abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:21:36 #187
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_120296487
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Bij een botsing?
Bij dé botsing.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Sport vrijdag 14 december 2012 @ 10:26:30 #188
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120296610
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:38 schreef Dalenbart het volgende:
En dan rijd de trein bij de herfte aansluiting door een rood sein gezien vanuit dalfsen.. Staan tussen het sein en de wissels...

Edit- zou gaan om verstroing volgens machinist..
Ook op somda gemeld door iemand: http://somda.nl/forum/127(...)+dingen+14+december/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_120296656
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:19 schreef b2py het volgende:

[..]

Bij de botsing in april bij Amsterdam is een vrouw overleden. Die zat in de krappe IRM stoel bij de deur die dichterbij het tafelje staat.
Ik had er eens op gelet in de VIRM-VI (die met blauw/rode bekleding) en het betreffende tafeltje steekt daar minder uit en de bredere zijde is naar de tweezits gericht.
pi_120296658
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:26 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ook op somda gemeld door iemand: http://somda.nl/forum/127(...)+dingen+14+december/
Spuit elf
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zelfde trein als Dalenbart; Via Somda.
pi_120296668
De stroomstoring te Nijmegen was 45 min geleden opgelost maar is zojuist weer ontstaan.
  Redactie Sport vrijdag 14 december 2012 @ 10:31:41 #192
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120296729
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:28 schreef b2py het volgende:

[..]

Spuit elf

[..]

ff gemist :@
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:31:49 #193
104871 remlof
Europees federalist
pi_120296730
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:29 schreef b2py het volgende:
De stroomstoring te Nijmegen was 45 min geleden opgelost maar is zojuist weer ontstaan.
Ben van Velperpoort weer naar huis gegaan toen ik zag dat de storing naar verwachting om 11:00 voorbij was ipv 10:00. Verstandige keuze dus :P
pi_120296822
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:19 schreef b2py het volgende:

[..]

Bij de botsing in april bij Amsterdam is een vrouw overleden. Die zat in de krappe IRM stoel bij de deur die dichterbij het tafelje staat.
Hmm dat moet hard zijn gegaan dan, je zou zoiets niet verwachten.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:36:54 #195
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120296848
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zelfde trein als Dalenbart; Via Somda.
Klinkt als stilgezet door ATB-vv maar ruim voor de daadwerkelijke aansluiting. Bij aansluitingen ver buiten stations is het gebruikelijk om 200 meter afstand achter het sein aan te houden tot aan het punt waar de treinen elkaar zouden raken als er eentje door rood is gereden.
  Redactie Sport vrijdag 14 december 2012 @ 10:37:30 #196
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120296870
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Hmm dat moet hard zijn gegaan dan, je zou zoiets niet verwachten.
Lees het rapport maar: http://www.onderzoeksraad(...)NL_web_beveiligd.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_120296876
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zelfde trein als Dalenbart; Via Somda.
Wat voor sein stond daar? Zou ATB-vv hier een botsing hebben voorkomen?
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:38:27 #198
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120296892
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:37 schreef Viezze het volgende:

[..]

Wat voor sein stond daar? Zou ATB-vv hier een botsing hebben voorkomen?
Zie mijn bovenstaande post: Ja.
pi_120296919
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Zie mijn bovenstaande post: Ja.
Die post had ik net gemist. Volgens mij mogen treinen op dat punt vrij hard (100?) dus die 'buffer' is ook wel logisch
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:54:51 #200
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120297244
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En ik luister dit stukje
http://nos.nl/audio/45137(...)langere-treinen.html

Waarom kan er pas in Januari verlengd worden tussen Amsterdam en Den Haag? Wachten we op de afbouw van een perronverlenging ergens?
De woordvoerder noemt de perronlengtes maar zelfs bij Heemstede zijn de perrons 340 meter lang. Het zal dus vooral gaan om het vervangen van DDZ die nu niet langer dan 8 bakken te krijgen zijn door ander materieel. Ze wil alleen niet toegeven dat die logistiek voor NS wat lastig is.

Ik vroeg me altijd af waar de term "persvoorlieger" vandaan komt. Nu weet ik het.
pi_120297437
Gisteren las ik ergens (weet niet meer waar) dat de treinen tussen Amsterdam en Den Haag vanaf januari langer worden omdat er dan nieuw materieel beschikbaar is, dus ergens is het wel goed doorgekomen?

Edit: Gevonden
quote:
Tussen Amsterdam en Den Haag Centraal gaan vanaf januari andere treinen rijden, waarin plaats is voor meer passagiers. Ook tussen Weesp en Lelystad worden voortaan langere treinen ingezet.
http://www.nu.nl/binnenla(...)s-worden-langer.html
  vrijdag 14 december 2012 @ 11:03:54 #202
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120297467
De woordvoerder heeft het in het interview over ander materieel met meer zitplaatsen.
pi_120297545
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:49 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Die onzin blijven ze alleen verkondigen, omdat er geen minister of staatssecretaris is die verantwoordelijkheid wil nemen voor het hoofdpijndossier dat de HSL Zuid is. Nemen ze die verantwoordelijkheid wel, dan komt boven water dat NS Hispeed feitelijk failliet is, wegens exorbitant hoog inschrijven op de concessie, wegens het kopen van Italiaanse rommel en wegens het faalmanagement dat er al jaren zit.
Precies.

En het is in nog veel meer opzichten een politiek verhaal. Lees maar eens terug hoe de politiek er in 2000 tegenover stond. De politiek wilde NS tegen elke prijs de hand boven het hoofd houden. En wat heeft de politiek een moeite daarvoor moeten doen. Allereerst verprutste NS zelf de poging om de HSL onderhands aan hen te gunnen. Daarna moest een openbare aanbesteding gehouden, maar die was zo geschreven dat alleen NS had moeten durven deelnemen. Maar o jee, toen bleek ineens dat er toch twee buitenlandse bedrijven gingen meebieden. En toen kwam er ineens een onrealistisch hoog bod van NS op tafel wat gewillig door de overheid werd geaccepteerd. 1+1=2, zou ik zeggen.

Het meest vreemde in dit hele verhaal vind ik nog wel dat het belang van de reiziger er nergens in voor lijkt te komen. Toen niet en nu nog steeds niet.
pi_120297653
Het probleem is nu dat je niet op hele korte termijn met een oplossing kan komen; alle paden zijn ingelegd, materieel terzijde, locs terug, en het huidig materieel gaat op korte termijn ook niet goed presteren.

Er moet een keer iemand in Den Haag / bij NS opstaan en met de vuist op tafel slaan om vervolgens te schreeuwen dat het niet langer kan zo. En dan net zo lang vergaderen tot er een oplossing is waar de reiziger wel beter van wordt.
  vrijdag 14 december 2012 @ 11:17:43 #205
141482 Q.
JurassiQ
pi_120297828
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Precies.

En het is in nog veel meer opzichten een politiek verhaal. Lees maar eens terug hoe de politiek er in 2000 tegenover stond. De politiek wilde NS tegen elke prijs de hand boven het hoofd houden. En wat heeft de politiek een moeite daarvoor moeten doen. Allereerst verprutste NS zelf de poging om de HSL onderhands aan hen te gunnen. Daarna moest een openbare aanbesteding gehouden, maar die was zo geschreven dat alleen NS had moeten durven deelnemen. Maar o jee, toen bleek ineens dat er toch twee buitenlandse bedrijven gingen meebieden. En toen kwam er ineens een onrealistisch hoog bod van NS op tafel wat gewillig door de overheid werd geaccepteerd. 1+1=2, zou ik zeggen.

Het meest vreemde in dit hele verhaal vind ik nog wel dat het belang van de reiziger er nergens in voor lijkt te komen. Toen niet en nu nog steeds niet.
Had DB/Arriva maar gewonnen, dan was de ellende nu waarschijnlijk een heel stuk kleiner.
For great justice!
  Redactie Sport vrijdag 14 december 2012 @ 11:25:06 #206
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120298022
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:11 schreef Viezze het volgende:
Het probleem is nu dat je niet op hele korte termijn met een oplossing kan komen; alle paden zijn ingelegd, materieel terzijde, locs terug, en het huidig materieel gaat op korte termijn ook niet goed presteren.
De Prio-stammen kun je met een paar dagen weer in dienst hebben, en als je nu een leasemaatschappij belt voor een Traxx-loc dan heb je hem morgen in huis zou ik haast zeggen (nouja, een paar dagen dan). Het probleem zit hem bij de Belgen, die geen Prio-stammen over de HSL willen hebben...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_120298130
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Precies.

En het is in nog veel meer opzichten een politiek verhaal. Lees maar eens terug hoe de politiek er in 2000 tegenover stond. De politiek wilde NS tegen elke prijs de hand boven het hoofd houden. En wat heeft de politiek een moeite daarvoor moeten doen. Allereerst verprutste NS zelf de poging om de HSL onderhands aan hen te gunnen. Daarna moest een openbare aanbesteding gehouden, maar die was zo geschreven dat alleen NS had moeten durven deelnemen. Maar o jee, toen bleek ineens dat er toch twee buitenlandse bedrijven gingen meebieden. En toen kwam er ineens een onrealistisch hoog bod van NS op tafel wat gewillig door de overheid werd geaccepteerd. 1+1=2, zou ik zeggen.

Het meest vreemde in dit hele verhaal vind ik nog wel dat het belang van de reiziger er nergens in voor lijkt te komen. Toen niet en nu nog steeds niet.
Wel grappig om te zien hoe fel men tegen buitenlandse vervoerders was, terwijl alles wat nu is aanbesteed in handen is van buitenlandse ondernemingen...

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:25 schreef dennistd het volgende:

[..]

De Prio-stammen kun je met een paar dagen weer in dienst hebben, en als je nu een leasemaatschappij belt voor een Traxx-loc dan heb je hem morgen in huis zou ik haast zeggen (nouja, een paar dagen dan). Het probleem zit hem bij de Belgen, die geen Prio-stammen over de HSL willen hebben...
Waarom houden de Belgen hun poot stijf dan? Zij zien toch ook dat dit voor geen ene meter draait, laat dan voorlopig wel die prio-stammen toe zodat er een betrouwbare dienst kan worden opgezet.

Je zou zeggen dat het simpel is... :P
pi_120298179
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:59 schreef bork het volgende:

[..]

Vanaf dat je begonnen bent?
5 keer verschillende van Woerden telt als 5?
Ja en ja :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120298435
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:11 schreef Viezze het volgende:
Het probleem is nu dat je niet op hele korte termijn met een oplossing kan komen; alle paden zijn ingelegd, materieel terzijde, locs terug, en het huidig materieel gaat op korte termijn ook niet goed presteren.

Er moet een keer iemand in Den Haag / bij NS opstaan en met de vuist op tafel slaan om vervolgens te schreeuwen dat het niet langer kan zo. En dan net zo lang vergaderen tot er een oplossing is waar de reiziger wel beter van wordt.
Eerlijk gezegd snap ik ook niet welk belang dat verhindert.

Het verlies op de HSL wordt komt toch wel op het bord van de overheid, of je nou de boel opnieuw aanbesteedt met tegenvallende (in vergelijking met het huidige contract) opbrengsten of dat NS de verliezen bijpast en daardoor de winst verminderd en de inkomsten uit dividend tegenvallen.

Het belang van de overheid is dus dat met die waardeloze V250-treinstellen toch nog zo veel mogelijk geld wordt binnengeharkt. Dat erkent het ministerie ook, en is ook het uitgangspunt geweest bij het zoeken naar oplossingen door Schulz toen HSA onlangs bijna failliet ging.

Maar ik heb niet veel vertrouwen in de gekozen oplossing: NS de concessie tegen een fikse korting cadeau doen. De huidige houding van NS t.o.v. de reizigers op de Benelux-Fyra lijkt mij i.i.g. geen recept voor een zo goed mogelijk gevulde, zo winstgevend mogelijke trein.
  vrijdag 14 december 2012 @ 11:41:50 #210
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_120298473
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja en ja :Y
Das erg :o
moeilijk :o
400 stations in nederland plus die opgeheven zijn x 4 en dan de rest :?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 14 december 2012 @ 11:41:54 #211
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120298478
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd snap ik ook niet welk belang dat verhindert.

Het verlies op de HSL wordt komt toch wel op het bord van de overheid, of je nou de boel opnieuw aanbesteedt met tegenvallende (in vergelijking met het huidige contract) opbrengsten of dat NS de verliezen bijpast en daardoor de winst verminderd en de inkomsten uit dividend tegenvallen.

Het belang van de overheid is dus dat met die waardeloze V250-treinstellen toch nog zo veel mogelijk geld wordt binnengeharkt. Dat erkent het ministerie ook, en is ook het uitgangspunt geweest bij het zoeken naar oplossingen door Schulz toen HSA onlangs bijna failliet ging.

Maar ik heb niet veel vertrouwen in de gekozen oplossing: NS de concessie tegen een fikse korting cadeau doen. De huidige houding van NS t.o.v. de reizigers op de Benelux-Fyra lijkt mij i.i.g. geen recept voor een zo goed mogelijk gevulde, zo winstgevend mogelijke trein.
Je moet wel beseffen dat NS na 2015 nog altijd meer geld betaald aan die HSL dan je nu zou mogen verwachten bij een aanbesteding. Daarnaast gaan ze een concessievergoeding voor het HRN betalen.
pi_120298491
Heb dit topic al een tijdje zitten volgen, maar vandaag pas een FOK!-account aangemaakt. Ik spring er bij deze dus even tussenin. ;)

Valt me op dat het vandaag (tot dusver) opvallend goed gaat met de V250. Groot contrast met de vorige dagen en zeker gisteren, toen het al bij de eerste ritten nog binnen Nederland fout ging. Elders las ik dat de Thalys in de eerste week op de HSL-Zuid vergelijkbare problemen had, sterker nog: die punctualiteit zou nóg lager geweest zijn. Hopelijk kan de V250 zich herstellen, want of je nu achteraf liever een andere vervoerder/treintype op de HSL had willen zien, op dit moment is het gewoon het beste voor de reizigers als dat ding snel goed gaat rijden.

En wat betreft de vervoerder: laten we niet vergeten dat de integratie van de HSL met het hoofdrailnet een soort IC+-diensten mogelijk gaat maken waar veel meer mensen baat bij hebben dan bij de "losse" HSL-Zuid.
pi_120298592
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:41 schreef bork het volgende:

[..]

Das erg :o
moeilijk :o
400 stations in nederland plus die opgeheven zijn x 4 en dan de rest :?
Bijna heel NRW, heel België enzo :P
  PR/Manusje van alles vrijdag 14 december 2012 @ 11:46:19 #214
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_120298616
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:42 schreef KnightSolaire het volgende:
Heb dit topic al een tijdje zitten volgen, maar vandaag pas een FOK!-account aangemaakt. Ik spring er bij deze dus even tussenin. ;)

Valt me op dat het vandaag (tot dusver) opvallend goed gaat met de V250. Groot contrast met de vorige dagen en zeker gisteren, toen het al bij de eerste ritten nog binnen Nederland fout ging. Elders las ik dat de Thalys in de eerste week op de HSL-Zuid vergelijkbare problemen had, sterker nog: die punctualiteit zou nóg lager geweest zijn. Hopelijk kan de V250 zich herstellen, want of je nu achteraf liever een andere vervoerder/treintype op de HSL had willen zien, op dit moment is het gewoon het beste voor de reizigers als dat ding snel goed gaat rijden.

En wat betreft de vervoerder: laten we niet vergeten dat de integratie van de HSL met het hoofdrailnet een soort IC+-diensten mogelijk gaat maken waar veel meer mensen baat bij hebben dan bij de "losse" HSL-Zuid.
welkom! *O*
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_120298668
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:42 schreef KnightSolaire het volgende:
En wat betreft de vervoerder: laten we niet vergeten dat de integratie van de HSL met het hoofdrailnet een soort IC+-diensten mogelijk gaat maken waar veel meer mensen baat bij hebben dan bij de "losse" HSL-Zuid.
NS heeft daar toch helemaal geen treinen voor? Het aantal gekochte V250-treinen is nog niet eens genoeg om de oorspronkelijk beloofde treindienst Den Haag - Breda - Brussel mogelijk te maken. Welke treinen wil NS dan gaan gebruiken voor hun super-intercity Den Haag - Eindhoven over de HSL? In hun foldertje over 'het voorstel aan de reiziger 2015-2025' zie ik bij het materieeloverzicht ook nergens het voornemen om nieuwe hogesnelheidstreinen te gaan kopen.

Ik heb dus niet zo veel vertrouwen in de mooie beloftes van NS.
  vrijdag 14 december 2012 @ 11:50:07 #216
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120298719
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:47 schreef Igen het volgende:

[..]

NS heeft daar toch helemaal geen treinen voor? Het aantal gekochte V250-treinen is nog niet eens genoeg om de oorspronkelijk beloofde treindienst Den Haag - Breda - Brussel mogelijk te maken. Welke treinen wil NS dan gaan gebruiken voor hun super-intercity Den Haag - Eindhoven over de HSL? In hun foldertje over 'het voorstel aan de reiziger 2015-2025' zie ik bij het materieeloverzicht ook nergens het voornemen om nieuwe hogesnelheidstreinen te gaan kopen.

Ik heb dus niet zo veel vertrouwen in de mooie beloftes van NS.
De versterkingstrein Amsterdam-Rotterdam gaat eruit. Daar kan je wat anders mee doen en Den Haag-Eindhoven wordt waarschijnlijk een getrokken trein.
pi_120298721
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:41 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Je moet wel beseffen dat NS na 2015 nog altijd meer geld betaald aan die HSL dan je nu zou mogen verwachten bij een aanbesteding. Daarnaast gaan ze een concessievergoeding voor het HRN betalen.
Ja en? De NS heeft geen geldboom in de tuin staan ofzo. Die hogere, blijkbaar niet-marktconforme opbrengsten voor de overheid kunnen dus maar bij één plek vandaan komen: tegenvallers voor de overheid op een ander vlak, nl. een tegenvallende bedrijfswaarde en/of dividend als enige aandeelhouder van NS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')