abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120297437
Gisteren las ik ergens (weet niet meer waar) dat de treinen tussen Amsterdam en Den Haag vanaf januari langer worden omdat er dan nieuw materieel beschikbaar is, dus ergens is het wel goed doorgekomen?

Edit: Gevonden
quote:
Tussen Amsterdam en Den Haag Centraal gaan vanaf januari andere treinen rijden, waarin plaats is voor meer passagiers. Ook tussen Weesp en Lelystad worden voortaan langere treinen ingezet.
http://www.nu.nl/binnenla(...)s-worden-langer.html
  vrijdag 14 december 2012 @ 11:03:54 #202
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120297467
De woordvoerder heeft het in het interview over ander materieel met meer zitplaatsen.
pi_120297545
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:49 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Die onzin blijven ze alleen verkondigen, omdat er geen minister of staatssecretaris is die verantwoordelijkheid wil nemen voor het hoofdpijndossier dat de HSL Zuid is. Nemen ze die verantwoordelijkheid wel, dan komt boven water dat NS Hispeed feitelijk failliet is, wegens exorbitant hoog inschrijven op de concessie, wegens het kopen van Italiaanse rommel en wegens het faalmanagement dat er al jaren zit.
Precies.

En het is in nog veel meer opzichten een politiek verhaal. Lees maar eens terug hoe de politiek er in 2000 tegenover stond. De politiek wilde NS tegen elke prijs de hand boven het hoofd houden. En wat heeft de politiek een moeite daarvoor moeten doen. Allereerst verprutste NS zelf de poging om de HSL onderhands aan hen te gunnen. Daarna moest een openbare aanbesteding gehouden, maar die was zo geschreven dat alleen NS had moeten durven deelnemen. Maar o jee, toen bleek ineens dat er toch twee buitenlandse bedrijven gingen meebieden. En toen kwam er ineens een onrealistisch hoog bod van NS op tafel wat gewillig door de overheid werd geaccepteerd. 1+1=2, zou ik zeggen.

Het meest vreemde in dit hele verhaal vind ik nog wel dat het belang van de reiziger er nergens in voor lijkt te komen. Toen niet en nu nog steeds niet.
pi_120297653
Het probleem is nu dat je niet op hele korte termijn met een oplossing kan komen; alle paden zijn ingelegd, materieel terzijde, locs terug, en het huidig materieel gaat op korte termijn ook niet goed presteren.

Er moet een keer iemand in Den Haag / bij NS opstaan en met de vuist op tafel slaan om vervolgens te schreeuwen dat het niet langer kan zo. En dan net zo lang vergaderen tot er een oplossing is waar de reiziger wel beter van wordt.
  vrijdag 14 december 2012 @ 11:17:43 #205
141482 Q.
JurassiQ
pi_120297828
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Precies.

En het is in nog veel meer opzichten een politiek verhaal. Lees maar eens terug hoe de politiek er in 2000 tegenover stond. De politiek wilde NS tegen elke prijs de hand boven het hoofd houden. En wat heeft de politiek een moeite daarvoor moeten doen. Allereerst verprutste NS zelf de poging om de HSL onderhands aan hen te gunnen. Daarna moest een openbare aanbesteding gehouden, maar die was zo geschreven dat alleen NS had moeten durven deelnemen. Maar o jee, toen bleek ineens dat er toch twee buitenlandse bedrijven gingen meebieden. En toen kwam er ineens een onrealistisch hoog bod van NS op tafel wat gewillig door de overheid werd geaccepteerd. 1+1=2, zou ik zeggen.

Het meest vreemde in dit hele verhaal vind ik nog wel dat het belang van de reiziger er nergens in voor lijkt te komen. Toen niet en nu nog steeds niet.
Had DB/Arriva maar gewonnen, dan was de ellende nu waarschijnlijk een heel stuk kleiner.
For great justice!
  Redactie Sport vrijdag 14 december 2012 @ 11:25:06 #206
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120298022
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:11 schreef Viezze het volgende:
Het probleem is nu dat je niet op hele korte termijn met een oplossing kan komen; alle paden zijn ingelegd, materieel terzijde, locs terug, en het huidig materieel gaat op korte termijn ook niet goed presteren.
De Prio-stammen kun je met een paar dagen weer in dienst hebben, en als je nu een leasemaatschappij belt voor een Traxx-loc dan heb je hem morgen in huis zou ik haast zeggen (nouja, een paar dagen dan). Het probleem zit hem bij de Belgen, die geen Prio-stammen over de HSL willen hebben...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_120298130
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Precies.

En het is in nog veel meer opzichten een politiek verhaal. Lees maar eens terug hoe de politiek er in 2000 tegenover stond. De politiek wilde NS tegen elke prijs de hand boven het hoofd houden. En wat heeft de politiek een moeite daarvoor moeten doen. Allereerst verprutste NS zelf de poging om de HSL onderhands aan hen te gunnen. Daarna moest een openbare aanbesteding gehouden, maar die was zo geschreven dat alleen NS had moeten durven deelnemen. Maar o jee, toen bleek ineens dat er toch twee buitenlandse bedrijven gingen meebieden. En toen kwam er ineens een onrealistisch hoog bod van NS op tafel wat gewillig door de overheid werd geaccepteerd. 1+1=2, zou ik zeggen.

Het meest vreemde in dit hele verhaal vind ik nog wel dat het belang van de reiziger er nergens in voor lijkt te komen. Toen niet en nu nog steeds niet.
Wel grappig om te zien hoe fel men tegen buitenlandse vervoerders was, terwijl alles wat nu is aanbesteed in handen is van buitenlandse ondernemingen...

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:25 schreef dennistd het volgende:

[..]

De Prio-stammen kun je met een paar dagen weer in dienst hebben, en als je nu een leasemaatschappij belt voor een Traxx-loc dan heb je hem morgen in huis zou ik haast zeggen (nouja, een paar dagen dan). Het probleem zit hem bij de Belgen, die geen Prio-stammen over de HSL willen hebben...
Waarom houden de Belgen hun poot stijf dan? Zij zien toch ook dat dit voor geen ene meter draait, laat dan voorlopig wel die prio-stammen toe zodat er een betrouwbare dienst kan worden opgezet.

Je zou zeggen dat het simpel is... :P
pi_120298179
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:59 schreef bork het volgende:

[..]

Vanaf dat je begonnen bent?
5 keer verschillende van Woerden telt als 5?
Ja en ja :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120298435
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:11 schreef Viezze het volgende:
Het probleem is nu dat je niet op hele korte termijn met een oplossing kan komen; alle paden zijn ingelegd, materieel terzijde, locs terug, en het huidig materieel gaat op korte termijn ook niet goed presteren.

Er moet een keer iemand in Den Haag / bij NS opstaan en met de vuist op tafel slaan om vervolgens te schreeuwen dat het niet langer kan zo. En dan net zo lang vergaderen tot er een oplossing is waar de reiziger wel beter van wordt.
Eerlijk gezegd snap ik ook niet welk belang dat verhindert.

Het verlies op de HSL wordt komt toch wel op het bord van de overheid, of je nou de boel opnieuw aanbesteedt met tegenvallende (in vergelijking met het huidige contract) opbrengsten of dat NS de verliezen bijpast en daardoor de winst verminderd en de inkomsten uit dividend tegenvallen.

Het belang van de overheid is dus dat met die waardeloze V250-treinstellen toch nog zo veel mogelijk geld wordt binnengeharkt. Dat erkent het ministerie ook, en is ook het uitgangspunt geweest bij het zoeken naar oplossingen door Schulz toen HSA onlangs bijna failliet ging.

Maar ik heb niet veel vertrouwen in de gekozen oplossing: NS de concessie tegen een fikse korting cadeau doen. De huidige houding van NS t.o.v. de reizigers op de Benelux-Fyra lijkt mij i.i.g. geen recept voor een zo goed mogelijk gevulde, zo winstgevend mogelijke trein.
  vrijdag 14 december 2012 @ 11:41:50 #210
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_120298473
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja en ja :Y
Das erg :o
moeilijk :o
400 stations in nederland plus die opgeheven zijn x 4 en dan de rest :?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 14 december 2012 @ 11:41:54 #211
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120298478
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd snap ik ook niet welk belang dat verhindert.

Het verlies op de HSL wordt komt toch wel op het bord van de overheid, of je nou de boel opnieuw aanbesteedt met tegenvallende (in vergelijking met het huidige contract) opbrengsten of dat NS de verliezen bijpast en daardoor de winst verminderd en de inkomsten uit dividend tegenvallen.

Het belang van de overheid is dus dat met die waardeloze V250-treinstellen toch nog zo veel mogelijk geld wordt binnengeharkt. Dat erkent het ministerie ook, en is ook het uitgangspunt geweest bij het zoeken naar oplossingen door Schulz toen HSA onlangs bijna failliet ging.

Maar ik heb niet veel vertrouwen in de gekozen oplossing: NS de concessie tegen een fikse korting cadeau doen. De huidige houding van NS t.o.v. de reizigers op de Benelux-Fyra lijkt mij i.i.g. geen recept voor een zo goed mogelijk gevulde, zo winstgevend mogelijke trein.
Je moet wel beseffen dat NS na 2015 nog altijd meer geld betaald aan die HSL dan je nu zou mogen verwachten bij een aanbesteding. Daarnaast gaan ze een concessievergoeding voor het HRN betalen.
pi_120298491
Heb dit topic al een tijdje zitten volgen, maar vandaag pas een FOK!-account aangemaakt. Ik spring er bij deze dus even tussenin. ;)

Valt me op dat het vandaag (tot dusver) opvallend goed gaat met de V250. Groot contrast met de vorige dagen en zeker gisteren, toen het al bij de eerste ritten nog binnen Nederland fout ging. Elders las ik dat de Thalys in de eerste week op de HSL-Zuid vergelijkbare problemen had, sterker nog: die punctualiteit zou nóg lager geweest zijn. Hopelijk kan de V250 zich herstellen, want of je nu achteraf liever een andere vervoerder/treintype op de HSL had willen zien, op dit moment is het gewoon het beste voor de reizigers als dat ding snel goed gaat rijden.

En wat betreft de vervoerder: laten we niet vergeten dat de integratie van de HSL met het hoofdrailnet een soort IC+-diensten mogelijk gaat maken waar veel meer mensen baat bij hebben dan bij de "losse" HSL-Zuid.
pi_120298592
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:41 schreef bork het volgende:

[..]

Das erg :o
moeilijk :o
400 stations in nederland plus die opgeheven zijn x 4 en dan de rest :?
Bijna heel NRW, heel België enzo :P
  PR/Manusje van alles vrijdag 14 december 2012 @ 11:46:19 #214
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_120298616
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:42 schreef KnightSolaire het volgende:
Heb dit topic al een tijdje zitten volgen, maar vandaag pas een FOK!-account aangemaakt. Ik spring er bij deze dus even tussenin. ;)

Valt me op dat het vandaag (tot dusver) opvallend goed gaat met de V250. Groot contrast met de vorige dagen en zeker gisteren, toen het al bij de eerste ritten nog binnen Nederland fout ging. Elders las ik dat de Thalys in de eerste week op de HSL-Zuid vergelijkbare problemen had, sterker nog: die punctualiteit zou nóg lager geweest zijn. Hopelijk kan de V250 zich herstellen, want of je nu achteraf liever een andere vervoerder/treintype op de HSL had willen zien, op dit moment is het gewoon het beste voor de reizigers als dat ding snel goed gaat rijden.

En wat betreft de vervoerder: laten we niet vergeten dat de integratie van de HSL met het hoofdrailnet een soort IC+-diensten mogelijk gaat maken waar veel meer mensen baat bij hebben dan bij de "losse" HSL-Zuid.
welkom! *O*
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_120298668
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:42 schreef KnightSolaire het volgende:
En wat betreft de vervoerder: laten we niet vergeten dat de integratie van de HSL met het hoofdrailnet een soort IC+-diensten mogelijk gaat maken waar veel meer mensen baat bij hebben dan bij de "losse" HSL-Zuid.
NS heeft daar toch helemaal geen treinen voor? Het aantal gekochte V250-treinen is nog niet eens genoeg om de oorspronkelijk beloofde treindienst Den Haag - Breda - Brussel mogelijk te maken. Welke treinen wil NS dan gaan gebruiken voor hun super-intercity Den Haag - Eindhoven over de HSL? In hun foldertje over 'het voorstel aan de reiziger 2015-2025' zie ik bij het materieeloverzicht ook nergens het voornemen om nieuwe hogesnelheidstreinen te gaan kopen.

Ik heb dus niet zo veel vertrouwen in de mooie beloftes van NS.
  vrijdag 14 december 2012 @ 11:50:07 #216
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120298719
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:47 schreef Igen het volgende:

[..]

NS heeft daar toch helemaal geen treinen voor? Het aantal gekochte V250-treinen is nog niet eens genoeg om de oorspronkelijk beloofde treindienst Den Haag - Breda - Brussel mogelijk te maken. Welke treinen wil NS dan gaan gebruiken voor hun super-intercity Den Haag - Eindhoven over de HSL? In hun foldertje over 'het voorstel aan de reiziger 2015-2025' zie ik bij het materieeloverzicht ook nergens het voornemen om nieuwe hogesnelheidstreinen te gaan kopen.

Ik heb dus niet zo veel vertrouwen in de mooie beloftes van NS.
De versterkingstrein Amsterdam-Rotterdam gaat eruit. Daar kan je wat anders mee doen en Den Haag-Eindhoven wordt waarschijnlijk een getrokken trein.
pi_120298721
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:41 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Je moet wel beseffen dat NS na 2015 nog altijd meer geld betaald aan die HSL dan je nu zou mogen verwachten bij een aanbesteding. Daarnaast gaan ze een concessievergoeding voor het HRN betalen.
Ja en? De NS heeft geen geldboom in de tuin staan ofzo. Die hogere, blijkbaar niet-marktconforme opbrengsten voor de overheid kunnen dus maar bij één plek vandaan komen: tegenvallers voor de overheid op een ander vlak, nl. een tegenvallende bedrijfswaarde en/of dividend als enige aandeelhouder van NS.
pi_120298734
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:47 schreef Igen het volgende:

[..]

NS heeft daar toch helemaal geen treinen voor? Het aantal gekochte V250-treinen is nog niet eens genoeg om de oorspronkelijk beloofde treindienst Den Haag - Breda - Brussel mogelijk te maken. Welke treinen wil NS dan gaan gebruiken voor hun super-intercity Den Haag - Eindhoven over de HSL? In hun foldertje over 'het voorstel aan de reiziger 2015-2025' zie ik bij het materieeloverzicht ook nergens het voornemen om nieuwe hogesnelheidstreinen te gaan kopen.

Ik heb dus niet zo veel vertrouwen in de mooie beloftes van NS.
SLT heeft toch ERTMS? :P
pi_120298775
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

welkom! *O*
Dank! :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:47 schreef Igen het volgende:

[..]

NS heeft daar toch helemaal geen treinen voor? Het aantal gekochte V250-treinen is nog niet eens genoeg om de oorspronkelijk beloofde treindienst Den Haag - Breda - Brussel mogelijk te maken. Welke treinen wil NS dan gaan gebruiken voor hun super-intercity Den Haag - Eindhoven over de HSL? In hun foldertje over 'het voorstel aan de reiziger 2015-2025' zie ik bij het materieeloverzicht ook nergens het voornemen om nieuwe hogesnelheidstreinen te gaan kopen.

Ik heb dus niet zo veel vertrouwen in de mooie beloftes van NS.
Je hebt er geen hogesnelheidstreinen voor nodig lijkt me. Dat zou nogal een dure investering zijn als je slechts een klein deel van het traject op de HSL gaat rijden (denk aan de IC Den Haag - Venlo die dan tussen Rotterdam en Breda op de HSL zou rijden). Lijkt me eerder dat omgebouwd materieel daarvoor gebruikt gaat worden. Het verschil qua tijdswinst tussen 160km/u en 250km/u is niet denderend, zeker niet op korte afstanden.
pi_120298821
Wat is eigenlijk nu de huidige stand van definitieve dienstregeling?
2x per uur Amsterdam - Rotterdam
2x per uur Amsterdam - Breda
1x per uur Amsterdam - Brussel
1x 2 uur Breda - Antwerpen
Zoiets toch?
pi_120298837
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

De versterkingstrein Amsterdam-Rotterdam gaat eruit. Daar kan je wat anders mee doen en Den Haag-Eindhoven wordt waarschijnlijk een getrokken trein.
Ah okee. Weet je toevallig ook waar die treinen vandaan gaan komen? Ik dacht altijd dat de huidige getrokken Fyra's niet geschikt waren als langetermijnoplossing, met dure gehuurde locomotieven, te veel lawaai doordat de rijtuigen eigenlijk niet geschikt zijn voor 160 km/u op een betonnen baan, etc.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2012 11:55:13 ]
  vrijdag 14 december 2012 @ 12:00:51 #222
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_120299037
Er gaan op korte termijn nergens treinen vandaan komen, Den Haag-Eindhoven wordt in het begin dus gewoon Traxx+ICR want een alternatief is er niet.

Op de langere termijn moet je denken nieuwe materieel dat NS moet gaan bestellen als opvolger voor ICR en ICM. Maar dat is rond 2020 pas aan de orde.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 december 2012 @ 12:10:52 #223
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120299325
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:03 schreef b2py het volgende:

[..]

schijnen heel veel problemen met de assentellers te zijn en materieel werkt af en toe ook niet mee.
en dat terwijl vorig jaar de assentellers daar toch vervangen waren?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120299408
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 12:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en dat terwijl vorig jaar de assentellers daar toch vervangen waren?
Assentellers zijn sowieso wel een problematisch systeem ...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 december 2012 @ 12:14:43 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120299450
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 12:13 schreef b2py het volgende:

[..]

Assentellers zijn sowieso wel een problematisch systeem ...
mja, valt mee. Eventueel aanvullen met pedalen ofzo.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120299771
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:19 schreef b2py het volgende:

[..]

Terzijde staan nu de 7411, 7413 en 7437.

De tien die het nu dus nog net gered hebben (maar dus wel op de nominatie staan om binnen afzienbare tijd terzijde te gaan) zijn 7410, 7412, 7414, 7415, 7416, 7417, 7418, 7434, 7443 en 7444.

Wel de stammen dus, locs onbekend. Bron: Somda.
Vandaag terzijde gegaan, de 7438.
  vrijdag 14 december 2012 @ 12:29:26 #227
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120299920
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja en? De NS heeft geen geldboom in de tuin staan ofzo. Die hogere, blijkbaar niet-marktconforme opbrengsten voor de overheid kunnen dus maar bij één plek vandaan komen: tegenvallers voor de overheid op een ander vlak, nl. een tegenvallende bedrijfswaarde en/of dividend als enige aandeelhouder van NS.
De beide concessievergoedingen zijn gelijk aan de huidige HSL-vergoeding. 1+1=2
pi_120299975
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:37 schreef Viezze het volgende:

[..]

Wat voor sein stond daar? Zou ATB-vv hier een botsing hebben voorkomen?
Daar ga ik vanuit dat ATB-vv heeft ingegrepen. Remming begon vlak voor het sein en eerste stuk waar ik in zat kwam stukje voorbij het sein tot stilstand. ruimte tot de eerste wissel was nog wel redelijk ander treinverkeer kon er normaal langs. Maar tegelijkertijd met dat we door rood reden kwam de trein vanuit groningen ook langs.
  Redactie Sport vrijdag 14 december 2012 @ 12:32:58 #229
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120300006
Dikke kans dat het zonder ATB-vv misgegaan was dus..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 14 december 2012 @ 12:46:40 #230
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_120300378
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:42 schreef KnightSolaire het volgende:
Heb dit topic al een tijdje zitten volgen, maar vandaag pas een FOK!-account aangemaakt. Ik spring er bij deze dus even tussenin. ;)
Welkom! *O*
quote:
Valt me op dat het vandaag (tot dusver) opvallend goed gaat met de V250.
Hahaha, dus de gewone reiziger kan de pest krijgen, maar als de NS-top met de Fyra naar Belgie moet, dan kan het opeens wel...
pi_120300593
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 12:46 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Welkom! *O*

[..]

Hahaha, dus de gewone reiziger kan de pest krijgen, maar als de NS-top met de Fyra naar Belgie moet, dan kan het opeens wel...
Volgens mij weten ze precies welk(e) Fyra-stel(len) in goede staat is/zijn. Ze nemen echt niet het risico dat ze een uur tegen een paar koeien in de lokale wei kunnen gaan aankijken. :N
pi_120300746
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 12:55 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Volgens mij weten ze precies welk(e) Fyra-stel(len) in goede staat is/zijn. Ze nemen echt niet het risico dat ze een uur tegen een paar koeien in de lokale wei kunnen gaan aankijken. :N
Volgens mij hebben ze weinig keuze wat betreft inzetbare stellen, daarom is de dienstregeling toch beperkt tot 10 ritten per dag per richting i.p.v. 16? :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 12:46 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Welkom! *O*
Dank!

quote:
Lekker knus daar in de cabine!
  vrijdag 14 december 2012 @ 13:13:48 #234
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_120301056
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 12:13 schreef b2py het volgende:

[..]

Assentellers zijn sowieso wel een problematisch systeem ...
Nee hoor. In het Noorden hebben we er nauwelijks problemen mee.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 14 december 2012 @ 13:18:08 #235
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120301184
Best zuur.. Rijdt die Fyra Brussel eindelijk eens redelijk richting Amsterdam, wordt die opgeheven bij Schiphol vanwege een wisselstoring.
pi_120301302
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:02 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze weinig keuze wat betreft inzetbare stellen, daarom is de dienstregeling toch beperkt tot 10 ritten per dag per richting i.p.v. 16? :P
Ik zag hier laatst in het topic een cijfer van het aantal stellen dat beschikbaar was voor invulling van die ritten. Ik meen 7 stuks, waarvan 3 rijdend, 2 reserve, 2 alsnog defect gegaan. Ik vermoed dat ze de minst storingsgevoelige hebben genomen voor de rit naar Brussel.

Ook welkom op FOK! van mij. :)
  vrijdag 14 december 2012 @ 13:22:20 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120301309
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:42 schreef KnightSolaire het volgende:
Heb dit topic al een tijdje zitten volgen, maar vandaag pas een FOK!-account aangemaakt. Ik spring er bij deze dus even tussenin. ;)
Welkom!
quote:
Valt me op dat het vandaag (tot dusver) opvallend goed gaat met de V250. Groot contrast met de vorige dagen en zeker gisteren, toen het al bij de eerste ritten nog binnen Nederland fout ging.
Zondag ging het aanvankelijk ook goed, pas tegen het einde van de dag ging er een trein stuk.
quote:
Elders las ik dat de Thalys in de eerste week op de HSL-Zuid vergelijkbare problemen had, sterker nog: die punctualiteit zou nóg lager geweest zijn.
De problemen die Thalys had toen ze over de HSL gingen rijden kwamen voornamelijk door infrastructuurproblemen aan de walzijde. Het Radio Block Center (RBC) dat de treinbeveiliging verzorgt was enigszins brak, en zo waren er meer problemen aan de wal. Na aanpassingen aan de walzijde waren de problemen met Thalys grotendeels verholpen.
quote:
Hopelijk kan de V250 zich herstellen, want of je nu achteraf liever een andere vervoerder/treintype op de HSL had willen zien, op dit moment is het gewoon het beste voor de reizigers als dat ding snel goed gaat rijden.
Of Fyra als geheel goed is voor de reiziger is betwijfelenswaardig, ongeacht welk materieel je ervoor inzet.
quote:
En wat betreft de vervoerder: laten we niet vergeten dat de integratie van de HSL met het hoofdrailnet een soort IC+-diensten mogelijk gaat maken waar veel meer mensen baat bij hebben dan bij de "losse" HSL-Zuid.
Of die IC+-diensten ooit gerealiseerd gaan worden moet ik nog maar zien.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

De versterkingstrein Amsterdam-Rotterdam gaat eruit. Daar kan je wat anders mee doen en Den Haag-Eindhoven wordt waarschijnlijk een getrokken trein.
Nee, de trein Amsterdam - Rotterdam staat nog gewoon op de planning. Wel mag 's avonds na 20:00 1 van die treinen worden opgeheven.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:50 schreef Viezze het volgende:

[..]

SLT heeft toch ERTMS? :P
Nope. Dat was wel de bedoeling, maar dat kon niet geleverd worden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:54 schreef b2py het volgende:
Wat is eigenlijk nu de huidige stand van definitieve dienstregeling?
2x per uur Amsterdam - Rotterdam
2x per uur Amsterdam - Breda
1x per uur Amsterdam - Brussel
1x 2 uur Breda - Antwerpen
Zoiets toch?
Huidige situatie:
- 2x per uur Amsterdam - Breda v.v.
- 10x per dag Amsterdam - Brussel v.v.
- 9x per dag Amsterdam - Parijs v.v.

Gewenst eindbeeld conform huidige concessie:
- 2x per uur Amsterdam - Breda v.v.
- 2x per uur Amsterdam - Rotterdam v.v.
- 1x per uur Amsterdam - Brussel v.v.
- 10x per dag Amsterdam - Parijs v.v.
- 8x per dag Den Haag - Breda - Brussel v.v.

Dankzij de deal die staatssecretaris Mansveld vorige week heeft gesloten wordt die laatste veranderd in Antwerpen - Breda, met dezelfde frequentie.
  vrijdag 14 december 2012 @ 13:25:50 #238
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120301418
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nee, de trein Amsterdam - Rotterdam staat nog gewoon op de planning. Wel mag 's avonds na 20:00 1 van die treinen worden opgeheven.
Voorlopig maar in de nieuwe concessie niet meer en daar ging het over.
pi_120301462
Hallo KnightSolitaire :W Welkom hier :s)

Mazzel verder jonges, ben ff druk, tot na het weekend :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 december 2012 @ 13:29:11 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120301519
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Voorlopig maar in de nieuwe concessie niet meer en daar ging het over.
De nieuwe concessie is nog niet rond, dus wat de definitieve eisen gaan zijn is nog niet bekend.

In de brochure van NS staan alsnog 6 treinen per uur ingetekend op Amsterdam - Rotterdam:
- Thalys (10x p/d)
- Fyra Breda (2x p/u)
- Fyra Rotterdam (2x p/u)
- Fyra Brussel (1x p/u)
  vrijdag 14 december 2012 @ 13:35:17 #241
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_120301722
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Hallo KnightSolitaire :W Welkom hier :s)

Mazzel verder jonges, ben ff druk, tot na het weekend :W
Let op bij het oversteken he! Veel plezier ^O^
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 14 december 2012 @ 13:38:18 #242
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120301826
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

De nieuwe concessie is nog niet rond, dus wat de definitieve eisen gaan zijn is nog niet bekend.

In de brochure van NS staan alsnog 6 treinen per uur ingetekend op Amsterdam - Rotterdam:
- Thalys (10x p/d)
- Fyra Breda (2x p/u)
- Fyra Rotterdam (2x p/u)
- Fyra Brussel (1x p/u)
Fyra Rotterdam uit Amsterdam Zuid ja.
  vrijdag 14 december 2012 @ 13:43:41 #243
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120301969
Amsterdam Zuid is ook Amsterdam. :s)
  vrijdag 14 december 2012 @ 13:46:07 #244
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120302035
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:43 schreef James1988 het volgende:
Amsterdam Zuid is ook Amsterdam. :s)
Jij weet net zo goed als ik dat als men het over Amsterdam heeft in spoorwegland het over het dienstregelingspunt Asd, ook wel Amsterdam Centraal genoemd, gaat. Amsterdam Zuid is interessant omdat je het vanaf daar met echte tijdwinst kunt doortrekken naar Zwolle.
  vrijdag 14 december 2012 @ 13:48:52 #245
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120302111
Volgens de HSL-concessie is het HSA toegestaan om Amsterdam Zuid te gebruiken als eindpunt voor één of meerdere hogesnelheidstreinen. Amsterdam Zuid is een bijzonder aantrekkelijke locatie vanwege de vele bedrijven die in de nabijheid van het station gevestigd zitten: denk aan AkzoNobel, ABN AMRO, Accenture, enzovoorts.

Aangezien NS volgens hun brochure de ambitie heeft om de trein door te trekken naar Zwolle (via de Hanzelijn) is het ook logischer om Amsterdam Zuid aan te doen. De vraag is waarmee ze dat willen doen, want voldoende rollend hogesnelheidsmaterieel hebben ze dan niet.
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:12:22 #246
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120302831
Daar gaan we weer:

StationschefBMO twitterde op vrijdag 14-12-2012 om 14:11:40 L4#fyra 9236 (Amsterdam - Brussel-Zuid) staat in Panne tussen Noorderkempen en Luchtbal#nmbs reageer retweet
NSHispeed_info twitterde op vrijdag 14-12-2012 om 14:10:21 #ICBrussel 9240: #Fyra naar Brussel (Amsterdam C v. 13.41) kan door defect materieel niet rijden. Er gaat vandaag een extra #Fyra (1/2) reageer retweet
NSHispeed_info twitterde op vrijdag 14-12-2012 om 14:10:20 Brussel rijden Amsterdam C v. 14.42 richting Brussel-Zuid. (2/2) reageer retweet
pi_120302874
Wel verbetering, extra Fyra inmiddels..
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:15:46 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120302968
Neuh, gewoon +60 :+
pi_120303036
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Jij weet net zo goed als ik dat als men het over Amsterdam heeft in spoorwegland het over het dienstregelingspunt Asd, ook wel Amsterdam Centraal genoemd, gaat.
"Ik stond vanochtend op CS...."

Gewoon. Niet. Doen. :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:33:30 #250
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_120303647
Aldi kwaad om 'Aldi-trein'
Hahaha, Aldi voelt zich nu beledigd dat hun naam wordt verbonden aan een baggerproduct als de Fyra :P kan ik inkomen... O-)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:52:41 #251
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120304359
quote:
16s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"Ik stond vanochtend op CS...."

Gewoon. Niet. Doen. :N
:s)
  vrijdag 14 december 2012 @ 15:07:42 #252
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_120304894
Zijn er in het verleden problemen geweest bij het invoeren van treinstellen?

bijvoorbeeld bij de diesel-3tjes, de Koploper, de Hondekop, plan V etc?
  vrijdag 14 december 2012 @ 15:13:57 #253
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120305131
Best wel veel eigenlijk.
  Redactie Sport vrijdag 14 december 2012 @ 15:15:05 #254
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120305175
Ik denk dat SM'90 nog het meest problematisch geweest is... Kijk hoe het daarmee afgelopen is en beslis alsjeblieft vandaag nog om de V250's naar de sloper te sturen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 14 december 2012 @ 15:16:01 #255
141482 Q.
JurassiQ
pi_120305207
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:15 schreef dennistd het volgende:
Ik denk dat SM'90 nog het meest problematisch geweest is... Kijk hoe het daarmee afgelopen is en beslis alsjeblieft vandaag nog om de V250's naar de sloper te sturen
SM'90 was dan ook eigenlijk gewoon een proefserie voor nieuwe technieken die later wel succesvol (en al beproeft in de SM'90 dus) zijn toegepast in IRM en DM'90.
For great justice!
  vrijdag 14 december 2012 @ 15:16:51 #256
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_120305231
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:07 schreef Flodder450 het volgende:
Zijn er in het verleden problemen geweest bij het invoeren van treinstellen?

bijvoorbeeld bij de diesel-3tjes, de Koploper, de Hondekop, plan V etc?
SM '90...

Bij veel van die series werd eerst een proefexemplaar of proefreeks gemaakt, voor de 'echte' treinserie kwam. Vaak weken die proefseries nogal af van de uiteindelijke serie. Ik kon zo gauw niet vinden of dat ging om problemen te verhelpen of om 'voortschrijdend inzicht' :P
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 14 december 2012 @ 15:17:38 #257
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120305258
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:16 schreef Q. het volgende:

[..]

SM'90 was dan ook eigenlijk gewoon een proefserie voor nieuwe technieken die later wel succesvol (en al beproeft in de SM'90 dus) zijn toegepast in IRM en DM'90.
Maar het is nou ook niet dat IRM meteen een succes was.
  vrijdag 14 december 2012 @ 15:18:10 #258
141482 Q.
JurassiQ
pi_120305284
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Maar het is nou ook niet dat IRM meteen een succes was.
Moet je nagaan, zonder SM'90 was het nog veel erger geweest.
For great justice!
pi_120305303
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:18 schreef Q. het volgende:

[..]

Moet je nagaan, zonder SM'90 was het nog veel erger geweest.
Waarschijnlijk wel ja!
  vrijdag 14 december 2012 @ 15:18:49 #260
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_120305313
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Maar het is nou ook niet dat IRM meteen een succes was.
Wel voor doedelzakliefhebbers.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_120305500
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:18 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Wel voor doedelzakliefhebbers.
Als dat het enige probleem was.... :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 december 2012 @ 15:24:44 #262
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_120305548
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als dat het enige probleem was.... :P
Het is het enige wat me bijgebleven is, was nog jong toen

/opavertelt
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_120305661
Ik heb ook nooit veel problemen gehoord over IRM hoor. Niet zoals nu met de fyra iig :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 december 2012 @ 15:32:08 #264
141482 Q.
JurassiQ
pi_120305819
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb ook nooit veel problemen gehoord over IRM hoor. Niet zoals nu met de fyra iig :N
Natuurlijk niet: duitse degelijkheid. :7
For great justice!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 december 2012 @ 15:45:38 #265
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120306340
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:33 schreef V2 het volgende:
Aldi kwaad om 'Aldi-trein'
Hahaha, Aldi voelt zich nu beledigd dat hun naam wordt verbonden aan een baggerproduct als de Fyra :P kan ik inkomen... O-)
FYRA is dan ook de Aldi op zijn kop
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120306643
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

FYRA is dan ook de Aldi op zijn kop
Sowieso, Fyra heeft niks met goedkoop te maken en ALdi alles. Dus eigenlijk slaat het nergens op :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120306779
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Sowieso, Fyra heeft niks met goedkoop te maken en ALdi alles. Dus eigenlijk slaat het nergens op :P
Precies, Aldi op z'n kop dus. Hoge prijs, lage kwaliteit ;)
pi_120306789
Wat is het verschil tussen een IRM en een VIRM?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120306903
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat is het verschil tussen een IRM en een VIRM?
de V staat voor 'verlengd', vroeger had je stellen van 3 bakken en van 4 bakken, maar die zijn tegenwoordig allemaal verlengd tot resp. 4 en 6 bakken. Onverlengd IRM rijdt er niet meer rond, dus de V is eigenlijk een wat overbodige aanduiding, maar technisch gezien wel correct.
pi_120306972
Vroeger heette het ook DD-IRM. Even zo goed overbodig trouwens, maar okee :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 december 2012 @ 16:04:23 #271
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120307089
of gewoon Bizon
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport vrijdag 14 december 2012 @ 16:10:57 #272
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120307346
Mja, die naam heeft het nooit goed gedaan volgens mij.. Net zoals Apekop voor mat'64, gebruikt ook niemand. Spurt en Velios ook niet trouwens.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_120307410
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

de V staat voor 'verlengd', vroeger had je stellen van 3 bakken en van 4 bakken, maar die zijn tegenwoordig allemaal verlengd tot resp. 4 en 6 bakken. Onverlengd IRM rijdt er niet meer rond, dus de V is eigenlijk een wat overbodige aanduiding, maar technisch gezien wel correct.
Er rijden toch nog VIRM-4's?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120307429
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:10 schreef dennistd het volgende:
Mja, die naam heeft het nooit goed gedaan volgens mij.. Net zoals Apekop voor mat'64, gebruikt ook niemand. Spurt en Velios ook niet trouwens.
Of Albatros voor de V250.
pi_120307440


Dat ziet er raar uit :D
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 december 2012 @ 16:13:53 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120307447
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Er rijden toch nog VIRM-4's?
jup en de series 2 en 3 zijn ook niet verlengd ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120307542
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Er rijden toch nog VIRM-4's?
Ja, ik was in de veronderstelling dat alle IRM-3's verlengd waren tot VIRM-IV's, en alle IRM-4's tot VIRM-VI's (geen idee waarom ze daar romeinse cijfers voor gebruiken... IV en VI is nou niet echt duidelijk verschillend :P )
Maar ik geloof als ik Peterselieman zo lees dat dat niet helemaal compleet/correct is ;)
pi_120307563
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:13 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Of Albatros voor de V250.
Die verdient dat dan ook helemaal niet.
  vrijdag 14 december 2012 @ 16:17:53 #279
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_120307586
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:48 schreef James1988 het volgende:
Aangezien NS volgens hun brochure de ambitie heeft om de trein door te trekken naar Zwolle (via de Hanzelijn) is het ook logischer om Amsterdam Zuid aan te doen. De vraag is waarmee ze dat willen doen, want voldoende rollend hogesnelheidsmaterieel hebben ze dan niet.
Er staat niet voor niets bij het HST-lijntje naar Zwolle "in studie" en ze hebben het dan over de situatie in 2020 - dan is er misschien nieuw materieel beschikbaar.
  Redactie Sport vrijdag 14 december 2012 @ 16:19:08 #280
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120307630
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Er rijden toch nog VIRM-4's?
Het materieel heet allemaal VIRM tegenwoordig. De eerste stellen (VIRM-1, met paarse kunststof bekleding) zijn afgeleverd als drietjes (IRM-III) en viertjes (IRM-IV). Daarna zijn er twee vervolgbestellingen geweest, VIRM-2 en VIRM-3 (met roze stoffen bekleding). Dat zijn zowel nieuwe stellen (viertjes (VIRM-IV) en zesjes (VIRM-VI)) als tussenbakken, waarmee het IRM-III verlengd is van drie naar vier bakken en nu VIRM-IV heet, en het IRM-IV verlengd is van vier naar zes bakken en daarmee VIRM-VI werd. Een paar jaar geleden is er nog een nieuwe bestelling VIRM gedaan (VIRM-4), uitsluitend bestaand uit viertjes (VIRM-IV). Deze hebben blauwe bekleding en bredere trappen, omdat de cateringliften niet ingebouwd zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport vrijdag 14 december 2012 @ 16:20:24 #281
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120307673
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:16 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ja, ik was in de veronderstelling dat alle IRM-3's verlengd waren tot VIRM-IV's, en alle IRM-4's tot VIRM-VI's (geen idee waarom ze daar romeinse cijfers voor gebruiken... IV en VI is nou niet echt duidelijk verschillend :P )
Maar ik geloof als ik Peterselieman zo lees dat dat niet helemaal compleet/correct is ;)
Romeinse cijfers geven het aantal bakken aan, de normale cijfers de bestelling. Zo bestaat ICM-1 en ICM-2 uit ICM-III's en ICM-3 en ICM-4 uit ICM-IV's. Bij Plan V gaat het zelfs tot 13 als ik me niet vergis.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_120307677
Ok!

Ik vond dit ook nog:


Was dat een concepttrein ofzo :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Redactie Sport vrijdag 14 december 2012 @ 16:22:25 #283
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120307746
Het zou kunnen dat dit bakken zijn voor schadeherstel, maar een fotosoep sluit ik ook niet uit eerlijk gezegd (het lijkt me Amersfoort in elk geval).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 december 2012 @ 16:23:48 #284
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120307795
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ok!

Ik vond dit ook nog:
[ afbeelding ]

Was dat een concepttrein ofzo :P
nee, dat zijn vier kopbakken. De NS had naast alle complete bakken ook nog vier kopbakken in ruwbouw besteld voor het geval er een kopbak zou sneuvelen. Deze zou dan door een ruwbouwbak vervangen kunnen worden nadat die helemaal opgebouwd was.

Concept was geen succes en daarom is er bij de bestelling van het VIRM-4 een volledig afgebouwde kopbak bijbesteld. Deze kon vrijwel meteen al een beschadigde kopbak vervangen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120307909
Ohja ik zie nu pas dat het allemaal kopbakken zijn. Wel handig dat soort dingen. Die staan nu wss ergens opgeslagen als strategische reserve ofzo.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Redactie Sport vrijdag 14 december 2012 @ 16:32:18 #286
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120308050
Die staan in de loods in Amersfoort als het goed is.
Ik had ook niet gezien dat het allemaal kopbakken waren :@
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 14 december 2012 @ 16:34:39 #287
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_120308128
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:13 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Of Albatros voor de V250.
Waarom moet ik nu aan de rhyme of the ancient mariner denken?

De vloek van de albatros :') _O-
  vrijdag 14 december 2012 @ 16:54:21 #288
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_120308790
IC Brussel 9237:

14-12-2012 16:17
Fyra uit Brussel (Amsterdam C.a.17.19 uur) heeft een vertraging van ongeveer 30 minuten en komt met deze vertraging aan op de bestemmingsstations.

IC Brussel 9241:

14-12-2012 16:16
Fyra naar Amsterdam (Brussel Zuid v. 16.18 uur) begint vandaag in Antwerpen (Antwerpen C.v.16.57 uur).Reizigers vanaf Brussel reizen met een binnenlandse trein naar Antwerpen.

ICE 129:

14-12-2012 15:30
ICE (Amsterdam C v 16.34 uur) kan door defect materieel niet rijden.Reizigers uit Amsterdam en Utrecht reizen met een binnenlandse IC (vertrek Amsterdam C.16.53 uur / Utrecht c.v.17.23 uur) naar Arnhem.In Arnhem staan bussen klaar naar Duisburg.Vanaf Duisburg kunnen reizigers hun reis vervolgen met de trein.

Dat van die ICE 129 is ook niet zo fijn, volgende week moet we een stuk verder dan is zo'n onvrijwillige busrit geen leuk vooruitzicht, in Arnhem staan bussen klaar naar Duisburg, dat duurt wel even :o .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_120308852
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:34 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

Waarom moet ik nu aan de rhyme of the ancient mariner denken?

De vloek van de albatros :') _O-
Het verschil zit hem er natuurlijk wel in dat deze Albatros al vleugellam was bij oplevering.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 14 december 2012 @ 16:57:27 #290
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_120308892
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Maar het is nou ook niet dat IRM meteen een succes was.
Was er niet iets met dat IRM in bochten buiten PVR kwam?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_120309351
Ik moet helaas bevestigen dat ik de "meester" op de bok was vanmorgen bij Herfte Aansluiting. Het verhaal op Somda klopt alleen niets van. Die ooggetuige verteld dat er niet geremd werd voor Herfte. Is wel degelijk door mij gedaan. Ik heb gewoon gehandeld naar het gele voorsein. Door niet optimale wegbekendheid kwam sein 222 iets eerder dan ik zelf verwachte. Toen deze waargenomen werd is er door mij een snelremming uitgevoerd, maar gleed helaas 30 meter voorbij het sein. Na stilstand is door mij de alarmoproep geplaatst en het gevarensein ontstoken. Er is dus niet ingegrepen door de ATB?

Wat betreft de warrige communicatie...... ben nog maar een half jaar bevoegd en wist ff niet hoe ik dit moest verklaren richting de reizigers. Daarom is er voor gekozen om het maar op een storing te gooien. Geloof me ik was en ben nog steeds aardig van slag. Ook de omschakeling van ATB-NG naar ATB-VV valt niet mee als je dat al vanaf april gewend bent te rijden. Als ik de tijd kom terug draaien tot het punt dat we strak op tijd vertrokken uit Dalfsen was het misschien anders gelopen. Ben in ieder geval blij dat er niets ernstigs is gebeurd. Alhoewel een STS passage uiteraard ernstig genoeg is. Dt moge duidelijk zijn.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 december 2012 @ 17:13:57 #292
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120309432
sterkte
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 december 2012 @ 17:14:40 #293
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120309454
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Was er niet iets met dat IRM in bochten buiten PVR kwam?
klopt. Kan me herinneren dat onder meer bij Meppel aanpassingen zijn uitgevoerd om daar de PVR iets te vergroten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120309598
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 17:11 schreef GekkeHaan het volgende:
Ik moet helaas bevestigen dat ik de "meester" op de bok was vanmorgen bij Herfte Aansluiting. Het verhaal op Somda klopt alleen niets van. Die ooggetuige verteld dat er niet geremd werd voor Herfte. Is wel degelijk door mij gedaan. Ik heb gewoon gehandeld naar het gele voorsein. Door niet optimale wegbekendheid kwam sein 222 iets eerder dan ik zelf verwachte. Toen deze waargenomen werd is er door mij een snelremming uitgevoerd, maar gleed helaas 30 meter voorbij het sein. Na stilstand is door mij de alarmoproep geplaatst en het gevarensein ontstoken. Er is dus niet ingegrepen door de ATB?

Wat betreft de warrige communicatie...... ben nog maar een half jaar bevoegd en wist ff niet hoe ik dit moest verklaren richting de reizigers. Daarom is er voor gekozen om het maar op een storing te gooien. Geloof me ik was en ben nog steeds aardig van slag. Ook de omschakeling van ATB-NG naar ATB-VV valt niet mee als je dat al vanaf april gewend bent te rijden. Als ik de tijd kom terug draaien tot het punt dat we strak op tijd vertrokken uit Dalfsen was het misschien anders gelopen. Ben in ieder geval blij dat er niets ernstigs is gebeurd. Alhoewel een STS passage uiteraard ernstig genoeg is. Dt moge duidelijk zijn.
Kop op, het is kut, maar je hebt de boel wel veilig stil gezet toch? Volgende rit een extra collega mee en snel weer rijden :Y.
dag
  vrijdag 14 december 2012 @ 17:20:17 #295
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120309656
GekkeHaan, heel moedig dat je hier je verhaal doet! Sterkte!
pi_120309709
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 17:11 schreef GekkeHaan het volgende:
Ik moet helaas bevestigen dat ik de "meester" op de bok was vanmorgen bij Herfte Aansluiting. Het verhaal op Somda klopt alleen niets van. Die ooggetuige verteld dat er niet geremd werd voor Herfte. Is wel degelijk door mij gedaan. Ik heb gewoon gehandeld naar het gele voorsein. Door niet optimale wegbekendheid kwam sein 222 iets eerder dan ik zelf verwachte. Toen deze waargenomen werd is er door mij een snelremming uitgevoerd, maar gleed helaas 30 meter voorbij het sein. Na stilstand is door mij de alarmoproep geplaatst en het gevarensein ontstoken. Er is dus niet ingegrepen door de ATB?

Wat betreft de warrige communicatie...... ben nog maar een half jaar bevoegd en wist ff niet hoe ik dit moest verklaren richting de reizigers. Daarom is er voor gekozen om het maar op een storing te gooien. Geloof me ik was en ben nog steeds aardig van slag. Ook de omschakeling van ATB-NG naar ATB-VV valt niet mee als je dat al vanaf april gewend bent te rijden. Als ik de tijd kom terug draaien tot het punt dat we strak op tijd vertrokken uit Dalfsen was het misschien anders gelopen. Ben in ieder geval blij dat er niets ernstigs is gebeurd. Alhoewel een STS passage uiteraard ernstig genoeg is. Dt moge duidelijk zijn.
Sterkte allereerst en respect dat je dit zo zegt.
Ik zat ook in de trein zoals eerder in dit topic te lezen is. Somda verhaal is niet van mij! Verschil voor ATB-VV remming of noodremming ken ik niet dus vandaar dat ik dat niet kon zeggen.
Communicatie was inderdaad warrig maar gezien de omstandigheden kan ik dat nu helemaal begrijpen. Voor de reizigers is het schrikken maar voor jou absoluut ook, dit plan je niet. Het is als reiziger alleen wel schrikken als je de trein vanuit Meppel langs ziet komen en denkt oh daar gaan we parallel aan rijden. vervolgens kom je met een noodstop tot stilstand en even later komt de trein richting emmen voorbij. Gelukkig allemaal goed gegaan en niks ernstigs verder gebeurt.

Hoe gaat dat nu met jou verder dan? alweer op de bok gezeten of hoe gaat dat nu?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 december 2012 @ 17:24:11 #297
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120309828
het beste is idd dat je zo snel mogelijk de bok weer op gaat. Eerst met een collega en daarna alleen

Bij een GTW is het verschil tussen een snelremming en een stevige remming wel te herkennen, maar dat is op detailniveau. Bij een stevige remming gaat het stel ook heen en weer schudden en komt er na stilstand ook lucht vrij.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 14 december 2012 @ 17:25:17 #298
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120309879
Sterkte Meester!
pi_120309881
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:03 schreef b2py het volgende:

[..]

schijnen heel veel problemen met de assentellers te zijn en materieel werkt af en toe ook niet mee.
Ze hebben daar toch wekenlang testritten gereden met die nieuwe GTW's?

quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 12:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en dat terwijl vorig jaar de assentellers daar toch vervangen waren?
Mei 2010. Daarna drie weken lang de ene storing na de andere. Na het vervangen van wat printplaten was het probleem opgelost. Was ook de directe aanleiding voor een actie waarin vergoedingen werden uitgekeerd aan reizigers.
pi_120309899
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 17:24 schreef Peterselieman het volgende:
het beste is idd dat je zo snel mogelijk de bok weer op gaat. Eerst met een collega en daarna alleen

Bij een GTW is het verschil tussen een snelremming en een stevige remming wel te herkennen, maar dat is op detailniveau. Bij een stevige remming gaat het stel ook heen en weer schudden en komt er na stilstand ook lucht vrij.
Zo goed ben ik ook niet in treinen thuis dat ik dat al wist dus vandaar dat ik het ook open heb gelaten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')