abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120196210
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:45 schreef dawg het volgende:

[..]

denemarken doet wel meer dingen beter dan wij. pensioenstelsel bijvoorbeeld. maar technisch gezien hebben wij niks met denemarken te maken, dus onzinnig vergelijk. :)
gaat me niet om een vergelijking maar om een verrijking van mogelijkheden
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  dinsdag 11 december 2012 @ 17:13:44 #52
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_120196581
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:05 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]
Ik snap wel hoe het gegroeid is. Eerst een vinger, dan een hand en vervolgens een hele arm. Niks mis met het afspreken van een maximale werkweek.
En allerlei andere terechte afspraken over werktijden, -omstandigheden, rusttijden, veiligheidsvoorwaarden etc. Ik geef grif toe dat we in dit land over-regeld zijn, maar er is niets mis met een regel die het 15-jarigen verbiedt om met elektrische zagen te werken, om maar eens een willekeurig voorbeeldje te noemen.
quote:
Wel alles mis met het feit dat je toestemming aan de rechter of een ambtenaar moet vragen om personeel wat je ook zonder hun bemoeienis hebt aangenomen weer naar huis te sturen.
Je stelt het wat bruut, maar ik ga wel een stukje met je mee. Ik vind wel dat een werkgever een gegronde reden moet hebben om een werknemer te ontslaan. Dit kan zijn disfunctioneren, of overtolligheid, maar je mag van een werkgever verwachten dat hij zijn huiswerk voldoende doet zodat hij dat kan aantonen. Een contract is ook een wederzijdse verantwoordelijkheid, en de realiteit is dat de positie van een werkgever vaak toch wat sterker is dan die van een werknemer. Dit gezegd hebbende is de toets vooraf door kantonrechter of UWV mijns inziens overbodig. Een werkgever moet een stap kunnen nemen, en een werknemer die het daar niet mee eens is kan dat altijd nog laten toetsen. Eigenlijk een beetje zoals in de kabinetsplannen staat, dus.

quote:
Ontslagvergoeding is in mijn ogen samen met loon doorbetalen als je ziek bent of op vakantie het zotst van alle regelingen.
Vakantie is het voorbeeld bij uitstek van een secundaire arbeidsvoorwaarde die werknemer en werkgever onderling kunnen regelen. Per CAO of individueel; dat maakt weinig uit. Dat hier een wettelijk minimum aantal dagen aan zit, lijkt me niet verkeerd (zie eerste alinea)

En wie zou volgens jou een werknemer moeten betalen als hij of zij een week ziek is? (de termijn van twee jaar is mij ook te lang, maar we hebben het even over kort verzuim)

quote:
Uiteindelijk heeft de stapeling van al die arbeidsvoorwaarden ertoe geleid dat niemand meer een contract voor onbepaalde tijd krijgt. Het heeft dus geen enkele zin dat het FNV huilie gaat doen bij de minister. Ze zijn zelf deels de oorzaak voor het ontstaan van die wegwerpbanen.
Dat kun je honderd keer zeggen, maar dat geloven ze toch niet. Je betoog is wat kort door de bocht maar een kern van waarheid zit er wel degelijk in.
Overigens is het voorstal om een werkgever een half jaar WW te laten betalen, zelfs bij een aflopend BT-contract, helemaal bezopen, maar ik weet eigenlijk niet of dat plan er als zodanig nog ligt. Iemand?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_120198115
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En allerlei andere terechte afspraken over werktijden, -omstandigheden, rusttijden, veiligheidsvoorwaarden etc. Ik geef grif toe dat we in dit land over-regeld zijn, maar er is niets mis met een regel die het 15-jarigen verbiedt om met elektrische zagen te werken, om maar eens een willekeurig voorbeeldje te noemen.

[..]

Je stelt het wat bruut, maar ik ga wel een stukje met je mee. Ik vind wel dat een werkgever een gegronde reden moet hebben om een werknemer te ontslaan. Dit kan zijn disfunctioneren, of overtolligheid, maar je mag van een werkgever verwachten dat hij zijn huiswerk voldoende doet zodat hij dat kan aantonen. Een contract is ook een wederzijdse verantwoordelijkheid, en de realiteit is dat de positie van een werkgever vaak toch wat sterker is dan die van een werknemer. Dit gezegd hebbende is de toets vooraf door kantonrechter of UWV mijns inziens overbodig. Een werkgever moet een stap kunnen nemen, en een werknemer die het daar niet mee eens is kan dat altijd nog laten toetsen. Eigenlijk een beetje zoals in de kabinetsplannen staat, dus.

[..]

Vakantie is het voorbeeld bij uitstek van een secundaire arbeidsvoorwaarde die werknemer en werkgever onderling kunnen regelen. Per CAO of individueel; dat maakt weinig uit. Dat hier een wettelijk minimum aantal dagen aan zit, lijkt me niet verkeerd (zie eerste alinea)

En wie zou volgens jou een werknemer moeten betalen als hij of zij een week ziek is? (de termijn van twee jaar is mij ook te lang, maar we hebben het even over kort verzuim)

[..]

Dat kun je honderd keer zeggen, maar dat geloven ze toch niet. Je betoog is wat kort door de bocht maar een kern van waarheid zit er wel degelijk in.
Overigens is het voorstal om een werkgever een half jaar WW te laten betalen, zelfs bij een aflopend BT-contract, helemaal bezopen, maar ik weet eigenlijk niet of dat plan er als zodanig nog ligt. Iemand?
Een werkgever heeft een bedrijf, heeft de verantwoordelijkheid voor o.a. het personeel, niet meer en niet minder.
Je moet een werkgever niet -lees nooit- koppelen aan sociale wetten en bepalingen. Dat vertroebelt iedere vorm van hoe je om moet gaan met het ontslag van een werknemer. Dit leidt tot allerlei rare invalshoeken en trucs om dat allemaal tot uitvoering te krijgen. Immers die wetten en bepalingen zitten te ingewikkeld in elkaar.
pi_120198865
Tsss dit topic geeft toch wel de neoliberale brutaliteit weer

Dat het economisch slecht gaat ligt helemaal niet aan werknemers en vakbonden. Dat ligt aan de graaiers die het systeem hebben laten ontsporen.

En nu dan ook nog met leugens proberen de werknemers tot slaven te degraderen. Schandalig!
pi_120198943
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:26 schreef Arolsen het volgende:
Tsss dit topic geeft toch wel de neoliberale brutaliteit weer

Dat het economisch slecht gaat ligt helemaal niet aan werknemers en vakbonden. Dat ligt aan de graaiers die het systeem hebben laten ontsporen.

En nu dan ook nog met leugens proberen de werknemers tot slaven te degraderen. Schandalig!
Welke graaiers doel je op? Naar mijn weten gaat iedereen in Nederland vrijwillig naar ze werk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_120199037
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:29 schreef raptorix het volgende:

[..]

Welke graaiers doel je op? Naar mijn weten gaat iedereen in Nederland vrijwillig naar ze werk.
De bankbestuurders, hedgfunds en andere cowboys die dit veroorzaakt hebben.
pi_120199090
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:31 schreef Arolsen het volgende:

[..]

De enige die dit veroorzaakt hebben zijn de overheden, de gene die je noemt zijn slechts de instanties die proviteren van de mogelijkheden die overheden scheppen, niets mis mee toch?
pi_120199125
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

De enige die dit veroorzaakt hebben zijn de overheden, de gene die je noemt zijn slechts de instanties die proviteren van de mogelijkheden die overheden scheppen, niets mis mee toch?
Door neoliberalen bestuurde overheden zijn medeschuldig idd
pi_120199211
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:34 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Door neoliberalen bestuurde overheden zijn medeschuldig idd
Kortom je bent er mee eens dat je dit soort instituten moet laten vallen en kapot laten gaan, goed dat je mee eens bent dat griekenland, ING, ABN en Fortis kapot moeten.
  dinsdag 11 december 2012 @ 19:06:20 #60
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_120200439
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:13 schreef Janneke141 het volgende:

Wat mij betreft is er ziekte zoals iedereen die kan krijgen en ziekte veroorzaakt door het werk. Ziekte veroorzaakt door het werk is voor risico werkgever. Al het andere is het risico van de werknemer en die kan ervoor kiezen zich te verzekeren voor het geval zijn inkomen wegvalt vanwege deze reden.

Voor arbeidsgerelateerde ziekte heb ik geen probleem met de 2 jaren. Hoe cru het ook klinkt maar het krijgen van kanker door een werknemer behoort niet tot het financiėle risico van de werkgever.

Arbeidsongeschiktheid ten gevolge van zo'n ziekte evenmin. Dat zijn risico's voor rekening van de werknemer. Het simpele feit dat de werkgever een makkelijke partij is om dat geld te halen wil nog niet zeggen dat dit moreel juist is.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  dinsdag 11 december 2012 @ 19:08:24 #61
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_120200531
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:31 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Je bent alle mensen vergeten die maximaal op de pof hebben geleefd de afgelopen 20 jaar en nu aan het ontschulden zijn.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_120201661
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:08 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Je bent alle mensen vergeten die maximaal op de pof hebben geleefd de afgelopen 20 jaar en nu aan het ontschulden zijn.
  dinsdag 11 december 2012 @ 20:47:52 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_120205164
Maargoed ondertussen heeft TS zijn beweringen nog steeds niet onderbouwd, zoals in wel meer topics gebeurt.

En hij heeft ons niet kunnen uitleggen waarom hij geen uitzendkrachten zou kunnen aannemen.
pi_120205405
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:24 schreef Paper_Tiger het volgende:
Ik beredeneer dit vanuit mijn eigen positie als werkgever. Wij hebben het op dit moment razend druk en ik zou geneigd zijn er twee mensen extra bij aan te nemen. Omdat ik niet weet of de drukte doorzet in het nieuwe jaar durf ik ze niet aan te nemen. Ik moet ten slotte minimaal een halfjaarcontract aanbieden. Nee verkopen is dan goedkoper.
De tuinsector, waarin jij actief bent, is nogal een extreme sector: zeer competitief, seizoenswerk (nogal uitzonderlijk) en veel wetsovertredingen. Dat is niet representatief voor het werkgeverschap in Nederland.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_120206219
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Jouw obsessie met ambtenaren begint een beetje zielig te worden
Ja ja...Hexagon, kijk, luister en huiver even 12 minuten...ook een incidentje ?

Miljoen euro voor woonwagenbewoners.

De familie S. moest met de vergoeding de verplaatsing van drie woonwagens bekostigen. Dat kostte volgens het bedrijf dat de verplaatsing verzorgde maar ¤95.000,-. Met de overige negen ton moest de familie nog wel zorg dragen voor een betonplaat, hekwerk en aansluitingen.

http://nieuwsuur.nl/video(...)onwagenbewoners.html
  dinsdag 11 december 2012 @ 21:15:59 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_120206310
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:14 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ja ja...Hexagon, kijk, luister en huiver even 12 minuten...ook een incidentje ?

Miljoen euro voor woonwagenbewoners.

De familie S. moest met de vergoeding de verplaatsing van drie woonwagens bekostigen. Dat kostte volgens het bedrijf dat de verplaatsing verzorgde maar ¤95.000,-. Met de overige negen ton moest de familie nog wel zorg dragen voor een betonplaat, hekwerk en aansluitingen.

http://nieuwsuur.nl/video(...)onwagenbewoners.html
Zeer domme actie waarvoor die wethouder wel iets uit te leggen heeft.

Maargoed, de foutenvrije organisatie ben ik nog niet tegengekomen.
pi_120206468
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Zeer domme actie waarvoor die wethouder wel iets uit te leggen heeft.

Maargoed, de foutenvrije organisatie ben ik nog niet tegengekomen.
De foutenvrije organisatie bestaat en is de overheid, de ambtenaren dus. Wat ze ook verknoeien, verknallen of verzieken, het standantwoord en het standaardbeleidspakket is altijd:

glas - plas - was !!
  dinsdag 11 december 2012 @ 21:21:17 #68
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_120206526
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:19 schreef cempexo het volgende:

[..]

De foutenvrije organisatie bestaat en is de overheid, de ambtenaren dus. Wat ze ook verknoeien, verknallen of verzieken, het standantwoord en het standaardbeleidspakket is altijd:

glas - plas - was !!
Aantoonbare nonsens. Maargoed je blinde haat richting ambtenaren begint ziekelijke trekjes te krijgen.
pi_120207363
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:19 schreef cempexo het volgende:

[..]

glas - plas - was !!
Dat is bij veel grote ondernemingen net zo goed het geval. :')

Daar schort het vaak ook aan klantvriendelijkheid, servicegerichtheid en efficiency.

Maar goed, Papieren Tijger heeft nog steeds niet verteld waarom hij niet in staat is mensen een kortdurend contract aan te bieden?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 11 december 2012 @ 21:44:55 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_120207643
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:38 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat is bij veel grote ondernemingen net zo goed het geval. :')

Daar schort het vaak ook aan klantvriendelijkheid, servicegerichtheid en efficiency.

Maar goed, Papieren Tijger heeft nog steeds niet verteld waarom hij niet in staat is mensen een kortdurend contract aan te bieden?
Dat is een beetje een terugkerend patroon aan het worden. Tijgertje opent een topic met allerlei grootse beweringen. Maar als gevraagd wordt om onderbouwing dan geeft hij iedere keer niet thuis.
  dinsdag 11 december 2012 @ 22:12:43 #71
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_120209307
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is een beetje een terugkerend patroon aan het worden. Tijgertje opent een topic met allerlei grootse beweringen. Maar als gevraagd wordt om onderbouwing dan geeft hij iedere keer niet thuis.
Het is in dit geval volgens mij ook onzin. De ene kant van het verhaal is dat het je als werkgever gewoon vrij staat om iemand een contract van 2 maanden en 17 dagen aan te bieden, als jij dat leuk vindt. De andere kant is dat hij mensen voor vast wil aannemen maar ze ook weer kwijt wil als ze overtollig zijn. Snap ik ook, maar dan zijn tijdelijke contracten -of uitzendwerk als de termijn nog korter is- dus prima. Het moet uit de lengte of uit de breedte komen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 11 december 2012 @ 22:31:18 #72
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_120210354
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is in dit geval volgens mij ook onzin. De ene kant van het verhaal is dat het je als werkgever gewoon vrij staat om iemand een contract van 2 maanden en 17 dagen aan te bieden, als jij dat leuk vindt. De andere kant is dat hij mensen voor vast wil aannemen maar ze ook weer kwijt wil als ze overtollig zijn. Snap ik ook, maar dan zijn tijdelijke contracten -of uitzendwerk als de termijn nog korter is- dus prima. Het moet uit de lengte of uit de breedte komen.
Mogelijkheden genoeg dus. Blijkbaar is de werkgever in deze zaak de onflexibele.
  dinsdag 11 december 2012 @ 22:54:24 #73
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_120211817
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:24 schreef Paper_Tiger het volgende:
Ik beredeneer dit vanuit mijn eigen positie als werkgever. Wij hebben het op dit moment razend druk en ik zou geneigd zijn er twee mensen extra bij aan te nemen. Omdat ik niet weet of de drukte doorzet in het nieuwe jaar durf ik ze niet aan te nemen. Ik moet ten slotte minimaal een halfjaarcontract aanbieden. Nee verkopen is dan goedkoper.
Ik wil wel zwart komen klussen
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 12 december 2012 @ 00:59:13 #74
321876 Cherna
Fuck the System
pi_120216467
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:33 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Krijgt een werknemer geen salaris en door betaalde vrije dagen? Ik zie toch duidelijk ook voordeel voor de werknemer.
Daarom is zijn loon ook een stuk lager dan van een freelancer. Het is een sigaar uit eigen doos.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 12 december 2012 @ 01:07:04 #75
321876 Cherna
Fuck the System
pi_120216582
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is er natuurlijk allang je mag 3* een jaarcontract aanbieden, en waneer je echt door de conjuctuur geraakt bent doet het UVW ook niet moeilijk over de ontslagvergunningen vanwege economische omstandigheden.

Wanneer medewerkers niet functioneren is het ook niet moeilijk om van ze af te komen, alleen moet je als werkgever wel duidelijk een dossier aanleggen, dat sommige werkgevers hier in falen hoeft tochniet op de werknemers afgeschoven te worden om arbeidsvoorwaarden maar nog meer uit te kleden.
Dit.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')