abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 december 2012 @ 14:58:57 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120229936
Neuh, dat niet. Iedereen weet dat de V250 onbetrouwbaar is en dat de kans dat het ooit nog goed komt met Fyra bijzonder klein is. Maar dat zul je mensen als Jadot nooit horen zeggen omdat ze dan per direct hun bureau kunnen gaan leegruimen :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 december 2012 @ 15:36:37 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120231297
sinds vandaag zijn er geen wadlopers meer in Nederland. De 3115 en 3215 zijn op dit moment onderweg naar Polen
http://somda.nl/forum/127(...)+dingen+12+december/

Is het Wadloperverhaal dan helemaal uit? Misschien niet, want mogelijk wordt een deel van het spul dat naar Argentinië is vervoerd teruggehaald omdat er niet voor betaald is. Mogelijk worden die stellen ook aan Polen gesleten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120231616
Nooit in gereden helaas.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120233158
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:36 schreef Peterselieman het volgende:
Is het Wadloperverhaal dan helemaal uit? Misschien niet, want mogelijk wordt een deel van het spul dat naar Argentinië is vervoerd teruggehaald omdat er niet voor betaald is.
Ook wel een goed idee. Tenminste geen gezeik meer met die spanningssluis ^O^

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  PR/Manusje van alles woensdag 12 december 2012 @ 16:19:07 #205
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_120233191
quote:
9s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Nooit in gereden helaas.
ik heel vaak. :') briljante treintjes. _O_
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_120234065
quote:
3u Ramon Nijland Ramon Nijland ‏@LITTLExMONNIE

@NS_online treindienstleiding heeft de wissel verkeert staan! We gaan nu Zwolle Den Haag via de veluwe ipv Hanzelijn!



2u NS online NS online ‏@NS_online

@LITTLExMONNIE Die van .18 en .48 gaan via #Ut
Openen

2u Ramon Nijland Ramon Nijland ‏@LITTLExMONNIE

@NS_online .15 we gaan terug naar Zwolle en trein word opgeheven :-)



@LITTLExMONNIE Dat is niet zo mooi. Hopelijk heb je snel de volgende trein!

Jeroentje.
  PR/Manusje van alles woensdag 12 december 2012 @ 16:43:14 #207
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_120234205
Foutje _O-
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_120234584
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:36 schreef Peterselieman het volgende:
sinds vandaag zijn er geen wadlopers meer in Nederland. De 3115 en 3215 zijn op dit moment onderweg naar Polen
http://somda.nl/forum/127(...)+dingen+12+december/

Is het Wadloperverhaal dan helemaal uit? Misschien niet, want mogelijk wordt een deel van het spul dat naar Argentinië is vervoerd teruggehaald omdat er niet voor betaald is. Mogelijk worden die stellen ook aan Polen gesleten
Gelukkig dat die transatlantische boten gratis varen.
pi_120234620
Ik had de trein van 15:26 uit amersfoort, ben net zaandam uit...
Was precies om 16:14 op Sloterdijk. Daar uitgestapt, en gewacht op ic naar Den Helder. Op tijd, +5, +10 en ding komt met +12 aanzetten. Las op Facebook iets over drukte, ik zag ding binnenkomen en ben maar naar de overzijde gelopen. Komt er een irm vier voorrijden waar 8 gepland is. Zit nu in Ic schagen op blokafstand van de sprinter die achter ic aanging op Zaandam. Schade tot nu toe, +23.
  Redactie Sport woensdag 12 december 2012 @ 16:55:26 #210
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120234714
Nog 7 minuten erbij sparen en je hebt weer een GtbV'tje erbij :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_120234734
Het was een visie dat die vrouw me er 2 gaf maandag :p
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 december 2012 @ 17:03:53 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120234990
net op het nieuws. De Hoekse lijn wordt over vijf jaar een metrolijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120235070
Ben benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken met de goederen dan! Wel tof, grote ombouw :)
pi_120235089
Je kan nu je zitplaats uitkiezen bij DB *O*

quote:
Die grafische Sitzplatzbuchung auf bahn.de ist da! Ab sofort können Sie bei der Sitzplatzreservierung auf bahn.de Ihren gewünschten Sitzplatz in der grafischen Darstellung eines Wagens auswählen - schnell, bequem und einfach! Gleich testen unter http://bit.ly/7mjTsd.
  woensdag 12 december 2012 @ 17:10:40 #215
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120235212
Netjes :s)
  Redactie Sport woensdag 12 december 2012 @ 17:10:53 #216
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120235219
Maar voor een reis Berlijn-Amsterdam is ie niet verfügbar..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_120235300
quote:
6s.gif Op woensdag 12 december 2012 17:06 schreef Facepalm het volgende:
Je kan nu je zitplaats uitkiezen bij DB *O*

[..]

Dat kan met de Fyra ook. Als je op tijd bent is er meestal wel een bankje op het station te claimen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_120235306
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:40 schreef jpajs het volgende:

[..]

Zat ik ook in, zie vorige pagina ;).

Sinds afgelopen zondag rijden er op mijn 'thuistraject', baarn-utrecht v.v., weer een aantal plan v's. Deze komen, aan de tekst op de trein te zien, van de lijn emmen-zwolle. Weet iemand waar voor de rest nog de plan v's rijden in Nederland, vind het namelijk heerlijke bakken :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 december 2012 @ 17:13:52 #219
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120235322
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 17:06 schreef b2py het volgende:
Ben benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken met de goederen dan! Wel tof, grote ombouw :)
waarschijnlijk een soort van strengelspoor, waardoor goederentreinen iets verder van het perron komen te rijden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120235371
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 17:10 schreef dennistd het volgende:
Maar voor een reis Berlijn-Amsterdam is ie niet verfügbar..
Volgens mij kan je alleen voor de ICE een plaats uitkiezen.
pi_120235544
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 17:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

waarschijnlijk een soort van strengelspoor, waardoor goederentreinen iets verder van het perron komen te rijden
Dat lijkt me uitermate onwaarschijnlijk. Ook komen de goederentreinen daardoor niet "verder van het perron te rijden."

Of wou je de linker metrorail laten dubbelen als rechter goederenrail? Creatief, net weer niet hetzelfde als strengelspoor, erg gevoelig voor differentiële slijtage, en dus duur in onderhoud. lijkt mij hoor :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 december 2012 @ 17:25:14 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120235729
De eerste scheurtjes in wat een mooi huwelijk had moeten worden?

NMBS-baas wil uitleg over Fyra-problemen - De Standaard
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 december 2012 @ 17:26:22 #223
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120235769
quote:
10s.gif Op woensdag 12 december 2012 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat lijkt me uitermate onwaarschijnlijk. Ook komen de goederentreinen daardoor niet "verder van het perron te rijden."

Of wou je de linker metrorail laten dubbelen als rechter goederenrail? Creatief, net weer niet hetzelfde als strengelspoor, erg gevoelig voor differentiële slijtage, en dus duur in onderhoud. lijkt mij hoor :)
Strengelspoor komt als term het dichtst in de buurt imo.

Wat ik bedoel is dat de metro's dichterbij de perrons komen te rijden dan de huidige treinen. Dan gaan goederentreinen niet passen. Daarom kan ik me voorstellen dat ze bij de stations een voorziening maken dat een klein stukje naast de metrorails nog twee rails komen te lopen waar goederentreinen over komen te rijden. Na het station gaat het weer verder als één spoor.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120235796
Die descheemaker moet HEEL rap zwijgen want zij moeten nog altijd één extra treinstel bestellen. EN nu is de productielijn inmiddels afgebroken. Dus als hij zegt:
quote:
‘De NMBS doet er intussen alles aan om de treindienst optimaal te verzekeren en haar klanten op hun bestemming te krijgen'
Dan liegt ie dat ie barst.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120235802
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 17:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

waarschijnlijk een soort van strengelspoor, waardoor goederentreinen iets verder van het perron komen te rijden
Bestaat dat überhaupt in Nederland?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120235828
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 17:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Strengelspoor komt als term het dichtst in de buurt imo.

Wat ik bedoel is dat de metro's dichterbij de perrons komen te rijden dan de huidige treinen. Dan gaan goederentreinen niet passen. Daarom kan ik me voorstellen dat ze bij de stations een voorziening maken dat een klein stukje naast de metrorails nog twee rails komen te lopen waar goederentreinen over komen te rijden. Na het station gaat het weer verder als één spoor.
Oh zo. Leuk. Lekker veel wissels bouwen :9 Lekker storingsgevoelig :~
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 december 2012 @ 17:28:52 #227
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120235838
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 17:27 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Bestaat dat überhaupt in Nederland?
niet in deze vorm. Strengelspoor hebben we wel in Nederland. Voorbeeld zijn de trams in Amsterdam die in sommige straten er gebruik van maken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120235891
quote:
10s.gif Op woensdag 12 december 2012 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat lijkt me uitermate onwaarschijnlijk. Ook komen de goederentreinen daardoor niet "verder van het perron te rijden."

Of wou je de linker metrorail laten dubbelen als rechter goederenrail? Creatief, net weer niet hetzelfde als strengelspoor, erg gevoelig voor differentiële slijtage, en dus duur in onderhoud. lijkt mij hoor :)
Zoek eens bij Google Afbeeldingen op Lossetalbahn.

Of bekijk dit filmpje vanaf 3:30



[ Bericht 6% gewijzigd door Bitlord op 12-12-2012 17:38:10 ]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 december 2012 @ 17:35:19 #229
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120236012
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120236117
Hihi
pi_120236124
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:55 schreef dennistd het volgende:
Nog 7 minuten erbij sparen en je hebt weer een GtbV'tje erbij :P
uiteindelijk met +26 aangekomen..
pi_120236181
Zo veel wissels :o

Met winterweer hoeven die hopelijk toch niet gebruikt te worden... Alhoewel, afgelopen zaterdag, toen de aangepaste dienstregeling gold, besloot iemand ook dat de stoptrein Zwolle-Amersfoort waar ik in zat eens moest gaan roestrijden over een spoor dat in de gewone dienstregeling überhaupt niet gebruikt wordt. Onnodige wissels bij winterweer niet bedienen is blijkbaar geen richtlijn bij ProRail?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2012 17:40:50 ]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 december 2012 @ 17:41:56 #233
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120236244
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 17:38 schreef Bitlord het volgende:
Hihi
ik was eerder :6
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120236309
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 17:40 schreef Igen het volgende:
Zo veel wissels :o

Met winterweer hoeven die hopelijk toch niet gebruikt te worden... Alhoewel, afgelopen zaterdag, toen de aangepaste dienstregeling gold, besloot iemand ook dat de stoptrein Zwolle-Amersfoort waar ik in zat eens moest gaan roestrijden over een spoor dat in de gewone dienstregeling überhaupt niet gebruikt wordt. Onnodige wissels bij winterweer niet bedienen is blijkbaar geen richtlijn bij ProRail?
Zeker wel.
pi_120236454
Outletcenter Bleizo komt er niet
Toegevoegd: woensdag 12 dec 2012, 14:12
Update: woensdag 12 dec 2012, 14:18

Winkelcentrum Factory Outlet Center Bleizo, dat gebouwd zou worden langs de A12 bij Zoetermeer, komt er niet. Provinciale Staten van Zuid-Holland hebben het bouwplan afgekeurd.

Het outletcentrum had plaats moeten bieden aan 20.000 vierkante meter winkelruimte. Investeerders wilden Bleizo in 2015 openen, en verwachtten 3,6 miljoen bezoekers per jaar te trekken.

'Economische ramp'
Gedeputeerde Staten van Zuid-Holland gaven vorige maand nog groen licht voor het project voor de omstreden plannen. Winkeliers uit de regio noemden Bleizo "een economische ramp". Burgemeester Aptroot van Zoetermeer zei in het project juist kansen te zien.

Zowel voor- als tegenstanders probeerden tot vlak voor de vergadering de partijen over te halen. De ChristenUnie besloot uiteindelijk de bouwplannen af te wijzen, en daarmee was een meerderheid in Provinciale Staten tegen.

Bron

Zal ongetwijfeld gevolgen hebben voor de bouw van mogelijk treinstation BleiZo wat daar bij had moeten komen..
pi_120236475
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 17:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

waarschijnlijk een soort van strengelspoor, waardoor goederentreinen iets verder van het perron komen te rijden
Ben benieuwd. Zal wel een speciaal contract zijn waarbij een ingenieursbureau samen met een aannemer iets gaat ontwerpen en bouwen. Lijkt me wel tof!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 december 2012 @ 17:50:33 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120236541
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 17:47 schreef b2py het volgende:
- knip -

Zal ongetwijfeld gevolgen hebben voor de bouw van mogelijk treinstation BleiZo wat daar bij had moeten komen..
dat station was er waarschijnlijk sowieso niet gekomen. Zonder spoorverdubbeling past het nauwelijks in de dienstregeling
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120236605
Krijg je dit dus.


Is toch helemaal niet handig man 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120236637
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 17:47 schreef b2py het volgende:
Burgemeester Aptroot van Zoetermeer
Ah, ik was onze vriend al kwijt :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 december 2012 @ 17:54:24 #240
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120236666
quote:
15s.gif Op woensdag 12 december 2012 17:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Krijg je dit dus.
[ afbeelding ]

Is toch helemaal niet handig man 8)7
toch zal het zoiets gaan worden ja
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120236677
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 17:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat station was er waarschijnlijk sowieso niet gekomen. Zonder spoorverdubbeling past het nauwelijks in de dienstregeling
Zoetermeer Oost zou gesloopt gaan worden daarvoor.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 december 2012 @ 17:54:54 #242
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120236682
quote:
10s.gif Op woensdag 12 december 2012 17:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ah, ik was onze vriend al kwijt :')
die man is een wandelende ramp. helaas zitten er daar meer van in de VVD
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120236685
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 17:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

toch zal het zoiets gaan worden ja
Bron trouwens van de ombouw, heb het nog nergens teruggevonden..
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 december 2012 @ 17:57:23 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120236756
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 17:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Bron trouwens van de ombouw, heb het nog nergens teruggevonden..
onder meer hier: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)etroverbinding.dhtml
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120236840
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 17:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

toch zal het zoiets gaan worden ja
Zeker weer eoa leeghoofd op een ingenieursbureau wat met zoiets komt. Overal wissels gaan saneren omdat het zo onderhoudsgevoelig is, en hier, volstrekt onnodig, er 4 per station BIJ gaan bouwen 8)7

Nou iedereen ziet aankomen wat er gaat gebeuren, die gaan natuurlijk kapot, waardoor de metro over het goederenspoor moet, mensen in dat gat tussen perron en trein terecht komen etc etc.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120236991
quote:
Wel geinig, van het een recreatieplasje naar de andere recreatieplas in één metrostel :P
pi_120237012
quote:
'Omgekeerd krijgen de inwoners van Hoek van Holland, Maassluis en Vlaardingen een rechtstreekse verbinding met het culturele en winkelhart van Rotterdam', aldus de stadsregio.
Pssst.

Die hebben ze al ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 december 2012 @ 18:06:40 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120237027
quote:
13s.gif Op woensdag 12 december 2012 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zeker weer eoa leeghoofd op een ingenieursbureau wat met zoiets komt. Overal wissels gaan saneren omdat het zo onderhoudsgevoelig is, en hier, volstrekt onnodig, er 4 per station BIJ gaan bouwen 8)7

Nou iedereen ziet aankomen wat er gaat gebeuren, die gaan natuurlijk kapot, waardoor de metro over het goederenspoor moet, mensen in dat gat tussen perron en trein terecht komen etc etc.
geld moet rollen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120237137
quote:
9s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Pssst.

Die hebben ze al ;(
Ik denk dat ze daarmee metrohalte Beurs en Blaak bedoelen ;)
quote:
13s.gif Op woensdag 12 december 2012 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zeker weer eoa leeghoofd op een ingenieursbureau wat met zoiets komt. Overal wissels gaan saneren omdat het zo onderhoudsgevoelig is, en hier, volstrekt onnodig, er 4 per station BIJ gaan bouwen 8)7

Nou iedereen ziet aankomen wat er gaat gebeuren, die gaan natuurlijk kapot, waardoor de metro over het goederenspoor moet, mensen in dat gat tussen perron en trein terecht komen etc etc.
Niet zo respectloos over ingenieurs he.. :( o|O
pi_120237253
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:11 schreef b2py het volgende:

Niet zo respectloos over ingenieurs he.. :( o|O
Respect moet je verdienen :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120237296
quote:
13s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Respect moet je verdienen :{w
Amsterdam Bijlmer ArenA - Utrecht, Hanzelijn, HSL-Zuid, allemaal prachtig geëngineerd. Dat de uitvoering wat minder is kan een ingenieur niks aan doen..
Aanpassing Utrecht Zuid, Harmelen Aansluiting - Utrecht..
pi_120237345
Leuk. Maar wie 4 extra wissels per station gaat bouwen "omdat dat hip is", is een mongool. Ingenieur of niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 december 2012 @ 18:18:37 #253
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120237382
Ze weten in Duitsland nu al dat er een trein gaat ontsporen op één of ander kopstation. Foto stond op Drehscheibe, maar zonder stationsnaam erbij...
pi_120237400
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:18 schreef greavy het volgende:
Ze weten in Duitsland nu al dat er een trein gaat ontsporen op één of ander kopstation. Foto stond op Drehscheibe, maar zonder stationsnaam erbij...
[ afbeelding ]
:D
pi_120237523
Hamburg Altona
  woensdag 12 december 2012 @ 18:24:03 #256
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120237546
Oké. *googlet op ontsporing op Hamburg Altona*
*vind nog niks*
pi_120237591
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Leuk. Maar wie 4 extra wissels per station gaat bouwen "omdat dat hip is", is een mongool. Ingenieur of niet.
Hoe bedoel je en waar bedoel je dat? Wellicht eis vanuit het Programma van Eisen?
pi_120237623
Tarieven FalendeFyra moeten fors omlaag, vindt Voor Beter OV. Brief aan NS-baas Meerstadt: http://www.voorbeterov.nl/120909.php
pi_120237676
Zou deze oplossing op de Hoekselijn wel zo uitvoeren dat de goederentrein 1x per dag een knikje moet.maken en niet elke tien minuten een metro.
pi_120237779
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:28 schreef Bitlord het volgende:
Zou deze oplossing op de Hoekselijn wel zo uitvoeren dat de goederentrein 1x per dag een knikje moet.maken en niet elke tien minuten een metro.
Dat lijkt slim. Totdat de wissels inderdaad kapot gaan en de goederentrein een stukje langs de betonnen perronrand schraapt. En een 45 kuub ketelwagen met methanol openhaalt of zo :Y)

Kajjelachejonge }>
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120237965
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Hoe bedoel je en waar bedoel je dat? Wellicht eis vanuit het Programma van Eisen?
Iemand die dat bedacht heeft, wie het ook is, is niet slim. Klaar :) Of het nou een Ingenieur is of een socialist of een Marokkaan of een roodharige of een zigeuner of een homo, of alles tegelijk, slim is het in elk geval niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120238026
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:26 schreef DriekOplopers het volgende:
Tarieven FalendeFyra moeten fors omlaag, vindt Voor Beter OV. Brief aan NS-baas Meerstadt: http://www.voorbeterov.nl/120909.php
Zegtie dan niet gewoon "NSH is ander cluppie, je moet niet bij mij wezen"? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120238030
quote:
7s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Iemand die dat bedacht heeft, wie het ook is, is niet slim. Klaar :) Of het nou een Ingenieur is of een socialist of een Marokkaan of een roodharige of een zigeuner of een homo, of alles tegelijk, slim is het in elk geval niet.
Ik vroeg ook een locatie.
Onderbouw je mening eens, waar zijn die 4 extra wissels dan en waarom zouden ze volgens jou weg kunnen?
pi_120238047
quote:
5s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zegtie dan niet gewoon "NSH is ander cluppie, je moet niet bij mij wezen"? :?
Meerstadt is baas van NS, waaronder NSR, NedTrain en ook NSH valt ;)
pi_120238137
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:39 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik vroeg ook een locatie.
Onderbouw je mening eens, waar zijn die 4 extra wissels dan en waarom zouden ze volgens jou weg kunnen?
in dat plaatje wat ik schetste en waarvan PSM zei dat het zo gaat worden. Of wou je dat zonder wissels gaan oplossen? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120238143
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:39 schreef b2py het volgende:

[..]

Meerstadt is baas van NS, waaronder NSR, NedTrain en ook NSH valt ;)
Oh okee :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120238163
quote:
5s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

in dat plaatje wat ik schetste en waarvan PSM zei dat het zo gaat worden. Of wou je dat zonder wissels gaan oplossen? :?
OOOOHHHH die, maar die heb jij geëngineerd :P
pi_120238287
Recordaantal klachten nieuwe dienstregeling NS

Nog nooit werd er zoveel geklaagd over een nieuwe dienstregeling van NS als nu. Al meer dan 2000 reizigers klagen over overvolle treinen en vertragingen. Sinds zondag rijden de treinen volgens een nieuw spoorboekje.
Het nieuwe spoorboekje is volgens de NS de ingrijpendste verandering van de afgelopen vijf jaar. Niet iedereen is daar blij mee. Op twitter regent het klachten, en ook reizigersorganisaties krijgen veel commentaar. Zij ontvingen al meer dan 2000 klachten.

"De NS leert onvoldoende van zijn fouten. Het lijkt wel alsof het ieder jaar slechter gaat met de nieuwe dienstregeling", zegt Riekus Spithorst van de Maatschappij voor beter OV.
De NS belooft de klachten in de gaten te zullen houden, en waar nodig de dienstregeling te verbeteren. "Aan het eind van deze week zullen we kijken wat we kunnen veranderen", aldus woordvoerder Eric Trinthamer tegen RTL Nieuws.

België roept NS op matje
De Belgische spoorwegmaatschappij NMBS de top van de Nederlandse Spoorwegen en NS Hispeed op het matje wegens de aanhoudende problemen met de nieuwe hogesnelheidstrein Fyra.
De top is ontboden om tekst en uitleg te geven over de technische problemen waarmee de verbinding tussen Brussel en Amsterdam kampt. De NMBS maakt zich grote zorgen. De Fyra kreeg inmiddels al de bijnaam Aldi-trein, omdat voor het goedkoopste materieel werd gekozen.

De klachten zijn.
1. Vervallen IC-stop Almere Buiten
2. Apeldoorn en Deventer: minder rechtstreekse treinen naar Utrecht
3. Vervallen snelle overstappen in Deventer
4. Langere reistijd Amsterdam - Den Haag door wegvallen Beneluxtrein
5. De treinen uit Haarlem richting het zuiden zijn te druk
6. Veluwestoptrein heeft slechte overstappen in Amersfoort
7. Emmen-Zwolle: Arriva maakt er een zooitje van
8. Overstap Veolia > NS in Heerlen is te kort
9. Alle stations in Zeeland worden nu door de IC aangedaan
10. De treinen tussen Amersfoort en Utrecht zijn te druk.

Bron
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 december 2012 @ 18:47:46 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120238369
7 vind ik niet echt terecht. Zo beroerd doet Arriva het niet op dat traject. Sterker nog, de treinen op Zwolle - Emmen rijden volgens mij redelijk op tijd nu. Ik ken wel een traject waar het minder gaat :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 december 2012 @ 18:48:56 #270
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120238428
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:28 schreef Bitlord het volgende:
Zou deze oplossing op de Hoekselijn wel zo uitvoeren dat de goederentrein 1x per dag een knikje moet.maken en niet elke tien minuten een metro.
zou kunnen ja. Als ze slim zijn dan hoeven ze maar één spoor om te bouwen, omdat die cargo bijvoorbeeld alleen maar 's nachts rijdt
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 12 december 2012 @ 18:49:45 #271
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120238460
10 is terecht, rijden nu i.p.v. gecombineerde ic's Den Haag - Rotterdam alleen nog treinen naar Den Haag òf Rotterdam, en allebei op halve lengte. Volkomen getikt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_120238561
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:42 schreef b2py het volgende:

[..]

OOOOHHHH die, maar die heb jij geëngineerd :P
PaintMaster Fles jwz *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120238630
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:45 schreef b2py het volgende:
9. Alle stations in Zeeland worden nu door de IC aangedaan
Hey, mijn klacht staat er ook tussen ^O^

Maar dat was natuurlijk op aandringen van de provincie Zeeland.
pi_120238687
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:49 schreef Duvel het volgende:
10 is terecht, rijden nu i.p.v. gecombineerde ic's Den Haag - Rotterdam alleen nog treinen naar Den Haag òf Rotterdam, en allebei op halve lengte. Volkomen getikt.
Dat is toch onbegrijpelijk? Is dat nou waarvoor iedereen maar zijn persoonlijke data afstaat aan die Synovate niksnutten? 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120238769
quote:
13s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is toch onbegrijpelijk? Is dat nou waarvoor iedereen maar zijn persoonlijke data afstaat aan die Synovate niksnutten? 8)7
NSR heeft daarvoor een programma, 'Aurora', wat de mat inzet berekend. Blijkbaar is er onjuiste of onvoldoende informatie op Amersfoort - Utrecht.. :(
  woensdag 12 december 2012 @ 18:58:44 #276
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120238795
Ja, weggooien die zooi. Voorheen ieder kwartier het equivalent van zes bakken VIRM als IC, nu zes bakken ICMm.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_120238823
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:57 schreef b2py het volgende:

[..]

NSR heeft daarvoor een programma, 'Aurora', wat de mat inzet berekend. Blijkbaar is er onjuiste of onvoldoende informatie op Amersfoort - Utrecht.. :(
berekenT.

Wel knap trouwens. Het is nou niet direct alsof NS nog geen honderd jaar op dat traject rijdt :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120238889
quote:
Het biedt overigens wel perspectieven voor een integrale viersporigheid Rotterdam - Rijswijk. De twee treinsporen te Schiedam voor naar Hoek van Holland zullen wel werkloos worden. Ligt helaas alleen een brug onderweg waar weer een hoop geld naar toe moet dan..
  woensdag 12 december 2012 @ 19:01:45 #279
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120238903
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:01 schreef b2py het volgende:

[..]

Het biedt overigens wel perspectieven voor een integrale viersporigheid Rotterdam - Rijswijk. De twee treinsporen te Schiedam voor naar Hoek van Holland zullen wel werkloos worden. Ligt helaas alleen een brug onderweg waar weer een hoop geld naar toe moet dan..
Welke brug?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 12 december 2012 @ 19:02:51 #280
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120238935
Dat ding over de Poldervaart? Dat valt wel mee qua duur.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 december 2012 @ 19:03:20 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120238948
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:58 schreef Duvel het volgende:
Ja, weggooien die zooi. Voorheen ieder kwartier het equivalent van zes bakken VIRM als IC, nu zes bakken ICMm.
op Amersfoort - Utrecht reed in de spitsen wel meer dan dat. Tot een bak of 22 per half uur. Nu doen ze het met een stuk minder
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120238989
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

op Amersfoort - Utrecht reed in de spitsen wel meer dan dat. Tot een bak of 22 per half uur. Nu doen ze het met een stuk minder
IRM? Niet zoveel hoor :P
pi_120238998
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:49 schreef Duvel het volgende:
10 is terecht, rijden nu i.p.v. gecombineerde ic's Den Haag - Rotterdam alleen nog treinen naar Den Haag òf Rotterdam, en allebei op halve lengte. Volkomen getikt.
De treinen naar Rotterdam vanuit Amersfoort zijn juist weer langer geworden. Afgelopen twee jaar maximaal zes, nu vaak weer 10. Totaal onnodig overigens van Utrecht naar Rotterdam, ook in de spits, het is de afgelopen paar jaar veel rustiger geworden heb ik het idee, maar goed, daar klaag ik niet over.
pi_120239017
quote:
3s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:02 schreef Duvel het volgende:
Dat ding over de Poldervaart? Dat valt wel mee qua duur.
Denk het wel, dit lelijke ding: http://goo.gl/maps/U6gXG
Tsja, een kunstwerk is nou eenmaal stuk duurder dan een gewone zandgrond :P
pi_120239064
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:04 schreef b2py het volgende:

[..]

IRM? Niet zoveel hoor :P
In de spits? Oh jawel hoor :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 december 2012 @ 19:06:55 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120239081
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:04 schreef b2py het volgende:

[..]

IRM? Niet zoveel hoor :P
IRM en/of ICM

Wat te denken van 561, 2861 en 12561 die opgeteld er wel in de buurt kwamen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120239084
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

In de spits? Oh jawel hoor :D
Max 14 irm in de NO naar Zwolle en 6 naar Deventer, ik tel 20 hoor :P
pi_120239086
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:49 schreef Duvel het volgende:
10 is terecht, rijden nu i.p.v. gecombineerde ic's Den Haag - Rotterdam alleen nog treinen naar Den Haag òf Rotterdam, en allebei op halve lengte. Volkomen getikt.
Amsterdam - Eindhoven hetzelfde verhaal. Eerst had je 12 bakken naar Maastricht/Heerlen. Nu rijdt-ie in z'n geheel door naar Maastricht dus is 6 bakken genoeg. Simpele NS logica.
pi_120239090
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

IRM en/of ICM

Wat te denken van 561, 2861 en 12561 die opgeteld er wel in de buurt kwamen
Ai, voortreinen vergeten :')
pi_120239131
quote:
13s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Respect moet je verdienen :{w
Sorry, ik hap toch even... Met de ingenieurs is niets mis, die doen allemaal hun best om iets fatsoenlijks te engineeren. Boven de ingenieurs zit echter nog een commerciële laag die (niet gehinderd door enige kennis of ervaring) bepaalt wat de ingenieurs moeten maken.
pi_120239295
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:23 schreef Bitlord het volgende:
Hamburg Altona
Ik kom er een paar keer per maand, had het niet eens herkend :@
  woensdag 12 december 2012 @ 19:17:42 #292
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_120239475
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 17:40 schreef Igen het volgende:
Zo veel wissels :o

Met winterweer hoeven die hopelijk toch niet gebruikt te worden... Alhoewel, afgelopen zaterdag, toen de aangepaste dienstregeling gold, besloot iemand ook dat de stoptrein Zwolle-Amersfoort waar ik in zat eens moest gaan roestrijden over een spoor dat in de gewone dienstregeling überhaupt niet gebruikt wordt. Onnodige wissels bij winterweer niet bedienen is blijkbaar geen richtlijn bij ProRail?
Jazeker wel. Ik weet alleen niet of dat zaterdag ook gold. Wordt door het OCCR aangegeven.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 12 december 2012 @ 19:19:50 #293
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120239554
Zaterdag was het zulk goed weer dat het in de loop van de dag echt wel kon.
  woensdag 12 december 2012 @ 19:22:47 #294
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120239659
Fyra-punctualiteit de afgelopen dagen:

Zondag 9-12-12
Van de 20 treinen waren er 7 treinen vertraagd. Er vielen 0 treinen uit. De gemiddelde vertraging was 10,2 minuten. De hoogst gemeten vertraging bedroeg 117 minuten, in verband met een defecte trein.
De totale punctualiteit bedroeg 73%.

Maandag 10-12-12
Van de 20 treinen was er geen één trein op tijd. Er vielen 0 treinen uit. De gemiddelde vertraging was 20,4 Minuten. De hoogst gemeten vertraging bedroeg 61 minuten, in verband met een defecte trein. De punctualiteit bedroeg 0%.

Dinsdag 11-12-12
Van de 20 treinen waren er twee treinen op tijd. Er vielen 2 treinen uit. De gemiddelde vertraging was 15,44 Minuten. De hoogst gemeten vertraging bedroeg 63 minuten, in verband met een defecte trein. De punctualiteit bedroeg 10%.

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 12-12-2012 19:31:56 ]
pi_120239750
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:22 schreef greavy het volgende:
Er vielen 0 treinen uit.

Er vielen 0 treinen uit.

Er vielen 2 treinen uit.
Nou dat lijkt me niet te kloppen.

sowieso is dit nog maar ten opzichte van het streven om 8 ritten te rijden. Bij lange na niet wat de concessie voorschrijft.

Er vallen dus elke dag sowieso 10 treinen extra uit die ze niet eens PROBEREN te rijden :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 december 2012 @ 19:30:14 #296
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120239947
Volgens de huidige DRGL en de bekende uitvallen moet dat kloppen. Vandaag staan we al op 4 uitgevallen treinen en maar één trein op tijd.
  woensdag 12 december 2012 @ 19:31:14 #297
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120239981
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:22 schreef greavy het volgende:
Fyra-punctualiteit de afgelopen dagen:


Dinsdag 11-12-12
Van de 20 treinen waren er twee treinen op tijd. Er vielen 2 treinen uit. De gemiddelde vertraging was 15,44 Minuten. De hoogst gemeten vertraging bedroeg 63 minuten, in verband met een defecte trein. De punctualiteit bedroeg 90%.
Als slechts 2 van de 20 treinen op tijd was is de punctualiteit echt geen 90% hoor.
  woensdag 12 december 2012 @ 19:31:42 #298
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120240009
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als slechts 2 van de 20 treinen op tijd was is de punctualiteit echt geen 90% hoor.
Oeps. Moet 10% zijn natuurlijk :')
  woensdag 12 december 2012 @ 19:31:50 #299
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120240014
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:04 schreef Panthera. het volgende:

[..]

De treinen naar Rotterdam vanuit Amersfoort zijn juist weer langer geworden. Afgelopen twee jaar maximaal zes, nu vaak weer 10. Totaal onnodig overigens van Utrecht naar Rotterdam, ook in de spits, het is de afgelopen paar jaar veel rustiger geworden heb ik het idee, maar goed, daar klaag ik niet over.
Dat kan, maar op het volgende kwartier rijdt die trein pas vanuit Utrecht. Mensen die van Amersfoort naar Rotterdam willen, stappen dan niet in Utrecht over maar in Gouda, waardoor tussen Utrecht en Gouda de capaciteit niet echt van hoera is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 12 december 2012 @ 19:32:08 #300
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120240029
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:31 schreef greavy het volgende:

[..]

Oeps. Moet 10% zijn natuurlijk :')
Ach ja, detail.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')