontdooien en als nodig is aanvullen met vers afgekoelde melk (zo lang het op dezelfde temp. is mag alles gemengd worden)
Super!!quote:Op woensdag 19 december 2012 21:36 schreef freecell het volgende:
Balen Cantare!
PV, anders moet je even aan Pessie vragen? Die heeft ruime ervaring met borstweigeren aan 1 kant, maar wel succesvol gevoed ondanks dat.
HIer gaat het volgens mij de goede kant op![]()
Ik heb ontdekt dat er twee dingen zijn die het voeden beter laten gaan.
1. Rust en een rustige houding tijdens het voeden
2. Niet binnen 2,5 uur weer aanleggen.
En dat tweede kon wel eens de truc zijn. Suf, want ik ben wel van het voeden op verzoek. Maar als ik binnen 2,5 a 3 uur weer aanleg, drinkt hij beroerd, krijgt hij maar weinig, komt binnen het uur weer (HONGER!) en drinkt dan dus weer beroerd enzovoort. Als hij nu na bijv.2uur begint met huilen, doe ik hem eerst even in de doek, meestal valt hij dan in slaap. En als hij dan wakker wordt, gaat het super met drinken.
Dus... nu heb ik een 7-pondertje die maar 6 à 7 voedingen per etmaal krijgt en dat klinkt zo weinig...maar het gaat veel beter!
Ik kolf 3x per dag, daarmee krijg ik genoeg opbrengst om hem 3x per dag 80cc extra te geven
En als het zo doorgaat, durf ik langzaam te gaan afbouwen met bijvoeden
Bij ons kdv zijn ze begonnen met kleine hoeveelheden per keer geven, ca. 80-100 ml. Als hij nog honger leek te hebben, gaven ze nog wat meer, zodat er niet veel weggegooid hoefde te worden.quote:Op donderdag 20 december 2012 08:40 schreef Mineola het volgende:
Cantare, wat jammer dat je moet stoppen, maar fijn dat het nu goed is en je er voor je gevoel alles aan gedaan hebt, zodat je er nu vrede mee kan hebben.![]()
Free, wat fijn dat je een 'gebruiksaanwijzing' lijkt te hebben gevonden die werkt voor M! Dat het vanaf nu maar voorspoedig en makkelijk mag gaan.
Ik heb een paar vragen:
Melk bewaren kan dus het beste in ijsblokzakjes? Klinkt eigenlijk wel handig ja, met per stuk ontdooien. Ik heb nu een shitload aan diepvrieszakjes met diverse opbrengsten liggen, maar ik heb eigenlijk geen idee hoeveel meneer per keer drinkt. Hoe kom ik daarachter, gewoon maar wat proberen?
En mag je melk van verschillende data bij elkaar doen in een flesje? Ik heb bv nog wat liggen van de eerste week, zou ik dat dan bij de opbrengst van gisteren mogen doen?
Water koken in de waterkoker en dan in de kan gieten zo stereliseer ik vaak ook de flesjes want die gaan hier niet dagelijks in de sterelisator.quote:Op donderdag 20 december 2012 08:20 schreef SupremeEvil het volgende:
Heb wel een grote handige kan gekocht bij ikea (jamka) daar kunnen wel flink wat ijsblokjes in ontdooien, en dan giet ik het daarna in avent bekers om mee te geven aan het kdv. Alleen hoe krijg ik die kan gesteriliseerd, op 70 graden in de vaatwasser is t enige wat past denk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |